Friday, January 18, 2013

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၂၇) အခန္း - ၆ စိတ္ကိုအာ႐ံုႏွင့္ ေလ့က်င့္ျခင္း{ဆူညံညံသံေတြ အခုေခတ္မွာ လႊမ္းမိုးသြားၿပီဆိုေတာ့ ဝိေဝကဇပီတိသုခ ကင္းဆိတ္မႈ ခ်မ္းသာဆိုတာ ဘယ္သိေတာ့မွာတုန္း}




                   အခုလည္း ေကာင္းၿပီ - ရွင္စူဠပန္ကို ပုဝါျဖဴကေလးေပးတယ္ဆိုတာ အတိတ္ဘဝနဲ႔ စပ္ၿပီးေတာ့ေပးတာ၊ လူတိုင္းကုိ ေပးတာ မဟုတ္ဘူး၊ ရွင္းစူဠပန္ကို ပုဝါျဖဴကေလး ေလးလိုက္တာဟာ အတိတ္ဘဝတုန္းက ပုဝါေလးမွာ ၾသဒါတကသိုဏ္းကို ေလ့က်င့္ခဲ့ဖူးတယ္၊ ေလ့က်င့္ၿပီးေတာ့ စ်ာန္အဘိညာဏ္ေတြ ရခဲ့ဖူးတယ္၊ အဲဒီဘဝက အရွိန္အဝါေလးကို ျမတ္စြာဘုရားက စုစည္းေပးလုိက္တာ၊ စုစည္းေပးလိုက္ေတာ့ ဒီ ျဖဴဆြတ္ေနတဲ့ ပုဝါဆိုတဲ့ အျဖဴအာ႐ံုေလးမွာ စိတ္ကို ေလ့က်င့္ေပးတာ၊ ပုဝါျဖဴကေလးကို ေရွ႕ခ်၊ ခ်ၿပီးတဲ့အခါမွာ ထိုပုဝါအျဖဴေရာင္ေလးကို စိုက္ၿပီးၾကည့္တယ္၊ စာလိုေျပာရင္ ၾသဒါတကသိုဏ္း ႐ႈတယ္ေပါ့၊ အျဖဴ အျဖဴ လို႔ စိတ္ထဲက မွတ္ၿပီးေတာ့ ေနတယ္၊ အဲဒီလို မ်က္စိဖြင့္ၿပီးေတာ့ အျဖဴအာ႐ံုေလးကိုမ်က္စိန႔ဲ မွတ္ေနတာကို ပရိကမၼနိမိတ္ လို႔ ေခၚတယ္၊ အာ႐ံုနိမိတ္တစ္ခုကို ယူေနတာ၊ စိတ္ကို ဘာနဲ႔ေလ့က်င့္ေနတာတုန္း ? အာ႐ံုနဲ႔ေလ့က်င့္ေနတာ၊ အဲဒါလည္းပဲ စိတ္ျဖစ္စဥ္ တစ္ခုတည္းမွာ ပါတယ္၊ ဒါ သာမန္နဲ႔ မရဘူး၊ ႐ိုးရာမဟုတ္ဘူး။

                   အဲဒါက အာ႐ံုကို စိတ္နဲ႔ေလ့က်င့္ေနတာ၊ ၾကည့္ - အျဖဴ အျဖဴနဲ႔ ေလ့က်င့္ေနတဲ့အခါ ဒီ သူေလ့က်င့္ေနတဲ့ အာ႐ံုေလးဟာ ပရိကမၼနိမိတ္၊ ျပင္တင္ၿပီးေတာ့ထားတဲ့ အာ႐ံုေလးတစ္ခုအေပၚမွာ စိတ္ကို ျပင္ဆင္ေလ့က်င့္ေနတာ၊ အဲဒီလို ေလ့က်င့္လုိက္တဲ့ အခါ မၾကာခင္ပဲ အျဖဴအာ႐ံုေလးဟာ စိတ္ထဲမွာ စြဲထင္သြားတယ္၊ ကင္မရာနဲ႔ ႐ိုက္ယူလိုက္သလိုပဲ စိတ္ထဲမွာ စြဲထင္သြားတယ္၊ အဲဒီေတာ့ စြဲထင္သြားတဲ့ အာ႐ံုေလးကိုက်ေတာ့ ဥဂၢဟနိမိတ္ လို႔ေခၚတယ္၊ မ်က္စိန႔ဲ ၾကည့္စရာမလိုဘူး။


