Thursday, February 21, 2013

ဓမၼနဲ႔ အဓမၼ


အဓမၼ၀တၳဳ(၁၈)ပါး
(၁) တရားမဟုတ္သည္ကို တရားဟုျပ၏။
(၂) တရားကို တရားမဟုတ္ဟုျပ၏။
(၃) ၀ိနည္းမဟုတ္သည္ကို ၀ိနည္းဟုျပ၏။
(၄)၀ိနည္းကို ၀ိနည္းမဟုတ္ဟုျပ၏။
(၅) ျမတ္စြာဘုရားမေဟာအပ္ မေျပာအပ္သည္ကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာအပ္ေျပာအပ္၏ဟုျပ၏။
(၆)ျမတ္စြာဘုရား ေဟာအပ္ေျပာအပ္သည္ကို ျမတ္စြာဘုရား မေဟာအပ္မေျပာအပ္ဟုျပ၏။
(၇) ျမတ္စြာဘုရားမေလ့က်က္အပ္သည္ကို ျမတ္စြာဘုရားေလ့က်က္အပ္၏ဟုျပ၏။
(၈) ျမတ္စြာဘုရားေလ့က်က္အပ္သည္ကို ျမတ္စြာဘုရားမေလ့က်က္အပ္၏ဟုျပ၏။
(၉) ျမတ္စြာဘုရား မပညတ္အပ္သည္ကို ျမတ္စြာဘုရားပညတ္အပ္၏ဟုျပ၏။
(၁၀) ျမတ္စြာဘုရား ပညတ္အပ္သည္ကို ျမတ္စြာဘုရား မပညတ္အပ္၏ဟုျပ၏။
(၁၁) အာပတ္မသင့္သည္ကို အာပတ္သင့္၏ဟု ျပ၏။

(၁၂) အာပတ္သင့္သည္ကို အာပတ္မသင့္၏ဟု ျပ၏။
(၁၃) ေပါ့ေသာအာပတ္ကို ေလးေသာအာပတ္ဟုျပ၏။
(၁၄) ေလးေသာအာပတ္ကို ေပါ့ေသာအာပတ္ဟုျပ၏။
(၁၅)အၾကြင္းရွိေသာအာပတ္ကို အၾကြင္းမရွိေသာအာပတ္ဟုျပ၏။
(၁၆)အၾကြင္းမရွိေသာအာပတ္ကို အၾကြင္းရွိေသာအာပတ္ဟုျပ၏။
(၁၇) ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာအာပတ္ကို မရုန္႔ရင္းမၾကမ္းတမ္ေသာ အာပတ္ဟုျပ၏။
(၁၈) မရုန္႔ရင္းမၾကမ္းတမ္းေသာအာပတ္ကို ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္ေသာ အာပတ္ဟုျပ၏။
ဤ(၁၈)ပါးေသာအေၾကာင္း(၀တၳဳ)တို႔ျဖင့္ အဓမၼ၀ါဒီပုဂၢိဳလ္ကိုသိရမည္။

ထို႔အတူ ဓမၼ၀တၳဳ(၁၈)ပါး၌လည္း
(၁) တရားမဟုတ္သည္ကို တရားမဟုတ္ဟုျပ၏။
(၂)တရားဟုတ္သည္ကို တရားဟုတ္သည္ဟုျပ၏။ စသည္ျဖင့္ (၁၈)ပါးျပည့္ေအာင္ ေရတြက္ပါေတာ့။

ဤအေၾကာင္း၀တၳဳ (၁၈)ပါးတို႔တြင္ သုတၱန္နည္းအားျဖင့္
ကုသလကမၼပထတရား(၁၀)ပါးသည္ ဓမၼမည္၏။
အကုသလကမၼပထတရား(၁၀)ပါးသည္ အဓမၼမည္၏။
ထိုအတူပင္ သတိပ႒ာန္ေလးပါး၊ သမၼပၸဓာန္ေလးပါးစေသာ ေဗာဓိပကၡိယတရား (၃၇)ပါးတို႔သည္ ဓမၼမည္၏။

သတိပ႒ာန္(၃)ပါး၊ သမၼပၸဓာန္(၃)ပါး၊ ဣဒၶိပါဒ္(၃)ပါး၊ ဣေျႏၵ (၆)ပါး၊ ဗိုလ္ (၆)ပါး၊ ေဗာဇၥ်င္(၈)ပါး၊ မဂၢင္(၉)ပါး ဤမဟုတ္မမွန္ေသာ တရားအစုသည္လည္းေကာင္း၊ ဥပါဒါန္(၄)ပါး၊ နီ၀ရဏ(၅)ပါး၊ အႏုသယ(၇)ပါး၊ မိစၦာဒိ႒ိတရား(၈)ပါး ဤသို႔မေကာင္းေသာတရားအစုသည္လည္းေကာင္း အဓမၼမည္၏။

