ဦးဘရဲ႕ စိတ္က
ဆိုပါစို႔ - မဟာဝိပါတ္ ဉာဏဝိပၸယုတ္စိတ္ထဲက တစ္ခုခုျဖစ္တယ္၊ ဦးဘရဲ႕ ဘဝမွာ တရားနာတယ္၊
တရားအားထုတ္တယ္၊ စာေပေတြ လိုက္စားတယ္၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ လုပ္တယ္၊ အဲဒီစြမ္းအားေၾကာင့္
ၾကည့္ေနာ္ ဦးဘ ဘဝတုန္းကေတာ့ ဉာဏဝိပၸယုတ္နဲ႔ ပဋိသေႏၶ ေနလာတယ္၊ ဉာဏဝိပၸယုတ္ နဲ႔ ပဋိသေႏၶ
ေနလာသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သူ႔ရဲ႕ စုတိကလည္းပဲ ဉာဏဝိပၸယုတ္စုတိပဲ၊ အဲဒီစုတိေလး ခ်ဳပ္သြားတဲ့အခါ
ေနာက္ထပ္ ပဋိသေႏၶက်ေတာ့ သူလုပ္ခဲ့တဲ့ ကံေတြက ေနၿပီးေတာ့ ေသာမနႆသဟဂုဏ္ ဉာဏသမၸယုတ္ မဟာဝိပါတ္စိတ္
ဆိုတာ ကို အက်ိဳးေပးလိုက္တယ္။
ေဟာ - ေမာင္လွရဲ႕ သေႏၶစိတ္က်ေတာ့
ဉာဏသမၸယုတ္ျဖစ္သြားတယ္၊ ဦးဘရဲ႕ စုတိစိတ္တုန္းက ဉာဏဝိပၸယုတ္ ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီေတာ့ စုတိစိတ္နဲ႔
ပဋိသေႏၶစိတ္ဟာ တူေသးရဲ႕လား၊ မတူေတာ့ဘူး၊ ကံတရားကေန
ဖန္တီးၿပီးေတာ့ သြားတာ၊ ဒီေတာ့ ဦးဘရဲ႕ စုတိစိတ္ေလးက ဒီမွာ ပဋိသေႏၶစိတ္အေနနဲ႔ ေမာင္လွထဲ
ဝင္စားလာတာလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ဟုတ္ရင္ ထပ္တူပဲ ျဖစ္ေနမွာေပါ့၊ သူ႔ရဲ႕ ဒီဝိညာဏ္စိတ္ေလးက
ထပ္တူပဲ ျဖစ္ေနမွာေပါ့၊ အဲသလို ထပ္တူမဟုတ္ဘူးတဲ့၊ သဘာဝခ်င္း အေျခအေနခ်င္း အမ်ားႀကီး
ကြဲျပားျခားနားတယ္၊ ဒီလို ဆိုလိုတာေနာ္။
အဲဒီေတာ့ ကံ, ကမၼနိမိတ္, ဂတိနိမိတ္လို႔
ဆိုတာေတြကို အာ႐ံုျပဳၿပီး ဘဝသစ္မွာ ျဖစ္ရတယ္။
လူေတြမွာ ေကာင္းတာလုပ္တာရွိတယ္၊ မေကာင္းတာလုပ္တာရိွတယ္၊ ေကာင္းတာလုပ္လို႔ရွိရင္ ေကာင္းတဲ့ ကံရဲ႕စြမ္းအားနဲ႔
ေကာင္းတဲ့အရိပ္ေတြ ေပၚတယ္၊ မေကာင္းတာလုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ မေကာင္းတဲ့ ကံရဲ႕စြမ္းအားနဲ႔
မေကာင္းတဲ့အရိပ္နိမိတ္ေတြ ေပၚလာတယ္။ အဲဒီ ေပၚလာတဲ့အေပၚမွာ သေႏၶမ်ိဳးေစ့ေလးက က်သြားတာတဲ့။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ဘဝသုတၱန္
၂-ခု၊ ပထမ ဘဝသုတ္၊ ဒုတိယဘဝသုတ္ဆိုတာ အဂၤုတၱရနိကာယ္မွာရွိတယ္၊ အဲဒီမွာ ကံကို အဓိကထား
ေဟာတယ္၊ “ကမၼံ
ေခတၱံ ဝိညာဏံ ဗီဇံ တဏွာ ေသာေဟာ အဝိဇၨာ နီဝရဏာနံ တဏွာ သံေယာဇနာနံ” ေဟာဒီ ၂-ခုရဲ႕ အကူအညီရွိတယ္၊ အဝိဇၨာက
စိတ္ကို ဆို႔ပိတ္ ထားလို္က္တာ။ ဆို႔ပိတ္ထားလိုက္တာဆိုတာ သူမျမင္ေစခ်င္တာေတြ မျမင္ေအာင္
ဆို႔ပိတ္ထားလို္က္တာ။ ဆိုလိုတာက အဝိဇၨာက ဖံုးထားလိုက္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ အဆိုးကို အေကာင္းျမင္တယ္,
