ကကုသန္ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က ဒုႆီဆိုတဲ့
မာရ္နတ္ႀကီးရွိတယ္၊ အဲဒီမာရ္နတ္ဟာ ရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ရဲ႕ အတိတ္ဘဝတစ္ခုပဲ၊ အဲဒီဒုႆီမာရ္နတ္အေၾကာင္းကို
မဇၩိပဏၰာသ၊ မာရသဇၨနိယ (မာရ္နတ္ကို ႀကိမ္းဝါးျခင္း) ဆိုတဲ့ သုတ္မွာရွိတယ္၊ အဲဒီသုတၱန္
စျဖစ္လာပံုက တစ္ေန႔ေတာ့ ရွင္ေမာဂၢလာန္ ေတာရေက်ာင္းေလးမွာ သီတင္းသံုးေနစဥ္ ရွင္ေမာဂၢလာန္ရဲ႕ ဗိုက္ထဲမာရ္နတ္က ဝင္ေနတယ္၊
ရွင္မဟာေမာဂၢလာန္က
ဗိုက္ ေလးေတးေလးေတးျဖစ္ေနလို႔ ဘာမ်ားျဖစ္ေနတုန္းဆိုၿပီး အာ႐ံုျပဳၾကည့္တယ္၊ မာရ္နတ္ကလည္း ကိုယ္အေလးခ်ိန္ မ်ားတယ္ထင္တယ္၊ ေသးေသးေလး ဖန္ဆင္းထားေပမယ့္လို႔ သူ႔ကိုယ္အေလးခ်ိန္
ရွိပံုရတယ္၊ ဗိုက္ထဲမွာ ေလးေတးေလးေတးမို႔ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ကေန ေက်ာင္းထဲဝင္ထိုင္ၿပီး
ငါ့ ဗိုက္ထဲ ဘာျဖစ္ေနတုန္း ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ မာရ္နတ္က ဝင္ေနတာေတြ႔ရတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ေျပာတယ္၊ “ဟဲ့ မာရ္နတ္၊ နင္ င့ါကို မညွင္းဆဲခ်င္နဲ႔၊ ဘုရားကိုလည္း
မညွင္းဆဲခ်င္နဲ႔၊ ဘုရားရဲ႕ တပည့္ေတြကိုလည္း မညွင္းဆဲခ်င္နဲ႔၊ မင္းကို ငါျမင္တယ္၊ ထြက္” လို႔ ေျပာတာ၊ အဲဒါကို မာရ္နတ္က ဒီကိုယ္ေတာ္ႀကီး ရမ္းေျပာတာ
ေနမွာပါ၊ သူ မျမင္ေလာက္ပါဘူးလို႔ ထင္တယ္၊ မသြားဘဲနဲ႔ တံခါးၾကားမွာ ရပ္ေနေသးတယ္။
အဲဒီမွာ ရွင္ေမာဂၢလာန္က ဒီေကာင္
မဟုတ္တရုတ္ေတြ ႀကံေနၿပီ၊ ဒုကၡေတြ ေပးေတာ့မယ္နဲ႔ တူတယ္ဆိုၿပီး သူ႔ကို ေခ်ာ့တဲ့အေနနဲ႔
ေဆြမ်ိဳးစပ္တယ္၊ “အရင္ဘဝတုန္းက မင္းက ငါ့တူပါ တဲ့၊ အရင္ဘဝတုန္းက ငါ့ရဲ႕ႏွမက ကာဠီလို႔ေခၚတယ္၊ မင္းက ကာဠီရဲ႕သား” တဲ့။
အဲဒီေတာ့ နတ္ျပည့္မွာ သားေတြသမီးေတြ
ရွိသလားလို႔ ေမးမယ္ဆိုိလု႔ိရွိရင္ ရွိတယ္၊ လူေတြလို ေမြးဖြားလာတဲ့ သားသမီးေတာ့ မရွိဘူး၊
သိၾကားမင္းမွာ သားေတြရွိတယ္၊ အဲဒီသားေတြက ဘယ္လိုလုပ္ရတဲ့သားတုန္းလို႔ဆိုရင္ ဒီဘဝက ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္တဲ့
