ခုနက မ်က္စိကျမင္ၿပီးေတာ့
အလုပ္လုပ္တဲ့ စိတ္ေတြက်ေတာ့ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္လုပ္တာ၊ သူ သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနတုန္း လုပ္သြားတာ၊
အခု ေနာက္ထပ္စိတ္ ျပန္ေတြးတာက်ေတာ့ အာ႐ံုက အတိတ္ျဖစ္သြားၿပီ၊ တကယ္ျမင္ေနတဲ့ဟာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊
စိတ္ကူးထဲမွာ မွတ္ထားတဲ့အာ႐ံု ျဖစ္သြားၿပီ၊ အဲဒီအာ႐ံုကို မေနာဒြါရာဝဇၨန္းက စိတ္တံခါးကို
ဖြင့္ေပးလုိက္မွ ခ်က္ခ်င္းေရာက္လာတာ၊ ခ်က္ခ်င္းေရာက္လာၿပီးေတာ့ ပန္းဆိုတာ ဘာပါလိမ့္ဆိုတာ
ျပန္စဥ္းစားသြားၿပီ၊ ျပန္စဥ္းစားသြားၿပီး တစ္ခါ သူတို႔လည္းပဲ ခ်ဳပ္သြားၿပီး ေနာက္ထပ္တစ္ခါ
တတိယအႀကိမ္ တစ္အုပ္စု ေပၚလာျပန္တယ္၊ mind door မွာပဲ။
အဲဒီေပၚလာတဲ့ အခါမွာလည္းပဲ ဒုတိယဝီထိနဲ႔
တတိယဝီထိၾကားမွာ လာျပန္ၿပီ ဘဝင္-၂ခု၊ ဘဝဂၤစလန၊ ဘဝဂၤုပေစၦဒ လာၿပီးေတာ့မွ ခုနက mind
door တံခါးဖြင့္ေပးတဲ့ မေနာဒြါရာဝဇၨန္း ျဖစ္တယ္၊ ျဖစ္ၿပီးရင္ ေဇာ၊ အဲဒီက်ေတာ့ သူက အမည္တပ္လာၿပီ၊
ပန္းဆိုတဲ့ အမည္ေလးကို တပ္လာၿပီ၊ စကားလုံးေလး ရလာၿပီ၊ ရလာၿပီးေနာက္ အနက္အဓိပၸာယ္ နားလည္သြားတဲ့
အဆင့္က်ေတာ့ တတိယအဆင့္ေလာက္က်မွ နားလည္တယ္။
အသံလည္း ဒီအတိုင္းပဲ၊ အနည္းဆုံး
ေလးဝီထိေလာက္ ျဖစ္ရတယ္၊ ဒါ ေယဘုယ် ေျပာတာေနာ္၊ ေယဘုယ်ေျပာရတဲ့ စကား၊ ဒီထက္ၾကာတာလည္း
ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ အဲဒါ မ်က္စိကျမင္ၿပီး အဲဒီ ၄-နံပါတ္ ဝီထိ mind door မွာ ျပန္စဥ္းစားတဲ့
ဝီထိျဖစ္ၿပီးေတာ့မွ ဒါ “ပန္းပါလား” ဆိုတာသိတာ၊ အဲဒီေနာက္မွာလည္း ဘာပန္းတုန္းဆုိတာ တစ္ခါလာဦးမယ္
ထပ္ၿပီးေတာ့၊ အရင္တုန္းက ေတြ႔ဖူးရင္ေတ့ ခ်က္ခ်င္းလိုလို သိေနတယ္၊ မေတြ႔ဖူးလို႔ရွိရင္
“ဘာပန္းပါလိမ့္” “ဘာပန္းပါလိမ့္” နဲ႔ ေခါင္းထဲမွာ question ေတြပဲ လာေနမွာပဲ၊ ျပန္ေတြးလို႔
ရွိရင္ေနာ္၊ ဒါ မ်က္စိက ျမင္တဲ့ ဝီထိစိတ္ျဖစ္ပံုကိုေျပာတာ။
ဒါကို “စိတၱနိယာမ” လို႔ ေခၚတာပဲ၊ ဘယ္သူကမွ လာၿပီးေတာ့ control လုပ္ေနတာလည္း
မဟုတ္ဘူး၊ စိတၱနိယာမ mental order အတိုင္းသြားေနတာ၊ ဒါ စိတ္ျဖစ္စဥ္တစ္ခုပဲ၊ အဲဒီလို
ျဖစ္စဥ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အခုေျပာတာက အတိမဟႏၱအာ႐ံုန႔ဲ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပာတာ၊ ဘဝင္စိတ္
၃-ခု၊ အတီတဘဝင္ေလး တစ္ခု လြန္ၿပီးေတာ့မွ ထင္လာတယ္၊ ဒါက အေရးႀကီးဆံုးအာ႐ံု။
သာမန္ႀကီးတဲ့အာ႐ံုက်ေတာ့ ခုနကထက္ ဘဝင္စိတ္ေတြ
ပိုၿပီးျဖစ္လာၿပီ၊ ေသးတဲ့အာ႐ံုက်ေတာ့ ဘဝင္စိတ္ေတြ ပိုလာတယ္၊ သိပ္ေသးတဲ့အာ႐ံုက်ေတာ့
