Wednesday, January 9, 2013

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၁၈) {အခန္း - ၄ စိတ္ျဖစ္စဥ္ကို ေလ့လာျခင္း (၁) (ဂ)}




ဘယ္သူပ်က္စီးသြားလဲ ဆိုလို႔ရွိရင္ ထင္ရွားတာ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ - အဇာတသတ္မင္းႀကီး၊ မဂဓျပည့္ရွင္ဘုရင္၊ အဇာတသတ္မင္းႀကီးဟာ ေဒဝဒတ္နဲ႔ေပါင္းၿပီး ပတုဃာတကကံ က်ဴးလြန္မိတယ္။ ေပါင္းတယ္ ဆိုတာကလည္း ေဒဝဒတ္ကို သိပ္ယံုသြားတာ၊ ယံုေလာက္ေအာင္လည္း ေဒဝဒတ္က လုပ္ျပတယ္။ တန္ခိုးေတြ ပါဝါေတြ၊ ဒါ သိပ္ၿပီးသတိထားစရာေကာင္းတယ္၊ လူတစ္ေယာက္တန္ခိုးပါဝါ အာဏာျပၿပီဆိုရင္ အဲဒီလူေပၚမွာ လံုးဝမွိတ္ၿပီး ယံုသြားလို႔ရွိရင္ ကိုယ့္မွာ ဒုကၡေရာက္တက္တယ္။ ေဒဝဒတ္က အဇာတသတ္ကို သြားစည္း႐ံုးတဲ့အခါမွာ ႐ိုး႐ိုးစည္း႐ံုးတာ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီတုန္းက သူ႔မွာ တန္ခိုးအဘိဉာဏ္ ရွိေနေသးတယ္။ သို႔ေသာ္ မေကာင္းတ့ဲ စိတ္ကေလးေတာ့ ဝင္စျပဳေနၿပီ၊ အဲဒီမေကာင္းတဲ့စိတ္ေၾကာင့္မို႔လို႔ သူ ရ,ထားတဲ့ ဂုဏ္ထူးဝိေသသေတြဟာ အကုန္ေလ်ာၿပီးေတာ့ ပ်က္စီးသြားတယ္။

                   သူ႔စိတ္ထဲမွာ ဘာေပၚလာတုန္းဆိုေတာ့ သာရိပုတၱရာတို႔ ေမာဂၢလာန္တို႔ ဆိုတာေတြက သိပ္နာမည္ႀကီးတယ္၊ ဘုရားရဲ႕ တပည့္၊ သူလည္း ဘုရားတပည့္၊ အတူတူပဲ၊ အာနႏၵာတို႔လည္း popular ျဖစ္တယ္၊ သူလည္း popular ျဖစ္ေတာ့ သူလည္း ျဖစ္ခ်င္လာတယ္၊ဒါပါပဲ လူ႔စိတ္ဟာ ဒါပါပဲေနာ္၊ ရွင္သာရိပုတၱရာတို႔ ရွင္ေမာဂၢလာန္တို႔ နာမည္ႀကီးလာတယ္၊ လူေတြက ၾကည္ညိဳၾကတယ္၊ ရွင္အာနႏၵာတို႔မ်ား ငါနဲ႔ သကၤန္းတူတူ ဝတ္လာတာ၊ သူတို႔က်ေတာ့ နာမည္ႀကီးတယ္၊ ေဒဝဒတ္က်ေတာ့ ေမးမယ့္သူ မရွိဘူး၊ ေမးမယ့္သူ မရွိတဲ့အခါ နာမည္ႀကီးေအာင္ လုပ္ခ်င္လာတယ္။

