စဥ္းစားမွာက
‘ေၾသာ္ . . . ငါလည္း တစ္ေန႔က် အိုရဦးမွာပဲ၊
အုိျခင္း သေဘာကို မလြန္ေျမာက္ႏိုင္ေသးဘူး၊ မအိုခင္ ငါ ေကာင္းတာေလးေတြ လုပ္ဦးမွာပဲ’ ဆိုတဲ့ ကုသိုလ္လုပ္ဖို႔ရာအတြက္ စိတ္ကိုမလွည့္ဘူး၊ ကာမဂုဏ္အာ႐ံုကိစၥေတြနဲ႔ပဲ
စားဝတ္ေနေရးေတြနဲ႔ ေန႔စဥ္အခ်ိန္ကုန္ၿပီး ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ လံုးဝမလုပ္ခဲ့ဘူး၊ ယမမင္းႀကီးက
သနားညွာတာၿပီးေတာ့ေျပာတယ္၊ ေအးေလ - ေမ့ေမ့ေလ်ာေလ်ာ့ လုပ္ခဲ့တာတာ့ မင္းအေမက လုပ္ခဲ့တာလည္း
မဟုတ္ဘူး၊ မင္းအေဖ လုပ္တာလည္းမဟုတ္ဘူး၊ ေဆြမ်ိဳးေတြလုပ္တာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သူကမွ လုပ္တာလည္း
မဟုတ္ဘူး၊ မင္းကိုယ္တိုင္လုပ္တာ၊ အဲဒီေတာ့ မင္းကိုယ္တိုင္လုပ္ေတာ့ မင္းကိုယ္တိုင္ပဲ
ခံစားရလိမ့္မယ္’ တဲ့၊ ဒီလိုပဲ ေျပာတယ္။
အဲဒီ ပထမတန္အေၾကာင္းေမးတာ မရတဲ့အခါက်ေတာ့
ဒုတိယတမန္အေၾကာင္းကို ‘ဒုတိယတန္ေတာ္ကို ျမင္ခဲ့လား’ လို႔ ေမးတယ္၊ ‘မျမင္ခဲ့ပါဘူး’တဲ့၊ ‘မင္း ေနမေကာင္း ထုိင္မသာျဖစ္လို႔ ကိုယ္ရဲ႕
မစင္အညစ္အေၾကးေတြမွာ လူးလဲေနေအာင္ဟစ္ၿပီးေတာ့ အမ်ားက ဝိုင္းထူမွ ထႏိုင္တဲ့ လူနာႀကီးေရာ
မင္းမျမင္ခဲ့ဘူးလား’ ဆိုေတာ့ ‘ျမင္ခဲ့ပါတယ္’၊ အဲဒီလို ျမင္တဲ့အခါမွာ သိတက္ၿပီးေတာ့
စဥ္းစားဖူးလား၊ ‘ငါလည္းပဲ တစ္ေန႔ နာရဦးမွာ၊ နာျခင္းသေဘာကို
မလြန္ေျမာက္ႏိုင္ေသးဘူး၊ မနာခင္က ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေလးေတြ လုပ္ဦးမွပဲဆိုတဲ့့အေတြး မင္းမေပါက္ဘူးလား’ ‘မေပါက္ခဲ့မိပါဘူး’ တဲ့၊ စားဝတ္ေနေရးေတြနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္သြားၿပီး ေပ်ာ္လို႔ပါးလို႔
ကာမဂုဏ္အာ႐ံုေတြထဲမွာပဲ အခ်ိန္ကုန္သြားခဲ့တယ္၊ လူ႔ဘဝဘယ္ေလာက္ ေၾကာက္စရာေကာင္းတုန္းေနာ္၊
လုပ္ကိုင္စားေသာက္ၿပီးေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲ အခ်ိန္ကုန္သြားတယ္၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈအတြက္ တစ္ခုမွမလုပ္ဘူး၊
ဒါနဲ႔ ယမမင္းႀကီးက ခုနက လိုပဲေျပာတယ္၊ ‘ေအး . . . မင္းအလုပ္ မင္းလုပ္ခဲ့တာ၊
မင္းလုပ္ခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ေတြက မင္းပဲလုပ္တာ၊ မင္းအေဖ အေမလုပ္တာ မဟုတ္ဘူးတဲ့၊ အဲဒီေတာ့
မင္းလုပ္တာ မင္းပဲ ခံရလိမ့္မယ္’ တဲ့။
