ေနာက္နံပါတ္(၂)က “ကိရိယ ပရိဟာနိ” လို႔ ေခၚတယ္၊ ကိုယ့္ရဲ႕ လုပ္ေတာင္ရမယ့္ ကိစၥတစ္ခု မလုပ္ေတာင္မိရင္လည္း
အေျခခံေကာင္းေတြ ဆံုး႐ံႈးသြားတယ္တဲ့၊ အဲဒါက်ေတာ့ တရားေဟာေျပာသူနဲ႔ ကာယကံရွင္ ႏွစ္ဦး
သက္ဆိုင္မႈရွိတယ္တဲ့။
“ကိရိယ ပရိဟာနိ” တရားေဟာတဲ့ပုဂၢိဳလ္က ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေဟာမျပႏိုင္ဘူး
ဆိုလွ်င္လည္းပဲ - အဲဒီပုဂၢိဳလ္က ဆိုပါစို႔ - နည္းေကာင္း လမ္းေကာင္း မေပးႏိုင္ဘူးဆိုရင္
တရားထူး တရားျမတ္ ရႏိုင္ေလာက္တဲ့ အေနအထား ရွိလ်က္သားနဲ႔ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္က တရားထူး တရားျမတ္
မရဘူးတဲ့။ အဲဒါ ေဟာေျပာသူ ဘက္က ခ်ိဳ႕ယြင္းခက္ပဲ။ လုပ္ေဆာင္သူဘက္က ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ကေတာ့
မႀကိဳးစားတာတို႔၊ မလုပ္တာတို႔၊ တရားအားမထုတ္တာတို႔၊ ပ်င္းတာတို႔။ အဲဒါ လုပ္ေဆာင္သူဘက္က
ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္တဲ့။
ကိရိယ ပရိဟာနိ ေနရာမွာ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ဘုရားဘက္က ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မရိွဘူး၊
ရဟႏၱာေတြဘက္က ရွိႏိုင္တယ္တဲ့။
ၾကည့္ေလ - ဓနဥၥာရီပုဏၰားကို ရွင္သာရိပုတၱရာက
တရားေဟာတယ္၊ အစြဲေတြ ခၽြတ္တယ္၊ ခၽြတ္ၿပီး ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ “ပုဏၰားေတြဟာ ျဗဟၼာ့ျပည္ကို သိပ္ေရာက္ခ်င္တဲ့ေကာင္ေတြ” ဆိုၿပီးေတာ့ ျဗဟၼာ့ျပည္တြင္ ပို႔ထားပစ္ခဲ့တာ၊ တကယ္ေတာ့
သူက ျဗဟၼာ့ျပည္တြင္ မကဘူး, တရားထူး တရားျမတ္ရႏိုင္တဲ့ အဆင့္ရွိရဲ႕သားနဲ႔ သူက ျဗဟၼာ့ျပည္အဆင့္ေလာက္တင္
ခ်န္ထားခဲ့ၿပီးေတာ့ ဟိုက ရားထူး တရားျမတ္ ရတဲ့အတင့္ မေရာက္သြားဘူးေပါ့။ အဲဒါက်ေတာ့
ရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မႈ အားေပ်ာ့တယ္လို႔ ဒီလိုေျပာတယ္၊ ေဟာေျပာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕
အားေပ်ာ့မႈလို႔ ဒီလိုေျပာတယ္။
ခြဲလုိက္မယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ‘ကလ်ာဏမိတၱ’ ေကာင္းတဲ့ မိတ္ေဆြနဲ႔ ေပါင္းမိဖို႔လည္း
