ယခုေခတ္ကထိန္
အစပထမ၌ “ကထိန္အလွဴ” ဟူသည္ သကၤန္းအလွဴပင္ျဖစ္၏၊ ေနာက္မွ
သကၤန္း၏ အျခံအရံအျဖစ္ျဖင့္ အျခားလွဴဖြယ္ေတြ ပါလာ၏၊ ထုိအျခား လွဴဖြယ္မ်ားတြင္ ေက်ာင္း၌
မရွိမျဖစ္ေသာ ပစၥည္းမ်ိဳးဆုိလွ်င္ သင့္ေတာ္ပါေသး၏၊
ယခုေသာ္ ပေဒသာပင္ သီး၍ လွပေအာင္ တိုလီမုိလီကေလးေတြ
မ်ားလွ၏၊ ပေဒသာတစ္ပင္လွ်င္ (၅၀)တန္ တစ္ရာတန္ စသည္ျဖင့္ ဂုဏ္ယူၾက၏၊ ေက်ာင္းေရာက္ေသာ္ကား
အသံုးမက်လွ၊ လူေတြမွာလည္း အကုန္မနည္းေခ်၊ ဒီအထဲမွာ ပဲြေတြ ကုိလည္း ထည့္လုိက္ရေသး၏။
ပဲြလမ္းအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ႏွင့္ အသံုးမ၀င္ေသာ
တုိလီမုိလီ အတြက္ ကုန္က်ေငြကုိ ႏုတ္လုိက္လွ်င္ ေက်ာင္း၌ အသံုး၀င္ေသာ သကၤန္း စသည္၏ တန္ဖုိးမွာ
ငါးပံု ပံု တစ္ပံုမွ် ပါေကာင္း ပါေပလိမ့္မည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ကထိန္လွည့္လည္သည္ကို ၾကည့္႐ႈေနေသာ
ေပါက္ေဖာ္သူေဌးတစ္ေယာက္က ျမန္မာလူႀကီးတစ္ေယာက္အား “ခင္ဗ်ားတုိ႔လည္း အရမ္းမဲ့အလွဴေတြ
မရွိလွ်င္, ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ လည္း ဘိန္း႐ွဴသူေတြ မရွိလွ်င္ ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာေသာႏုိင္ငံ
ျဖစ္မွာပဲ” ဟု ေျပာသတဲ့။
ဗုဒၶဥပါသကာ ဥပါသိကာမတုိ႔သည္ ဒူးေနရာဒူး,
ေတာ္ေနရာေတာ္ ဆုိသလုိ ဘာသာေရးကိစၥ၌ ပဲြလမ္းသဘင္ အေပ်ာ္အပါးကိုလည္း ေရွာင္ရွားဖုိ႔ရန္
ေတာင္းပန္လုိပါသည္၊
မိမိတုိ႔ အလွဴ၀တၳဳႏွင့္ ေက်ာင္းမွာ အသံုး
တည့္-မတည့္, အသံုးတည့္ျပန္လွ်င္ သာသနာေရးဆုိင္ရာ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ကုိ အားေပးရာ ေရာက္-မေရာက္ကုိလည္းေကာင္း,
အက်ိဳးမမ်ားလွေသာ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းမ်ားအတြက္ ႏုိင္ငံျခားသုိ႔ တုိင္းျပည္မွ ေငြမ်ား
မထြက္ေစဖုိ႔ကုိလည္းေကာင္း သတိျပဳေစလုိသည္။
(အနာဂတ္သာသနာေရးက်မ္းစာမွ)