Sunday, September 15, 2013
တကယ့္ႏိုင္ငံေရး
ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ သတိရေနမိေသာ အဆိုအမိန္႔ကေလးတစ္ခုကို ေျပာလိုက္ခ်င္ပါသည္။ ေျပာၾကားခဲ့သူမွာ `ဆာရစ္ခ်တ္လစ္ဗင္းစတုန္း`ဆိုေသာ ပညာေရး ပါရဂူႀကီးျဖစ္လ်က္ သူ၏ေဟာေျပာခ်က္မ်ားကို စုေပါင္းထားသည့္ `ပညာေရး၏ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ား(Some Tasks fpr Education)`ဟူေသာ စာအုပ္တြင္ ဖတ္လိုက္ရသည္။
သိပၸံပညာက လက္တစ္ဖက္မွာ အဏုျမဴဗုံး၊ လက္တစ္ဖက္မွာ ပင္နီဆလင္ကိုင္ၿပီး ေပးေနတာပဲ။ ဘာကို ေရြးမလဲ။ ေရြးတဲ့အတိုင္း ကမၻာႀကီး ကံၾကမၼာဖန္လာမွာပဲ`
ယခုတေလာ ကမၻာ့သတင္းေတြကို နားေထာင္လိုက္တိုင္း အေရြးမွားေတာ့မည္ထင္ပါရဲ႕ဟု ေအာက္ေမ့ေနမိသည္။ ဘယ္ေနရာကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ၾကည့္လိုက္ စိတ္ခ်လက္ခ် ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းေနရေသာ ေနရာရယ္လို႔ မေတြ႕ရသေလာက္ျဖစ္ေနသည္။ အားလုံး က်ီးလန္႔စာစား ျဖစ္ေနၾကရသည္။ စစ္ေရးမက္ေရး၊ အၾကမ္းဖက္သမားေဘးေတြက တစီစီျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ `ဆားစ္`လိုေရာဂါေဘးေတြက ၀င္ေမွာင့္လိုက္ျပန္ ေသးသည္။
ဂ်ပန္လူမ်ဳိးရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာႀကီး အာကီရိုကူရိုဆာ၀ါသည္ ရုပ္ရွင္ကားေပါင္းမ်ားစြာကို ရိုက္ကူးခဲ့ရာ သုံးပုံႏွစ္ပုံေလာက္ေသာ ကားမ်ားကို ဂႏၳ၀င္ကားေတြျဖစ္သည္ဟု ရုပ္ရွင္ပညာရွင္မ်ားက လက္ခံၾကသည္။ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုတြင္ `ခင္ဗ်ားရဲ႕ ရုပ္ရွင္ကားေတြအားလုံးဟာ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ လူ႔ေလာကကိုဘယ္လိုမ်ား စကားဆိုခ်င္ပါသလဲ`ဟုေမးရာ သူကျပန္ေျဖလိုက္သည္မွာ `လူေတြဟာ ဒီထက္ပိုၿပီး သာေတာင့္သာယာ ခ်မ္းသာစြာ ေနႏိုင္ပါလ်က္ ကိုယ့္ဘာသာဆင္းရဲတြင္းနက္ေအာင္ လုပ္ေနၾကတယ္ဆိုတဲ့စကားကို ေျပာေန တာပါပဲ`တဲ့။
ထိုစကားမ်ားကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္မၾကာခဏသတိရမိသည္။ ေနာက္စကားေလးတစ္ခြန္းကိုလည္း တစ္ဆက္တည္း ေျပာလိုက္ခ်င္ပါေသးသည္။ ေမးလိုက္သည္က `ဒီေန႔ ဂ်ပန္လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ မ်က္စိ ေအာက္မွတင္ ျခစားၾကတာ၊ လာဘ္စားၾကတာေတြကို ျမင္ေနပါလ်က္ ကိုယ္နဲ့မဆိုင္သလို လက္ပိုက္ၾကည့္ ေနၾကတယ္။ ဒီလို ေကာက္ေကာက္ေကြ႕ေကြ႕ျဖစ္ေနတာေတြကို ေျဖာင့္ပစ္ရမွာပဲ မေျဖာင့္ႏိုင္ရင္ တစ္ေန႔မွာ ဒုကၡေပးလိမ့္မယ္`။
