Wednesday, December 12, 2012

မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္၏ နံနက္ခင္းၾသဝါဒ {၁၅} (စြဲၿမဲစိတ္သန္ အဓိ႒ာန္)



စြဲၿမဲစိတ္သန္ အဓိ႒ာန္

အခုေကာင္းမွ  အေႏွာင္းေသခ်ာမည္

သတိဆိုတာ ဉာဏ္ရွိမွ အသံုးခ်လို႔ရတယ္၊ ယခုေခတ္ တခ်ိဳ႕လူငယ္ပိုင္းေတြဟာ သတိလြတ္ေနတဲ့အတြက္ ေၾကာင့္ လူေလလူလြင့္ေတြ ျဖစ္ေနၾကတယ္၊ လူဆိုတာအၾကား အျမင္ မ်ားေအာင္လဲ လုပ္ရတယ္၊ အၾကားအျမင္မ်ားမွလဲ က်န္းမာေရးလိုက္စားတတ္မယ္၊ ဒီဗဟုသုတအၾကားအျမင္ ေတြဟာ ဘယ္သူ႔ဆီက ရသလဲဆိုရင္ ပုဂိၢဳလ္ဆီကရတယ္၊ ပုဂိၢဳလ္ဆိုတာလဲ သာမန္ပုဂိၢဳလ္ မဟုတ္ဘူး၊ သူေတာ္ေကာင္း ပုဂိၢဳလ္ျဖစ္တယ္၊

ဒီသူေတာ္ေကာင္းပုဂိၢဳလ္ရဲ႕ အထံမွ သုတ အၾကားအျမင္ေကာင္းေတြကို ရႏိုင္တယ္၊ ဒါမွလဲ အတၲသမၼာ ပဏိဓိျဖစ္မယ္၊ အတၲသမၼာပဏိဓိဆိုတာ မိမိစိတ္ မိမိကိုယ္ကို ေကာင္းေကာင္းထားတာကို ဆိုတယ္၊ မိမိရဲ႕ ကိုယ္, ႏႈတ္, စိတ္ သံုးပါးလံုးကို ေကာင္းတဲ့တရားေတြနဲ႔ ထံုမႊန္းထားရင္ အတၲ သမၼာပဏိဓိ ျဖစ္ေနတာပဲ၊

ဒီေက်ာင္းတိုက္မွာ တခ်ိဳ႕ ကိုယ္ ေတာ္ေတြ ေရာက္လာၾကတယ္၊ ကံေကာင္း ေထာက္မလို႔ ေရာက္လာၾကတာ၊ ေရာက္လာေပမယ့္ ဒီမွာ ဘုန္းႀကီးေပးတဲ့ ဩဝါဒေတြ ဆံုးမေနတဲ့ တရားစကားေတြကို နာေထာင္ၾက ရဲ႕လား၊ နားမေထာင္ဘူး၊ သူေတာ္ေကာင္းေတာ့ မွီခိုရတာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေကာင္းေကာင္းမထားဘူး၊ ဒါဟာ ဘဝအဆက္ဆက္က ပဋိသေႏၶဗီဇမ်ိဳးေစ့ကိုက ညံ့ခဲ့လို႔ပဲ။

ဟင္းေမႊေယာက္မ

မိမိကိုယ္ကို   ေကာင္းဖို႔ရန္   သူေတာ္ေကာင္းကို မွီခိုဖို႔ သိပ္လိုတယ္၊ သူေတာ္ ေကာင္းဆိုတဲ့ မိေကာင္း ဖေကာင္း သားသမီး ျဖစ္ဖို႔ရန္ နည္းနည္းလိုတာ မဟုတ္ဘူး၊ မ်ားစြာကို လိုတယ္၊ ပုဂိၢဳလ္တစ္ ေယာက္ရဲ႕ ကုသိုလ္ရဖို႔ စိတ္ထားတတ္ဖို႔ဟာ ဗဟုသုတ မ်ားစြာလိုတယ္၊ နည္းလမ္းက်က် လွဴတတ္ စိတ္ထားတတ္မွသာ လူလဲ သက္သာ၊ ေငြလဲ အကုန္အက်နည္းၿပီး သာသနာလဲ  အက်ိဳးသက္ေရာက္မယ္၊

