သာသနာ႔သမိုင္းတြင္"သဂၤါယနာ"(၆)ႀကိမ္တင္ၿပီးခဲ႔သည္ကိုဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္းသိၾကၿပီးျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။"မင္းတုန္းဘုရင္"
လက္ထက္"ပဥၥမသဂၤါယနာ"တင္ေသာအခါ ေက်ာက္စာမ်ားထြင္းထုပူေဇာ္ထားသျဖင့္ယေန႔တိုင္ေလ့လာေတြ႔ရွိႏိုင္ပါသည္။
ယင္းေက်ာက္စာမ်ားတြင္"ေပဋေကာပေဒသက်မ္း"ကိုထြင္းထုထားေသာေက်ာက္စာလည္းပါရွိပါသည္။
"ဆ႒သဂၤါယနာ"တင္သာအခါ "ေပဋေကာပေဒသက်မ္း" ႏွင့္ပတ္သက္၍ျပႆနာေပၚခဲ႔ပါသည္။"ေပဋေကာပေဒသက်မ္း"လက္ထက္"ပဥၥမသဂၤါယနာ"တင္ေသာအခါ ေက်ာက္စာမ်ားထြင္းထုပူေဇာ္ထားသျဖင့္ယေန႔တိုင္ေလ့လာေတြ႔ရွိႏိုင္ပါသည္။
ယင္းေက်ာက္စာမ်ားတြင္"ေပဋေကာပေဒသက်မ္း"ကိုထြင္းထုထားေသာေက်ာက္စာလည္းပါရွိပါသည္။
ကို "သဂၤါယနာ တင္သင့္၊မတင္သင့္"ဟူေသာျပႆနာျဖစ္သည္။ယင္းျပႆနာႏွင့္ပတ္သက္၍မိမိတို႔ႏွစ္သက္သေဘာက်
သလို စာတင္သြင္းေစခဲ႔သည္ဟု ဆိုပါသည္။
"ေပဋေကာပေဒသက်မ္း"ကို"သံဂၤါယနာမတင္သင့္ေၾကာင္း" တိပိဋကဓရ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး"မွအဆိုတင္သြင္း
ခဲ႔သည္။ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕၊အဂၢမဟာပ႑ိတ ဆရာေတာ္တစ္ပါးကလည္း အလားတူတင္သြင္းခဲ႔သည္ဟု သိရသည္။
"တိပိဋကဓရ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး"သည္"ဆ႒သံဂၤါယနာ"တင္ခ်ိန္ကသက္ေတာ္(၄၀)ေက်ာ္ဆရာေတာ္ငယ္
တစ္ပါးသာ ျဖစ္ပါဦးမည္။
"ေထရ္ႀကီး၊၀ါႀကီး"ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္"ေပဋေကာပေဒသက်မ္း"ကို"သံဂၤါယနာ"တင္လိုေၾကာင္းဆႏၵရွိေနၾကသည္။
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏အယူအဆမွာ"ေပဋေကာပေဒသက်မ္း"ကို"ပဥၥမသဂၤါယနာ"တင္မေထရ္တို႔က"သံဂၤါယနာ"တင္ေတာ္မူခဲ႔ေသာေၾကာင့္ ယခုလည္း တင္သင့္သည္ဟု ယူဆေတာ္မူၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။
"ေပဋေကာပေဒသက်မ္း"ကို "သဂၤါယနာ တင္သင့္၊မတင္သင့္" ဟူေသာျပႆနာသည္ ယင္းက်မ္းကို"ပဥၥမသဂၤါယနာ တင္ခဲ႔သည္၊မတင္ ခဲ႔သည္"ဟူေသာ အခ်က္ေပၚတြင္ မူတည္ေနေတာ႔၏။ထို႔ေၾကာင့္ "ေပဋေကာပေဒသက်မ္း"ကိုသံဂၤါယ
နာ တင္မတင္ ေဆြးေႏြးၾကရာတြင္"သံဂၤါယနာတင္ခဲ႔သည္" ဟူေသာ ဘက္က အားသာ သြားသည္။အဘယ္ေၾကာင့္ဆို
ေသာ္-"ေထရ္ႀကီး၊၀ါႀကီး ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား"တို႔က"သံဂၤါယနတင္ခဲ႔သည္"ဘက္ မွ ရပ္တည္ ခဲ႔ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
"မင္းတုန္းမင္းႀကီး"၏ေက်ာက္စာတြင္ထို က်မ္း ကိုေတြ႕ရသည္မွာ"ပဥၥမသံဂၤါယနာ"တင္ခဲ႔လို႔သာ ဟု ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက
ယူဆေတာ္မူသည္။
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ အယူအဆ မွန္သည္ျဖစ္ေစ၊မမွန္သည္ျဖစ္ေစ၊ "ရိုးသားစြာယူဆေတာ္မူျခင္း"ျဖစ္သည္ဟုျမင္ႏိုင္၏။
ထို႔ျပင္-ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ပညာဂုဏ္ကိုအထူးေလးစားေသာအားျဖင့္ ယင္းသို႕ဆံုးျဖတ္ေတာ္မူၾကသည္ဟုလည္းဆို
ႏိုင္ပါေပမည္။
"တိပိဋက မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး"၏တင္ျပခ်က္မွာ-
