ႀကိဳးစားၾကရပါတယ္
ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက လူ႔အသြင္အျပင္၊ လူ႔အမူအရာ၊ လူ႔စ႐ုိက္၊ လူ႔အျပဳအမူေတြ ရဟန္းသာမေဏတို႔ရဲ႕ ႏွလုံးသားမွာ ၿငိတြယ္မေနရေအာင္ ““အေညာ ေမ အာကေပၸာ
ကရဏီေယာ””လို႔ မျပတ္ဆင္ျခင္ခိုင္းခဲ့တာပါ။ ဒီဓမၼသာ အရွင္ဘုရားတို႔
တပည့္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဘ၀ထဲကို ေရာက္ႏိုင္ခဲ့မယ္ ဆိုရင္
ထိုပုဂၢဳိလ္ရဲ႕ ဣရိယာပုတ္တိုင္းဟာ ၾကည္ညဳိဖြယ္ပါသာဒိက ျဖစ္ေစမွာ ဧကန္ပါပဲ ဘုရား။
အစက ေျပာခဲ့တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕
ဗ်ာဒိတ္စကားေတာ္ကို ယေန႔ ေခတ္မွာ မေတြ႕ရေသးေပမဲ့
အရိပ္အေရာင္ေတာ့ သန္းလာၿပီလို႔ ေျပာႏိုင္ပါ လိမ့္မယ္။ တပည့္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ပီျပင္တဲ့ ဒီအသြင္အျပင္ဟာ ျဖဳတ္ခ်ည္း႐ုတ္ခ်ည္း ေပ်ာက္ကြယ္ မသြားႏိုင္ေပမဲ့ ကာမေဘာဂီတုိ႔ရဲ႕ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈေတြက တစ္စတစ္စ တျဖည္းျဖည္း၊ လႊမ္းမိုးဖုံးအုပ္လာခဲ့ရင္ မပီျပင္တဲ့ သာသနာ့ အသြင္ျဖစ္ကာ တိမ္ျမဳပ္
ကြယ္ေပ်ာက္တာ ျမန္သြားလိမ့္မေပါ႔ ဘုရား။ “သေဗၺ သခၤါရာ
အနိစၥာ”အရ လုံး၀ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ဘယ္သူမွ
မထိန္းႏိုင္ေပမဲ့ အရွည္တည္တံ႔ဖို႔အတြက္ေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ ရွိသူတိုင္း ႀကိဳးစားၾကရ ပါတယ္ ဘုရား။
ဦးတည္ခ်က္
အခု တပည့္ေတာ္ ဘာကိုဦးတည္ေျပာေနတယ္
ဆိုတာ စာဖတ္သူ အရွင္ဘုရားမ်ား ရိပ္မိၾကမွာပါ။
ရဟန္းသာမေဏတို႔ရဲ႕ ဘုရားေပးတဲ့ အသြင္ထဲ မွာ ကာမေဘာဂီတို႔ရဲ႕
အသြင္ေတြ ေရာေႏွာေနတာကို ေျပာလိုတာပါ။ တဲ့တိုး ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ရဟန္းသာမေဏေတြ
ေဆာင္းဥတုကာလ ခ်မ္းေအးမႈ ကို ရမယ္ရွာၾကၿပီး လက္ရွည္အေႏြးထည္
အက်ႌေတြ ၀တ္ေနၾကတာကို ေျပာလိုတာပါဘုရား။ အပ္တယ္၊ မအပ္ဘူး၊ ၀ိနည္းျပစ္ရွိတယ္၊
မရွိဘူး စတဲ့ သုံးသပ္ခ်က္မ်ဳိးကို သုံးသပ္မျပလိုေတာ့ပါ
ဘုရား။ လိဂၤသာသနာ အရွည္ တည္မႈကို အားနည္းေလ်ာ့ပါးေစမႈ၊
ထိခုိက္နစ္နာေစမႈ၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာ့ အသြင္ကို ပ်က္ေစမႈ၊
အရိယာအသြင္ကို ဖ်က္တဲ့ အသြင္ဖ်က္လုပ္ရပ္ကိုပဲ ဦးတည္ၿပီး ခ်ျပလိုတာပါ
ဘုရား။