လိုေသးတယ္။ ‘ကိရိယာပရိဟာနိ’ မျဖစ္ေအာင္ ေဟာေျပာ နည္းေပးလမ္းျပတဲ့ဆရာက ျပည့္စံုဖို႔
လိုေသးတယ္။ ေနာက္ထပ္ ကိရိယာပရိဟာနိ မျဖစ္ေအာင္ ကိုယ္တိုင္က ႀကိဳးစားဖို႔ လိုေသးတယ္လို႔
အေၾကာင္းသံုးမ်ိဳး။ အဲဒါမွသာလွ်င္ တရားထူး တရားျမတ္ရဖို႔ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
မိမိကိုယ္တိုင္းကေတာ့ စြမ္းေဆာင္မႈရွိပါရဲ႕၊
နည္းေပးလမ္းျပ လုပ္မယ့္ ပုဂၢိဳလ္မရွိဘူးဆိုလွ်င္ တရားထူးတရားျမတ္ မရႏိုင္ဘူး။ နည္းေပးလမ္းျပလုပ္မယ့္
ပုဂၢိဳလ္ရွိပါလ်က္ ကုိယ္က မလုပ္ဘူးဆိုရင္လည္း မရႏိုင္ဘူး၊ အဲဒီလိုေပါ့၊ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕
အေနအထားက အဲဒီလိုရွိတယ္။
တစ္ဖန္ ပစိၦမဘဝိကဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးက်ေတာ့
သူက ပိုၿပီးေတာ့ စြမ္းေဆာင္မႈရွိတယ္။ ပစိၦမဘဝိက ဆိုတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဒီဘဝဟာ ေနာက္ဆံုးဘဝ၊
ေသေလာက္တ့ဲ အေနအထားေတြ ႀကံဳေပမယ့္လို႔ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔မွ မေသဘူး။ သံကိစၥသာမေဏတို႔ ရွင္ဒဗၺတို႔ပဲ
ၾကည့္ေပါ့ေနာ္။ ေသတြင္းကေန ထြက္လာတာ၊ ရွင္ဗာကုလ တို႔ - ငယ္ငယ္ေလး၊ ျမစ္ထဲမွာ ေရခ်ိဳး၊
ငါးဟပ္သြားလို႔ ငါးဗိုက္ထဲေရာက္ သြားေရာ၊ ငါးဗိုက္ထဲကေနၿပီးေတာ့မွ အသ္မေသဘဲ ျပန္ရွင္လာတာ။
အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးက်ေတာ့ ပစိၦမဘဝိကလို႔ ေခၚတယ္၊ ပစိၦမဘဝိကဆိုတာ လြဲေခ်ာ္မႈေတြ ဘယ္ေလာက္ရိွရွိ
ေသခ်ာေပါက္ တရားထူး တရားျမတ္ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး၊ ဒီလိုလည္း စာေပေတြမွာ ခြဲျပထားတာ ရွိတယ္ေပါ့ေနာ္။
အဲဒီမွာ အားလုံးလူေတြကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္
ဘဝတစ္ခု အစျပဳလိုက္တဲ့အခါမွာ ဥေပကၡာသႏီၱရဏ ကုသလဝိပါက္စိတ္နဲ႔ စ,ခ်င္ စ,မယ္၊ ဉာဏဝိပၸယုတ္
မဟာဝိပါက္စိတ္နဲ႔ စ,ခ်င္ စ,မယ္၊ အဲဒီစိတ္ ၉- မ်ိဳး နဲ႔ စ,လာတဲ့ ဘဝေလးတစ္ခုဟာ အတိတ္ဘဝနဲ႔
အဆက္မျပတ္ေအာင္ ကံအသစ္ကေန ဖန္တီးေပးလိုက္လို႔ ျပန္ၿပီးေတာ့ စပ္မိသြားတယ္၊ စုတိနဲ႔ ျပန္စပ္သြားတယ္ေပါ့
အတိတ္ဘဝက ‘ေသ’