                   အဲဒီအခါ ဘယ္သူ႔သြားစည္႐ံုးတုန္းဆိုရင္ အဇာတသတ္မင္းကို သြားစည္း႐ံုးတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မဂဓတိုင္းမွာ ဗိမိၺသာရမင္ႀကီးက အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာ။ ဗိမိၺသာရမင္းေတာ့ သြားစည္း႐ံုးလို႔မရဘူး၊ လူႀကီးလည္း လူႀကီး, ေသာတာပန္လည္း ေသာတာပန္ျဖစ္ေနေတာ့ သူ႔စည္း႐ံုးလို႔ မျဖစ္ဘူးဆုိတာ သူသိေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဘယ္သူ႔ သြားစည္း႐ံုးတုန္းဆုိလို႔ရွိရင္ ခပ္ငယ္ငယ္, သိပ္ၿပီးေတာ့ မလိမ္မိုး မလိမ္မာ ဘုရင္ျဖစ္ဖို႔ အလားလာလည္း ေကာင္းေနတယ္၊ ဘုရင္ႀကီးက ဦးစားလည္းေပးထားတယ္၊ မိဖုရားေခါင္ႀကီးရဲ႕ သားျဖစ္တဲ့ အဇာတသတ္ကို သြားစည္း႐ံုးတယ္။

          စည္း႐ံုးတဲ့အခါမွာ သူက ဘယ္ေလာက္ထေအာင္ စည္း႐ံုးလိုက္တုန္းဆုိရင္ မင္းသား႐ုပ္ကေလး ဖန္ဆင္းလိုက္တယ္။ သူ႔ကိုယ္သူ ဖန္ဆင္းလုိက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ မင္းသား႐ုပ္ကေလးကို ေျမြေတြနဲ႔ တန္ဆာဆင္ထားတယ္။ ေၾကာက္လည္း ေၾကာက္စရာႀကီးေပါ့။ ဘြားကနဲ႔ဆိုၿပီးေတာ့ အဇာတသတ္မင္းသားရဲ႕ ရင္ခြင္ထဲမွာ ေျမြမင္းသားေလး လာၿပီးေပၚေတာ့ ဟိုက လန္႔တာေပါ့၊ တအားေၾကာက္သြားတာေပါ့။ ေျမြေတြနဲ႔ တန္ဆာဆင္ထားတဲ့ မင္းသားေလး သူ႔ရဲ႕ရင္ခြင္ထဲ ဘြားခနဲ ေပၚလာတဲ့အခါ က်ေတာ့ သိပ္ေၾကာက္သြားတယ္၊ သိပ္ေၾကာက္သြားတဲ့အခါ က်ေတာ့ လန္႔ျဖန္႔ၿပီး ဘယ္သူတုန္း လို႔ေမးေတာ့ ငါ ေဒဝဒတ္ပါ လို႔ေျပာတယ္။ ေဒဝဒတ္က ရဟန္းပံုစံန႔ဲျပတယ္၊ ရွင္ေဒဝဒတ္ေပါ့။ အဲဒီက်ေတာ့ သိပ္ၿပီးေတာ့ ယံုသြားတယ္ေပါ့၊ တန္ခိုးႀကီးလိုက္တာ ဆိုၿပီး ယံုသြားတယ္၊ အဲဒီေနာက္ပိုင္း တန္ခိုးဖန္ဆင္းလို႔ မရေတာ့ဘူး။ နန္းေတာ္က ဆင္းတာေတာင္ ဒီအတိုင္း ဆင္းသြားလုိက္ရပံုရတယ္၊ ေကာင္းကင္ မပ်ံႏိုင္ေတာ့ဘူး။

