၄။
ရြာေရႊ႐ုိင္-ရြာေရႊ႐ုိင္
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဥဳးဇနကေရ…ေရႊဘိုနယ္မွာ ေတာင္လက္
ေျမာက္လက္ ခြဲျခား၍ ရြာအမ်ားရွိပါတယ္၊ ကိုယ္ေတာ္က ဘယ္နယ္ဘယ္ရြာမွာ ျဖစ္လိုသလဲ။
တပည့္ေတာ္။ ။ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ ကိုယ္ငါးခ်၌ ကိုယ္ခ်ဥ္တယ္
ဆိုဆို,ေရႊဘိုေတာင္လက္ သ႐ုိင္ရြာမွာဘဲ ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။` ။ ကိုယ္ေတာ္ရဲက သ႐ုိင္ရြာမွာ
ေရႊက်င္ဂိုဏ္းရဲ႕ ဒုတိယသာသနာပိုင္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ မဟာဝိသုဒၶါ႐ုံဆရာေတာ္,ထရံကာ
ဆရာေတာ္တို႔ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး သံဃာေတာ္မ်ားဘက္က အသိမ်ားပါတယ္၊
ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မထြက္ေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ လူသိမမ်ားပါဘူး။
တပည့္ေတာ္။ ။ ရြာအေနနဲ႕ေတာ့ အိမ္ေျခမမ်ားလွလို႔
ကႀကီးက်ယ္ပါဘူး၊ဒါေပမဲ့ လူမ်ားစုအေနနဲ႕က ျမန္မာမင္း လက္ထက္မွာေရာ
အဂၤလိပ္လက္ထက္မွာေရာ အဆင့္အတန္းျမင့္ပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဘယ္လိုျမင္ပံုလဲ ကုိယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ ရြာဥဳး ရြာထိပ္မွာ ေရွးမင္းတို႔တည္ထားတဲ့
ေစတီေတာ္မ်ားရွိပါတယ္၊ ထုိ႔ေနာက္ ပစၥည္းရွိသူတို႔ တည္ထာတဲ့ ေစတီေတာ္
ဆင္းတုေတာ္မ်ားလဲ အမ်ားပင္ ရွိပါတယ္၊ ထုိေစတီေတာ္မ်ားက ရြာ၏အဆင့္ အတန္းကုိ
မွန္းႏိုင္ေလာက္ေသာ အမွတ္အသားအမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ သည့္ျပင္ေကာ ကိုယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ မူလက ရြာ၏ အေျခအေန ခိုင္မာေလေတာ့ အနီးအပါး
ျဖစ္တဲ့ ခင္မင္ရြာ စမြန္းရြာတို႔မွ ပစၥည္းရွိတဲ့လူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားႏွင့္သ႐ိုင္သူ
သ႐ိုင္သားတို႔ အေၾကာင္းပါၾကပါတယ္၊ ေနာက္ (သူခိုး ဒါးျမေဘးေၾကာင့္)
ပစၥည္းရွင္အမ်ားပင္ သ႐ုိင္ရြာသို႔ ေပါင္းစုၾကပါတယ္၊ ထုိသို႔ ေပါင္းစုမိလုိ႔
အေတာ္ၾကာတဲ့အခါ သားေရး သၼီးေရး ဆက္သြယ္မႈေၾကာင့္ ထုိလူအမ်ားစုဟာ
ေဆြမ်ဳိးေတာ္စပ္ကုန္ၾကပါတယ္၊ အဲဒီ တမ်ဳိးေၾကာင့္ ထိုလူအမ်ားစုဟာ
ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္ကုန္ၾကပါတယ္၊ အဲဒီ တမ်ဳိးလံုးက အိမ္ေျခ တရာ့ငါးဆယ္ခန္႔ရွိေသာ