ဆိုတဲ့ စိတ္ကေလးနဲ႔ ဒီဘဝ ‘ျဖစ္’ ဆိုတဲ့ စိတ္ကေလးေနာ္၊ လူက လူသားျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေမြးတာကေတာ့
ၾကာေကာင္းၾကာလိမ့္မယ္၊ စိတ္ကေတာ့ ျပတ္မသြားဘူး၊ စုတိစိတ္ဆိုတာ ျဖစ္တာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္
ပဋိေသႏၶစိတ္ဆိုတာ ေနာက္ကေန ဆက္လုိက္လာတာ၊ အဲဒီပဋိသေႏၶ စိတ္ကေလး တည္ၿပီးေတာ့ လူရဲ႕သႏၱာန္မွာ
ထြားႀကိဳင္းမႈဆိုတာ ခုနက embryonic တို႔ foetus တို႔ လာဖို႔ကေတာ့ အမ်ားႀကီးေပါ့ေနာ္။
အဲဒါေတြက ေနာက္မွလာမွာ၊ ၉-လတို႔ ၁၀-တို႔ ဒီလိုျဖစ္လာတာေပါ့၊ အဲဒါ ရုပ္ တရားေတြရဲ႕ တျဖည္းျဖည္း
ႀကီးထြားလာမႈ။
နာမ္တရားျဖစ္စဥ္ကေတာ့ စုတိဆိုတာနဲ႔
တစ္ၿပိဳင္နက္ ကံ အသက္ကေန ပဋိသေႏၶဆိုတာကို တစ္ခါတည္း ဖန္တီးလိုက္ၿပီ။ ဖန္တီးလိုက္ၿပီးေတာ့
ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ႀကီးထြားလာတာပါ၊ ဒါက ဇလာဗုဇ, အ႑ဇ ဆိုတဲ့ ဂဗၻသယ်ကသတၱဝါေတြေပါ့။ အမိဝမ္းထဲမွာ
လူျဖစ္ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ သံေသဒဇ ဆိုတာက်ေတာ့ လူေကာင္းလံုးပီပီ ေသးေသးေလး ျဖစ္လာတာ၊
ၾသပပါတိက ဆိုတာကေတာ့ ဘဝမွာရမယ့္ အရြယ္အစားအတို္င္း ျဖစ္လာတာေပါ့။ ပဋိသေႏၶေနပံုေနနည္း
ေလးမ်ိဳးရွိတယ္။
အဲဒီလို စလုိက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္
ပထမဆံုးစိတ္ကေလးကို ပဋိသေႏၶစိတ္လို႔ ေခၚတယ္။ ျဖစ္ၿပီးရင္ သူက ပ်က္သြားၿပီ၊ ေနာက္ထပ္
အလားတူစိတ္ကေလးေတြက ျပန္ေပၚလာတယ္၊ ျဖစ္လာတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္တာတုန္းဆိုေတာ့ ကံရဲ႕ အရွိန္ေၾကာင့္ပဲ။
တစ္သက္လံုး ဒီစိတ္ကေလးက စဥ္ဆက္မျပတ္ဘူး ျဖစ္ေနမယ္၊ ေနာက္ဆံုး ဘဝတစ္ခု အဆံုးသတ္ၿပီဆိုေတာ့
စုတိစိတ္ကေလး ျဖစ္လာမယ္။
အဲဒါကို ႏိုင္ငံျခားသားေတြ နားလည္ေအာင္
ဘုန္းႀကီးက blue line လို႔ ေျပာတယ္၊ အျပာလုိင္း၊ အျပာလိုင္းဆိုတာ ၿငိမ္သက္ၿပီးေတာ့
ေနတယ္၊ လႈပ္ရွားမႈမရွိဘူး၊ လက္ရွိဘဝနဲ႔ ဘာမွ ဆက္စပ္ထားတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ၿငိမ္ၿပီးေတာ့
ေနတယ္၊ ေသေတာ့ ၿငိမ္သြားတာပဲ မဟုတ္ဘူးလား၊ အဲဒီ မေသခင္ အိပ္ေနေတာ့ေရာ ၿငိမ္ေနတာပဲ၊
