ျဗဟၼာ့စည္းစိမ္
ျဗဟၼာ့ျပည္ေရာက္ရန္ စ်ာန္ကို
အားထုတ္စဥ္ကပင္ ေလာကီအာရုံ ကာမဂုဏ္ႏွင့္ လူသူထူထပ္ေသာ ျမိဳ႕ ရြာ၊ အိမ္
ေက်ာင္းတို႔ကို ေရွာင္းရွား၍ ဆိတ္ဆိတ္ျငိမ္ျငိမ္ ေနထုိင္အားထုတ္ရေသာေၾကာင့္
ထုိစ်ာန္ကုသိုလ္တရားတို႔အတြက္ ျဗဟၼာ့ျပည္၌ ျဖစ္ရေသာ ျဗဟၼာတုိ႔လည္း လြန္စြာ
ျငိမ္သက္ၾကေပသည္။ သားသမီး ဇနီး ေမာင္ႏွံဟူ၍ မရွိၾက။ အားလံုး ျဗဟၼာတုိ႔မွာ
ေယာက္်ားသဏၭာန္ရွိေသာ္လည္း ေယာက္်ားအဂၤါႏွင့္ မိန္းမအဂၤါ မပါၾကေတာ့ေခ်။ သို႔အတြက္
ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာကို ခံစားျခင္း မရွိၾက။ စ်ာန္ကို အားထုတ္စဥ္ (လူ႔ဘ၀)
တုန္းကပင္ ကာမဂုဏ္အျပစ္ကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ျမင္ခဲ့ျပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ကာမစိတ္ဓာတ္မ်ားလည္း လံုး၀မျဖစ္ေအာင္ ျငိမ္၀ပ္လ်က္ ရွိၾကေလသည္။
အသညသတ္ျဗဟၼာ
လူျပည့္တုန္းက ထံုစံအတုိင္း
စ်ာန္ရျပီေသာအခါ တခ်ိဳ႕က “စိတ္၀ိညာဥ္ႏွင့္အမွတ္ သညာရွိ၍သာ ျမင္ခ်င္၊ ၾကားခ်င္၊
နံခ်င္၊ စာခ်င္၊ ေတြ႕ခ်င္၊ ထိခ်င္၊ သိခ်င္ေသာ သေဘာမ်ားျဖစ္ေနရသည္။
စိတ္ႏွင့္သညာသာမရွိလွ်င္ အင္မတန္ ေအးျမေပလိမ့္မည္” ဟု စိတ္ႏွင့္ သညာအေပၚ
အေတာ္မ်ားစြာ အျပစ္ျမင္ေန၏။ ထုိသို႔ အျပစ္ျမင္သည့္ အတုိင္းပင္ “စိတ္သည္
စက္ဆုပ္ဖြယ္၊ စိတ္သည္စက္ဆုပ္ဖြယ္”ဟု ၾကပ္ၾကပ္ အျပစ္ရူမိေသာအခါ “သညာ၀ိရာဂ -
ဘာ၀နာ” ေခၚ စိတ္သညာႏွင့္ နာမ္အားလံုးကို ရြံမုန္းေသာ ကမၼ႒ာန္းတစ္မ်ိဳး
ေပၚေလသည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္ စုေတလွ်င္ အသညသတ္ျဗဟၼာ့ဘံု၌ ျဖစ္၍ ကမၻာ ၅၀၀-ခန္႔ ဘာကိုမွ်
မသိေတာ့၊ ေရႊရုပ္ၾကီးကဲ့သို႔ တခ်ိဳ႕က မတ္မတ္ရပ္၊ တခ်ိဳ႕က ထုိင္၊ တခ်ိဳ႕က အိပ္လ်က္