                   ဘာျဖစ္လို႔တုန္း ဆိုလို႔ရွိရင္ သူ႔စိတ္ထဲမွာ အဲဒီလို အဇာတသတ္ကို စည္႐ံုးလို႔လည္းရလာေရာ သံဃာဂိုဏ္းကို သူေခါင္းေဆာင္ေတာ့မယ္ဆိုတ့ဲ စိတ္ယုတ္ဝင္လာတယ္၊ ဝင္တာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ သူ ရ,ထားတဲ့ စ်ာန္အဘိညာဥ္ေတြဟာ ပ်က္စီးသြားတယ္၊ အဲဒီ စ်န္ အဘိညာဥ္ေတြ ပ်က္စီး ဆံုး႐ံႈးသြားၿပီးေတာ့ ေနာက္ထပ္ သူ ဒါမ်ိဳး လုပ္ျပလို႔မရဘူး၊ မရတာကို အဇာတသတ္က မသိဘူးေလ၊ ေဒဝဒတ္ ဘုန္းႀကီးတယ္ ဒီဟာေလးပဲ သူ႔စိတ္ထဲမွာ စြဲေနၿပီးေတာ့ ဘယ္ဟာမဆို ရွင္ေဒဝဒတ္အကုန္သိတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ယံုၾကည္သြားတယ္။ တကယ္ဆိုရင္ ရွင္ေဒဝဒတ္ဟာ အဲဒါ ေနက္ဆံုးလုပ္ျပျခင္းပဲ၊ အဲဒီ ေနာက္မွာ သူ႔မွာ ဘာပါဝါမွ မရွိေတာ့ဘူး၊ အကုန္လံုးဆံုး႐ံႈးသြားၿပီ။

                   ဘယ္သူက အဲဒီပါဝါေတြကို ဆံုး႐ံႈးေစသလဲလို႔ ဆိုလို႔ရွိရင္ သူ႔ရဲ႕ ယုတ္မာတဲ့စိတ္ဓာတ္ပဲ၊ မေကာင္းတဲ့ အႀကံပဲ၊ ဆိုးယုတ္တဲ့ အေတြးေတြေၾကာင့္မုိ႔လို႔ အဲဒီ အဘိညာဥ္ေတြက ေနာက္ထပ္ ျပန္လုပ္တာ မရေတာ့ဘူး၊ ဆံုး႐ံႈးသြားၿပီ၊ အင္မတန္ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတယ္ေနာ္။

                   အဲဒီအခ်ိန္မွာ အဇာတသတ္ဟာ ေဒဝဒတ္ေျပာတဲ့ အလုပ္ေတြ အကုန္လံုး လိုက္လုပ္တယ္၊ ေနာက္ဆံုးမွာ သူ႔အေဖ ဖမ္းဖို႔ေျပာတယ္, ဖမ္းတယ္၊ ေထာင္ခ်ခိုင္းတယ္, ေထာင္ခ်တယ္၊ အကုန္လုပ္တယ္၊ ေထာင္ခ်ၿပီးေတာ့ သူက သတ္ဖို႔ နဂိုတုန္းက စိတ္ကူးမရွိပါဘူး။ ေဒဝဒတ္က ေျပာတယ္၊ မင္းက သားေရနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ စည္ထဲကို ေျမေခြးထည့္ၿပီးေတာ့ က်က္ထားသလိုပဲ တဲ့၊ မင္းအေဖက မင္းကို အခု နန္းေပးလုိက္တာဟာ ခဏေပးတာ၊ တစ္ေန႔က်ရင္ ျပန္သိမ္းလိမ့္မယ္ တဲ့။ အဲဒါဆို ဘယ္လိုလုပ္ရမွာတုန္း ဆိုေတာ့ အျပတ္ျဖတ္ေပါ့ သူက အႀကံေပးတယ္။

