လူမ်ားျဖစ္ေပၚလာပံု
ထုိကဲ့သို႔ လူ႔ဘံု နတ္ဘံု ျဗဟၼာ့ဘံုတုိ႔ တည္မိေသာအခါ အထက္ ျဗဟၼာ့ျပည္၌ရွိေသာ ျဗဟၼာတုိ႔တြင္ အသက္တမ္းေစ့၍ျဖစ္ေစ၊ ကံကုန္၍ျဖစ္ေစ အခ်ိဳ႕ျဗဟၼာတုိ႔ စုေတၾကေလ၏။ ထုိစုေတသူတုိ႔တြင္ တခ်ိဳ႕ ေအာာက္ျဗဟၼာ့ဘံုမွာ ျဖစ္ၾက၏။ တခ်ိဳ႕ကား နတ္ဘံု၌ ျဖစ္ၾက၏။ တခ်ိဳ႕ကား ဤလူဘံု၀ယ္ လူျဖစ္္လာၾကေလသည္။ ထုိကဲ့သို႔ ျဗဟၼာ့ျပည္မွစုေတ၍ လူ႔ျပည္၌ျဖစ္ၾကေသာ ကမၻာဦး လူတုိ႔၌ မိဘိမရွိၾက။ နတ္ျပည္၌ နတ္ျဖစ္ၾကသလုိ လူ႔ျပည္၌လည္း ကံ၏အစြမ္းေၾကာင့္ လူကိုယ္ၾကီး အထင္အရွား ျဖစ္လာၾကသည္။
ေရွးဦးစြာ စားေသာက္ၾက
ကိုယ္ေရာင္ ကိုယ္၀ါျဖင့္ ေကာင္းကင္၌
လွည့္၍ေနၾကစဥ္ ေျမအျပင္၌ မလုိင္တက္သလုိ အလြန္၀ါ၀င္းေသာ ေျမဆီမ်ားျဖစ္ေပၚလာ၏။
ထုိေျမအဆီကို လက္မျငိမ္သူ တစ္ေယာက္က “အဆင္းကျဖင့္ လွပါေပသည္။ အရသာမွာ
ဘယ္လိုေနပါလိမ့္”ဟု လက္ျဖင့္ တုိ႔၍ လ်က္ၾကည္ေလေသာ္ အလြန္ခ်ိဳဆိမ့္ေသာ
အရသာရွိေသာေၾကာင့္ “ေကာင္းမွန္းသိ-သာအိတစိုစို” ျဖစ္ေနသည္ကို
အျခားလူတုိ႔ျမင္လွ်င္ “အတုျမင္-အတတ္သင္”ကာ လက္ျဖင့္ေကာ္၍ ေကာ္၍လ်က္ရာမွ
အားမရသျဖင့္ ဆုပ္ကာဆုပ္ကာ ေလြးၾကေလ၏။ ထိုအခါ အရသာကို တပ္မက္ေမာေသာ တဏွာ၏
ပူေလာင္မူေၾကာင့္ ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္၀ါ ကြယ္ေပ်ာက္၍ အမိုက္ေမွာင္ၾကိး
က်ေရာက္ေလေတာ့သည္။
ေနလေပၚပံု
ထိုအေမွာင္ၾကီး က်ေရာက္ေသာအခါ
ကမၻာဦးလူတုိ႔ အလြန္ေၾကာက္ရြံ႕ၾကေလေသာ္ ထုိသူတို႔ ကံအားေလ်ာ္စြာ ရဲရင့္ျခင္းကို
ျဖစ္ေစတတ္၍ “သူရိယ”ဟု ေခၚေ၀ၚအပ္ေသာ ယူဇနာ ၅၀-အ၀န္းက်ယ္ေသာ ေနဗိမာန္ၾကီးသည္
အေရွ႕ေလာကဓာတ္မွ ထြက္ေပၚလာ၏။ ထုိေန၀န္းၾကီးက ေန႔အဖုိ႔ထြန္းလင္း၍ ေတာင္စြယ္ကို
ကြယ္သြားေသာအခါ “အေရာင္တစ္ခုေပၚလာလွ်င္ ေကာင္းေလစြ”ဟု အလုိဆႏၵ ျဖစ္ၾကသျဖင့္
ဆႏၵ အားေလ်ာ္စြာ ၄၉-ယူဇနာ အ၀န္းရွိေသာ လဗိမာန္ေပၚလာျပန္သည္။ (ဆႏၵအတုိင္း
ေပၚထြက္လာျပန္ေသာေၾကာင့္ လကို “ဆႏၵ-ဆႏၵ”ဟု ေခၚၾကရာမွာ ကာလၾကာသျဖင့္ “စႏၵ-စႏၵ”ဟု
အေခၚတစ္မ်ဳိး ေျပာင္းေရြ႕လာသတဲ့။)
ထုိ ေန လ တို႔ေပၚထြက္လာေသာအခါ
နကၡတ္မ်ားလည္း တစ္ပါတည္းပါလာ၏။ ထုိ ေန လ နကၡတ္တုိ႔ လွည့္လည္သြားလာရာ ပထမဆံုးအခါသည္
မဇၥ်ိမေဒသအေခၚအားျဖင့္ တေပါင္းလကြယ္ေန႔ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကမၻာ၏ လဆန္းစအခါသည္
