ေစာင့္ၾကည့္တဲ့အခါ တခ်ိဳ႕က ေသခါနီးေလးမွာ
ဘာျဖစ္တာတုန္းဆိုေတာ့ မ်က္ႏွာေလးက ၿပံဳးလာတယ္၊ ၿပံဳးၿပီးေတာ့ ေသသြားတာလည္း ရွိတယ္၊
တခိ်ဳ႕က်ေတာ့ မ်က္လံုးႀကီးျပဴး, ပါးစပ္ႀကီး ၿပဲလာၿပီးေတာ့ ေၾကာက္လန႔္႐ုန္းကန္ၿပီး ေသသြားတဲ့
သူလည္းရွိတယ္။ ေသပံုေသနည္း မတူညီတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီလိုေတြ ျဖစ္တာတုန္းလို႔ေမးတယ္။
ဗုဒၶတရားေတာ္အရ ေသခါနီးမွာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ
အက်ိဳးေပး အလွည္က်တဲ့သူေတြမ်ာ ဘာေတြျဖစ္တုန္းဆိုရင္ ေပ်ာ္စရာအာ႐ံုေတြ ျမင္တယ္၊ မိတ္ေဆြသဂၤဟေတြက
သူ႔ကို လာၿပီးေခၚၾကတယ္၊ ဖိတ္ၾကတယ္၊ လွပတဲ့တိုက္ႀကီးေတြ၊ ဥယ်ာဥ္ႀကီးေတြထဲ ေရာက္သြားတယ္၊
အဲဒီလိုျမင္ရေတာ့ ၿပံဳးေနမွာေပါ့၊ မဟုတ္ဘူးလား။
ဓမၼိကဥပါသကာႀကီးဆိုရင္ ေသခါနီး
နတ္ျပည္က ရထား ၆-စင္း ဆိုက္တယ္၊ ဒါ သူ႔မ်က္စိနဲ႔ေတာ့ ျမင္ေနတာပဲ၊ နားနဲ႔လည္း ၾကားေနတာပဲ၊
နတ္ေတြစကားေျပာေနတာ သူက ၾကားတယ္၊ က်န္တဲ့သူေတြက မၾကားဘူး၊ တရားနာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေကာင္းကင္က
နတ္ရထား ၆-စင္း၊ နတ္ျပည္ ၆-ထပ္က နတ္ရထားေတြ ေမာင္းလာတာ၊ ေမာင္လာၿပီး ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္က
စလို႔ ေျပာၾကတာ၊ အလုအယက္ သူ႔ရထားနဲ႔ လိုက္ခဲ့ပါ၊ သူ႔ဆီလိုက္ခဲ့ပါနဲ႔ ဝိုင္းေခၚၾကတာေပါ့။
အခု ဘတ္စ္ကားမွာ စပယ္ယာေတြ ေခၚေနသလိုပဲ၊ အဲဒီလိုေခၚေနတဲ့အသံကို သူက တရားနာေနရင္းနဲ႔က
အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္မွာစိုးလို႔ “ေနၾကပါဦး၊ ေနၾကပါဦး” လို႔ ေျပာတယ္၊ အဲဒါက သူ႔မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ေနတာ။ အခု ေျပာတဲ့အာ႐ံုေတြ
ျမင္ေနရတာ၊ ေသခါနီးၿပီေလ၊ အဲဒါေတြ ျမင္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ “ေနပါဦး၊ ေနပါဦး”
လို႔ေျပာေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြက သူတို႔ေျပာတာမွတ္လို႔ ရပ္လုိက္ၿပီး ေက်ာင္းျပန္သြားၾကတယ္၊
ေနာက္က်ေတာ့မွ အဲဒါ သူက နတ္ရထားေတြ ေခၚတဲ့အေၾကာင္း ရွင္းျပတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ေကာင္းရာ သုဂတိဆိုရင္