                   မ်က္စိၾကည့္ေနတဲ့အခ်ိန္ ဝီထိစိတ္နဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘာတုန္း စကၡဳဒြါရဝီထိစိတ္ေတြ ျဖစ္ေနတယ္၊ ဟုတ္ကဲ့လား? အဲဒီေဇာစိတ္ေတြက အျဖဴအာ႐ံုကို အာ႐ံုျပဳၿပီးေနတယ္၊ ေဇာစိတ္ေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ျဖစ္လို႔ စိတ္ထဲမွာ စြဲထင္သြားၿပီ ဖလင္ထဲမွာ ႐ုပ္ပံုေလး သို႔မဟုတ္ အခု digital chip ျပားမွာ ႐ုပ္ပံုေလး ထင္သြားသလို ထင္သြားၿပီ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ ဥဂၢဟနိမိတ္ ဆိုတာ ေပၚလာတယ္။

                   ပရိကမၼနိမိတ္မွာ လုပ္ေနတဲ့ သမာဓိက ပရိကမၼသမာဓိ လို႔ ေခၚတယ္၊ မ်က္စိနဲ႔ၾကည့္ၿပီးေတာ့ စိတ္နဲ႔မွတ္ေနတာ၊ စိတ္ကို အျဖဴအာ႐ံုေပၚမွာ အလုပ္လုပ္ေနတယ္၊ ေလ့က်င့္ေပးေနတယ္၊ ေလ့က်င့္ေပးေနလို႔ စိတ္က စြဲၿပီဆိုတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဥဂၢဟနိမိတ္တဲ့၊  စိတ္နဲ႔မွတ္ထားလိုက္ႏိုင္ၿပီ၊ အဲဒီအာ႐ံုကို စိတ္စြမ္းနဲ႔ မွတ္ထားလိုက္ႏိုင္ၿပီ၊ စိတ္ထဲမွာ ေရာက္သြားၿပီ ဆိုကတည္းက ခုနက ေလ့က်င့္ထားတဲ့အာ႐ံုထက္ ပိုၿပီးေတာ့ ပီျပင္လာတယ္၊ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈေတြကလည္း ပိုလာတယ္၊ ဒါ အာ႐ံုနဲ႔ စိတ္ကို ေလ့က်င့္တာ။

                   သာမန္ျမင္ရင္ေတာ့ အျမင္ပဲေလ၊ လူေတြ မ်က္စိဖြင့္ရင္ မ်က္စိရွိတဲ့သူေတြ ျမင္ေနၾကတာပဲ၊ ဟိုဟာျမင္ ဒါျမင္ ျမင္ေနၾကတာပဲ မ်က္စိက၊ ေဟာ အခုက ေလ့က်င့္ယူလိုက္တာဆိုတာ ပရိကမၼနိမိတ္အေပၚမွာ ေလ့က်င့္လိုက္တဲ့အခါ ဥဂၢဟနိမိတ္ရလာၿပီ၊ သမာဓိေလးလည္း အေတာ္လာၿပီ၊ အဲဒီဥဂၢဟနိမိတ္ကို ထပ္ၿပီးေတာ့ စိတ္နဲ႔ ေလ့က်င့္ေပးလိုက္တယ္။

                   နိမိတ္ဆိုတာ အာ႐ံုကိုေျပာတာပါပဲ၊ စိတ္ထဲမွာ စြဲမွတ္ထားတဲ့ အာ႐ံုမွာ ထပ္ၿပီးေတာ့ ေလ့က်င့္ေပးလိုက္တဲ့အခါ ဘာျဖစ္လာတုန္းဆိုလို႔ရွိရင္ ပင္ကိုယ္အာ႐ံုလည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ထိုပင္ကိုယ္အာ႐ံုနဲ႔ ဆက္ႏြယ္လာၿပီးေတာ့ အေျခအေန ေျပာင္းလဲလာတဲ့စိတ္ထဲမွာ ထင္ဟပ္ေပၚလြင္တာတဲ့ အာ႐ံုတစ္မ်ိဳး ေပၚလာတယ္၊ အလားတူ အာ႐ံုတစ္ခုေပၚတယ္၊ အဲဒါကို ပဋိဘာဂနိမိတ္ လို႔ေခၚတယ္၊ အလားတူေပၚလာတဲ့အာ႐ံု။