ေနာက္တစ္ခါ ‘တတိယတမန္ေရာ မေတြ႔ခဲ့ဘူးလား’ ဆိုေတာ့ ‘မေတြ႔ခဲ့ပါဘူး’ တဲ့၊ ‘ေအး . . . ေသဆံုးသြားတဲ့ လူေတြကို မေတြ႔ခဲ့ဘူးလား’ ဆိုေတာ့ ‘ေတြ႔ခဲ့ပါတယ္’ တဲ့၊ ‘အဲဒီလူေတြေတြ႔တဲ့အခါက်ေတာ့ ငါလည္းပဲ
တစ္ေန႔ ေသရဦးမွာပဲ လို႔ မေတြးဘူးလား’ တဲ့၊ ‘ေတြးၿပီးေတာ့ မေသခင္ ငါေကာင္းတာေလးေတြ လုပ္ဦးမွပဲလို႔
မစဥ္းစားခဲ့ဘူးလား၊ စဥ္းစားၿပီးေတာ့ ေကာင္းတာေတြ မလုပ္ခဲ့ဘူးလား’ ဆိုေတာ့ ‘ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ပါတယ္ မလုပ္ခဲ့ပါဘူး’ တဲ့၊ ေဟာ . . . ဒီလိုေျဖတယ္။
ယမမင္းႀကီးက တမန္ ၃-ေယာက္ ‘သူအို၊
သူနာ၊ သူေသ’ ဆိုတဲ့ တမန္ ၃-ေယာက္အေၾကာင္း ေမးစစ္ၿပီးတ့ဲအခါ
‘ကဲ - မင္းထိုက္နဲ႔ မင္းကံ’ အကယ္၍ သူက ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ား ရွိလို႔ရွိရင္ သူက ေဖာ္ၿပီးေတာ့ေပးတယ္၊
ေဖာ္ေပးရင္လည္း အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္က ကုသိုလ္ကို သတိရၿပီး သူ႔ကံအရွိန္နဲ႔ လြတ္သြားတာ၊ ယမမမင္းက
လႊတ္ေပးတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ သူက ကူညီ႐ံု သက္သက္ပဲ။ သူ ကူညီဖို႔ လုိက္ရွာတာ ကူညီလို႔ မရဘူး၊
သူက ေကာင္းတာေတြက တစ္စက္မွမေတြ႔ဘူး၊ မေကာင္းတာေတြခ်ည္းပဲ၊ ‘ကဲ -မင္းထုိက္နဲ႔ မင္းကံ’ လို႔ဆိုၿပီး တစ္ခါတည္း ငရဲသားေတြက ဆြဲေခၚသြားတယ္။
ဆြဲေခၚသြားၿပီးေတာ့ ဘယ္ဘက္လက္ထဲမွာ
သံေခ်ာင္းႀကီးထိုးထည့္လိုက္တယ္၊ မီးရဲရဲနဲ႔ သံေခ်ာင္းႀကိး ထိုးထည့္လုိက္တယ္၊ ညာဘက္လက္ထဲမွာ
သံေခ်ာင္းႀကိး ထိုးထည့္လိုက္တယ္၊ ဘယ္ဘက္ေျခေထာက္မွာ သံေခ်ာင္းႀကီး ထုိး႐ိုက္လိုက္တယ္၊
ညာဘက္ေျခေထာက္မွာလည္း မီးရဲရဲေတာက္ေနတဲ့ သံေခ်ာင္းႀကီး ထိုး႐ိုက္ၿပီး ရင္ဝမွာလည္း သံေခ်ာင္းႀကီး
ထိုး႐ိုက္လုိက္တယ္၊ သာမန္လူတစ္ေယာက္ ဆိုရင္ေတာ့ ေသမွာေပါ့၊ ငရဲသားက မေသဘူးတဲ့၊ ဘာျဖစ္လို႔တုန္း
ကံမကုန္ေသးရင္ မေသးဘူးတဲ့၊ ခံရဖို႔သက္သက္ပဲဟာ၊
ဒီလို မီးပူေနတဲ့ သံေခ်ာင္းႀကီး၊ ရဲရဲေတာက္ေနတ့ဲ သံေခ်ာင္းႀကီး ရင္ဝထိုးထားတာေတာင္မွ
မေသဘူးတဲ့၊ သူက ေအာ္ဟစ္ၿပီးေတာ ့အသက္ရွင္ေနတုန္းပဲ၊ ေမာင္သက္ျပင္းဆိုတာ ငရဲျပည္မွာရွိတာေနာ္၊
ကံမကုန္မခ်င္း သူတို႔ ဘယ္ေတာ့မွမေသဘူးတဲ့။
အဲဒီ ငရဲဘံုမွာ ညွင္းဆဲလိုက္ပံုက
အမ်ိဳးမ်ိဳးပဲ၊ ေဇာက္ထိုးဆြဲၿပီးေတာ့ ဓားမေတြနဲ႔ ခုတ္တယ္။ လွည္းမွာတပ္ၿပီး ႏြားလိုေမာင္းတယ္၊
ေမာင္တဲ့ေျမႀကီးကလည္း မီးရဲရဲေတာက္ေနတဲ့ သံပူေျမႀကီးေပၚမွာ၊ မီးေတာက္ႀကီးေပၚတက္ခိုင္းတယ္၊
