ဤကာမဂုဏ္စခန္း၌အစြမ္းကုန္ ေပ်ာ္ဖြယ္ေကာင္းသည့္အျပင္ ေပ်ာ္ေမြ႕ဖြယ္ေကာင္းသေလာက္လည္း
ေပ်ာ္စံေလ့ရွိၾကေသာေၾကာင့္ ကာမဂုဏ္ကို စက္ဆုပ္ေသာ အနာဂါမ္ႏွင့္ ရဟႏၱာအျဖစ္သို႔
ေရာက္ေသာအခါ နတ္ျပည္မွာၾကာရွည္စြာ မေနႏုိင္ၾကေတာ့ဘဲ အနာဂါမ္ျဖစ္သူတို႔
ျဗဟၼာ့ျပည္သို႔ စုေတေရြ႕ေျပာင္း၍ ရဟႏၱာအေပါင္းတုိ႔မွာ ပရိနိဗၺာန္ စံၾကေလေတာ့သည္။
သို႔ျဖစ္၍ နတ္ျပည္က်မွ အႏၱရာယ္ကင္း ရန္ေဘးရွင္းလ်က္ တရားဘက္၌သာ အားထုတ္၍
ေယာဂီလုပ္မည္ဟု မေမွ်ာ္လင့္ေလႏွင့္။
လူ႔ျပည္က အေသအလဲ အားခဲသြားသူႏွင့္
ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က ဘုရားတရားကို နာရသူေလာက္သာ နတ္ျပည္၌ တရားသားတက္ဖြယ္ရွိသည္။
မလိုလဲလိုလဲ တရားျမဲသူကား နႏၵဥယ်ာဥ္ အေပါက္၀တြင္ တရားကေလးမ်ား ေပ်ာက္က်ရစ္လတၱံ႕။
နတ္ျပည္၌ ကမၼ႒ာန္းကုိ မဆုိထားႏွင့္၊ ဥပုသ္မက်ိဳးေအာင္ပင္
ေစာင့္စည္းဖို႔ရာ အပံုၾကီးခဲယဥ္း၏။ နတ္သမီးေတြ ပြတ္သီးပြတ္သပ္ျပဳခ်က္ေၾကာင့္
သီလပ်က္သည္ကသာ မ်ားေလ၏။ စေမၸယ်နဂါးမင္းတုိ႔ နဂါးျပည္မွာ မၾကာမၾကာ
ဥပုသ္က်ိဳးရပံုႏွင့္ ၀ိဓူရဇာတ္ေတာ္လာ သိၾကားမင္းတုိ႔ လူ႔ျပည္ဆင္း၍
ဥပုသ္ေစာင့္ရပံုကို ေထာက္ပါေလ။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္တုိ႔သည္ ပါရမီ ျဖည့္ခြင့္မရၾကေသာ
နတ္ျပည္၌ သက္တမ္းေစ့ေအာင္မေနရဘဲ စုေတျခင္း တစ္မ်ိဳးျဖင့္ စုေတေအာင္ ဓိ႒ာန္ကာ လူ႔ျပည္၌သာ
ပါရမီ ျဖည့္ေတာ္မူၾကသည္။
သုဓမၼာ ဓမၼာရုံၾကီး၏က်က္သေရမွာ ေရးသား၍
ကုန္ဆံုးႏုိင္ဖြယ္ရာမရွိ။ ဓမၼာရုံအေဆာက္အအံု အားလံုးတို႔၌ ရတနာမ်ိဳးစံုကို သူ႔
ေနရာႏွင့္သူ သံုးစြဲထား၏။ ထုိဓမၼာရုံအနီး၌ တည္ရွိေသာ ပင္လယ္ ကသစ္ပင္မွ
ပန္းမ်ားလည္း ဓမၼာရုံအတြင္းသို႔ ေလညင္းပိုသျဖင့္ ႏွစ္ျမိဳ႕စဖြယ္ တင့္တယ္စြာ
ပ်ံ႕ႏွံ႕လ်က္ရွိ၏။ အလယ္ဗဟိုတရား ပလႅင္၀ယ္ ထီးျဖဴၾကီးကို စိုက္ထူထားျပီးလွ်င္
တရားပလႅင္၏ ေဘးမွစ၍ သိၾကားမင္း၊ ပဇာပတိနတ္မင္း၊ ၀ရုဏနတ္မင္း၊ ဤသာနနတ္မင္းစေသာ (မဃလုလင္ဘ၀တုန္းက
ေကာင္းမူျပဳဖက္) ၃-က်ိပ္ ၃-ပါး နတ္မင္းၾကီးမ်ား၏ ေနရာကို စီစဥ္ထား၏။ ထုိ႔ေနာက္
ထင္ရွားေသာ နတ္မ်ားႏွင့္ မထင္ရွားေသာ နတ္မ်ားဖို႔လည္း ေနရာမ်ား စီစဥ္ထားသည္။ (ဤသုဓမၼာနတ္သဘင္မွာ
တာ၀တိ ံသာမွ အထက္နတ္ျပည္ ၄-ထပ္၌လည္းရွိ၏။)
စည္းေ၀းခ်ိန္ေရာက္လွ်င္ သိၾကားမင္းကိုယ္တုိင္ အခ်က္ေပးလုိက္ေသာ
“၀ိဇယုတၱရ” ေခၚ ခရုသင္းၾကီး၏ အသံမွာ ယူဇနာတစ္ေသာင္းက်ယ္ေသာ သုဒႆန
