"မွန္ပါ ဒါေၾကာင့္ ကမၼ၀ိပါေကာ အစိေႏၲေယ်ာလို႔ ေဟာခဲ့တာထင္ပါ့ဘုရား"
အထက္က စကားေတြဟာ ဆရာဘုန္းႀကီးႏွင့္ မိမိတို႔ ႏြားေက်ာင္းသားနႏၵ ၀တၳဳေလးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေတြးမိတာေလးမိန္႔ေတာ္မူလို႔ -
လယ္တီဆရာေတာ္ရဲ့ ေတးထပ္ထဲကလို႔ တစ္ပိုင္းေၾကာင္ က်က္စာရ႐ံုေလးနဲ႔ မိမိက ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားျဖစ္ခဲ့မိ တာေလးပါ။
မွတ္မိေသးတယ္ အဲဒီေန႔က အထ နံ ဧေကာ လုဒၵေကာ ၀ိဇၥ်ိတြာ မာေရသိ-၀ါက်ကို ဆရာဘုန္းႀကီးက ဘာနဲ႔ပစ္တယ္ဆိုတာလဲ မပါဘူးေနာ္…တဲ့၊ ဒါနဲ႔ မိမိက ကေလးကလားဉာဏ္နဲ႔ ျပန္ေလွ်ာက္ထားလိုက္ေသးတယ္ "ျမားနဲ႔ ပစ္တာေနမွာပါဘုရား" လို႔၊
တကယ့္အဓိကေနရာကလဲ အဲဒီ အထ နံ ဧေကာ လုဒၵေကာ ၀ိဇၥ်ိတြာ မာေရသိ-= ျမတ္ဗုဒၶက ႏြားေက်ာင္းသာနႏၵကို ျပန္လွည့္ေစတဲ့ အခါမွာ မုဆိုးတစ္ေယာက္က ႏြားေက်ာင္းသားနႏၵကို ပစ္ခြင္းၿပီး သတ္လိုက္ပါတယ္..တဲ့။
အဲဒီလို နႏၵေသသြားတာကို ေနာက္က ရဟန္းေတြျမင္လို႔ ျမတ္ဘုရားအထံသို႔ သြားေရာက္ ေလွ်ာက္ထားလိုက္ၾကတယ္၊ မေက်နပ္သလိုေလသံေတြနဲ႔ေပါ့။
" အရွင္ဘုရား..ႏြားေက်ာင္းသား နႏၵဟာ
အရွင္ဘုရား ဒီကိုၾကြလာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အလွဴႀကီးေပးၿပီး အရွင္ဘုရားကို
လိုက္ပို႔ခဲ့ပါတယ္၊ လိုက္ပို႔ၿပီး အျပန္မွာ အခုကြယ္လြန္သြားၿပီ၊ တကယ္လို႔သာ
အရွင္ဘုရား ဒီၾကြမလာရင္ ႏြားေက်ာင္းသား နႏၵ ေသရမွာ မဟုတ္ဘူး" တဲ့။
မေက်နပ္တာလား၊ အေလွ်ာက္မတတ္ၾကတာလား မေျပာတတ္၊ ဒီလိုပဲ ထင္သလို ျမင္သလို ေလွ်ာက္ထားလိုက္ၾကတယ္ေပါ။
တကယ္ေတာ့ နႏၵဟာ နယ္နယ္ရရမဟုတ္ပါဘူး၊ သာ၀တၳိၿမိဳ႕မွာ ေက်ာင္းဒကာႀကီး အနာထပိဏ္ရဲ့ ႏြားေတြကိုေက်ာင္းရင္း ခ်မ္းသာၾကြယ္၀လာသူတစ္ဦးပါ။ ဇာတိကေတာ့ ေကာသလဇနပုဒ္က။
သို႔ေသာ္ သူေ႒းရာထူးကို သူမလိုလား၊ ႏြားေက်ာင္းသားဆိုတဲ့ အမည္ကိုသာ သူကခံုမင္ခဲ့တာပါ။