ေနာက္စကားတစ္ခြန္းကို ေဖာက္သည္ခ်လိုက္ဦးမည္။ ကမၻာ့ရုပ္ရွင္ပြဲေတာ္တစ္ခုတြင္ `ပီတာအိုတူး` ဆိုေသာ ရုပ္ရွင္မင္းသား(အို)ႀကီးေျပာသြားေသာ စကားပင္ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္က ထိုမင္းသားႀကီးကို အလြန္စြဲခဲ့ရသည္ကို မွတ္မိေနပါေသးသည္။ သူေျပာတာက `ဒီေန႔ ကမၻာႀကီးမွာ ျဖစ္ေနသမွ် အနိ႒ာရုံအစုစုအတြက္ ရုပ္ရွင္ေတြဟာ တာ၀န္မကင္းပါဘူး`
ဟုတ္ပါ့။
ရုပ္ရွင္ကားေတြကို ၾကည့္လိုက္ျပန္လွ်င္လည္း သတ္နည္းမ်ဳိးစုံ၊ လိမ္နည္းေကာက္နည္း အဖုံဖုံႏွင့္ `ဒုစရိုက္ထရိန္နင္`ကို တြင္တြင္ႀကီး ေပးေနသည္ဟုပင္ ဆိုေလာက္ပါေပသည္။ ဆင္ဆာမဲ့ဗြီဒီယိုကားေတြ ဆိုလွ်င္ ပိုလို႔ပင္ဆိုးေသးသည္ဟု ေျပာၾကပါသည္။ ေျပာၾကပါသည္ဟုဆိုျခင္းက ဗြီဒီယိုကားေတြကို ၾကည့္ခ်ိန္ မေပးႏိုင္ေတာ့ၿပီ။ အာရုံလည္း မထက္သန္ေတာ့ၿပီ။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့ရုပ္သံႏွင့္ ျမ၀တီရုပ္သံကလာေသာ တရတ္ကား၊ ကိုရီးယားကားေလးေတြေလာက္ကိုသာ ႀကဳံသည့္အခါ အပ်င္းေျပ ၾကည့္မိေတာ့သည္။ သည္ေတာ့ လူငယ္ေတြ ျပန္ေျပာမွ ထိုထိုေသာရုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယိုကားေတြအေၾကာင္းကို သိရေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ့သား အငယ္ဆုံးေကာင္က ဗြီဒီယိုအေခြ၊ စီဒီအငွားဆိုင္ဖြင့္ထားေလေတာ့ `ေဟ့ေကာင္ ယုတ္တီး ယုတ္ပတ္၊ စုတ္တီးစုတ္ပဲ့ အနိ႒ာရုံကားေတြကိုေတာ့ မတင္နဲ႔ကြာ`ဟု ေျပာမိပါေသးသည္။ သူက `ဟာ ေဖေဖကလဲ ကၽြန္ေတာ္ဒီေလာက္အထိ ေအာက္တန္းမက်ပါဘူး`တဲ့။
ေအး၊ မင္းက ဒီေလာက္အထိ ေအာက္တန္းမက်ပါဘူးဆိုလို႔ ၀မ္းသာတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေလာက္ထိ မကဘဲ အဲဒီထက္ေအာက္တန္းက်တဲ့လူေတြရွိေနလို႔ ဒီကားမ်ဳိးေတြ ထြက္လာတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ကမၻာႀကီး ေအာက္တန္းက်လာတာ ရုပ္ရွင္ေတြရဲ့ ပေယာဂမကင္းဘူးလို႔ မင္းသားေဟာင္းႀကီး ပီတာအိုတူးက ေျပာခဲ့တာ။
