ဓမၼဂုတ္။ ။ “ေရႊမုေ႒ာဘုရားဝိုင္း”ဆိုတဲ့ စကားအရ
ေမးရအံုးမယ္,ကိုယ္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ရြာဥဳးရြာထိပ္မွာ ဘုရားဝိုင္းက ဘယ္ႏွစ္ဝုိင္းရွိသလဲ။
တပည့္ေတာ္။ ။ ေစတီလွဝုိ္င္း,ေရႊမုေ႒ာဝိုင္း,ေလးမ်က္ႏွာဝို္င္း,ပြတ္ေစတီဝို္င္းတုိ႔
တံတိုင္းအသီးသီးခတ္ၿပီး ခြဲျခားထားတဲ့ ဘုရားဝို္င္းက ၄ ဝို္င္းရွိပါတယ္, ဘုရားဝို္င္းႀကီးေတြရဲ႕
အၾကားမွာ ဇရပ္ႀကီးေတြလဲ ရွိပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ေဆြမ်ဳိး အဆက္ဆက္ရဲ႕ ဇရပ္ေတြပါ၊
တစ္ရြာလံုး သုံးေနတဲ့အႀကီးဆံုး ဇရပ္ကို မၾကာမီက
အေမြဆို္င္ျဖစ္္တဲ့ ဝမ္းကြဲအမႏွင့္ သက်သီဟဓမၼာစရိယ,ဥဳးေကာ႑ညာဘိဝံသရဲက
မယ္ေတာ္လဲျဖစ္,တပည့္ေတာ္ရဲ႕ တစ္ဝမ္းကြဲႏွမလဲ ျဖစ္တဲ့သူက ျပင္ထားပါတယ္၊ အဲဒီ
စရပ္ဒကာ ဒကာမႀကီရဲ႕ ေရႊသာေလ်ာင္းဘုရား ဆင္းတုေတာ္ႀကီး၏ ကိန္းရာ အုတ္တိုက္ႀကီးလဲ
ျပင္ပါေသးတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ က်စြာမင္းႀကီး တည္ထားတဲ့ ေစတီလွႀကီးကိုေကာ ဘယ္သူ႕အဆက္က
အေမြဆို္င္သလဲ။
တပည့္ေတာ္။ ။အဲဒီ ေစတီေတာ္ႀကီးကို မုိ္းညႇင္းမင္းက ထပ္ၿပီး
ႀကီးမားေအာင္ (နဂုိ ေစတီေတာ္ကို ငံု၍) ျပဳျပင္ပါသတဲ့၊ ေစတီေတာ္ႀကီးက
ႀကီးက်ယ္လြန္းေတာ့ တစ္ခါတစ္ခါ ၿပိဳပါတယ္၊ ထုိအခါ စုေပါင္းၿပီး ျပဳျပင္ပါသတဲ့၊
ေနာက္ ၁၂၆ဝ ျပည့္ႏွစ္ၿပိဳေတာ့ ခင္မင္ေက်ာင္းဒကာ ဘိုးစံဝန္ႏွင့္ အဖြားဝိတို႔က
ျပဳျပင္ပါတယ္၊ (အဖြားဝိဆိုတာ ေဒၚေလးျမရဲ႕ အေဖ့အမျဖစ္တဲ့ အရီးအရင္းပါ)၊ ေနာက္တစ္ခါ
ၿပိဳျပန္ေတာ့သိပ္မၾကာတဲ့ႏွစ္က ဘိုးစံဝန္ရဲ႕ ေျမးေတာ္တဲ့ ညီအမ သံုးေယာက္က အိမ္ေထာင္
မျပဳတဲ့ ေယာဂီမ်ား ျဖစ္လုိ႔ သူတို႔ အေမြရတဲ့ စိန္ ေရႊ တခ်ဳိ႕ကို မဝတ္ေတာ့ဘဲ ဘုရားႀကီးကို
ေခါင္းေဆာင္ၿပီး ျပဳျပင္ၾကပါတယ္၊ ယခုအခ်ိန္မွာ သူတိုိ႔ေဆြမ်ဳိးမ်ား အေမြဆုိင္ပါဘဲ။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ္တုိ႔ ေဆြမ်ဳိးက ဘုရားမ်ားကို
ဂ႐ုစိုက္သေလာက္ ေက်ာင္းေတြကိုေတာ့ ဂ႐ုမစိုက္ၾကဘူးထင္တယ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ ထင္စရာေပဘဲဘုရား……သ႐ိုင္ရြာမွာ ေရွးကေက်ာင္း ငါးေက်ာင္းရွိပါတယ္၊