သူ႔အတြက္ ႏြားေက်ာင္းသားဆိုတဲ့ အမည္ကုိခံယူျခင္းက မင္းတို႔ကို ဆက္သရတဲ့အခြန္(ရာဇဗလိ)ကေန လြတ္ကင္းေအာင္ ေရွာင္လြဲၿပီးသားလဲ ျဖစ္သြားတာပါ။
ဒီလိုနဲ႔ ႏြားေက်ာင္းတဲ့လုပ္ငန္းမွာ ေအာင္ျမင္တဲ့ ကိုနႏၵဟာ အနာထပိဏ္သူေဌးထံကို အလ်င္းသင့္ရင္ သင့္သလို ႏြားကထြက္တဲ့ (၁)ႏို႔၊ (၂)ႏို႔ဓမ္း၊ (၃)ရက္တက္ရည္၊ (၄)ဆီဦး၊ (၅)ေထာပတ္-ဆိုတဲ့ ႏြားကရတဲ့ အရသာငါးမ်ိဳးကို ပို႔ေပးရပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ (၂)ႏို႔ဓမ္းဆိုတာ၁၊ ႏို႔ခ်ဥ္၊ ၂၊ ႏို႔ခဲ-ကို ေဟာတယ္၊ (၃) ရက္တက္ရည္ဆိုတာ=ေထာေပး ထုတ္ယူၿပီးေသာ ႏို႔ရည္ၾကည္။ ေထာေပးဆိုတာ=ႏို႔ဓမ္းကိုခ်က ္ရာမွရေသာ ေထာပတ္မျဖစ္မီ ဆီဦး။
လို႔ ျမန္မာအဘိဓာန္မွာဖြင့္ပါတယ္ ။ အဲဒီအတိုင္းဆို၊ (၁) ႏို႔ရည္႐ိုး႐ိုး၊ (၂)ႏို႔ခ်ဥ္၊ ႏို႔ခဲ၊ (၃) ဆီးဦး(ေထာေပး)ကေနထုတ္ယူထား တဲ့ ႏို႔ရည္ၾကည္။ (၄) ေထာပတ္မျဖစ္ခင္ဆီဦး၊ (၅) ေထာပတ္-လို႔ ဆိုရမွာေပါ့။ အဲဒါကို ပါဠိလို ပဥၥေဂါရသ လို႔ဆိုပါတယ္။
အဲဒီပၪၥေဂါသကို ပို႔ရေတာ့ နႏၵဟာ အနာထပိဏ္သူေဌးအိမ္မွာ ဘုရားကို အျမဲလိုလို ဖူးေတြ႕ရတာေပါ့၊ တရားေတြလဲ နာရတယ္၊ သူ႔အိမ္ကိုလည္း ၾကြေပးဖို႔ ျမတ္ဘုရားကို ပင့္ပါတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္က နႏၵအိမ္ကို မၾကြးေသးပါဘူး။
ျမတ္စြာဘုရားဟာ အခ်ိန္ကို ကြက္တိ၀င္ေအာင္ အသံုးခ်ႏိုင္တဲ့ ဉာဏ္ေတာ္ရွိေတာ္မူပါတယ္၊ အဲဒီဉာဏ္ေတာ္ကို လြယ္လြယ္ကူကူရခဲ့တာမဟုတ္ပါဘ ူး၊ ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ ကမ႓ာတစ္သိန္းေလာက္ၾကာျမင့္ေ အာင္ ဆည္းပူးအားထုတ္လာရတာပါ၊ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားအတြက္ အခ်ိန္ဟာ အလြန္ပဲ ေရးႀကီးလွပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက နႏၵရဲ့ ဣေျႏၵရင့္က်က္မႈကို အျမဲၾကည့္ရွဳေတာ္မူရင္း သဒၶါစတဲ့ ဣေျႏၵရင့္က်က္ပံုကို သိျမင္ေလေတာ့ တစ္ေန႔မွာ ႏြားေက်ာင္းသားနႏၵဇာတိ ေကာသလဇနပုဒ္ကို ေဒသစာရီၾကြၿပီးေတာ့ နႏၵတို႔ အိမ္နီးနားက သစ္ပင္ရင္းမွာပဲ ရဟန္းေတြျခံရံၿပီး ၾကယ္ေတြရံခေနတဲ့ လမင္းႀကီးပမာ သတင္းသံုးေတာ္မူေနပါတယ္။