အေကာင္းကို အဆိုးျမင္တယ္၊ ေျပာင္းျပန္ေတြ ျမင္ကုန္ေရာ၊ သူက အမွန္မျမင္ေအာင္သာ လုပ္တာ၊
မျမင္ေအာင္ လံုးဝကြယ္ထားတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔
အဝိဇၨာကို “သဘာဝ
ပဋိစာၦဒန လကၡဏာ” လုိ႔ ဒီလို ေဟာတယ္၊ သဘာဝ ပဋိစာၦဒန ဆိုတာ တကယ့္အစစ္အမွန္ကို မျမင္ေအာင္
ဖံုးတာ၊ အကုန္လံုးကို ဖံုးတာလို႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူးတဲ့၊ တကယ့္ အစစ္အမွန္ကို မျမင္ေအာင္
ဖံုးတယ္ဆိုေတာ့ အစစ္အမွန္ မဟုတ္တာေတြကို ျပတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ မရေပဘူးလား၊ အစစ္ကို
ဖံုးထားတယ္ဆိုရင္ အတုကိုျပတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္က အလုိလိုပါၿပီးသား ျဖစ္သြားတယ္ေပါ့၊ ေဟာ
- အဝိဇၨာက အတုကို ျပတာ။
အဲဒီလို အတုကို ျပထားတဲ့အခါ ‘တဏွာ သံေယာဇနာ’ တဏွာက တြယ္လိုက္တယ္, ခ်ည္လိုက္တယ္, ေႏွာင္လိုက္တယ္, တြယ္တာလိုက္တယ္၊
အဲဒီအာ႐ံုေပၚမွာ တဏွာေႏွာင္ႀကိဳးက ခ်ည္လိုက္တယ္၊ ေၾသာ္ - သတၱဝါဟာ ဒီအာ႐ံုထဲက ဘယ္လိုလုပ္
႐ုန္းထြက္လို႔ ရေတာ့မွာတုန္း၊ အဲဒီအာ႐ံုေလးထဲမွာ နစ္ေမ်ာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကံက မ်ိဳးေစ့ခ်ထည့္လိုက္တယ္ေပါ့။
ဒီေနရာမွာ အေရးႀကီးဆံုးက ဘယ္သူလဲဆိုရင္
“ကမၼံ
ေခတၱံ”
“ဝိညာဏ
ဗီဇံ” လို႔ သံုးတာ ဘယ္ဝိညာဏ္ကို သံုးတာတုန္းဆိုေတာ့
‘အဘိသခၤါရဝိညာဏ္’၊ ‘အဘိသခၤါရဝိညာဏ္’ - ဘဝတစ္ခုကို ဖန္ဆင္းေနတဲ့ဝိညာဏ္ဆိုတာ မရဏာသႏၷာေဇာနဲ႔ ယွဥ္တြဲၿပီးေတာ့လာတဲ့
ကံတရား၊ မရဏာသႏၷာေဇာက ဒီအာ႐ံုေတြကို ယူထားတာေနာ္၊ အဲဒီ မရဏာသႏၷာေဇာဝိညာဏ္စိတ္ဟာ သေႏၶမ်ိဳးေစ့ေလးကို
ခ်ေပးလိုက္တယ္တဲ့၊ အဲဒီ ကံတရားရဲ႕ စြမ္းအား၊ ဒီလိုဆိုလိုတယ္ေနာ္။
အဲဒီေနရာမွာ “ကံက လယ္ေျမနဲ႔တူၿပီးေတာ့ တဏွာက အေစးနဲ႔တူၿပီး ဝိညာဏ္က မ်ိဳးေစ့နဲ႔တူတယ္” အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဘဝအပင္ေလးတစ္ခုဟာ ေပါက္လာရတယ္ - ဒီလိုဆိုလိုတာ၊
အဲဒီေတာ့ အပင္ေပါက္လာတယ္ ဆိုကတည္းက ဒီကေန သြားၿပီးေတာ့ ဝင္စားတာမဟုတ္ဘူး၊ အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္
စုေပါင္းၿပီးေတာ့ျဖစ္သြားတတာျဖစ္တယ္၊ ဒါက သတၱဝါေတြက ဘဝတစ္ခုကူးၿပီး ဘဝတစ္ခုျဖစ္ပံု
ဒီလိုေဟာတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့
