Saturday, March 29, 2014

ကုမ႓ေဃာသကဝတၳဳလာ ခုတင္ ေညာင္ေစာင္းႀကိဳးျဖတ္တယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုေညာင္ေစာင္းလဲ


ဓမၼပဒအ႒ကထာလာ ကုမ႓ေဃာသကဝတၳဳကို နိႆယစီစဥ္ေနစဥ္ “တိခိေဏန သေတၳန တႆ မၪၥဝါဏံ ေဟ႒ာအဋနိယံ တဟံ တဟံ ဆိႏၵိ” ဝါက်ရွိ ‘မၪၥဝါဏံ-ေညာင္ေစာင္းႀကိဳးကို’ ဟု အနက္ေပးသည့္အခါ
ဆရာဘုန္းႀကီးက “ေနဦးဟ..ဝါဏ-သဒၵါက ႀကိဳးအနက္ေဟာလို႔ ပါဠိအဘိဓာန္ေတြမွာေတာ့ မေတြ႕မိဘူး ျမားအနက္ေဟာေလာက္သာပါတာ” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။


ဒီေတာ့ မိမိက “ဘုန္းႀကီးဘုရား တပည့္ေတာ္ ပဋၬနားကို ေရာက္ေတာ့ ႀကိဳးေတြနဲ႔လုပ္ထားတဲ့ ကုဋင္ ေညာင္းေစာင္းကို ေတြ႕ခဲ့ဖူးတယ္ဘုရား”
“ဟုတ္လား? ဘယ္လို ပံုစံလဲ” ဆရာဘုန္းႀကီးက ေမးသည္။
မိမိလည္း တတ္ႏိုင္သမွ် ျမင္ေအာင္ ေလွ်ာက္ထားလိုက္ပါသည္။
ထိုေလွ်ာက္ၾကားမႈေၾကာင့္ ဆရာဘုန္းႀကီးက ‘ဓာတ္ပံုေလးရခ်င္တယ္’ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၍ ရေအာင္ ရွာေပးပါမည့္အေၾကာင္ေလွ်ာက္ထားမိသည္။

“ ကုမ႓ေဃာသက ထိုင္လိုက္တာနဲ႔တၿပိဳင္နက္ ႀကိဳးအားလံုးျပတ္သြားၿပီး ေျမေပၚမွာက် ေခါင္းနဲ႔ဒူးေတြနဲ႔ ေဆာင့္မိတယ္ ေနာက္ၿပီး ေထာမနိဓိ အဘိဓာန္ P.T.S အဘိဓာန္တို႔မွာလည္း ဝါဏသဒၵါက ႀကိဳးအနက္ေဟာႏိုင္ေၾကာင္း ဖြင့္ျပၾကတာဆိုေတာ့ ႀကိဳးကေတာ့ ေသခ်ာတာမွန္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ေနာက္လာေနာက္သား မွတ္သားဖို႔အတြက္ ပံုေလးပါထည့္ခဲ့ခ်င္တယ္၊” ဟု ဆရာေတာ္ဆႏၵကို မိန္႔ပါတယ္။
မွန္ပါသည္ ျမန္မာ့ကုဋင္ေညာင္ေစာင္းတို႔တြင္ ႀကိဳးႏွင့္တည္ေဆာက္သည့္ ကုဋင္ေညာင္ေစာင္းမေတြ႕ဖူးပါ၊ မိမိတို႔ ငယ္စဥ္က ထိုကုမ႓ေဃာသကဝတၳဳ ေညာင္ေစာင္းႀကိဳးကို အနက္မထင္ခဲ့ ပံုစံကို မျမင္ခဲ့၊ ထင္မိထင္ရာကို ထင္ခဲ့၏။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္က ဒီေနရာေလးမွာ ႀကိဳးနဲ႔ျပဳလုပ္ထားသည့္ ကုဋင္ေညာင္ေစာင္း ပံုေလး ထည့္မည္ဆိုေတာ့ မိမိကဲ့သို႔ အနက္မထင္ ထင္ခ်င္သလိုထင္ျခင္း ေဘးမွ ကင္းေဝးေတာ့မည္ကို ေတြးၿပီး ပံုထည့္ရန္ စိတ္အားထက္သန္ခဲ့မိ၍ ရေအာင္ရွာမည္ဟု ဝန္ခံေလွ်ာက္ထားခဲ့မိျခင္းသာ။

