အကုသုိလ္ပယ္ရန္
တုိက္တြန္းတရားေတာ္။
ဘိကၡဳတို႔… အကုသိုလ္ကုိပယ္ၾက၊
အကုုသုိလ္ကို ပယ္လုိ႔ ျဖစ္ႏိုင္သည္၊ မျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ “အကုသိုလ္ကုိ ပယ္ၾက” လုိ႔
တုိက္တြန္းေတာ္မူမည္ မဟုတ္ပါ၊ ပယ္လို႔ျဖစ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ တုိ္က္တြန္းေတာ္မူသည္၊
အကုသုိလ္ကို ပယ္လုိက္သည့္အတြက္ စီးပြားဆုုတ္ယုတ္၍ ဒုကၡေရာက္ၾကမည္ျဖစ္လွ်င္လည္း “
အကုသုိလ္ပယ္ၾက” လုိ႔တုိက္တြန္းေတာ္မူမည္ မဟုတ္ပါ၊ အကုသိုလ္ကုိ
ပယ္သည့္အတြက္စီးပြားခ်မ္းသာ တုိးတက္ဖြယ္ရာရွိေသာေၾကာင့္သာ တုိက္တြန္းေတာ္မူသည္။
“အကုသလံ
ဘိကၡေဝ ပဇဟထ၊ သကၠာ ဘိကၡေဝ အကုသလံ ပဇဟိတံု၊ ေနာ ေစ တံ ဘိကၡေဝ သကၠာ အဘဝိႆ အကုသလံ
ပဇဟိတံု, နာဟံ ဧဝံ ဝေဒယ်ံ “အကုသလံ ဘိကၡေဝ ပဇဟထာ” တိ၊ ယသၼာ စေခါ ဘိကၡေဝ သကၠာ အကုသလံ
ပဇဟိတံု, တသၼာဟံ ဧဝံ ဝဒါမိ “အကုသလံ ဘိကၡေဝ ပဇဟထာ”တိ၊ အကုသလံ ဘိကၡေဝ ပဟီနံ အဟိတာယ
ဒုကၡာယ သံဝေတၱယ်, နာဟံ ဧဝံ ဝေဒယ်ံ “အကုသလံ ဘိကၡေဝ ပဇဟထာ”တိ၊ ယသၼာ စ ေခါ ဘိကၡေဝ
အကုသလံ ပဟီနံ ဟိတာယ သုခါယ သံဝတၱတိ၊ တသၼာဟံ ဧဝံ ဝဒါမိ “အကုသလံ ဘိကၡေဝ ပဇဟထာ”တိ။
ကုသုိလ္ပြားေအာင္
တုိက္တြန္းတရားေတာ္။
ဘိကၡဳတို႔.. ကုသိုလ္တရားကို
တိုးပြားေစၾက၊ ကုသုိ္ုလ္တရားကို တုိးပြားေအာင္ ႀကိဳးစားလုိ႔ ျဖစ္ႏုိ္င္သည္၊
မျဖစ္ႏုိ္င္လွ်င္ ငါဘုရားတုိက္တြန္းေတာ္မူမည္မဟုတ္ပါ၊ ျဖစ္ႏုိ္င္လို႔သာ တိုက္တြန္း
ေတာ္မူသည္၊ ကုသုိလ္တရားကုိ တိုးပြားေအာင္အားထုတ္ေသာေၾကာင့္ စီးပြားဆုတ္ယုတ္၍
ဒုကၡေရာက္ၾကမည္ ျဖစ္လွ်င္လည္း တုိက္တြန္းေတာ္မူမည္မဟုတ္ပါ၊ ကုသုိလ္တရားကုိ
တုိးပြား ေစသည့္အတြက္ စီးပြားခ်မ္းသာ တုိးတက္ဖြယ္ရာရွိေသာေၾကာင့္
တုိက္တြန္းေတာ္မူသည္။
“ကုသလံ
ဘိကၡေဝ ဘာေဝထ၊ သကၠာ ဘိကၡေဝ ကုသလံ ဘာေဝတုံ၊ ေနာ ေစ တံ ဘိကၡေဝ သကၠာ အဘဝိႆ ကုသလံ