ေကာင္းတဲ့ ရထားေတြက လာေခၚသြားတယ္။
ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔သမားေတြက်ေတာ့
လူနက္ႀကီးေရာက္လာတယ္၊ ႀကိဳးနဲ႔တုတ္ ေခၚသြားတယ္၊ ဓားမိုးၿပီး ေခၚသြားတယ္၊ အဲဒီလို ေခၚသြားတဲ့အခါ
ေၾကာက္ၿပီး မ်က္လံုးႀကီးျပဴး၊ ပါးစပ္ႀကီး ဟၿပီးေနတယ္၊ ေၾကာက္လြန္းလို႔၊ အဲဒီလိုဟာမ်ိဳးေပါ့၊
ဒီလိုျဖစ္တက္တယ္၊ အဲဒီအာ႐ံုေတ၊ြက အတုအေယာင္ အာ႐ံုေတြမဟုတ္ဘူး၊ သူ႔အဖို႔မွာ အစစ္အမွန္ေတြခ်ည္းပဲ။
သူ႔ကို ဝိုင္းၿပီးေတာ့ စၾကာမင္းျဖစ္ေအာင္
ဆုေတာင္ခိုင္းၾကတယ္၊ အဲဒါ သူက ၾကားေနတာ၊ နတ္ေတြေရာက္လာတာလည္း သူျမင္တယ္၊ က်န္တဲ့သူေတြက
မျမင္ဘူး။ စိတၱသူၾကြယ္က နတ္ေတြကို ေျပာတယ္ “အဲဒါလည္း ၿမဲတဲ့အရာမွ မဟုတ္ဘဲ၊ ဒါလည္း
ခိုင္တဲ့အရာမွ မဟုတ္ဘဲ” လို႔ ပါးစပ္က ျပန္ေျပာတယ္၊ သူကေတာ့
နတ္ေတြကို ေျပာတာပဲ၊ က်န္တဲ့သူေတြကေတာ့ ေယာင္ေနတယ္လို႔ ထင္ၾကတယ္၊ ေယာင္ၿပီးေတာ့ ေျပာတယ္ထင္ၾကတယ္။
အနီးနားက ေဆြမ်ိဳးေတြက “သတိထားပါ၊ ဟိုေယာင္ေျပာ ဒီေယာင္ေျပာ မေျပာနဲ႔” ဆိုေတာ့ သူက “ငါေယာင္ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ငါ့ကို လာေျပာေနၾကတာ” လို႔ ျပန္ေျပာတာ။ “ဒါေတြလည္း
ၿမဲတာမဟုတ္ဘူ၊ ခိုင္မာတာ တစ္ခုမွ မရွိဘူး” လို႔ ေျပာတာ။
ေသခါနီးမွာ ဘယ္လူမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္
အေကာင္းနဲ႔အဆိုး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး တစ္ခုခုေတာ့ လာၿပီးထင္ေနမွာပဲ။ အဲ - ထင္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေလး
ဒီအာ႐ံုရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈေအာက္မွာ စုတိစိတ္ဆိုတာ က်သြားတာ။ ဒါေပမယ့္ ဒီစုတိစိတ္ေလးဟာ
အဲဒါကို အာ႐ံုျပဳႏိုင္တာမဟုတ္ဘူး၊ ခုနက မ်က္ေတာင္ခတ္လိုက္သလိုပဲ၊ သူကေတာ့ လက္ရွိအာ႐ံုကိုပဲ
အာ႐ံုျပဳတာေနာ္၊ စုတိစိတ္ေလးက ဒါကို အာ႐ံုမျပဳဘူး။
စုတိစိတ္ေလးရဲ႕ ေရွ႕မွာျဖစ္တဲ့
အရွိန္အဟုန္ရွိတဲ့ ေဇာစိတ္ေတြက ဒါကို မွတ္သားေနတာ၊ အဲဒီစိတ္ရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈေလးနဲ႔ ကံအသစ္ရဲ႕
