ဘုရားျဖစ္ဖို႔
ေလးသခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္ရတာမို႔ ကံအားျဖင့္ ၿပိဳင္မယ္ဆိုရင္ ဘုရားတစ္ဆုနဲ႔
တစ္ဆူ မထူးျခားဘူးလို႔ေျပာရမယ္၊ ေလးသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္ခဲ့ၾကတယ္၊ သို႔ေသာ္
သက္တမ္းက်ေတာ့ မကြာဘူးလား၊ ကႆပျမတ္စြာဘုရားက အသက္ႏွစ္ေသာင္းတမ္းမွာပြင့္လို႔ အသက္ႏွစ္ေသာင္း
ရွည္တယ္၊ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားက တစ္ရာတမ္း မို႔လို႔ သက္ေတာ္ ၈၀- ပဲေနရတယ္၊ ဒါျဖင့္ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား
ကံက ညံ့တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရမလား၊ “မရပါဘူးဘုရား”၊ ဘာက ဆံုးျဖတ္ေပးသြားတုန္း ဆုိရင္ ဥတုနဲ႔ အာဟာရက ဆံုးျဖတ္ေပးသြားတယ္၊
ဒီေခတ္ ဒီအေျခအေနရဲ႕ ဥတုနဲ႔ ဒီေခတ္ ဒီအေျခအေနရဲ႕ အာဟာရက လူ႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ကို ဒီေလာက္ပဲ
maintain လုပ္ႏိုင္တယ္၊ ဒီထက္ၾကာေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ဘူး၊
အဲဒီေတာ့ ကံအျပင္တျခား အေၾကာင္းအရာေတြကိုလည္း ထည့္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားရတယ္လို႔ ဆိုလုိတာ။
သေႏၶစိတ္ခ်င္း တူေပမယ့္လို႔ အေျခအေနခ်င္း
မတူဘူး၊ လူ႔ဘဝ လူေတြေတာင္မွပဲ အမ်ိဳးစံုပဲ၊ တူမွ မတူတာ၊ အာဖရိကမွာ ေမြးတဲ့ လူေတြက်ေတာ့
မည္းလို႔၊ ဥေရာပမွာေမြးတဲ့ လူေတြက်ေတာ့ ျဖဴတယ္၊ အာရွမွာ ေမြးတဲ့လူေတြက်ေတာ့ အဝါေရာင္ေလးေတြ
ျဖစ္ေနတယ္၊ အေရာင္ မတူတာေတြ၊ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုရင္ ခုနကေျပာခဲ့တဲ့ ေဒသရဲ႕ ဥပနိႆယပစၥည္းေလးေတြလည္း
ပါတာေပါ့၊ လူ႔ရဲ႕ အမ်ိဳးအႏြယ္လည္း ပါတာေပါ့၊ အေၾကာင္းေတြအမ်ားႀကီးပဲေနာ္၊ သို႔ေသာ္
လူသားေတြရဲ႕ ပဋိသေႏၶစိတ္သည္ မဟာဝိပါတ္စိတ္ ၈-ခုနဲ႔ ဥေပကၡာသႏီၱရဏ၊ အဲဒီ ၉-ခုထဲက တစ္ခုခုပဲ၊
နတ္ေတြရဲ႕ ပဋိသေႏၶစိတ္ကလည္း ထို႔အတူပဲ။
အဲဒီေတာ့ လူ႔ျပည္ရယ္၊ နတ္ျပည္ ၆-ထပ္ရယ္၊
ကာမသုဂတိဘံု ၇-ဘံု၊ သာမန္႐ိုးရာအားျဖင့္ ဒါနေကာင္းမႈ ဒါနေကာင္းမႈ လုပ္သူေတြ၊ သီလ ေစာင့္တည္ခဲ့သူေတြ၊
ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြေရာက္တဲ့ ဘံုေတြခ်ည္းပဲ၊ ဒီအဆင့္နဲ႔ ေရာက္တဲ့သူေတြလို႔