ဘာေဝတံု, နာဟံ ဧဝံ ဝဒယ်ံ “ကုသလံ ဘိကၡေဝ ဘာေဝထာ ဘိကၡေဝ သကၠာ ကုသလံ ဘာေဝတံု , တသၼာဟံ
ဧဝံ ဝဒါမိ “ကုသလံ ဘိကၡေဝ ဘာေဝထာ”တိ၊ကုသလံ ဘိကၡေဝ ဘာဝိတံ အဟိတာယ ဒုကၡာယ သံဝေတၱယ်, နာဟံ
ဧဝံ ဝေဒယ်ံ “ကုသလံ ဘိကၡေဝ ဘာေဝထာ” တိ၊ ယသၼာ စေခါ ဘိကၡေဝ ကုသလံ ဘာဝိတံ ဟိတာယ သုခါယ
သံဝတၱတိ၊ တသၼာဟံ ဧဝံ ဝဒါမိ “ကုသလံ ဘိကၡေဝ ဘာေဝထာ”တိ။ ”တိ၊ ယသၼာ စ
ေခါ
[အဂုၤတၱိဳရ္,
ဒုကနိပါတ္, အဓိကရဏဝဂ္, နဝမသုတ္။]
ဆရာ။ ။ “အကုသုိလ္”ဆုိတာ ျပဳတုန္းမွာလဲ (လိုခ်င္မႈ
စိတ္ဆုိးမႈစေသာ) အျပစ္ရွိ၍, ေနာင္ အက်ိဳးေပးတ့ဲ အခါလဲ ဆင္းရဲဒုကၡ
အက်ိဳးကုိုသာေပးတ့ဲ တရားျဖစ္တယ္၊ “ကုသုိလ္” ဆုိတာကေတာ့ ျပဳတုန္းမွာလဲ (သနားမႈ, ညွာတာမႈ
မွ်တမႈစေသာ ) အေကာင္းသေဘာ ပါဝင္၍, ေနာင္ အက်ိဳးေပးတ့ဲအခါလဲ ခ်မ္းသာသုခ
အက်ိဳးကုိသာေပးတ့ဲ တရားျဖစ္တယ္၊ ထုိအကုသုိလ္ တရားဆိုတာ တျခားမဟုတ္ပါဘူး၊
ေရွ႕မွာျပခ့ဲတ့ဲ (သူ႔အသက္သတ္မႈစေသာ) ဒုစ႐ုိ္က္ေတြပါပဲ၊ ကုသုိလ္ဆုိတာလဲ
(သူ႔အသက္သတ္မႈမွ ေရွာင္ျခင္းစေသာ) သုစ႐ုိက္ေတြပါပဲ။
တပည့္မ်ား။ ။ “အကုသုိလ္ကုိ ပယ္လုိ႔ျဖစ္ႏုိ္င္တယ္”
ဆိုတာကေတာ့ ဘယ္လုိ ပယ္ရမွာတုန္းဆရာ။
ဆရာ။ ။ သူ႔အသက္ကုိ မသတ္ဘဲ, သူ႕ဥစၥာကို မခိုးမလုဘဲ
ေနတာဟာ အကုသိုလ္ကုိ ပယ္တာပဲ၊ ၿပီးေတာ့-ကိုယ့္စိတ္ကို မထိန္းႏုိင္လုိ႔ သူ႔ဥစၥာ
ခုိးမိလွ်င္လဲ “ေနာင္ခါ ဘယ္ေတာ့မွ မခုိးေတာ့ပါဘူး” ဟုစိတ္ထဲမွာ
စြဲစြဲျမဲျမဲဓိ႒ာန္ၿပီး ေနာင္ခါ မခုိးေတာ့ဘဲ တစ္သက္လံုး ေရွာင္လုိက္တာလဲ အကုသိုလ္ပယ္တာပဲ၊
အဲဒီလုိ ေရွာင္ႏုိင္တ့ဲသူဟာ ျပဳမိတ့ဲမေကာင္းမႈေတာင္ မီးခဲကို ျပာဖံုးသြားသလုိ
ဖံုးသြားႏိုင္တယ္။
တပည့္မ်ား။ ။ ကုသုိလ္တုိးပြားေအာင္ေတာ့ ဘယ္လုိ
ႀကိဳးစားမလဲဆရာ။
ဆရာ။ ။ သတ္စရာေတြ႕လွ်င္ သနာညွာတာၿပီး မသတ္ပါဘူးဟု
လႊတ္လုိက္တာ, လုစရာ ေတြ႕လွ်င္ မလုပါဘူး, သူ႕မယားကုိ
မက်ဴးလြန္ပါဘူးလုိ႔ေရွာင္တာေတြဟာ ကုသုိလ္တုိးပြားေအာင္ ႀကိဳးစားတာပဲ၊ ေရလွဴပန္းလွဴ