အရွိန္အဟုန္နဲ႔ လႊမ္းမိုးတာ၊ အဲဒီအာ႐ံုေလးကို အမွီျပဳၿပီးေတာ့ ေနာက္ထပ္ ပဋိသေႏၶစိတ္ကေလးက
ေပၚလာတာ၊ ကံကေန ဖန္တီးေပးလုိက္တာ၊ အဲဒီေတာ့ စိတ္မွန္လွ်င္ အာ႐ံုရွိတယ္၊ အာ႐ံုမရွိတဲ့
စိတ္ရယ္လို႔ မရွိဘူး၊ အဲဒီ ကံ ကမၼနိမိတ္ ဂတိနိမိတ္၊ မေသခင္က ထင္ေနတဲ့ လႊမ္းမိုးတဲ့အာ႐ံုေပၚမွာ။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကံက အဓိကပဓာနျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ျမတ္စြာဘုရားက “ကမၼံ
ေခတၱံ” ကံဟာ လယ္ေျမပဲတဲ့။ “ဝိညာဏံ ဗီဇံ” ဝိညာဏ္က မ်ိဳးေစ့ပဲ။ ေဟာ - ကံကေပးထားတဲ့ အရိပ္ႀကီးေပၚမွာ
ဝိညာဏ္မ်ိဳးေစ့ေလး က်သြားတယ္၊ သေႏၶစိတ္ေလးေပၚလာတာ၊ “ကမၼံ ေခတၱံ” “ဝိညာဏံ
ဗီဇံ” “တဏွာေသၷေဟာ” လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားတယ္။ ကမၼံ - ကံဆိုတာ၊ ေခတၱံ - စိုက္ပ်ိဳးႀကဲခ်တဲ့
ေျမကြက္ပဲတဲ့။ ဝိညာဏံ ဗီဇံ - သေႏၶစိတ္ေလးက
မ်ိဳးေစ့ပဲ၊ တဏွာေသၷေဟာ - တြယ္တာမႈေလးက
အဆီအေစးပဲ တဲ့။
ႏွာ - ၁၄၅
ၾကည့္ေလ ဘဝတစ္ခုမွာ အာ႐ံုကိုက်ထားတဲ့
အခ်ိန္ကေလးမွာ တြယ္တာတဲ့ စိတ္ကေလးေတြ ေပၚလာတာ၊ အဲဒီ တြယ္တာတဲ့ စိတ္ကေလးလည္း ေပၚလာေရာ၊
ခုနက မ်ိဳးေစ့ေလးက အပင္ေပါက္သြားတာ၊ ဒါပဲ - ဘဝတစ္ခုရသြားတာ၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တြယ္တာမႈဆိုတာ
ေပၚလာတက္တယ္တဲ့။
ေသခါနီးမွာ အတြယ္ မွားတက္ေသးတယ္ေနာ္။
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေရးတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ ရွိတယ္။ မီးပူေဇာ္တဲ့ ပုဏၰားႀကီးတစ္ေယာက္၊
သူ႔ဆရာ ပုဏၰားႀကီးေတြက လာၿပီး အားေပးၾကတယ္၊ ေသခါနီးမွာ “မင္း ဘာေတြျမင္တုန္း”
ဆိုေတာ့ “မီးပံုႀကီးျမင္ေနတယ္”၊ “ေအး - မင္း ျဗဟၼာျပည္သြားေတာ့မွာ၊ မီးပံုႀကီးပဲ၊ ျဗဟၼာျပည့္ေရာက္မွာ” လို႔ ေျပာတယ္၊ ေသေတာ့ ငရဲက်သြားတယ္၊ အဲဒီမီးပံုႀကီးပဲ၊
ငရဲမီး ျဖစ္ေနတယ္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္ကမီး မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ငရဲမီး ျဖစ္ေနတယ္ေနာ္။
အဲဒီလို ဘဝတစ္ခု ေသခါနီးမွာ ရ,ထားတဲ့ အာ႐ုံေပၚမွာ
