Wednesday, December 12, 2012

မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္၏ နံနက္ခင္းၾသဝါဒ {၁၄} (အတုမဲ့ ရတနာ)



အတုမဲ့ရတနာ

အတုမရွိတိုင္း ရတနာဆိုလွ်င္

ရတနာဟာ ေလာကီရတနာ ေလာကုတၲရာရတနာလို႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ရတနာဟာ ဥစၥာရွင္ေတြကို  ႏွစ္သက္ေစပါတယ္၊ ဥစၥာရွင္ မဟုတ္သူေတြအတြက္ေတာ့ အကုသိုလ္ ေလာဘ ျဖစ္ၾကရတယ္၊ ေလာကီရတနာေတြဟာ သတၲဝါတို႔ရဲ႕စိတ္ကို ဆြဲေဆာင္မႈအား ေကာင္းတယ္၊

ဒီေလာကီရတနာေတြက လူတို႔ အတြက္ ဆိုးက်ိဳး ေကာင္းက်ိဳး ႏွစ္မ်ိဳးကို ေပးတယ္၊ ရတနာရွင္ ေတြဟာ မိမိရတနာ မိမိၾကည့္ၿပီး ႏွစ္သက္မႈ ေလာဘေတြ ျဖစ္ေနရတယ္၊ ဒီေလာဘနဲ႔ ေသသြားၾကည့္ပါလား၊ ၿပိတၲာ ျဖစ္မွာေတာ့ က်ိန္းေသတယ္၊ ဒီရတနာေတြ အမွီျပဳၿပီး ေလာက မေကာင္းက်ိဳးကိုလဲ ခံစားၾကရတယ္၊ ေလာကီရတနာေတြဟာ တန္ဖိုးရွိပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဗုဒၶရတနာကို မတုႏိုင္ပါဘူး၊ ဗုဒၶရတနာကို တုႏိုင္တဲ့ ရတနာဟာ ႏိုင္ငံမွာလဲ မရွိဘူး၊ ကမၻာ မွာလဲ မရွိဘူး၊ အတုမရွိတိုင္းသာ ရတနာလို႔ ဆိုရရင္ ဗုဒၶ ရတနာကို တုႏိုင္တဲ့ ရတနာ ရွာမေတြ႕ေသးပါဘူး။

ရတနာအက်ိဳးေပးျခင္း  ကြာျခားပံု                          

ရတနာကို ပန္ဆင္ထိုက္သူေတြဟာ ဘုန္းကံရွင္မ်ားသာျဖစ္တယ္၊ ဘုန္းကံမရွိတဲ့ ေအာက္တန္းစား, အလယ္တန္းစား အေတာ္အတန္ အထက္တန္းစားပုဂိၢဳလ္မ်ား မပန္ဆင္ႏိုင္ဘူး၊ ေလာကီရတနာကို  ပန္ဆင္ႏိုင္တဲ့  ဘုန္းကံရွင္ေတြဟာ  ႏွစ္ႏွစ္သက္သက္  စြဲစြဲလမ္းလမ္း အားပါးတရ သံုးေဆာင္ၾကတယ္၊ ရတနာပံု အလယ္မွာ ေလာဘေတြ တက္ၿပီး တရားလက္လြတ္  ျဖစ္ကုန္ ၾကရတယ္၊  သတိလက္လြတ္ ျဖစ္ကုန္ၾကရတယ္၊

ဒီေလာကီ ရတနာေတြရဲ႕ အက်ိဳးေပးက ပစၥကၡျဖစ္တဲ့ မ်က္ေမွာက္ ဘဝမွာသာ  အက်ိဳးေပးႏိုင္တယ္၊  ေလာကုတၲရာရတနာ ကေတာ့ မ်က္ေမွာက္ဘဝမွာေရာ တမလြန္ဘဝမွာပါ  အက်ိဳး ေပးႏိုင္တယ္၊ ေနာက္ဆံုး နိဗၺာန္ထိေအာင္ အက်ိဳးေပးႏိုင္ပါတယ္၊ ရတနာခ်င္း အက်ိဳးေပးက ဒါေလာက္ထိေအာင္ ကြာျခားလွပါတယ္။

စၾကာရတနာ ေပၚလာမည့္ေန႔

လူေတြက စိန္ ေရႊ ေငြ ေက်ာက္သံပတၲျမားကိုမွ “ရတနာ”လို႔ ထင္ေနၾကတယ္၊ အမွန္ကေတာ့ ရတနာ (၇)မ်ိဳး ရွိတဲ့ အနက္က စၾကာဟာလည္း ရတနာထဲမွာ အပါအဝင္တစ္ခုပါပဲ၊ စၾကာ ဆိုတာ လည္ေစတတ္တယ္လို႔ အဓိပၸာယ္ရတယ္၊ အဲဒီ စၾကာ ရတနာ ေပၚမည့္ေန႔ဟာ လျပည့္ေန႔ ျဖစ္ရမယ္၊ စၾကာ ရတနာရွင္ ျဖစ္မည့္ ပုဂိၢဳလ္ကလဲ သာမညလူတို႔ ေနထိုင္ပံု မ်ိဳးကို မေနရဘူး၊ စၾကာေပၚမည့္ လျပည့္ေန႔မွာပဲ သီလမ်ားကို အထူးေစာင့္ထိန္းၿပီး ေမတၲာဘာဝနာကို ပြားမ်ားေနရတယ္၊ စၾကာရတနာ ေပၚေတာ့မယ္ဆိုရင္ (၁၂)ယူဇနာေလာက္က ၾကားရတယ္၊ သူ႔ရဲ႕အဆင္းကိုလဲ (၁၂)ယူဇနာေလာက္က ျမင္ၾကရတယ္။

