ယမမင္းစစ္တမ္း
အမ်ား ၾကားဖူးနား၀ရွိေအာင္ ေဒ၀ဒူတ
သုတၱန္ပါဠိေတာ္လာ ယမမင္းစစ္တမ္းကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ျပဦးအ့ံ။ လူ႔ျပည္မွာရွိေသာ ကေလး၊
သူအုိ၊ သူနာ၊ သူေသ၊ အက်ဥ္းသမား ၅-ဦးသားကို ယမမင္းေစလႊတ္အပ္ေသာ
တမန္ေတာ္မဟုတ္ေသာ္လည္း အလားတူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ “ေဒ၀ ဒူတ” ဟုေခၚသည္။ (ေဒ၀ =
ယမမင္း၏ + ဒူတ = တမန္ေတာ္။ ေဒ၀ ဒူတ - ပုဒ္ကို အမ်ိဳးမ်ိဳးဖြင့္ၾကေသး၏။)
ယမမင္းသည္ မိမိထံေမွာက္သို႔ ေရာက္လာေသာ ငရဲသားမ်ားအား ေဒ၀ဒူတ ၅-မ်ိဳးကို
ေဖာ္ျပလ်က္ စစ္ေဆးေလ့ရွိသည္။
ယမမင္း။ ။ေမာင္မင္း... လူ႔ျပည္မွာတုန္းက မိမိ၏ က်င္ၾကီးက်င္ငယ္ကို
မသုတ္သင္ႏုိင္ဘဲ က်င္ၾကီးက်င္ငယ္ထဲ၌ လူးကာလွိမ့္ကာ ေနရရွာေသာ ကေလးငယ္မ်ားကို
မေတြ႕ခဲ့ဘူးလား။
ငရဲသား။
။ေတြ႕ခဲ့ပါသည္။
ယမမင္း။ ။မိမိကိုယ္တုိင္ နားလည္ေသာအရြယ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ
ထိုကေလးမ်ားကိုၾကည့္ရူ၍ “ငါသည္ ဘာမွ် နားမလည္ရွာေသးေသာ ယခုလုိ ကေလးသူငယ္
ျဖစ္ဖုိ႔ရာ ေနာင္ခါ ပဋိသေႏၶေနရဦးမည္။ ပဋိသေႏၶေနျခင္းသေဘာကို
မလြန္ႏုိင္ေသးအံ့တကား။ ယခုႏွယ္က ကိုယ္ ႏူတ္ စိတ္မ်ားကို ေစာင့္စည္းလ်က္
ေကာင္းေကာင္းေနမွသာ ေတာ္ေတာ့မည္”ဟု အၾကံအစည္မ်ား မျဖစ္ခဲ့ဘူးလားေမာင္မင္း။ (အလြန္ၾကင္နာစြာ
ေမးသည္။)
ယမမင္း။ ။ေမာင္မင္း... မေကာင္းမူကို ေဆြမ်ိဳးဉာတကာ ဆရာမိဘစသူတို႔က
ျပဳေပးသည္မဟုတ္။ ေမာင္မင္းကိုယ္တုိင္ ျပဳခဲ့သည္ျဖစ္၍ မိမိအျပစ္ဒဏ္ကို
ေမ့ေလ်ာ့သူတို႔ ထံုစံအတုိင္း ေမာင္မင္းခံရေခ်ေတာ့မည္။
ဤနည္းအတုိင္း သူအုိကုိညႊန္ျပ၍
ဒုတိယအၾကိမ္ေမး၏။ သူနာကိုညႊန္ျပ၍ တတိယအၾကိမ္ေမး၏။ သူေသကိုညႊန္ျပ၍ စတုတၳအၾကိမ္ေမး၏။
အက်ဥ္းသမားကို ညႊန္ျပ၍ ပဥၥမအၾကိမ္ေမး၏။ ၅-ၾကိမ္တုိင္ေအာင္ေမး၍ ကုသိုလ္ေကာင္းမူကို
သတိမရေသးလွ်င္ ယမမင္းကိုယ္တုိင္ “လူ႔ဘ၀၀ယ္ ထုိသူ ကုသိုလ္ျပဳသည့္အခါတုန္းက
မိမိအား အမွ်ေ၀ဖူးသလား”ဟု စဥ္းစား၏။ (ဤအခ်က္ကိုေထာက္၍ ကုသိုလ္ျပဳေသာအခါ ယမမင္းအား
အမွ်ေပးေ၀ၾကသည္။) စဥ္းစား၍ရလွ်င္ ထိုကုသိုလ္ကို ေဖာ္ေျပာ၏။ ယမမင္းက
ေျပာျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ မိမိဘာသာ သတိရ၍ျဖစ္ေစ ကုသိုလ္ကို သတိရသည္ႏွင့္
တစ္ျပိဳင္နက္ ငရဲမွ လြတ္ေျမာက္၍ နတ္ျပည္ေရာက္သူမ်ားလည္း အမ်ားပင္ရွိ၏။
ထုိေနရာမ်ိဳးက်မွ မိမိ၏ ကုသိုလ္မ်ား အားထားရေၾကာင္း ထင္ရွားေပသည္။
ယမမင္းကိုယ္တုိင္ စဥ္းစား၍ မရေသာအခါ ဆိတ္ဆိတ္ေနရေတာ့၏။ ထုိအခါ ငရဲေကာင္သတၱ၀ါကို
ငရဲထိန္းတို႔ ယူေဆာင္လ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွိပ္စက္ၾကေလေတာ့သည္။