ဣေတာ ပေရသု အဓမၼံ ဓေမၼာတိ ဒီေပႏၲီတိအာဒီသု သုတၱႏၲပရိယာေယန တာဝ ဒသ ကုသလကမၼပထာ ဓေမၼာ, ဒသ အကုသလကမၼပထာ အဓေမၼာ။ တထာ စတၱာေရာ သတိပ႒ာနာ စတၱာေရာ သမၼပၸဓာနာ စတၱာေရာ ဣဒၶိပါဒါ ပၪၥိႁႏၵိယာနိ ပၪၥ ဗလာနိ သတၱ ေဗာဇၩဂၤါ အရိေယာ အ႒ဂႋေကာ မေဂၢါတိ သတၱတႎသ ေဗာဓိပကၡိယဓမၼာ ဓေမၼာ နာမ။ တေယာ သတိပ႒ာနာ။ တေယာ သမၼပၸဓာနာ တေယာ ဣဒၶိပါဒါ ဆ ဣႁႏၵိယာနိ ဆ ဗလာနိ အ႒ ေဗာဇၩဂၤါ နဝဂႋေကာ မေဂၢါတိ စ စတၱာေရာ ဥပါဒါနာ ပၪၥ နီဝရဏာနိ သတၱ အႏုသယာ အ႒ မိစၧတၱာနိ စ အယံ အဓေမၼာ။(အံ၊႒၊၁၊၆၅-၆။)

ဒီေနရာမွာ သတိပ႒ာ(၃)ပါး စသည္ကို စာရွဳသူသည္ ဘယ္လိုႀကီးပါလိမ့္ဟု ယံုမွားစရာေတြးေတာစရာရွိလာျပန္၍ ေအာက္ပါ အဖြင့္ကိုၾကည့္ရွဳမွ အျမင္ရွင္းမည္ထင္၍ တင္ျပပါဦးမည္။
သတိပ႒ာန္(၃)ပါးစသည္၌ သတိပ႒ာဟူသည္ (၃)ပါးသာရွိသည္၊(၄-ပါးမရွိ)ဟု တစ္ပါးကိုႏုတ္ပယ္ထားျခင္းသည္ အဓမၼျဖစ္သည္။(အမွန္မွာ ၄-ပါးရွိသည္။) သို႔ေသာ္ သတိပ႒ာန္(၄)ပါးကို စီစဥ္ျပျခင္းမ်ိဳးကေတာ့ အဓမၼမဟုတ္၊ ဓမၼသာျဖစ္သည္။ ၾကြင္းေသာ (အဂၤါ)ယုတ္ေလ်ာ့မႈ၌လည္း နည္းတူသိပါ။ တိုးပြားျခင္းတို႔၌ ဣေျႏၵ(၆)ပါးဟု ဣေျႏၵမဟုတ္ေသာ တရားတစ္ပါးကို ဣေျႏၵအျဖစ္ျဖင့္ ထည့္သြင္းစီရင္ျခင္းသည္ပင္ အဓမၼျဖစ္သည္။ ေဗာဇၥ်င္(၇)ပါးကို (၈)ပါးျဖစ္ေအာင္ေျပာျခင္း၊ ခႏၶာ(၅)ပါးကို ခႏၶာ(၄)ပါးေျပာျခင္း၊(အရူပဘံုကို ရည္ရြယ္၍ ၄-ပါးေျပာျခင္းမွာ အဓမၼမဟုတ္ပါ။) သမၼပဓာန္(၄)ပါးကို (၃)ပါးဟုေျပာျခင္း၊ ဣဒၵိပါဒ္(၄)ပါးကို (၃)ပါးဟုေလ်ာ့ေျပာျခင္း။ အာယတန(၁၂)ပါးကို အာယတန(၁၃)ပါးဟု ပိုေျပာျခင္းတို႔သည္ အဓမၼျဖစ္သည္။
မဟုတ္မမွန္ေဖာက္ျပန္စြာ ေျပာျပျခင္းသည္ အဓမၼ။ ဟုတ္သည့္အတုိင္းေျပာျခင္ ျပသျခင္းအားလံုးသည္ ဓမၼဟု မွတ္ထိုက္သည္။

အထက္ပါစကားမ်ားကို အက်ဥ္းခ်ံဳးလွ်င္ သတိပ႒ာန္(၄)ပါးဟု ဘုရားေဟာ၏။ (၃)ပါးဟု မေဟာေခ်၊ ဤသို႔စသည္ျဖင့္ မေဟာကို အေဟာလုပ္ျခင္းမ်ိဳးကို အဓမၼဟုဆိုလိုသည္။
တေယာ သတိပ႒ာနာတိအာဒီသု တေယာ ဧဝ သတိပ႒ာနာ, န တေတာ ပရႏၲိ ဧကႆ သတိပ႒ာနႆ ပဋိေကၡေပါဝ ဣဓ အဓေမၼာ, န ပန တိဏၰံ။ သတိပ႒ာနတၱဝိဓာနံ တႆ ဓမၼတၱာ။ ဧဝံ ေသေသသုပိ ဟာပနေကာ႒ာေသသု။ ဝၯေနသု ပန ဆ ဣႁႏၵိယာနီတိ အနိႁႏၵိယႆပိ ဧကႆ ဣႁႏၵိယတၱဝိဓာနေမဝ အဓေမၼာ။ ဧဝံ ေသေသသုပိ။ န ေကဝလၪၥ ဧေတဝ, ‘‘စတၱာေရာ ခႏၶာ, ေတရသာယတနာနီ’’တိအာဒိနာ ယတၳ ကတၳစိ ဝိပရီတေတာ ပကာသနံ သဗၺံ အဓေမၼာ။ ယာထာဝေတာ ပကာသနၪၥ သဗၺံ ဓေမၼာတိ ဒ႒ဗၺံ။ (၀ိမတိ၊ ၂၊ ၂၅၅-၆)

ဤမွ်ေလာက္ဆိုလွ်င္ ဓမၼ၊ အဓမၼ ကြဲျပားျခားနားစြာ နာလည္သေဘာေပါက္ႏိုင္ေလာက္ၿပီဟု ယူဆပါသည္။ အမွားအယြင္းႏွင့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားပါရွိပါက ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။
အာလံုးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ…။
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