ပုဂၢိဳလ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတဲ့အထဲမယ္ သိၾကားမင္းသားျဖစ္ရမယ့္ ပုဂၢိဳလ္က သိၾကားမင္းရဲ႕
ရင္ခြင္ထဲမွာ ဘြားကနဲေပၚတာ၊ ရင္ခြင္ထဲမွာ ေပၚလို႔ရွိရင္ သား လို႔ သတ္မွတ္ရတယ္၊ အဲသလို
သားမ်ိဳး ရွိတာေပါ့ေနာ္၊ တျခား ေနရာေတြမွာ ျဖစ္ရင္ တျခားအမ်ိဳးအစားထဲမွာ ပါတာေပါ့။
အဲဒီေတာ့ ကာဠီရဲ႕သားဆိုတာ ကာဠီနတ္သမီးရဲ႕
ရင္ခြင္ထဲမွာ သြားျဖစ္လို႔ ကာဠီရဲ႕ သားလို႔ ေခၚလိုက္တာေပါ့၊ အဲဒီ ဒုႆီဆိုတဲ့ မာရ္နတ္က
ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ဆိုးတုန္းဆိုလို႔ရွိရင္ ကကုသန္ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က လူေတြကို သူက စူးစမ္းခ်င္တယ္၊
သုေတသနသမားနဲ႔ တူပါတယ္၊ စူးစမ္းခ်င္တယ္၊ “ဒီရဟန္းေတြကို ဒကာဒကာမေတြက သိပ္ၿပီးေတာ့
လွဴေအာင္လုပ္ရင္ သူတို႔ ဘာျဖစ္မလဲ” ဆိုၿပီးေတာ့ လူေတြရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ကိုယ္
ဝင္ပူးၿပီးေတာ့ ရဟန္းေတြကို လွဴၾကတယ္ ပူေဇာ္ၾကတယ္ ရွိခိုးၾကတယ္ ကိုးကြယ္ၾကတယ္၊ အဲဒါေတြကို
လူေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကို ေျပာင္းလဲေအာင္လုပ္တယ္။
လူေတြဟာ ဘုရားသြား ေက်ာင္းတက္ လွဴၾက
တန္းၾက ဒီလိုေနၾကတာ၊ ေသတဲ့လူေတြ နတ္ျပည္ေရာက္တယ္၊ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား နတ္ျပည္ ေရာက္ၾကတယ္၊
သူ႔ရဲ႕ ေသြးေဆာင္ျဖားေယာင္းမႈနဲ႔ လူေတြက ကုသိုလ္လုပ္ၾကတယ္။
အဲလိုုလုပ္တဲ့အခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားက
စိတ္ဓာတ္ေရးရာပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘာနဲ႔ ခုခံခိုင္းတုန္းဆိုလို႔ရွိရင္ အသုဘကမၼ႒ာန္းေပးၿပီး “အသုဘသညာ” ကို ပြားခိုင္းထားတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုေတာ့
ဒကာဒကာမေတြက ပူေဇာ္ၾက ကိုးကြယ္ၾကတဲ့အခါ ေလာဘေတြ ျဖစ္မွာစိုးလို႔၊ မျဖစ္ရေအာင္ အသုဘကမၼ႒ာန္း
ေပးထားတယ္၊ အဲဒါနဲ႔ ခုခံထားေတာ့ ရဟန္းေတြက တုန္လႈပ္မႈ မရွိဘူး။
မရွိေတာ့တစ္ခါ သူက technique ေျပာင္းတယ္၊
ရဟန္းေတြ တုန္လႈပ္ေအာင္ ဒီတစ္ခါေတာ့ လူေတြရဲ႕ ကိုယ္ထဲကို ဝင္ပူးၿပီးေတာ ရဟန္းေတြကို