စၾကာေပၚေသာေန႔ လူတို႔ ျဖစ္ပံု

စၾကာရတနာဟာ လျပည့္ေန႔ လထြက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ လနဲ႔အတူ ထြက္ေပၚလာ တယ္၊ အဲဒီအခါ လူေတြဟာ အုတ္အုတ္က်က္က်က္နဲ႔ ဟစ္ေအာ္ဆူညံၿပီး “ဟာ...လမင္းႀကီး ႏွစ္စင္း ထြက္လာတယ္၊ ၾကည့္ၾကစမ္း”နဲ႔ ေျပာဆိုၾကတယ္၊ လမင္းႀကီးကလဲ သူသြားမယ့္လမ္းအတိုင္း သြားတယ္၊ စၾကာ ရတနာကလဲၿမိဳ႕ေတာ္နန္းမေဆာင္ဘက္သို႔ ထြက္ခြာလာတယ္၊

အဲဒီအခါက်မွ လူေတြရဲ႕စိတ္ေတြလဲ ၿငိမ္သက္တည္ၿငိမ္လာၿပီး တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ ျဖစ္ၾကရျပန္တယ္၊ “လ မဟုတ္ဘူးေဟ့၊ စၾကာရတနာႀကီးကြ၊ တို႔နန္းေတာ္ဘက္ကို လာေနတာ ၾကည့္ ၾကစမ္း၊ ၾကည့္ၾကစမ္း၊ တို႔မင္းတရား တရားေစာင့္တယ္” စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုေနၾကတုန္းမွာပဲ စၾကာရတနာႀကီးဟာ မျမင့္လြန္း မနိမ့္လြန္းဘဲ နန္းေတာ္ရဲ႕ အေရွ႕တံခါးေပါက္မွာ ဝင္႐ိုးအစြန္းနဲ႔ ထိၿပီး ရပ္သြားတယ္၊ လူေတြလဲ ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ ျဖစ္ၾကရတယ္။

စၾကာမင္း၏ ဩဝါဒ

စၾကာရတနာ ဆိုက္ေရာက္လာတဲ့အတြက္ လူေတြဟာ  မင္းတရားႀကီးအေပၚ  မ်ားစြာ  ယံုၾကည္ၾကတယ္၊ ၾကည္ညိဳေလးစား အားထား ၾကတယ္၊ စၾကာရတနာဟာ ဘုရင္မင္းျမတ္ စီးႏိုင္ေလာက္တဲ့ ေနရာလဲ ေရာက္ကေရာ၊ဘုရင္မင္းျမတ္က “အရွင္စၾကာရတနာ လည္ေတာ္မူပါ” လို႔ ဘုရင္မင္းျမတ္ကိုယ္တိုင္ ေလးစား႐ိုေသ ရတယ္၊ စၾကာရတနာလွည့္လည္တဲ့အခါ(၁၂)ယူဇနာအတြင္း ရွိ လူမ်ား အကုန္ပါႏိုင္ပါတယ္၊

သတၲဝါတစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ကံ တရားခ်င္းေတြ မတူႏိုင္ၾကဘူး၊ ဘုန္းႀကီးသူ ရွိတယ္၊ ဘုန္း နည္းသူ ရွိတယ္၊ ပညာႀကီးသူ ရွိတယ္၊ ပညာနည္းသူ ရွိတယ္၊ ဆင္းရဲသူ ရွိတယ္၊ ခ်မ္းသာသူ ရွိတယ္၊ လူေတြက ကံတရားရဲ႕ အက်ိဳးေပးကို နားမလည္ဘူး၊ အလုပ္ မလုပ္ခ်င္ၾကဘူး၊ ေခတ္ ႏွင့္ေလ်ာ္စြာ စၾကာမင္းေရာက္တဲ့ တိုင္းျပည္မွာ ရန္သူမရွိဘူး၊ စၾကာမင္းက “ပါေဏာ န ဟႏၱေဗၺာ-သူ႔အသက္ မသတ္ ၾကႏွင့္၊ သူ႔ဥစၥာ မခိုးၾကႏွင့္၊ သူတစ္ပါး သားမယား မျပစ္မွား မေစာ္ကားၾကႏွင့္၊ လိမ္ညာ မေျပာၾကႏွင့္၊ ေသရည္ေသရက္ မေသာက္စားၾကႏွင့္၊ ေကာက္ယူၿမဲတိုင္းေသာ အခြန္အတုပ္ ေတြကိုသာ ေကာက္ယူၾက”လို႔ ဩဝါဒေပးတယ္။

ဤဩဝါဒ လိုက္ႏိုင္ၾကရင္

          ကဲ...ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ ဩဝါဒလဲ၊ တစ္ကမၻာလံုး ဒီလိုစၾကာမင္းက ဆံုးမသြားေတာ့ တိုင္းသူ ျပည္သားေတြကလဲ လိုက္နာၾကတယ္၊ မင္းတရားႀကီးရဲ႕ ဩဝါဒကို ႐ိုေသက်ိဳးႏြံစြာ ခံယူၾကတယ္၊ တိုင္းျပည္ အသီးသီးမွာလဲ ဘာ ေဘးရန္ အႏၱရာယ္မွ ျဖစ္ေပၚမလာဘူး၊ စၾကာမင္းႀကီးရဲ႕အဆံုးအမဟာ ဘာမွ ခက္တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ငါးပါးသီလပဲ၊ ဒီငါးပါးသီလ လံုၿခံဳရင္ တစ္တိုင္းျပည္နဲ႔ တစ္တိုင္းျပည္ လက္နက္မ်ိဳးစံုနဲ႔ စစ္ခင္းေနစရာလဲ မလိုေတာ့ဘူး၊ ခိုးစရာလဲ မလိုေတာ့ဘူး၊ ခု ဒီဩဝါဒ မလိုက္ႏိုင္ၾကလို႔ ႐ံုးေတြ ေထာင္ေတြ ဂတ္ေတြ အခ်ဳပ္ေတြ ထားေနၾကရတယ္၊ဒီဩဝါဒအတိုင္းသာဆိုရင္ေလ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ကမၻာႀကီး ျဖစ္ေနမွာ မလြဲဘူး။

