ေနာက္ဆံုးသြားရာလမ္း
သာသနာေတာ္ဟာ အၿမဲတမ္း
တည္တံ့ ခိုင္ၿမဲေနမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ေနာက္ဆံုးကာလ
ကြယ္ေပ်ာက္မွာ မလြဲဘူး၊ သာသနာေတာ္ႀကီး မကြယ္ေပ်ာက္ခင္ မိမိတို႔ တစ္ဖက္ တစ္လမ္း ကေန
ေစာင့္ထိန္းရမယ္၊ သာသနာေတာ္ႀကီးဟာ ေျပာင္းလဲေနတယ္၊ မတည္ၿမဲဘူး၊
တကယ့္ ရဟႏၱာမ်ား လက္ထက္ကေတာင္ ေျပာင္းလဲေနေသးတယ္၊ ခုေခတ္ပုဂိၢဳလ္မ်ား လက္ထက္မွာ
ေျပာစရာ မလိုေတာ့ဘူး။
ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ ဝင္စံသြားေပမယ့္
ေဟာၾကား ဆံုးမေတာ္မူတဲ့ တရားေဒသနာ ေတာ္ေတြ မ်ားစြာက်န္ခဲ့တယ္၊ အဲဒီ တရားေတာ္ေတြအတိုင္း
ေျပာဆိုေနထိုင္သြားရင္ နိဗၺာန္နဲ႔ မေဝးဘူး၊ နီးဖို႔ရန္သာ အေၾကာင္းရွိပါတယ္၊ ဗုဒၶတရားေတာ္ေတြကို
သိေနတဲ့သူဟာ ေသရမွာကို မေၾကာက္ပါနဲ႔၊ ေသရမွာ ေၾကာက္သူဟာ တရားေတာ္ကို အထင္ေသးရာ ေရာက္ေနပါတယ္၊
ဒါ့ေၾကာင့္ မတည္ၿမဲႏိုင္တဲ့ သာသနာေတာ္ႀကီးမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေကာင္းေကာင္းထားလိုက္ရမယ္။
လူေတြက
တို႔ဘုန္းႀကီးေတြရဲ႕ အေပၚမွာ ဒုကၡနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕မွ အေရးပါၾကတယ္၊ သူတို႔မွာ က်န္းမာ ခ်မ္းသာစြာနဲ႔
သား သမီး စည္းစိမ္ ဥစၥာ ရတနာေတြကို ေပ်ာ္တၿပံဳးၿပံဳး သံုးေဆာင္ ခံစားေနရတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့
တယ္သတိမရၾကဘူး၊ မိမိတို႔ အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္ မေျပလို႔ဘဲ ျဖစ္ျဖစ္, စီးပြားဥစၥာ မရွာႀကံႏိုင္လို႔
သားကမုန္း သမီးကကန္း လံုးလံုးမွ အသံုးမက်တဲ့ဘဝကို ေရာက္ေနတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္,
မိမိတို႔မွာ အႏၱရာယ္ၾကမၼာဆိုးေတြနဲ႔ ႀကံဳ ေတြ႕ေနရတဲ့အခါမ်ိဳးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ဒီအခါမ်ိဳးက်မွ
အမွတ္ရတတ္ ၾကတယ္၊ ေတြ႕လိုျမင္လို ၾကည္ညိဳလိုၾကတယ္၊ အမွန္တကယ္ေတာ့လဲ ဘုန္းႀကီးမ်ားရဲ႕
သာသနာက ႐ုပ္ေသးမင္းသမီး မင္းသားေတြလို အစစ္မဟုတ္ဘဲ အတုေတြျဖစ္ေနၾကလို႔ပဲ။
အန္ဖတ္စားရသည့္ႏွယ္
တို႔က
လူေတြရဲ႕ မလိုလဲလိုလဲအသံုး ျပဳေနတာကို ၿပံဳးၿပံဳး ၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ ေနလို႔ကို မျဖစ္ဘူး၊