တို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေကာင္းေကာင္း ထားဖို႔ဆိုတာ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို အၿမဲမျပတ္ နာၾကား ေနရတယ္၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ေဟာၾကားၫႊန္ျပ ဆိုဆံုးမတဲ့ တရားစကားေတြကို ႐ိုေသစြာ လိုက္နာ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ၿပီးမွ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေကာင္းေကာင္းထားရာ ေရာက္ မယ္၊ ခုေခတ္ လမ္းသူရဲေလးေတြ ေပါေနတာဟာ သူေတာ္ ေကာင္းေတြကို မမွီခိုရလို႔ ေပါမ်ားေနျခင္း ျဖစ္တယ္။

          သူေတာ္ေကာင္းကိုလဲ မမွီခိုရ၊ သူေတာ္ေကာင္းတရားကိုလဲ မနာၾကားရလို႔ရွိရင္ မိမိရဲ႕ ပဋိသေႏၶမ်ိဳးေစ့က ေကာင္းေနပါ ေသာ္လဲ မိေကာင္း ဖေကာင္း သမားေကာင္း မိတ္ေကာင္း ေဆြမ်ိဳးေကာင္းေတြနဲ႔ မေတြ႕ေတာ့ လူလိမၼာ ပ႑ိတ မျဖစ္ဘဲ လူမိုက္ ဗာလ ျဖစ္ရတယ္၊ ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ သူေတာ္ ေကာင္းတရားေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ရြတ္ေနေန စိတ္က မပါရင္...

                   ယာဝဇီဝမိၸ ေစ ဗာေလာ, ပ႑ိတံ ပယိ႐ူပါသတိ၊                                                         န ေသာ ဓမံၼ ဝိဇာနာတိ, ဒဗိၺ သူပရသံ ယထာ။

          လူမိုက္ဟာ အသက္ထက္ဆံုး ပညာရွိထံ မခြဲမခြာ ခ်ဥ္းကပ္ ေနတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဒီပုဂိၢဳလ္ဟာ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းရဲ႕ အဆံုးအမ ဩဝါဒတရားစကားကို မသိဘူး၊ ဥပမာ ဘာနဲ႔ တူသလဲဆိုေတာ့ ဟင္းေမႊေယာက္မနဲ႔ တူတယ္။ (ဓမၼပဒ၊ ဗာလဝဂ္၊ ဥဒါယိေထရဝတၳဳ။)

          တို႔ ဟင္းေမႊေယာက္မႀကီးကြာ ဝက္သားဟင္းကို သြားေမႊေတာ့ေကာ သူဟာ ေကာင္းတဲ့ အရသာကို သိပါ့မလား၊ မသိဘူး၊ ငံျပာရည္အိုး သြားေမႊေတာ့လဲ ငန္တဲ့ အရသာကို သိပါ့မလား၊ မသိဘူး၊

အဲဒီ အတိုင္းပဲ ဒီေက်ာင္းတိုက္မွာ ဘုန္းႀကီးနဲ႔တကြ စာခ်ဘုန္းႀကီးေတြက ဦးပၪၥင္းတို႔, ကိုရင္တို႔ကို မဆံုးမၾကဘူးလား၊ ဆံုးမတယ္၊ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ ကိုယ္ေတာ္ေတြ နားလည္ၾက ရဲ႕လား၊ နားမလည္ပါဘူး၊ နား မလည္တဲ့အျပင္ သူတို႔ ေျပာရေကာင္းလားဆိုၿပီး တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ စိတ္ေတာင္ခု, ၾကေသးတယ္၊ အခ်ိဳ႕လဲ နားမေထာင္ႏိုင္ေတာ့ ဒီေက်ာင္းတိုက္က ထြက္သြားၾကတယ္၊ ပ်က္စီးကုန္ၾကတာ မ်ားတာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းနဲ႔ ေပါင္းတိုင္း လူေတာ္ လူေကာင္း မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ မျဖစ္ႏိုင္တာကိုလဲ ဒီပါဠိက သက္ေသခံေနတယ္။

