၅။
ေမြးဖြားၿပီးလစ္-ရြယ္ငါးႏွစ္
ဓမၼဂုတ္။ ။ တခ်ဳိ႕ မိခင္မ်ား
သားေကာင္းတေယာက္ရမယ္ဆိုလွ်င္ အိမ္မက္ေကာင္း မက္တတ္တယ္လုိ႔ ဆိုတယ္၊ ကိုယ္ေတာ္ကို
မိခင္ကကိုယ္ဝန္ရွိတုန္းမွာ အိပ္မက္ေကာင္းကေလးမ်ား မမက္ဘူးတဲ့လား။
တပည့္ေတာ္။ ။ ဒီကိစၥဟာ နဲနဲ အူလယ္လယ္ႏို္င္ဟန္တူပါတယ္၊ ဘုရားအေလာင္း
ပဋိသေႏၶေနေတာ့ မယ္ေတာ္ မာယာမွာ အိပ္မက္မက္လို႔ ေနာက္လဲ အိပ္မက္ယူၾကဟန္တူပါတယ္, အိပ္မက္က
ပဓာနမဟုတ္ပါဘူး,ေမြးၿပီးတဲ့ အခါ အလုပ္က ပဓာနပါ။
ဓမၼဂုတ္။ ။ သူမ်ားကို ေဝဘန္မေနပါနဲ႕ ကိုယ္ေတာ္, ကိုယ္ေတာ့္
မယ္ေတာ္မွာ အိပ္မက္ေကာင္း မက္-မမက္ ေျပာစမ္းပါ။
တပည့္ေတာ္။ ။ လိုရင္းမဟုတ္ဘူးလို႔ ေလွ်ာက္ၿပီးၿပီး
မဟုတ္ပါလား၊ ေနာင္လာေနာက္သား အေခ်ာင္သမားေတြ အတုယူၿပီး လုပ္ဇာတ္ ခင္းကုန္မွာ
စိုးပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ရွိပါေစေတာ့ ကိုယ္ေတာ္, ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕ ႏွစ္ဖက္
ဘ္ိုးဘြားႏွင့္ မိဘနာမည္မ်ားကိုေတာ့ ေနာင္လာေနာင္သားတို႔ သိခ်င္မွာပါ။
တပည့္ေတာ္။ ။ အေမ့ဘက္ ဘုိးဘြားက ဘုိးဆိုးေပ-ဖြားနန္းအိမ္၊
အေမက ေဒၚအုန္းလႈိင္တဲ့၊ အေဖ့ဘက္က ဘုိးဘြားက ဘုိးခင္ေမာင္-ဖြားေစာေမ၊ အေဖက
ဦးေဇာတိတဲ့။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဘုိးဘြားမ်ားရဲ႕ ကိုယ္ေရး
အရည္အျခင္းကေတာ့ေကာ။
တပည့္ေတာ္။ ။ အဖြား ႏွစ္ေယာက္လံုး ထက္ျမက္ပါတယ္၊
အသက္ေတာ့သိပ္မရွည္ၾကဘူး၊ ဘုိး ၂ ေယာက္က လူေအး လူေကာင္းႀကီးေတြပါ၊ စီးပြားေရးလဲ
ေအးေအးပါဘဲ, အထက္လူႀကီးမ်ား စုထားခဲ့တဲ့ ပစၥည္းကိုေတာ့ မပ်က္စီးေအာင္
ထိန္းႏုိ္င္ၾကပါတယ္, သိပ္ေတာ့ မတုိးပါဘူး၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ေနာက္ပုိင္းမွာ
ပစၥည္းအရွာေကာင္းတဲ့ လူႀကီးေတြက တက္သြားေတာ့ ဘိုး ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ပစၥည္းဟာရြာမွာ
ဒုတိယတန္းေလာက္ရွိပါေတာ့တယ္၊ အဘုိး ႏွစ္ေယာက္လံုး အသက္ရွည္ၾကပါတယ္၊ အေမ့ဖက္ဘုိး
နံနက္ေစာေစာ တံုးႀကီးေခါက္တဲ့အခါ ဘုရားရွိခုိးပါတယ္၊ ဘုိးရဲ႕ အသံဟာ အေတာ္ေဝးေဝးက
