Thursday, February 21, 2013

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၄၃) အခန္း - ၉ ဘဝသစ္၌ ျပန္လည္ေမြးဖြားျခင္း {မတူညီမႈေတြကို မသိလို႕ ရွိရင္ အတူတူပါပဲဆိုတာနဲ႔ ေရာႀကိတ္တက္တယ္}




                   ဗုဒၶျမတ္စြာ လက္ထက္ေတာ္အခါကာလတုန္းက သာတိ ဆိုတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးရွိတယ္၊ သူက ဘုရားေဟာတဲ့တရား သူနားလည္တယ္တဲ့၊ သံသရာအေၾကာင္း နားလည္တယ္, ကံအေၾကာင္း နားလည္တယ္၊ အဲဒီ နားလည္တဲ့အတိုင္း ေျပာရမယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ေဟာဒီလူေတြရဲ႕ သႏၲာန္မွာရွိတဲ့ spirit လု႔ိ ေခၚတဲ့ ဝိညာဥ္ေကာင္ေလးက စကားေျပာတက္တယ္, ခံစားတက္တယ္ (ဟိႏၵဴဝါဒမွာ စကားေျပာတာ ဘယ္သူက ေျပာတာတုန္း အတၱေလးက စကားေျပာတာ၊ ဝိညာဥ္ေကာင္ေလးက စကားေျပာတယ္၊ စိတ္ကို အသံုးခ်တယ္၊ စိတ္တို႔ ႐ုပ္တို႔ ဆိုတာ ဝိညာဥ္ေကာင္ေလးရဲ႕ အသံုးခ် ပစၥည္းေလးေတြပဲ၊ အဲဒါကို ဝိညာဥ္ေကာင္ေလးရဲ႕ အသံုးခ် ပစၥည္းေလးေတြပဲ၊ အဲဒါကို အတၱနိယ လို႔ ေခၚတာ၊ သူပိုင္ဆိုင္တဲ့ပစၥည္း။

                   တေဒဝ ဝိညာဏံ သံသရတိ တဲ့ သူေျပာတဲ့ စကားလံုးေလးက၊ ေဟာဒီ ဝိညာဥ္ေကာင္ေလးသည္ပင္လွ်င္ သံသရာလည္ေနတာ၊ ေဟာဒီ ဝိညာဥ္ေကာင္ေလးသည္ပင္လွ်င္ ခႏၶာကိုယ္ တစ္ခုကေန ခႏၶာကိုယ္တစ္ခု ေျပာင္းလဲၿပီးေတာ့ သြားတာ၊ တစ္ဘဝကေန တစ္ဘဝသြားၿပီးေတာ့ ဘဝသစ္ေတြ ျဖစ္ေနတာလို႔ သူက ဒီလိုေျပာတယ္။

                   ဒီလိုေျပာတဲ့အခါ ရဟန္းေတာ္ေတြက သူ႔ကို အဲသလိုမေျပာနဲ႔၊ ဒါ ဗုဒၶဘာသာအျမင္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဝိုင္းၿပီးေတာ့ ရွင္းျပၾကတယ္၊ သူ လက္မခံဘူး၊ လက္မခံေတာ့ ဘုရားဆီပို႔တယ္၊ ဘုရားဆီပို႔တဲ့အခါက်ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ကဲ - မင္းက ဝိညာဏ ဝိညာဏ ဝိညာဏ္ ဝိညာဏ္နဲ႔ေျပာတယ္၊ ဘယ္ ဝိညာဏ္ကို ေျပာတာတုန္း ဆိုေတာ့ ဝေဒါ ေဝေဒေယ်ာ တဲ့၊ သူေျပာပံုေလးက ဝေဒါ စကားေျပာတက္တယ္တဲ့၊ ေဝေဒေယ်ာ ခံစားတက္တယ္တဲ့၊ ေကာင္းတဲ့ကံ ဆိုးတဲ့ကံ တို႔ရဲ႕ အက်ိဳးကို ခံတက္ စံတက္တဲ့ ဝိညာဏ္ေလးကို သူေျပာတာပါလို႔၊ Hinduism နဲ႔ တစ္ထပ္တည္းပဲ သူေျပာလိုက္တာ၊ ဒါေပမယ့္ သူက ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးပဲ။