                   ခုနတုန္းက မ်က္စိကေန တိုက္႐ိုက္ၾကည့္အာ႐ံုကို ပရိကမၼနိမိတ္ လို႔ ေခၚတာေနာ္၊ မ်က္စိကဖြင့္ၿပီးေတာ့ မ်က္စိနဲ႔ မွတ္ေနတာ၊ စိတ္နဲ႔ မ်က္စိနဲ႔ တြဲဖက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ေနတာ ပရိကမၼနိမိတ္၊  မ်က္စိအကူအညီ မယူေတာ့ဘဲ စိတ္ထဲမွာ စြဲထင္ေနတဲ့ အာ႐ံုတစ္ခုအေပၚမွာ အလုပ္လုပ္တာကို ဥဂၢဟနိမိတ္၊ အဲဒီဥဂၢဟနိမိတ္ဟာ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ေျပာင္းလြဲလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ပဋိဘာဂနိမိတ္ တဲ့။

                   ပဋိဘာဂနိမိတ္ ျဖစ္လာၿပီ ဆုိလို႔ရွိရင္ အဲဒီ ပဋိဘာဂနိမိတ္သည္ ပင္ကုိယ္ထက္ ပိုၿပီးေတာ့ ေတာက္ေျပာင္လာတယ္၊ ထင္ရွားလာတယ္၊ ပိုၿပီး clear ျဖစ္လာတယ္၊ အဲဒီ ပဋိဘာဂနိမိတ္ ေရာက္လာတဲ့အခါ စ်ာန္နဲ႔နီးကပ္လာတဲ့ သမာဓိစြမ္းအားေတြ ရလာၿပီ၊ အာ႐ံုနဲ႔စိတ္ကို ေလ့က်င့္တာေနာ္။

                   စ်ာန္နားကပ္လာတဲ့ သာမာဓိစြမ္းအားေတြ ရလာၿပီး အဲဒီသမာဓိ စြမ္းအားေတြကို ထပ္မံတိုးျမွင့္လိုက္လို႔ ထင္လာတဲ့ ပဋိဘာဂအာ႐ံုေပၚမွာ ထပ္ဆင့္ၿပီးေတာ့ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေလ့က်င့္လုိက္တဲ့အခါ အဲဒီ ပဋိဘာဂနိမိတ္မွာ ပထမစ်ာန္ ဆိုတာကို ရရွိသြားတယ္။

                   ဒါျဖင့္ ပထမစ်ာန္ဆိုတဲ့ ပထမဆအင့္ ရသြားလို႔ရိွရင္ အေျခအေနက ဘယ္လိုရွိတုန္းဆိုေတာ့ အဲဒီ ပဋိဘာဂနိမိတ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ထဲမွာေပၚလာတဲ့ အာ႐ံုေလးေပၚမွာ ပိုၿပီးေတာ့ ၾကည္လင္ျပတ္သားတဲ့ သမာဓိစြမ္းအားေတြ၊ စိတ္စြမ္းအားေတြ ေပၚလာတယ္။