ဒီလို ေျပာရမွာ၊ ဒါနေကာင္းမႈ သီလေကာင္းမႈ ဥပုသ္ေစာင့္မႈ အေမ အေဖျပဳစုလုပ္ေကၽြးမႈ -
အဲဒါေတြက နတ္ျပည္ ၆-ထပ္နဲပ လူ႔ဘံုကို ေရာက္ရွိေစႏိုင္တယ္။
ငရဲဘံု၊ ၿပိတၱာဘံု၊ တိရစာၦန္ဘံုဆိုတဲ့
ဘံုေတြ ေရာက္တာက်ေတာ့ ခုနက ဒုစ႐ိုက္လုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ လုပ္ရပ္အတိုင္း ဒီလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း
သူတို႔ရဲ႕စခန္းကို ေရာက္ရွိသြားတာပဲ၊ အဲဒီေတာ့ ဒါေတြကို ဒီလိုေျပာ႐ံုနဲ႔ ဘံုနဲ႔ေျမွာက္တယ္လို႔
ဒီလိုေျပာလို႔ ဘယ္ရမလဲ၊ ေျမွာက္တာမွ မဟုတ္ဘဲေနာ္၊ ဘံုနဲ႔ ေျမွာက္တာတို႔ ငရဲနဲ႔ ေျခာက္တာတို႔
မရွိပါဘူး၊ မေျခာက္ပါဘူး၊ သူ႔ဟာသူ ေၾကာက္ခ်င္ေၾကာက္မွာေပါ့။
လူ႔ေလာကဆိုတာက အက်ိဳးတရားဆိုတာေျပာရရင္
“မင္းစာႀကိဳးစား၊ စာႀကိဳးစားရင္ ပညာတက္ၾကီးျဖစ္လိမ့္မယ္”၊ သို႔မဟုတ္ “ဆရာဝန္ႀကီး ျဖစ္လိမ့္မယ္” - ဒါက ေျမွာက္တာမွ မဟုတ္ဘဲ၊ အက်ိဳးတရားကို ေဖာ္ျပတာပဲေလ၊
ေျမွာက္ေပးတာမွ မဟုတ္ဘဲ၊ ဒီလို အားေပးစကားေျပာတာကို ေျမွာက္တာ မဟုတ္ဘူး၊ “ဘံုခန္းနဲ႔ ေျမွာက္၊ ငရဲခန္းန႔ဲ ေျခာက္” တဲ့၊ ဘံု လက္မခံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက အဲဒီလိုေျပာေလ့ရွိၾကတယ္၊
ေျမွာက္စရာလည္း မလိုဘူး၊ ေျခာက္စရာလည္း မလိုဘူး၊ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေရြးၿပီး ကိုယ့္စခန္းကိုယ္ထြင္ေနၾကတာပဲ။
ေကာင္းၿပီ - ငရဲဘံု တိရစာၦန္ဘံု
ၿပိတၱာဘံု၊ ထိုၿပိတၱာ ထဲမွာ ထပ္ၿပီးေတာ့ ခဲြလိုက္ေတာ့ အသူရကာယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ၿပိတၱာထဲကေန
ေတာက္ေျပာင္မႈမရွိတဲ့ ၿပိတၱာအသူရကာယ္ေတြ ရွိေသးတယ္၊ ဆင္းဆင္းရဲရဲေနရတဲ့ ၿပိတၱာမ်ိဳးေတြ
ရွိေသးတယ္၊ ၿပိတၱာေတြကလည္း အမ်ဳိးအား အမ်ားႀကီးေပါ့၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လူ႔ျပည္ နတ္ျပည္၊
သက္တမ္းေတြကလည္း တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု မတူဘူး၊ အဲဒီ သက္တမ္းမတူတာေတြကိုလည္းပဲ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ထိုသုတၱန္ေတြမွာ
ေဟာထားတာေတြရွိတယ္။
ဆိုပါစု႔ိ - ငရဲဘံုရဲ႕ သက္တမ္းက်ေတာ့ ကံသာလွ်င္