နတ္ျမိဳ႕ေတာ္ၾကီးကို ရုိက္ဟီးလ်က္ လူ႔အေရအတြက္ျဖင့္ ၄-လၾကာေအာင္ အဆက္ဆက္
ျမည္ဟီးေနေသာဟူ၏။ ဆုိင္ရာနတ္မ်ား ဓမၼာရုံအတြင္းသို႔ ၀င္မိၾကလွ်င္ ရတနာေရာင္
ပန္းေရာင္ေတြ လႊမ္းမုိးေနသျဖင့္ ဓမၼာရုံတစ္ေဆာင္လံုး နီျမန္းေနေတာ့၏။ တစ္ရံတစ္ခါ
ျဗဟၼာ့ျပည္မွ ဆင္းလ်က္ သနကၤုမာရျဗဟၼာမင္းက တရားေဟာ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္
စူဠာမဏိေစတီေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ရျခင္း၊ သုဓမၼာနတ္သဘင္၀ယ္ တရားနာျခင္းတုိ႔အတြက္
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေလး ရွိေပေသး၏။ “ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္” ဆုိေသာ္လည္း
မဂ္ဖုိလ္ရေလာက္ေအာင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို ဆုိလုိသည္မဟုတ္။ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ဓာတ္
မေပ်ာက္ပ်က္ဘဲ ခိုင္ျမဲ၍ ကာမဂုဏ္ထဲမွ အထုိက္အလုိက္ ေရွာင္လႊဲႏုိင္စရာရွိသည္ဟု
ဆုိလုိသည္။
ေနာက္လာမည့္ လူ႔ျပည္ဆုပ္ကပ္အခါၾကီး၌ကား “ရဟန္းရွင္လူတို႔
တရားျပည့္၀ၾကလိမ့္မည္”ဟု ေမွ်ာ္လင့္ဖြယ္ရာ မရွိေတာ့။ ယခုပင္ အျမင္မေတာ္လွျပီ။
သံသရာဒုကၡေတြကို တကယ္ရြံလွ်င္ ယခုဘ၀၌ပင္ စြန္႕စြန္႕စားစား မဂ္ေပါက္ ဖုိလ္ေပါက္
တရားကို ၾကိဳးစားသင့္ၾက၏။ နတ္ျပည္ကပင္ အရိေမတၱယ် ဘုရားရွင္ကို
ေစာင့္စားဖူးေျမာ္လ်က္ တရားေတာ္ကိုနာျပီးမွ မဂ္ဖိုလ္ရဖုိ႔ မွန္းသူမ်ားလည္း
နႏၵ၀န္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ေပါက္၌ ရွိသမွ် ဓာတ္ခံကေလးမ်ား ေပ်ာက္မသြားေအာင္
အေတာ္ထူေထာင္ရလိမ့္မည္။
ေပါ့ေပါ့ဆဆႏွင့္ “နတ္ျပည္က်မွ အားပါးတရခံစားမည္”ဟု
အားခဲေနသူတုိ႔ကား အရိေမေတၱယ်ဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူလာေသာ္လည္း ကာမဂုဏ္
အေတြ႕ထူးျဖင့္ ေမ့မူးလ်က္ ရွိဦးမည္သာ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကိုယ့္အစြမ္း ကိုယ့္တရားျဖင့္
အမ်ားကို ကယ္တင္မည့္ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ အဂၢသာ၀က မဟာသာ၀က အေလာင္းေတာ္တုိ႔မွတစ္ပါး
အျခားသူတို႔ကား ယခုပင္ ၾကိဳးစားသင့္ၾကပါသည္။
“ေဘးပြဲၾကံဳ၊ ေအးသဲတုန္
ကိုယ္စီကုတ္ပါလုိ႔၊ အားထုတ္သင့္သား။ သို႔ပါကုိ၊ ဘယ္ေတာ့ ဘာလိုလိုႏွင့္၊ ေနာင္ေရးကို
ေမွ်ာ္ေခၚလင့္လုိ႔၊ ဘာ၀နာ သီေခါင္ လြင့္တယ္၊ ဖ်င္းဖင့္အမ်ား”