စြဲၿပီးေတာ့ ကံဆိုတဲ့ လယ္ေျမေပၚမွာ ဝိညာဏ္မ်ိဳးေစ့ေလး က်သြားတာပဲ။ တဏွာက တြယ္တာလိုက္တယ္၊
ကံတရားကေန ပစ္ခ်ေပးလိုက္တယ္၊ ဘဝတစ္ခု စ,လိုက္တယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အခု ဘုန္းႀကီးတို႔တေတြ
အတိတ္ဘဝကေန ပစ္ခ်ေပးလိုက္တဲ့ သေႏၶမ်ိဳးေစ့ေလးနဲ႔ အခုဒီမွာ လူလာျဖစ္ေနၾကေတာ့ ပဋိသေႏၶစိတ္,
ဘဝင္စိတ္, စုတိစိတ္ ဆိုတဲ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ ရရွိထားတဲ့ ဒီ ဝီထိမုတ္စိတ္ေလးေတြဟာ ဘာကို
အာ႐ံုျပဳေနတုန္းဆိုရင္ အတိတ္ဘဝကေပးခဲ့တဲ့ ကံအာ႐ံု သို႔မဟုတ္ ကမၼနိမိတ္ အာ႐ံု သို႔မဟုတ္
ဂတိနိမိတ္အာ႐ံုျပဳၿပီး တစ္သက္လံုးဒီအတိုင္း သြားေနတာ၊ ေျပာင္းလို႔ မရဘူး၊ ေျပာင္းလိုက္ရင္
ဘဝေျပာင္းသြားမွာေပါ့၊ ေျပာင္းလို႔မရဘူး၊ အဲဒါကို blue line လုိ႔ ေျပာတာေနာ္၊ အဲဒါက
လူကမသိဘူး၊ သိႏိုင္စြမ္းလည္းမရွိဘူး၊ စိတ္ကပဲ သိတဲ့အာ႐ံုေတြ ရေနတာ။
လူ႔ဘဝ တစ္သက္တာ တစ္ခုလံုးမွာၾကည့္
- ပဋိသေႏၶစိတ္ကေလးက အစပ်ိဳးလာတယ္၊ ထုိစိတ္ကေလးရဲ႕ စဥ္ဆက္မျပတ္ျဖစ္လာဖို႔ရာ ျဖစ္ေနတဲ့
စိတ္ကေလးကို ဘဝင္စိတ္၊ ဘဝမျပတ္ျခင္း ၏ အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘဝင္လို႔ေခၚတယ္၊
ေနာက္ဆုံုးဘဝတစ္ခုကေန ေရြ႕ေလ်ာေျပာင္းေရႊ႕သြားတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စုတိလို႔ ေခၚတယ္၊ ဒီ
စိတ္ ၃-ခုရဲ႕ အာ႐ံုသည္ ဘယ္ေတာ့မွ ေျပာင္းလဲခ်က္မရွိ၊ တစ္ဘဝမွာဆို လံုးဝတူတယ္လို႔ ေျပာတယ္။
“ဧကေမဝ တေထေဝက၊ ဝိသယေဥၥ
ဇာတိယံ” ပဋိသေႏၶဘဝင္ စုတိဆိုတ့ဲ ဒီစိတ္ ၃-ခုဟာလည္း
ဘယ္ေတာ့မွ တစ္ဘဝမွာ မေျပာင္းဘူး၊ ေျပာင္းသြားရင္လည္း တစ္ဘဝ မေခၚေတာ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့ တစ္ဘဝဆိုတဲ့
အေနအထားဟာ အေျပာင္းအလဲမရွိဘူးေပါ့၊ ဒီစိတ္နဲ႔ပဲ သြားေနတယ္လို႔ ဒီလိုမွတ္၊ အဲဒါက ဝီထိမုတ္စိတ္တုိ႔ရဲဲ႕
ျဖစ္စဥ္ပဲ။
အဲဒီ ဝီထိမုတ္စိတ္တုိ႔ရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ဟာ
အခုလက္ရွိဘဝမွာ မ်က္စိကို အသံုးၿပဳၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စကၡဳဒြါရက ဝင္လာတဲ့ အာ႐ံုကိုလည္း