ေရႊေတာင္ေက်ာင္း, ပင္းေက်ာင္း, ေဗာဓိေက်ာင္း ဆိုတဲ့ သံုးေက်ာင္းဟာ
အခိုင္အခန္႔ဆံုးပါဘဲ၊ ထုိေက်ာင္းႀကီး သံုးေက်ာင္းလဲ မိဘက္ ဘဘက္က
ေက်ာင္းမ်ားျဖစ္ပါတယ္၊ ေရႊေတာင္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေက်ာင္းႀကီးကို အေမ့ဘက္
အဖြားမယ္အိမ္၊ ထုိ႔ေနာက္ ႀကီးေတာ္ေဒၚမန္းၫြန္႔ သား ေမာင္သာေ႒းတို႔က အေမြဆက္ခံၿပီး ျပင္ပါတယ္၊ ပင္းေက်ာင္းဆိုတာ
ဘိုးအရင္းရဲ႕ မ,တည္ ေက်ာင္းႀကီးပါ၊ ေနာက္ေတာ့ (ယခု ေက်ာင္းထိုင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးရဲ႕)
မယ္ေတာ္က တန္ေဆာင္းဆက္ၿပီး ဦးလတ္ႀကီးက ျပာသာဒ္ဆက္ပါတယ္၊ အုုတ္တိုက္ကေတာ့
ေဒၚေလးျမႏွင့္ (ယခု ဘုန္းေတာ္ႀကီးရဲ႕) ေနာင္ေတာ္ ေကာင္းမႈပါ၊ အဲဒီေက်ာင္းေတြကို မျပဳျပင္ၾကတာက
ေက်ာင္းမွာ သံဃာက မရွိေတာ့လုိ႔ပါ၊ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီး တစ္ပါးစီသာ ရွိပါေတာ့တယ္၊
ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားေတြ စိုေျပသေလာက္ ေက်ာင္းေတြ ေျခာက္ကပ္ေနတာပါ။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ေက်ာင္းေတြစိုလာေအာင္
ဘယ္လုိလုပ္ဘုိ႔စိတ္ကူးသလဲ ကိုယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ ဒီကိစၥကေတာ့ လြယ္လြယ္နဲ႕ခက္တဲ့အလုပ္ပါဘုရား၊
ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ မႀကိဳးစားလို႔ က်ဆင္းလာတာျဖစ္ေတာ့ ႀကိဳးစားလွ်င္ တစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ
ျပန္၍ စိုေျပႏိုင္ပါတယ္၊ နည္းလမ္းကိုေတာ့ အနာဂတ္သာသနာ, ဘာသာေသြး,
႐ုပ္ပံုရွင္က်င့္ဝတ္စာအုပ္တုိ႔မွာ ေရးခဲ့ပါၿပီ၊ ယခုလဲ တပည့္ေတာ္ေနခဲ့တဲ့ ပင္းေက်ာင္းမွာ
ေဒၚေလးက သူ႔တူဥဳးပဥၥင္းကို တိုက္တိုက္တြန္းတြန္း ေတာင္းပန္ၿပီး ကုိးကြယ္ထားလုိ႔
ေက်ာင္းလဲ အေတာ္အတန္ သာယာလာၿပီလို႔ ၾကားရပါတယ္၊ ဘုန္းႀကီးကေလးက ေလာကီပညာလဲ
ရွစ္တန္းေလာက္ သင္ဖူးပါတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ကေလးေတြလဲ