၀မ္းနည္းျခင္းမွ်သာ ပါ
ယေန႔(၂-၁-၂၀၁၁) နံနက္ (၁၀)နာရီ ခြဲေလာက္တုန္းကပဲ ေရခ်ဳိးေန
ရင္း ေက်ာင္းထဲက မေထရ္တစ္ပါး အေနာက္ကေန အေရွ႕ဘက္ကို သြားတာ ေတြ႕လိုက္ပါတယ္။ အေပၚကျခံဳထည္နဲ႔၊
အတြင္းက လက္ရွည္အေႏြးထည္ အက်ႌ၀တ္လို႔။ အလြန္ထင္ရွားတဲ့ မေထရ္တစ္ပါးပါ။ အညတရ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအရွင္ကို
ျမင္လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ေလာင္းလက္စ ေဆာင္းတြင္းေရဟာ ခႏၶာကိုယ္ကို မေအးျမေစေတာ့တာ အမွန္ပါ။ အခ်မ္းေပ်ာက္သြားသလို ခံစားလိုက္ရပါတယ္။ အဘိဓမၼာသေဘာအရ တရားကိုယ္ေကာက္ရင္ေတာ့ “ေဒါသ”ေပါ႔ ဘုရား။
စိတ္ဆိုးျခင္းေတာ့ မဟုတ္ရပါဘူး။ ၀မ္းနည္းျခင္းမွ် သာေပါ႔။ “ကိုယ့္အသြင္ကို ျမတ္ႏိုးစိတ္ မရွိၾကဘူးလား” လို႔ပဲ ေတြးမိလိုက္ ပါတယ္။
၀မ္းနည္းစရာ
လိဂၤသာသနာရဲ႕ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့ပါးလာပုံကို တပည့္ေတာ္ အနည္းငယ္ သုံးသပ္ျပလိုပါတယ္၊ သည္းခံစိတ္နဲ႔ အတူ ဆုံးေအာင္ဖတ္႐ႈ ေတာ္မူပါဦး။
တပည့္ေတာ္တို႔ ရဟန္းသာမေဏေတြရဲ႕ ပီျပင္တဲ့ အသြင္ဆိုတာ “ဘယ္လိုလဲ”လို႔ ခ်ျပစရာ လိုမယ္မထင္ပါ
ဘုရား။ မ်က္မွန္အလွ၊ MP3 Mp4 နားၾကပ္၊ ကြင္းထိုးဖိနပ္၊ ဒီဇိုင္းမ်ဳိးစုံတဲ့ အံသကိုက္၊ ဒီပရိကၡရာေတြနဲ႔ တန္ဆာဆင္ၿပီး သကၤန္းစြန္ေတာင္စြဲကာ ႂကလွမ္းလာတဲ့ အသြင္မ်ဳိးမဟုတ္ဘူး ဆိုတာကိုေတာ့ အရွင္ဘုရားမ်ား သိေတာ္မူၾကပါတယ္။
တိစီ၀ရၪၥ ပေတၱာ စ, ၀ါသိ
သူစိ စ ဗႏၶနံ။
ပရိႆာ၀ေနန အေ႒ေတ, ယုတၱေယာဂႆ ဘိကၡဳေနာ။-ကိေလသာကို ထိုးစစ္ဆင္လိုတဲ့ ရဟန္းအတြက္ ခ်ပ္၀တ္တန္ဆာဟာ ဒီ ပရိကၡရာရွစ္ပါးပါပဲ။
အဲဒီ အထဲက ပတၱ-သပိတ္၊ ၀ါသိ-ပဲခြပ္(ေခါင္းရိတ္ဓား)၊ သူစိ-အပ္၊
ဗႏၶန-ခါးပန္းႀကိဳး၊ ပရိႆာ၀န-ေရစစ္တို႔ဟာ အသြင္ကို
သိသိသာသာ ပ်က္ေစ တဲ့သေဘာ မရွိပါဘူး။
လုံး၀ မပ်က္ေစဘူးလို႔ေတာ့ မဆိုပါဘုရား။ ဘာ့ေၾကာင့္ လည္း ဆိုရင္ ဒီပရိကၡရာေတြဟာလည္း
ဘုရားေပးခဲ့တဲ့ အသြင္နဲ႔ ဆက္စပ္ေန တဲ့ အသုံးအေဆာင္ေတြပဲ ျဖစ္ေနလို႔ပါ။
ပတၱ-သပိတ္အတြက္ ဘုရားေပးခဲ့တာက၊
အေယာပတၱ-သံသပိတ္၊ မတၱိကာပတၱ-ေျမသပိတ္ရယ္လို႔ ႏွစ္မ်ဳိးခြင့္ျပဳခဲ့ပါတယ္၊ ေခတ္ကာလအ ေလ်ာက္ ေျမသပိတ္ဟာ ေပ်ာက္သေလာက္
ျဖစ္ေနပါၿပီ။ တပည့္ေတာ္မ်ား ငယ္ငယ္တုန္းက အ႐ုဏ္ဆြမ္းစားတဲ့အခါ ေျမသပိတ္ကို အသုံးျပဳၿပီး စားခဲ့ဖူးပါ တယ္။ သံသပိတ္လို အထိအခိုက္
