"ကံသာလွ်င္ အမိ, ကံသာလွ်င္ အဖ, ကံသာလွ်င္ ကိုယ့္အေမြ,
ကံသာလွ်င္ ေဆြမ်ိဳး, ကံသာလွ်င္ အားကိုး စရာ,
ကံသာလွ်င္ စီမံပိုင္ခြင့္ ရွိတယ္" ဆိုတာကိုပါပဲ။
ကံဆိုတာလည္း ေကာင္းတဲ့ကံ, မေကာင္းတဲ့ကံလို႔ ၂-မ်ိဳး ရွိျပန္တယ္၊
ဘယ္ကံကိုပဲ ျပဳျပဳ... သတၱိက က်န္ရစ္တယ္၊
ကံကို ထေျမာက္ေအာင္ျပဳတဲ့ စိတ္က တျခားစိတ္ေတြနဲ႔ မတူဘူး၊
ထူးျခားတဲ့ သတိၱတစ္မ်ိဳး ပါပါတယ္၊
ဒါနျပဳတဲ့ စိတ္ပဲ ဆိုပါေတာ့...
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္ေတြ နာမ္ေတြဟာ
ျဖစ္ၿပီးရင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ကုန္ၾကေပမယ့္
သတၱိဆိုတာ ကေလးေတြ က်န္ရစ္တယ္။
ဥပမာ...ကေလးငယ္တစ္ေယာက္
မူလတန္းပညာ သင္ခဲ့တယ္၊
ဆယ္တန္းေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ
မူလတန္းစာေတြ မရေတာ့ပါဘူး၊
ေမ့ေပ်ာက္ကုန္ခဲ့ပါၿပီ၊ ...
ဒါေပမယ့္ အဲဒီ မူလတန္းအေျခခံ
အစြမ္းသတိၲေတြေၾကာင့္ပဲ
ဆယ္တန္းမွာ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔
ေရးႏိုင္-ေျဖႏိုင္-တြက္ႏိုင္ ျဖစ္ရပါတယ္၊
အစြမ္းသတိၲေတြ က်န္ရစ္တယ္ဆိုတာ အဲဒီ က်န္ရစ္နည္း မ်ိဳးပါ။
| ~ တူေသာအက်ိဳး ေပးတတ္ ~ |
ကံျပဳတဲ့ ေနရာတိုင္းမွာ ဒီသေဘာထားကို
နားလည္း ထားၾကပါ၊
(ကုသလာကုသလံ ကမံၼ ဝိပါကာနံ ခႏၶာနံ ကဋတၲာ စ ႐ူပါနံ့ ကမၼပစၥေယနပစၥေယာ)
ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံေတြဆိုတာ
အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ ဝိပါက္နာမ္ခႏၶာ ကဋတၲာ႐ုပ္တို႔အား
ကမၼပစၥည္းအေနနဲ႔ ေက်းဇူးျပဳတယ္၊
ဒီလိုဆိုရင္ ျပဳလိုက္တဲ့ စိတ္ ေစတသိက္ေတြက ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ ကုန္ေပမယ့္
သတိၲေတြက က်န္ရစ္တယ္ဆိုေတာ့
အက်ိဳးေပးတဲ့ အခါမွာ
ျပဳတဲ့ကံအတိုင္း (ေစတနာအတိုင္း)
အက်ိဳးေပးေတာ့ မွာေပါ့၊
ေကာင္းတဲ့ကံေတြ ျပဳထားတဲ့သူက ေကာင္းက်ိဳး ျပန္ရမယ္၊
မေကာင္းတဲ့ကံေတြ ျပဳထားတဲ့သူကေတာ့ မေကာင္းက်ိဳးေတြပဲ ရမွာေပါ့၊
အက်ိဳးေပးရမယ့္ အဂၤါရပ္ေတြ ျပည့္စံုရင္ ခ်က္ခ်င္းေတာင္ အက်ိဳးေပးတာ။
(မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္၏ နံနက္ခင္း ၾသ၀ါဒမွ)
ကံသာလွ်င္ စီမံပိုင္ခြင့္ ရွိတယ္" ဆိုတာကိုပါပဲ။
ကံဆိုတာလည္း ေကာင္းတဲ့ကံ, မေကာင္းတဲ့ကံလို႔ ၂-မ်ိဳး ရွိျပန္တယ္၊
ဘယ္ကံကိုပဲ ျပဳျပဳ... သတၱိက က်န္ရစ္တယ္၊
ကံကို ထေျမာက္ေအာင္ျပဳတဲ့ စိတ္က တျခားစိတ္ေတြနဲ႔ မတူဘူး၊
ထူးျခားတဲ့ သတိၱတစ္မ်ိဳး ပါပါတယ္၊
ဒါနျပဳတဲ့ စိတ္ပဲ ဆိုပါေတာ့...
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္ေတြ နာမ္ေတြဟာ
ျဖစ္ၿပီးရင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ကုန္ၾကေပမယ့္
သတၱိဆိုတာ ကေလးေတြ က်န္ရစ္တယ္။
ဥပမာ...ကေလးငယ္တစ္ေယာက္
မူလတန္းပညာ သင္ခဲ့တယ္၊
ဆယ္တန္းေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ
မူလတန္းစာေတြ မရေတာ့ပါဘူး၊
ေမ့ေပ်ာက္ကုန္ခဲ့ပါၿပီ၊ ...
ဒါေပမယ့္ အဲဒီ မူလတန္းအေျခခံ
အစြမ္းသတိၲေတြေၾကာင့္ပဲ
ဆယ္တန္းမွာ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔
ေရးႏိုင္-ေျဖႏိုင္-တြက္ႏိုင္ ျဖစ္ရပါတယ္၊
အစြမ္းသတိၲေတြ က်န္ရစ္တယ္ဆိုတာ အဲဒီ က်န္ရစ္နည္း မ်ိဳးပါ။
| ~ တူေသာအက်ိဳး ေပးတတ္ ~ |
ကံျပဳတဲ့ ေနရာတိုင္းမွာ ဒီသေဘာထားကို
နားလည္း ထားၾကပါ၊
(ကုသလာကုသလံ ကမံၼ ဝိပါကာနံ ခႏၶာနံ ကဋတၲာ စ ႐ူပါနံ့ ကမၼပစၥေယနပစၥေယာ)
ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံေတြဆိုတာ
အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ ဝိပါက္နာမ္ခႏၶာ ကဋတၲာ႐ုပ္တို႔အား
ကမၼပစၥည္းအေနနဲ႔ ေက်းဇူးျပဳတယ္၊
ဒီလိုဆိုရင္ ျပဳလိုက္တဲ့ စိတ္ ေစတသိက္ေတြက ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ ကုန္ေပမယ့္
သတိၲေတြက က်န္ရစ္တယ္ဆိုေတာ့
အက်ိဳးေပးတဲ့ အခါမွာ
ျပဳတဲ့ကံအတိုင္း (ေစတနာအတိုင္း)
အက်ိဳးေပးေတာ့ မွာေပါ့၊
ေကာင္းတဲ့ကံေတြ ျပဳထားတဲ့သူက ေကာင္းက်ိဳး ျပန္ရမယ္၊
မေကာင္းတဲ့ကံေတြ ျပဳထားတဲ့သူကေတာ့ မေကာင္းက်ိဳးေတြပဲ ရမွာေပါ့၊
အက်ိဳးေပးရမယ့္ အဂၤါရပ္ေတြ ျပည့္စံုရင္ ခ်က္ခ်င္းေတာင္ အက်ိဳးေပးတာ။
(မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္၏ နံနက္ခင္း ၾသ၀ါဒမွ)