ေနာက္စကားတစ္ခြန္းကို ေျပာလိုက္ရပါဦးမည္။ ဘယ္သူေရးသည္၊ ဘယ္သူက ေျပာခဲ့သည္ကိုေတာ့ ျဖင့္ မေမးလိုက္ပါႏွင့္။ ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က (လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ေလးငါးဆယ္က)ဖတ္ခဲ့ဖူးတာ ျဖစ္ေလေတာ့ ဘယ္မွာ မွတ္မိပါမည္နည္း။ ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္-
``ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လိုခ်င္လွ်င္ ကေလးေတြကို လက္နက္ျဖဳတ္သိမ္းပစ္ရမည္``တဲ့။
ဟုတ္ပါ့။
ၾကည့္စမ္း။ ကေလးကစားစရာေတြကို ၾကည့္လိုက္စမ္းပါဦး။ ေသနတ္ေတြ၊ လက္ပစ္ဗုံးေတြ၊ တိုက္ေလ ယာဥ္ေတြ။ ဓ ားေတြ လွံေတြ။ ကုန္ကုန္ေျပာလိုရလွ်င္ က်ိဳက္ထီးရိုးဘုရားက ျပန္လာလွ်င္ ဒက္ဒက္ ဒက္ဒက္ျမည္ေသာ စက္ေသနတ္သုံးလက္ေလာက္ေတာ့ ပါလာတတ္သည္။ စင္စစ္က်ဳိက္ထီးရိုးဘုရားပြဲ ဆိုသည္မွာ ယဥ္ေက်းမႈတကာတို႔တြင္ အျမင့္ဆုံးဘာသာေရးပြဲမဟုတ္ပါလား။ သည္လိုပြဲမ်ဳိးမွာပင္ စက္ေသနတ္ ေတြ တဒက္ဒက္ျဖစ္ေနေလေတာ့ ေကာင္းႏိုင္ပါေတာ့မည္လား။
ခုေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္ရပ္ကြက္ ဘုရားပြဲကေလး မ်ား၏ လမ္းေဘးေစ်း၌ပင္ တရုတ္ဇာတ္လမ္းတြဲကားထဲက က်န္းေက်ာင္းဦးထုပ္၊ က်န္ေက်ာင္းဓားတို႔ကို ေရာင္း ေနၾကသည္။ ဒါေတြကို လူႀကီးမိဘေတြကလည္း လိုလိုခ်င္ခ်င္ ၀ယ္ေပးေနၾကသည္။ ကေလးေတြကလည္း က်န္ေက်ာင္းဓားေလးေတြ တရမ္းရမ္းႏွင့္ ကစားေနၾကသည္။ ဟိုးအရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္ကလို ျမင္းရုပ္၊ ေဇာ္ ရုပ္၊ မင္းသားမင္းသမီးရုပ္ မဟုတ္ၾကေတာ့ၿပီ။
သူတို႔တစ္ေတြ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ကစားေနၾကသည့္ တီဗြီဂိမ္းဆိုတာကို ၾကည့္လိုက္ျပန္ေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္သေလာက္ ဟိုအေကာင္ကို သတ္ဟ၊ ဒီအေကာင္ကို ျဖတ္ဟ-ဆိုတာမ်ဳိးေတြသာ ျဖစ္ေနသည္။ တစ္ခုမွ် ေမတၱာစိတ္ကို မညႊန္း။ ကေလးေတြက သတ္ဟ၊ ျဖတ္ဟႏွင့္ ႀကီးျပင္းလာၾကသည္။ သည္ကေလးေတြ ႀကီးလာလွ်င္ေတာ့ ဘာေတြလုပ္ၾကမည္ကို ေဗဒင္ေမးေနစရာမလိုေတာ့ၿပီ။ ဘယ္လိုသတ္ရလွ်င္ ေကာင္းမည္လဲ၊ ဘယ္လိုျဖတ္ရလွ်င္ေကာင္းမည္လဲဆိုဆာေလာက္ကိုသာ ေတြးေနေတာ့မည္ေပါ့။