                   အဲသလိုေျပာေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ငါေဟာတဲ့တရား မင္းဘယ္လိုလုပ္ၿပီး နားလည္တာလဲ တဲ့၊ ငါက ဝိညာဏ္ဏံ ပဋိစၥသမုပၸႏၷံ ဝိညာဏ္ဆိုတာ အေၾကာင္းတရားကို စြဲၿပီးေတာ့ ျဖစ္တာ၊ စိတ္ဆိုတဲ့ ဝိညာဏ္ေလးဟာ၊ နာမ္ဆိုတဲ့ ဝိညာဏ္ေလးဟာ အေၾကာင္းတရားကို  စြဲၿပီးေတာ့မွ ျဖစ္ရတယ္၊ ရွိေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ ၿမဲေနတဲ့အရာ မဟုတ္ဘူး၊ အေၾကာင္းတရားးကို စြဲျဖစ္တယ္ ဆုိကတည္းက အေၾကာင္းမရွိရင္ ျဖစ္ပါ့မလား၊ မျဖစ္ပါ ဘုရား၊ မျဖစ္ဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္လာၿပီ၊ ပဋိစၥသမုပၸႏၷပဋိစၥ - အေၾကာင္းတရားကို အမွီျပဳရမွာ သမုပၸႏၷ ျဖစ္လာတယ္၊ အေၾကာင္းတစ္ရားကိုမွီရမွ ျဖစ္လာတယ္လို႔ဆိုရင္ မမွီရရင္ မျဖစ္ဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ရွိတယ္။


                   အဲဒီေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ရပ္တည္မႈ၊ သူျဖစ္ေပၚလာမႈဟာ အေၾကာင္းတရားကို အၿမဲတမ္း ငဲ့ေနရတယ္၊ အေၾကာင္းတရားရဲ႕ ညီညြတ္မႈကို အၿမဲတမ္း ေမွ်ာ္လင့္ေနရတယ္၊ အေၾကာင္းတရားကို အမွီျပဳလို႔ မရဘူးဆိုရင္ ျဖစ္ႏိုင္သြမ္း မရွိဘူး၊  အဲဒီကတည္းက ဝိညာဏ္ဟာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္လာတဲ့ တရားတစ္ခုပဲလို႔ ဆိုတာ ထင္ရွားတယ္ေပါ့။

                   ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ထာဝရၿမဲေနဖို႔ ဟိုဘဝကေန ဒီဘဝသြားဖို႔ ဆိုတာ လံုးဝျဖစ္ႏို္င္တဲ့အရာ မဟုတ္ဘူး။ စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္ေလး ျဖစ္ပံုကို ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္းျပတယ္၊ မ်က္စိရယ္ ႐ူပါ႐ံုရယ္ ဒီ ၂-ခု ဆံုလိုက္တဲ့အခါ စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္ဆိုတာ ျဖစ္တာ၊ အဲဒါ ၂-ခု မဆံုလို႔ရွိရင္ စကၡဳဝိညာစ္စိတ္ေလး ျဖစ္ပါ့မလား မျဖစ္ပါဘုရား  ေအး အသံနဲ႔ နားနဲ႔ ဆံုလိုက္တဲ့အခါ ေသာတဝိညာဏ္စိတ္၊ ၾကားသိစိတ္ကေလးျဖစ္တယ္၊ ႏွာေခါင္းနဲ႔အနံ႔ဆံုလိုက္တဲ့အခါမွာ နံသိစိတ္ကေလးျဖစ္တယ္၊ လွ်ာနဲ႔ အရသာ ဆံုလိုက္တဲ့အခါမွာ အရသာသိစိတ္ကေလးျဖစ္တယ္၊ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ အထိအေတြ႔အာ႐ံု ဆံုလိုက္တဲ့အခါမွာ ထိသိစိတ္ကေလးျဖစ္တယ္၊ ဒီစိတ္ေတြဟာ မန နဲ႔ ဓမၼာအာ႐ံု ဆံုလိုက္တဲ့အခါမွာ မေနာဝိညာဏ္စိတ္ျဖစ္တယ္၊ စိတ္မွန္သမွ်ဟာ အေၾကာင္းေတြကို မွီတည္ၿပီး ျဖစ္တာခ်ည္းပဲ။