အဓိကပမာဏျဖစ္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ကံရွိသေလာက္ခံရမွာ ျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ငရဲရဲ႕သက္တမ္းကို
သတ္မွတ္လို႔ မရဘူးတဲ့၊ ကံေပၚမူတည္တယ္ေပါ့၊ ကံဆုိတာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးစီရ႕ဲ အေျခအေန ကံေပၚမွာ
မူတည္တယ္။
ေကာသလမင္းႀကီးရဲ႕ မိဖုရားႀကီး မိလႅိကာ
မိဖုရားႀကိးဟာ ေသခါနီးမွာ စိတ္ဆင္းရဲၿပီး ေဒါမနႆနဲ႔ ေသသြားရသည့္အတြက္ေၾကာင့္ အဝီစိငရဲ
က်သြားရွာတယ္၊ သို႔ေသာ္ သူက အဝီစိငရဲမွာ ၇-ရက္ပဲ ၾကာတယ္၊ ၇-ရက္က လူေတြရဲ႕ အေရအတြက္နဲ႔
၇-ရက္ပဲၾကာတယ္၊ သူ႔သက္တမ္းက အဲဒီေလာက္ပဲ သူခံရတယ္၊ အဲဒီထက္ ပိုမခံရဘူး၊ အဲဒါေၾကာင့္မို႔
ငရဲဘံုမွာ ကံသာလွ်င္ အဓိကျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ သက္တမ္းကို သတ္မွတ္ေျပာလို႔မရဘူး။
လူေတြရဲ႕ သက္တမ္းကလည္း တည္ၿမဲမႈမရွိဘူးတဲ့၊
အခုေခတ္ သက္တမ္းကေတာ့ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား မပြင့္ခင္, အခု ပြင့္ၿပီးတဲ့ေနာက္အထိ ၁၀၀-တမ္းလို႔ပဲ
ဒီလိုေျပာၾကတယ္၊ ၁၀၀-တမ္းထက္ ပိုေတာ့မပိုဘူး၊ ေလွ်ာ့ဖို႔ပဲ ရွိတယ္၊ ၁၁-တမ္းလို႔ပဲ ေျပာရမွာေပါ့။
လူ႔ထက္ နည္းနည္း အထက္တန္းက်တဲ့
စတုမဟာရာဇ္ နတ္ဘံုကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လူေတြရဲ႕ အႏွစ္-၅၀မွ စတုမဟာရာဇ္ နတ္ျပည္မွာ ၁-ရက္ပဲ ရွိေသးတယ္၊ အဲဒီ ၁-ရက္နဲ႔
တြက္လိုက္လို႔ရွိရင္ သူတို႔အေနနဲ႔ သူတို႔သက္တမ္း အႏွစ္ ၅၀၀- အသက္ရွည္တယ္။
တာဝတိ ံသာ နတ္ျပည္က်ေတာ့ လူေတြ
အႏွစ္ ၁၀၀-မွာ သူတို႔က ၁-ရက္၊ အဲဒီ အခ်ိဳးအစားနဲ႔ ၂-နဲ႔ ေျမွာက္ၿပီး တက္သြားလိုက္၊
လူေတြေရတြက္တဲ့ သက္တမ္းနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေလးနဲ႔ေျမွာက္သြားရမွာ၊ စတုမဟာရာဇ္ နတ္ျပည္က
အႏွစ္ ၉-သန္း ဆိုလို႔ရွိရင္ အဲဒါကို ၄-နဲေျမွာက္သြားလိုက္လို႔ရွိရင္ တာဝတိ ံသာ နတ္ျပည္က
လူေတြတြက္တဲ့ အသက္ကို သိမယ္၊ ၄-နဲ႔ခ်ည္းပဲ ေျမွာက္သြားလို႔ရွိရင္ အေျဖထြက္လာမွာေပါ့။
အဲဒါကို သၿဂၤ ိဳလ္က်မ္းမွာ ‘တေတာ စတုဂၢဳဏံ တာဝတိ
ံသာနံ’ ၄-နဲ႔ ေျမွာက္တာကိုေျပာတာ၊ သို႔ေသာ္
ဋီကာက်မ္းမွာ ေလးႏွစ္ဆ ေလးႏွစ္ဆလို႔ ထည့္ေျပာတာ နည္းနည္း ႐ႈပ္ေထြးသြားတယ္၊ လူ႔သက္တမ္းကို
