သာသနာျပဳမင္း
ကင္းေဝခ်ိန္
ျမန္မာတစ္ျပည္လံုး
အဂၤလိပ္ လက္ေအာက္ေရာက္သြားေသာအခါ ၌လည္း ျမန္မာဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ မွဴးႀကီး မတ္ႀကီး
လူႀကီးလူေကာင္းတို႔ တိုင္ပင္၍ သာသနာေရးကို ထိမ္းသိမ္းၾကပါသည္။ ယခု ေတြ႕ျမင္ရေသာ အစိုးရ
ပထမျပန္ သက်သီဟစာျပန္ပြဲတို႔သည္ ထိုဆရာေတာ္ ထိုလူႀကီးလူေကာင္းတို႔ စတည္ေထာင္ခဲ့ၾကေသာ
ေကာင္မႈမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္၊
ထိုသို႔
ဆရာေတာ္မ်ားႏွင့္လူႀကီးလူေကာင္းတို႔ ဇာတိေသြး ဘာသာေသြး ထက္သန္ျခင္းေၾကာင့္ ဒုတိယကမၻာစစ္မတိုင္မီကာလ၌
အဂၤလိပ္ လက္ေအာက္မွာ ေနၾကရေသာ္လည္း အမ်ိဳးသားသည္ ဘာသာျခား အတုလိုက္မႈ နည္းပါး၍ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္
လူမ်ိဳးျခားႏွင့္လက္ထပ္မႈ နည္းပါးခဲ့ေသး၏။ သာသနာေတာ္သည္ အေတာ္ ဣေႁႏၵရပါေသး၏။
ဤသို႔
ျမန္မာႏိုင္ငံက အစစအရာရာဝယ္ အက်င့္စာရိတၱ အပ်က္အစီး နည္းပါးေၾကာင္းမွာလည္း သူတစ္ပါးလက္ေအာက္၌
ေနရေသာ ႏိုင္ငံခ်င္းယွဥ္၍ ၾကည့္မွ သိသာပါသည္၊ အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံ၌ တိုင္းရင္းသား အယူအဆႏွင့္
ဘာသာေရးမ်ား ကြယ္လုမတတ္ ရွိ၍ အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံ၌ကား ကြယ္ေပ်ာက္သေလာက္ပင္ ရွိၾကေလၿပီ။
[ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ပညာသင္ေရးေမာ္ကြန္း
စာအုပ္မွ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားကို ထုတ္ျပလိုပါသည္။]
ၿဗိတိသွ်အစိုးရသည္
ေအာက္ျမန္မာျပည္ကို သိမ္းယူၿပီးေနာက္ ျမန္မာသကၠရာဇ္ (၁၂၂၅-၂၆)ခုႏွစ္၌ မဟာဝန္ရွင္ေတာ္မင္းႀကီးျဖစ္ေသာ
ဆာအာသာဖယ္ရာသည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား၌ ေက်ာင္းဝိုင္း က်ယ္ျပန္႔ပံု၊ အေဆာက္အဦးေကာင္းပံု
တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ဆရာဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ဩဇာရွိပံုကိုလည္းေကာင္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား၌
သင္႐ိုးပညာမ်ား၏ အက်င့္စာရိတၱ ေကာင္းေစႏိုင္ပံု ကိုလည္းေကာင္း သိျမင္ေလသည္။
ထိုသို႔
သူျမင္သည္ အားေလ်ာ္စြာ-
(၁) တိုင္းရင္းသားဘာသာ ပညာသင္ၾကားေရးအတြက္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး
ေက်ာင္းကိုသာ အားကိုးထိုက္ေၾကာင္း၊
(၂) ထိုဘုန္းေတာ္ႀကိးမ်ုားက ဗုဒၶဘာသာသင္ခန္းစာအျပင္
ေလႀကိ၌္ အသံုးဝင္မည့္ သင္ခန္းစာမ်ားကိုလည္း တြဲဖက္ပို႔ခ်ပါရန္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားသင့္ေၾကာင္း၊
(၃) ထိုသို႔ေလွ်ာက္ထားရာ၌လည္း ျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္ေလာက္ေသာ
အၾကံÓဏ္မ်ားျဖင့္ ေျမာ္ျမင္ႏိႈင္းဆ၍ ေလွ်ာက္ထားရန္လိုေၾကာင္း၊
(၄) လိုရာစာအုပ္မ်ားကို ဘုန္းေတာ္ႀကိးမ်ားအား လွဴဒါန္းရမည္
ျဖစ္ေၾကာင္း၊
(၅) ျမိဳ႕ငယ္မ်ားႏွင့္
ရြာမ်ားတြင္လည္း အိမ္ေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေသာ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ အျပိဳင္အဆိုင္
ျပဳရာေရာက္မည္ ျဖစ္၍ အိမ္ေက်ာင္းမ်ားမဖြင့္သင့္ေၾကာင္းကို ၫႊန္ၾကားခဲ့ဖူးေလသည္။
[လူဝတ္ေၾကာင္ဆရာ၏ စာသင္ေက်ာင္းကို (အိမ္ေက်ာင္း) ဟုေခၚထားသည္။](ဘာသာေသြးစာအုပ္မွ) ဆက္ဦးမည္...