နတ္ဘံုခန္း
ထိုကဲ့သို႔ တည္ေထာင္ျပီးေသာ ကမၻာသစ္၌
ငရဲသူငရဲသားတုိ႔ ဆင္းရဲရပံုကိုျပခဲ့ျပီ။ တိရစၧာန္ ျပိတၱာတို႔ ဆင္းရဲပံုကိုလည္း
မ်က္ျမင္အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ၾကားဖူးနား၀ျဖင့္လည္းေကာင္း အေတာ္အတန္ သိေလာက္ျပီ။
လူမ်ား၏ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမွာ ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္၍ အထူးေရးဖြယ္မလုိ။ နတ္စည္းစိမ္ကိုကား
အမ်ားပင္ သိလုိၾကေပလိမ့္မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ က်မ္းဂန္လာ အခ်က္မ်ားကို
အက်ဥ္းခ်ဳပ္စုေပါင္း၍ နတ္တို႔ ေနထုိင္ၾကပံု အေၾကာင္းမ်ားကို ျပေပအ့ံ။
နတ္ဘံုနတ္ခန္း
နတ္ဘံုနတ္ခန္း
နတ္စည္းစိမ္ကား လူ႔စည္းစိမ္ထက္ ေနရာတုိင္းပင္သာလြန္၏။
ျမက္ဖ်ားေပၚက ဆီးႏွင္းေပါက္ႏွင့္ သမုဒၵရာေရမ်ား ကြာျခားသေလာက္ လူ႔စည္းစိမ္ႏွင့္
နတ္စည္းစိမ္မ်ား ကြာျခား၏။ တာ၀တိ ံသာနတ္တုိ႔၏ “သုဒႆန” မည္ေသာ ေနျပည္ေတာ္သည္
ျမင္းမုိရ္ေတာင္ထိပ္၀ယ္ ယူဇနာတစ္ေသာင္းက်ယ္ေသာ အရပ္၌ တည္ရွိ၏။ ထုိေနျပည္ေတာ္၏
အေရွ႕ဘက္၌ နႏၵ၀န္ ဥယ်ာဥ္ေခၚ နႏၵနဥယ်ာဥ္သည္ကား စုေတခါနီး၌ အလြန္ပူေဆြးေနေသာ
နတ္မ်ားကိုပင္ စုေတရမည့္ အေရးကို မေတြးမိေလာက္ေအာင္ ေပ်ာ္ေမြ႕ဖြယ္ကို ေဆာင္ေလသတဲ့။
နတ္သားနတ္သမီး
မိမိတု႔ိ ေရွးကုသိုလ္ကံေၾကာင့္
ကိုယ္ပိုင္ရရွိျပီးေသာ ဗိမာန္မ်ားလည္း ဆန္းျပားလွေပ၏။ အားလံုးေသာ နတ္လုလင္တုိ႔က
အသက္ ၂၀-အရြယ္၊ နတ္မိမယ္တုိ႔က ၁၆-ႏွစ္အရြယ္၊ သြားက်ိဳး ဆံျဖဴ နားအူ မ်က္မြဲ
အေရတြန္႕တြဲျခင္းမရွိ၊ ပကတိ အလွမပ်က္ေအာင္ တစ္သက္လံုးတည္ေန၏။ နတ္ၾသဇာ
အဆီအႏွစ္ကိုသာ စားေသာက္ၾကရသျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္တြင္း၌ အေလးအေပါ့မွစ၍ မေကာင္းေသာ
အနိ႒ာရုံဟူသမွ်တုိ႔ လံုး၀မရွိေတာ့ရကား နတ္သမီးတို႔မွာ ဓမၼတာေသြး အညစ္အေၾကးတို႔မွ
ကင္းစင္ေလ၏။
(၁) ကာမခ်မ္းသာ ခံစာားမူတုိ႔၌ကား
နတ္ျပည္ ၆-ထပ္လံုးမွာပင္ လူမ်ားႏွင့္ မထူးျခားေသာ္လည္း အညစ္အေၾကးမျဖစ္ဘဲ
ေသြးသားလူပ္ရွားရုံမွ်ျဖင့္ ကိစၥျပီးေလသည္။
(၂) နတ္ေဒ၀ီတုိ႔၌
ကိုယ္၀န္ေဆာင္မူႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ ကိစၥစုမ်ား
(၃) သားသမီိးျဖစ္ထုိက္ေသာ
နတ္သားနတ္သမီးတုိ႔မွာ ရင္ခြင္၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အိပ္ရာေပၚ၌ေသာ္လည္းေကာင္း
ျဖစ္ေပၚလာၾကကုန္၏။
ဤသုိ႔ သားသမီးအရာ၌ တည္ေသာ
နတ္မ်ားအျပင္ အျခားအေစခံနတ္သား နတ္သမီးမ်ား ရွိေသးရကား တခ်ိဳ႕နတ္မ်ား၌
ဗိမာန္ကုိယ္ပိုင္ မရွိၾကဟု သိသာ၏။ လူ႔ျပည္၌ကဲ့သို႔ နတ္သား နတ္သမီးပ်ိဳတို႔၏