မခံႏုိင္ေလေတာ့ မပ်က္စီးရေအာင္ သပိတ္အေပၚ ႐ုိေသမႈက အလိုလို ေရာက္ၿပီးသား ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
သပိတ္ကို သူဖုန္းစားေတြလို ႏႈတ္ခမ္း၀ကိုင္ၿပီး ဘယ္ညာရမ္းသြားတာမ်ဳိးကိုလည္း ျပဳလုပ္ဖို႔ ၀န္ေလးစိတ္ အလိုလို ကိန္းလာခဲ့ပါတယ္။ ဆရာသမားမ်ားကလည္း
ဒီအမူအရာမ်ဳိး မလုပ္သင့္ေၾကာင္း ဆုံးမၾကပါတယ္။
အဲဒီ ေျမသပိတ္ဟာ ယေန႔ေခတ္
ကြယ္ေပ်ာက္သေလာက္ ျဖစ္ခဲ့ပါၿပီ။ ပရိကၡရာနဲ႔ စပ္လို႔ အေကာင္းဘက္ကိုပဲ အေလးသာၾကကာ
တပည့္ေတာ္အပါ အ၀င္ “စတီး”သပိတ္ကို
သုံးလာၾကပါၿပီ၊ မအပ္ဘူးလို႔ေတာ့ မဆိုလိုပါ ဘုရား။ “စတီး”သပိတ္မွာလဲ အသြင္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ပါ။
“သပိတ္မည္းႀကီး”ဆိုတဲ့ အမ်ားရြံ ဖြယ္
အသြင္မဟုတ္ဘဲ “သပိတ္ျဖဴႀကီး”ဆိုတဲ့ အသြင္နဲ႔ မျပဳျပင္ဘဲ
သုံးလာၾက တာကိုပါ ေတြ႕ျမင္ေနရပါၿပီ။ သပိတ္ေရာင္ကေတာ့
“ကာဠ၀ေဏၰာ” လို႔ (သာရတၳ-၂၊
၄၂၈) ဆိုသည့္အတြက္ “အမည္းေရာင္” ပါပဲ၊ ဒါက ဒီပရိကၡရာ
ရဲ႕ တျဖည္းျဖည္း ေရြ႕လ်ားလာပုံကို အနည္းငယ္ေျပာျပတာပါ ဘုရား။
သပိတ္နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး အသုံးျပဳလာၾကတဲ့ သပိတ္အိတ္လည္း ရွိပါေသး တယ္ ဘုရား။ “အခ်ဳိ႕က
အပ္တယ္၊ အခ်ဳိ႕က မအပ္ဘူး”ဆိုတဲ့
၀ိ၀ါဒလည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ စာေမးပြဲေလာကမွာကိုက ေမးၾကတာေတြ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ အမွတ္ရမည့္ အေျဖက ဘာလဲဆိုတာကိုေတာ့ တပည့္ေတာ္မ်ား
မသိႏိုင္ပါ။ စာထဲက သပိတ္အိတ္ရဲ႕ “ျဖစ္စဥ္”ေလးကိုေတာ့ သတိျပဳမိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
၀ါသိ-ပဲခြပ္(ေခါင္းရိတ္ဓား)၊ ယေန႔ေခတ္အေနနဲ႔ေတာ့ ဂ်ဳတ္ဓားေပါ့
ဘုရား။ ဟိုးေခတ္ကလို ဓားတစ္ေခ်ာင္းတည္းနဲ႔ သူတစ္လွည့္ ငါတစ္လွည့္ ရိတ္လို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဘယ္လိုမွကို မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ စိတ္မခ်ရတဲ့ ေခတ္ကာလ ျဖစ္၍လာခဲ့ၿပီ။ တပည့္ေတာ္မ်ား
ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ရိတ္ခဲ့ရ ဖူးပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ဒီပရိကၡရာကိုေတာ့ ေျပာင္းၿပီးသုံးစြဲမွ ျဖစ္မယ္လို႔ နားလည္ထားၾကပါတယ္။