ေနာင္ကို ေကာင္းဖို႔ ခုေကာင္းလိုက္ၾက

မိမိေနရတဲ့ဌာနမွာ သူေတာ္ေကာင္းေတြရွိေနတာေတာ့  မွန္တယ္၊  ဒါေပမယ့္သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ အရပ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ အရပ္ဆိုတာ သူခိုး, ဓားျပ, သူပုန္ရန္သူ အစရွိတဲ့ ေဘးေတြ ကင္းေဝးၿပီး ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈကို အခ်ိန္မေရြး ျပဳႏိုင္တဲ့ အရပ္ဟာ သင့္တင့္ေလ်ာက္ ပတ္တဲ့ အရပ္ပဲ၊ ဒီလို အရပ္မ်ိဳးေတြမွာ ေနရဖို႔ဆိုတာကလဲ ေရွးကံကလဲ ေကာင္းရတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဆိုၾကစမ္း ....

“ေရွးကေကာင္းလို႔ ခုေကာင္းပါတယ္,
အခုေကာင္း ေနာင္ေကာင္းပါလိမ့္မယ္၊                             
ေရွးကဆိုးလို႔ ခုဆိုးပါတယ္,
အခုဆိုး ေနာင္ဆိုးပါလိမ့္မယ္၊                                        
ေနာင္ကိုေကာင္းဖို႔ ခုေကာင္းလိုက္ၾကပါစို႔ကြယ္။

          ဟို ေရွးကံေကာင္းျခင္းဆိုတဲ့ ပုေဗၺ စ ကတပုညတာရွိသူဟာ ေနရာေကာင္း ပဋိ႐ူပေဒသဝါသျပည့္စံုၿပီး အဲဒီ အရပ္မွာ ေနရတယ္၊ အဲဒီအရပ္မွာ သူေတာ္ေကာင္း သပၸဳရိသူပနိႆယ စက္နဲ႔လဲ ျပည့္စံုတယ္၊ အဲဒီ သူေတာ္ေကာင္းရဲ႕ အထံမွ အဆံုးအမေကာင္းေတြကိုလဲ နာၾကားရတဲ့ သဒၶမၼႆဝနနဲ႔ ျပည့္စံုလဲ ျပည့္စံုတယ္၊

သဒၶမၼသဝနနဲ႔ ျပည့္စံုမွ မိမိကိုယ္ကို ေကာင္းေကာင္းထားျခင္းဆိုတဲ့ အတၲသမၼာပဏိဓိနဲ႔ ျပည့္စံုမယ္၊ မိမိကိုယ္နဲ႔စိတ္ကို ေကာင္းေကာင္းထားတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ဟာ ကုသိုလ္ ေတြရၿပီး ေနာက္ဘဝအတြက္ ပုေဗၺ စ ကတပုညတာ ျဖစ္မွ ေနာက္ဘဝမွာ ဧကန္မုခ် ဘဝေကာင္းကို ရမယ္၊

ဒါေၾကာင့္ ကိုရင္တို႔ ေကာင္းေကာင္း ေနရမယ္၊ ကိုရင္တို႔ သစၥာကို ေစာင့္သိ ႐ိုေသၿပီး ႐ိုေသ ေလးစားၾကမယ္ဆိုရင္ သနားစရာ မျဖစ္ဘဲ အားရစရာ ျဖစ္ေနမယ္၊ အမ်ားကို သိမ္းသြင္း ႏိုင္ေအာင္ အားထုတ္ၾက၊ အားထုတ္တဲ့ ေနရာမွာလဲ မိမိ ခြန္အားဗလ သတိၲရွိဖို႔လိုတယ္၊ သာသနာအတြက္ ေနာက္ မဆုတ္တမ္း ႀကိဳးစားၾက။