စၾကာမင္းကိုလူမ်ား ပူေဇာ္ၾကပံု

စၾကာမင္း မေပၚခင္တုန္းက လူေတြဟာ မိမိတို႔ ႐ိုးရာအတိုင္း နတ္မ်ားကို ပူေဇာ္ ပ,သၾကတယ္၊ ႐ိုေသေလးစား ျမတ္ႏိုးၾကတယ္၊ စၾကာမင္း ေပၚလာေတာ့ နတ္ေတြ ပူေဇာ္မယ့္ ပန္း ဆီမီးေတြကို ယူၿပီး စၾကာမင္းကို ပူေဇာ္ၾကတယ္၊ နတ္ကို ပူေဇာ္ေနရာက စၾကာရတနာဘက္ ေျပာင္းသြားၾကတယ္၊

ေလာကလူေတြဟာ သာရာကို လိုက္တယ္ဆိုတာ သိပ္ထင္ရွား တာပဲ၊ ဘယ္အနား ဘယ္ပုဂိၢဳလ္က ဘာတဲ့ဆိုရင္ သူတို႔ ေရာက္ၿပီးၾကၿပီ၊ ဒီပုဂိၢဳလ္ဆီက တစ္စံုတစ္ရာ ရလိုရျငား ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အာသာေလးနဲ႔ သြားၾကတာပဲ၊ ၿပီးေတာ့ စၾကာ ရတနာတို႔မည္သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း(၁၀ဝ) ဒီဘက္မွာ မေပၚဘူး၊ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လူေတြရဲ႕ အကုသိုလ္တရားေတြက ႀကီးမားေနလို႔ပဲ။

စၾကာမင္းႀကီး  ဆင္ပ်ံစီးလို႔
          စၾကာရတနာ  ေပၚလာၿပီး  ဆင္ပ်ံေတာ္ရတနာေပၚလာရတယ္၊ အဲဒီ ဆင္ပ်ံေတာ္ ရတနာဟာ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴေသာ ကိုယ္, နီ ေသာေျခေထာက္ရွိတယ္၊ ဌာနေပါင္း(၇)ခုရွိ တယ္၊ေျခေထာက္ ေလးေခ်ာင္း ေလးဌာန, ႏွာေခါင္း တစ္ဌာန, အၿမီး တစ္ဌာန, သို တစ္ဌာန ဒါေတြဟာ ဆင္ပ်ံေတာ္ရတနာရဲ႕ ဌာနေတြ ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီ ဆင္ဟာ ေကာင္းကင္ကို ပ်ံႏိုင္တဲ့ ဆဒၵန္ ဆင္မ်ိဳး, ဥေပါသထဆင္မ်ိဳး ျဖစ္တယ္၊ ဆင္ရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းက (၁၂)ယူဇနာအတြင္းရွိ လူေတြဟာ ပါႏိုင္တယ္၊ ဆင္ပ်ံေတာ္ ရတနာဆိုလို႔ အေတာင္ပံခတ္ ပ်ံတယ္လို႔ မေအာက္ေမ့ၾကနဲ႔၊ ဘုန္းကံနဲ႔ ပ်ံျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။

ျမင္းပ်ံေတာ္ရတနာ ေပၚလာျပန္

          ဆင္ပ်ံေတာ္ရတနာၿပီးေတာ့ ျမင္းပ်ံေတာ္ရတနာ ေပၚလာရျပန္တယ္၊ ဒီရတနာေတြ ေပၚတာဟာ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္ ၿပီး ေနတယ္၊ ဘုရင္မင္းတရားႀကီးရဲ႕ ဘုန္းတန္ခိုး အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရတဲ့ ရတနာေတြပဲ၊ ျမင္းပ်ံေတာ္ရတနာဟာလဲ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴေသာကိုယ္ ရွိတယ္၊ သူ႔ရဲ႕ ဦးေခါင္းက က်ီးသတၲဝါရဲ႕ ဦးေခါင္းလိုပဲ၊ ဝလာဟကျမင္းမ်ိဳးမွ ဆင္းသက္ လာတယ္၊ ဒီျမင္းပ်ံရတနာဟာ တိုင္းျပည္မွာ အလြန္ အသံုး ဝင္တယ္။

ပတၲျမားရတနာ          ေပၚလာျပန္

          ျမင္းပ်ံရတနာ ေပၚၿပီးေနာက္  ပတၲျမားရတနာ ေပၚလာျပန္တယ္၊  ဒီ ပတၲျမား ရတနာဟာ  ေက်ာက္မ်က္ရြဲပတၲျမား ရတနာမ်ိဳး ျဖစ္တယ္၊  ပံုသဏၭာန္မွာ  ရွစ္ေျမႇာက္ ရွိတယ္၊ အလ်ားက  စၾကာရတနာဝင္႐ိုးေလာက္ ရွိတယ္၊ ေဝပုလႅ ေတာင္က ရရွိတယ္၊ ဒီပတၲျမားကို ရရွိထားလို႔ရွိရင္ ေမွာင္ေနတဲ့ အခန္းေဆာင္ထဲမွာ မီးထြန္းစရာ မလိုဘူး၊ ေမွာင္ေပ့ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ပိုလင္းတယ္၊ ခုေခတ္ ၾကမ္းပိုးေတာင္ ရွာရသတဲ့။