ရြာကို သံုးပံု ႏွစ္ပံုေလာက္ ဖံုးေနတာ ျဖစ္ေတာ့ တရြာလံုး အဆင့္အတန္းျမင့္သလုိ
ျဖစ္သြားတာေပါ့။
ဓမၼဂုတ္။ ။ အင္းဒီလိုေတာ့ ျဖစ္ႏို္င္စရာရွိပါတယ္၊
ဒါ့ေၾကာင့္ ကိုယ္ေတာ္တုိ႔ အမ်ဳိးဟာ ေမာင္ႏွမခ်င္း လက္ထပ္ၾကတာ ထင္တယ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ တပည့္ေတာ္တို႔အမ်ဳိး ဇာတိေသြး အင္မတန္ ႀကီးပါတယ္၊
သူတို႔ရဲ႕ စီးပြားေတြကို ေဆြမ်ဳိးထဲက ဆက္၍ ခံစားေစခ်င္ပါတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္
လက္ထပ္ခ်ိန္ေရာက္၍ သားသၼီးမ်ားအတြက္ စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ တဝမ္းကြဲထဲက ပဌမ၊ တဝမ္းကြဲ
အရြယ္တူမရွိလွ်င္ ၂ ဝမ္းကြဲ၊ ၂ ဝမ္းကြဲ မရွိလွ်င္ သံုးဝမ္းကြဲထဲက ေရြးၾကပါတယ္၊
ခုလို ေရြးစရာမရွိလွ်င္ အျခားတရြာျဖစ္ျဖစ္ ေရြးၾကပါတယ္၊ အမ်ဳိးည့ံလွ်င္
ပစၥည္းရွိေသာ္လဲ မေပးစားလိုၾကဘူး။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဒီလိုဆိုေတာ့ ကိုယ္ေတာ္တို႔အမ်ဳိးက
သာကီဝင္မင္းမ်ဳိးကို အားက်တာေပါ့ေနာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ခ်ီးမြမ္းခ်င္တဲ့သူက ဒီလိုျမင္ေပမဲ့
ရန္ျဖစ္ၾကလို႔ အမ်ဳိးထိၿပီး ဆဲတဲ့အခါ “ဟဲ့-ေခြးမ်ဳိး…ေမာင္ႏွမခ်င္း အဝွါျပဳတဲ့
ေခြးမ်ဳိး” လို႔လဲ အဆဲခံရပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ္မိဘမ်ားလဲ
ေမာင္ႏွမခ်င္းဘဲလား။
တပည့္ေတာ္။ ။အေမ့ဘက္က ေမာင္ႏွမခ်င္းစပ္ထားပါတယ္၊
ဒါကိုအေမကသေဘာမက်လို႔ အေဖနဲ႔ လိုက္ေျပးတာနဲ႕ အေတာ္ၾကာၾကာ အေမ့ဘိုးဘြားဘက္က
မေခၚဘူး၊ ေနာက္မွ ေခၚတယ္လုိ႔ ၾကားဖူးပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ကိုယ္ေတာ့္အေဖဘက္က ညံ့လို႔လား။
တပည့္ေတာ္။ ။မညံ့ပါဘူး…ေမာင္ႏွမခ်င္းစပ္ထားတာ မျဖစ္ရလု႔ိပါ၊
ဒီလိုေသြးမစပ္တဲ့မိဘႏွစ္ဖက္ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အမ်ဳိးဟာ ပိုၿပီး က်ယ္ျပန္႕
သြားတာေပါ့။
ဓမၼဂုတ္။ ။ကုိယ္ေတာ္တို႔ အမ်ဳိးဟာ
ေဆြႀကီးမ်ဳိးႀကီးမုိ႔ ေပ်ာ္စရာေကာင္းမွာ ဘဲေနာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။အား…ဒီလုိလဲ အထင္မႀကီးလိုက္နဲ႕
အံုး,သိပ္ရြံစရာေကာင္းတဲ့အခ်က္ေတြကလဲ ဒီအမ်ဳိးထဲမွာ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ဘာမ်ား မေကာင္းျဖစ္စရာရွိလို႔လဲ
ကုိယ္ေတာ္၊ အားလံုး အမ်ဳိးေတြခ်ည္းဘဲဟာ။