ဆဲမယ္ ခဲနဲ႔ေပါက္မယ္၊ မလွဴဘူး မတန္းဘူး၊ အရိုအေသမေပးဘူး အဲသလိုျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းျပန္တယ္၊
ေျပာင္းတဲ့အခါက်ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း ရဟန္းေတြကို ဆံုးမတယ္၊ ေမတၱာဘာဝနာပြားၿပီးေတာ့
ေနၾကလို႔ ရဟန္းေတြ ဘာမွမျဖစ္ဘူး၊ လူေတြကေတာ့ ရဟန္းေတြေတြ႔ရင္ ဆဲၾက ေရးၾက ခဲန႔ဲေပါက္ၾကနဲ႔
အဲသလိုလုပ္တယ္၊ အဲသလိုလုပ္လည္း ရဟန္းေတြက ေမတၱာဘာဝနာ ပြားေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဘာမွ တုန္လႈပ္ျခင္းမရွိ။
ေျပာင္းလဲမႈမရွိတဲ့ အေနအထားကို
ျမင္ရတဲ့အခါ မာရ္နတ္ ႀကီးက စိတ္တိုလာတယ္၊ သူလုပ္တာေတြ မေအာင္ျမင္ေတာ့ သူဘာလုပ္တုန္းဆိုေတာ့
ကေလးတစ္ေယာက္ကို ဝင္ပူးၿပီးေတာ့ ရဟႏၱာတစ္ပါးကို ခဲနဲ႔ေပါက္တယ္၊ သက္သက္မဲ့ေနာ္၊ ခဲနဲ႔ေပါက္တဲ့
အခါက်ေတာ့ ေခါင္းမွန္ၿပီး ေခါင္းကြဲသြားတယ္၊ ေသြးေတြျဖာထြက္လာတဲ့အခါ ကကုသန္ျမတ္စြာဘုရားက
သိလိုက္ေတာ့ ဒါ ကေလးေပါက္တာ မဟုတ္ဘူး၊ မာရ္နတ္ေပါက္တာဆိုတာ သိတယ္။
အဲဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက တစ္ကိုယ္လံုး
ေနာက္လွည္တယ္၊ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္မ်ားဟာ ေနာက္ကိုလွည့္လို႔ရွိရင္ ဇက္ကေနၿပီး ေနာက္လွည့္ၾကည့္လို႔မရဘူးတဲ့၊
“နာဂါမေလာကိတ” လို႔ေခၚတယ္၊ ဆင္မ်ားဟာ ေနာက္ကိုၾကည့္ခ်င္ရင္ တစ္ကိုယ္လံုးလွည့္ရတယ္၊
ဆင္ရဲ႕ဇက္ တိုတိုေလးရယ္၊ ဘယ္လိုလုပ္လွည့္ၾကည့္လို႔ ရမတုန္း၊ ေခြးတို႔ ဆိတ္တို႔က်ေတာ့
ေနာက္လွည့္လို႔ရတာေပါ့ေနာ္၊ ဆင္က်ေတာ့ ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုလွ်င္ တစ္ကိုယ္လံုးႀကီး လွည့္ရတယ္။
အဲဒါလိုပဲ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကို္ယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး
တစ္ကိုယ္လံုး ေနာက္လွည္လိုက္ၿပီး ခဲေပါက္တဲ့ မာရ္နတ္ကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ေနာ္၊ “ေအး ဒုႆီမာရ္နတ္ မင္း အတိုင္းအတာေတြ လြန္လာၿပီ” ဒါပဲ ဘုရားက ေျပာတယ္၊ တစ္ဖက္ကေတာ့ သူလုပ္တာမဟုတ္ဘူးလို႔