ဘုရားၾကြေတာ္မူလာတဲ့သတင္းကိ ု နႏၵၾကားသိေတာ့ အိမ္ကို ပင့္ၿပီး ၇-ရက္တိုင္တိုင္ ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ ရဟန္းမ်ားစြာကို အလြန္မြန္ျမတ္တဲ့ ႏြားကျဖစ္တဲ့အရသာငါးမ်ိဳးနဲ ႔ ဆြမ္းကပ္ပါတယ္။
၇-ရက္ေျမာက္ေန႔မွာ အႏုေမာဒနာတရားေဟာေတာ္မူပါတယ ္။
အနစ္နာခံ စြန္႔လြတ္ႏိုင္စိတ္ေမြးဖို႔ ရန္ ဒါနကထာစတဲ့ ေဒသနာေတာ္ေဟာေတာ္မူပါတယ္၊ အဲဒီတရားပြဲအၿပီးမွာပဲ ႏြားေက်ာင္းသားနႏၵဟာ ေသာတာပန္အရိယာျဖစ္သြားပါတယ္ ။
ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီးတဲ့နႏၵ ျမတ္စြာဘုရားကို လိုက္ပို႔ရင္း မုဆိုး တစ္ဦးရဲ့ လက္ခ်က္နဲ႔ ကြယ္လြန္ခဲ့ရတာပါ။ အဲသလို ကြယ္လြန္ျခင္းေၾကာင့္ ရဟန္းမ်ားက ျမတ္စြာဘုရားကို အထက္မွာ ေျပာခဲ့တဲ့ စကားကို ရင္ထဲရွိတဲ့ အတိုင္းေလွ်ာက္ၾကားခဲ့တာျဖစ ္ပါတယ္။
အဲသလို ရဟန္းေတြက ေလွ်ာက္ၾကားေတာ့ ျမတ္ဘုရားက " ခ်စ္သားတို႔၊ ငါဘုရား ၾကြလာသည္ျဖစ္ေစ၊ မလာသည္ျဖစ္ေစ၊ အရပ္ရွစ္မ်က္နွာကို ဒီႏြားေက်ာင္းသားနႏၵ သြားသည္ျဖစ္ေစ မသြားသည္ျဖစ္ေစ၊ ေသျခင္းေဘးက လြတ္ႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး၊
အမွန္က လူဆိုးကျဖစ္ေစ ရန္သူကျဖစ္ေစ သတ္ျခင္းဖ်က္ဆီးျခင္း မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး၊ တကယ္တမ္းက ဒီသတၱ၀ါေတြရဲ့ အတြင္းသႏၲာန္မွာ ကိန္းေနတဲ့ မေကာင္းစိတ္ကေလးကသာ ျပဳတာပါ ခ်စ္သားတို႔" လို႔ ျပန္လည္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ၿပီး..ေအာက္က ဂါထာကို မိန္႔ေတာ္မူတာပါ။
ဒိေသာ ဒိသံ ယံ တံ ကရိယာ၊ ေ၀ရီ ၀ါ ပန ေ၀ရီနံ၊
မိစၧာပဏိဟိတံ စိတၱံ၊ ပါပိေယာ နံ တေတာ ကေရ။
လူဆိုးကျဖစ္ေစ၊ ရန္သူကျဖစ္ေစ၊ အက်ိဳးမဲ့ ဖ်က္ဆီးျခင္းကို ျပဳလွ်င္ ဤဘ၀သာျပဳႏိုင္၏။
မိမိျပဳထားမိေသာ မေကာင္းဆိုး၀ါး ကံမ်ားကသာ မိမိကို ဘ၀မ်ားစြာ ပ်က္သြားေအာင္ ဖ်က္ဆီးႏိုင္။