တို႔ ေခြးေတြဟာ လူေတြ မစားခ်င္ေတာ့လို႔ စြန္႔ပစ္တဲ့ ထမင္းက်န္ ဟင္းက်န္ေတြကို စားၾကရ
ေသာက္ၾကရတယ္၊ ဒီေခြးေတြကို လူေတြကသာ မေကြ်းဘဲ ထားၾကည့္စမ္းပါလား၊ သူတို႔အဖို႔ စားစရာလမ္း
မရွိေတာ့ဘူး၊ သတၲဝါေတြမွာ ေနေရးထက္ ဝတ္ေရးခက္တယ္၊ ဝတ္ေရးထက္ စားေရးခက္ တယ္၊ ေနဖို႔ရာ
ဌာနက မခဲယဥ္းဘူး၊ ဘယ္ေနရာ ကပ္ေနေန ရႏိုင္ေသးတယ္၊ စားေရးအတြက္က ကပ္ေနလို႔ မရခ်င္ဘူး၊
ဒါေၾကာင့္ သတၲဝါေတြဟာ စားေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပဋိပကၡ ေတြ ျဖစ္ပြားေနၾကရတယ္။
တို႔ဘုန္းႀကီးေတြမွာလဲ လူေတြရဲ႕ အစားအေသာက္,
အဝတ္ အစားထဲက ပိုလွ်ံမွ စားၾကရတယ္၊ ဝတ္ၾကရတယ္၊ ေနၾကရတယ္၊ ဒါကို တို႔က ေလာဘေတြ, ေဒါသေတြနဲ႔
ၿမိန္ေရ ရွက္ေရ စားလို႔ ေသလို႔ ျဖစ္ပါ့မလား၊ မျဖစ္ပါဘူး၊ တစ္ပါးနဲ႔ တစ္ပါး ေက်ာင္းေတြ
လုေနလို႔ေကာ သင့္ေတာ္ပါ့မလား၊ တို႔မွာက လူေတြက ေကြ်းတဲ့ ပစၥည္းေလးပါးကို ၿမိန္ေရရွက္ေရ
သံုးေဆာင္ေနလို႔ မသင့္ဘူး၊ ဒီလိုသာ သံုးေဆာင္ေနရင္ အန္ဖတ္ေတြ စားၿပီး အပါယ္ေလးပါး သြားၾကရမွာ
အလြန္ ဝမ္းနည္းစရာ ေကာင္းတယ္။
ဘာဝနာမပါ ေၾကာက္စရာ
ဒါေၾကာင့္ ကိုရင္တို႔ ဦးပၪၥင္းတို႔ ဒီအန္ဖတ္ေတြ စားၿပီး သာယာမေနၾကနဲ႔၊ ဝမ္းသာမေန ၾကနဲ႔၊ ေလာဘ ေဒါသေတြ
ျဖစ္မေနၾကနဲ႔၊ အစာ အာဟာရ စသည္မွာ အာဟာရပဋိကူလ သညာ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမယ္၊ စားေသာက္ၾကရမယ္၊
မိမိရဲ႕ ႐ုပ္ နာမ္ခႏၶာ တရားႏွစ္ပါးအေပၚမွာ သံေဝဂ ရစရာေတြ ရွာေဖြၿပီး အားထုတ္ၾကရမယ္၊
ဒီလို
အၿမဲမျပတ္ အားထုတ္သြားမယ္ဆို ရင္ ဘဝသံသရာအတြက္ ေၾကာက္စရာ မရွိဘူး၊ အားမထုတ္ဘဲ ဘာဝနာမပါဘဲ
လူေတြရဲ႕ ေထြးအန္ဖတ္ေတြကို ေန႔စဥ္ စား သံုးၿပီး သြားမယ္ဆိုရင္ သံသရာအတြက္ မေတြးဝံ့ေအာင္ဘဲ၊
အလြန္ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတယ္။
ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ျမင္ ကိုယ္တီထြင္
သတၲဝါတို႔ရဲ႕ သံသရာသြားလမ္းဟာ ႏွစ္လမ္းပဲ ရွိတယ္၊
သုဂတိလမ္းနဲ႔ ဒုဂၢတိလမ္း၊ ဒီႏွစ္လမ္းပဲ ရွိတယ္၊ ဒီႏွစ္လမ္းမွာ သတၲဝါ ေတြက ဘယ္လမ္းကို
အလိုက္မ်ားေနသလဲ၊ ဒါကို စဥ္းစားၾက ရမယ္၊ ဒုဂၢတိလမ္းဘက္ကို လိုက္ေနၾကတာက မ်ားမေန ဘူးလား၊
သိပ္မ်ားေနတယ္၊ သတၲဝါေတြက သုဂတိလမ္း ဘက္ထက္ ဒုဂၢတိလမ္းဘက္ကို ေျခဦးလွည့္ေနၾကတာက မ်ားတယ္၊