ဘဝပေဒသာ ဘုရားသာသနာ

          တို႔ ဘုရားသာသနာေတာ္ႀကီးက တကယ့္ဘဝပေဒသာပင္ႀကီး၊ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အသီး ေတြကို ဆြတ္စားလို႔ ရတယ္၊ ဒါန, သီလ, ဘာဝနာသီး, မဂ္သီး, ဖိုလ္သီးေတြကို ျပည့္ေနတာပဲ၊ တို႔မွာက ဆြတ္စားႏိုင္တဲ့ အင္အားက သိပ္နည္းေနၾကတယ္၊ တို႔ သစ္ပင္တစ္ပင္ ဆိုၾကပါစို႔ရဲ႕၊

အဲဒီ သစ္ပင္အထက္ဆံုးမွာ သီးတဲ့ အသီးက အသီးခ်ိဳၿမိန္တယ္၊ အလယ္နားက အသီးက သိပ္မခ်ိဳဘူး၊ အခ်ဥ္ဓာတ္ နည္းနည္းပါတယ္၊ ေအာက္နားက အသီးေတြက်ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို ခ်ဥ္တယ္၊ အဲဒီအတိုင္းပဲ၊ တို႔ ဘုရား သာသနာေတာ္ႀကီးနဲ႔   တူတဲ့   သစ္ပင္ႀကီးမွာ အထက္ဆံုးမွာ အလြန္ ခ်ိဳၿမိန္တဲ့ မဂ္သီး ဖိုလ္သီးေတြ မရွိ ဘူးလား၊ ရွိတယ္၊ အလယ္နားက်ေတာ့ အခ်ဥ္ဓာတ္နည္းနည္း ပါတဲ့ သီလအသီးေတြ ရွိေနတယ္၊ ေနာက္နားက်ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို ခ်ဥ္တဲ့ ဒါနသီးေတြ ရွိေနတယ္။

          ဒီသာသနာဘဝပေဒသာပင္ႀကီးမွာ ဒါနသီး, သီလသီး, ဘာဝနာသီး, မဂ္ ဖိုလ္သီးေတြ ရွိေနတာေတာ့ မွန္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ အခ်ိဳ႕ တတ္ႏိုင္တဲ့အင္အားက လံုးဝ မရွိရွာၾက ေတာ့ အခ်ဥ္သီး အၿဖံဳးသီးနဲ႔တူတဲ့ ဒါန သီလေလာက္ေတာင္မွ ဆြတ္ခူး မသံုးစြဲႏိုင္ၾကဘူး၊ အခ်ိဳ႕ ဆြတ္ခူးၿပီးေတာ့ စားၾက ပါရဲ႕၊ ဒါေပမယ့္ အထက္ဆံုးေရာက္ေအာင္ တတ္ႏိုင္တဲ့ အင္အားက မရွိ၊ အင္အားကုန္ၿပီး ေမာပန္းေနေတာ့ ခ်ိဳေပ့ ဆိုတဲ့ အထက္က မဂ္သီး ဖိုလ္သီးေတြကို ဆြတ္ခူး မစားသံုး ႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး၊

ေအာက္နားမွာ ရွိတဲ့ အခ်ဥ္ ၿဖံဳးနဲ႔တူတဲ့ ဒါန သီလသီးေတြေလာက္ပဲ ဆြတ္ခူး စားေသာက္ၾကၿပီး ျပန္ဆင္း လာခဲ့ရတယ္၊ အလြန္ ဝမ္းနည္းစရာ ေကာင္းတယ္၊ ဘုရား သာသနာဘဝပေဒသာပင္ႀကီးနဲ႔ ေတြ႕တုန္းမွာ တို႔ မဂ္သီး ဖိုလ္သီးေတြကို ဆြတ္ခူး စားေသာက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾက ရမယ္။

ေရရွည္ဝါဒ ဘဝစီမံကိန္း

          ဒီလို အထက္ မဂ္သီး, ဖိုလ္သီးေတြ တက္ၿပီး    ဆြတ္ခူးစားသံုးႏိုင္ေအာင္ ဝီရိယ, သတိ, သမာဓိ,       ပညာဆိုတဲ့  အင္အားေတြ  ေကာင္းေနရမယ္၊ ဘယ္ေနရာမဆို ဇြဲရွိဖို႔ လိုတယ္၊ ဘဝတစ္ခုမွာ ေရရွည္ကို ၾကည့္ရတယ္၊ စာက ဘာလဲ ...