(လကၤာ)ခ်င္းခ်င္းျပစ္မွား၊ ခိုးသားရန္သူ၊ ထိုထိုလူတို႔၊ ေတြ႕မူခဏ၊ ခုဘ၀သာ၊ က်ိဳးမဲ့ရွာ၏၊ ေကာင္းစြာမထား၊ စိတ္ဓာတ္မ်ားကား၊ ဆိုး၀ါးထိုထက္၊ သံသာစက္၀ယ္၊ ဆက္လက္ေထြေထြ၊က်ိဳးမဲ့ေစ၏။
ဒီေဒသနာေတာ္ေၾကာင့္ လူေပါင္းမ်ားစြာ ေသာတာပန္ျဖစ္ခဲ့ရၿပီး၊ ေသာတာပန္ မျဖစ္သူမ်ားကေတာ့ ဓမၼႆ၀နကုသိုလ္အကိ်ဳးကို ရရွိၾကတယ္ေပါ့။
ဒီ၀တၳဳ ဖတ္လိုက္မိေတာ့ သူေသနိမိတ္ပန္းပုရုပ္ကေလးနဲ ႔ စပ္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကေလးကို သတိရမိပါေသးတယ္။ ဆရာဘုန္းႀကီးေျပာျပလို႔ သိရတာပါ။
ေက်ာင္းမွာ သူအို၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ရဟန္း၊ ေထာထြက္၊ ဆိုတဲ့ ပန္းပုပံုေလး ထုၿပီး ဘုရားခန္းမွာ ကိုးကြယ္ခ်င္လို႔ ပန္းပုဆရာဆီ ဆရာဘုန္းႀကီးက သြားၿပီးအပ္ထားပါတယ္။
ေတာ္ေတာ္ၾကာေတာ့ ပန္းပုရုပ္ေတြ ရၿပီအထင္နဲ႔ ပန္းပုထုတဲ့ အိမ္ကို သြားေတာ့ အကုန္မၿပီးေသးပါဘူး၊ သူေသ႐ုပ္ ပန္းပု တစ္ပိုင္းတစ္စေတာ့ ထုေနၿပီေပါ့၊ ရဟန္းတို႔ ေတာထြက္တို႔ဆို ဘယ္မွန္းမသိေသး။
အဲဒါသြားေမးေတာ့ ဒကာမတစ္ေယာက္က ရွိဳက္ႀကီး တငင္နဲ႔ "ဒီအရုပ္ထုလို႔ ငါ့ေယာက္်ားေသတာ…ဒီအရုပ္ထုလ ို႔ ငါ့ေယာက္်ားေသတာ" ဆိုၿပီး သူေသရုပ္ထုကို လက္ညွိဳးထိုးထိုးၿပီး ငိုပါေလေရာတဲ့။
ဒီေတာ့ ဆရာဘုန္းႀကီးတို႔က ဘာေျပာေကာင္းရမွန္းမသိ ဘယ္လိုေခ်ာရမွန္း မသိနဲ႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ရသတဲ့။
တစ္ခါတစ္ေလမွာ ကိုယ့္မွာ ရင္ဆိုင္ရတဲ့ ဒုကၡကို လက္မခံခ်င္ဘဲ တျခားကိုလြဲခ်တတ္ၾကတယ္၊ ကိုယ့္ရဲ့လိုအပ္ခ်က္ တစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္
စီးပြားေရးအဆင္မေျပတာ ဘယ္ဟာခိုက္လို႔ က်န္းမာေရး မေကာင္းတာ နာမည္က စီးေနလို႔၊ အိမ္ေထာင္ေရးအဆင္မေျပတာ ဘယ္လိုရက္ေၾကာင့္ စသျဖင့္ေပါေလ…။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို ဘုရားက ခိုက္တယ္ဆိုတာမ်ိဳးအထိ လြဲခ်လိုက္ၾကတယ္၊ တျခားကို ညႊန္ျပလိုက္ၾကတယ္။