ၾကားရပါတယ္၊ ဥပုသ္ေစာင့္လဲ မွန္ပါတယ္၊ ဆံုးခါနီး သံုးရက္ေလာက္ ေနမေကာင္းေတာ့
“ဘုရားရွိမခိုးႏို္င္တာ နာသကြယ္”ဟု ညီးရွာပါသတဲ့၊ အေဖ့ဘက္ ဘုိးကေတာ့
႐ိုး႐ိုးေကာင္းတဲ့ လူေကာင္းႀကီးပါ၊ ႏွစ္ေယာက္လံုးဘဲ လူ႐ိုေသခံၾကရပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ မိဘမ်ားရဲ႕ စာရိတၱကေတာ့ေကာ။
တပည့္ေတာ္။ ။ မိဘမ်ားက ျမန္မာမင္းလက္ထက္ ၁၂၄ဝ-၄၁
ခုဖြားေတြပါ၊ အဂၤလိပ္ေရာက္ေတာ့ အသက္က ငယ္ၾကပါေသးတယ္၊ အဂၤလိပ္လက္ထက္မွာ ႀကီးၾကရေတာ့
ခ်ီးမြမ္းေလာက္ေအာင္ စာရိတၱဘက္မွာ မထူးၾကပါဘူး၊ အေမက ေက်ာင္းအမသၼီးျဖစ္ေပမဲ့
ရတနာသံုးပါးဘက္မွာ သိပ္မလိုက္စားပါဘူး၊ စီးပြားေရးမွာ အေရးႀကီးပံုရပါတယ္၊ ေမာင္ႏွမ
ငါးေယာက္ထဲမွာ အထက္ျမက္ဆံုးပါဘဲ၊ အေဖကေတာ့ ဘုိးဘြားတုိ႔ရဲ႕ သၼီး ႏွစ္ ေယာက္ သားတစ္ေယာက္တြင္
အခ်စ္ဆံုး, အငယ္ဆံုး သားတစ္ေယာက္မို႔ အလိုလိုက္ထားဟန္တူပါရဲ႕၊ စီးပြားေရးမွာ အျခား
ဝမ္းကြဲမ်ားလို ပင္ပန္းခံၿပီး ရွာလုိပံုမရပါဘူး၊ မိဘ ႏွစ္ေယာက္လံုး အေဖ့ဘက္က
ဘုိးဘြားႏွင့္ တစ္အိမ္တည္း ေနၾကပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္မွာ ေမာင္ႏွမ ေလးေယာက္ရွိပါတယ္၊ ႏွမတစ္ေယာက္ထဲပါ,
တပည့္ေတာ္ အႀကီးဆံုးျဖစ္ပါတယ္၊ နာမည္ကေတာ့ “ေမာင္ေ႒းလြင္”လို႔ ေခၚပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ေမာင္ႏွမ ေလးေယာက္ နာမည္မ်ားကုိ ဘယ္လုိ
ေခၚၾကပါသလဲ, အမ်ားသိရေအာင္ ေျပာျပစမ္းအပါအံုး။
တပည့္ေတာ္။ ။ (၁) ေမာင္ေ႒းလြင္၊ (၂) မ႐ႈတင္၊ (၃)
ေမာင္ေ႒းတင္၊ (၄)ေမာင္ဘခိုင္လုိ႔ ေခၚၾကပါတယ္,အဲဒီ ေလးေယာက္ထဲမွာ တပည့္ေတာ္
တေယာက္သာရွိပါေတာ့တယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕, ေမြးဖြားတဲ့ ခုႏွစ္
သကရာဇ္ကေကာ။
တပည့္ေတာ္။ ။ ၁၂၆၁-ခုု,တပိုတြဲလကြယ္,အဂၤါေန႔ မြန္းမတည့္မီ
ျဖစ္ပါတယ္၊ ထိုအခ်ိန္မွာ အဖြားေစာေမက ဥပုသ္စရပ္မွ ျပန္ေရာက္ခါစျဖစ္ပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ဖြားျမင္မႈအတြက္
ေၾကာင့္ေၾကာင့္ ၾကၾကႏွင့္ ဝမ္းေျမာက္လွေသာေၾကာင့္ ဥပုသ္ေစာင့္ရင္း
ေန႔စာလစ္ဟင္းရွာပါသတဲ့၊ ေအာက္ပါ ဇာတာခြင္မွာ ေဗဒင္ပညာရွိမ်ား မွန္းဆႏုိင္ရန္