အေတာ္ေရာက္လာၿပီလို႔ ၾကားရပါတယ္၊ ရြာကလဲ အေတာ္ဂရု စိုက္ၾကပါသတဲ့။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဒီလိုဆိုေတာ့ ကိုယ္ေတာ္ရဲ့ မိမ်ိဳး ဘမ်ိဳး
ႏွစ္မ်ိဳးလံုးဘဲ ဘုရားဒကာ, ေက်ာင္းဒကာ အဆက္ဆက္ေတြျဖစ္ေတာ့ ကိုယ္ေတာ္တို႔အမ်ိဳးဟာ
လူလိမၼာ လူ႔သူေတာ္ေကာင္းခ်ည္း ျဖစ္မွာေပါ့ေနာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ ဒီလုိလဲ အထင္မႀကီးလိုက္ပါနဲ႕ ဘုရား၊ လူလိမၼာ
လူ႕သတၱိခဲအစံု ထြက္ပါတယ္၊ အေမရဲ႕ ဘုိး(ဘုိးရာဇာ) မွာ ေမြးေပါက္ေဖၚ ဆယ္ေယာက္ရွိပါသတဲ့၊
ေယာက်္ား ကိုးေယာက္,မိ္န္းမ တစ္ေယာက္သာပါပါတယ္၊ အဲဒီ ဆယ္ေယာက္က ေပါက္ဖြားလိုက္တာ
အမ်ဳိးေတာ္ေတာ္ျပန္႔သြားပါတယ္၊ ထရံကာ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ဒီဆယ္ေယာက္ထဲက
ေနာင္ေတာ္တေယာက္ရဲ႕ သားေပါ့၊ အဲဒီ ေမာင္ႏွမဆယ္ေယာက္တုန္းက ဆင္းရဲသူ မပါပါဘူး၊
သူတုိ႕က ေပါက္ဖြားေတာ့ ဆင္းရဲသူေတြလဲပါ, လူမိုက္ သတၱိခဲေတြလဲ နဲနဲပါးပါး
ပါလာပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဘယ္ေလာက္မ်ား သတၱိရွိၾကတုန္း
ကိုယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ ဒါေတာ့ တပည့္ေတာ္ မသိပါဘူး၊ ေရွးက
သံခ်ပ္ထုိးတာေတာ့… “ဒုတ္တို ႏွစ္ေခ်ာင္း, ေဘးမွာေျမႇာင္,ေသေအာင္႐ိုက္တဲ့
ေရႊ႐ိုင္သားဘဲ”တဲ့။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဟုတ္မွာေပါ့ေနာ္…ကိုယ္ေတာ္တို႔က
အေလာင္းမင္းတရားႀကီးရဲ႕ ေရႊဘုိေသြးေရာ, အမ်ဳိးေသြးေရာဆိုေတာ့ သတၱိရွိစရာပါဘဲ။
တပည့္ေတာ္။ ။ ဒီ သ႐ုိင္ေဆြမ်ဳိးေတြဟာ မာနလဲ ႀကီးၾကပါတယ္၊ တစ္ခါတုန္းက
အေမရဲ႕ အမိဖက္က တစ္ဝမ္းကြဲ ဦးႀကီးဟာ သူ႕အလႉ သားရွင္ျပဳမွာ စိန္ေဗဒါႀကီးရဲ႕
ဆိုင္းကိုငွားၿပီး ပြဲၿငိမ္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔အတြက္ သူ႕ဩဇာရွိတဲ့ ေတာင္ဘက္နယ္က
သတၱိထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္ကို ေခၚထားပါသတဲ့။
ဓမၼဂုတ္။ ။ သ႐ိုင္က သတၱိရွိတဲ့သူေတြကို သူက မခဘူးဆုိတဲ့
သေဘာေပါ့ေနာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ မွန္ပါတယ္, သ႐ို္င္က သတၱိခဲေတြက အေမရဲ႕ အေဖ့ဖက္က