အဲဒါဟာ ခုတ္ရာတစ္ျခား ရွရာတစ္ျခားျဖစ္ၿပီး မျဖစ္သင့္တဲ့ ျပႆနာေတြက ပိုပိုၿပီးေတာင္ ႀကီးထြားလာတတ္ပါေသးတယ္။ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ဘယ္၀ါေၾကာင့္လို႔ ဘာေၾကာင့္ ညာေၾကာင့္လို႔ လြဲခ်ေနမယ့္အစား အေၾကာင္းရွိလို႔ အက်ိဳးတရားေပၚလာတယ္ ဆိုတာကို လက္ခံဖို႔ပါ။ အဆိုးကို အက်ိဳးေပးေအာင္ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီခဲ့တာျဖစ္သလို၊ အေကာင္းကို ျဖစ္ေစေအာင္လဲ ကိုယ္တိုင္ဖန္တီးတာပါပဲ။
ေသခ်ာတဲ့ သခၤန္းစာကေတာ့ မေကာင္းစိတ္က ရန္သူ လူဆိုးထက္ေတာင္ ဆိုး၀ါးတယ္ဆိုတာပါပဲ၊ အဲသလို အဆိုး၀ါးကိုမွ ေမြးျမဴမိခဲ့ရင္ေတာ့....... .
အားလံုး ရႊင္လန္းၾကပါေစ…. အမွားပါရင္ သည္းခံခြင့္လြတ္ေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။
အထက္က စကားေတြဟာ ဆရာဘုန္းႀကီးႏွင့္ မိမိတို႔ ႏြားေက်ာင္းသားနႏၵ ၀တၳဳေလးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေတြးမိတာေလးမိန္႔ေတာ္မူလို႔
လယ္တီဆရာေတာ္ရဲ့ ေတးထပ္ထဲကလို႔ တစ္ပိုင္းေၾကာင္ က်က္စာရ႐ံုေလးနဲ႔ မိမိက ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားျဖစ္ခဲ့မိ
မွတ္မိေသးတယ္ အဲဒီေန႔က အထ နံ ဧေကာ လုဒၵေကာ ၀ိဇၥ်ိတြာ မာေရသိ-၀ါက်ကို ဆရာဘုန္းႀကီးက ဘာနဲ႔ပစ္တယ္ဆိုတာလဲ မပါဘူးေနာ္…တဲ့၊ ဒါနဲ႔ မိမိက ကေလးကလားဉာဏ္နဲ႔ ျပန္ေလွ်ာက္ထားလိုက္ေသးတယ္ "ျမားနဲ႔ ပစ္တာေနမွာပါဘုရား" လို႔၊
တကယ့္အဓိကေနရာကလဲ အဲဒီ အထ နံ ဧေကာ လုဒၵေကာ ၀ိဇၥ်ိတြာ မာေရသိ-= ျမတ္ဗုဒၶက ႏြားေက်ာင္းသာနႏၵကို ျပန္လွည့္ေစတဲ့ အခါမွာ မုဆိုးတစ္ေယာက္က ႏြားေက်ာင္းသားနႏၵကို ပစ္ခြင္းၿပီး သတ္လိုက္ပါတယ္..တဲ့။
အဲဒီလို နႏၵေသသြားတာကို ေနာက္က ရဟန္းေတြျမင္လို႔ ျမတ္ဘုရားအထံသို႔ သြားေရာက္ ေလွ်ာက္ထားလိုက္ၾကတယ္၊ မေက်နပ္သလိုေလသံေတြနဲ႔ေပါ့။
" အရွင္ဘုရား..ႏြားေက်ာင္းသား