                   အဲဒီထဲမွာ ထင္ထင္ရွားရွားၾကည့္လုိက္လို႔ရွိရင္ မွီတာေတြကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့မွ ျဖစ္ရတာလို႔ ဆိုေတာ့ သူ႔ရဲ႕ အေၾကာင္းတရားေတြကို ၾကည့္လုိက္ - ႐ူပါ႐ံုဆိုတာ ၿမဲသလားဆို မၿမဲဘူးဆိုတာ ထင္ရွားတယ္၊ ပ်က္သြားတယ္ေလ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မ်က္စိဆိုတာ ေရာ ၿမဲသလားဆို မၿမဲဘူး၊ မၿမဲတာ ထင္ရွားတယ္၊ ႐ူပါ႐ံုလည္း ၿမဲတာမဟုတ္ဘူး၊ စကၡဳပသာဒ႐ုပ္ဆိုတဲ့ မ်က္စိကလည္း ၿမဲတာ မဟုတ္ဘူး။

                   ထုိ႔အတူပဲ အသံဆိုတာလည္း ျဖစ္ၿပီး ေပ်ာက္သြားတာ ထင္ရွားတယ္ေလ၊ အၿမဲရွိတာ မဟုတ္၊ အသံကုိ ခံယူႏိုင္တဲ့ ေသာတပသာဒ႐ုပ္ဆိုတာလည္း ၿမဲတာမဟုတ္ဘူး၊ မၿမဲတာေတြကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဒီ ဝိညာစ္စိတ္ေလးဟာ ဘယ္လိုလုပ္ၿမဲမွာတုန္း၊ အနိစၥ သမၻဴတံ ကုေတာ နိစၥံ ဘဝိႆတိ လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတာ။ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားတဲ့ အရာတစ္ခုဟာ ဘယ္လိုလုပ္ ဘဝကူးလို႔ရမွာတုန္း၊ ကူးလို႔ကိုမရဘူး၊ မကူးခင္က ပ်က္သြားၿပီ၊ ခ်က္ခ်င္းျဖစ္ ခ်က္ခ်င္းပ်က္သြားတဲ့ အရာတစ္ခုက ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ဘဝကူးလို႔ရမွာလဲ။

                   ဒါေၾကာင့္မို႔ ဗုဒၶျမတ္စြာက သာတိ ရဟန္းကို ရွင္းျပတယ္၊ ရွင္းျပေပမယ့္ သာတိ ရဟန္းရဲ႕ အယူအစြဲဟာ ေပ်ာက္မသြားဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အစဲြေပ်ာက္ဖို႔ အလြန္ခဲယဥ္းတယ္ေနာ္၊ သစၥာ ၄-ပါး အေၾကာင္း ရွင္းျပဖို႔ ခဲယဥ္းသလို သတၱဝါေတြအေၾကာင္း၊ သံသရာအေၾကာင္း၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အေၾကာင္း၊ ပဋိသေႏၶအေၾကာင္းတို႔ ဆိုတာ ရွင္းျပဖို႔ခက္တယ္၊ နားလည္ႏိုင္ခဲတယ္။

စကားအေနနဲ႔ေျပာတဲ့အရာဟာ အႏွစ္သာရပိုင္းမဟုတ္ဘူး

                   ၅၅၀-ဇာတ္ေတြကို ဖတ္လုိက္တဲ့အခါမွာ စာထဲမွာပါတယ္ ယထာကမၼံ ဂေတာ ကံအားေလ်ာ္စြာ သြားတယ္ဆိုတာ ပုဂၢိဳလ္ထူးတစ္ေယာက္ဟာ ထြက္သြားသလိုလို အဓိပၸာယ္မ်ိဳးေတြ ေရးထားတာ အမ်ားႀကီးရွိတယ္၊ သို႔ေသာ္ ဒါက ေဝါဟာရစကားအေနနဲ႔ ေျပာတာ၊ စကားအေနနဲ႔ ေျပာတဲ့အရာဟာ အႏွစ္သာရပိုင္းမဟုတ္ဘူး