ဘုရားရွိခုိးတာေတြလဲ ကုသုိလ္တုိးပြားေအာင္
ႀကိဳးစားတာပဲ၊ ကုိင္း, ကေလးမ်ား ဒါေလာက္နားလည္းၿပီးလွ်င္ ဗုဒၶတရားေတာ္ကို
ဖတ္ၾကပါဦး။
သူယုတ္မာ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏ အေျခခံတရားေတာ္။
ဘိကၡဳတုိ႔…သူယုတ္မာ
သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏ အေျခခံတရားကို သင္တုိ႔အား ေဟာေတာ္မူမည္၊ “သူယုတ္မာ၏
အေျခခံတရားဟူသည္ အဘယ္နည္း” ဟုေမးလွ်င္(ဆရာ, မိဘစသူတုိ႔က) မိမိအား ျပဳဖူးေသာေက်းဇူးကုိ
မသိတတ္ျခင္း, ထိုေက်းဇူးကုိ အမ်ားသိေအာင္ အထင္အရွားမျပလုိဘဲ ဖံုးထားျခင္း (ေက်းဇူ ဆပ္ႏုိင္ပါလ်က္
မဆပ္ျခင္း)မ်ားသည္ သူယုတ္မာျဖစ္ဖု႔ိရာ အေျခခံအေၾကာင္းတရားပင္ျဖစ္သည္။
“သူေတာ္ေကာင္း၏
အေျခခံတရားဟူသည္ အဘယ္နည္း” ဟုေမးလွ်င္ (ဆရာမိဘ စသူ တုိ႔က) မိမိအားျပဳဖူးေသာ
ေက်းဇူးကုိသိတတ္ျခင္း, ထုိေက်းဇူးကို အမ်ားသိေအာင္ထင္ရွားျပျခင္း
(ေက်းဇူးဆပ္ႏုိင္လွ်င္ ျပန္၍ဆပ္ျခင္း)မ်ားသည္ သူေတာ္္ေကာင္းျဖစ္ဖုိ႔ရာ အေျခခံ တရားပင္
ျဖစ္သည္။
[အဂုၤတၱိဳရ္,
ဒုကနိပါတ္, (၄) သမစိတၱဝဂ္, ပထမသုတ္။]
အသပၸဳရိသဘူမႎ
စေဝါ ဘိကၡေဝ ေဒေသႆာမိ သပၸဳရိသဘူမႎစ၊ (ေပ) ကတမာ စ ဘိကၡေဝ အသပၸဳရိသဘူမိ-အသပၸဳရိေသာ
ဘိကၡေဝ အကတညဴ ေဟာတိ အကတေဝဒီ၊ (ေပ)
သပၸဳရိေသာ စ ေခါ ဘိကၡေဝ ကတညဴ ေဟာတိ ကတေဝဒီ။
[အဂုၤတၱိဳရ္,
ဒုကနိပါတ္, (၄) သမစိတၱဝဂ္, ပထမသုတ္။]
ဆရာ။ ။ ဤေလာကမွာ ဆရာတုိ႔ ကေလးတု႔ိအတြက္
ေက်းဇူးအမ်ားဆံုး ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ဟာ ဗုဒၶျမတ္စြာပဲကဲြ႕၊ ဗုဒၶျမတ္စြာက “အကုသိုလ္
ဒုစ႐ိုက္ေတြကို မျပဳၾကနဲ႔၊ အကုသုိလ္ ဒုစ႐ို္က္ေတြကုိ ပယ္လုိက္ၾက၊ အကုသုိလ္
ဒုစ႐ိုက္ကုိ မပယ္ႏုိင္လို႔ ျပဳေနၾကလွ်င္ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ၾကလိမ့္မည္၊ ငရဲ တိရစၧာန္