မယူဘူးေနာ္၊ အတိတ္ဘဝက မွတ္ထားတဲ့ အာ႐ံုနဲ႔သြားေနတာေနာ္။
ေအး - အခုဘဝ ေရာက္လာၿပီ ေရာက္လာတဲ့အခါ
ဘုန္းႀကီးတို႔ ဘာျဖစ္တုန္းဆိုေတာ့ မ်က္စိလည္းရွိလာၿပီ၊ နားလည္းရွိတယ္၊ ႏွာေခါင္းလည္း
ရွိတယ္၊ လွ်ာရွိတယ္၊ ကိုယ္ရွိတယ္၊ မေနာရွိတယ္။ ဆိုပါစို႔ - ဒြါရ ၆-ပါးရွိတယ္၊ အဲဒီဒြါရ
၆-ပါးမွာ ထင္လာတဲ့အာ႐ံုနဲ႔ အလုပ္လုပ္တဲ့စိတ္က ေပါက္ဖြားလာတဲ့စိတ္ေတြ - ပင္ကိုယ္စိတ္က
ပဋိသေႏၶစိတ္၊ ဘဝင္စိတ္၊ စုတိစိတ္၊ ဘဝမွာ အဲဒါက ဝီထိမုတ္စိတ္တဲ့။
ဝီထိစိတ္ဆိုတာ အခုလက္ရွိဘဝမွာ မ်က္စိက
ျမင္လိုက္တဲ့ အဆင္းအာ႐ံု၊ နားကၾကားလိုက္ရတဲ့ အသံအာ႐ံု၊ ႏွာေခါင္းက နမ္း႐ွဴလိုက္တဲ့
အနံ႔အာ႐ံု၊ လွ်ာက လ်က္သိလိုက္တဲ့ အရသာအာ႐ံု၊ ခႏၶာကိုယ္က ထိေတြ႔လိုက္ရတဲ့ အထိအေတြ႔အာ႐ံုနဲ႔
စိတ္ထဲကေန စိတ္ကူးႀကံစည္ၿပီးေတာ့ ယူရတဲ့ ဓမၼာအာ႐ံုဆိုတဲ့ ဓမၼာ႐ံု၊ အဲဒီအာ႐ုံေတြနဲ႔
ဝင္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီစိတ္ေတြမဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ဘဝင္စိတ္၊ ဘဝင္စိတ္ဆိုတာဟာ ဒီအာ႐ံုအသစ္ေတြ
ဝင္မလာဘူ၊ ဒီအသစ္ေတြ အေႏွာင့္အယွက္ မရွိဘူးဆိုရင္
သူက ဆက္သြားေနမွာပဲ၊ သူ စဥ္ဆက္မျပတ္ သြားေနမွာပဲ။
ဒါြရကေနၿပီး အာ႐ံုအသစ္ေတြက ဝင္လုိက္ၿပီဆိုလွ်င္
အဲဒီဝင္လာတဲ့ အာ႐ံုအသစ္န႔ဲ အလုပ္လုပ္တဲ့စိတ္ေတြက်ေတာ့ “ဝီထိစိတ္” လို႔ ေခၚတယ္တဲ့။ အဲဒါက mental
process ခုနက တုန္းက ပဋိသေႏၶ, ဘဝင္, စုတိစိတ္ဆုိတဲ့စိတ္ကို process freee ဝီထိမုတ္စိတ္လို႔
ေခၚတယ္။ “ဝီထိမုတ္စိတ္က အတိတ္အာ႐ံုနဲ႔ run ေနတယ္၊
ဝီထိစိတ္ကေတာ့ အာ႐ံုအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ run တယ္” အာ႐ံုအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ခရီးသြားမယ္။
ၾကည့္ - ဘုန္းႀကီးတို႔တေတြ ပဋိသေႏၶစိတ္ၿပီးလို႔ရွိရင္
ဘဝင္စိတ္လာတယ္၊ အမိဝမ္းထဲမွာ ဘဝင္စိတ္၊ ဘဝင္စိတ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ ဆက္လာတုန္းဆိုလို႔ရွိလွ်င္
ပဋိသေႏၶစိတ္ ခ်ဳပ္သြားတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ထိုပဋိသေႏၶစိတ္ေတြကက ထပ္ထပ္ၿပီးေတာ့ ေပၚလိုက္တာ၊