သြားလာလည္ပတ္ၾကမည့္အေရးမွာ ေတြးေတာစဥ္းစားဖြယ္ရာ ပင္တည္း။ နတ္ဇာတ္သမားျဖစ္ေသာ
ပဥၥသီခနတ္သားသည္ တိမၺရု နတ္မင္းၾကီး၏ သမီးပ်ိဳျဖစ္ေသာ သူရိယ၀စၧသာ နတ္သမီးအေပၚမွာ
အေတာ္စြဲလမ္းေန၏။ နတ္ပ်ိဳလွည့္ရာတြင္ ေစာင္းကိုတီးကာ သာသာယာယာသီဆုိေသာ
ေစာင္းသီခ်င္းသံမ်ားတြင္ ေအာက္ပါ ဂါထာလည္း အပါအ၀င္ျဖစ္သည္။
ယံ ေမ အတၳိ ကတံ ပုညံ၊ အရဟေႏၱသု တာဒိသု။
တံ ေမ သဗၺဂၤကလ်ာဏိ၊ တယာ သဒၶိ ံ ၀ိပစၥတိ။
ယံ ေမ အတၳိ ကတံ ပုညံ၊ အရဟေႏၱသု တာဒိသု။
တံ ေမ သဗၺဂၤကလ်ာဏိ၊ တယာ သဒၶိ ံ ၀ိပစၥတိ။
တာဒိသု-
ေကာင္းဆုိးႏွစ္တန္ ေလာကဓံေၾကာင့္ ေဖာက္ျပန္မတုန္ တာဒိဂုဏ္ႏွင့္
ျပည့္စံုေတာ္မူၾကေပေသာ၊ အရဟေႏၱသု- ပူေဇာ္သမွ် အက်ိဳးရဖုိ႔ နိစၥျဖဴစင္
ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္တို႔၌၊ ေမကတံ- ေမာင္ေတာ္ခ်ည္းသာ မယ္မပါဘဲ ေကာင္းစြာအသီးသီး
ျပဳအပ္ျပီးေသာ၊ ယံပုညံ- ဒါန သီလ စသည္ေပါင္းစု အၾကင္သုိ႔ေသာ
ျမတ္ေကာင္းမူသည္၊ အတၳိ၊ အက်ိဳးေပးမူ အေလးျပဳလ်က္ ယခုအေန ရွိပါေပ၏၊ သဗၺဂၤကလ်ာဏိ-
ေကာင္းျခင္းအဂၤါမဂၤလာႏွင့္ ထင္စြာ ျပည့္ၾကြယ္ အုိ နတ္မိမယ္၊ ေမ- ပဥၥသီခ
မည္ရဘြဲ႕ေႏွာင္ မယ္မယ့္ေမာင္၏၊ တံ ပုညံ- ေရွးက ဆည္းပူး ထုိကုသိုလ္ထူးသည္၊ တယာ- ေမာင္ေတာ့္ သက္လယ္
သင္နတ္မိမယ္ႏွင့္၊ သဒၶိ ံ ၀ိပစၥတံ၊ အတူတြဲေႏွာင္ မကြဲေအာင္လွ်င္
ျမဲေခါင္ျဖိဳးေ၀ အက်ိဳးေပး ပါေစသတည္း။
ဤမွ်ေလာက္ပင္ ပဥၥသီခနတ္သားက စြဲလမ္းေနေသာ္လည္း သူရိယ၀စၧသာ
နတ္သမီးမွာမူ မာတလိနတ္မင္း၏ သားျဖစ္ေသာ သိခႏၱီနတ္သားကိုမွ မွန္းထားလ်က္ရွိသည္။
သို႔ရာတြင္ သိၾကားမင္းက ပဥၥသီခနတ္သားကို (သူ႔အား ေက်းဇူးမ်ားသည့္အတြက္)
သူရိယ၀စၧသာနတ္သမီးႏွင့္ လက္ထပ္ေပးေလသည္။ တခ်ိဳ႕နတ္သမီးေတြမွာ
ဗိမာန္အဆင္သင့္ရွိေသာ္လည္း ဗိမာန္ႏွင့္တကြ မိမိတုိ႔ကို ပိုင္ဆုိင္သည့္ နတ္သားမရွိၾကသျဖင့္
ပ်င္းရိျငီးေငြ႕ အလိုမျပည့္ၾကသည္လည္းရွိေသး၏။ ကုသိုလ္ကံခ်င္း ကြာျခားသေလာက္
ဘံုဗိမာန္ႏွင့္ ရုပ္အဆင္းလည္း ကြာျခားေနေသာေၾကာင့္ ကိုယ့္ထက္သာ၍ မနာလုိသူေတြလည္း
ရွိေပမည္သာ။ ဥယ်ာဥ္ေရကန္၌ တေပ်ာ္တပါး လလွည့္လည္ၾကသည္မွာလည္း ၾကည္ႏူးစရာေပ။
အေပါင္းေရြညီ၊ ဘံုကိုယ္စီ၀ယ္၊ က်ဴးသီမျပီး၊ ေပ်ာ္မျငီးဖို႔၊
နတ္တီးနတ္ျငိမ့္၊ တျခိမ့္ျခိမ့္ႏွင့္၊ သိမ့္သိမ့္သဲသဲ၊ ရူမရဲေအာင္၊ နတ္ပြဲသဘင္၊
အျမဲရြင္၏၊ မပင္မပူ၊ နတ္နန္းသူတို႔၊ ပ်ဴပ်ဴငွာငွာ၊ ေရြမ်က္ႏွာျဖင့္၊
ၾကည္သာစိမ္းစိမ္း၊ ျမျမရွိန္းတည္း၊ ျငိမ္းျငိမ္းေအးလ်က္၊ ကုသိုလ္စက္ေၾကာင့္၊
မပ်က္တစ္ရံ၊ စည္စိမ္စံ၍၊ ေမာင္ႏွံခ်စ္ပံု၊ အသစ္ၾကံဳသို႔၊ ေဖာ္စံုရႊင္ျမဴး၊
ခ်စ္ၾကည္ႏူးလ်က္၊ အထူးေမတၱာ၊ သက္ပမာျဖင့္၊ ခ်မ္းသာမကင္း၊ ခ်စ္ေငြ႕သြင္းသည္၊
ခ်စ္ျခင္းအတံု႔ အလွယ္တည္း။
(မဃေဒ၀လကၤာ)