                   အဲဒီအာ႐ံုေပၚမွာ ေတြးေနတဲ့ အေတြးစိတ္ရွိတယ္၊ ဝိတက္ လို႔ေခၚမယ္၊ အဲဒီအာ႐ံုေလးေပၚမွာ အၿမဲတမ္းရစ္ဝဲေနတဲ့ ဝိစာရ ဆုိတာရွိမယ္၊ အဲဒီအာ႐ံုေလးေပၚမွာ ေက်နပ္ေနတဲ့ ပီတိ ဆိုတာ ရွိမယ္္၊  ကိုယ္ေရာ စိတ္ပါ ႏွစ္ခုစလံုး ေအးခ်မ္းေနတယ္ ဆိုတဲ့ သုခ ဆိုတာရွိမယ္၊ တည္ၿငိမ္ေနတဲ့ စိတ္ကေလးဟာ ဒီအာ႐ံု တစ္ခုတည္းေပၚမွာပဲ စိုက္ၿပီးေတာ့ အာ႐ံုနဲ႔စိတ္နဲ႔က တြယ္ကပ္ထားသလို (super glue နဲ႔ ကပ္လုိက္သလို) ကပ္သြားတယ္၊ ဧကဂၢတာ ေပါင္းလိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ဝိတက္ရယ္ ဝိစာရရယ္ ပီတိရယ္ သုခရယ္ ဧကဂၢတာရယ္ ေဟာဒီ ၅-ပါး unity ျဖစ္သြားၿပီ၊ harmony ျဖစ္သြားၿပီ။

                   တကယ့္ကို ဒီ ၅-ခုဟာ ဟန္ခ်က္ညီညီနဲ႔ စုေပါင္းၿပိး အာ႐ံုနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနၿပီဆိုရင္ ဘယ္အရာေတြ ကင္းသြားတုန္းဆိုေတာ့ ဝိဝိေစၥဝ ကာေမဟိ မ်က္စိက ျမင္ရတဲ့အာ႐ံု၊ နားက ၾကားရတဲ့အာ႐ံု၊ ႏွာေခါင္းက နမ္းရတဲ့အာ႐ံု၊ လွ်ာက လ်က္ရတဲ့အာ႐ံု၊ ခႏၶာကိုယ္က ထိေတြ႔ရတဲ့အာ႐ံုလုိ႔ဆိုတဲ့ ဒီအာ႐ံုေတြေပၚမွာ ခံစားခ်င္တဲ့ ကာမတဏွာ လံုးဝျပတ္ေတာက္သြားၿပီ၊ မရွိေတာ့ဘူး၊ ကာမ လိုခ်င္စရာအာ႐ံုေတြေပၚမွာ လိုခ်င္ေနတဲ့ ေလာဘနဲ႔ျဖစ္ေပၚလာတာေတြ မရွိေတာ့ဘူးလို႔ ဆုိလိုတယ္။

                   အဲဒါဟာ ဒီခံစားခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ မ်က္စိနဲ႔ၾကည့္ခ်င္တယ္၊ နားနဲ႔ ၾကားခ်င္တယ္၊ ႏွာေခါင္းနဲ႔ နမ္း႐ွဴခ်င္တယ္၊ လွ်ာနဲ႔ လ်က္ခ်င္တယ္၊ ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ ထိေတြ႔ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ အဲဒီေလာဘနဲ႔ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ျပင္းထန္တဲ့ ဆႏၵေတြကို ကာမစၧႏၵ လို႔ေခၚတယ္၊  Desire for sensual pleasure စိတ္ရဲ႕ ေပ်ာ္ေမြ႔စရာေတြေပၚမွာ လိုခ်င္ေနတဲ့ ဒီကာမစၧႏၵဆုိတဲ့တရား လံုးဝခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတယ္။

                   အဲဒါတင္ မကဘူး၊ ဘာေတြက လြတ္ထြက္သြားတုန္းဆိုရင္ က်န္တဲ့ နီဝရဏေတြျဖစ္တဲ့ ဗ်ာပါဒ ဆိုတဲ့ အာ႐ံုေပၚမွာ အလိုမက်မႈဆိုတာလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ ထိနမိဒၶ ဆိုတဲ့ စိတ္ကို တြန္႔ဆုတ္ေစတဲ့ နီဝရဏလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥ ဆိုတဲ့ စိတ္ေလလြင့္ ေနတာလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ ပူပန္မႈလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ ဝိစိကစၧာဆိုတ့ဲ သံသယလည္း မလာေတာ့ဘူး၊ ဆိုလိုတာက ကုသိုလ္စိတ္ကို ဆို႔ပိတ္တက္တဲ့ နီဝရဏတရားေတြ အားလံုးဟာ ရပ္ဆိုင္းသြားတယ္လို႔ ေျပာတယ္။