မိဖုရားရတနာ ေပၚလာျပန္

          အဲဒီေနာက္ မိဖုရားရတနာ ေပၚလာတယ္၊  လက္ရွိ မိဖုရားက ေကာင္းေနလို႔ရွိရင္ အဲဒီ မိဖုရားပဲ ရတနာအျဖစ္ လက္ခံ ရရွိတယ္၊ လက္ရွိမိဖုရားက ညံ့ေနရင္ ေျမာက္ကြ်န္း မဒၵရာဇ္တိုင္းက လာရတယ္၊ မိဖုရားက အျပစ္ေျခာက္ပါး ကင္းလြတ္ရတယ္၊ ျဖဴလဲ မျဖဴလြန္းရဘူး၊ မည္းလဲ မမည္းလြန္းရဘူး၊ နိမ့္လဲ မနိမ့္လြန္းရဘူး၊ ျမင့္လဲ မျမင့္လြန္းရဘူး၊ ပိန္လဲ မပိန္လြန္း ရဘူး၊ ဝလဲ မဝလြန္းရဘူး၊ ဒီလို အျပစ္ေျခာက္ပါး ကင္းလြတ္ ေနရမယ္၊ လူထဲမွာ မည္သူနဲ႔မွ် ယွဥ္လို႔ မရဘူး၊

မိဖုရားရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ဟာ ေႏြအခါျဖစ္လွ်င္ ေအးတယ္၊ ေဆာင္းအခါ ျဖစ္လွ်င္ ေႏြးတယ္၊ ဥတုသံုးပါး မွ်တယ္၊ ေႏြအခါျဖစ္လို႔ ရွင္ဘုရင္ အိုက္ေတာ္မူတဲ့အခါ မိဖုရားခႏၶာကိုယ္ေပၚ သံုးသပ္ လိုက္ရင္ ေအးျမသြားတာပဲတဲ့၊ ေဆာင္းအခါဆို ေႏြးေထြးသြား တာပဲ၊  စၾကာမင္းႀကီးအတြက္  စိတ္ဆင္းရဲစရာဆိုလို႔ တစ္ကြက္မွ် မရွိဘူး။

ဂဟပတိရတနာ ေပၚလာျပန္

          မိဖုရားရတနာ ေပၚလာၿပီးေနာက္ဂဟပတိရတနာ ေပၚလာရျပန္တယ္၊ အဲဒီဂဟပတိရတနာ (သူၾကြယ္ရတနာ)ကလဲ ပင္ကို ရွိရင္းစြဲ ဂဟပတိက ေကာင္းေနရင္ သူပဲ ရတနာျဖစ္တယ္၊ ဂဟပတိရတနာဟာ ဘုရင္မင္းတရားရဲ႕ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ ေၾကာင့္ နတ္တို႔ရဲ႕ မ်က္စိလို စိန္çေရႊçေငြçေက်ာက္သံပတၲျမား ေတြကို ျမင္ေတြ႕ရတယ္၊ ဒီလို ျမင္ေတြ႕တဲ့အခါ “ဟာဟိုအနား ေရႊအိုးေတြပါလား၊ ဒီနားကလဲ ေခြအိုးေတြပါလား၊ ဒါေတြဟာ ပိုင္ရွင္ မရွိဘူး”လို႔ ဆိုၿပီး ဘုရင္ႀကီးထံ သံေတာ္ဦးတင္ရန္ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္ အခစား ဝင္ေရာက္တယ္၊

စၾကာမင္းလဲ အခစား ဝင္လာတဲ့ ဂဟပတိကို “ဘယ္လိုလဲ ဂဟပတိ၊ သင့္ရဲ႕ လာပံုဟာ ထူးျခားလွပါလား” လို႔ ေမးေတာ့ ဂဟပတိက “မွန္လွေၾကာင္းပါ မင္းတရားႀကီးဘုရား ... တိုင္းျပည္အတြက္ လိုေသာေငြမ်ား ရွိပါက ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳးထံ အမိန္႔ရွိပါဘုရား” လို႔ သံေတာ္ဦးတင္ၿပီး ထြက္ခြာသြားတယ္၊ ဒီေနရာမွာ ဂဟပတိရဲ႕ ျမင္ျခင္းဟာ သူ႕ရဲ႕ ဘုန္းကံအေလ်ာက္ ျမင္ျခင္း ျဖစ္တယ္။

သားႀကီးရတနာ ေပၚလာျပန္

ဂဟပတိရတနာ ေပၚၿပီးေနာက္ သားႀကီးရတနာ  ေပၚလာရျပန္တယ္၊   သားႀကီး ရတနာကလဲ မိဖုရားရတနာမွ ေပၚလာတဲ့ သားႀကီးရတနာ ျဖစ္တယ္၊ ဘုန္းကံ ရွိသူတို႔ရဲ႕ ၾကာဝမ္းတိုက္ မွာ ဘုန္းကံရွိသူေတြသာ ပဋိသေႏၶဗီဇကို တည္ေစႏိုင္, ျဖစ္ေစ ႏိုင္တယ္၊ စၾကာမင္းရဲ႕ သားႀကီးရတနာဟာ စၾကာမင္းႀကီးရဲ႕ ဘုန္းကံႀကီးမားျခင္း, မိဖုရားႀကီးရဲ႕ ဘုန္းကံႀကီးမားျခင္းတို႔ ေၾကာင့္ သားႀကီးရတနာကို ရလာျခင္း ျဖစ္တယ္၊