ၿပိတၱာျဖစ္ၾကလိမ့္မည္”ဟု ဆံုးမေတာ္မူလို႔ ဆရာတို႔ေရာ ကေလးမ်ားေရာ အကုသိုလ္
ဒုစ႐ုိက္ေတြကုိ ေရွာင္ၾကရတယ္၊ ေရွာင္ၾကရလုိ႔ ဒုကၡမျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ ငရဲ မက်ရေတာ့ဘူး, တိရစၧာန္
ၿပိတၱာ မျဖစ္ၾကရေတာ့ဘူး၊ ဒီလိုသာဆံုးမတ့ဲ ဘုရားမရွိလွ်င္ လုပ္ခ်င္တာေတြ လုပ္ၿပီး
ဒုကၡေတြ ျဖစ္ရမယ္။
ဗုဒၶျမတ္စြာက
“ကုသိုလ္သုုစ႐ုိက္ေတြကုိ ျပဳၾက၊ ကုသိုလ္ သုစ႐ုိက္ေတြကို ျပဳၾကမွ ခ်မ္းသာ သုခ
ရၾကမည္, လူျပန္ျဖစ္ၾကမည္, နတ္ျဖစ္ၿပီး စည္းစိမ္ခံစားၾကရမည္” ဟုဆံုးမေတာ္မူတယ္၊
အဲဒီ ဆံုးမေတာ္မူတာကိုလုိက္နာၿပီး ဆရာေရာ ကေလးမ်ားပါ ေကာင္းေသာကုသိုုုုုုုုလ္
သုစ႐ုိ္က္ေတြကုိ ျပဳၾကတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ပထမတန္း ေက်းဇူးအမ်ားဆံုး
ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ဟာ ဗုဒၶျမတ္စြာပင္ျဖစ္တယ္၊ သည့္ေနာက္ဗုဒၶျမတ္စြာ၏
တရားေတာ္ကုိ မွတ္သားေတာ္မူခဲ့ၾကေသာ သံဃာေတာ္မ်ား, ကေလးမ်ားကုိ
ေမြးေကၽြးၿပီးလိမၼာေအာင္ သင္ျပေပးေသာ ဆရာမ်ားလဲ ေက်းဇူးႀကီးၾကေပတယ္၊ အဲဒီ
ေက်းဇူးရွင္မ်ားကို ေက်းဇူးရွင္မွန္းသိရတယ္၊ ေက်းဇူးဆပ္ႏုိင္လွ်င္ ျပန္ၿပီး
ေက်းဇူးဆပ္ရမယ္၊ ဒါမွ “သူေတာ္ေကာင္း=လူေကာင္း=လူလိမၼာ”ျဖစ္ႏုိင္တယ္။
တပည့္မ်ား။ ။ “ေက်းဇူးဆပ္” ဆုိတာ ဘယ္လုိဟာတုန္းဆရာ။
ဆရာ။ ။ သူမ်ားေပးစရာေငြရွိေနတာကို “ေႂကြးတင္တယ္”
လုိ႔ေခၚတယ္၊ ေပးစရာ ေငြကို ျပန္ၿပီး ေပးတာကို “ေႂကြးဆပ္တယ္”လို႔ေခၚတယ္၊ အဲဒီလုိပဲ
“ဘုရားသံဃာ ဆရာမိဘတို႔က မိမိကို လိမၼာေအာင္ ဆံုးမေပးတာ, မိဘတုိ႔က ေကၽြးေမြးသုတ္သင္
ဝတ္ဆင္ေပးတာဟာေက်းဇူး”လိ႔ု ေခၚတယ္၊ အဲဒီေက်းဇူးေက်ေအာင္ မိမိက ျပန္ၿပီး
ေပးစရာရွိလွ်င္ ေပးတာ, ဆံုးမတ့ဲအတုိင္း နားေထာင္ၿပီး ေကာင္းေကာင္း ေနတာေတြဟာ
ေက်းဇူးကုိ ျပန္ၿပီးဆပ္တာပဲ။