တန္ခူးလ ျဖစ္ရကား “ကမၻာတည္ဦး တန္ခူးရက္မစံု” ဟု ေျပာစမွတ္ ျပဳၾကရသည္။
ထမင္းေပၚေပါက္လာပံု
ထုိကဲ့သို႔ ေျမဆီကို စားခဲ့ၾကရာမွ
ရသတဏွာ (အကုသိုလ္အတြက္) ေျမဆီမ်ား ယုတ္ေလ်ာ့၍ အလွပ္လွပ္ အလႊာလႊာျဖစ္ေနေသာ
ေျမလႊာမ်ားကို စားေသာက္ၾကရ၏။ ထိုေျမလႊာလည္း တျဖည္းျဖည္းေလွ်ာ့ပါး၍
အစိတ္စိတ္အျမႊာျမႊာ ႏြယ္ေခ်ာင္း ကေလးမ်ားကဲ့သို႔ ျဖစ္လာ၏။ ထုိေျမႏြယ္မ်ားကို
ႏြယ္ခ်ိဳဟုေခၚ၏။ ထုိႏြယ္ခ်ိဳမ်ား ကြယ္ပေသာအခါ အခြံမပါေသာ သေလးဆန္ ေပၚလာ၏။
ထိုဆန္ကို အုိး၌ထည့္၍ “ေဇာတိပါသာဏ” ေေခၚ ေက်ာက္တံုးေပၚသို႔ တင္လုိက္လွ်င္
မီးအလိုလိုေတာက္၍ က်က္ခ်ိန္ေရာက္က အလုိလို မိးျငိမ္းေလသည္။
ေယာက္်ားမိန္းမ
ေျမဆီ ေျမလႊာ ေျမႏြယ္တို႔ကို
စားသံုးေသာ အခါ၀ယ္ ခႏၶာကိုယ္တြင္ အဆီအသားမ်ား ျဖစ္ျပီးေနာက္ အဖတ္အကာ
အနည္းငယ္သာၾကြင္းက်န္၏။ ထုိၾကြင္းက်န္ေသာ အဖတ္အကာ ကေလးမ်ားမွာ
၀မ္းမီးေလာင္ရုံမွ်ျဖင့္ ကုန္ခန္းနုိင္ၾကေလသည္။ သေလးထမင္းကို စားသံုးေသာ အခါကား
၀မ္းမီးေလာင္ရုံျဖင့္ မကုန္ခန္းႏုိင္ဘဲ အရည္အဖတ္ (က်င္ၾကီး က်င္ငယ္)
မ်ားစြာက်န္၏။ ကမၻာဦးလူတုိ႔ျဖစ္စက က်င္ငယ္လမ္း က်င္ၾကီးလမ္းမ်ားလည္း မပါခဲ့ၾကေခ်။
ယခုအခါ ခႏၶာကိုယ္အတြင္းမွာရွိေသာ ၀ါေယာဓာတ္က ထုိအရည္အဖတ္မ်ားကို မူတ္ထုတ္ေနေလျပီ။
သို႔ျဖစ္၍ အရည္အဖတ္မ်ားထြက္ဖုိ႔ က်င္ငယ္လမ္းေပါက္ က်င္ၾကီးလမ္းေပါက္မ်ား
ေပၚေပါက္လာရေလသည္။ ထုိသုိ႔ ေပၚေပါက္ရာ၌ ျဗဟၼာ့ျပည္သို႔ မေရာက္မီက
မိန္းမျဖစ္ခဲ့သူမွာ ဣတၳိဘာ၀ရုပ္ ေပၚလာ၍ ေယာက္်ားျဖစ္ခဲ့သူမွာ ပုရိသဘာ၀ရုပ္
ေပၚလာသတဲ့။
အိမ္ရာေထာင္ၾကပံု
ကိုယ္အဂၤါ ေပၚေပါက္ပံု မတူၾကသျဖင့္
တစ္ေယာက္ဥစၥာကို တစ္ေယာက္က တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ရူလ်က္ စိ္တ္ကို မခ်ဳပ္တည္းႏုိင္ဘဲ
ကာမကိစၥမွီ၀ဲမူေၾကာင့္ ပညာရွိလူတစ္စုက တားျမစ္၍ မရသျဖင့္ ကဲ့ရဲ႕ရူတ္ခ်။ ခဲ တုတ္
စသည္ျဖင့္ ပစ္ခတ္ၾကေလရာ ပုန္းေအာင္းခိုကပ္ဖုိ႔ရာ အိမ္ေနရာမ်ားကို
တည္ေဆာက္ၾကရေလသည္။ (ကမၻာဦးက ဤအေလ့အထကို စြဲ၍ ယခုကာလ မဂၤလာေဆာင္၌ ခဲေပါက္ရုိး
ျပဳၾကသည္။) ဤနည္းအားျဖင့္ လူမ်ား ျဖစ္ၾကျပီးေနာက္ ကံအားေလ်ာ္စြာ တိရစၧာန္
သတၱ၀ါတုိ႔လည္း ေပၚေပါက္ကာ ကမၻာအသစ္ တည္မိေလသည္။