ကိုယ့္လမ္းကိုယ္
ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၾက၊ ငါသြားမယ့္ လမ္းဟာ ဘယ္လမ္းလဲ၊ ငါ့ရဲ႕ ေျခေထာက္ေတြဟာ သုဂတိ ဘက္ကို
ဦးတည္ေနသလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဒုဂၢတိဘက္ကို ဦးတည္ေနသလား၊ ဒါကို မ်က္ေျခမျပတ္ ၾကည့္ေပးၾက၊
ဒီလမ္းကို ဘယ္သူကမွ ထြင္ေပးေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္ ဘာသာ ကိုယ္ထြင္ေနၾကတာပဲ။
လမ္းေျဖာင့္လမ္းမွန္ ေရြးဖို႔
အေရးႀကီး
ဒီေနရာမွာ လမ္းေျဖာင့္ကို ေရြးဖို႔
အေရးႀကီးတယ္၊ စာေပက်မ္းဂန္ေတြကို အမွားမွား အယြင္းယြင္း ေလ့လာၿပီး တရားအားထုတ္
အဟုတ္က်င့္တဲ့အခါ မိမိ မွားယြင္းစြာ ေလ့လာထားတဲ့အတိုင္း က်င့္ၾကတယ္၊ ဒီလို က်င့္ၾကေတာ့
လမ္းေျဖာင့္မရဘဲ လမ္းေကာက္သို႔ ေရာက္ၾကရတာေပါ့။
မိမိေကာက္ေနတဲ့ လမ္းကို ေျဖာင့္ေအာင္ ျပဳျပင္ဖို႔ရန္
လိုတယ္၊ စာေပပညာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတယ္၊ စာေရးတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြက အမွားဘက္ လမ္းၫႊန္ထားရင္
ၾကည့္႐ႈတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြ မွာလဲ အမွားမွား အယြင္းယြင္း ျဖစ္ၾကရတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ စာေပေရးသားတဲ့
ပုဂိၢဳလ္ေတြဟာ အေရးႀကီးတယ္၊ ေရးတဲ့ စာေတြကို ၾကည့္႐ႈ မွတ္သား ေလ့လာၾကတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြလဲ
အေရးႀကီးတယ္၊
စာေပကို
ေလ့လာမွတ္သားၾကတဲ့အခါ ကိုယ့္ ဉာဏ္နဲ႔ကိုယ္ ႏိႈင္းခ်ိန္ၿပီး ဒါကေတာ့ မွန္တယ္၊ ဒါကေတာ့
မွားတယ္ စသည္ျဖင့္ အမွား အမွန္ လမ္းေျဖာင့္ လမ္းမွန္ကို ေရြးခ်ယ္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။
သာသနာ့တာဝန္ကို ေလးေလးပင္ပင္ထမ္းၾက
ဘုရားသာသနာေတြ႕တဲ့အခါ ကိုရင္တို႔ ေပါ့ေပါ့ဆဆ မေနၾကနဲ႔၊ ေလးေလးပင္ပင္နဲ႔
ႀကိဳးစားအား ထုတ္ၾက၊ ေလာကႀကီးမွာ သတၲဝါ အက်ိဳးကို သယ္ပိုး ရြက္ေဆာင္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ထူး
ပုဂိၢဳလ္ျမတ္ေတြဟာ ေပၚလာစၿမဲ ျဖစ္တယ္၊ ထိုပုဂိၢဳလ္မ်ားဟာ အတၲဟိတ-မိမိအက်ိဳး ျပည့္စံု