ရွင္ဘုရင္ ခ်ာတူး, မိဖုရား ခ်ာတူးသာဆိုရင္ မိမိတို႔ရဲ႕သားလဲ ခ်ာတူး ျဖစ္မွာပဲ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ အခုေခတ္ မိခင္ေတြဟာ “သားေကာင္း တစ္ေယာက္ ေက်ာက္ေကာင္းတစ္ေစ့” ဆိုတာလို သား သမီး ေကာင္း ရခ်င္လို႔ရွိရင္ သီလ သမာဓိရွိရွိနဲ႔ ေနထိုင္ၾကရမယ္၊ ဒါမွလဲ မိမိတို႔က ေမြးဖြားလာတဲ့ သားရတနာဟာ မိုးႀကိဳးလို တန္ခိုးသတိၲ ရွိၿပီး အစြမ္းသတိၲနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ ေယာက်ာ္း အာဇာနည္ ျဖစ္ဖို႔ ေသခ်ာတယ္၊ ခု ဘုရင္မင္းျမတ္ရဲ႕ သား ရတနာကေတာ့ တိုင္းျပည္ေရးရာနဲ႔စပ္လ်ဥ္းလာရင္ ဘုရင္ႀကီး ျပန္ၾကည့္ေနရတယ္လို႔ မရွိဘူး၊ ေအးခ်မ္း ၿငိမ္သက္စြာ ကမၼ႒ာန္းတရား ႏွလံုးသြင္းေန႐ံုပဲ ရွိေတာ့တယ္။

တုမရႏိုင္သည့္ ဗုဒၶရတနာ

ခု ဘုန္းႀကီး ေျပာျပခဲ့တဲ့  ရတနာေတြဟာ ေလာကီရတနာ (၇)ပါးပဲ၊ ဒီရတနာေတြဟာ ေလာကအလိုက္ တု,မရတဲ့ ရတနာေတြပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဗုဒၶရတနာနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ လိုက္ေတာ့ တုလို႔ မရေအာင္ ကြာျခားတယ္၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ရဲ႕ ဗုဒၶရတနာဟာ ဘယ္လိုရတနာ မ်ိဳး ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို စိစစ္ ေဝဖန္ဖို႔ လိုလာတယ္၊ ဗုဒၶကို တူေအာင္ေတာ့ ျပဳခ်င္ ျပဳႏိုင္ၾကမယ္၊ တုလို႔ကေတာ့ မရႏိုင္ဘူး၊ မာရ္နတ္မင္းဟာ ဗုဒၶပံုေတာ္ကို တူေအာင္ေတာ့ ဖန္ဆင္းျပႏိုင္တာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ဘုရားကို ၿပိဳင္တုလို႔ကေတာ့ မရႏိုင္ဘူး။

ဗုဒၶရတနာႏွင့္ စၾကာရတနာ

          ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ခ်ီးမြမ္းလို႔ မကုန္ႏိုင္ဘူး၊ ဗုဒၶဟာ  သာသနာပ တိတိၳေတြကို  ရန္သူလို သေဘာမထားဘဲ တကယ့္ ေမတၲာေစတနာ အရင္းခံၿပီး ေခြ်ခြ်တ္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္၊ အစက ဘုန္းႀကီး ေျပာခဲ့သလို လူေတြဟာ စၾကာရတနာ ေပၚလာေတာ့ နတ္ေတြထံ ပူေဇာ္မယ့္ ပန္းေတြကို မပူေဇာ္ၾကေတာ့ဘဲ စၾကာရတနာထံ ပူေဇာ္ၾကတယ္၊

ခုတစ္ခါ ဗုဒၶရတနာ ပြင့္ထြန္း ေပၚေပါက္ လာေတာ့ စၾကာမင္းကို မပူေဇာ္ၾကေတာ့ဘဲ ဗုဒၶကိုပဲ ပူေဇာ္ ၾကေတာ့တယ္၊ ဒီေနရာမွာ ဗုဒၶရတနာနဲ႔စၾကာရတနာ ဘယ္လို ကြာျခားသလဲ၊ စၾကာရတနာ သေႏၶတည္ရတဲ့ ႏွစ္နဲ႔ ဗုဒၶ ရတနာ သေႏၶတည္ရတဲ့ႏွစ္က ေတာ္ေတာ္ကို ကြာျခားၿပီးေတာ့ ေနတယ္၊

စၾကာရတနာကို သေႏၶတည္ရရင္ တစ္ကမၻာ, ႏွစ္ ကမၻာ, သံုးကမၻာေပါ့၊ ဗုဒၶရတနာမွာေတာ့ ေလးသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာ တစ္သိန္း ကာလပတ္လံုး သေႏၶတည္ခဲ့ရတယ္၊ ဗုဒၶဟာ သတၲဝါ ေဝေနယ်ေတြရဲ႕ အက်ိဳးကို ျဖည့္က်င့္ခဲ့တယ္၊ ဆင္းရဲ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတဲ့ သတၲဝါေတြကို သံသရာေရအလ်ဥ္မွ ကယ္တင္ၿပီး နိဗၺာန္ေသာင္ကမ္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့တယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ရတနာခ်င္း ကြာျခားခဲ့တာပဲ။

နတ္ျဗဟၼာေတြေတာင္ မေနႏိုင္
          ဒါေတြေၾကာင့္မို႔လို႔လဲ လူေတြက ဗုဒၶကို  ပူေဇာ္ၾကတယ္၊  ဆည္းကပ္ၾကတယ္၊ အ႐ိုအေသ ျပဳၾကတယ္၊ ဒီလို လူေတြရဲ႕ အပူေဇာ္ အဆည္းကပ္ အ႐ိုအေသ ေပးတာကို မေျပာနဲ႔၊ နတ္ျဗဟၼာတို႔ရဲ႕ ႐ိုေသျမတ္ႏိုး ရွိခိုးမႈကို အႀကိမ္ႀကိမ္ အထပ္ထပ္ ခံယူရတယ္၊