ဝန္ခံၿပီးေနာက္ ဒီပံုႀကီး ဘယ္လိုရေအာင္ လုပ္ရပါ့လို႔ ေတြးေတာႀကံစည္ေနစဥ္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ပုေနးေတာရမွ ဆရာေတာ္ အရွင္အာယုပါလ မေထရ္ျမတ္ႀကီးကို အႏုႆတိပြားသလို ခဏခဏျမင္မိလာေတာ့သည္။
သို႔ႏွင့္ ထိုအရွင္ျမတ္ထံ အကူအညီအသနားခံေတာင္းရာ ထိုအရွင္ျမတ္၏ ကူညီပ့ံပိုးမႈေၾကာင့္ ပံုေလးကိုရလာပါသည္။
ယခု ထုိပံုေလးႏွင့္ ဆရာဘုန္းႀကီး၏ မၪၥဝါဏႏွင့္ပတ္သက္သည့္ မွတ္ခ်က္ကေလးကို တင္ျပလိုက္ပါသည္။
ဆရာဘုန္းႀကီး၏ ဓမၼပဒဘာသာဋီကာကို ယခင္က ယမကဝဂ္ တစ္ဝဂ္ထည္း ထုတ္ေဝခဲ့ေသာ္လည္း ယခုတစ္ဖန္ ယမကဝဂ္ႏွင့္ အပၸမာဒဝဂ္ ဝဂ္ႏွစ္ဝဂ္ကို ဓမၼပဒဘာသာဋီကာ (ပထမတြဲ)အျဖစ္ မၾကာမီထုတ္ေဝႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေနပါသည္။
မၪၥ၀ါဏံ။ ။၀ါဏသဒၵါ ႀကိဳးေဟာယူ၍ ““မၪၥ၀ါဏံဩေညာင္ေစာင္း၌ ဖဲြ႕ခ်ည္ ေၾကာင္းႀကိဳးကုိ””ဟု တိပိဓာန္၌ ေပး၏၊ ေနာက္နား၌ ““ဧကံ ေဒြ ရဇၨဳေက
ဌေပတြာ ေသေသ ဆႏိ္ၵ””ႏွင့္ ေလ်ာ္သလုို ရွိ၏၊
ပါဠိအဘိဓာန္၌ ၀ါဏသဒၵါ ျမားကုိသာ ေဟာ၏၊
ေထာမနိဓိ ၌ ၀ါဏ၏ ေဟာနက္ကုိ (၁) အိမ္, (၂) ႏြားသားျမတ္(ႏြားႏုိ႔), (၃) အသုရာနတ္, (၄) မီး, (၅) အလုံးစုံ, (၆) ျမား, (၇) ေကာင္း ေသာ ျဖဴဆံျမက္, (၈) ကာဒမၺရီ က်မ္းျပဳပညာရွိ, (၉) ၫုိေသာ လိပ္ဆူးပင္””ဟု ျပထား၏၊ ““ႀကိဳး””ဟူေသာ အနက္မပါ၊ ထုိအနက္မ်ားတြင္ ““ေကာင္း ေသာ ျဖဴဆံျမက္””ဟူေသာ အနက္ကုိ ယူ၍ ““၀ဏတိ သဒၵါယတီတိ ၀ါေဏာ-ထိမိလွ်င္ အသံျမည္တတ္ေသာ ျဖဴဆံျမက္၊ [၀ဏ သေဒၵ+ဏ၊]””ဟု ျပဳၿပီးေနာက္ ရဇ္ၨဳက(ႀကိဳး)ကုိ ရေအာင္ ““၀ါေဏန+ကတံ ၀ါဏံ-ေကာင္းေသာ ျဖဴဆံျမက္ျဖင့္ ျပဳအပ္ေသာ ႀကိဳး””ဟုႀကံ၊ ထုိေနာက္ ““မၪၥႆ+၀ါဏံ မၪၥ၀ါဏံ-ေညာင္ေစာင္း၏ႀကိဳး””ဟု ဆက္ပါ။

တစ္နည္း။ ။ P.T.S အဘိဓာန္၌ ၀ါဏ၏ အနက္ကုိ ““(၁) Sewing -အခ်ဳပ္ အလုပ္, ခ်ဳပ္ထည္, (၂) Stuffing -ေညာင္ေစာင္း၏ အဆာ””ဟု ၂မ်ိဳးျပ၍ ဓာတ္မွာ ၀ါဓာတ္ဟု ဆုိ၏၊ မၪၥ၀ါဏ၏ အနက္ကုိလည္း “Stuffing of couch-ေညာင္ေစာင္း၏ အဆာ””ဟု ဆုိ၏၊ “အဆာ”ဟူသည္ အ၀တ္အထည္စသည္တုိ႔တြင္ မရက္ဘဲ ခ်န္ထားေသာ ခ်ည္မွ်င္, အစြန္းအၿမိတ္တည္း(ျမန္ဓာန္ခ်ဳပ္)၊ ဤ၌ “အဆာ” ဟု ေခၚေသာ ခ်ည္မွ်င္ႀကိဳးကုိ “မၪၥ၀ါဏ”ဟု ယူ၊ ထုိအလုိ “၀ါတိ ဗႏၶတိ ဧေတနာတိ ၀ါဏံ-ဖဲြ႕ခ်ည္ေၾကာင္းအဆာ-ခ်ည္မွ်င္-ႀကိဳး၊ မၪၥႆ+၀ါဏံ မၪၥ၀ါဏံ-ေညာင္ေစာင္း၏ အဆာခ်ည္မွ်င္ႀကိဳး”ဟုႀကံ။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ ကုမ႓ေဃာသကဝတၳဳမွာပါတဲ့ ကုဋင္ ေညာင္ေစာင္းႀကိဳးကို ျဖတ္တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ေလာက္ၿပီ ထင္ပါရဲ့ ။ ကုမ႓ေဃာသကဝတၳဳကိုေတာ့ ဓမၼပဒအ႒ကထာမွာ ရႈစားေတာ္မူၾကပါရန္၊ (ပံုအတြက္ ကူညီေပးေသာ ပုေနးေတာရ အရွင္အာယုအား လြန္စြာေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း)
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