ေနေလသည္။
အရူပျဗဟၼာ
ဤျဗဟၼာေလာင္းတုိ႔ကမူ စ်ာန္ရုိးရုိး
ရျပီးေနာက္ “ရုပ္ခႏၶာ ၾကီးရွိေန၍သာ အရာရာ အျပစ္မ်ားရ ဆင္းရဲဒုကၡ မ်ားရေလသည္။
စိတ္၀ိညာဥ္ နာမ္တရားခ်ည္းသာရွိေနပါမူ လြန္စြာခ်မ္းေျမ႕ေပလိမ့္မည္”ဟု ရုပ္ကို
အျပစ္ရူကာ ဘာ၀နာပြားမ်ားေသာအခါ “ရူပ၀ိရာဂ - ဘာ၀နာ” ေခၚေသာ ရုပ္ခႏၶာကို ရြံမုန္းေသာ
ကမၼ႒ာန္းတစ္မ်ိဳးေပါက္ေလသည္။ ထုိပုဂၢိဳလ္စုေတလွ်င္ အရူပဘံုဟုေခၚေသာ
ေကာင္းကင္ျပင္၀ယ္ ကမၻာေပါင္းမ်ားစြာ ရုပ္ခႏၶာမပါဘဲ စိတ္၀ိညာဥ္ခ်ည္းသာ
တည္ရွိေလေတာ့၏။ ဤစိတ္၀ိညာဥ္အစဥ္ကိုပင္ အရူပျဗဟၼာဟု ေခၚေ၀ၚရေလသည္။ (ဘာသာျခားတုိ႔ကမူ
ဤျဗဟၼာ ၂-မ်ိဳးကို ယံုၾကည္ဖို႔ ခဲယဥ္းေပလိမ့္မည္။)
ျဗဟၼာ့ျပည္ တ၀င္း၀င္း၊
၀က္စာက်င္း တရူတ္ရူတ္
ျဗဟၼာ့ျပည္၌ ျဖစ္ရသူတို႔သည္
အရိယာအျဖစ္သို႔ ေရာက္လွ်င္ (မဂ္ဖုိလ္ရလွ်င္) ထုိျဗဟၼာ့ဘံုမွ
ေအာက္ကာမဘံုသို႔ ျပန္၍ ပဋိသေႏၶ မေနရဘဲ အဆင့္ဆင့္ရင့္ကာ ရဟႏၱာျဖစ္၍
နိဗၺာန္စံၾကေလေတာ့သည္။ အရိယာ မျဖစ္ေသးလွ်င္ကား သူတို႔၏ စ်ာန္အဟုန္ကုန္ေသာအခါ
လူ႔ဘံုနတ္ဘံုဟူေသာ ေအာက္ကာမဘံုမ်ား၌ တစ္ဖန္ျပန္၍ ပဋိသေႏၶေနၾကရျပန္သည္။ သို႔ရာတြင္
စ်ာန္မရမီက မိမိအားထုတ္ခဲ့ေသာ ကုသိုလ္အဟုန္ေၾကာင့္ ရုတ္တရက္ ေအာက္တန္းမက်ေသးဘဲ
ဒြိဟိတ္ တိဟိတ္ ပုဂၢိဳလ္ (ဒြိဟိတ္ လူနတ္၊ တိဟိတ္ လူနတ္)မ်ား ျဖစ္ျပီးလွ်င္
ထုိလူနတ္အျဖစ္မွ တစ္ဆင့္ ကံအေၾကာင္းမသင့္၍ ေလွ်ာ့က်ရျပန္ေသာအခါ အပါယ္ ၄-ပါး၌
ငရဲေကာင္ ျပိတၱာေကာင္ တိရစၧာန္ေကာင္မ်ားလည္း ျဖစ္ခြင့္ရွိၾကေလျပန္သည္။
ဆုိလုိရင္းကား ပုထုဇဥ္ အျဖစ္မွ
တန္းမတက္ရေသးသူတို႔သည္ ျဗဟၼာပင္ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ေနာက္တစ္ဖန္ တိရစၧာန္စေသာ