ထင္ေကာင္းထင္မယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားက အဲသလိုလုပ္လည္း မိ္န္႔ၾကားၿပီေတာ့ ဆက္ၾကြသြားတယ္။
ဘုရားက မ်က္ႏွာကို ဟိုဘက္လည္း လွည့္လုိက္တာနဲ႔
တစ္ၿပိဳင္နက္ မာရ္နတ္ႀကီးဟာ လူလွခ်ည္ရဲ႕ ေလာင္လွခ်ည္ရဲ႕ဆိုၿပီးေတာ့ ခ်က္ခ်င္း ေျမၿမိဳသြားတာ၊
ဒါ သူလုပ္တဲ့ လုပ္ရပ္က အလြန္ကို ဆိုးဝါးယုတ္မာသြားၿပီ၊ အင္မတန္ စင္ၾကယ္ျမင့္ျမတ္တဲ့
ရဟႏၱာတစ္ပါးကို သူက ပစ္မွားလုိက္တာကိုး၊ အဲဒီ
မာရ္နတ္ႀကီးဟာ ခ်က္ခ်င္း အဝီစိငရဲ က်သြားတယ္၊ ဒါ ဥေပစၦဒကကံေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းအက်ိဳးေပးသြားတာ။
အလားတူဟာေတြလည္း ရွိတယ္၊ အားလံုးလည္း
သိၾကပါတယ္၊ စိဥၥမာန ေျမၿမိဳသြားတာတို႔၊ ေဒဝဒတ္ ေျမၿမိဳသြားတာတို႔၊ ေဒဝဒတ္ ရဲ႕ အေဖ သုဗၺဗုဒၶဘုရင္ႀကီး
ေျမၿမိဳသြားတာတို႔၊ အင္မတန္စင္ၾကယ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ပစ္မွားလို႔ရွိရင္ ခ်က္ခ်င္းႀကီး
ဥပေစၦဒက ကံက ျဖတ္ေတာက္ပစ္လိုက္တာေနာ္၊ ျဖတ္ခ်ပစ္လိုက္ၿပီးေတာ့ ဆိုးဝါးတ့ဲ ဘဝတစ္ခုကို
ေရာက္သြားေစတယ္။
ေအး - အဲလိုမ်ိဳးပဲ အလားတူဝတၳဳတစ္ခုကို ဇာတက
story ေတြမွာေတြ႔ရမယ္၊ ဥေပေစၦဒကကံလို႔ေျပာရမယ္၊ “စတုဒြါရဇာတ္” ဆုိတာရွိတယ္၊ စတုဒြါရဇာတ္ဆိုတာ တံခါးေလးေပါက္လို႔ အမည္ေပးထာတာရွိတယ္၊
အဲဒီဇာတ္လမ္းက ကႆပ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါတုန္းက ကႆပ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားကို နာၿပီေးတာ့
မိခင္ ဖင္ေတြက ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီး တကယ့္သူေတာ္ေကာင္းေတြ၊ သားေလးတစ္ေယာက္ ေမြးထားတယ္၊နာမည္က
မိတၱိႏၵက တဲ့၊
အဲဒီ ေမြးထားတဲ့ သားေလကို မိခင္ႀကီးက သားေလးကိုခ်စ္လို႔ ဆံုးမတယ္၊ “ငါ့သားဘုရားပါင့္တဲ့အခ်ိန္ေရာက္ေနတယ္ တရားဓမၼေတြနာ၊ အလွဴအတန္းေတြလုပ္၊
ဥပုသ္သီတင္းေလးေစာင့္၊ တရားေလးနာ” လို႔ ေျပာတာ သူကလံုးဝလက္မခံဘူး၊ ဘာလုပ္ဖို႔လဲ
ဥပုသ္ေစာင့္တာ, ဘာလုပ္ဖို႔တရားနာရမွာလဲဆုိတာ ျငင္းပယ္တယ္။
အဲေတာ့ အေမႀကီးကေတာ့ သားေလးကို