မေက်နပ္တာလား၊ အေလွ်ာက္မတတ္ၾကတာလား မေျပာတတ္၊ ဒီလိုပဲ ထင္သလို ျမင္သလို ေလွ်ာက္ထားလိုက္ၾကတယ္ေပါ။
တကယ္ေတာ့ နႏၵဟာ နယ္နယ္ရရမဟုတ္ပါဘူး၊ သာ၀တၳိၿမိဳ႕မွာ ေက်ာင္းဒကာႀကီး အနာထပိဏ္ရဲ့ ႏြားေတြကိုေက်ာင္းရင္း ခ်မ္းသာၾကြယ္၀လာသူတစ္ဦးပါ။
သို႔ေသာ္ သူေ႒းရာထူးကို သူမလိုလား၊ ႏြားေက်ာင္းသားဆိုတဲ့ အမည္ကိုသာ သူကခံုမင္ခဲ့တာပါ။
သူ႔အတြက္ ႏြားေက်ာင္းသားဆိုတဲ့ အမည္ကုိခံယူျခင္းက မင္းတို႔ကို ဆက္သရတဲ့အခြန္(ရာဇဗလိ)ကေန လြတ္ကင္းေအာင္ ေရွာင္လြဲၿပီးသားလဲ ျဖစ္သြားတာပါ။
ဒီလိုနဲ႔ ႏြားေက်ာင္းတဲ့လုပ္ငန္းမွာ ေအာင္ျမင္တဲ့ ကိုနႏၵဟာ အနာထပိဏ္သူေဌးထံကို အလ်င္းသင့္ရင္ သင့္သလို ႏြားကထြက္တဲ့ (၁)ႏို႔၊ (၂)ႏို႔ဓမ္း၊ (၃)ရက္တက္ရည္၊ (၄)ဆီဦး၊ (၅)ေထာပတ္-ဆိုတဲ့ ႏြားကရတဲ့ အရသာငါးမ်ိဳးကို ပို႔ေပးရပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ (၂)ႏို႔ဓမ္းဆိုတာ၁၊ ႏို႔ခ်ဥ္၊ ၂၊ ႏို႔ခဲ-ကို ေဟာတယ္၊ (၃) ရက္တက္ရည္ဆိုတာ=ေထာေပး ထုတ္ယူၿပီးေသာ ႏို႔ရည္ၾကည္။ ေထာေပးဆိုတာ=ႏို႔ဓမ္းကိုခ်က
လို႔ ျမန္မာအဘိဓာန္မွာဖြင့္ပါတယ္
အဲဒီပၪၥေဂါသကို ပို႔ရေတာ့ နႏၵဟာ အနာထပိဏ္သူေဌးအိမ္မွာ ဘုရားကို အျမဲလိုလို ဖူးေတြ႕ရတာေပါ့၊ တရားေတြလဲ နာရတယ္၊ သူ႔အိမ္ကိုလည္း ၾကြေပးဖို႔ ျမတ္ဘုရားကို ပင့္ပါတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္က နႏၵအိမ္ကို မၾကြးေသးပါဘူး။
ျမတ္စြာဘုရားဟာ အခ်ိန္ကို ကြက္တိ၀င္ေအာင္ အသံုးခ်ႏိုင္တဲ့ ဉာဏ္ေတာ္ရွိေတာ္မူပါတယ္၊ အဲဒီဉာဏ္ေတာ္ကို လြယ္လြယ္ကူကူရခဲ့တာမဟုတ္ပါဘ
ျမတ္စြာဘုရားက နႏၵရဲ့ ဣေျႏၵရင့္က်က္မႈကို အျမဲၾကည့္ရွဳေတာ္မူရင္း သဒၶါစတဲ့ ဣေျႏၵရင့္က်က္ပံုကို သိျမင္ေလေတာ့ တစ္ေန႔မွာ ႏြားေက်ာင္းသားနႏၵဇာတိ ေကာသလဇနပုဒ္ကို ေဒသစာရီၾကြၿပီးေတာ့ နႏၵတို႔ အိမ္နီးနားက သစ္ပင္ရင္းမွာပဲ ရဟန္းေတြျခံရံၿပီး ၾကယ္ေတြရံခေနတဲ့ လမင္းႀကီးပမာ သတင္းသံုးေတာ္မူေနပါတယ္။
ဘုရားၾကြေတာ္မူလာတဲ့သတင္းကိ
၇-ရက္ေျမာက္ေန႔မွာ အႏုေမာဒနာတရားေဟာေတာ္မူပါတယ