သည္လို ျဖစ္ေနတာေတြကို ေတြးလိုက္မိေတာ့ ဒီကေန႔ လူႀကီးေတြ ေျပာေနတတ္ၾကေသာ `ဒီေခတ္လူငယ္ေတြ မေကာင္းေတာ့ဘူး။ လူႀကီးသူႀကီးမွန္းမသိ၊ ရိုင္းလာၾကတယ္`ဟူေသာ စကားေတြကို ရယ္ခ်င္လာမိသည္။ ကၽြန္ေတာ့ေခါင္းထဲမွာ ေမးခြန္းေတြ အစီအရီေပၚလာတတ္သည္။
ပထမဆုံးေပၚလာလိုက္သည့္ ေမးခြန္းက ကေလးေတြ မရိုင္းေအာင္ လူႀကီးေတြက ဘာလုပ္ေပးသလဲ ဟူေသာ ေမးခြန္းျဖစ္သည္။
ေတြ႕သေလာက္ေျပာလိုက္ရလွ်င္ ယုတ္တီးယုတ္ပတ္ ရုပ္ရွင္ေတြရိုက္တာ လူႀကီးေတြျဖစ္သကဲ့သို႔ အရက္ခ်က္ေရာင္းတာလဲ လူႀကီးေတြပါပဲ၊ ဘိန္းျဖဴခ်က္ေရာင္းတာလဲ လူႀကီးေတြပါပဲ။
ဤသို႔ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ ကေလးသူငယ္ဗုဒၶဘာသာသင္တန္းေက်ာင္းကေလးေတြ အစီအရီေပၚလာသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္း ေဟာေျပာပို႔ခ်ေပးပါရန္ ဖိတ္ၾကားေသာေၾကာင့္ မၾကာခဏဆိုသလို သြားေရာက္ေဟာေျပာေပးရပါသည္။
သြားေရာက္ေဟာေျပာရေသာ ေက်ာင္းမ်ားမွာ ေတာင္ဥကၠလာ သဃၤန္းကၽြန္း အစပ္တြင္ရွိေသာ ငါးက်မ္းျပန္ေက်ာင္းတိုက္၊ ေမွာ္ဘီဘက္တြင္ရွိေသာ ရွင္ေဆကိႏၵာရာမေက်ာင္း တိုက္၊ ဗဟန္းဘက္တြင္ရွိေသာ ေရႊေတာင္ကုန္းရိပ္သာတို႔ျဖစ္သည္။
ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္၇က္ေလာက္တြင္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူတို႔မွာ သာမေဏငယ္မ်ား၊ သီလရွင္ ကေလးမ်ားျဖစ္ေနၾကသည္။ သီလရွင္ကေလးမ်ားကိုပင္ သီလရွင္ဟုမေခၚ သိကၡာရွင္ကေလးေတြဟု ေခၚသည္။ ဤေ၀ါဟာရကေလးကို ကၽြန္ေတာ္သေဘာက်မိသည္။ ထိုေ၀ါဟာရကို စတင္သုံးလိုက္သူကိုလည္း အထင္ႀကီးမိသည္။ သိကၡာရွင္ဟု အမည္ခံလိုက္ေသာေၾကာင့္ သိကၡာကို ေစာင့္ထိန္းရန္လိုအပ္ေၾကာင္း သတိ ေပးေနသကဲ့သို႔ ျဖစ္သြားသည္။
အသက္အရြယ္ပညာရည္အားျဖင့္ဆိုလွ်င္ မူလတန္းမွ တကၠသိုလ္အဆင့္ေလာက္အထိေအာင္ ပါ၀င္သည္။ အခ်ဳိ႕ကိုရင္ကေလးေတြ၊ သိကၡာရွင္ကေလးေတြဆိုလွ်င္ အရြယ္အားျဖင့္ ငယ္လြန္းလွေသးသည္။ အငယ္ဆုံးဆိုလွ်င္ ငါးႏွစ္ေလာက္သာရွိေသးသည္။ ဒီလိုဆီးေစ့ေလာက္ ကေလးေတြကို ဘာသာေရးသင္တန္း ေပး၊ ရိပ္သာ၀င္၊ တရားမွတ္အလုပ္ခိုင္းေတာ့ ဘယ္မွာအက်ဳိးရွိမွာလဲဟု ေမးစရာရွိသည္။ တစ္ခြန္းတည္းေျပာ လိုက္ခ်င္ပါသည္။ ဗြီဒီယိုၾကည့္၊ ကာရာအိုေကဆို၊ တိရစၦာန္ရုံသြား၊ ငါးမွ်ားလုပ္ေနၾကတာေတြထက္ေတာ့ အမ်ား ႀကီးပိုေကာင္းပါသည္။