မတက္ရင္ ေနာက္က႐ိုက္တယ္၊ အဲဒီလိုေတြလုပ္ၿပီး ေနာက္ဆံုးက် ဘယ္ထဲပစ္ခ်တုန္းဆိုရင္ ငရဲအိုးႀကီးထဲ
ပစ္ခ်တယ္၊ ငရဲအိုးႀကီးထဲ ပစ္ခ်၊ ပြက္ပြက္ဆူေနတဲ့ ငရဲအိုးႀကီးထဲက ျပန္ေပၚလာၿပီဆို ဆယ္၊
ဆယ္ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ အဝီစိငရဲႀကီးထဲ ထည့္ၿပီးေတာ့ ပို႔လိုက္ျပန္တယ္၊ အဲဒီလိုနဲ႔ ကံမကုန္မခ်င္း
အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ အဝီစိငရဲထဲမွာ ဒီလိုပဲ ခံေနရတယ္တဲ့။
အဝီစိဆိုတာ သတၱဝါေတြ အၾကားအလတ္မရွိဘူး၊
မီးေတာက္ေတြရဲ႕ အၾကားအလတ္လည္း မရွိဘူး။ ငရဲခံေနရတဲ့ သတၱဝါေတြကလည္း ျပည့္ေနတာ၊ အပ္ဗူးထဲမွာ
အပ္ကေလးေတြ ထည့္ထားသလိုပဲတဲ့ ျပည့္ေတာ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ အဝီစိလို႔ေခၚတာ၊ မီးေတာက္ေတြကလည္း
စဥ္ဆက္မျပတ္ တဟုန္းဟုန္း ေတာက္ေနတာ၊ ခ်မ္းသာသုခရတဲ့ အကြက္ကေလးဆိုတာလည္း တစ္ခုမွ မရွိဘူး။
အဲဒီငရဲက ေလးေထာင့္အေဆာက္အအံုႀကီးတဲ့၊
အႀကီးႀကီး၊ တစ္ယူဇနာရွိတဲ့ ေလးေထာင့္အေဆာက္အအံုႀကီး၊ သံမိုး သံကာ သံခင္းနဲ႔ သံတံခါးႀကီးေတြ
တပ္ထားတယ္၊ တစ္ခါတစ္ရံက်ရင္ အဲဒီတံခါးႀကီးေတြက ‘ေဂ်ာင္း’ ဆိုၿပီး ပြင့္လာတယ္၊ ပြင့္လာတဲ့ အခါက်ေတာ ငရဲသားေတြက အဲဒီကေန
ထြက္ေျပးၾကတာ၊ လြတ္မလားလို႔၊ မလြတ္ဘူး၊ သက္သ္က အဲဒါ ဒုကၡေပးတာ၊ တံခါးကို ဖြင့္ေပးၿပီး
ထြက္ေျပးတဲ့လူေတြ ပိုၿပီးေတာ့ အ႐ိုက္ခံရတယ္၊ အဲသလိုနဲ႔ ဒုကၡေတြေရာက္ၿပီးေတာ့ လြတ္ထြက္သြားတဲ့ေကာင္လည္း
ငရအိုးထဲ တစ္ခါပစ္ခ်ခံရျပန္တယ္၊ အဲသလို ဒုကၡေတြေရာက္ၿပီးေတာ့ ငရဲခံရတယ္ဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က
ေဒဝဒူတသုတၱန္မွာ ေဟာထားတာရွွိပါတယ္။
ေဒဝဒူတသုတ္က ၂-သုတ္ရွိတယ္၊ အဂၤုတိၳဳလ္ထဲမွာ ၁-သုတ္၊ မဇိၩမနိကာယ္မွာ
၁-သုတ္ ရွိတယ္၊ အဲဒီ ၂-သုတ္ကို ဖတ္ၾကည့္လုိ႔ရွိရင္ ငရဲအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာေတြ အကုန္ျပည့္စံုေအာင္
သိရပါလိမ့္မယ္။
တိရစာၦန္ဘံု
အဲသလို မေကာင္းမႈအကုသိုလ္လုပ္တဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြ ခံရတဲ့ ေနရာ ငရဲဆိုတာ အင္မတန္ဆင္းရတယ္။ အဲဒီထက္ နည္းနည္း သက္သာတာကို ၾကည့္လုိက္ေတာ့
တိရစာၦန္၊ ေဟာ - တိရစာၦန္ေတြ ခံေနရတာ အားလံုးျမင္ဖူးၾကပါလိမ့္မယ္၊ လူေတြစားဖို႔ အတြက္