လူတို႔ရဲ႕ အဆင္းထက္ အဆေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ သာလြန္တဲ့ သဟမၸတိျဗဟၼာႀကီးဟာ ျမင္းမိုရ္ ေတာင္ေလာက္ရွိတဲ့ ရတနာပန္းကံုးႀကီးကို လွဴခဲ့တယ္၊ ၿပီးေတာ့ ဓမၼာေသာကမင္းႀကီးဟာကိုးဆယ့္ေျခာက္ကုေဋေသာ ဥစၥာေတြကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး ဗုဒၶကို ပူေဇာ္ခဲ့တယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဗုဒၶဟာ ဒီ့ျပင္ ပုဂိၢဳလ္ေတြ အ႐ိုအေသျပဳမႈကို မဆိုထားနဲ႔ အထက္တန္းျဖစ္တဲ့ ဘုရင္ ဧကရာဇ္ေတြ, နတ္ ျဗဟၼာေတြ ေတာင္မွ မေနႏိုင္ဘူး၊ အ႐ိုအေသျပဳၾကရတယ္။ (ခုဒၵကပါဌ-႒ကထာ၊ ႏွာ-၁၄၃ ႐ႈ။)

အ႐ိုအေသျပဳထိုက္လို႔သာ ရတနာဆိုလွ်င္

ဘယ္ေနရာ မဆို  ဘုရားရွင္ကို ဦးစားေပးၾကတယ္၊ သာသနာပ          တိတိၳမ်ားကေတာင္  ဘုရားရွင္ ကို ဦးစားေပးၾကတယ္၊ ဦးစားေပးပံုက ဘုရားရွင္ဟာ ဆြမ္းခံၾကြၿပီဆိုရင္ အခ်ိန္ထက္ ေစာျြကေတာ္မူေလ့ရွိတယ္၊ ဒီလို ေစာေစာၾကြေတာ္မူတာကလဲ တိတိၳေတြရဲ႕ေက်ာင္းကို ဝင္ေတာ္ မူလိုလို႔ ျဖစ္တယ္၊ ဘုရားရွင္မၾကြခင္ တိတိၳေတြဟာ ေတာင္စဥ္ ေရမရ ေလွ်ာက္ေျပာေနၾကတယ္၊

ဘုရားရွင္ ၾကြလာတာကို သိေတာ့ “ေဟ့ ... ေဟ့ ... တိတ္တိတ္ေနၾက၊ ေဂါတမဗုဒၶက ဆူညံေနတာကို မႀကိဳက္ဘူး၊ တိတ္ဆိတ္တာကို အလြန္ သေဘာက်တယ္”စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုၿပီး ၿငိမ္သက္စြာ ေနထိုင္ ၾကတယ္၊ ဘုရားရွင္လဲ သူတို႔ေနရာေရာက္ေရာ “အရွင္ေဂါတမ ၾကြပါၾကြပါ၊ က်ဳပ္တို႔က အသင့္ကို ေမွ်ာ္ေနၾကတာ၊ ခုမွ ၾကြလာေပေတာ့တယ္” စသည္ျဖင့္ ဖိတ္မႏၲကျပဳၿပီး ႐ိုေသစြာ ေနထိုင္ၾကတယ္၊

 ျမတ္စြာဘုရားကလဲ ကြ်တ္ထိုက္တဲ့ပုဂိၢဳလ္ကို ၾကည့္ၿပီး တရားေဟာေတာ္မူတယ္၊ တခ်ိဳ႕လဲ ကြ်တ္တန္းဝင္ ၾကတယ္၊ ဘုရားရွင္ဟာ အက်ိဳးမရွိတဲ့ စကားကိုလဲ ဘယ္ ေတာ့မွ မေျပာဘူး၊ အက်ိဳးမရွိမယ့္ ေနရာကိုလဲ ဘယ္ေတာ့မွ ျြကေတာ္မမူဘူး၊ ဒါ့ေၾကာင့္ အ႐ိုအေသျပဳထိုက္လို႔သာ ရတနာ လို႔ ေခၚရရင္ ဗုဒၶရတနာကို မီတဲ့ ရတနာ တစ္ခုမွ မရွိဘူး။


ေျမမႈန္႔လွဴလဲ အက်ိဳးရ

          ကာသိတိုင္းမွာ ျဖစ္တဲ့ အဝတ္ေတြဟာ သံုးမရေအာင္ ေဟာင္းသြားေပမယ့္ ယခုေခတ္အသစ္ စက္စက္ အဝတ္မ်ားနဲ႔ေတာင္ လဲလို႔ မရ ႏိုင္ဘူး၊ အဖိုးမ်ားစြာ ထိုက္တန္တယ္၊ ကာသိတိုင္း အဝတ္က အဖိုးမ်ားစြာ ထိုက္တန္ေနေသးတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ျမတ္စြာ ဘုရားရတနာနဲ႔ လဲလို႔ မရဘူး၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ ပတၲျမားရတနာကို ရရွိထားတဲ့ သူေတြဟာ ေလာကစည္းစိမ္ကို လိုေလေသး မရွိ သံုးေဆာင္ခံစားႏိုင္တယ္၊

 ျမတ္စြာဘုရားရတနာနဲ႔ ယွဥ္ ၾကည့္ၾကစို႔ဆိုရင္ ကြာျခားခ်င္တိုင္း ကြာျခားရတယ္၊ ဘာျပဳ လို႔လဲဆိုေတာ့  ေလာကီရတနာေတြ သေႏၶတည္ရတဲ့ေခတ္နဲ႔ ဘုရားသေႏၶတည္ရတဲ့ ေခတ္ဟာ မတူလို႔ဘဲ၊ ပတၲျမားရတနာဟာ တြင္းထဲမွာ သေႏၶတည္ရင္ ဒီကမၻာပ်က္ သေလာက္သာ သေႏၶတည္ႏိုင္တယ္၊  ဘုရားရတနာကေတာ့ ကမၻာေပါင္း မေရတြက္ႏိုင္ ေအာင္ တည္ရတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားကို ပူေဇာ္ရင္ မသိနားမလည္တဲ့ ကေလးက ေျမမႈန္႔ ေကာက္လွဴ ေတာင္ အက်ိဳးရတယ္။

ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္း          ဘံုဆိုင္ ပစၥည္း

          ဘုန္းႀကီးတို႔ ေလာကီရတနာျဖစ္တဲ့  စိန္, ေရႊ,  ေငြ,  ေက်ာက္သံ ပတၲျမားေတြဟာ ကိုယ္ပိုင္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ္ပိုင္တာက တစ္ခုမွ  မရွိဘူး၊  ကိုယ္ေသသြားတဲ့အခါ  ကိုယ့္ေနာက္မွာ က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ သားသမီးေတြက သံုးေဆာင္ခံစားၾကတာပဲ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ေလာကီရတနာေတြဟာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမဟုတ္ဘဲ ဘံုဆိုင္ပစၥည္းေတြ ျဖစ္ေနရတယ္၊

ေလာကုတၲရာျဖစ္တဲ့ ဘုရား ရတနာ, တရားရတနာ, သံဃာရတနာကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ ပစၥည္း ျဖစ္တယ္၊ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္း ျဖစ္ပံုကေလး ဘုန္းႀကီး ေျပာျပဦးမယ္။

အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး အေၾကာင္း

          ဘုန္းႀကီးတို႔ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးဟာ  ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးႀကီးနဲ႔ ေမာင္လွယ္ ႏွမလွယ္ ေတာ္စပ္တယ္၊ ေမာင္လွယ္ ႏွမလွယ္ဆိုတာက အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး ကလဲ ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးရဲ႕ ႏွမကို ယူထားတယ္၊ ရာဇၿဂိဳဟ္ သူေဌးကလဲ အနာထပိဏ္သူေဌးရဲ႕ ႏွမကို ယူထားတယ္၊ ဒါကို ေမာင္လွယ္ ႏွမလွယ္လို႔ ဆိုတယ္၊ အနာထပိဏ္သူေဌး ကလဲ သူ႔ၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ ကုန္ေတြကို ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးထံ ယူလာၿပီး ေရာင္းခ်တယ္၊

ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးကလဲ သူ႔ၿမိဳ႕မွာ ရွိတဲ့ ကုန္ ေတြကို သာဝတိၳၿမိဳ႕ အနာထပိဏ္သူေဌးထံ ယူလာၿပီး ေရာင္း ခ်တယ္၊ တစ္ေန႔ေတာ့ အနာထပိဏ္သူေဌးဟာ ကုန္ေတြ ယူၿပီး လာတယ္၊ ခါတိုင္း အနာထပိဏ္သူေဌး လာတယ္ဆိုရင္ ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးက ထြက္ၿပီး ႀကိဳေနက်၊ ဒီေန႔က်ေတာ့မွ ထြက္ မႀကိဳဘဲ သူ႔အိမ္မွာ ရွိတဲ့သူေတြကို “ထမင္းေတြ ခ်က္ၾကဟဲ့၊ ဟင္းေတြ ခ်က္ၾကဟဲ့”နဲ႔ ခိုင္းေစေနတာကို အနာထပိဏ္သူေဌး ကအိမ္ေရွ႕ကေနၾကားတယ္၊

ၾကားေတာ့ “ဒီသူေဌးဟာ ခါတိုင္း ငါလာတယ္ဆိုရင္ ထြက္ၿပီးႀကိဳေနက်၊ ဒီေန႔ထြက္မႀကိဳ ပါလား၊ဧကႏၱ ဒီသူေဌးမွာ အာဝါဟ ဝိဝါဟမဂၤလာမ်ား ရွိေနသလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဗိမိၺသာရမင္းႀကီးႏွင့္တကြ စစ္သည္ေတာ္ ေတြကိုထမင္းမ်ား ဖိတ္ေကြ်းမလို႔လား”နဲ႔ ေတြးၿပီး အိမ္ထဲ ဝင္သြားတယ္။

ဘုရားသံၾကား ေမ့သြားရပံု

          ဒီေတာ့မွ  ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးကလဲ  ထြက္ၿပီး ခရီးဦးႀကိဳျပဳႏိုင္တယ္၊ အနာထပိဏ္သူေဌး ကလဲ သူ႔စိတ္ထဲ ရွိတဲ့အတိုင္း ေျပာျပလိုက္ တယ္၊ ဒီေတာ့ ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးက မဟုတ္တဲ့အေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရား အမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္ေတြကို ဆြမ္းကပ္ မယ့္အေၾကာင္း ေျပာျပလိုက္ေတာ့ အနာထပိဏ္သူေဌးဟာ ေမ့သြားတယ္၊

ေနာက္သတိျပန္ရၿပီး “ေနစမ္းပါဦး သူေဌးႀကီး, ခုနက သင္ဘာေျပာလိုက္တာလဲ”လို႔ ထပ္ေမးတဲ့အခါ ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးကလဲ “ဗုဒၶလို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္”လို႔ ျပန္ေျပာ တယ္၊ တစ္ခါ ေမ့သြားျပန္တယ္၊ သံုးႀကိမ္ သံုးခါတိုင္ေအာင္ ေမ့သြား ၿပီးေတာ့မွ ျပန္လည္သတိရတဲ့အခ်ိန္မွာ “အဲဒီ ဗုဒၶထံ က်ဳပ္ သြားခ်င္ပါတယ္”လို႔ ေျပာေတာ့ “အခုေတာ့ အခ်ိန္ မဟုတ္ေသးပါဘူး၊ မနက္ဖန္ဆိုရင္ ဗုဒၶျမတ္စြာ ၾကြလာပါ လိမ့္မယ္၊ အဲဒီက်မွ ဖူးေျမာ္ပါ”လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။