သူတို႔ေလးေတြမွာ လက္အုပ္ခ်ီတာကအစ၊ ဦးခ်တာကအစ စနစ္တက်နည္းမွန္လာသည္။ ဆြမ္းစားတာကအစ ဇြန္းသံ၊ ပန္းကန္သံ အသံမျမည္ေအာင္ သတိထားတတ္လာသည္။ လမ္းေလွ်ာက္တာက အစ၊ မ်က္လုံးၾကည့္တာကအစ ဣေျႏၵသိကၡာႏွင့္ျဖစ္လာၾကသည္။ ဒါမ်ဳိးေတြကို မိဘမ်ားက အိမ္မွာ ၾကပ္ၾကပ္မတ္ သင္ေပးႏိုင္ၾကသည္မဟုတ္။ ကိုယ့္အလုပ္ႏွင့္ကိုယ္ ေျပးၾက လႊားၾက ရုန္းကန္ေနၾကရသည္။ သူတို႔ `ပါးစပ္မျပတ္လႈပ္`ႏိုင္ဖို႔ မိဘေတြက `လက္မျပတ္လႈပ္`ေနၾကရသည္။ ဒါေတြက (ခုေခတ္လူငယ္ေတြ စကားႏွင့္ဆိုလွ်င္) အကင္းပဲရွိေသးသည္။
သည္ထက္ပိုလာသည္က ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကို သိလာၾကသည္။ မိမိစိတ္ကို ဘယ္လိုထားရမည္ကို သိလာၾကသည္။ ရတနာသုံးပါး၊ မိဘဆရာသမားကို ရိုေသရေကာင္းမွန္းသိလာၾကသည္။ မျပစ္မွား ေကာင္းေသာ အရာေတြကို သိလာၾကသည္။ သည္ေလာက္အထိသိလာၾကလွ်င္ပင္ နည္းနည္းေနာေနာ ေက်းဇူးလား။ ဓာတ္ခြဲခန္းတြင္ ေအာက္ဆီဂ်င္ဓာတ္ထုတ္ေဖာ္ပုံကို သိရန္ထက္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကို သိရန္ ပိုလို႔အေရးႀကီးသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္မိသည္။
မၾကာေသးမီက ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒ၊ ရုပ္၀ါဒအႀကီးအက်ယ္ေခါင္းေထာင္လာခဲ့ဖူးသည္။ ဘာသာေရးသည္ ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ဓာတ္ကို ေတြေ၀ေစေသာေၾကာင့္ ဘိန္းႏွင့္တူသည္ဟု ဆိုခဲ့ၾကသည္။ ဘုရားဆိုတာေတြကို ပစ္ပယ္ရုံမွ်မက ရႈတ္ခ်သည့္အဆင့္သို႔ပင္ ေရာက္ခဲ့ပါေသးသည္။
ဘုရားရွိခိုးလိုက္မိလွ်င္ပင္ `မတိုးတက္ေသာ` `ေဖာက္ျပန္ေသာ`စသည္ျဖင့္ `ေသာ`တစ္ရာ့ေျခာက္ဆယ္တိုင္ေအာင္ ေ၀ဖန္ျပစ္တင္တတ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဘာသာေရးသည္ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီၿပီး ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေၾကာင္း သူတို႔ေမ့ေနၾကသည္။ ဘာသာေရးကို အစားထိုးႏိုင္ေသာ သေဘာတရား သူတို႔မွာ မရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘာသာေရးမဲ့ေသာ လူ႕အဖြဲ႕ အစည္း၊ တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံတို႔သည္ မရႈမလွ ၿပိဳကြဲခဲ့ရသည္။