ေန႔စဥ္ ၾကက္ေတြ ဝက္ေတြ တိရစာၦန္ေတြ သတ္ျဖတ္ေနတာ နည္းတာမွ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ေနာ္၊ ၾကက္ေတြကို
ေျခေထာက္မွာ ႀကိဳးနဲ႔ခ်ည္ၿပီး စက္ဘီးေနာက္က တင္ၿပီးေတာ့ နင္းသြားတာ မျမင္ခ်င္အဆံုး၊
ဝက္ေတြ ႀကိဳးတုပ္ၿပီးေတာ့ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မွာ ခ်ိတ္ဆြဲသြားတာေတြ မျမင္ခ်င္အဆံုးေနာ္၊
ဘယ္သူကမွ ‘မလုပ္ပါနဲ႔’ လို႔ ကာကြယ္ေပးမယ့္သူ မရွိဘူးတဲ့၊ တိရစာၦန္ေတြရဲ႕ ဘဝဟာ
ဘယ္ေလာက္သနားစရာေကာင္းလဲ။
လူေတြနဲ႔ နီးလို႔ လူေတြရဲ႕ ညွင္းဆဲခံရတဲ့
တိရစာၦန္ေတြသာ ေတြ႔ရတာ၊ ေတာထဲမွာ အာဖရိကေတာင္႐ိုင္းထဲမွာ ၾကည့္လိုက္ဦး၊ တိရစာၦန္ေတြဟာ
သက္သာလားဆိုေတာ့ မသက္သာဘူး၊ ျခေသၤ့စာ၊ က်ားစာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေသေနၾကရတာပဲ၊ တစ္ေကာင္မွ
လြတ္တယ္လို႔ မရွိၾကဘူး၊ ေရဆဲဆင္းရင္ မိေကာင္းစာျဖစ္တယ္၊ မိေက်ာင္းကေရာ သူက လြတ္သလားဆို
မလြတ္ဘူး၊ သူလဲ ရန္သူနဲ႔ပဲ၊ သူက ေရွ႕ကေကာင္းစား၊ သူ႔ကို ေနာက္ကလုပ္နဲ႔၊ အဲဒီလို “အညမညခါဒိကာ ဒုဗၺလခါဒိကာ” ၊ တိရစာၦန္ဘဝ ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ တစ္ေကာင္တစ္ေကာင္စားၿပီး
အားရွိတဲ့အေကာင္က အားနည္းတဲ့အေကာင္ကို သတ္ျဖတ္စားေသာက္ေနတဲ့ ဘံုဘဝႀကီး၊ အလြန္ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္၊
အကုသိုလ္က အဲဒီလို ဘံုဘဝေတြ။
ၿပိတၱာဘံု
ၿပိတၱာဘဝ ၾကည့္လုိက္မယ္ဆို စားရမ့ဲမ့ဲ
ေသာက္ရမဲ့မဲ့ ဗိုက္ပူနံကား မ်က္လံုးက ေက်ာေပၚေရာက္လိုေရာက္၊ နဖူးေပၚေရာက္လိုေရာက္၊
ကေမာက္ကမေတြျဖစ္ၿပီးေနရတဲ့ ဘဝမ်ိဳးႀကီး၊ ဒါကိုလူေတြက တေစၦေျခာက္တယ္ဆိုၿပီး လန္႔ေနၾကတာ၊
တကယ္ကေတာ့ သူတို႔ဘံုဝကိုက ေၾကာက္စရာဘံုဘဝႀကီး၊ အဲဒီလို ဘံုဘဝကေန လြတ္လာတဲ့အခါ လူ႔ဘဝေရာက္လာတယ္၊
ေကာင္းတဲ့ဘဝေလးေရာက္လို႔ ေကာင္းတဲ့ အေျခအေနေလး ေပးတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမလုပ္ဘဲနဲ႔
အကုသိုလ္ေတြဆက္လုပ္သြားရင္ တစ္ခါသြားျပန္ေရာ၊ ငရဲဘံုဆိုတဲ့ ေအာက္ကို ျပန္ေရာက္သြားျပန္တယ္။
ေအး - ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားက
၃၁-ဘံုအေၾကာင္းကို ေဟာထားတာ၊ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ကံတရားေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကိုသိရွိၿပီး
ထိုကံတရား လုပ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဘယ္ကံကိုလုပ္ရင္ ဘယ္ကိုသြားတယ္ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္သိတယ္။
သမထက်င့္စဥ္ျဖစ္တဲ့ ေမတၱာ ဂ႐ုဏာ
မုဒိတာ ဥေပကၡာ စတဲ့ ဘာဝနာ တရားေတြပြားလို႔၊ ကသိုဏ္စတဲ့သမထက်င့္စဥ္ေတြကိုက်င့္လို႔ စ်ာန္အဘိညာဏ္ေတြ
ေပါက္ေရာက္သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ ျဗဟၼာ့ျပည္ေရာက္ၿပီး အသက္ေတြ ရွည္ခ်င္တိုင္း ရွည္ေနတယ္၊
႐ုပ္တရားေတြကို စက္ဆုပ္ရြံ႕မုန္းၿပီး ပဥၥမစ်ာန္ကို တိုးျမွင့္ပြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့
႐ုပ္တရားမရွိေတာ့တဲ့ အ႐ူပဘံု ေရာက္တယ္၊ ဒီလို သတၱဝါမ်ိဳးေတြကလည္း ေလာကမွာ ရိွေသးတယ္၊
ခ်မ္းသာသုခရေနတဲ့ သတၱဝါေတြ။
ကမၻာေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးကို ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္
၃၁-ဘံုဟာ သတၱဝါမ်ိဳးစံုတို႔ရဲ႕ က်င္လည္ရာ ျဖစ္တယ္။ ကံ အားေလ်ာ္စြာသတၱဝါေတြ သံသရာထဲမွာ
လွည့္ပတ္ေနၾကရတယ္။ အဘိဓမၼာ ႐ႈေထာင့္ကေန ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကံတရားက အဓိကပဲ၊ ကံတရားကေန
ဖန္တီးထားတဲ့ ပဋိသေႏၶအားေလ်ာ္စြာ ထိုထိုဘံုဘဝမွာ သတၱဝါေတြ ျဖစ္ၾကရတယ္၊ ျဖစ္လာတဲ့ ဘံုဘဝမွာ
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို မလုပ္ႏိုင္ဘဲ အကုသိုလ္ေတြကို ဆက္ၿပီးလုပ္ေနဦးမယ္ဆိုရင္ သံသရာဝဋ္ထဲမွာ
တည္ၿငိမ္မႈရမွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဗမာစကားထဲမွာ အဆိုစကားတစ္ခုရွိတယ္၊ “ျဗဟၼာျပည္မွာ တဝင္းဝင္း၊ ဝက္စားက်င္းမွာ တ႐ံႈ႕႐ံႈ႕”။
ျဗဟၼာဘဝက ခ်က္ခ်င္းႀကီး ဝက္ျဖစ္ႏိုင္တာေတာ့
မဟုတ္ဘူး၊ ျဗဟၼာေတြရဲ႕ သမထက်င့္စဥ္ေတြရဲ႕ စြမ္းအားကုသိုလ္က အင္မတန္မွ ႀကီးမားလို႔ ျဗဟၼာျပည္ကေသၿပီး
ခ်က္ခ်င္း ဝက္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးေပါ့၊ လူ႔ဘံုျဖစ္ျဖစ္ နတ္ဘံုျဖစ္ျဖစ္ တစ္ဘံုဘံုမွာ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ေနာက္
တတိယဘဝက်ေတာ့မွ ဝက္ျဖစ္ဖို႔ အလားအလာရွိတယ္။ မလြတ္ေသးဘူးတဲ့၊ ဘာျဖစ္လို႔ မလြတ္ေသးတာတုန္း
ဆိုရင္ အတြင္းသႏၱာန္မွာ မရွင္းေသးဘူးတဲ့။
ဘုန္းႀကီးတို႔တေတြ အတြင္းရွင္းေအာင္
အရင္လုပ္ရမယ္၊ အတြင္းထဲမွာ ႐ႈပ္ေနတယ္၊ အဲဒါ အဓိကပဲ၊ အတြင္းက အ႐ႈပ္ေတြဆိုတာ ဘာေတြတုန္းဆိုရင္