ျဖစ္ပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္
။ ။ ေဟာစာတမ္းေကာ မရွိဘူးလား။
တပည့္ေတာ္။
။ ေဟာစာတမ္းရွိပါရဲ႕,ဒ ါေပမဲ့-သိဘို႔မလိုပါဘူး
ဘုရား၊ ေဗဒင္ပညာရွိမ်ား သိလိမ့္မည္ေပါ့၊ ဇာတာထက္ ႐ုပ္လကၡဏာက သာ၍တိက်မယ္ထင္ပါတယ္၊
ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဖြားျမင္တဲ႔အခါ သုေဒၶါဒနမင္းက ပုဏၰားေက်ာ္မ်ားကို ဖိတ္ၿပီး
႐ုပ္လကၡဏာကို စစ္ေဆးေစပါတယ္,႐ုပ္လကၡဏာက သာမန္အားျဖင့္ မိဘတို႔ႏွင့္ တူတတ္ေသာ္လဲ
အမိဝမ္း၌ ခႏၶာကိုယ္ကေလး စတည္ကတည္းက ကမၼဇ႐ုပ္ကလာပ္ ကေလးေတြမွာ
ေရွးကံေၾကာင့္ျဖစ္ခဲ့ရေလေတာ့ ႐ုပ္လကၡဏာႏွင့္ အသံကိုၾကည့္လွ်င္ နားလည္သူအတြက
ေရွးကံကို မွန္းဆ၍ သိႏိုင္မွာပါဘဲ။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဟုတ္တယ္,ဟုတ္တယ္……ကံ,ဉာဏ္,အသံ,ဆံ,ဤ ေလးမ်ိဳးဟာ
ေရွးကံအတိုင္း ျဖစ္ၾကရတာမို႔ ဘယ္သူမွ တုၿပိဳင္လို႔ မရႏိုင္ဘူးတဲ့။
တပည့္ေတာ္။ ။မွန္ပါတယ္,လက္ဖဝါးမွာ ပါတဲ့ အေၾကာင္းေတြဟာ ေရွးကံရဲ႕ အမွတ္လကၡဏာ ျဖစ္သလို,တကိုယ္လံုးလဲ ေရွးကံရဲ႕ အမွတ္အသား လကၡဏာေတြ ပါေနပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ လကၡဏာကုိ ၾကည့္ဘုိ႔ရန္ မႏၲေလးက ဆရာစိန္ကို ဒကာထိန္ဝင္းက ပင့္လာပါတယ္,ေရာက္ေတာ့ ဆရာစိန္က လက္ကိုမၾကည့္ဘဲ ဘယ္ဘက္ ေျခဖဝါးကို ၾကည့္ပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဘယ္လိုမ်ား အေဟာထုတ္သလဲ။
တပည့္ေတာ္။ ။ သူေဟာေပမဲ့ တပည့္ေတာ္က အလုပ္မလုပ္ရင္ ဘာမွာ
မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆုိတာ တပည့္ေတာ္ နားလည္ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ သူေဟာသည့္အတြက္
တပည့္ေတာ္မွာ သာသနာေရး, ႏိုင္ငံေရးကို ေရွး႐ႈကာ ပုိၿပီးအလုပ္-လုပ္ရဲလာပါတယ္၊
တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ဒကာရင္းျဖစ္တဲ့ ဒကာတင္ေမာင္ႏွင့္ တပည့္လို ရင္းႏွီးတဲ့ ဘုန္းႀကီးကေလး
“ဥဳးဣႏၵက” ဆိုသူတို႔ကလဲ ေဗဒင္ပညာ အရ၎, လကၡဏာပညာ အရ၎, အသက္ရွည္ၿပီး အလုပ္-လုပ္လွ်င္
အထေျမာက္မည့္အေၾကာင္းကို အားေပးေလွ်ာက္ထားၾကပါတယ္၊ ထို႔ေနာက္လဲ ဆရာတေယာက္က တပည့္ေတာ္ကိုလဲ