ဝီထိစိတ္ေတြက ပိုလာတယ္၊ သိပ္ေသးတဲ့အာ႐ံုက်ေတာ့ ဝီထိစိတ္ေတာင္ မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ ဘဝင္စိတ္ေတြခ်ည္းပဲ
ျဖစ္တယ္၊ ဘာနဲ႔ ဥပမာတူတုန္းဆိုရင္ ကေလးေလးတစ္ေယာက္ အိပ္ေနတာကို ႏိႈးလိုက္တယ္၊ အင္း
ဆိုၿပီး ဟိုဘက္လွည့္ အိပ္သြားတယ္၊ မႏိုးဘူး၊ အဲဒါမ်ိဳးလိုပဲ တံခါူးဝကေန အာ႐ံုက အိပ္သြားတယ္၊
မႏိုးဘူး၊ အဲဒါမ်ိဳးလိုပဲ တံခါးဝကေန အာ႐ံုက ျဖတ္ေက်ာ္ေပမယ့္လို႔ စိတ္နဲ႔မေတါ႔ဘူး၊ စေတြ႔ေတာ့
ျပန္အိပ္ေပ်ာ္သြားတယ္၊ ဘဝင္စိတ္က ျပတ္မသြားဘူးလို႔ေျပာတာ၊ ျပတ္မသြားဘူး ဆက္အိပ္သြားတယ္ေပါ့၊
အတိပရိတၱာ႐ံု ဆိုတာ အဲဒါမ်ဳးိကိုေခၚတာ။
အားလံုးေပါင္းလုိက္လို႔ရွိရင္ စကၡဳဒြါရမွာ
၁၅-ဝီထိ ရွိတယ္၊ ျဖစ္ႏိုင္တာကို ေျပာတာ၊ ေသာတဒြါရမွာလည္း ၁၅-ဝီထိ ရွိတယ္၊ ၁၅-ဝီထိ ငါးလီေပါင္းလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့
၇၅-ဝီထိ ရွိတယ္တဲ့၊ ေဟာ - လူ႔ရဲ႕သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ႏိုင္တာေတြကို ေရတြက္ၿပီးေတာ့ ေျပာတာ၊
၇၅-ဝီထိ၊ ဒါက ေန႔စဥ္ လူ႔ဘဝမွာ ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ ငါးဒြါရမွာေတြ႔ရတဲ့ စိတ္ျဖစ္စဥ္ေတြပဲ။
ဒီျဖစ္စဥ္ေတြကို သိရွိနားလည္းထားလို႔ရွိရင္
“ဘယ္အရာမွ ရပ္တန္႔ေနတာမဟုတ္ဘူး၊ အာ႐ံုေၾကာင့္
စိတ္ေတြဟာ ျဖစ္ေနတယ္၊ ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေနတယ္၊ ထိုျဖစ္ေပၚေနတဲ့
စိတ္ေတြဟာ မၿမဲပါလား၊ ငါလို႔ သတ္မွတ္စရာ မရွိပါလား၊ ငါ့ဥစၥာလို႔လည္း ေျပာစရာမရွိပါလား” လို႔ ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ အနိစၥ
ဒုကၡ အနတၱ လို႔ဆိုတဲ့ သဘာဝတရားေတြက ထင္ထင္ရွားရွား ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အဘိဓမၼာတရားကို နာယူရသျဖင့္
မိမိတို႔သႏၱာန္မွာ ၿမဲေနတဲ့အရာ ဆိုတာလည္း မရွိဘူး၊ ခ်မ္းသာတဲ့အာ ဆိုတာလည္း မရွဘူး၊
မၿမဲတဲ့အရာ၊ ထာဝရ ေျပာင္းလဲေနတာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ မေက်နပ္စရာ ဒုကၡေတြခ်ညး္သာျဖစ္တယ္၊
ကိုယ္ပိုင္တယ္, ကိုယ့္ရဲ႕အလိုက်ျဖစ္တယ္ ဆိုတာလည္း မရွိဘူး၊ အနတၱ သဘာဝေတြသာ ရွိတယ္လို႔
ကိုယ္စီကိုယ္စီ ဝိပႆနာအျမင္ျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ႏိုင္ၿပီး မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ရေၾကာင္း
သူေတာ္ေကာင္းတရားကို က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစ သတည္း။
***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏
အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
*** အခန္း
- ၆ စိတ္ကိုအာ႐ံုႏွင့္
ေလ့က်င့္ျခင္းဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။