                   အဲဒီလို အႀကံေပးတဲ့အခါ မင္းမ်ိဳးေတြရဲ႕ ထံုးတမ္းစဥ္လာက မင္းေသြး ေျမမက်ရဘူး ဆိုၿပီးေတာ့ ဓားနဲ႔သတ္တာမ်ိဳး မလုပ္ရဘူး၊ ျမန္မာျပည္မွာလည္း အဲဒီအစဥ္အလာ ရွိတယ္ေလ။ စၾကာမင္းေလး ေရခ်တယ္ဆိုတာ၊ အဲဒါ မင္းေသြး ေျမက်ရင္ မေကာင္းဘူးလို႔ ဆုိၿပီး မင္းေတြကို သတ္လို႔ရွိရင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဝါးရင္းတုတ္နဲ႔ လည္ပင္း႐ိုက္သတ္တာမ်ားတယ္၊ ဓားနဲ႔ခုတ္သတ္တာမ်ိဳး မလုပ္ဘူး၊ စစ္ပြဲမွာ တိုက္တာကေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့ေနာ္၊ ေသဒဏ္ေပးလို႔ သတ္ၿပီးဆိုရင္ေတာ့ လည္းပင္းကို ဝါးရင္းတုတ္နဲ႔ ႐ိုက္သတ္တာ မ်ားတယ္၊ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း အဝတ္ထဲထည့္ခ်ဳပ္ၿပီးေတာ့ တစ္ခါတည္း ေရျမွဳပ္ပစ္တာမ်ိဳး လုပ္ေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီလို အသတၱဃာတ ဓားနဲ႔ မသတ္ထိုက္ဘူး ဆိုတာ အစဥ္အလာရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဓားနဲ႔သတ္စရာမလိုဘူး၊ ေထာင္ထဲ ထည့္ထားလိုက္တာနဲ႔ၿပီးၿပီ၊ ေထာင္ထဲထည့္ အစာျဖတ္ၿပီး သတ္ခိုင္းတာ။

                   အစာျဖတ္ထားေပမယ့္လို႔ ဗိမိၺသာရမင္းႀကီက မေသဘူးေလ၊ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္းပဲ၊ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုေတာ့ စ်ာဥ္ဝင္စားၿပီးေတာ့ ပီတိဘကၡ ပီတိနဲ႔ေနလို႔ ရေနတာ။  အဲဒီလို မေသတဲ့အခါက်ေတာ့ ပထမေတာ့ သူ႔ရဲ႕မယ္ေတာ္ႀကီးက ခိုးခိုးေကၽြးတယ္ေပါ့၊ ဇာတ္လမ္းကို အကုန္မေျပာေတာ့ဘူးေနာ္။ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ အစာေတြ အကုန္ျဖတ္၊ မယ္ေတာ္ႀကီးလည္း ဝင္ခြင့္မျပဳေတာ့ဘူး။ ေနာက္ဆံုး ဘာနဲ႔ အသက္ရွင္ေနတုန္းဆိုေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီးေတာ့ စ်ာန္ဝင္စားၿပီး အသက္ရွင္ေနတယ္၊ ေနာက္က်ေတာ့ လမ္းမေလွ်ာက္ႏိုင္ေအာင္ ေျခေထာက္ကို ဓားနဲ႔ခြဲတယ္။

                   ဗိမိၺသာရမင္း ေျခေထာက္ဓားနဲ႔ခြဲတာလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာၾကတယ္၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထဲ ဖိနပ္စီးလို႔တဲ့၊ ဟိုလိုေျပာ ဒီလိုေျပာ၊ ဘုရားရင္ျပင္ေပၚ ဖိနပ္စီးလို႔တို႔၊ တကယ္ကေတာ့  ပဒု႒စိတ္ လို႔ေခၚတယ္။ ပဒု႒ ဆိုတာ ျပစ္မွားလိုတဲ့စိတ္နဲ႔ လုပ္ခဲ့တာ။ ဆိုလိုတာက ေရႊတိဂံုဘုရားႀကီးကို ၾကည့္လိုက္မယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ပန္းတင္ခံုရွိတယ္၊ ေအာက္ေျခက ပစၥယာသံုးဆင့္လို႔ေခၚတယ္။ ေရွးတုန္းက အဲဒီပစၥယာသံုးဆင့္က ဘာလုပ္ထားတာတုန္းဆိုရင္ ပန္းေတြတင္ၿပီး ပူေဇာ္ၾကတာ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ပစၥယာသံုးဆင့္က ေစတီရဲ႕ အေျခခံပါ၊ အဲဒီမွာ ပန္းေတြတင္ၿပီးေတာ့ လူေတြက ပူေဇာ္ၾကတယ္၊ ပန္းေမြ႔ရာ ခင္းၿပီးေတာ့ ပူေဇာ္တယ္၊ အဲဒီလို သူမ်ားေတြက ပန္းတင္ၿပီးပူေဇာ္တဲ့ ေနရာကို သူက ပမာမခန္႔ မေလးမစားလုပ္ၿပီး ဖိနပ္စီးသြားတယ္ေပါ့။ အဲဒီလို မေလးမစားလုပ္ခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္လို႔ ဒီလိုဆိုပါတယ္။