ၿပီး၊ ပရဟိတ-သူတစ္ပါးအက်ိဳး, သတၲဝါမ်ား၏အက်ိဳး သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္ကာ သာသနာ့ဝန္ကို အားသြန္ႀကိဳးပမ္း
ေဆာင္ရြက္ၾကတယ္၊ ကိုရင္တို႔ကလဲ အားသြန္ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ၾက။
ထိုက္သူပန္
ေလာကီရတနာထက္ ဘုရားရွင္ရတနာကပိုၿပီး တန္ဖိုးရွိတယ္၊ တန္ဖိုး
မျဖတ္ႏိုင္ဘူး၊ ဘုရားရတနာဟာ ဘဝအဆက္ဆက္ ပါရမီျဖည့္သူမ်ားသာ ပန္ဆင္ႏိုင္တယ္၊ ေလာကီရတနာေတြဟာ
ကံထိုက္သူမ်ားသာ ရသလို ဘုရားရတနာကိုလဲ ထိုက္သူမ်ားသာ ပန္ဆင္ႏိုင္တယ္၊ အာ႐ံုယူႏိုင္တယ္။
နာမည္ႀကီးတာ
ခ်မ္းသာတာလား
ေလာကႀကီးက နာမည္ႀကီးလာရင္ ဟုတ္တယ္လို႔ ထင္ၾကတယ္၊
တစ္သက္လံုး နာမည္ႀကီးလာေပမယ့္ သဘာဝကေတာ့ တယ္မဟုတ္လွပါဘူး၊ ဘုန္းႀကီးရဲ႕ဘဝဟာ
ခ်မ္းသာတဲ့ဘဝ မဟုတ္ပါဘူး၊ ပါရမီျဖည့္တဲ့ဘဝကေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္၊ ဘဝ သံသရာမွာ ပါရမီျဖည့္တယ္ဆိုရင္
က်န္းမာေရး ဂ႐ုစိုက္ၾကရတယ္၊ သက္ေတာ့ မသက္သာဘူး၊
ဒါေပမယ့္
စိတ္ကို ထိန္း ေပးၾက၊ နာမည္ႀကီးေအာင္ မလုပ္ၾကနဲ႔၊ နာမည္ႀကီးတာကို အခ်ိဳ႕က ခ်မ္းသာတယ္လို႔
ထင္ၾကတယ္၊ အမွန္ကေတာ့ မခ်မ္းသာပါဘူး၊ ေတာ္ၾကာ ဟိုက လာ, ဒီက လာနဲ႔ ဒုကၡ ေတာ္ေတာ္မ်ားတယ္၊
သူတို႔ကို ေဟာရ ေျပာရလို႔ ကုသိုလ္ ေတာ့ ရပါတယ္၊ တာဝန္ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ႀကီးတယ္၊ ခု ထိုက္တန္တဲ့
တာဝန္ႀကီးကို ထမ္းရြက္ေနတာဟာ နည္းတဲ့ တာဝန္ႀကီး မဟုတ္ပါဘူး။
နာမည္ႀကီးရင္ တာဝန္ ပိုႀကီး
နာမည္ႀကီးရင္ တာဝန္ေတြကလဲ ပိုၿပီး ႀကီးလာတယ္၊
တာဝန္ေဆာင္ပိုင္းေတြမွာလဲ ပိုၿပီး အလုပ္႐ႈပ္လာတယ္၊ ခု သံဃာေတြက မ်ား လာတယ္၊ သံဃာမ်ားေတာ့
တာဝန္ပိုင္း ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းေတြ ကလဲ ပိုမ်ားလာတယ္၊ မသက္သာပါဘူး၊ ကိုယ္ေတာ္တို႔ ေကာင္းေကာင္းေနႏိုင္မွ
ဒီေက်ာင္းကို ေနၾကပါ၊ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ ေက်ာင္းဘုန္းႀကီးေတြကလဲ ဘယ္ပုဂိၢဳလ္
ဟာျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ မရွိဘူးထင္ရင္ မထားၾကနဲ႔၊ ျပန္လႊတ္ၾက။
ကိုယ့္ေအာက္ကုိ မၾကည့္နဲ႔
ဘယ္သူမဆို
တာဝန္ေဆာင္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ဟာေရွ႕ၾကည့္ယ ေနာက္ၾကည့္ အရွည္ကို ၾကည့္ရတယ္၊ မိမိ မ်က္စိေအာက္တစ္ဝိုက္ေလာက္တြင္