"ေပဋေကာပေဒသက်မ္း ကို ပဥၥမသံဂၤါယနာ တင္ခဲ႔ျခင္း မဟုတ္၊စာမူ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ေက်ာက္ထက္ အကၡရာတင္ခဲ႔
ျခင္းသာျဖစ္သည္၊ထိုက်မ္းကိုသံဂၤါယနာတင္ခဲ႔သည္ဆိုပါကသံဂၤါယနာတင္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကိုေစာ္ကားရာက်ပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္"ပေဋေကာပေဒသက်မ္း"ကိုသံဂၤါယနာမတင္ခဲ႔ၾကပါ"ဟူ၍ျဖစ္၏။
ဤသည္မွာ"တိပိဋကဓရမင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး"၏အေၾကာင္းျပခ်က္ ျဖစ္သည္။
"တိပိဋကဓရ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး"မွာ အေထာက္အထားမရွိေသာ္လည္း ခိုင္မာ လွပါသည္။သို႔ေသာ္-အေျခအတင္ ေဆြးေႏြးၿပီးေနာက္ "ပဋေကာပေဒသက်မ္း"ကို "ဆ႒သံဂၤါယနာ" တင္ရန္ ဆံုးျဖတ္ေတာ္ မူခဲ႔ပါသည္။
"တိပိဋကဓရ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး"၏ အဆို မွာ မေအာင္ျမင္ဘဲ အစည္းအေ၀းၿပီးဆံုးသြားခဲ႔ပါသည္။
အစည္းအေ၀းၿပီး၍ ထြက္လာစဥ္ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးက"တိပိဋကဓရ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး"ကိုေခၚ၍-
"ကိုယ္ေတာ္ေလး အဆိုေတာ႔ မေအာင္ျမင္ဘူး ျဖစ္သြားတယ္"ဟု မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။
ထို အခါ "တိပိဋကဓရ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး" က-
"တပည့္ေတာ္ အဆို ဟာ အရင္း မဆံုးေသာ အဆို ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား"ဟု ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားလိုက္ပါသည္။
ထို႔ေနာက္ ဆက္လက္၍-
"ဆရာေတာ္ဘုရား-ေပဋေကာပေဒသက်မ္း ကို အစ/အဆံုး ဖတ္၍ ေလ့လာ ဖူးပါသလား ဘုရား"ဟုေလွ်ာက္ထားရာ-
ထို ဆရာေတာ္ႀကီး က-
"ငါ လဲ မဖတ္ဖူးပါဘူး ကြာ၊ ေက်ာက္စာမွာေတြ႕ရတယ္ဆိုလို႔ သံဂၤါယနာ တင္သင့္တယ္လို႔ ယူဆ လိုက္တာပဲ"ဟု ျပန္လည္
မိန္႔ၾကားခဲ႔သည္။
"တိပိဋကဓရ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး"၏ တင္ျပခ်က္ အဆို သည္ "မစူးစမ္း၊မဆင္ျခင္ဘဲ တင္ျပ အဆိုျပဳခဲ႔ျခင္းမဟုတ္"ဆို
သည္မွာ ေပၚလြင္လွပါသည္။
"အဖြဲ႔အစည္း"ျဖင့္ေဆာင္ရြက္ရေသာကိစၥမ်ား၌ "အဖြဲ႕အစည္း၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္(အမ်ားဆႏၵသာ)"လိုက္နာၾကရေပသည္။
မိမိက"အေတြ႕အႀကံဳႏွင့္တကြဉာဏ္၊၀ီရိယစိုက္ထုတ္တင္ျပေသာအဆို"ကို"အမ်ားကသေဘာမတူ"၍"ေအာင္ျမင္မႈမရ"
လွ်င္စိတ္မေကာင္းမျဖစ္သင့္ဘဲ "အဖြဲ႕အစည္းျဖင့္ေဆာင္ရြက္ရသည့္သေဘာျဖစ္သည္" ဟုသာ ႏွလံုးပိုက္သင့္ပါသည္။
အဆိုတင္ျပသူက "စိတ္ေကာင္း၊ေစတနာေကာင္းျဖင့္ ဉာဏ္၊၀ီရိယ စိုက္ထုတ္ကာေကာင္းျမတ္ေသာအဆိုကိုတင္ျပႏိုင္ျခင္း
အတြက္ တာ၀န္ေက်သည္" ဟု မွတ္ပိုက္လွ်က္ ၀မ္းေျမာက္ရန္ေနလိုက္ပါဟု တင္ျပလုိက္ပါသည္။
ခ်မ္းသာပါေစ၊ေအးၿငိမ္းပါေစ၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ။
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
သင့္
ကလ်ာဏ မိတၱ
(ည.ည.တ)
nyinyitindrums@gmail.com
(09-445108754)