                   ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြက အေၾကာက္လြန္ၿပီးေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထဲမွာ ဖိနပ္စီးရင္ေတာင္မွပဲ ေၾကာက္ၾကတယ္၊ ေၾကာက္တာေတာ့ ေျခဖဝါး ဓားနဲ႔ခြဲခံရမွာ ေၾကာက္တာပါ။

                   ေအး - အဲဒီလိုနဲ႔ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ သတ္ျဖတ္ျခင္းကို ခံလိုက္ရတယ္၊ ပိတုဃာတကကံႀကီး က်ဴးလြန္လို္က္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ အဇာတသတ္ဘုရင္ႀကီးမွာ ပါလာတဲ့ ဥပနိႆယသမၸတိၱ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶ ေနခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ အေျခခံတရားဟာ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ရေလာက္ေအာင္ အခြင့္အေရး မေပးေတာ့ဘူး၊ ပ်က္စီးသြားၿပီ၊ ဘာျဖစ္လို႔ုတုန္းဆိုေတာ့ အာနႏၲရိယကံႀကိးကုိ က်ဴးလြန္မိသြားလို႔။

                   ဒါေၾကာင့္မုိ႔ သာမညဖလသုတ္ကို ေဟာၿပီးတဲ့အဆံုးမွာ ျမတ္စြာဘုရားက အဇာတသတ္မင္းႀကီးလည္း ျပန္သြားေရာ ရဟန္းေတြကို ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ မိန္႔တယ္။ ဒီမင္းဟာ ကိုုယ့္ကိုယ္ကို ဖ်က္ဆီးလိုက္တာ တဲ့၊ အေျခခံေကာင္းေတြရွိေနတယ္၊ အကယ္၍သာ တရားေစာင့္တဲ့ သူ႔ရဲ႕ခမည္းေတာ္ မင္းတရားႀကီးကို သူ မသတ္ျဖတ္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ ဒီတရားနာၿပီး သူ ေသာတာပန္ျဖစ္သြားမွာ လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္။

                   အဲဒီလို အေျခခံေကာင္း ရွိလ်က္နဲ႔ ပ်က္စီးသြားတာ အေၾကာင္း ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္တဲ့ - နံပါတ္(၁)က External Condition - မိတ္ေဆြယုတ္နဲ႔ ေပါင္းဖက္မႈတဲ့။ အဲဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက မဂၤလသုတ္မွာ အေသဝနာစ ဗာလာနံ တဲ့၊ လက္လြန္သြားတယ္၊ ေဒဝဒတ္စကား သြားနားေထာင္မိတယ္၊ ေပါင္းသင္းတယ္ ဆိုတာ အဲဒါေျပာတာ။ သူ႔စကား နားေထာင္တာ, သူလုပ္တာ လုိက္လုပ္တာ - ဒါ ေပါင္းတယ္ ေခၚတယ္ေနာ္၊  ဒါမ်ိဳးကို ဆုိလိုတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေဒဝဒတ္ဆိုတဲ့ မိတ္ေတြယုတ္နဲ႔ ေပါင္းမိသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သူ႔ရဲ႕ အေျခခံေကာင္းေတြ ဆံုး႐ံႈးသြားတယ္။

***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏ အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
**

*** ဆက္ရန္***  အခန္း(၄) စိတ္ျဖစ္ပံုကိုေလ့လာျခင္း(၁) (ဃ) ကို ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။

မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