မသိ, ရဟန္းလား လူဝတ္ေၾကာင္လားလဲမသိဘဲ ေဗဒင္ဝါသနာပါတဲ့ ဒကာရင္း တေယာက္က
သူမွတ္ထားတဲ့ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ဇာတာကြက္ကို ေရးျပတဲ့အခါ “ဒီဇာတာရွင္ဟာ အသက္လဲရွည္မယ္, ႏို္င္ငံကိုလဲ
ေက်းဇူးျပဳႏိုင္တယ္, သူဂုဏ္နဲ႕ လိုက္ေအာင္ခမ္းခမ္းနားနားလဲ မေနဘူး”လုိ႔ေဟာပါသတဲ့။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ္ဖြားျမင္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ကေလးဘဝျဖစ္ပံုကေလးမ်ားကို
ေျပာပါအံုး။
တပည့္ေတာ္။ ။ တပည့္ေတာ္ဖြားျမင္ၿပီးတဲ့ေနာက္
လသားအရြယ္ေလာက္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္, တစ္ရပ္လံုးမီးေလာင္ေတာ့ ဖြားေစာက ဘာပစၥည္းမွမယူဘဲ
လက္တစ္ဖက္က ဆြမ္းေတာ္အုပ္ေပြ႕,လက္တစ္ဖက္က တပည့္ေတာ္ေပြ႕ၿပီး အိမ္ကဆင္းသြာတာဘဲတဲ့။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ့္ အဖြားက ကိုယ္ေတာ္
ကိုတယ္အေရးစိုက္ပါလား။
တပည့္ေတာ္။ ။ တပည့္ေတာ္ကုိ အေရးစိုက္တာလဲ ဝမ္းသာပါတယ္, ဒါထက္
“လက္တစ္ဖက္က ဆြမ္းေတာ္အုပ္ေပြ႕”ဆိုတာကိုလဲ ၾကည္ၫိုပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ့္ အဖြားက သူေတာ္ေကာင္းစိတ္
မ်ားဟန္တူပါတယ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ အဖြားအရြယ္က အဲဒီအခ်ိန္မွာ
ငါးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ဘဲ ရွိပါအံုးမယ္၊ ဒါေပမဲ့-ဝါတြင္းက်ရင္ ဝါႀကီးေစာင့္ေလ့ရွိပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ “ဝါႀကီးေစာင့္”ဆိုတာ ဘာအဓိပၸါယ္တုန္း။
တပည့္ေတာ္။ ။ ဝါတြင္း ၃ လအတြင္း ဥပုသ္မခ်ဘဲ
ဥပုသ္ရက္ရွည္ေစာင့္ျခင္းကို “ဝါႀကီးေစာင့္”လို႔ ေခၚပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္တို႔ ရြာမွာ
ဒီအေလ့အထက အဖြားအရြယ္ေတြ ေစာင့္ေလ့ရွိတဲ့ ထံုးစံပါ။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ္တို႔ရြာက
ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ အဆံုးအမဩဝါဒကို နာၾကရေတာ့ ဒီလိုလဲ သူေတာ္ေကာင္း၊
အဖြားႀကီးေတြ ရွိၾကမွာေပါ့ေနာ္။
♣♣ တစ္ဘဝသံသရာ စာအုပ္မွ ပူေဇာ္သည္။