အနစ္နာခံ စြန္႔လြတ္ႏိုင္စိတ္ေမြးဖို႔
ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီးတဲ့နႏၵ ျမတ္စြာဘုရားကို လိုက္ပို႔ရင္း မုဆိုး တစ္ဦးရဲ့ လက္ခ်က္နဲ႔ ကြယ္လြန္ခဲ့ရတာပါ။ အဲသလို ကြယ္လြန္ျခင္းေၾကာင့္ ရဟန္းမ်ားက ျမတ္စြာဘုရားကို အထက္မွာ ေျပာခဲ့တဲ့ စကားကို ရင္ထဲရွိတဲ့ အတိုင္းေလွ်ာက္ၾကားခဲ့တာျဖစ
အဲသလို ရဟန္းေတြက ေလွ်ာက္ၾကားေတာ့ ျမတ္ဘုရားက " ခ်စ္သားတို႔၊ ငါဘုရား ၾကြလာသည္ျဖစ္ေစ၊ မလာသည္ျဖစ္ေစ၊ အရပ္ရွစ္မ်က္နွာကို ဒီႏြားေက်ာင္းသားနႏၵ သြားသည္ျဖစ္ေစ မသြားသည္ျဖစ္ေစ၊ ေသျခင္းေဘးက လြတ္ႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး၊
အမွန္က လူဆိုးကျဖစ္ေစ ရန္သူကျဖစ္ေစ သတ္ျခင္းဖ်က္ဆီးျခင္း မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး၊ တကယ္တမ္းက ဒီသတၱ၀ါေတြရဲ့ အတြင္းသႏၲာန္မွာ ကိန္းေနတဲ့ မေကာင္းစိတ္ကေလးကသာ ျပဳတာပါ ခ်စ္သားတို႔" လို႔ ျပန္လည္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ၿပီး..ေအာက္က
ဒိေသာ ဒိသံ ယံ တံ ကရိယာ၊ ေ၀ရီ ၀ါ ပန ေ၀ရီနံ၊
မိစၧာပဏိဟိတံ စိတၱံ၊ ပါပိေယာ နံ တေတာ ကေရ။
လူဆိုးကျဖစ္ေစ၊ ရန္သူကျဖစ္ေစ၊ အက်ိဳးမဲ့ ဖ်က္ဆီးျခင္းကို ျပဳလွ်င္ ဤဘ၀သာျပဳႏိုင္၏။
မိမိျပဳထားမိေသာ မေကာင္းဆိုး၀ါး ကံမ်ားကသာ မိမိကို ဘ၀မ်ားစြာ ပ်က္သြားေအာင္ ဖ်က္ဆီးႏိုင္။
(လကၤာ)ခ်င္းခ်င္းျပစ္မွား၊ ခိုးသားရန္သူ၊ ထိုထိုလူတို႔၊ ေတြ႕မူခဏ၊ ခုဘ၀သာ၊ က်ိဳးမဲ့ရွာ၏၊ ေကာင္းစြာမထား၊ စိတ္ဓာတ္မ်ားကား၊ ဆိုး၀ါးထိုထက္၊ သံသာစက္၀ယ္၊ ဆက္လက္ေထြေထြ၊က်ိဳးမဲ့ေစ၏။
ဒီေဒသနာေတာ္ေၾကာင့္ လူေပါင္းမ်ားစြာ ေသာတာပန္ျဖစ္ခဲ့ရၿပီး၊ ေသာတာပန္ မျဖစ္သူမ်ားကေတာ့ ဓမၼႆ၀နကုသိုလ္အကိ်ဳးကို ရရွိၾကတယ္ေပါ့။
ဒီ၀တၳဳ ဖတ္လိုက္မိေတာ့ သူေသနိမိတ္ပန္းပုရုပ္ကေလးနဲ
ေက်ာင္းမွာ သူအို၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ရဟန္း၊ ေထာထြက္၊ ဆိုတဲ့ ပန္းပုပံုေလး ထုၿပီး ဘုရားခန္းမွာ ကိုးကြယ္ခ်င္လို႔ ပန္းပုဆရာဆီ ဆရာဘုန္းႀကီးက သြားၿပီးအပ္ထားပါတယ္။