အပါယ္ဘံုသား ျဖစ္ႏုိင္ရကား “ျဗဟၼာ့ျပည္မွာ တ၀င္း၀င္း” ေနေသာ္လည္း
တစ္ေန႔က်လွ်င္ ၀က္တိရစၧာန္လည္း ျဖစ္ႏုိင္၍ “၀က္စာက်င္းမွာ တရူတ္ရူတ္”
ေနခြင့္ရွိေသးသည္။ ပုထုဇဥ္အျဖစ္ကား လြန္စြာ စက္ဆုပ္ ေၾကာက္ရြံ႕ဖြယ္ ေကာင္းေလစြ။
ဘံုဘ၀တုိ႔၏ အထက္ဆံုးျဖစ္၍ “ဘ၀ဂ္”ဟုေခၚေသာ ျဗဟၼာဘံုသို႔ တက္ေရာက္ေနေသာ္လည္း
တစ္ေန႔က်လွ်င္ ဒုဂၢတိဘ၀သို႔ ေရာက္ရေသးသည္။ ယခုေခတ္၌ ဒံုးပ်ံေခၚေသာ အရာ၀တၳဳကို
အထက္ေကာင္းကင္သို႔ တင္ပို႔လုိက္ေသာအခါ အရွိန္ရွိသမွ် တက္သြား၍ ေကာင္းကင္၌
လွည့္ပတ္ျပီးလွ်င္ အရွိန္ကုန္ေသာအခါ ေအာက္သို႔ ျပန္၍ က်ရသကဲ့သို႔ ထုိ႔အတူ
စ်ာန္အရွိန္ကုန္ေသာအခါ ေအာက္ဘံုသုိ႔သာ ျပန္က်ရသည္-ဟူလုိ။ (ဘ၀ဂၢ = ဘ၀ + အဂၢ၊ “ဘ၀
= ဘံုဘ၀တုိ႔တြင္ + အဂၢ = အထက္ဆံုးဘံု” ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ “ေန၀သညာ နာသညာ ယတ”ဘံုကို
“ဘ၀ဂ္”ဟုေခၚသည္။)
ဥကၡိတၱာ ပုညေတဇန၊ ကာရူပဂတိ ံ ဂတာ။
ဘ၀ဂၢႏံ ၱပိ သမၸတၱာ၊ ပုန အာယႏၱိ ဒုဂၢတိ ံ။
ဘ၀ဂၢႏံ ၱပိ သမၸတၱာ၊ ပုန အာယႏၱိ ဒုဂၢတိ ံ။
ပုညေတေဇန၊ ေကာင္းမူရွိန္ေစာ္ အာႏုေဘာ္သည္။ ဥကၡိတၱာ၊
အခြင့္သင့္စဥ္ ျမွင့္တင္အပ္ကုန္သည္ျဖစ္၍။ ကာမရူပဂတိ ံ၊ ဘံုေဆာင္ၾကငွန္း
ဗိမာန္နန္းတုိ႔ တင့္ဆန္းနတ္ဘံု ျဗဟၼာဘံုသို႔။ ဂတာ၊ ထိန္တ၀င္း၀င္း၊
အရွိန္ျပင္းလ်က္ ခ်ဥ္းနင္းေရာက္ၾက ပုထုဇဥ္ဟူသမွ်တို႔သည္။ ဘ၀ဂၢႏံၱ၊
ဘံုေပါင္းတမြတ္ တုဘက္လြတ္သည့္ အထြက္ထက္ျခံဳ ဘ၀ဂ္ဘံုသို႔။ သမၸတၱာပိ
ကမၻာေျမာက္ျမား ေအာက္မသြားဖုိ႔ ေထာက္ထားပေလ ေရာက္သြားၾကေစကာမူ။ ဒုဂၢတိ ံ၊
ဒုကၡအဖံုဖံုး မ်ိဳးေပါင္းစံုသည့္ တလံုလဲလဲ အပါယ္ထဲသို႔။ ပုန အာယႏိၱ၊
ေကာင္းမူႏုံဖ်င္း အဟုန္ကင္းက ဒံုရင္းတစ္ဖန္ ေရာက္ၾကရျပန္ေလ သတည္း။
ဘံုႏွင့္စပ္၍
အရပ္ရပ္မွတ္ဖြယ္ ျပီးျပီ။