စကားစပ္လာေသာေၾကာင့္ စကားရွည္လိုက္ပါဦးမည္။ ကၽြန္ေတာ္ကြန္ျမဴနစ္ မျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ္လည္း သိခ်င္ တတ္ခ်င္ေသာ ၀ါသနာေၾကာင့္ ကြန္ျမဴနစ္သင္တန္း၊ ဆိုရွယ္လစ္သင္တန္းေတြကို တက္ခဲ့ဖူးသည္။ တစ္ခုေသာဗုဒၶဟူးေန႔၌ ကၽြန္ေတာ္တို႔လမ္းေအာက္ထိပ္က လက္ဘက္ရည္ဆိုင္တြင္ စာေပအေပါင္းအသင္း၊ စာေပတပည့္မ်ားႏွင့္ထုိင္ၿပီး စာအေၾကာင္း ေပအေၾကာင္း ေျပာေနၾကသည္။ ျမသန္းတင့္ကလည္း ေရာက္လာ လိုက္ေသးသည္။ ထိုအခိုက္တြင္ ကြယ္လြန္သူ `လယ္ေ၀း သခင္ၾကည္ရွိန္`ေပါက္လာတဲ့ၿပီး ဆိုင္းမဆင့္ ပတ္မပ်ဳိး-
ဘယ္လိုလဲကိုေအာင္သင္းရဲ႕။ ခင္ဗ်ားတို႔ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒက ငါးသုံးလုံးေလာက္ေတာင္မွ သက္တန္းမရွည္ ပါကလား-တဲ့။
ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒီျမသန္းတင့္ႀကီးပင္ ဣေျႏၵမေဆာင္ႏိုင္ဘဲ ရယ္ပါေလေတာ့သည္။
ထိုအခ်ိန္က ငါးသုံးလုံးစီးကရက္က ႏွစ္တစ္ရာျပည့္ပြဲ ခံေနခ်ိန္ျဖစ္ရာ ျမသန္းတင့္ေရာ ကၽြန္ေတာ္ပါမက တစ္၀ိုင္းလုံးရယ္ေမာလိုက္မိၾကပါသည္။ သခင္ၾကည္ရွိန္သည္။ ကြန္ျမဴနစ္တို႔၏ ရန္သူျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္သာ သည္လိုေလွာင္သည္ပဲ ဆိုေစဦးေတာ့ သူေျပာသည့္စကားကို ဆင္ေျခတက္ ျငင္းပယ္ရန္ အလြန္ခက္သည္။ အေၾကာင္းက ဆိုဗီယက္ကြန္ျမဴနစ္ေတာ္လွန္ေရးက ၁၉၁၇-တြင္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ႏွစ္ ၇၀-ေက်ာ္တြင္ ၿပိဳကြဲခဲ့ရသည္။ ငါးသုံးလုံးစီးကရက္က ႏွးစ္တစ္ရာျပည့္ပြဲျဖစ္ေလေတာ့ သူ႕ထက္သက္တမ္းရွည္သည္ဟု ဆိုရမည္သာ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သခင္ၾကည္ရွိန္ ေျပာမည္ဆိုလွ်င္လည္း ေျပာေလာက္ပါေပသည္။
ဗုဒၶသာသနာေပၚထြန္းခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀-ေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေလေတာ့ ငါးသုံးလုံးကိုပင္ မယွဥ္ႏိုင္ေသာ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒမွာ စကားထဲပင္ ထည့္ေျပာလို႔မျဖစ္ေတာ့ၿပီ။ ေရွးေခတ္ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားက ဦးေဆာင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘာသာေရးအဆုံးအမကို ငယ္စဥ္ကပင္ စြဲလမ္းစြာ ခံယူက်င့္သုံးရေကာင္းမွန္း သိခဲ့ၾကသည္။ ေရွးေခတ္ ျမန္မာ့လူ႕ေဘာင္တြင္ ဆိုးသြမ္းေဟာ့ရမ္းမႈ၊ ျပစ္မႈက်ဴး လြန္မႈ မရွိမဟုတ္၊ ရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ယွဥ္လိုက္လွ်င္ အလြန္႔အလြန္ နည္းပါးခဲ့သည္။
