Saturday, June 17, 2017

"ေပ်ာက္ကြယ္သြားတဲ့ 'ပယ္' ေဝါဟာရ ၂"

ပကတိပယ္တြက္ပံုႏွင့္ မင္းပယ္တြက္ပံု ႏွစ္နည္းကို ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ဆက္စပ္မိေအာင္ ျပန္တင္ျပပါဦးမယ္။

ပကတိပယ္တြက္ပံုက "တဘက္ကို ၂၅-တာ၊ စတုရန္းသတ္ တာ ၁၀၀ ႐ွိတယ္။ အယူအဆကြဲပါးမႈမ႐ွိပါ။
မင္းပယ္တြက္ပံုက နွစ္နည္း႐ွိပါတယ္။

၁။ "တစ္ဘက္ကို တာ ၅၀ နဲ႔ သတ္မွတ္ၿပီး စတုရန္းသတ္ တာ ၂၀၀ "႐ွိတယ္လို႔ ယူဆတဲ့ပထမနည္း။
ဒီနည္းက ပကတိပယ္ (ဆင္းရဲသားပယ္)ထက္ ႏွစ္ဆတက္ၿပီး တိုင္းတာတဲ့နည္းပါ။ ပါဠိစာေပနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ တိုင္းတာနည္းျဖစ္ပါတယ္။
အ႒ကထာမွာ ပကတိပယ္ (၁၆)ပယ္ဟာ မင္းပယ္ အားျဖင့္ (၈) ပယ္႐ွိတယ္လို႔ ၂-ဆကြာျခားၿပီး ေဖာ္ျပပါတယ္။

" ပကတိမာေနန ေသာဠသကရီေသ ရာဇမာေနန အ႒ကရီေသ (ဒီ၊ ႒၊ ၂၊ ၁၆)" တဲ့။
၂။ "တဘက္ကို ၃၅-တာ, ၂-ေတာင္, ၁-မိုက္, ၄-သစ္ ႐ွိၿပီး စတုရန္သတ္ တာ ၁၄၁-တာနဲ႔ ၃- ေတာင္႐ွိတယ္လို႔ယူဆတဲ့ဒုတိယနည္း။

ဒီနည္းကေတာ့ "ဗဒံုမင္းရဲ႕ပယ္ ပံုေတာ္ေက်ာက္စာ" မူအရလို႔ ေဒါက္တာတိုးလွရဲ႕
"စာေပမွတ္တမ္းမ်ားက ေျပာေသာ ျမန္မာ့သမိုင္း" စာအုပ္ (ႏွာ-၈၄) မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့နည္းပါ။
ဒါေပမယ့္ ေဒါက္တိုးလွေဖာ္ျပထားတဲ့ ဗဒံုမင္းေက်ာက္စာ႐ွိရာဌာနအနီမွား ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနဌာနႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္ဦးစီးဌာနတို႔က "အမရပူရေခတ္ ပယ္ပံုေတာ္" ေခါင္းစဥ္ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ
"မင္းပယ္က ပကတိပယ္ထက္ ႏွစ္ဆက်ယ္ဝန္းေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး မ်က္ေမွာက္ေခတ္သံုး "ဧက Acre "နဲ႔ ပကတိပယ္(ဆင္းရဲသားပယ္)ကို တြက္ရင္ ၁.၇၈ ဧကႏွင့္ ညီမွ်ၿပီး မင္းပယ္တစ္ပယ္ဟာ ၃.၅၅ ဧကႏွင့္ ညီမွ်တယ္လို႔ ေဒါက္တာတိုးလွက ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

ေေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနဌာနႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္ဦးစီးဌာနတို႔ေရးသားထားတဲ့ "အမရပူရေခတ္ ပယ္ပံုေတာ္" ေခါင္းစဥ္ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာေတာ့
"မင္းပယ္သည္ (၃.၆)ဧက ႐ွိၿပီး၊ ပကတိပယ္သည္ (၁.၈)ဧက ႐ွိတယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ေဒါက္တာတိုးလွရဲ႕ ေဖာ္ျပခ်က္ရယ္ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနဦးစီးဌာနႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္ဦးစီးဌာနတို႔က ေဖာ္ျပခ်က္ရယ္ မတူညီတာလည္း ေတြ႔ရျပန္တယ္။
တိုင္းတာပံု စနစ္ကြာလို႔ ခုလို ေဖာ္ျပခ်က္ ကြာျခားမႈ႐ွိေနတာလားဆိုတာကို
ပညာ႐ွင္မ်ားေဝဖန္ဆန္းစစ္သင့္တယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့
"ပယ္"ေဝါဟာရဟာ နာမည္နဲ႔လိုက္ဖက္ေအာင္ကို ပယ္႐ွားခံခဲ့ရၿပီး မၾကာခင္မွာပဲ စာေပထဲေတြ႔ရင္ေတာင္ အနက္မထင္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဆိုလိုဟန္တူတယ္လို႔သာ မွန္းဆယူရတဲ့ အေျခအေနေရာက္သြားရသည္အထိပါပဲ။

"ပယ္သည္အနက္မထင္႐ွား၊ တစ္ခါတစ္ရံ အနည္းအမ်ားသတ္မွတ္အပ္ေသာ ဧရိယာျဖစ္သည့္ ေျမဧကမူကို ဆိုလိုဟန္တူ၏၊" စသျဖင့္ ဇမၺဴ႕ဒီပဦးေဆာင္က်မ္း နိဒါန္း (ဂါ) မွာ
ေဂ်-အက္စ္-ဖာနီဗဲလ္ ႏွင့္ ဆရာၾကီးဦးေဖေမာင္တင္တို႔ ေရးသားခဲ့တာကို ေထာက္ရင္ ပယ္စနစ္ဟာ လူမသိ သူမသိ ဘဝအျဖစ္ကြယ္ေပ်ာက္သြားၿပီလို႔ ေျပာရမယ့္အေျခအေနပါ။
ဗဒံုမင္းတရားက "ပယ္စနစ္"ကို ပံုစံႏွင့္တကြ ေက်ာက္စာေရးထိုး ျပဌာန္းထားေပမယ့္ လက္ေတြ႕ဘဝမွာ လယ္တြင္းေရ၊ လယ္တစ္ကြက္၊ တစ္ခင္း၊ စသျဖင့္သာ သံုးႏႈန္းၾကတာမ်ားတာရယ္, ပ်ိဳးဝင္ဆန္႔မႈ၊ အထြက္ႏႈန္း၊ လုပ္အားစသျဖင့္ လယ္ယာအက်ယ္အဝန္းကို တိုင္းတာမႈမ်ားၿပီး "ပယ္"ေဝါဟာရ နည္းပါးတဲ့အတြက္ "ပယ္စနစ္"ကြယ္ၿပီး သိပ္မၾကာခင္ လူမသိသိေဝါဟာရအျဖစ္ေရာက္သြားတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

ပယ္ေဝါဟာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္ျမင္တာေလး ေျပာပါရေစ..။
ပါဠိစာေပမွာေဖာ္ျပတဲ့ "ရာဇမာန"ကို "မင္းပယ္" လို႔ ဘာသာျပန္ၿပီး "ပကတိမာန" ကို "ပကတိပယ္"လို႔ ဘာသာျပန္ၾကတာကို ေထာက္ဆၾကည့္ရင္ "ပယ္"ဆိုတာ "မာန-အတိုင္းအတာ"ကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တိုင္းတာမႈမွန္သမွ်ကို "ပယ္"ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရနဲ႔ အသံုးမျပဳပါဘူး။ ေျမတိုင္းစနစ္မွာသာ သီးျခားအသံုးျပဳတဲ့ ေဝါဟာရလို႔ ဆိုရမယ္ထင္ပါတယ္။
"ပယ္"ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကို ပယ္႐ွားခံလိုက္ရေပမယ့္
၁၉၉၂ ခုႏွစ္ေလာက္က မႏၲေလးေျမာက္ဘက္ ေတာင္ျပဳံးေက်းရြာမွာ ဦးေအာင္လွ ဆိုသူ လယ္သမားအဘိုးၾကီးတစ္ဦးက သူ႕မွာလယ္ (၂) ပယ္ ရွိတယ္လို႔ ေျပာဆိုတဲ့အေၾကာင္း သုေတသီဆရာတစ္ေယာက္က သူ႔အေတြ႔အၾကံဳကို ေရးသားတင္ျပခဲ့ဖူးပါေသးတယ္။ ႐ွား႐ွားပါးပါး "ပယ္"စနစ္ေဝါဟရ သံုးစြဲသူတစ္ဦးေပါ့ဗ်ာ။