ေခ်ာ့ေမာ့ၿပီးေတာ့ တစ္ေန႔က်ေတာ့ “ငါ့သား၊ ဒီကေန႔ ဥပုသ္ေန႔ ေက်ာင္းသြားၿပီးေတာ့ ဥပုသ္ေစာင့္ခဲ့၊
တစ္ညေတာ့ ဥပုသ္ေစာင့္ခဲ့၊ မင္းျပန္လာလို႔ရွိရင္ ငါေငြ ၁၀၀၀ ေပးမယ္”၊ အဲဒီေတာ့ ေငြ ၁၀၀၀ ေပးမယ္ဆိုတာနဲ႔ ေငြ ၁၀၀၀ ရခ်င္တာနဲ႔
ေက်ာင္းသြား၊ ေက်ာင္းမွာ ေရာက္တဲ့အခါေတာ့ တရားပြဲေတြ ဘာေတြရွိတယ္၊ ဒါေပမယ့္ တရားသံ
မၾကားရေလာက္တဲ့ေနရာသြားၿပီး ေခ်ာင္ပိတ္အိပ္ေနတယ္၊ နားထဲ ဂြမ္းဆို႔ၿပီး အိပ္တာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့။
မိခင္လုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ငါ့သားေတာ့ညက
တရားေဟာတဲ့ ဓမၼကထိကကို အိမ္ပင့္လာမွာပဲဆိုၿပီး စားဖြယ္ ေသာက္ဖြယ္ေတြျပင္ဆင္ထားတယ္၊
ငါ့သားေတာ့ လိမၼာလာေတာ့မွာပဲ ဆိုၿပီေတာ့ မနက္က်ေတာ့ သားျဖစ္သူက ည အိပ္ေရးဝေအာင္အိပ္ၿပီးေတာ့
အိမ္ျပန္ေရာက္ခ်လာတယ္၊ အေစာႀကီး အိမ္ျပန္ေရာက္လာၿပီးေတာ့ “ဘယ္မတုန္း ဓမၼကထိကဘုန္းႀကိးေကာ မပင့္ခဲ့ဘူးလား” ဆိုေတာ့ “ဘာလို႔ဖုိ႔လဲ”ေပါ့၊ အဲဒါနဲ႔ သူ႔မိခင္ႀကိးက “ကဲ ငါ့သား ညက ဥပုသ္ေစာင့္ထားရတယ္၊ ေရာ့ ယာဂုေလး အရင္ေသာက္လုိက္ဦး”၊ “ခင္ဗ်ား ညက က်ဳပ္ကို ဥပုသ္ေစာင့္သြားရင္
ေငြ ၁၀၀၀ ေပးမယ္လို႔ ေျပာတယ္၊ အဲဒီ ေငြ ၁၀၀၀ ဘယ္မတုန္း”။
ေငြ ၁၀၀၀ မရမခ်င္း မေသာက္ဘူး၊ မိခင္ႀကီးက
ေငြ ၁၀၀၀ ထုတ္ေလးကို ေရွ႕ခ်ၿပီး “ကဲ ေသာက္ပါကြယ္ ေရာ့ ၁၀၀၀ ထုတ္” ဆိုေတာ့မွ အဲဒီက်မွာ ေသာက္တယ္၊ ေငြ ၁၀၀၀ ထုတ္ယူၿပီးေတာ့
ေသာက္တယ္၊ မိခင္ႀကီးက ေသာတာပန္၊ သားက မိုက္မဲတယ္၊ ဒီလိုလည္းရွိတာပဲ၊ ဆံုးမလို႔ မရဘူး၊
အဲဒီေတာ့ မိခင္ႀကီးက ဘယ္ေလာက္ ဆံုးမဆံုးမ မိုက္မဲတဲ့ သားသမီးဆိုတာလည္း ရွိႏိုင္တယ္၊
ဆရာသမား ဘယေလာက္ေကာင္းေကာင္း တပည့္ကလည္း ေကာင္းခ်င္မွ ေကာင္းမွာေပါ့ေနာ္။
တစ္ခါတစ္ေလ ဘုန္းႀကီးတို႔ ေက်ာင္းက
ဆုးိသြမ္းတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေလးေတြ သတင္းၾကားတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ “ဟာ၊ ဘယ္ေက်ာင္းထြက္ ဆိုးတယ္” နဲ႔ေျပာၾကတယ္၊ ဘုန္းႀကီးတို႔က ေမးတယ္၊ “မင္းတို႔ အဲသလို ေျပာစတမ္းဆိုလို႔ရွိရင္ ေဒဝဒတ္ဘယ္ေက်ာင္းထြက္တုန္း” လို႔၊ ေဒဝဒတ္က ေဇတဝန္ေက်ာင္းထြက္ပဲလို႔၊ အဲဒါဆိုရင္ ေဇတဝန္ေက်ာင္း