ေနာက္ေပၚတာက်ေတာ့ ပဋိသေႏၶစိတ္လို႔ မေခၚေတာ့ဘူး၊ ဘဝင္စိတ္လို႔ ေခၚလိုက္တာ၊ ၁၆-ႀကိမ္ထိေအာင္ေပၚလာတာ၊
စာေပအရ ေျပာတာေနာ္ ၁၆-ခု ေပၚလာတယ္ဆိုတာ ပဋိသေႏၶစိတ္က ၁-ခု၊ ဘဝင္စိတ္က ၁၆-ခု ဆို ၁၇-ခု
ျဖစ္လာတာ။
အဲဒီေနာက္ ဘာေပၚလာတုန္းဆိုေတာ့
မေနာဒြါရာဝဇၨန္းတဲ့။ ဘဝတစ္ခု အသစ္ေတြ႔ရွိလာခဲ့ၿပီေလ၊ ကံက ေပးလုိက္လို႔ အဝတစ္ခု အသစ္ေတြ႔ရွိလာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္
မေနာဒြါရာဝဇၨန္း ဆိုတဲ့ အာ႐ံုအသစ္ကို ရယူတဲ့စိတ္၊ ဒါက အမိဝမ္းထဲမွာျဖစ္တာကို ေျပာတာေနာ္၊
အာ႐ံုအသစ္ကို ရယူလိုက္တဲ့ မေနာဒြါရာဇၨန္း၊
တံခါးဖြင့္ေပးတ့ဲ မေနာဒြါရာဇၨန္းစိတ္ေပၚလာတယ္၊ ေပၚလာၿပီးတဲ့ေနာက္ ၾကည့္ - ခုနတုန္းကေျပာတဲ့
“ဝိညာဏံ
ဗီဇံ၊ တဏွာေသၷေဟာ” တြယ္တာမႈေလးက လာၿပီ၊ တံခါးဖြင့္ေပးလိုက္တာနဲ႔
တစ္ၿပိဳင္နက္ ကိုယ္ရလာတဲ့ စိတ္ကေလးကို ေက်နပ္တဲ့ စိတ္ကေလး၊ ေက်နပ္တယ္၊ သူကလည္း ေသၿပီးရင္
ျဖစ္လာတဲ့ ဘဝေလးကို ႀကိဳက္သြားတာပဲ၊ သူကလည္း ဘယ္ဘဝေရာက္ေရာက္ ႀကိဳက္တယ္၊ ေခြးေလးေတြ
ေၾကာင္ေလးေတြ တိရစာၦန္ေလးေတြကို ၾကည့္ပါလား၊ “မင္း
- လူျဖစ္ခ်င္လား”ဆုိ ျဖစ္ခ်င္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ သူ႔ဘဝသူ
ေပ်ာ္ေနတာ - သြားၾကည့္၊ ေခြးေလးေတြ ကစားေနတာ၊ ေပ်ာ္ေနၾကတာေပါ့ေနာ္၊ တိရစၦာန္ေတြကလည္း
ေပ်ာ္ေနၾကတာပဲ။
အဲဒီေတာ့ ၾကည့္ .. ဘဝတစ္ခု စ,လာတာနဲ႔
တစ္ၿပိဳင္နက္ ပဋိသေႏၶစိတ္ေတြ၊ ပဋိသေႏၶၿပီးတဲ့ေနာက္
ဘဝင္ ၁၆-ခ်က္ျဖစ္၊ ျဖစ္ၿပီးတာနဲ႔ အာ႐ံုသ္စကို ရယူဖို႔ရာအတြက္ မေနာဒြါရဝဇၨန္း စိတ္က
ဦးလွည့္ေပးလိုက္တယ္။ ဦးလွည့္ေပးရင္ ဘယ္စိတ္ ပထမဆံုး ဝင္လာတုန္းဆိုေတာ့ တြယ္တာမႈဆိုတာ
ဘဝနိကႏိၱ၊ ရလာတဲ့ ဘဝေလးေပၚမွာ ေက်နပ္တယ္ဆိုတဲ့ ဘဝနိကႏိၱ။
ဒါျဖင့္ ငရဲေရာက္တဲ့သူေကာ ဒီလို
ေက်နပ္မႈေတြ ရွိသလား လို႔ဆိုရင္ ငရဲေရာက္တဲ့သူကလည္း “ထိပ္ခ်မွ ဓားျပမွန္းသိ”
ဆိုတာလို မထိေသးခင္ေလးထိေတာ့ သူက သေဘာက်ေနတာ၊ ငရဲမီးေတာင္ ေရႊေတာင္မွတ္ေနေသးတာ။ ခုနက
ပုဏၰားႀကိး မီးျမင္ေတာင္ ျဗဟၼာ့ျပည္ ေရာက္ပဟ ဆိုၿပီးေတာ့ ခုန္ဆင္းတာ မီးပံုႀကီးျဖစ္ေနတယ္။