အဲဒီ အဝိဇၨာရယ္, တဏွာရယ္, ကံရယ္လို႔ ဆိုတဲ့ ဘဝတစ္ခုကို ဖန္တီးေပးေနတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းအရာေတြထဲက
ဘယ္ဟာကုိ ဖ်က္ဆီးလိုက္တာတုန္းဆိုေတာ့ အဝိဇၨာနဲ႔ တဏွာကို ဖ်က္ဆီးပစ္တာ၊ အဝိဇၨာနဲ႔ တဏွာကို
ဖ်က္ဆီးထားလိုက္သျဖင့္ အဝိဇၨာ မရွိေတာ့သည့္အတြက္ေၾကာင့္ သဘာဝကို မဖံုးထားႏိုင္ေတာ့ဘူး၊
မဖံုးႏိုင္ေတာ့လို႔ သဘာဝကို အရွင္းႀကီးျမင္ေနတယ္၊ သဘာဝကို အရွင္းႀကီးျမင္ေနေတာ့ သူ႔သဘာဝအတိုင္းဆိုရင္တြယ္တာမႈတဏွာ
ဆိုတာ မလာႏိင္ဘူး၊ အဝိဇၨာကလည္း ဖုံးထားတာမရိွဘူး၊ တဏွာလည္း မတြယ္ေတာ့ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ ပစ္ခ်ျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ဘူး၊ အဲဒါကို ေျပာတာေနာ္၊
အကူအညီ မရွိေတာ့ဘူးဆုိရင္ ေနာက္ဘဝတစ္ခုကို ကံက မဖန္တီးႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာတာ။
အဲဒီေတာ့ ရဟႏၱာေတြရဲ႕ဘဝ, ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕
ဘဝမွာ အတိတ္က ကံတရားေတြ ရွိေနေသးသာ္လည္း ဘဝတစ္ခုကို တည္ေဆာက္ႏိုင္စြမ္းအား ကုန္သြားၿပီ၊
ဘယ္အခ်ိန္ကတည္းက ကုန္သြားတာတုန္းဆို တဏွာနဲ႔ အဝိဇၨာ ကုန္သြားကတည္းက ကံေတြက အလုပ္လုပ္လို႔မရေတာ့ဘူး၊
ပုစြန္လံုးကို ေျခေထာက္ေတြ ခ်ိဳးထားလိုက္သလို အဝိဇၨာနဲ႔ တဏွာကို ျဖတ္ထားလိုက္တကည္းက
. . ဒီပုစြန္လံုးဟာ ေျခ ေထာက္ေတြ ခ်ိဳးထားလိုက္လို႔ရွိရင္
ပုစြန္လံုး သြားလို႔ရေသးရဲ႕လား၊ မရေတာ့သလိုပဲ - အဲသလို ရွိေနေသးေသာ္လည္းပဲ အက်ိဳးေပးခြင့္
မရဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ရွိေနေသးေသာ္လည္း အက်ိဳးေပခြင့္မရသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ကံကိုလည္း
ကုန္ေစတယ္လို႔ ဒီလိုသံုးတာ၊ တကယ္ကေတာ့ ကံကို ပယ္လို႔မရဘူး၊ ကိေလသာကိုသာပယ္တာ၊ ဒီေနရာမွာ
ကိေလသာဆိုတာ အဝိဇၨာနဲ႔ တဏွာပဲ။
အဲဒီေတာ့ အဝိဇၨာနဲ႔ တဏွာကို ပယ္လိုက္တာနဲ႔
တစ္ၿပိဳင္နက္ ကံေတြက အလုပ္မလုပ္ႏိုင္ဘူး၊ အလုပ္မလုပ္ႏိုင္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ဘဝသစ္တစ္ခုကို
ေနာက္ထပ္ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ဘူးေပါ့၊ ဘဝျပတ္သြားတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ေလး
ဖြားျမင္လာတဲ့ အခ်ိန္ကပဲ ေျခလွမ္း ၇-လွမ္း လွမ္းၿပီးေတာ့ သူ႔ရဲ႕ဘဝကို ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့တာရွိတယ္၊