ေမာင္ႏွမဆယ္ေယာက္ရဲ႕ အဆက္ေတြပါ, သည္ေတာ့ ဥဳးႀကီးနဲ႕ ေသြးမစပ္ပါဘူး၊ ဒီလုိ သူက
အေဝးနယ္သားကို အားကိုးတယ္ဆိုေတာ့ သ႐ိုင္သတၱိခဲေတြက ယားက်ိက်ိ ျဖစ္တာေပါ့ဘုရား။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ယားက်ိက်ိ ျဖစ္ေတာ့ ဘယ္ႏွယ္လုပ္သလဲ
ကိုယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ ညက်ေတာ့ စိန္ေဗဒါႀကီးလဲ ဆိုင္းဝို္င္းထဲ
ဝင္ၿပီး ပတ္ပ်ဳိးစပါေရာ (ဝံုး-ဒို္င္း) ခဲက်လို႔ စိန္ေဗဒါႀကီးလဲ အေတာ္လြတ္ေအာင္
ထြက္ေျပးရရွာသတဲ့။
ဓမၼဂုတ္။ ။ စိန္ေဗဒါႀကီးကေတာ့ ကိုယ္ေတာ္တုိ႔ရြာကို
အေတာ္စိတ္နာမွာဘဲေနာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ စိတ္နာ-မနာေတာ့ မေျပာနဲ႔ေတာ့ ေနာက္တစ္ခါ ဦးႀကီးရဲ႕သားက
အလႉေပး သားရွင္ျပဳျပန္ေတာ့ ရာဇဝင္ေႂကြး ဆပ္ခ်င္တဲ့သေဘာနဲ႕ စိန္ေဗဒါႀကီးကိုဘဲ ငွားပါေသးတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ စိန္ေဗဒါႀကီးက လိုက္လာရဲ႕လား
ကိုယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ သ႐ိုင္ဆိုရင္ ေရႊေပးေတာင္ မလို္က္ဘူလို႔
ဆလံတင္လို္က္ပါသတဲ့။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဟား ဟား…ကိုယ္ေတာ္တို႔ရြာကေတာ့
ေျပာစရာဘဲ, ေရႊေတာင္ဆရာေတာ္ႀကီး, မဟာဝိသုဒၶါ႐ုံ ေရႊက်င္သာသနာပိုင္ႀကီး, ထရံကာ
ဆရာႀကီး စေသာ ရဟန္းပညာရွိမ်ားႏွင့္ ေစတီေတာ္ႀကီး, ဆင္းတုေတာ္ႀကီး, ေရတြင္း
ေရကန္ႀကီးမ်ားကို ျပဳစုျပင္ဆင္ေဖၚရၿပီး ေနာင္လာေနာက္သားတုိ႔ ထြန္းကားၾက, သူေတာ္ေကာင္းၾကသေလာက္
လူမိုက္သတၱိခဲမ်ားလဲ ေပၚထြက္တဲ့ ရြာႀကီးျဖစ္ေတာ့ ရြာရဲ့ ေျမခံဟာ အင္မတန္
ထူးလိမ့္မယ္ ထင္တယ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ တပည့္ေတာ္ငယ္ငယ္က မႏၲေလး
ဝိသုဒၶါ႐ုံတုိက္ေရာက္ေတာ့ တခ်ဳိ႕ စာခ်ဘုန္းႀကီးမ်ားက ဆရာေတာ္ႀကီးဆီ ေခၚသြားၿပီး
ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေဆြမ်ဳိး ဉာဏ္ေကာင္းကေလးပါလုိ႔ ျပတဲ့အခါ မဟာဝိသုဒၶါ႐ုံဆရာေတာ္ႀကီးက “သ႐ိုင္ရြာဟာ
ပုညတိၳၱ (ေကာင္းမႈျပဳလုပ္ရာေ ရဆိပ္သဖြယ္) ျဖစ္တယ္၊ ပုညတိတၳ၌ေနၾကေသာ မိဘတို႔သည္
ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အျမဲတိုးပြားေနေသာေၾကာင့္ ထုိသူတို႔ရဲ႕ သားသည္ မိဘစကား, ဆရာ့စကား,
နားေထာင္သူ သူေတာ္ေကာင္း ပညာရွိျဖစ္တတ္တယ္”လို႔ ဟိေတာပေဒသဂါထာကို ရြတ္ျပၿပီး
မိန္႔ေတာ္မူဖူးပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဒါထက္ ေမးရအံုးမယ္, ကိုယ္ေတာ္တို႔ရြာရဲ႕
အေျခအေနနဲ႕ ကိုယ္ေတာ္တို႔အမ်ဳိးရဲ႕ အေျခအေနဟာ ယခုအခါ ေရွးကလိုဘဲလား။
တပည့္ေတာ္။ ။ အမ်ဳိးရဲ႕ စာရိတၱဟာ အဂၤလိပ္လက္ထက္မွာ
တေျဖးေျဖး ေလ်ာ့လာပါတယ္၊ ဘိုးတို႔ကုိ အေဖေတြ မမွီေတာ့ပါဘူး, တပည့္ေတာ္ငယ္စဥ္က တစ္ဝမ္းကြဲအထိ
တစ္မ်ဳိးလံုးဟာ လူႀကီးမ်ားရဲ့ စကားကို လိုက္နာၾကပါေသးတယ္၊ ညီအစ္ကို
ေမာင္ႏွမခ်င္းလဲ အကိုႀကီး-အမႀကီးရဲ႕ စကားကုိ အငယ္က နားေထာင္ၾကပါေသးတယ္၊ တပည့္ေတာ္
နဲနဲႀကီးလာရင္ဘဲ ညီအရင္းတစ္ေယာက္ႏွင့္ ညီဝမ္းကြဲတစ္ေယာက္ အေတာ္ေဖာက္လာပါတယ္၊
ေသာက္ပါတယ္, စားပါတယ္, ဖဲကစားပါတယ္, ပစၥည္း အေျခအေနကလဲ တပည့္ေတာ္ငယ္စဥ္မွာ မုိးကမွန္ေတာ့
ပတ္ဝန္းက်င္လယ္ေတြက စပါးထြက္ပါတယ္၊ ယာေတြကလဲ သူ႔အခ်ိန္ႏွင့္သူ ႏွမ္းထြက္ပါတယ္၊
ထန္းေတာမ်ားကလဲ ထန္းလ်က္ထြက္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အမ်ဳိးထဲမွာ ဆင္းရဲတဲ့လူ ရွိကို မရွိပါဘူး၊
ဒါေပမဲ့ တပည့္ေတာ္ေတာ္ေတာ္ႀကီးလာတဲ့အခ်ိန္မွာ မိုးမေကာင္းပါဘူး, ေရေျမာင္းလဲ
မရွိေတာ့ လယ္ေတြမလုပ္ရပါဘူး, ယာေတြလဲ ေကာင္းေကာင္းမလုပ္ရပါဘူး, ဒါ့ေၾကာင့္
အမ်ဳိးထဲမွာ လူဆင္းရဲေတြ စ,လာပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ယခုေတာ့ေကာ ကိုယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ ဒုတိယကမ႓ာစစ္ျဖစ္ကထဲက ပစၥည္းရွိတဲ့
ေဆြမ်ဳိးေတြက ဝက္လက္ေျပာင္း, မႏၲေလးေျပာင္း, ေျပာင္းကုန္ၾကေတာ့
အေတာ္အသင့္ရွိသူႏွင့္ မရွိသူေတြသာ ရြာမွာက်န္ရစ္ပါတယ္၊ ဒီေတာ့ အမ်ဳိးေတြလဲ
စီးပြားပ်က္ေတာ့ စာရိတၱပ်က္ကုန္တဲ့အျပင္ စိတ္ေရာလူပါကြဲၾကပါတယ္၊ ရြာလဲ
ေရွးကအဆင့္အတန္းမ်ဳိး မရွိေတာ့ပါဘူး, ဆရာသမားျဖစ္တဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားလဲ
အရွိန္အဝါႏွင့္တကြ အေရအတြက္ပါ အလြန္က်ဆင္းသြားပါတယ္ဘုရား။