                   “ယဒိ နိစံၥ အနိေစၥန, နိမၼလံ မလဝါရိနာ၊         
                    ယေသာ ကာေယန လေဗၻထ, ယံ န လဒၶါ ဘေဝ ႏု ကႎ”

          တို႔ ဒီမၿမဲတဲ့ ခႏၶာႀကီးနဲ႔ ၿငိမ္သက္ေအးျမတဲ့ နိဗၺာန္ကို မရႏိုင္ဘူးလား၊ ရႏိုင္တယ္၊ အညစ္အေၾကးေတြ ျပည့္ေနတဲ့ ခႏၶာႀကီးနဲ႔ ညစ္ေၾကး သန္႔ရွင္း အျပစ္ကင္းတဲ့ ဂုဏ္ေတြ ကိုေကာ မရႏိုင္ဘူးလား၊ ရႏိုင္တယ္။

          ဘုရားတရားေတာ္ကိုေတာင္ ရႏိုင္ေသးရင္ ေလာကမွာ မရႏိုင္စရာ ရွိပါဦးမလား၊ မရွိေတာ့ပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဘဝ ေရရွည္စီမံကိန္းကို လိုက္ၾကရတယ္၊ ဥပမာ-မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ကို မိမိက ခ်စ္ေနတယ္ဆိုပါေတာ့၊ ဒါေပမယ့္ မရဘူး၊ ဒီဘဝ မရ ရွိပါေစေတာ့၊ ေနာက္ဘဝ သူနဲ႔ တန္းတူကို ရ,ရမယ္လို႔ ေရရွည္ဝါဒကို ၾကည့္ရမယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ကိုရင္တို႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကပါ၊ အထက္ကို တက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစား ၾကပါ၊ လူေတြဆိုတာက အထက္ကို ေရာက္သူကိုမွ ၾကည့္လို ျမင္လိုၾကတယ္၊ ေတြ႕လိုၾကတယ္၊ ေက်ာ္ၾကားမႈ ဆိုတာ ငယ္ငယ္က ဘယ္သူမွ မေက်ာ္ၾကားခဲ့ပါဘူး၊ ႀကီးလာတဲ့အခါ ႀကိဳးစားမႈေၾကာင့္ အထက္တန္း ေရာက္ၿပီး ေက်ာ္ၾကားလာရ တာပဲ။

ေက်ာ္ၾကားျခင္းႏွင့္ မာနတရား

          ေက်ာ္ၾကားမႈကို အလုပ္ လုပ္ယူရတယ္၊ ဒီလို ေက်ာ္ၾကားလာတဲ့အခါ ေအာက္ေျခ လြတ္ၿပီး မာနတရားေတြ ႀကီးတတ္ၾက တယ္၊ ခုေခတ္ ေက်ာ္ၾကားပါတယ္ဆိုတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြ ဟာ တို႔ ျမတ္စြာဘုရား မီႏိုင္ပါ့မလား၊ မမီႏိုင္ဘူး၊ ပါရမီေတြ ျဖည့္က်င့္ လာခဲ့ရတယ္၊ ျပည့္လဲ ျပည့္ခဲ့တယ္၊ ျပည့္ခဲ့တဲ့အေလ်ာက္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့တာပဲ။

          ဗုဒၶျမတ္စြာဟာ ေတမိယဇာတ္ေတာ္မွာ ေတမိယမင္းသား ျဖစ္စဥ္အခါတုန္းက စကားမေျပာဘူးဆိုၿပီး စိတ္ကို အဓိ႒ာန္ ခဲ့တယ္၊ အဓိ႒ာန္ခဲ့တဲ့အတိုင္းလဲ မပ်က္မကြက္ က်င့္ေတာ္မူ ခဲ့တယ္၊ က်င့္ေတာ္မူခဲ့တဲ့အတိုင္းလဲ ပါရမီေတာ္ေတြက ျပည့္ ခဲ့တယ္၊ ဘုရားအျဖစ္ ေရာက္ေတာ့ လူ႔ျပည္ လူ႔ေလာက ေလာက္တင္ ေက်ာ္ၾကား႐ံု မဟုတ္ဘဲ နတ္ျပည္, ျဗဟၼာ့ျပည္ ထိေအာင္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ပါတယ္၊