“အေဂါၢ
ဟမသိၼ ေလာကႆ၊ ေဇေ႒ာဟမသိၼ ံ ေလာကႆ ေသေ႒ာ ဟမသိၼ ေလာကႆ” “ေလာကႀကီးမွာ ငါဟာ အႀကီးဆံုးပဲ၊ အျမတ္ဆံုးပဲ” လို႔ ေၾကြးေၾကာ္ၿပီးေတာ့ ဘာေတြ ေျပာတုန္းဆို “အယ မႏိၱမာ ဇာတိ” “ဒီဘဝဟာ ေနာက္ဆံုးဘဝပဲ”၊
“နတိၱ
ဒါနိ ပုနဗႅေဝါ” ေနာက္ဘဝ ငါ့မွာ မရွိေတာ့ဘူး၊ ဒါ ေနာက္ဆံုးဘဝပဲဆိုတာကို
အေလာင္းေတာ္ေလး ဘဝကတည္းက ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့တယ္။
ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူတဲ့အခါက်လည္း ဓမၼစၾကာ
ေဟာတဲ့ အခါမွာလည္း “အယမႏိၱမာ
ဇာတိ နတိၱဒါနိ ပုနဗၻေဝါ” ဆိုတာ မိန္႔တယ္၊ ဒီဘဝဟာ ေနာက္ဆံုးပိတ္ဘဝပဲ၊
ေနာက္ထပ္ ဘဝသစ္ဆိုတာ မရွိဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔ မရွိဘူးလို႔ ေျပာႏိုင္တုန္းဆိုရင္ ခုနက အဝိဇၨာ,
တဏွာဆိုတာ ဖယ္ရွားပစ္လိုက္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဘဝဆိုတာ ျပတ္ၿငိမ္းသြားၿပီ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔
“ခီဏာ
ဇာတိ” ပဋိသေႏၶေနျခင္းသည္ ကုန္သြားၿပီ၊ “ကတံ ကရဏီယံ နာပရံ ဆုတၳတၱာယ” လုပ္စရာေတြအားလံုး လုပ္ၿပီးသြားၿပီလို႔ ဒီလိုေျပာတာေနာ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဘဝတစ္ခုကို ဖန္တီးေနတ့ဲအရာသည္
အဝိဇၨာ, တဏွာ, ကံ ဒီ ၃-ခုျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ၃-ခု ထဲကေန ဖယ္ရွားပစ္ရမွာက တဏွာနဲ႔ အဝိဇၨာ၊
ကိေလသာကို ဖယ္ရွားပစ္ရမယ္။
ဝဋ္ ၃-ပါးနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္
စက္ဝိုင္းေလးတစ္ခုကို ေရးခ်လိုက္၊ ထိုစက္ဝိုင္းေလးကို အကန္႔ေလး ၃-ကန္႔ လုပ္ၾကည့္လိုက္၊
တစ္ခုက ကိေလသာဝဋ္၊ တစ္ခုက ကမၼဝဋ္၊ တစ္ခုက ဝိပါကဝဋ္၊ အဲဒီစက္ဝုိင္းကေလးကို လွည့္ၾကည့္လုိက္မယ္
ဆုိလို႔ရွိရင္ ကိေလသာဝဋ္ဆိုတာ လိုခ်င္တယ္၊ လုိခ်င္လို႔ ကမၼဝဋ္ဆိုတာ လုပ္တယ္၊ လုပ္လို႔
ဝိပါကဝဋ္ဆိုတာ ရလာတယ္၊ ‘လိုခ်င္တယ္၊ လုပ္တယ္၊ ရတယ္’၊ ရ,ေတာ့ လိုခ်င္ျပန္တယ္၊ လုပ္ျပန္တယ္၊ ရ,ျပန္တယ္၊ ဒီလိုနဲ႔
သံသရာလည္ေနတာ။
အဲဒီမွာ ပထမဆံုး၊ ပယ္ဖ်က္ရမွာက
ရ,တာကို ပယ္ဖ်က္ဖို႔ မလိုဘူး၊ လုိခ်င္တာကို ပယ္ဖ်က္ရမယ္၊ လိုခ်င္တယ္ဆုိတာ မရွိေတာ့ဘူး
ဆိုလို႔ရွိရင္ အဲဒီတစ္ကန္႔ ျပတ္သြားတာနဲ႔ ေနာက္က လုပ္တယ္ဆိုတဲ့ အကန္႔လည္း ပ်က္သြားတယ္၊
အဲဒီေရွ႕က ၂-ကန္႔ ပ်က္သြားတာကိုပဲ ကိေလသာကံ ၿငိမ္းသြားတယ္လို႔ ေျပာတယ္ေနာ္၊ ေရွ႕ ၂-ကန္႔ပ်က္သြားေတာ့