၄-နဲ႔ေျမွာက္လိုက္မယ္၊ လူေတြက ေရတြက္တဲ့ လူ႔သက္တမ္းကို ၄-နဲ႔ ေျမွာက္ရင္ နတ္ဘံုတစ္ခု
သက္တမ္းရဲ႕ အေျဖရမွာေပါ့၊ အဲဒီလို သက္တမ္းေတြက တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ပိုပိုရွည္သြားတာ၊ ဒါ
႐ိုး႐ိုးကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္သူေတြရဲ႕ ျဖစ္ရာ ဘံုဌာနေတြပဲ။
ငရဲဘံု
ေအး - ငရဲဘံုဆိုတာ အားလံုးၾကားဖူးတယ္၊
ေဒဝဒူတသုတၱန္မွာဆုိရင္ ငရဲဘံုဟာ ငရဲက်သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ငရဲသားေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့
ယမမင္းႀကီးဆိုတာရွိတယ္၊ ယမင္းႀကီးကို ဗုဒၶစာေပမွာ သူေတာ္ေကာင္းလို႔ သတ္မွတ္တယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆို
ယမမင္းႀကီးက ငရဲက်လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြထဲက ကယ္တင္လို႔ရမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ကယ္တင္ဖို႔ဆိုတဲ့
အေနအထားမ်ိဳးနဲ႔ သူေနတာ၊ ဆြဲခ်ဖို႔ သူေနတာမဟုတ္ဘူး၊ တြန္းပို႔ေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ အခၽြန္နဲ႔
မ,ဖို႔မဟုတ္ဘူး၊ အဆင္းကို ဘီးတပ္ဖို႔ေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒုကၡေရာက္ထိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ဒုကၡမေရာက္ေအာင္ ကယ္တင္ဖို႔၊ ေျဖရွင္းဖို႔ဆိုၿပီး
သူက လာၿပီးေတာ့ေနတာ။ ယမမင္းက သူေတာ္ေကာင္းႀကီး။
ယမမင္းက အၿမဲတမ္း ေတာင့္တတယ္တဲ့၊
ငါ လူ႔ဘဝမွာျဖစ္ပါရေစ၊ ငါလူျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဘုရားပြင့္တာနဲ႔ ႀကံဳပါရေစ၊ အဲဒီ ဘုရားကိုလည္း
ငါဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ႏိုင္ပါတေစ၊ လူလည္း တာေနာ္၊ ဘုရားလည္းပြင့္တယ္၊ ဘုရားဆီ ေရာက္ခ်င္မွ
ေရာက္မယ္၊ လူလည္း ျဖစ္ရမယ္၊ ဘုရားလည္းပြင့္ရမယ္၊ ဘုရားဆီကိုလညး္ အေရာက္သြားဆည္းကပ္ရမယ္၊
ဘုရားကလည္း တရားေဟာရမယ္တဲ့၊ ဘုရားေဟာတဲ့ တရားကိုလည္း သိပါရေစ၊ အဲဒါမွ ျပည့္စံုတယ္ေနာ္၊
ဆုေတာင္းလို႔ရွိရင္ အဲသလို ဆုေတာင္းရမယ္၊ အဲသလို သူက အၿမဲတမ္း ေတာင့္တေနတာ၊ လူျဖစ္ပါရေစ၊
လူျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘုရားပြင့္တာနဲ႔ ႀကံဳပါရေစ၊ ဘုရားကိုလည္း ဆည္းကပ္ပါရေစ၊ ဘုရားကလည္း
သူ႔ကို တရားေဟာပါေစ၊ ေဟာတဲ့တရားကိုလည္း သူနာပါရေစ၊ နာၿပီးေတာ့လည္း သိပါရေစ၊ ယမမင္းႀကီးက
အၿမဲတမ္း ဆုေတာင္းေနတယ္။
ဒုစ႐ိုက္လုပ္ငန္းေတြလုပ္ၿပီးေတာ့
ငရဲေရာက္သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆိုရင္ ငရဲသားေတြက အဲဒီ ငရဲက်လာတဲ့, ငရဲကို မေယာင္မလည္နဲ႔
ေရာက္လာတဲ့ လူသစ္၊ သတၱဝါအသစ္ကို ယမင္းႀကီးဆီေခၚလာေလ့ရွိတယ္၊ ေခၚလာတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတို႔က
ဘာလုပ္တုန္းဆိုရင္ ‘အရွင္မင္းႀကီး ေဟာဒီလူက အေမကိုလည္း
မျပဳစုဘူး၊ အေဖကိုလည္း မျပဳစုဘူး၊ ေဆြေတြမ်ိဳးေတြထဲက အသက္အရြယ္ႀကီးတဲ့ သူေတြကိုလည္း
ဂ႐ုမစိုက္ဘူး၊ သာမဏျဗဟၼဏ ဆိုတဲ့ ဘာသာေရးေလးစားသူေတြကိုလည္း အေလးမမူဘူး၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလည္း
မလုပ္ဘူး၊ ဥပုသ္လည္း မေစာင့္ဘူး၊ ေကာင္းမႈမလုပ္တ့ဲပုဂၢိဳလ္၊ မေကာင္းမႈဒုစ႐ိုက္လုပ္တဲ့
ပုဂၢိဳလ္ သူ႔ကို အျပစ္ဒဏ္ခတ္ပါ’ လို႔ ဆိုၿပီး သူ႔ဆီ လာပို႔လိုက္တယ္။
ပို႔ၿပီဆိုတဲ့အတိုင္း ယမမင္းႀကီးက
ေမးတယ္၊ သူ႔ကို “မင္း လူ႔ျပည္မွာ ပထမဆံုး နတ္တမန္ကို
မင္းေတြ႔ခဲ့သလား” လို႔ အဲဒီေမးခြန္းကို စ,ေမးတယ္၊ ထိုသူက “မေတြ႔ခဲ့ဘူးတဲ့”၊ “မင္း
ငါဆိုလိုတာကို ေသခ်ာနားေထာင္” “မင္းလူ႔ျပည္မွာတဲ့
အသက္အရြယ္ႀကီးတဲ့ ၈၀-၉၀အရြယ္၊ ခါးေတြကိုင္းလို႔၊ ဆံပင္ေတြျဖဴလို႔၊ သြားေတြက်ိဳး၊ အဲသလို
အဘိုးအိုႀကိး အဘြာအိုႀကီးေတြ မင္းမျမင္ဖူးဘူးလား”
ဆိုေတာ့ “ျမင္ဖူးပါတယ္”၊ အဲဒီ ျမင္ဖူးတဲ့ အခ်ိန္အခါတုန္းက မင္းအစဥ္းစားဘူးလား၊
ငါလည္း တစ္ေန႔က် အိုရဦးမွာ၊ “မစဥ္းစားဖူးပါဘူး” တဲ့၊ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေနခဲ့ပါတယ္၊ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေနတယ္ဆိုတာ
ဘာမွမလုပ္ဘဲ ေနတာကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ တစ္ခုခု မလုပ္တာ။
***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏
အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
*** ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။