‘ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ’ စတဲ့ ကိေလသာပဲ၊ အဲဒီ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟစတဲ့ ကိေလသာေတြ ရွိေနေသးသမွ်
အမွားအယြင္းလို႔ဆိုတဲ့ အကုသိုလ္ကံေတြကို လုပ္မနေနဦးမွာပဲ၊ လုပ္မိေနသမွ် ၃၁-ဘံုမွာ
လွည့္လည္ျဖစ္ေနဦးမွာပဲ။ ေကာင္းတာလုပ္မိတဲ့အလွည့္ ေကာင္းတဲ့ဘက္ ေရာက္သြားလိုက္၊ မေကာင္းတာလုပ္မိတဲ့အလွည့္
မေကာင္းတဲ့ဘက္ ေရာက္သြားလုိက္နဲ႔ စုန္ခ်ည္ဆန္ခ်ည္ မတည္မက် ဘဝခရီးမွာ ဒီလိုေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကရဦးမွာဆိုတာ
ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ ၃၁-ဘံုဝါဒ ကံကိုအေျချပဳတယ္၊ ကံေပၚမွာ အေျခတည္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ မိမိသလွ်င္
ပဓာနပဲ၊ ကိုယ္ေကာင္းလွ်င္ ေခါင္းဘယ္မွမေရြ႕ ဆိုတာေနာ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးေျပာတာ ေခါင္းမေရြ႕ဘူး
ဆိုတာ ဘာေျပာတာတုန္းလို႔ဆို လူေတြၾကည့္လိုက္တဲ့၊ ကိုယ္မေကာင္းသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေခါင္းက
ေရြ႕ေရြ႕သြားတယ္၊ ေခြးေခါင္းႀကီးျဖစ္လိုက္၊ ႏြားေခါင္းႀကီးျဖစ္လုိက္နဲ႔ ေခါင္းေတြက
အမ်ိဳးကို စံုေနတာပဲ၊ လူေခါင္းေလးတင္ ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူး၊ တျခားေခါင္းေတြပါ တပ္တပ္လာတယ္၊
ခ်ိဳပါတဲ့အခါ ပါလိုက္၊ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ေကာင္းဖို႔ရန္ အင္မတန္ အေရးႀကီးတယ္၊ ကိုယ္ေကာင္းဖို႔
ဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕ႏွလံုးသား အဇၩတၱက အေရးႀကီးတယ္၊ ကိုယ့္ရဲ႕ႏွလံုးသားထဲမွာ အကုသိုလ္တရားေတြမျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ
အင္မတန္မွ အေရးႀကီးတယ္ တယ္ဆိုတာ ကိုယ္စီကိုယ္ငွ သေဘာေပါက္ၾကၿပီး အကုသိုလ္တရားေတြ ဖယ္ရွားႏိုင္ေအာင္
ကုသိုလ္တရားေတြ တိုးပြားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖယ္ထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစသတည္း။
***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏
အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
*** အခန္း
- ၈ ဘဝနိဂံုးေသဆံုးျခင္း ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။