ဝိပါကဆိုတာ က်န္ေနေသးတယ္၊ အဲဒီက်န္ေနတဲ့ဟာ ဒါက ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ သူ႔ရဲ႕သက္တမ္း ကုန္သြားလို႔
စုတိစိတ္ေလးက်သြားလို႔ရွိရင္ သူ႔ေရွ႕ပိုင္းက ကမၼဝဋ္ ဆုိတာလည္း မရွိေတာ့ဘူး, ကိေလသာဝဋ္
ဆိုတာလည္း မရွိေတာ့သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ ဝိပါကဝဋ္ဆိုတာ ထပ္ထုတ္လုပ္ႏိုင္စြမ္းမရွိလို႔
စုတိစိတ္ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဘာမွမရွိေတာ့ဘူး ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတယ္လို႔ ဒီလိုေျပာတာေနာ္၊
အဲဒါဟာ ဘဝသစ္ျဖစ္ပံုနဲ႔ ဘဝဆိုတာ ေနာက္ထပ္ကုန္ဆံုးသြားပံု အင္မတန္မွ ထင္ရွားတယ္။
သို႔ေသာ္လည္း ခုနက
Reincarnation ေရာၿပီးေတာ့ လူ႔ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာရွိတဲ့ အသက္ လိပ္ျပာ ဝိညာဥ္ေကာင္ေတြဟာ
တစ္ဘဝကေန တစ္ဘဝကူးေျပာင္းတယ္လို႔ ဒီလိုေျပာတဲ့အခါ က်ေတာ့ ေရာေထြးၿပီးေတာ့ ဒီဘဝ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္ရင္
ေနာင္ဘဝ ခံစားရတာေတြနဲ႔ ေရာေထြးၿပီးေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ စစ္စစ္က ‘သႆတဒိ႒ိ’ အယူဝါဒရိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္ဖို႔က ေတာ္ေတာ္ေလး မ်ားေနတယ္၊
မစဥ္းစားတက္လို႔ ရွိရင္ေနာ္၊ ဝိပႆနာဉာဏ္အျမင္နဲ႔ မၾကည့္ဘူးဆိုရင္ သႆတဝါဒီ ျဖစ္သြားမွာပဲ၊
ဒါေသခ်ာတယ္။
သႆတဝါဒီိဆိုရင္ ခုနက သာတိရဟန္းလိုပဲ
ဒီ ဝိဉာဏ္စိတ္ေလးပဲ လွည့္ေနတယ္လို႔ ဒီလို ထင္သြားတက္တယ္ေနာ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕
တရားစစ္စစ္အတိုင္း ဗုဒၶရဲ႕ တရားေတာ္မွာ Reincarnation ဆိုတာ မရိွဘူး၊ အဝိဇၨာ တဏွာ ကံ မကင္းေသးလို႔ ရွိရင္ေတာ့ အဝိဇၨာ
တဏွာ ကံ ေတြကေန ထုတ္လုပ္တဲ့ ဘဝဆိုတာ ရွိေနဦးမွာပဲလို႔ ဒီလို သေဘာေပါက္ၿပီး တို႔တေတြရဲ႕သႏၲာန္မွာ
ျဖစ္တဲ့ အဝိဇၨာနဲ႔ တဏွာ ကို ပယ္ရွားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာလို႔ ကိုယ္စီကိုယ္စီ သေဘာေပါက္ၿပီး
အဝိဇၨာ တဏွာ ကင္းရာ ကင္းေၾကာင္း ကုသိုလ္ ကိုယ္က်င့္တရားမ်ားကို ႀကိဳးစားအားထုတ္ ပြားမ်ားႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏
အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
*** ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။