                   ကဲ - လူေတြ ေျပာေနတာကို ၾကည့္မယ္ ဆိုပါစို႔ - ဘာလုပ္ေနတုန္း၊ ထမင္းစားေနတယ္၊ သူ ထမင္းတင္စားတာလား၊ ဟင္း မပါဘူးလားလို႔ေတြးရင္ ဘယ္ဟုတ္မတုန္း၊ တစ္ခုပဲ ေျပာတာပဲ၊ သူေျပာတဲ့စကားက အျပည့္အစံု မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ အဲဒိီေတာ့ နားလည္ရမွာက တစ္မ်ိဳး၊ ထမင္းစားတယ္ ဆုိတကတည္းက ဟင္းေတြနဲ႔ စားေနတယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ထားရတာမ်ိဳး၊ အေရးႀကီးတာက တစ္ခုတည္းတင္ သူေျပာလုိက္တာေပါ့။

                   အခုလည္း သံသရာမွာ ကံအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္သြားတယ္၊ သို႔မဟုတ္ ဝင္စားတယ္ လို႔ေျပာတာ ဘယ္သူက ဝင္စားတာတုန္း၊ ဘယ္သူမွ ဝင္စားစရာအေၾကာင္းမရွိဘူး။

                   အဲဒါေၾကာင့္မို႔ Reincarnation ဆိုတာ ခႏၶာကိုယ္မွာရွိတဲ့ အတၱေကာင္ လိပ္ျပာေကာင္ ဝိညာဥ္ေကာင္ ဆုိတာေလးဟာ ေသတဲ့ခါက်ေတာ့ ဒီ႐ုပ္ခႏၶာႀကီး ပ်က္စီးသြားလို႔ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို စြန္႔ခြာသြားၿပီး ေနာက္ခႏၶာအသစ္ထဲ ဝင္တာတဲ့၊ ဒါ သူတို႔ အယူအဆေနာ္။

                   အဲဒီမွာ Cambridge Dictionary က ေရာထည့္ၿပီးေတာ့ ႀကိတ္ထားတယ္၊ Hindu and Buddhist believe in Reincarnation၊ တကယ္ေတာ့ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာမွာ Reincarnation မရွိဘူး၊Reincarnation ဆုိတာ ထာဝရၿမဲေနတဲ့အရာက ဒီခႏၶာတစ္ခုကေန ခႏၶာတစ္ခု ေျပာင္းၿပီးေတာ့ သံသရာလည္းေနတာကို ေျပတာ။

                   ဗုဒၶဘာသာမွာ ထာဝရၿမဲေနတဲ့အရာဟာ မရွိဘူး၊ ဘာတုန္းဆို အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္သြယ္ေနတာမွ်သာ ျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ မိလႏၵပဥွာမွာ န စ ေသာ န စ အေညာ၊ သူလည္းမဟုတ္၊ တျခားသူလည္းမဟုတ္လို႔ ေျပာတာေနာ္၊ န စ ေသာ န စ အေညာ
                  
ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာမွာ ပုနဗၻဝ

                         ေကာင္းၿပီ - Reincarnation ဆိုတဲ့ စကားလံုးက ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ မဆိုင္ဘူး၊ တျခား ဗုဒၶဘာသာခြဲေတြ၊ ခုနက သာတိရဟန္းလို လက္ခံထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြနဲ႔ပဲ ဆိုင္တယ္၊ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘသာမွာ ပုနဗၻဝ တစ္ဖန္ဘဝ ဆိုတာပဲ သံုးတယ္၊ ဘဝသစ္၌ ျပန္လည္ေမြးဖြားျခင္းသာလွ်င္ ေျပာတယ္၊ ျပန္တယ္ ေမြးဖြားတယ္ ဆိုကတည္းက သူက အသစ္ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ရေနတယ္၊ သို႔ေသာ္ ထိုအသစ္သည္ အေဟာင္းနဲ႔ ဆက္စပ္မႈရွိတယ္၊ အသစ္ဟာ အသစ္ပဲ၊ အေဟာင္းက အသစ္ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူး၊ သူတို႔ေျပာတဲ့ Reincarnation ဆိုတာ ဝိညာဥ္ေကာင္ေလး တစ္ေကာင္းတည္းကေန လွည့္ပတ္ၿပီး သြားလာတာ၊ ခႏၶာေဟာင္းကို အသစ္ေျပာင္းတာပဲရွိတယ္။