                   အဲဒီ ရပ္ဆိုင္းလို႔ရလာတဲ့ ခ်မ္းသာသုခကို ဝိေဝကဇပီတိသုခ လို႔ ေခၚတယ္။ ဝိေဝက ဆိုတာ ကာမဂုဏ္စိတ္ေတြက လြတ္သြားတယ္၊ အကုသိုလ္အေတြးေတြ လံုးဝျပတ္ေတာက္သြားတယ္၊ အဲဒါေတြက ကင္းဆိတ္ လြတ္ေျမာက္သြားသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဝိေဝက၊ အဲဒီ ကင္းလြတ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဝိေဝကဇ ပီတိသုခတဲ့၊ ေပ်ာ္ရႊင္ၿပီး ကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာ ခံစားေနရတယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္၊ အဲဒါ ပထမစ်ာန္အဆင့္၊ စိတ္ကို ေလ့က်င့္လုိက္ရင္ ဒီအဆင့္ ေရာက္သြားတယ္၊ အဲဒီသုခမ်ိဳးက အေျပာတင္ မဟုတ္ဘူး၊ တကယ္ စနစ္တက် ေလ့က်င့္လို႔ရွိရင္ ေလ့က်င့္ပုဂၢိဳလ္ေတြ လက္ေတြ႔ရႏိုင္တယ္ေပါ့။

                   ယခုေခတ္မွာ ဘာျဖစ္လု႔ိ ရတဲ့သူ နညး္ပါးတာလဲဆိုရင္ ေလ့က်င့္သူေတြ နညး္ၾကလို႔ ကာမဂုဏ္အာ႐ံုေတြရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈက ႀကီးထြားေနတယ္၊ ႀကီးထြားေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ကာမဂုဏ္အာ႐ံုက ေရွးကထက္ ပိုမ်ားလာတယ္၊ ကာမဂုဏ္အာ႐ံုေတြ လိုခ်င္စရာေတြ ပိုမ်ားလာသည့္အတြက္ေၾကာင့္ လိုခ်င္စိတ္ေတြက ပိုမ်ားမလာဘူးလား?

                   ဘုန္းႀကီးတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ေတာရြာ အရပ္ေဒသေတြမွာ ဆိုလို႔ရွိရင္ လူေတြဟာ ၆-ေလာက္ အလုပ္လုပ္ၿပီး ၆-လေလာက္ ထိုင္စားေနၾကတယ္၊ ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ဘူး၊ ေအးေအးေဆးေဆးပဲေနာ္၊ အဲဒီေခတ္တုန္းက ဓာတ္ဗူးဆိုတာ မရွိဘူး၊ မရွိသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဓာတ္ဗူးအတြက္ ကုန္က်စရာလည္း မရွိဘူး၊ ေရဒီယိုလည္းမရွိဘူး၊ ကက္ဆက္လည္းမရွိဘူး၊ တယ္လီဗီြးရွင္းလည္း မရွိဘူး၊ အဲဒီအတြက္ ကုန္က်စရာ ဘာတစ္ခုမွ မရွိဘူး၊ ၿမိဳ႕ဆိုတာလည္း မေရာက္ဖူးၾကဘူး၊ ကားစီးဖို႔ဆိုတာလည္း သူတို႔စိတ္ထဲမွာ မရွိဘူး၊ ဟုတ္ကဲ့လား?၊ အခ်ိန္တန္ရင္ ကိုင္းလုပ္ငန္းလုပ္။ ကိုင္းသိမ္းၿပီး အိမ္ေပၚမွာ ဆန္တို႔ ပဲတို႔ ဆီတို႔ တင္ထားတယ္။ အခ်ိန္တန္ ထမင္းေလး ခ်က္စားၿပီး က်န္တဲ့အခ်ိန္က အားေနၾကတယ္။