ဒါေပမယ့္ ဘုရားသခင္ဟာ မာနတရားေတြ ႀကီးမေနပါဘူး၊ ခုေခတ္ တခ်ိဳ႕ပုဂိၢဳလ္ေတြ ဟာ ဘာမဟုတ္တဲ့ ေက်ာ္ၾကားမႈေလးေတြနဲ႔ မာနတရားေတြ တက္ ေနၾကတယ္၊ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္၊ ကိုယ့္စိတ္ကို အဓိ႒ာန္နဲ႔ လုပ္တဲ့ အလုပ္ဟာ ေအာင္ျမင္မႈ ပိုရွိတယ္၊ အဓိ႒ာန္တဲ့ ေနရာမွာလဲ ခိုင္ခိုင္ၿမဲၿမဲ စိတ္ကို ေဆာက္တည္ထားရတယ္၊ တို႔ သစ္က်ဳတ္ ဥပုသ္ေစာင့္သလိုေတာ့ မလုပ္ၾကနဲ႔။

သစ္က်ဳတ္ကေလး ဥပုသ္ေစာင့္သလို

          တို႔ ခုေခတ္ အဓိ႒ာန္ေတြက သစ္က်ဳတ္ဥပုသ္ေစာင့္တာနဲ႔တူတယ္၊ တစ္ေန႔ေသာ အခါ သစ္က်ဳတ္တစ္ေကာင္ဟာ ေတာ ေတာင္ထဲ လွည့္လည္ၿပီး အစာရွာထြက္သတဲ့၊ အစာကလဲ ဘယ္လိုမွ ရွာမရဘူး၊ အစာရွာလို႔ မရတဲ့ အဆံုးက်ေတာ့မွ ငါဒီေန႔ေတာ့ ဥပုသ္ေစာင့္မွပဲလို႔ အဓိ႒ာန္လိုက္သတဲ့၊ အဓိ႒ာန္ ၿပီး ခ်ံဳပုတ္ေကာင္းေကာင္းတစ္ခုေအာက္ သြားၿပီး အိပ္လိုက္ တယ္၊ ဒီအခါ သိၾကားမင္းကလဲ သစ္က်ဳတ္ရဲ႕ အႀကံကို သိလို႔ စမ္းခ်င္တဲ့ အႀကံ ျဖစ္လာတယ္၊ ဒါနဲ႔ သမင္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး သစ္က်ဳတ္ကေလး ျမင္ေလာက္ရာ မလွမ္းမကမ္းက ေနၿပီး ေျပးလႊားေနတာေပါ့ေလ။
          ဒီအခ်ိန္မွာ သစ္က်ဳတ္ကေလးကလဲ ဆာလြန္းလို႔ ဝမ္းက ပူေနၿပီ၊ ဝမ္းပူေနတဲ့အခ်ိန္နဲ႔ သမင္ ေျပးလႊားေနတဲ့အခ်ိန္ လာ တိုးေတာ့ သစ္က်ဳတ္ကေလးဟာ ဟယ္-ေစာင့္ၿပီးထားတဲ့ အဓိ႒ာန္ဥပုသ္က ေစာင့္ခ်င္လို႔ ေစာင့္တဲ့ ဥပုသ္မွ မဟုတ္ဘဲ၊ အစာဆာလို႔ ေစာင့္ရတဲ့ဥပုသ္ပဲ၊ ယခုငါ့မ်က္ေမွာက္ အစာေတြ႕ ေနမွေတာ့ ထလိုက္မွပဲလို႔ စိတ္ထဲက ႀကံစည္ၿပီး တကတည္း ထ,လိုက္ပါေရာ၊ သမင္ ေလးလဲ ေျပးတာေပါ့၊