ပိုးဖလံေလးေတြ ေတြ႔ဖူးတယ္ မဟုတ္လား၊ ဖေယာင္းတိုင္မီးေလး ထြန္လိုက္တာနဲ႔ လာၿပီ၊ ပူမွန္းသိရင္
ဘယ္ဆင္းမလဲ၊ သူတို႔လည္း ေသမွာေၾကာက္တာေပါ့။
သူတို႔စိတ္ထဲ ေရႊေတာင္ႀကီးလို႔ထင္ေနတာ၊ အင္မတန္လွတယ္ထင္ၿပီး
ခုန္းဆင္းတာေပါ့။ အဲဒါမ်ိဳးလုိပဲ ငရဲဘဝကလည္း ေပ်ာ္စရာႀကီးလို႔ ေအာက္ေမ့ၿပီးေတာ့ ဒီေနရာ
လူစည္လွခ်ည္းလားလို႔ သြားရင္ အဝီစိေရာက္မယ္။ အဲဒီလိုပဲ အင္မတန္ စည္ကားတဲ့ ေနရာေတြက
အကုန္လံုး တိရစာၦန္ဘံု ၿပိတၱာဘံု ငရဲဘံုတို႔က အလြန္စည္ကားတာ၊ အာ႐ံုထဲမွာ စည္ကားလိုက္တာဆိုၿပီး
ဝင္သြားလုိက္တာပဲေလ၊ ဟိုက်ေတာ့မွ ဒုကၡေတြေတြ႔ၿပီး အဲဒီက်ေတာ့မွ မႀကိဳက္ေတာ့ဘူးေပါ့။
အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ဘဝတစ္ခု ဘဝတစ္ခု
အစျပဳတဲ့ အခါမွာ ဘဝနိကႏိၱက - ေလာဘေဇာတဲ့။ ဘဝႀကိဳက္တဲ့ ေလာဘေဇာက အရင္ေစာတယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔
ဋီကာေက်ာ္ ဆရားႀကီးက ေလာဘမူစိတ္ကို ဘာလို႔ အရင္ျပတာတုန္းဆိုေတာ့ သတၱဝါေတြ ဘဝကိုစတဲ့အခ်ိန္မွာ
ေလာဘနဲ႔အရင္ စ,တာမို႔ အဲဒီစိတ္ေလးကို အရင္ေရးျပတာပါလို႔ ေျပာတယ္ေနာ္။
ျမတ္စြာဘုရားေဟာတာ
အကုသိုလ္က စ,မေဟာဘူး၊ အကုသိုလ္က စ,ေဟာတာ။ ဓမၼသဂၤဏီမွာ “ကုသလာဓမၼာ၊ အကုသလာဓမၼာ၊
အဗ်ာကတာဓမၼာ” ကုသိုလ္က စ,ေဟာတာ၊ ဒါေပမယ့္ လူ႔ဘဝ
စ,တာ လားဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ အကုသိုလ္က စ,ျဖစ္တာမို႔လို႔ ေလာဘမူစိတ္ - အကုသိုလ္စိတ္ကို
အရင္ျပတယ္လို႔ ဒီလိုဆိုထားတယ္၊ အေၾကာင္းရွာထားတာေပါ့။
အဲဒါက “ဘဝနိကႏိၱ” ဘဝကိုတြယ္တာမႈဆိုတဲ့ ေလာဘေဇာေစာလိုက္တာ၊
အဲဒီေလာဘေဇာ ေစာၿပီးၿပီဆိုရင္ ဘဝတစ္ခုက ရသြားၿပီ, ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ျဖစ္သြားၿပီ။
ဘဝတစ္ခုရရင္ ေကာင္းတယ္ ဆိုးတယ္ဆိုတာ အဲဒီေနာက္ သြားေရာေနာ္၊ ဘဝတစ္ခု ေရာက္သြားရင္ ဘဝနိကႏိၱေလာဘေဇာ
အရင္ျဖစ္ၿပီး ဟိုဘဝက်ေတာ့ ဘဝရဲ႕အေတြ႔အႀကံဳက အမိ်ဳးမ်ိဳး၊ မ်ိဳးစံုႀကံဳသြားၿပီေပါ့။
အဲဒီမွာ ပဋိသေႏၶတို႔ ဘဝင္တို႔ စုတိတို႔ဆိုတာ thought free တဲ့၊ အဲဒါေတြက တစ္သက္တာလံုးထိေအာင္
သြားေနမွာ၊ ေနာက္ဆံုး စုတိေရာက္သည္ထိေအာင္ သြားေနမွာ။