အဲဒီစိတ္ေတြဟာ ဝီထိမုတ္စိတ္ေတြလို႔ ေခၚတယ္ေနာ္။ ဝီထိမုတ္ဆိုတာ process free လု႔ိ ျပန္တာ။
ဒါျဖင့္ process ဆိုတဲ့ စိတ္ေတက်ေတာ့ ဘာျဖစ္လို႔လဲ၊ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္ေနတယ္၊ ဒါျဖင့္ ခုေျပာခဲ့တဲ့
ပဋိသေႏၶစိတ္တို႔, ဘဝင္စိတ္တုို႔, စုတိစိတ္တို႔က သူက ျဖစ္စဥ္ႀကီးတစ္ခုေနနဲ႔ တစ္သက္တာ
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ run ေနတာ၊ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေျပးေနတာ၊ သြားေနတာ၊ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ
ထပ္ထပ္ ထပ္ထပ္ျဖစ္ေနတာ၊ စဥ္ဆက္မျပတ္ ျဖစ္ေနတာ။
ဥပမာ - ဖေယာင္းတိုင္မီးေလးကို စ,ထြန္းလုိက္တယ္၊
ပထမဆံုး လင္းလာတဲ့ မီးေတာက္ကေလး ရွိသလို ေနာက္ဆံုး ဖေယာင္းတိုင္ဆီနဲ႔ မီးေတာက္ကေလး
ရွိသလို ေနာက္ဆံုးေတာက္တဲ့ မီးေတာက္ေလးေရာ မရွိဘူးလား၊ အဲဒီႏွစ္ခုၾကားမွာ လင္းေနတာေလးေရာ
မရွိဘူးလား၊ အဲဒီ မီးေတာက္ေတြ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေတာက္ေနတာဟာ အေၾကာင္းတရားေတြက ဆက္ၿပီး ဖန္တီးေပးေနတာ။
ထို႔အတူပဲ လူ႔ရဲ႕ဘဝက ဖေယာင္းတိုင္မီးေလး
ထြန္လိုက္သလိုပဲ၊ ၿငိမ္းသည္ထိေအာင္ သူ႔ရဲ႕ ေဖာင္တိုင္ရွည္ရင္ ရွည္သေလာက္, ဖေယာင္းဆီရွိရင္
ရွိသေလာက္, မီးစာရွိရင္ ရွိသေလာက္ ညလံုးေပါက္လင္းတဲ့ ဖေယာင္းတိုင္လည္း ရွိတာေပါ့ေနာ္။
ခဏေလးနဲ႔ ကုန္သြားတဲ့ ဖေယာင္းတိုင္လည္း ရွိတာပဲ။ အဲဒီေတာ့ လူ႔ဘဝမွာ ဖေယာင္းတိုင္မီးေလး
ထြန္းလိုက္သလို စၿပီးေတာ့ ေပၚလာတဲ့ စိတ္ေလးကို ပဋိသေႏၶစိတ္ေလးလို႔ ေခၚတယ္၊ ေနာက္ဆံုး
မီေတာက္ေလးကို စုတိစိတ္လို႔ ေခၚၿပီးေတာ့ အလယ္ပိုင္းက ဟာေတြကို ဘဝင္စိတ္လို႔ ေခၚၾကရေအာင္၊
ဘဝမွာ အဲဒီလိုပဲ။
အဲဒါေတြက ဒီစိတ္ေတြက ဘယ္သူ႔ရဲ႕စြမ္းအားနဲ႔
ထပ္ထပ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေနရတာလဲ၊ ဘယ္သူရဲ႕ စြမ္းအားေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးမွာ ဒိလံုးပ်က္စီးသြားတဲ့
အဆင့္ကို ေရာက္သြားတာလဲဆိိုတာ ကံရဲ႕စြမ္းအားပဲ၊ ကံရဲ႕ အရွိန္အဟုတ္ပဲ။
ဟိုတစ္ေန႔တုန္းက ေျပာခဲ့တယ္၊ ျမားတစ္ေခ်ာင္းကို