သမင္က ေျပး, သစ္က်ဳတ္က လိုက္နဲ႔ ေျပးတမ္း လိုက္တမ္းကစားသလို ျဖစ္ေနတာေပါ့၊ မီလုမီခင္ ျဖစ္ကာမွ သမင္ကေလးက ေဝး သြားလိုက္၊ ဒီလိုခ်ည္း ျဖစ္ေနတယ္၊ ျဖစ္မွာေပါ့၊ သမင္က သမင္တုကိုး၊ ဘယ္သစ္က်ဳတ္ လိုက္လို႔ မီပါ့မလဲ၊ ဒါနဲ႔ မမီတဲ့ အဆံုးက်ေတာ့ လက္မိႈင္ခ်ၿပီး ေနရင္းျဖစ္တဲ့ ခ်ံဳပုတ္ေအာက္ အသာျပန္ဝင္ၿပီး ေဟာဟဲ ေဟာဟဲနဲ႔ ပါးစပ္က ညည္းညဴ လိုက္သတဲ့၊ “ေအာင္မယ္ေလး ကံေကာင္းလို႔ ဥပုသ္ မက်ိဳး တယ္” လို႔ ဆိုသတဲ့၊ ေအး-ခုေခတ္ အဓိ႒ာန္ေတြကလဲ သစ္က်ဳတ္ဆန္ဆန္ ျဖစ္ေနၾကတယ္။

အခုေခတ္အဓိ႒ာန္ ဥပုသ္မ်ား

          ခုေခတ္ လူေတြ  ဥပုသ္ ေစာင့္ၾကပါရဲ႕၊ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ ေစာင့္တဲ့ဥပုသ္က ခုနက သစ္က်ဳတ္ေလာက္ေတာင္ အဆင့္အတန္း မျမင့္ခ်င္ဘူး၊ မလႊဲမေရွာင္သာ ေစာင့္ၾကရတယ္၊ ဘုရားစူး လြတ္႐ံုေလာက္ ေစာင့္ၾကရတဲ့ ဥပုသ္ေတြ ျဖစ္ေနၾကတယ္၊ မိ႐ိုးဖလာ ေစာင့္ၾကရတာ မ်ားေနတယ္၊ ဥပုသ္ရဲ႕အေၾကာင္း အရာေတြကိုလဲ  ဘာမွ နားမလည္ၾကဘူး၊ ဥပုသ္သီလဟာ နားလည္ပါးလည္ အသိရွိရွိနဲ႔ ေစာင့္ထိန္းမယ္ဆိုရင္ သိပ္ၿပီး တန္ဖိုးရွိပါတယ္၊

လူေတြမွာ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် အကုသိုလ္ေတြ ရွိေန ျဖစ္ေနၾကတယ္၊ တစ္လမွာ ရက္ေပါင္းသံုးဆယ္ ရွိတဲ့ အနက္က ေလးရက္ေလာက္ေစာင့္ရတဲ့ ဥပုသ္ကေလးပဲ၊ ဒီေလာက္ ရက္ကေလး အကုသိုလ္ေတြ ေဆးေၾကာရတာ၊ ဒါကို မွန္မွန္ မေစာင့္ခ်င္ၾကဘူး၊ ဘယ္ေလာက္ ဝမ္းနည္းစရာ ေကာင္းသလဲဆိုတာ စဥ္းစားသာ ၾကည့္ၾကေတာ့၊

တို႔ ဗုဒၶ ျမတ္စြာအဓိ႒ာန္က်ေတာ့ အလြန္ခိုင္ၿမဲေတာ္မူတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶျဖစ္ေတာ္မူတဲ့အခါက်ေတာ့ လူç နတ္ç ျဗဟၼာေတြ လႈပ္လႈပ္ ရြရြ ျဖစ္ၾကရတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဘုရားသခင္ မာနႀကီးေတာ္မူသလား၊ မႀကီးပါဘူး၊ ကိုရင္တို႔ မာနေတြ ႀကီးမေနၾကနဲ႔၊ ကုသိုလ္တရားေတြ လက္ကိုင္ထားႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္၊ ကဲ...ကဲ... ေတာ္ၿပီ၊ သြားၾကေတာ့။



          ဓမၼဗ်ဴဟာ
          အတြဲ(၁၈)၊ အမွတ္(၁၂)
          (၁၉၈၀၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ)
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