တကယ္ေတာ့ ပယ္စနစ္ ဖယ္႐ွားခံလိုက္ရတာနဲ႔အတူ ျမန္မာ့အတိုင္းအတာအခ်ိဳ႕လည္း ဖယ္႐ွားခံခဲ့ရပါေသးတယ္။
"ပယ္" စနစ္အရ ျမန္မာ့ အေတာင္ "တစ္ေတာင္"ဟာ အဂၤလိပ္အတိုင္းအတာနဲ႔ (၁၉.၀၅) လက္မ႐ွိေပမယ့္ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး ဆံုး႐ႈးရျခင္းႏွင့္အတူ ပယ္စနစ္ကြယ္ခဲ့ရတဲ့အတြက္ တစ္ေတာင္ ကို (၁၈)လက္မဆိုတဲ့ ဖလွယ္ႏႈန္းနဲ႔သာ သံုးစြဲခဲ့ၾကရေတာ့တယ္လို႔
ေဒါက္တာတိုးလွက "စာေပမွတ္တမ္းမ်ားက ေျပာေသာ ျမန္မာ့သမိုင္း" စာအုပ္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့လို႔ သိရပါတယ္။
ဒီတြက္ခ်က္ပံုစနစ္မွားကို ယေန႔အထိ လက္ခံက်င့္သံုးေနရတယ္လို႔လည္း ဆရာက ေဝဖန္ထားပါေသးတယ္။

ပယ္စနစ္ကြယ္ေပ်ာက္သြားေပမယ့္
ပါဠိစာေပလာ "ကရီသ" ဆိုတဲ့ပုဒ္ကို "ပယ္"လို႔ ဘာသာျပန္ေနၾကတုန္းပါပဲ။
စာေပယဥ္ေက်းမႈမွာ "ပယ္"ေဝါဟာရက ႐ွင္သန္ေနတုန္းလို႔ ဆိုရမွာေပါ့။
"ရွစ္မင္းပယ္စာ၊ ႏွစ္ျပန္တာကို၊ ျဖာျဖာႏွင္းေသာက္၊ ႏြယ္သတိုးေၾကာင့္၊ ဆယ့္ကိုးခါ ေရာက္ခဲ့ေပါ့ ---
(ေတာင္တြင္းႀကီး ဦးေၾကာ့၏ စံုနံ႕သာျမိဳင္ရွာပံုေတာ္ႀကီး မွ) စသည္ျဖင့္
ျမန္မာ့စာေပမွာ "ပယ္"ေဝါဟာရကို ထည့္သြင္းစပ္ဆိုခဲ့ၾကတာမို႔ ျမန္မာစာေပမေပ်ာက္သမွ် "ပယ္"ေဝါဟာရက ႐ွင္သန္ျမဲ ရွင္သန္ေနမွာပါ။
ဒါေၾကာင့္ "ပယ္"ဆိုတဲ့ေဝါဟာရနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မွတ္သားစရာမ်ားကို
လက္္လွမ္းမွီသမွ် ေဝငွလိုက္ပါတယ္။
[အမွားမ်ားပါ႐ွိပါက အမွန္ျပင္ေပးၾကပါရန္ ေလးစားစြာ ေတာင္းပန္ပါသည္]

No automatic alt text available.
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