သို႔ေသာ္ အခုလက္ရွိဘဝ ရလာတဲ့ဘဝတစ္ခုမွာ
မ်က္စိတံခါးက ဆက္သြယ္လာတဲ့အာ႐ံု, နားတံခါးက ဆက္သြယ္လာတဲ့ အာ႐ံု, ႏွာေခါင္းတံခါးက ဆက္သြယ္လာတဲ့
အာ႐ံု, လွ်ာတံခါး ဆက္သြယ္လာတဲ့အာ႐ံု, ခႏၶာကိုယ္တံခါးက ဆက္သြယ္လာတဲ့ အာ႐ံု, စိတ္တံခါးက
ဆက္သြယ္လာတဲ့အာ႐ံု၊ အဲဒီ ဆက္သြယ္လာတဲ့ အာ႐ံုေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္တဲ့စိတ္က်ေတာ့ ဝီထိစိတ္လို႔
ေခၚပါတယ္တဲ့။
အဲဒီအာ႐ံုတံခါးကေနၿပီးေတာ့ ဒီအာ႐ံုေတြ
ဝင္လာၿပီးေတာ့ စိတ္ကို ျဖစ္ေပၚလာေစၿပီဆိုရင္ - ဆိုပါစို႔ - အာ႐ံုကေန တစ္ခုခုက တံခါးလာေခါက္တယ္၊
တံခါးလာေခါက္လို႔ ႏိုးထလာတဲ့စိတ္ကေတာ့ အာ႐ံုအသစ္နဲ႔ပဲ အလုပ္လုပ္ေနတယ္၊ အာ႐ံုအသစ္နဲ႔
အလုပ္လုပ္လို႔ရွိရင္ ခုနက blue line လို႔ေခၚတဲ့ ဘဝင္စိတ္အစဥ္က ျပတ္ထြက္သြားတယ္။ ဘဝင္စိတ္အစဥ္က
ျပတ္ထြက္ၿပီးေတာ့ Red lind ေခၚတဲ့ ဒီ အျပာျဖစ္လိုက္, အနီျဖစ္လိုက္၊ အျပာျဖစ္လိုက္,
အနီျဖစ္လိုက္နဲ႔ အဲဒီလို run ေနမွာ။ ကဲ - ဒီကေန႔ေတာ့ အဲဒီ ဝီထိမုတ္စိတ္ေတြရဲ႕ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုကို
ရွင္းျပလို႔ ၿပီးသြားၿပီ၊ နက္ျဖန္က်ေတာ့ ဝီထိစိတ္ေတြျပမယ္။
အဲဒီလို ျဖစ္စဥ္ေတြက မိမိရဲ႕သႏၱာန္မွာ
အၿမဲတမ္း အာ႐ံုကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ ့စိတ္တံခါးက ဆက္သြယ္လာတဲ့အာ႐ံုေတြကို အမွီျပဳၿပီးေတာ့
စိတ္ဓာတ္ေတြက ျဖစ္ေပၚလာရတယ္။ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့စိတ္သည္ ထိုအာ႐ံုနဲ႔ဆက္သြယ္ၿပီးေတာ့ စဥ္ဆက္မျပတ္ျဖစ္ေနၾကတယ္ဆိုတဲ့
သဘာဝတရားကို သိရွိနားလည္ျခင္းျဖင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ အင္မတန္မွ အေရးပါလွတဲ့
နာမ႐ူပပရိေစၦဒဉာဏ္၊ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ ဆိုတဲ့ ဝိပႆနာဉာဏ္ရဲ႕ အေျခခံဉာဏ္ေတြကို ရင့္သန္ေအာင္
က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏
အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
*** အခန္း(၅) စိတ္ျဖစ္ပံုကိုေလ့လာျခင္း (၂)ကို ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။