                   သူတို႔က ဥပမာေတြနဲ႔ ေရးထားတယ္၊ ငွက္ကေလးတစ္ေကာင္ ေျပာင္းေရႊ႕သြားတယ္ေပါ့၊ လူတစ္ေယာက္ကလည္း အဝတ္တစ္ခု ေဟာင္းသြားရင္ ေနာက္အဝတ္တစ္ခု ေျပာင္းဝတ္တယ္၊ ဒီအိမ္ကေန အျခားအိမ္တစ္ခုထဲ ဝင္သြားတယ္၊ ထို႔အတူပဲ အတၱလို႔ ဆိုတဲ့ ဝိညာဥ္ေကာင္ လိပ္ျပာေကာင္ေလးဟာ လူ႔ခႏၶာကိုယ္ႀကီးပ်က္စီးသြားရင္ ဒီခႏၶာကိုယ္ကေန အျခား ခႏၶာကိုကိုယ္ကို ေျပာင္းၿပီး ဝင္စားသြားတယ္လို႔ ဒီလိုေျပာၾကတယ္၊ ဒါက Hindusim မွာ ေျပာတဲ့စကား။

                   ဟိႏၵဴအယူအဆရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ျမတ္စြာဘုရားေတာ္မွ Vishinu ရဲ႕ နဝမ အဝတာရ ကိုးခုေျမာက္ ဝင္စားသူလို႔ဆိုတယ္။ ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းထဲ သြားၾကည့္ရင္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ေတြ႔ရလိမ့္မယ္၊ သြားၿပီးေတာ့ ဗုဒၶဘာသာေတြက မေယာင္နဲ႔ တို႔နဲ႔အတူတူပဲ လို႔၊ အႏွစ္သာရပို္င္းမွာ အလြန္ကြဲျပားျခားနားမႈရွိတယ္နာ္၊  ဘုရားကို သူက ဘယ္အဆင့္ထိ ပို႔တုန္းဆို ျမတ္စြာဘုရားကို ဗိႆႏိုး Vishinu ဝင္စားသူလို႔ လုပ္လုိက္တယ္၊ နဝမ အဝတာရ လို႔ ကိုးခုေျမာက္ အဝတာရ၊ အဲဒီေတာ့ ဟိုဝင္စား ဒီဝင္စားဆိုတဲ့ ဗိႆႏိုးဟာ ထာဝရၿမဲေနတဲ့ နိစၥ ျဖစ္ေနတယ္ေပါ့၊ ဟုတ္တယ္မို႔လား။

                   သူကေနၿပီးေတာ့ လူ႔ေလာကႀကီးမွာ တရားျပဖို႔၊ မတရားမႈေတြ ထြန္းကားေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဗိႆႏိုးဆိုတဲ့ နတ္ႀကီးက လူ႔လာက လူေတြကို ကယ္တင္ဖို႔ဆိုၿပီးေတာ့ ဝင္စားလာတာတဲ့၊ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းထဲမွာ အဝတာရ ေတြရွိတယ္၊ ပထမ အဝတာရ၊ ဒုတိယ အဝတာရ၊ အဲဒီမွာ နဝမအဝတာရ ကို ဗုဒၶရဲ႕ ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို ထားတယ္။ ဒါ ဟိႏၵဴေတြကလည္း ဘုရားကိုးကြယ္တယ္ဆိုတာ သူတုိ႔ ဘုရားကိုးကြယ္တယ္ဆုိတာ ဗုဒၶစစ္စစ္လို႔ ယံုၾကည္ၿပီး ကိုးကြယ္မႈမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး၊ ဘုရား  ကိုးကြယ္တာ မ ဟုတ္ဘူး၊ တကယ္ကေတာ့ ဗိႆႏိုးကို ကိုးကြယ္တာပဲ၊ ဟုတ္ရဲ႕လား၊ ဗိႆႏိုးဝင္စားလို႔ဆိုၿပီး ကိုးကြယ္တာေလ၊ အဲဒီလို အယူအဆ မတူညီမႈေတြရွိတယ္၊ အဲဒီ မတူညီမႈေတြကို မသိလို႕ ရွိရင္ အတူတူပါပဲဆိုတာနဲ႔ ေရာႀကိတ္တက္တယ္၊ အႏွစ္သာရပိုင္း မသိရင္ေတာ့ တူသေယာင္ျဖစ္ေနတယ္ေပါ့၊ အမွန္ကေတာ့ လံုးဝကြဲျပားျခားနားမႈ ရွိတယ္။


***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏ အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
***  ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။

မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