တပည့္ေတာ္။ ။ေလာဘ ေဒါသ မာန ဣႆာ မစၧရိယ ဆိုတာ(ပုထုဇဥ္
မွန္သမွ်) အျပည့္ရွိေနတာဘဲဘုရား၊ ဒီေတာ့ ေလာဘဆိုင္ရာ စီးပြားေရးႏွင့္စပ္ၿပီး
ေမာင္ႏွမ အရင္းခ်င္းေတာင္ (အိမ္ေထာင္ကြဲတဲ့အခါ) ေမတၱာအေစးမကပ္ခ်င္ၾကဘူး၊ ေလာကကို
အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ေဒါသ မာနေတြ မနာလို ဝန္တိုဆိုတဲ့ ဣႆာ မစၧရိယေတြဟာ အနဲနဲ႕
အမ်ား မကင္းၾကေတာ့ဘူး၊ ဒီေတာ့-တပည့္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အမ်ဳိးေတြလဲ လူထဲကလူေတြဘဲ ျဖစ္ေတာ့
လူလိုေနၾကတာေပါ့ဘုရား၊ ဒါ့ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္က ေနာက္လူေတြကို ေျပာေလ့ရွိပါတယ္၊
“ဒို႔အမ်ဳိးဟာ က်ီးကန္းေတြလိုဘဲ,စီးပြားေရးႏွင့္ ဆိုင္လာလွ်င္ က်ီးကန္းေတြ
တေကာင္ႏွင့္တေကာင္ မညွာသလို၊ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္(အရင္းေပမယ့္) မညွာတတ္ဘူး၊ သူမ်ားက
တေယာက္ေယာက္ကုိ ေစာ္ကားတယ္ဆိုရင္ စီးပြားေရးတုန္းက မတဲ့ေပမဲ့ ဝိုင္းအာၾကတယ္”လို႔။
ဓမၼဂုတ္။ ။ကိုယ္ေတာ္တု႔ိအမ်ဳိးဟာ
မဟာဝိသူဒၶါ႐ုံဆရာေတာ္ႀကီးတို႔ ထရံကာ ဆရာေတာ္ႀကီးတို႔လုိ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြ
ထြန္းကားတဲ့ အမ်ဳိးျဖစ္ေတာ့ လူ႕က်င့္ဝတ္
စာရိတၱဘက္ကေတာ့ ေကာင္းမွာဘဲေနာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ထုိဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ရာဇဂု႐ုတံဆိပ္ေတာ္
ရၾကလို႔ႏိုင္ငံမွာ ထင္ရွားတာပါ၊ ထုိဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ အထက္က
သ႐ိုင္ဆရာေတာ္ႀကီးလို႔ ထင္ရွားေတာ္မူတဲ့ ေရႊေတာင္ေက်ာင္း ဆရာေတာ္ႀကီးဆုိတာ
ရွိပါတယ္၊ သ႐ိုင္ရြာတြင္ မကပါဘူး၊ တနယ္လံုးမွာ ဩဇာေကာင္းပါတယ္၊ သတြာမ်ားရဲ႕
အက်ဳိးကိုလဲ ေဆာင္ေတာ္မူဟန္ တူပါတယ္၊ ရြာရဲ႕ အေနာက္အင္းႀကီးကို ေဘးမဲ့ထားဘုိ႔
ရွင္ဘုရင့္ထံ ေမတၱာရပ္လို႔ ေဘးမဲ့ရဖူးပါတယ္၊ ထုိဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ဩဝါဒကုိ နာယူရလုိ႔
တပည့္ေတာ္တုိ႔အမ်ဳိးသာမက တရြာလံုး စာရိတၱ
ေကာင္းၾကပါတယ္၊ ေရွးလူႀကီးသူမ မ်ားရဲ႕ ထံုးစံမွာ ရဟန္း သံဃာျမင္လွ်င္ ဥဳးေခါင္းေပၚမွာ
ပခံုးေပၚမွာ ရွိတဲ့ ဝန္ထုပ္ကို ခ်ၿပီး ထိုင္၍ လက္အုပ္ခ်ီေလ့ ရွိၾကပါတယ္၊
ဒီအက်င့္ဟာ တပည့္ေတာ္တိုိ႔ ငယ္စဥ္တိုင္ေအာင္ ရွိေသးလို႔ မႏၲေလးမွ မဟာဝိသုဒၶါ႐ုံ
ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ အတူပါလာတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ အစံုက သံဃာေတာ္ ေတြကခ်ီးမြမ္းေတာ္မူၾကပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။သ႐ုိင္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဩဝါဒေကာင္းေတာ့
လူႀကီးေတြက ဆက္ၿပီး လူငယ္ေတြပါ ေကာင္းၾကရမွာေပါ့ေနာ္။
တပည့္ေတာ္္။ ။ဘာသာေရး၌
ယဥ္ေက်း႐ုံသာမကပါဘူး,ျမန္မာမင္းလက္ထက္ကို မွီလိုက္တဲ့ လူႀကီးသူမတို႔က
႐ုိးရာအားျဖင့္လဲ ယဥ္ေက်းၾကဟန္ တူပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ ငယ္ငယ္တုန္းက အဘိုးမ်ားႏွင့္
အရြယ္တူ လူႀကီးေတြစကားေျပာတာကို ၾကားလိုက္ရဘူးပါတယ္၊ နံနက္ဆြမ္းခံဝင္ခ်ိန္ေလာက္မွာ
တပည့္ေတာ္တို႔အိမ္ကိုလာၿပီး ဘုိးအရြယ္ေတြ လဘက္ရည္ေသာက္ရင္း စကားေျပာၾကပါတယ္၊
အသက္ႀကီးတဲ့လူႀကီးက ေျပာလို္က္ရင္ အသက္ငယ္တဲ့လူႀကီးက “အမိန္႔ေတာ္အတိုင္းပါခင္ဗ်ာ၊
ဦးထိပ္ရြက္ပါခင္ဗ်ား” လို႔ ေျပာၾကပါတယ္၊ (ယခုေခတ္ “ဟုတ္ကဲ့”လို႔ အေျပာမ်ဳိးႏွင့္
သေဘာတူပါတယ္)။
ဓမၼဂုတ္။ ။တယ္ နားေထာင္ေကာင္းတဲ့
စကားအသံုးေတြဘဲေနာ္၊ ဒီအသံုးအႏႈန္းမ်ဳိး ယခုရွိေသးသလား။
တပည့္ေတာ္။ ။ေဝးပါရဲ႕ ဘုရား…တပည့္ေတာ္ မိဘတုိ႔ လက္ထက္က်ေတာ့
မၾကားရေတာ့ရပါဘူး၊ မိဘလက္ထက္မွာ အဂၤလိပ္ အုပ္စိုးခ်ိန္ျဖစ္လုိ႔ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈေတြ
တစတစ ကြယ္သြားပါတယ္၊ ဘုိးမ်ားရဲ႕ လက္ထက္မွာ ဝတ္ထားတဲ့ အဝတ္ကလဲ မ်ားေသာအားျဖင့္
အျဖဴေတြျဖစ္ေတာ့လူႀကီးေတြကို ၾကည့္ရတာ အသြားအလာ အေနအထို္င္မွစ၍
သိပ္ၿပီးၾကက္သေရရွိပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ဒီယဥ္ေက်းမႈကေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့
အစိုးရလုိက္ၿပီး ေျပာင္းလႊဲရမွာေပါ့ ကိုယ္ေတာ္၊ ဒါ့ထက္ စကားက္ုိ
ျပန္ဆက္ရဥးမယ္,ေရႊေတာင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ ဘယ္လို ဆက္လာသလဲ ကိုယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။အဲဒီ အဆက္ေတာ့ တပည့္ေတာ္ မၾကားဖူးပါ၊
ဒါေပမဲ့-သ႐ိုင္ရြာက ေရွးသူေတာ္ေကာင္း ဆရားေတာ္ႀကီးေတြ အေတာ္ၾကာၾကာ
ဆက္ခဲ့ၾကဟန္တူပါတယ္၊ အရွင္သုေမဓာဆုိတာ “ရဟႏၲာ”လို႔ ေက်ာ္ေစာခဲ့ပါတယ္၊ ယခုလဲ
ေစတီလွဘုရားဝို္င္းရဲ႕ အေရွ႕ေတာင္ေဒါင့္မွာ “ရဟႏၲာ သမုတ္တဲ့သိမ္”ဟု အသိအမွတ္ျပဳအပ္သဲ့သိမ္ေတာ္