ေတာ္ေတာ္ၾကာေတာ့ ပန္းပုရုပ္ေတြ ရၿပီအထင္နဲ႔ ပန္းပုထုတဲ့ အိမ္ကို သြားေတာ့ အကုန္မၿပီးေသးပါဘူး၊ သူေသ႐ုပ္ ပန္းပု တစ္ပိုင္းတစ္စေတာ့ ထုေနၿပီေပါ့၊ ရဟန္းတို႔ ေတာထြက္တို႔ဆို ဘယ္မွန္းမသိေသး။
အဲဒါသြားေမးေတာ့ ဒကာမတစ္ေယာက္က ရွိဳက္ႀကီး တငင္နဲ႔ "ဒီအရုပ္ထုလို႔ ငါ့ေယာက္်ားေသတာ…ဒီအရုပ္ထုလ
ဒီေတာ့ ဆရာဘုန္းႀကီးတို႔က ဘာေျပာေကာင္းရမွန္းမသိ ဘယ္လိုေခ်ာရမွန္း မသိနဲ႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ရသတဲ့။
တစ္ခါတစ္ေလမွာ ကိုယ့္မွာ ရင္ဆိုင္ရတဲ့ ဒုကၡကို လက္မခံခ်င္ဘဲ တျခားကိုလြဲခ်တတ္ၾကတယ္၊ ကိုယ့္ရဲ့လိုအပ္ခ်က္ တစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္
စီးပြားေရးအဆင္မေျပတာ ဘယ္ဟာခိုက္လို႔ က်န္းမာေရး မေကာင္းတာ နာမည္က စီးေနလို႔၊ အိမ္ေထာင္ေရးအဆင္မေျပတာ ဘယ္လိုရက္ေၾကာင့္ စသျဖင့္ေပါေလ…။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို ဘုရားက ခိုက္တယ္ဆိုတာမ်ိဳးအထိ လြဲခ်လိုက္ၾကတယ္၊ တျခားကို ညႊန္ျပလိုက္ၾကတယ္။
အဲဒါဟာ ခုတ္ရာတစ္ျခား ရွရာတစ္ျခားျဖစ္ၿပီး မျဖစ္သင့္တဲ့ ျပႆနာေတြက ပိုပိုၿပီးေတာင္ ႀကီးထြားလာတတ္ပါေသးတယ္။ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ဘယ္၀ါေၾကာင့္လို႔ ဘာေၾကာင့္ ညာေၾကာင့္လို႔ လြဲခ်ေနမယ့္အစား အေၾကာင္းရွိလို႔ အက်ိဳးတရားေပၚလာတယ္ ဆိုတာကို လက္ခံဖို႔ပါ။ အဆိုးကို အက်ိဳးေပးေအာင္ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီခဲ့တာျဖစ္သလို၊ အေကာင္းကို ျဖစ္ေစေအာင္လဲ ကိုယ္တိုင္ဖန္တီးတာပါပဲ။
ေသခ်ာတဲ့ သခၤန္းစာကေတာ့ မေကာင္းစိတ္က ရန္သူ လူဆိုးထက္ေတာင္ ဆိုး၀ါးတယ္ဆိုတာပါပဲ၊ အဲသလို အဆိုး၀ါးကိုမွ ေမြးျမဴမိခဲ့ရင္ေတာ့.......
အားလံုး ရႊင္လန္းၾကပါေစ…. အမွားပါရင္ သည္းခံခြင့္လြတ္ေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။