၁၃။ ဆရာေတာ္မ်ားထံ
ခြင့္ပန္ျခင္း
ေလွ်က္ပါရေစ
ယခုအခ်ိန္၌ ေရွးက မိမိကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္လိုက္ေသာ
ဆရာေတာ္မ်ားတြင္ ပခုကၠဴ-မဟာ၀ိသုတာရာမဆရာေတာ္ႏွင့္ ၀ိသုဒၶါ႐ံု, ေျမာင္းျမဆရာေတာ္ ႏွစ္ပါးသာ
သက္ေတာ္ထင္းရွားရွိပါေတာ့၏၊ သို႔ရာတြင္ မိမိကို ငယ္စဥ္ကစ၍ အေရးပါပါႏွင့္ အသိအမွတ္
ျပဳခဲ့ၾကေသာ ဆရာေတာ္မ်ားကား သက္ေတာ္ ရွစ္ဆယ္-ရွစ္ဆယ္ ေက်ာ္အထိ ရွိၾကပါေသးသည္၊
ထိုဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ မိမိ၏ ျပဳခဲ့သမွ်ေသာ
စာေရးစာခ် သာသနာ့ကိစၥကို အားရေတာ္မူၿပီး ျဖစ္ၾကပါသည္၊ သို႔ေသာ္ ယခုအခါ တိုးခ်ဲ႕၍ ျပဳဖို႔ရန္
ႀကံစည္အပ္ေသာ သာသနာ့ကိစၥအတြက္ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို မသိရလွ်င္ ေက်နပ္ ေတာ္မူၾကမည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္
တိုတိုက်ဥ္းက်ဥ္းႏွင့္ လိုရင္းကို ဆရာေတာ္မ်ားအား ေလွ်ာက္ထားပါရေစဘုရား။
၁။ ေက်းရြာေက်ာင္းမ်ား၌ ေက်ာင္းသား မရွိေတာ့ပါ၊
တခ်ိဳ႕ေက်ာင္းမ်ား၌ ေက်ာင္းေစာင့္ဘုန္းႀကီးပင္ မရွိေတာ့ပါ။
၂။ ၿမိဳ႕ငယ္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၌ ကေလးေတြကား အမ်ားအားျဖင့္
အဂၤလိပ္စာသင္ေက်ာင္းမွာခ်ည္း ေနၾကပါသည္၊ ပစၥည္းဥစၥာ တတ္ႏိုင္ေလ အဂၤလိပ္ေက်ာင္းမွာ
ေနေလျဖစ္ေနပါၿပီ။
၄။ ထိုအဂၤလိပ္ေက်ာင္းထြက္မ်ားသည္ သူတို႔ ဆရာသမားမ်ား၏
ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုသာ သိ၍, ရဟန္သံဃာေတာ္မ်ား၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို သိခြင့္ မရေတာ့ပါ။
၅။ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို မသိရလွ်င္
သာသနာေတာ္၏ အက်ိဳးေက်းဇူးကို မသိမျမင္ႏိုင္ဘဲ သာသနာေတာ္ကိုလည္းေကာင္း, ရဟန္းသံဃာကိုလည္းေကာင္း
(ႏိုင္ငံမွာ တာ၀န္အပို တက္ေနေသာ အစုအေ၀း)ဟု အယူရွိစရာ ျဖစ္လာပါေတာ့သည္။
၆။ ယခုလည္း လူတို႔အနီးမွာ ရွိေနၾကေသာ တေစၦ
သူရဲႏွင့္ ႐ုကၡဇိုးနတ္မ်ားကိုပင္ ျမင္ေအာင္ မၾကည့္ႏိုင္သူတို႔က သူတို႔မျမင္ ႏိုင္႐ံုမွ်ျဖင့္
ျမင့္မိုရ္ေတာင္ မရွိ, နတ္ျပည္ မရွိ, ငရဲျပည္ မရွိဟု ရဲရဲတင္းတင္း ေျပာေနၾကပါၿပီ။
၇။
ထို႔ျပင္ တပည့္ေတာ္မ်ား၏ ေက်ာင္းမ်ား, ေက်ာင္းတိုက္မ်ား၀ယ္ ဆရာ ဒကာတို႔ ႀကိဳးစာေနခိုက္သာ
ေကာင္းမြန္ တိုးတက္၍ မူလ ဆရာ ဒကာတို႔ ကြယ္လြန္သြားလွ်င္ နိမ့္က်ရ, ပ်က္စီးၾကရသည္ကို
ေတြ႔ရပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္း, ေက်ာင္းတိုက္မ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ၀ယ္ ဆရာဘက္က နာယကအဖြဲ႕,
ဒကာဘက္က ေဂါပကအဖြဲ႕ျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္သြားမွသာ အဆက္ဆက္ တည္တံ့ တိုးတက္စရာ ရွိပါသည္။
၈။
ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ ဂဏန္းသခၤ်ာစေသာ ပညာမ်ားကို သင္ေပးျခင္းအားျဖင့္
ေတာရြာေက်ာင္းမ်ားကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္မည္ဟု လည္းေကာင္း, ဘာသႏၲရ သင္ေပးျခင္းအားျဖင့္
ဆရာႏွင့္ ခြဲ၍ ဘာသႏၲ သင္ေနၾကေသာ စာခ်ႏိုင္စြမ္း ရွိေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ပိဋက လက္မလြတ္ေစဘဲ
သဒၶါတရား မပ်က္စီးေအာင္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္မည္လည္းေကာင္း, ထိုသို႔ ထိန္းသိမ္းျခင္းျဖင့္
ေက်ာင္း ေက်ာင္းတိုက္မ်ားကို အဓြန္႔ရွည္စြာ တည္ေစႏိုင္လိမ့္မည္ဟုလည္းေကာင္း ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။
၉။
ယခုအေျခအေနမွာ အေတာ္မ်ားစြာေသာ စာခ်တန္းေအာင္ ပုဂၢိဳလ္တို႔တြင္ ဘာသႏၲရ သင္ယူက သင္,
စာသင္တိုက္ မဟုတ္ေသာ ေနရာ၌ ျဖစ္သလို သာမည ေနသူက ေန ျဖစ္ရကား သမင္ေမြးရင္း က်ားစားရင္း ဆိုသလို စာခ်တန္းေအာင္ၿပီး
ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို တပည့္ေတာ္မ်ား၏ ေက်ာင္းတိုက္၌ ထိန္းမထား ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနပါသည္၊ ဘာသႏၲရ
သင္ေပးႏိုင္ပါမူ အားလံုး မဟုတ္ေသာ္လည္း တခ်ိဳ႕ကို ထိန္းထားႏိုင္မည္ဟု ထင္ပါသည္။
၁၀။
ဂဏန္းသခၤ်ာ ဘာသႏၲရကို သင္ေပးရာ၌ သင္ခ်င္သူတိုင္းကို သင္ေပးမည္ မဟုတ္ပါ၊ ၀ိနည္း သိကၡာကို
ေလးစား၍ သာသနာျပဳလိုေသာ ဆႏၵရွိသူမ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္လက္ခံ၍ သင္ေပးပါမည္။