အျပစ္တင္ရမလား၊ ေဒဝဒတ္အျပစ္တင္ရမလား၊ တခ်ိဳ႕က ေက်ာင္းထြက္ဆိုၿပီးေတာ့ေက်ာင္းကို ပုတ္ခတ္ၿပီးေတာ့
ေျပာေလ့ရွိတာကိုး၊ ဒီေတာ့ ဒါေတြက မဆိုင္ဘူး၊
သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာစကားမွာ “သားသမီးေကာင္းမိဘေခါင္း”
“တပည့္မေကာင္း ဆရာ့ေခါင္း” ဆိုၿပီးေတာ့ ေခါင္းေပၚေတာ့ ေရာက္တာေပါ့ေနာ္၊ အဲဒါဆိုရင္
ေဒဝဒတ္မေကာင္း ဘုရားေခါင္း ေရာက္မွာေပါ့၊ အဲဒါက်ေတာ့ ခ်န္ထားၾကတယ္၊ ကာယကံရွင္ပုဂၢိဳလ္နဲ႔
အမ်ားႀကီးဆိုင္တယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဘုန္းႀကီးတို႔စာေပထဲမွာ
“ဥပေဒသမတၱေမဝ ဟိ ပရာယတၱာ(ပရသၼႎ ပဋိပဗဒၶံ)၊ အညာ သဗၺာ သမၸတိ အတၱာဓိနာ ဧဝ”
တဲ့၊ နည္းေပးလမ္းျပ လုပ္တာသည္ပင္လွ်င္ ဆရာသမားနဲ႔
ပတ္သက္ပါတယ္တဲ့၊ အားလံုးေအာင္ျမင္မႈဟာ ကိုယ့္ေပၚ မူတည္ပါတယ္တဲ့၊ ဆရာသမားဆိုတာ ဆံုးမၾသဝါဒေပး႐ံုသာ တာဝန္ရွိတယ္လို႔
ဒီလိုေျပာတယ္ေနာ္၊ အျခားေအာင္ျမင္မႈဟာ ကိုယ္နဲ႔ဆိုင္တယ္ေပါ့၊ ေအာင္ျမင္မႈ က်႐ံႈးမႈဟာ
ကိုယ္နဲ႔ပဲဆိုင္တယ္ေပါ့၊ ဒီလို ဆိုပါတယ္၊ ဒါက ပိုၿပီးေတာ့ လက္ေတြ႔က်တယ္။
အဲဒီေတာ့ အဲဒီ မိတၱဝိႏၵက ဆိုတာ
ေငြေလး ၁၀၀၀ ရတဲ့ အခါ သူကအေရာင္းအဝယ္ စိတ္ဝင္စားတယ္၊ ေငြ ၁၀၀၀ အရင္းအႏွီးလုပ္ၿပီး အေရာင္းအဝယ္
လုပ္လိုက္တာ မၾကာခင္ပဲ သိန္း ၂၀ေလာက္ ရသြားတယ္၊ သိန္း ၂၀ ရတဲ့အခါက်ေတာ့ သူ႔အေမကိုေျပာတယ္၊
သေဘၤာနဲ႔ ပင္လယ္ခရီးျဖတ္ၿပီးေတာ့ အေရာင္းအဝယ္ လုပ္ခ်င္တယ္၊ ဒီမွာ တင္လုပ္လို႔ အားမရဘူး၊
ပင္လယ္ခရီး နဲ႔ သြားမယ္ဆိုေတာ့ သူ႔အေမက တားတယ္၊
“ငါ့သား အိမ္မွာ တို႔ပစၥည္းေတြ အမ်ားႀကီး၊
မင္းတစ္ေယာက္တည္းရွိတယ္၊ ပင္လယ္ခရီးဆိုတာ အင္မတန္အႏၱရာယ္မ်ားတယ္၊ မသြားပါနဲ႔” တားတာ မရဘူး၊ မရ႐ံုတင္မဟုတ္ဘူး၊ အေမက ေရွ႕ကေနကာဆြဲထးတဲ့အခါ
အေမကို တြန္းလွဲထိုးႀကိတ္ၿပီးေတာ့ အေမ့ေပၚက ေက်ာ္ၿပီးေတာ့ ပင္လယ္ခရီးကို ထြက္သြားတယ္၊
ဒါ သူေစာ္ကားခဲ့တာေနာ္၊ အေမကို ထိုးႀကိတ္တြန္းလွဲ ပစ္ထားခဲ့တယ္၊ မိခင္က မသြားဖို႔ေျပာတာမရေတာ့ အတင္းတားတယ္ အတင္းထားတဲ့