                   ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ဆြမ္းပို႔ခ်ိန္ ပို႔မယ္၊ ဒိျပင္အခ်ိန္က အားေနၾကတယ္၊ ဘာမွ လိုတာလည္း မရွိဘူး၊ ၿမိဳ႕မသြားသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ေပၚက အထူးအဆန္းပစၥည္းေတြလည္း ဘာမွ လိုခ်င္စရာမွရွိဘူး၊ ျမင္မွ မျမင္ဖူးတာဆိုေတာ့ လိုခ်င္စရာမရွိဘူး၊ ၾကားလည္း မၾကားဖူးဘူးဆိုေတာ့ လုိခ်င္စရာလည္း မရွိဘူး၊ ၿမိဳ႕ဆိုတာ ေဝလာေဝး၊ ရြာနီးခ်င္း ဟိုနားဒီနား ရြာ ၂-ရြာ၊ ၃-ရြာ ဟိုဘက္ ေရာက္ဖူး သြားဖူတာမွ မရွိဘဲ၊ အဲဒီလို ၿမိဳ႕မေရာက္ဘဲနဲ႔ လူ႔ဘဝ အဆံုးသတ္သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။

                   အဲဒါ တကယ့္ကို ေတာေခါင္ၿပီး ၿမိဳ႕နဲ႔အေဝးႀကီးလားဆိုရင္ မေဝးဘူး၊ တကယ္ေတာ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕နဲ႔ မိုင္ ၅၀-ေလာက္ပဲ ေဝးတယ္ေနာ္၊ ခုေခတ္ဆိုရင္ မိုင္ ၁၀၀-လည္း သြားတယ္၊ မိုင္-၂၀၀ လည္းသြားတယ္၊ မိုင္ -၃၀၀၊ ၄၀၀ လည္းသြားတာပဲ၊ ဟုတ္ကဲ့လား? ေအး - ျမင္စရာအာ႐ံုေတြကမရွိေတာ့ လိုခ်င္တဲ့ ေလာဘေတြက နညး္မသြားဘူးလား?

                   အဲဒီတုန္းက ကိုယ့္စိုက္ခင္းကေပၚ သူမ်ားေပး၊ သူမ်ား စိုက္ခင္းကေပၚ ကိုယ္ကယူစား၊ ေျပာင္းဖူးတို႔ ပဲတို႔ ေပၚတဲ့အခ်ိန္ဆို ဟိုအခင္းက အရင္ေပၚရင္ ဟိုအခင္းက ယူစား၊ ေရာင္းစားတယ္ဆိုတာ မရွိဘူး၊ သူ႔အခင္းေပၚ သူ႔ဆီကစား၊ ကိုယ့္အခင္းေပၚ ကိုယ့္ဆီကစားနဲ႔ လူေတြဟာ ညီညြတ္ၾကတယ္၊ ဒီလို အခ်ိန္ပိုင္းကေလးကို ဘုန္းႀကီးတို႔ေတြ မီလိုက္ေသးတယ္ေပါ့။

                   လွ်ပ္စစ္မီးကလည္း မရွိေတာ့ ည လ,သာၿပီဆိုရင္ အလြန္ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္၊ လ,ေရာင္ကေလးနဲ႔ပဲ ေနရတယ္၊ လ,ေရာင္ကေလးနဲ႔ဆို မီးထြန္းစရာ မရွိဘူး၊ သို႔ေသာ္ တစ္ခါတစ္ေလ တိမ္မည္းႀကီးက လ,ကို လာလာ ဖံုးတက္တာေလးေတာ့ ရွိေသးတယ္၊ ၿမိဳ႕မွာ မီးပ်က္တဲ့သူေတြ ခံစားရလိုေနမွာပဲ၊ တိမ္မည္းႀကီးက လ,ကို လာလာဖံုးတဲ့အခါ ေမွာင္သြားတယ္ေနာ္၊ ဓာတ္မီးဆိုတာလည္း မရွိဘူး၊ ဒီလိုပဲ ေနၾကတာ၊ လုိခ်င္စရာ အလြန္နည္းတယ္။