ဘုရားအာ႐ံုေၾကာင့္ အလင္းေရာင္ရ

အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးဟာ ဘုရားဆိုတဲ့အသံကို  ၾကားတဲ့ အခ်ိန္က စၿပီး အဲဒီ အာ႐ံုနဲ႔ ေနလိုက္တာ တစ္ညလံုးပဲ၊ ဒီလို ဘုရားအာ႐ံု ၾကပ္ၾကပ္ထံုလာေတာ့ ခႏၶာကိုယ္က အေရာင္ အဝါေတြ ထြက္လာတယ္၊ ပထမညဥ့္ဦးယံမွာ ခႏၶာကိုယ္က အေရာင္အဝါေတြ ထြက္လာေတာ့ မိုးလင္းၿပီအထင္နဲ႔ ထç လိုက္တာ အျပင္ဘက္ ထြက္ၾကည့္ေတာ့မွ ေစာေနေသးမွန္း သိလို႔ အခန္းထဲ ျပန္အိပ္ျပန္တယ္၊ ေနာက္ အ႐ုဏ္မတက္ခင္ တစ္ခါ ႏိုးလို႔ ၾကည့္လိုက္ျပန္ေတာ့ အလင္းေရာင္ေတြက ထြက္ေနျပန္တယ္၊ ဒီတစ္ခါက်ေတာ့ မိုးလင္းၿပီဆိုၿပီး ထ, သြားတယ္။

ေျခတစ္လွမ္း ကုေဋတစ္သန္း

ဒီလိုနဲ႔ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ သြားလိုက္တာ ၿမိဳ႕တံခါး ေရာက္သြားတယ္၊ ၿမိဳ႕တံခါးေစာင့္နတ္ေတြဟာလဲ တံခါးေတြ ဖြင့္ေပးၾကတယ္၊ ၿမိဳ႕အျပင္ေရာက္ေတာ့ သူေသအေလာင္း တက္နင္းမိတယ္၊ ေရွးေခတ္ အိႏၵိယထံုးစံက အေလာင္းကို ေျမမျမႇဳပ္ဘဲ အျပင္ပစ္ထားေလ့ ရွိတယ္၊ ဒီလို အေလာင္း တက္နင္းမိေတာ့ လန္႔သြားၿပီး ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္ဝါေတြကလဲ ေပ်ာက္ကုန္တယ္၊ ဒီေတာ့ သုသာန္ေစာင့္နတ္က “သတံ ဟတီၳ သတံ အႆာ” အစရွိတဲ့ ဂါထာနဲ႔ အားေပးတယ္။

          “သူေဌးႀကီး .. ေရွ႕ကိုသာ တိုးသြား၊ ေရွ႕ကိုသာ တိုးသြား၊ သင့္ရဲ႕ သြားျခင္းဟာ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ဘူး၊ ဆင္တစ္သိန္းç ျမင္းတစ္သိန္း, အႆထိုရ္ျမင္းတစ္သိန္း ကçယွဥ္ထားရတဲ့ ရထားေပၚမွာ တန္ဆာဆင္ထားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္သိန္း၊ ဒါေတြဟာ သင္သူေဌးႀကီး ဘုရားထံသြားတဲ့ ေျခတစ္လွမ္း ေလာက္ တန္ဖိုးမရွိပါဘူး” လို႔ ေျပာေတာ့မွ သူေဌးႀကီးလဲ တစ္ဖန္ အားတက္ၿပီး ေရွ႕ဆက္သြားျပန္တယ္၊ ဒီလိုပဲသံုးႀကိမ္ သံုးခါတိတိ ျဖစ္ၿပီး သြားလိုက္တာ မိုးလင္းသြားတယ္။

ဘုရားသံၾကား႐ံုနဲ႔ မယံုေသး

          အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးဟာ  ဘုရားလို႔ ဆိုတိုင္း  ယံုေသးတာ  မဟုတ္ေသးဘူး၊ စဥ္းစားေသးတာ၊ ဘယ္လို စဥ္းစားသလဲ ဆိုေတာ့ ဧကႏၱ ဘုရားဆိုရင္ ငါ့ရဲ႕ နာမည္ဟာ သုဒတၱ ငါ့ နာမည္ကို ငါ့မိဘမွတစ္ပါး ဘယ္သူမွ မသိဘူး၊ ငါ့နာမည္ ရင္းကို ဧကန္ဒိ႒သိရင္ျဖင့္ ဘုရားပဲလို႔ ေတြးၿပီး ဆိုသြားတယ္။
         
ေသာတာပန္ ေက်ာင္းဒါယကာ ျဖစ္ျခင္း

          ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကလဲ သိေတာ္မူတယ္၊ သိလို႔ “ဧဟိ သုဒတၲ-သုဒတၲလာခဲ့၊ သုဒတၲ လာခဲ့” လို႔   ေခၚေတာ္မူေတာ့   သူဟာ      ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာနဲ႔ ဘုရားေျခေတာ္ရင္း သြားၿပီး ဝတ္ခ်တယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားကလဲ တရားေတာ္ကို ေဟာလိုက္ေတာ့ ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားရတယ္၊

ဒါဟာဘာလဲ၊ ေလာကုတၲရာရတနာဟာ ကိုယ္ပိုင္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လို႔ရတယ္၊ ဒီေလာကီရတနာေတြကို ႏွစ္ႏွစ္သက္သက္ စြဲစြဲလမ္းလမ္း မထားပါနဲ႔၊ ကုသိုလ္ဒါနျပဳၿပီး သာသနာေတာ္မွာ အက်ိဳးရွိရွိ သံုးသြားတတ္ရင္ ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ၊ ေလာကီရတနာ ေတြကို ကိုယ့္ေနာက္ပါေအာင္ လုပ္ၾက။
          (၆-၃-၆၉ လန္ဒန္ေအာက္စဖို႔တကၠသိုလ္မွ ကထိက မစၥတာ ဂြ်န္အိုကယ္ (ဦးလွသိန္း) လာေရာက္စဥ္ ေပးေသာ ဩဝါဒ ျဖစ္သည္။)

          ဓမၼဗ်ဴဟာ
          အတြဲ(၁၈)၊ အမွတ္(၁၁)
          (၁၉၈၀၊ ဇန္နဝါရီလ)
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