အခါ အေမကိုတြန္းလွဲထိုးႀကိတ္ၿပီးေတာ့ ထားခဲ့တယ္။
အဲဒီကေနၿပီးေတာ့ သေဘၤာေပၚ တက္တယ္၊
ပင္လယ္ခရီး ျဖတ္တဲ့အခါမ်ာ ပင္လယ္ထဲမွာ သတို႔ရြက္ေလွႀကီးက အေၾကာင္းမဲ့ ပင္လယ္ျပင္ထဲမွာ
ခုေခတ္လိုဆို စက္ပ်က္သြားတယ္ေပါ့၊ အဲဒီ တုန္းက စက္မတပ္ေတာ့ ပင္လယ္ထဲမွာ သေဘၤာႀကီး တက္က
ၿငိေနသလိုပဲ ရပ္ေနတယ္၊ ဘယ္မွ လို႔ေရြ႕လို႔မရေတာ့ဘူး။
အဲဒီလို ျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဘာလုပ္ၾကတုန္းဆိုေတာ့
သေဘၤာေပၚ ပါလာတဲ့သူေတြထဲမွာ လူယုတ္မာဆိုတာ ရွိေလာက္တယ္၊ သူ႔ေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္တာ၊ မဲခ်မယ္
ဆိုၿပီးေတာ့ မဲခ်တယ္၊ မဲခ်တဲ့အခါ ၃-ႀကိမ္တိုင္တိုင္ သူ႔ခ်ည္းပဲက်တယ္၊မဲက သူ႔ခ်ည္းပဲေပါက္တယ္၊ သူ႔ေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရတယ္ေပါ့၊ အဲဒါနဲ႔ ကဲ မင္းကို တို႔ဆက္ၿပီး မေခၚႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီးေတာ့
ေဖာင္ေလးလုပ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီေဖာင္ေပၚတင္ၿပီး ပင္လယ္ထဲပစ္ခ်လိုက္တာေပါ့၊ သူ႔လည္းခ်ၿပီးေရာ
သေဘၤာႀကီးက ထြက္သြားသတဲ့၊ အကုသိုလ္မ်ားတာေနာ္၊ အကုသိုလ္က အက်ိဳးေပးၿပီဆိုရင္ ဒီလိုပဲ။
သူဟာ အဲဒီ ေဖာင္ကေလးကိုစီးၿပီး
သြားလုိက္တာ ေလသင့္ရာ လိႈင္းပုတ္ရာနဲ႔ ပင္လယ္ထဲ ေမ်ာပါသြားၿပီး ကၽြန္းေလးတစ္ကၽြန္းနား
ေရာက္သြားတယ္၊ အဲဒီကၽြန္းေလးမွာ ေငြဗိမာန္နဲ႔ ေဝမာနိက ၿပိတၱာမေတြ သြားေတြ႔တယ္၊ေတြ႔တဲ့အခါက်ေတာ့
ေဝမာနိက ၿပိတၱာမေတြက သူ႔ကို ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ထားတာ၊ သူနဲ႔ ေဝမာနိက ၿပိတၱာမေတြနဲ႔
ေပ်ာ္လို႔၊ အဲသလိုေနတာ ၊ ေဝမာနိက ၿပိတၱာမေတြက ၇-ရက္ နည္းစည္းစိမ္ ခံစားၿပီး ၇ ရက္ၾကာေတာ့
ငရဲခံၾကရတယ္တဲ့၊ သတၱဝါေတြရဲ႕ ကံၾကမၼာဆိုတာ
အလြန္ထူးဆန္းတယ္ ၇-ရက္ နတ္သမီးကဲ့သို႔ စည္းစိမ္ခံစားရၿပီးေတာ့ ၇-ရက္ ငရဲမွား
သြားၾကရတယ္တဲ့။
***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏
အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
*** ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။