ရွိပါေသးတယ္၊ အဲဒီသိမ္ေတာ္မွာဘဲ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ႀကီး ဥပဇၩာယ္ျပဳ၍ မဟာဝိသုဒၶါ႐ုံ
ဆရာေတာ္ႀကီး ရဟန္းျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာစမွတ္ရွိပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ဒီလိုဆိုေတာ့္ ကိုယ္ေတာ္တို႔ရြာဟာ
ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ ဩဝါဒကို အဆက္ဆက္ နာယူခဲ့ရပါလိမ့္မယ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ျဖစ္ေလာက္ပါတယ္ ဘုရား၊ အဲဒီ ေစတီလွရဲ႕ မဟာရာမ္
တံတို္င္းအတြင္းမွာဘဲ ေမာင္ရင္စ်ာန္ရ တည္ထားသဲ့ “ေလးကၽြန္းေျမ ေစတီေတာ္ကေလး”ဆိုတာ
တပည့္ေတာ္ ငယ္စဥ္က ဖူးလိုက္ရပါေသးတယ္၊ ေစတီေတာ္က ငယ္ငယ္ဆိုေတာ့ လူမေလးစားလုိ႔ ယခုေတာ့
မရွိေတာ့ပါဘူး။
ဓမၼဂုတ္။ ။ႏွေျမာစရာဘဲ ကိုယ္ေတာ္,ရာဇဝင္တန္ဘုိးကို
မသိၾကေတာ့ မေစာင့္ေရွာက္တတ္ၾကေပဘူးေပါ့၊ ဒီလိုဆိုေတာ့ ကိုယ္ေတာ္တို႔ရြာရဲ႕
ဘာသာေရးယဥ္ေက်းမႈဟာ ၾကာလွၿပီေပါ့ေနာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။မွန္ပါတယ္ဘုရား……အရွင္အရဟံတို႔ရဲ႕
ေရွ႕ပိုင္းေခတ္အဆက္နဲ႔ ၿပိဳင္ျဖစ္စရာရွိပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ဒီေစတီေတာ္ႀကီး,ေစတီေတာ္ငယ္မ်ားကို
ယခုတိုိင္ေအာင္ ျပဳျပင္ေနၾကတာေတာ့ ခ်ီမြမ္းစရာပါဘဲ ကိုယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။မွန္ပါတယ္-တပည့္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အမ်ဳိးမွာ
ေရွးထံုးစံတခု ရွိပါတယ္,အိမ္ေထာင္က်ၿပီးတဲ့ႏွစ္မွာ တတ္ႏိုင္လွ်င္ ကထိန္ခင္းရပါတယ္၊
သားကေလး ၅ ႏွစ္သားေလာက္ရွိတဲ့ အခါရွင္ျပဳ အလႉေပးရပါတယ္,ေနာက္တႀကိမ္ရွင္ျပဳဘုိ႕
သားရွိေသးလွ်င္ ဒုတိယ ရွင္ျပဳအလႉေပးရပါတယ္,ေနာက္ေတာ့ တတ္ႏို္င္လ်င္ မိဘ
ဘုိးဘြားတို႔ရဲ႕ ေက်ာင္း,ဘုရားေစတီ,တန္ေဆာင္းျပာႆဒ္တို႔ကို ျပဳျပင္ရ
မြမ္းမံရပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ပစၥည္းက မေပါမ်ားရင္ေကာ ကိုယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ပစၥည္းမရွိလို,မတတ္ႏို္င္လွ်င္ေတာ့ ဘာမွ
မလုပ္ေတာ့ဘူးေပါ့ဘုရား၊ ဒီလိုလူအတြက္ေတာ့ “အမ်ဳိးတိမ္ေကာသြားတယ္”လို႔ ဆိုရေတာ့
တာေပါ့၊ အဲဒီလုိ တတ္ႏို္င္တဲ့လူကလဲ သဒၶါတရားရွိဥဳးမွ ျပဳျပင္တာပါ၊ သဒၶါ မရွိလွ်င္