ပစ္လိုက္တယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ပစ္အားရွိသေလာက္ သူက သြားေနတာ။ ဒံုးပ်ံပစ္လိုက္တယ္ဆိုရင္လည္း
ဒံုးပ်ံရဲ႕ ပစ္အားရွိသေလာက္ သူသြားေနတယ္၊ အားကုန္သြားရင္ က်သြားမွာ။ အဲဒီလိုပဲ ကံရဲ႕
အရွိန္နဲ႔ သူက သြားေနတာ၊ အသက္ - ၈၀ ရွည္မယ့္ကံနဲ႔ သြားေနရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၈၀ ျဖစ္တယ္ေပါ့၊
ဒီစိတ္ကေလးကေနာ္ - သြားေနမွာေပါ့၊ စဥ္ဆက္မျပတ္ သြားေနတာ၊ အဲဒီျဖစ္စဥ္ေလးတစ္ခုက။
ဒါျဖင့္ သူက ဘာအာ႐ံုနဲ႔သြားေနတာတုန္းလို႔
ေမးလို႔ရွိရင္ သူ႔မွာ ကိုယ္ပိုင္အာ႐ံုေလးရွိတယ္၊ အဲဒီ ကိုယ္ပိုင္အာ႐ံုေလးက အသစ္မဟုတ္ဘူး၊
အတိတ္ဘဝမွာယူထားတဲ့ ကိုင္ပိုင္အာ႐ံုေလးရွိတယ္၊ လူတစ္ေယာက္မွာ မေသခင္ အတိတ္ရဲ႕ အရိပ္က္
လာၿပီးေတာ့ လႊမ္းမိုးေနတာ၊ ေသခါနီးလူေတြမွာ စိတ္ကို လာၿပီးေတာ့ လႊမ္းမိုးထားတဲ့အာ႐ံုေတြ
ရွိတက္တယ္။ လူမွာ ေသခါနီးၿပီဆိုရင္ တစ္ခုခုက လာၿပီးေတာ့ လႊမ္းမိုးေလ့ရွိတက္တယ္၊ လႊမ္းမိုးတယ္ဆိုတာ
ကိုယ္လုပ္ခဲ့တာေတြကို ျပတ္သတိရေနတာလည္း လႊမ္းမိုးတာပဲေနာ္, အေၾကာင္းအရာေတြ ထင္ေပၚေနတာလည္း
လႊမ္းမိုးတာပဲ, ခုမွ အသစ္အဆန္း ေပးေနတာလည္း လႊမ္းမိုးေနတာပဲ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ လႊမ္းမိုးလာတာပဲ။
အဲဒါကို စာေပအရ ေျပာလုိ႔ရွိရင္
“ကံအာ႐ံု, ကမၼနိမိတ္အာ႐ံု, ဂတိနိမိတ္အာ႐ံု” လို႔ အာ႐ံုသံုးမ်ိဳးနာမည္ေပးထားတယ္။ အာ႐ံု ၃-မ်ိဳးဆိုတာ
ဒီအာ႐ံု ၆-ပါးထဲကပဲ၊ သီးသန္႔မဟုတ္ဘူေနာ္၊ အာ႐ံု ၆-ပါးထဲက ဟာကိုပဲေျပတာ၊ ႐ူပါ႐ံုလည္း
ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ သဒၵါ႐ံုလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ ဂႏၶာ႐ံုလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ကိုယ့္စိတ္ကိုလာၿပီး
လႊမ္းမိုးေနတာ၊ အိမ္မက္မက္သလိုပဲ၊ က်န္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက မျမင္ရေပမယ့္ သူက ျမင္ေနရတယ္၊
လႊမ္းမိုးလာတာ။
***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏
အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
*** ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။