ယခုအခါတြင္ ဗုဒၶသာသနာျပဳ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးအျဖစ္ ကမၻာတြင္ ထင္ရွားေနေသာ ဆရာႀကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဘိုးက သူ႔ေခတ္သူ႕အခါတြင္ ႀကဳံခဲ့ရေသာ ျဖစ္ရပ္အရ `သူခိုးမရွိေသာတိုင္းျပည္`ဟုပင္ ဥဒါန္းက်ဴးခဲ့ရသည္။ သူကေက်းလက္ေတာရြာမ်ားသုိ႔ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါ လွည္းသမားမ်ားႏွင့္အတူ ကုန္စည္လွည့္လည္ၿပီး ေရာင္းခဲ့ရသည္။ တစ္ေနရာတြင္ေတာ့ စရပ္ေပၚမွာ အိပ္ၾကရသည္။ နံနက္တြင္ ခရီးဆက္ၾကေတာ့ သူ႕ေငြအိတ္ ကို စရပ္ေပၚတြင္ ေမ့က်န္ခဲ့ရာ ေလးငါးေျခာက္မိုင္ေလာက္ေရာက္မွ သတိရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပဴးျပဴးပ်ာပ်ာျဖစ္ လ်က္ လွည္းသမားေတြကို ျပန္လွည့္ဖို႔ေျပာသည္။
လွည္းသမားေတြက ဘာမွ်မထူးျခားသလို `အျပန္က်ေတာ့ ယူေပါ့`ဟုသာေျပာသည္။ သည္ေလာက္ထိေအာင္ ၾကာခဲ့သည့္ေနာက္ ျပန္သြားလွ်င္လည္း ေတြ႕ႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ဟုေတြးကာ ေရွ႕ကိုသာ ခရီးဆက္ရေတာ့သည္။ သုံးေလးရက္ရွိမွ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လာေသာအခါ သူ႕ေငြအိတ္ကို လက္ရာမပ်က္ေတြ႕ရသည္တြင္မွ အံ့အားအသင့္ႀကီး သင့္ရေတာ့သည္။
ဤသည္မွာ မိမိမရထိုက္ေသာ သူတစ္ပါး၏ပစၥည္းကို မယူရဟူေသာ ဘာသာေရးအဆုံးအမေၾကာင့္ မည္သူကမွ် မယူခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိသာလွပါေပသည္။
ထို႔ေနာက္ အဂၤလိပ္ေခတ္သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါတြင္မူကား ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပညာေရးမွာ ေမွးမွိန္လာခဲ့ ရသည္။ လူငယ္အမ်ားစုမွာလည္း ရွင္ျပဳ သာမေဏသုံးရက္ေလာက္သာ ၀တ္ဖူးလ်က္ ပုတီးစိပ္ကိုပင္ အလြတ္ က်က္ခ်ိန္ မရလိုက္ေသာ အမည္ခံ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ျဖစ္လာၾကေလေတာ့သည္။