မျပဳျပင္ၾကလုိ႔ တတ္ႏို္င္တဲ့ ေဆြနီးမ်ဳိးစပ္က ျပဳျပင္ေလ့ရွိပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ဒါ့ေၾကာင့္ ကိုယ္ေတာ္တို႔ရြာ
ေစတီဆင္းတုေတာ္မ်ားမွာ ယေန႔အထိ ထံုးသကၤန္းေဖြးေဖြးႏွင့္ တန္ေဆာင္းႀကီးငယ္မ်ားလဲ
တင့္တယ္ေနတာဘဲေနာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ မွန္ပါတယ္,တပည့္ေတာ္ရဲ႕ မိဘက္ဖဘက္ ႏွစ္ဖက္လံုးမွာ
တဖက္ တဖက္လွ်င္ အမိ အဘ အစံုျဖာလိုက္ေတာ့ ေလးဖက္ျဖစ္သြားပါတယ္၊ အဲဒီ ေလးဖက္တြင္
အေဖ့ဖက္ ဘုိးက စမြန္းအႏြယ္ျဖစ္ေတာ့ စမြန္းရြာမွာ သူ႕မိဘဖက္က ေစတီေတာ္ကို ထပ္မံ၍
ျပင္ပါတယ္၊ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္မွာ ရြာကထပ္မံ ျပင္မယ္လုိ႔ တပည့္ေတာ္ကို
အေၾကာင္းၾကားေတာ့ တပည့္ေတာ္ဆိုင္ရာက ဝတၳဳတစ္ေထာင္ထည့္လိုက္ရပါေသးတယ္၊ အေဖဖက္
အဖြားတို႔ကေတာ့ အစိုးရပို္င္းမွာ ပါေနဟန္တူပါတယ္၊ အဖြားရဲ႕ ေမာင္တေယာက္က
ဆားေတာင္အုပ္, ညီမတေယာက္ နန္းေတာ္သူတို႔ ၾကားဖူးပါတယ္၊ ေရွးမင္းမ်ား တည္ထားခဲ့တဲ့
ေရွးအက်ဆံုး “ေရႊမုေ႒ာေစတီ”ဆိုတာ အဖြားဘက္က အေမြဆို္င္ဘုရားပါ၊ ေနာက္ဆံုးမွာ
တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အမတဝမ္းကြဲက ျပင္သြားပါတယ္၊ အမေနာက္ေတာ့ မျပင္ၾကလို႔ အေမ့ဖက္
ေဒၚေလးတေယာက္က ျပင္ပါတယ္၊ မၾကာမီက မႏၲေလးေနတဲ့ တူတေယာက္ကို
မင္းတုိ႔တတ္ႏိုင္တဲ့အခါ၊ “ေရႊမုေ႒ာ ေစတီေတာ္”ကို တာဝန္ယူၾကလို႔ ေျပာလိုက္ပါေသးတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕ မယ္ေတာ္ဖက္ကေကာ
ဘာေကာင္းမႈမ်ားရွိသလဲ။
တပည့္ေတာ္။ ။အေမဖက္က ယခုတိုင္ေအာင္ တက္ႏို္င္တဲ့လူေတြ
အမ်ားပင္ ရွိပါေသးတယ္, သို႔ေသာ္ အရင္းထဲကေတာ့ အေတာ္အားေရာ့သြားပါၿပီ,တဝမ္းကြဲေတြက
အားေကာင္းပါတယ္၊ ေရႊမုေ႒ာဘုရားဝိုင္းထဲမွာ အေမ့ ဖက္ အဖြားႀကီးမွစ၍ ေဆြမ်ဳိးေတြရဲ႕
ေကာင္းမႈ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိပါတယ္၊ ထုိေကာင္းမႈမ်ားကို သ႐ိုင္ေခ်ာင္က သီလရွင္ဆရာ
ေဒၚေလး, ဝက္လက္ရႊ႕ေျပာင္းေနတဲ့ ေဒၚေလးႏွင့္ မႏၲေလးေရႊ႕ေျပာင္းေနတဲ့
ညီတဝမ္းကြဲတို႔က ျပဳျပင္ၾကပါတယ္၊ အေမ့အဖြားရဲ႕ေစတီေတာ္, အေမ့ဥဳးေလးရဲ႕
ေစတီေတာ္စတဲ့ ေဆြမ်ိဳးေစတီ ျပာႆဒ္ အားလံုးဘဲ တဝို္င္းလံုး သာယာေနၿပီလုိ႔
ေျပာၾကပါတယ္။
♣ ဆရာေတာ္ႀကီး ကိုယ္တိုင္ေရးသာေတာ္မူေသာ တစ္ဘဝသံသရာ စာအုပ္မွ ♣
♣♣ ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။