                   ဘယ္အခ်ိန္ပိုင္းတုန္းဆိုရင္ ဒုတိယကမာၻစစ္ ျဖစ္ခါနီးလို႔ လႈပ္ေနတဲ့အခ်ိန္ပိုင္းေပါ့၊ ၁၉၄၀-ျပည့္ ပတ္ဝန္းက်င္မွာပဲ။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ေခတ္မေကာင္းတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ေရာက္လာတယ္၊ ဒုတိယကမၻာစစ္ ျဖစ္လာတယ္၊ ဒုကၡ ေရာက္ၾကသူေတြအမ်ားႀကီးပဲ။ ဘုန္းႀကီးတို႔က ၁၀-ႏွစ္သား၊ ေတာရြာက ေနၿပီး စစ္ကိုင္းေတာင္ ေရာက္လာတယ္။ ေအး၊ စစ္ကိုင္းေတာင္က အခုခ်ိန္နဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ အလြန္ကြာျခားသြားၿပီ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေအးခ်မ္းတဲ့အရသာန႔ဲ အခုခ်ိန္အင္မတန္မွ ကြာျခားတယ္၊ အဲဒီတုန္းက စစ္ကိုင္းေတာင္ဆုိတာ လူတစ္ေယာက္သာ သြားသာတဲ့ လမ္းကေလးေတြပဲရွိတယ္၊ တ႐ုပ္စကားပင္ႀကီးေတြက မိုးလို႔၊ ဒဟတ္ပင္ႀကီးေတြက မိုးလို႔၊ ေက်ာက္ကေလးေတြ ခင္းထားတဲ့ လူသြားလမ္းကေလးေတြက ျဖတ္တက္ရတယ္၊ ရွဥ္႔ကေလးေတြ၊ ငွက္ကေလးေတြ ဒီအေကာင္းေလးေတြပဲ ရွိတယ္၊ ဘယ္ေနရာသြားသြား ကိုယ့္ေျခသလံုးအားကိုးနဲ႔ကိုယ္သြားၾကရတာ။

                   က်ားသစ္ေတြ ေဟာက္တဲ့အသံ ၾကားရတယ္၊ စစ္ကိုင္းေတာင္မွာ ေခြးမရွိဘူး၊ အဲဒီတုန္းက ေခြးရွိရင္ ညက် က်ားသစ္က လာဆြဲသြားတယ္၊ ဘာေတြရွိတုန္းဆိုရ ေတာင္ေၾကာင္ေတြရွိတယ္၊ ေန႔မွာဆိုရင္ ရွဥ္႔ကေလးေတြ၊ ငွက္ကေလးေတြရဲ႕ အသံပဲ ၾကားရတယ္။

                   ခုေခတ္ဆိုရင္ ဟိုနားက loudspeaker သံ၊ ဒီနားက loudspeaker သံ ဆူညံသံေတြၾကားရတယ္။ သီခ်င္းေတြကိုလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးဖြင့္ၾကတယ္ေလ။ တစ္ခါတုန္းက ဘုရားေပၚက ဖြင့္လိုက္တဲ့ သီခ်င္းဟာ ဘာသီခ်င္းမ်ား ေအာက္ေမ့လဲ ? ကိုကိုေရ - ႐ူးၿပီ ႐ူးၿပီဆိုတဲ့ သီခ်င္းဖြင့္တယ္၊ အဲဒီလိုဆူညံညံသံေတြ အခုေခတ္မွာ လႊမ္းမိုးသြားၿပီဆိုေတာ့ ဝိေဝကဇပီတိသုခ ကင္းဆိတ္မႈ ခ်မ္းသာဆိုတာ ဘယ္သိေတာ့မွာတုန္း၊ သိႏိုင္ပါ့မလား? ေအး - အဲဒီ ခ်မ္းသာမ်ိဳးကို မသိေတာ့ဘူးေလ။

                   နားက်ပ္ကေလးကို နားမွာတက္ၿပီး ဟုတ္လား? ဂ်ိန္း ဂ်ိန္း ဆိုတာနဲ႔ လူတစ္ကိုယ္လံုး လႈပ္ေနတဲ့ ခ်မ္းသာခုခေတြ၊ အဲဒီခ်မ္းသာသုခပဲ ခံစားေနၾကမွာပဲ၊ အဲဒိ ခ်မ္းသာသုခနဲ႔ အင္မတန္ကြာျခားၿပီး တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္လွတဲ့ ခ်မး္သာသုခဆုိတာ ပ်င္စရာႀကီး ျဖစ္ကုန္ၿပီ။


***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏ အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
***  ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။

မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