ဤသည့္ေနာက္တြင္ စစ္ႀကီးျဖစ္လာလိုက္၊ ဂ်ပန္၀င္လာလိုက္၊ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး၊ ျပည္တြင္းဆူပူမႈ စသည္စသည္ျဖင့္ အမိုက္အကန္း စရိုက္ၾကမ္းဖို႔ အေၾကာင္းမ်ားသည္သာလွ်င္ လႊမ္းလာေလေတာ့သည္။ မူးမိုက္ယစ္ေ၀ေစေသာ ပစၥည္းတြင္လည္း ေရွးက ထန္းရည္၊ ကေစာ္၊ အရက္၊ ေဆးေျခာက္၊ အလြန္ဆုံးဘိန္း အထိသာရွိခဲ့သည္။ ယခုေတာ့ ထိုထိုေသာယစ္မ်ဳိးပစၥည္းမ်ားထက္ အဆမတန္ စြမ္းအင္ထက္ျမက္သည့္ ယစ္မ်ဳိးေတြမွာ နာမည္ကိုပင္ မွတ္လို႔ မႏိုင္ေအာင္ ေပၚလာခဲ့ေလသည္။
ထိုသုိ႔ေသာ ကာလဆိုးႀကီးမွ လူငယ္တို႔ ထြက္ေျမာက္ႏိုင္ေအာင္ လက္တြဲေခၚေဆာင္ႏိုင္သည္မွာ ဘာသာေရးခံယူခ်က္သာလွ်င္ ရွိေပေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဗုဒၶဘာသာအေျခခံခဲ့သည့္ အတိုင္း ဗုဒၶဘာသာအုတ္ျမစ္ကို ခိုင္ခိုင္မာႀကီး တည္ေဆာက္ရေပလိမ့္မည္။ ႏိုင္ငံေရး စီမံကိန္းႀကီးေတြ ဘယ္ေလာက္ပင္ ႀကီးက်ယ္ခန္းနားေနေစဦးေတာ့၊ မည္မွ်ပင္ သပ္ရပ္ေကာင္းမြန္ေနေစဦးေတာ့ စာရိတၱ အုတ္ျမစ္ မခိုင္မာလွ်င္ ဖြဲပုံေပၚလွံစိုက္သလို ယိုင္လဲမည္သာျဖစ္ေခ်သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ယေန႔ ငါးက်မ္းျပန္ကဲ့သို႔ေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားက လူငယ္ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေရး စခန္း သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကို ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေတာ္မူေနၾကသည္ကို `ဘုန္းႀကီးေတြအလုပ္၊ ဘာသာေရးလုပ္ငန္း`ဟု ခပ္တိမ္တိမ္မေတြးဘဲ အလြန္႔အလြန္အေရးႀကီးေသာ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးစေသာ အေရးတကာတို႔ထက္ အေရးႀကီးေသာ `အေရးေတာ္ပုံႀကီး`ကို ဆင္ႏႊဲေနသူမ်ားအျဖစ္ ၀ိုင္း၀န္း ကူပံ့သင့္သည္ဟု ယူဆမိပါသတည္း။ ။
ဆရာႀကီး ေအာင္သင္း
(၁၇.၈.၂၀၀၃)
ဆရာႀကီး၏ ကန္႔ကူလက္လွည့္ ေဆာင္းပါးစုေပါင္းစာအုပ္မွ မွ်ေ၀ပါသည္။
ဦးပဏ္ႀကီး ေဖ့ဘုတ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။ ေက်းဇူးပါ သူငယ္ခ်င္း ကိုယ္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာပါေစ
Labels:
ဖတ္မိတာေလးမ်ား
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