ဗ်ာဒိတ္စကားေတာ္
ငယ္ငယ္တုန္းက မိမိတို႔ ၾကားဖူးခဲ့တဲ့ စကားေလးတစ္ခုရွိတယ္၊ “ေနာင္တစ္ခ်ိန္ အနာဂတ္သာသနာမွာ လက္ေမာင္းမွာ သကၤန္းပတ္ထားၾကတဲ့ ဒုႆီလပုဂၢဳိလ္ေတြကို လူေတြက ရဟန္းအေနနဲ႔ ကိုးကြယ္ၾကရလိမ့္မယ္၊ အဲဒီ
ပုဂၢဳိလ္ေတြရဲ႕ အထံမွာ သံဃိက ဒါနေတြ
ျပဳၾကရလိမ့္မယ္”တဲ့။
ငယ္ငယ္တုန္းက လူႀကီးသူမေတြ ေျပာတာၾကားဖူးတာပါ။ အခု အရြယ္ ေရာက္လာလို႔
စာေပေတြ ဆည္းပူးလာရတဲ့ အခါၾကေတာ့ ဒီစကားဟာ “ဘ၀ိႆႏၲိ ေခါ ပနာနႏၵ
အနာဂတမဒၶါနံ ေဂါၾတဘုေနာ ကာသာ၀ကဏၭာ”စတဲ့ ဥပရိပဏၰာသ၊ ဒကၡိဏ၀ိဘဂၤသုတ္မွာ
လာတဲ့ စကားကို ရည္ၫႊန္းေျပာၾကတဲ့ စကားပါလားလို႔
စဥ္းစားမိလိုက္ပါတယ္။ ဒီစကားဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ စကားပဲ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ “ဗ်ာဒိတ္”စကားပဲလို႔လည္း ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ေတြဟာ “အေဒြဇၩ၀စနာ ဗုဒၶါ”ဆိုတဲ့အတိုင္း စကားႏွစ္ခြ
ေျပာေတာ္မမူၾကဘူး။ “ျဖစ္ေလာက္ရာ၏”လို႔ မေရရာတဲ့ စကားမ်ဳိးလည္း
မဟုတ္ပါဘူး။ “ျဖစ္လိမ့္မယ္” လုိ႔ ေသခ်ာတဲ့ အနာဂတ္ဗ်ာဒိတ္စကားပါ။
ဒါဆို အဲဒီ အနာဂတ္က
ဘယ္ေတာ့လည္း။ ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ခဲ့တာ ေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅၅၅-ခုႏွစ္ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ကလုိ႔ ဆိုရပါမယ္၊ ယေန႔
အထိေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားေပးခဲ့တဲ့ အသြင္ လုံးလုံးမေပ်ာက္ေသးပါဘူး၊ သာသနာ႔၀န္ထမ္း အဆက္ဆက္က
႐ို႐ိုေသေသ ေလးေလးစားစား ျမတ္ျမတ္ ႏိုးႏိုး ခုံခုံမင္မင္ ထိန္းသိမ္းလာခဲ့ၾကတယ္၊ ယေန႔ မိမိတုိ႔ေခတ္အထိေပါ႔။ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရွင္ရဟန္း
တို႔ရဲ႕အသြင္ မကြယ္ရေအာင္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ “လိဂၤသာသနာ” ပီပီသသ တည္ရစ္ေအာင္ လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့ၾကပါတယ္။
အသြင္ရဲ႕ တန္ဖိုး
အဲဒီလို ေခတ္ကာလႀကီးမွာ သာသနာ့၀န္ထမ္းျဖစ္ရမယ္
ဆိုရင္ ဒီေန႔ေခတ္ အေတြးနဲ႔ ေတြးၾကည့္ပါ၊ ဘယ္သူမွ ျဖစ္ခ်င္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊
သာသနာ့၀န္ထမ္း ဘ၀ဟာလည္း ျမတ္ႏိုးဖြယ္ဘ၀၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ဘ၀တစ္ခု မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး၊
အဲဒီေခတ္ကာလမွာ အဲဒီလိုအက်င့္ေတြနဲ႔ ရဟန္းလို႔ အမည္ခံၾက သူေတြဟာ အေခ်ာင္သမားေတြ
သက္သက္ပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္၊ အပင္းေတြ မ်ဳိခ်ေနရတဲ့ ဘ၀မ်ဳိးပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္၊ ယေန႔ တပည့္ေတာ္တို႔ ေခတ္မွာေတာင္
တပည့္ေတာ္တို႔ ရဟန္းသာမေဏေတြကို အေခ်ာင္သမားေတြလို႔ ျမင္ၾကတဲ့
သူေတြက ျမင္ေနၾကပါၿပီ၊ တပည့္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ခၽြတ္ယြင္းမႈေတြေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ႔။
ထိုသို႔ ရဟန္းဆိုတဲ့ အမည္မွ်သာျဖစ္သည့္တိုင္
လိဂၤသာသနာေတာ္ဟာ ကြယ္ၿပီလို႔ေတာ့ မဆိုႏိုင္ေသးပါဘူး၊ သို႔ေသာ္လည္း ယေန႔ေခတ္လို ေထရ၀ါဒ အသြင္ကေတာ့ မရွိေတာ့ဘူးေပါ႔၊
အဲဒီလို အမည္မွ်သာရဟန္းေခၚရတဲ့ အသြင္မ်ဳိးနဲ႔ ပုဂၢဳိလ္ေတြထံမွာေတာင္ သံဃာ့ထံေရာက္တဲ့ သံဃိကဒါနမ်ဳိး ျပဳႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ““မဟပၹလ, မဟာနိသံသ””လို႔
ဆိုေတာ့ အခု အရွင္ဘုရားတို႔ တပည့္ေတာ္တို႔
ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ ဒီအသြင္ဟာ သာသနာေတာ္တစ္ေလွ်ာက္
လုံးက သံဃာေတာ္ေတြကို အာ႐ုံျပဳစိတ္ေရာက္ႏိုင္ဖို႔ရာ အလြန္ပဲ အေထာက္ အကူေပးႏိုင္တဲ့
အသြင္ပဲေပါ႔ ဘုရား။
သာသနာကြယ္ျခင္းငါးမ်ဳိး
အႏၲရဓာန(သာသနာကြယ္ျခင္း)ငါးမ်ဳိး
စာမွာ ျပပါတယ္ဘုရား၊
၁။အဓိဂမ
အႏၲရဓာန(မဂ္ဖိုလ္ရမႈ ကြယ္ျခင္း)၊
၂။ပဋိပတၱိအႏၲရဓာန(အက်င့္တရား ကြယ္ျခင္း)၊
၃။ပရိယတၱိအႏၲရဓာန(သင္ယူမႈ အသိပိုင္းကြယ္ျခင္း)၊
၄။လိဂၤအႏၲရ
ဓာန(ရဟန္းအသြင္ကြယ္ျခင္း)၊
၅။ဓာတုအႏၲရဓာန(ဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္ မ်ား ကြယ္ျခင္း၊ ဓာတုပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္း)လို႔ ဉာဏ၀ိဘင္းအဖြင့္ ေမာဟ၀ိေစၦဒနီႏွင့္
အဂၤုတၱဳိရ္အ႒ကထာမွာ ျပဆိုပါတယ္ ဘုရား။