ဓမၼဂုတ္။` ။ ဝမ္းမနဲပါနဲ႕ ကိုယ္ေတာ္, ဆုတ္ကပ္ဆိုတာ
႐ုပ္အျမင္ကတိုးတက္သေလာက္ စိတ္အေနကယုတ္ၾကမ္းၿပီး ဘရမ္းဘတာျဖစ္ျမဲပါ၊ ဒီအထဲမွာ တစ္ခါတစ္ခါ
ကမ႓ာစစ္နဲ႕ ေတြ႕ျပန္ေတာ့ လူသတၱဝါေတြဟာ တိရစၧာန္ေတြလို စာရိတၱပ်က္ၾကရပါတယ္။
တပည့္ေတာ္။
။ မွန္ပါတယ္ဘုရား…ဒါေပမဲ့-ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕
တရားေတာ္ေတြက မတိမ္ေကာေသးပါဘူး၊ တရားေတာ္ကို မွန္လိုၾကည့္ၿပီး မေတာ္တာေတြကို
ျပင္ႏိုင္လွ်င္ ဒီႏိုင္ငံအတြက္က လွပေသာႏိုင္ငံျဖစ္ဘုိ႔ရာ
ေျမႇာ္လင့္ခ်က္ရွိပါေသးတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ရြာႏွင့္စပ္ၿပီး စာေပသမိုင္းေကာ
မရွိဘူးလား။
တပည့္ေတာ္။ ။ မၾကားဖူးပါဘူးဘုရား, တပည့္ေတာ္ငယ္စဥ္က ရဖူးတဲ့
ရတုေတာ့ရွိပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ရတုဆိုတာ ဟုတ္တာထက္ပိုၿပီး
ေျမႇာက္တဲ့ဂုဏ္ေတြေတာ့ ပါမွာဘဲေနာ္၊ ကဲကဲ…အဲဒီရတုကိုဘဲ နိဂံုးအေနနဲ႕ ရြတ္ျပစမ္းပါ။
၁။
ေရႊဘိုလက်္ာ ဒကၡိဏာတြင္, ေၾကျငာသတင္းလိႈင္။
၂။
အံ့၍မၿပီး ႐ႈမၿငီးသည့္, ရပ္ႀကီး ရြာေရႊ႐ိုင္။
၃။
ဖက္ၿပိဳင္ ရွင္းသည့္, စံကင္းေပ်ာ္ဘုိ႔ရာ, တပဲသာတြင္း ေရခ်ဳိ သြင္းသည့္, နတ္မင္း
တူးလာတာမို႔။
၄။
ပဒုမၼာႏွင့္ ငါးျဖာၾကာဝတ္စီ, နတ္ေရကန္ထဲ ငွက္စံုဝဲသည္, ၿခိမ္သဲ့ တလည္လည္ႏွင့္။
၅။
ေျခာက္မည္ ေရာင္စံု တလူလူ, ေရႊေစတီႀကီး မုိးတိမ္နီးမွ်, လွ်ံညီးအဆူဆူသို႔။
၆။
ေရႊဂူ…ဘုရား ထူးျခားဟန္ အာကာဘဝဂ္, တိမ္ေတာင္တက္သည္, ထြန္းတက္လွ်ံလွ်ံသို႔။
၇။
ျမ ဖလ္တေကာင္း ထိပ္မွာတင္, ေရႊ႐ိုင္သူမ်ား ျဖဴျဖဴထြားတို႔, ဝပ္တြား ပဏာဆင္၍။
၈။
ေလးအင္မဂ္ခ်မ္းသာ…ဗုိလ္သူရည္မွန္း, နိဗၺာန္လမ္းကို, ကၽြတ္တန္းေစတနာႏွင့္။
၉။
မုေ႒ာရယ္တဲ့ ေရႊေစတီ, ဓာတ္ေတာ္စံု, ေရာင္စံုႂကြ, ထြန္းပေရာင္ျခည္၊
အာကာလမ္းက ပ်ံသန္းမွီ, ဥဳးတင္ခ်ီ၍ ပဏာႁမြက္, ရပ္ေရႊ႐ိုင္သူ
ဆီမီးစံု တလူလူႏွင့္,
ဩကာသံ စီၾကဴ၍ ျပည္နိဗၺေခမာကမ္းကိုလ, လ်င္မၾကာ
ထြက္ခြါျမန္းရေအာင္ကြယ္…နန္းသူ႕ရင္ေသြး။
♣♣ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္၏ ကိုယ္တိုင္ေရး ေထရုပၸတၱိ တစ္ဘဝသံသရာ မွ ပူေဇာ္ပါသည္။