မၾကည့္ရဘူး၊ မ်က္စိဟာ ရွင္ေနရတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ တာဝန္ေဆာင္ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြဟာ မိမိရဲ႕
မ်က္စိေတြကို ျဖန္႔ၾကည့္ၾကပါ၊ ကိုယ့္ေအာက္တြင္ ကိုယ္မၾကည့္ပါနဲ႔။
လူေတြ မ်က္စိ ေမွာက္ေနၾက
ကိုရင္တို႔ စာတတ္ေန႐ံုနဲ႔မၿပီးဘူး၊ သီလဝႏၱစာတတ္ေတြ
ျဖစ္လာေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကရမယ္၊ ဒါမွ သာသနာေတာ္ႀကီး က်က္သေရ ရွိမယ္၊ ခုေခတ္ လူေတြ
မ်က္စိေမွာက္ေနၾကတယ္၊ ေလာဘ, ေဒါသေတြ ႀကီးေနတယ္၊ ခုေခတ္ တိုးတက္ေနတာ ေတာ့ ေလာဘ, ေဒါသေတြ
တိုးတက္ေနတာပဲ၊ ေဆြမ်ိဳး အခ်င္းခ်င္း ဂုဏ္တု ဂုဏ္ၿပိဳင္ေတြ ျပဳၾက၊ အလွဴအတန္းေတြ ဆိုလဲ
ပကာသနေတြ ဖက္ၿပီး စားေနၾက၊ ေလာဘ, ေဒါသေတြ တိုးတက္ေနတာ၊ ဒါေတြဟာ ေကာင္းတဲ့ လကၡဏာေတြ
မဟုတ္ဘူး။
အိပ္မက္ေကာင္း မလာႏိုင္
ႏူးႏူးညံ့ညံ့ မေနရဘူးလို႔
ဘုန္းႀကီးက မက္မဆိုလိုပါဘူး၊ အကုသိုလ္ေတြ
တိုးတက္ လာပံုကိုသာ ဘုန္းႀကီး ေျပာလိုရင္း ျဖစ္တယ္၊ အမွန္ကေတာ့ ခုတင္အေကာင္းနဲ႔ အိပ္လဲ
ဒီလူပဲ၊ မေကာင္းတာနဲ႔ အိပ္လဲ ဒီလူပဲ၊ ခုတင္အေကာင္းနဲ႔ အိပ္႐ံုနဲ႔ အိပ္မက္ေကာင္း မက္မလာႏိုင္ဘူး၊
အပို အသံုးအေဆာင္ေတြ တိုးတက္ေနျခင္းဟာ ေလာဘ, ေဒါသေတြ အားႀကီးေနလို႔ မေကာင္းဘူး၊ ခမ္းခမ္းနားနားနဲ႔
ေနဖို႔ရန္ မစဥ္းစားၾကနဲ႔၊ ေသသြားရင္ ဂုဏ္ပကာသနေတြက ပါလာမွာ မဟုတ္ဘူး။
ကိုရင္တို႔ ပါရမီျဖည့္တယ္ဆိုတာ ဒီဘဝရဖို႔ရာ
မဟုတ္ဘူး၊ ဘဝသံသရာအတြက္လဲ မဟုတ္ဘူး၊ နိဗၺာန္အတြက္ပဲ၊ ပါရမီဟာ ျမင့္ျမတ္ေသာ ပုဂိၢဳလ္တို႔ရဲ႕
လုပ္ငန္းျဖစ္တယ္၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေတြးအေခၚဆိုတာ ကိုယ္တိုင္လဲ ရွိရတယ္၊ ကိုယ္နဲ႔ စပ္ဆိုင္တဲ့
ဒါယကာ ဒါယိကာမေတြကိုလဲ ရွိေစရမယ္၊ လိမၼာေအာင္ စာသင္ၾက၊ တကယ္လဲ အေျမာ္အျမင္ ရွိၾက၊ တို႔
အားလံုးရဲ႕ မ်က္လံုးမ်ားသဖြယ္ ေနတဲ့ ပိဋကတ္က်မ္း ေတြသာ မရွိရင္ အကန္းေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကမွာပဲ။
မ်က္စိတစ္ဖက္ ကန္းေနသူမ်ား
အေနာက္ႏိုင္ငံသားေတြဟာ တို႔ျမန္မာေတြနဲ႔
ႏိႈင္းယွဥ္လိုက္ရင္ သိပၸံပညာဘက္ ဆိုင္ရာမွာေတာ့
ထိပ္တန္းပညာရွိေတြပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ တိုးတက္ဖို႔ရာနဲ႔ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ႀကီးပြား
ဖို႔ေလာက္ကိုသာ ျမင္ေနၾကတယ္၊ ဒီဘဝ ေကာင္းစားေရး ကိုသာ ဦးစားေပးၿပီး ၾကည့္ၾကတယ္၊ လာမယ့္
သံသရာ အတြက္ကို သူတို႔ မျမင္ၾကဘူး၊
အဲဒီလို
တစ္ဖက္က သိပံၸ ပညာရပ္ ထြန္းကားေနေပမယ့္ တရားေတာ္အေနနဲ႔ကေတာ့ တစ္ဖက္က ကင္းမဲ့ေနျပန္တယ္၊ ကိုရင္တို႔
ဦးပၪၥင္းတို႔ ဝတ္တတ္, စားတတ္, ဆက္ဆံတတ္ရတယ္၊ ဘဝသံသရာမွ နိဗၺာန္အထိပါေအာင္ လုပ္ၾက၊
လက္ကလြတ္ ေျခကၿမဲဆိုသလို ပညာေရးအေနနဲ႔ ညံ့ေနေပမယ့္
တရားဘက္ကေတာ့ ၿမဲၿမဲ ကိုင္ထားၾက၊ အသက္ရွည္ရွည္နဲ႔ က်န္းမာေရးေကာင္းေအာင္ ကိုယ္တိုင္
ျပဳလုပ္ၾက။
ပရိယတ္, ပဋိပတ္ စံုပါေစ
တခ်ိဳ႕ပုဂိၢဳလ္ေတြက
ကိစၥတစ္ခုကို ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ လုပ္ခ်င္ၾကတယ္၊
တခ်ိဳ႕က ေတာ့ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ မလုပ္ခ်င္ၾကဘူး၊ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ သိုင္းသိုင္းဝိုင္းဝိုင္း
လုပ္ခ်င္ၾကတာ ဟာ ႏုတဲ့ လူေတြ လုပ္ခ်င္ၾကတာ၊ ဒါေတြဟာ အေပၚယံ အကာဖံုးေနတဲ့ ပကာသနေတြပဲ၊
တခ်ိဳ႕က
ပရိယတိၲသာသနာကို အထင္ေသးၿပီး ပဋိပတိၲကို အဟုတ္ထင္ၾကတယ္၊ ပဋိပတ္ မွာ ပရိယတ္ပါမွ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို
စဥ္းစားဖို႔ ေကာင္းတယ္၊ အမွန္ကေတာ့ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ စံုေနမွ နိဗၺာန္ သြားရာလမ္းဟာ ေျဖာင့္မယ္၊
ပရိယတ္ခ်ည္း ႀကိဳးစား အားထုတ္ေနျပန္လို႔ ရွိရင္လဲ ဂုဏ္ပကာသနဘက္ လိုက္ၿပီး ပဋိပတ္ဘက္က
ကင္း လြတ္သြားမယ္။
ေနာက္ဆံုး သြားရာလမ္း
လူေတြရဲ႕ ေနာက္ဆံုးသြားရာလမ္းဟာနိဗၺာန္ပဲ၊ နိဗၺာန္ကို မေရာက္ခင္ စပ္ၾကားမွာ သံသရာႀကီးထဲ က်င္လည္ၾကရဦးမွာပဲ၊ ဒီလိုက်င္လည္ ၾကရတာကလဲ
အလုပ္ကို တကယ္တမ္း အားႀကိဳးမာန္တက္ မလုပ္ၾကလို႔ ျဖစ္တယ္၊
လူေတြက
ပကာသနေတြ ျခယ္လွယ္ ထားတဲ့ အသိုင္းအဝိုင္းနဲ႔ ဂုဏ္မ်ားကို ျမတ္ႏိုးခင္မင္ ႏွစ္သက္ တယ္၊
ရေအာင္လဲ လုပ္ၾကတယ္၊ ဒီလိုသာဆိုရင္ သတၲဝါေတြ သံသရာႀကီးမွ မလြတ္ဘဲ က်င္လည္ၾကရဦးမွာ၊
ကိုရင္တို႔ အလုပ္ကို ႀကိဳးစားလုပ္ၾက၊ တရားကို မေမ့ၾကနဲ႔၊ ကဲ ... ေတာ္ၿပီ၊ သြားၾကေတာ့။
ဓမၼဗ်ဴဟာ
အတြဲ(၁၉)၊
အမွတ္(၁)
(၁၉၈၀၊ မတ္လ)