အဲဒီလို အာ႐ံုေတြ ဒြါရမွာေပၚလာပံုနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ‘ဝိသယပၸဝတိၱ’ ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလး ရွိတယ္၊ ‘ဝိသယ’ ဆိုတာ ‘အာရမၼဏ’ ဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ အတူတူပဲ၊ စိတ္ရဲ႕ျဖစ္ရာ၊ ‘ပဝတၱိ’ ဆိုတာ ျဖစ္ပံု၊ အာ႐ံုေတြက ျဖစ္ပံုျဖစ္နည္းက ဒီဂရီးအားျဖင့္
မတူၾကဘူးတဲ့၊ ႐ူပါ႐ံုလို႔ ဆိုတာခ်င္း တူေပမယ့္လို႔ ႐ူပါ႐ံုေတြ ဒီဂရီအားျဖင့္ မတူဘူးတဲ့၊
ကြဲျပားျခားနားမႈေတြရွိတယ္၊ ဟုတ္တာေပါ့၊ ဆင္ႀကီးနဲ႔ ပုရြက္ဆိတ္ကေလး ၾကည့္ရတာ ဘယ္တူလမလဲ၊ ႀကီးတာေသးတာ ကြာမေနဘူးလား၊
ေအး - မ်က္စိက ျမင္တဲ့
အာ႐ံုမွာ အႀကီးအာ႐ံုနဲ႔ အေသးအာ႐ံုဆိုတာ ရွိတယ္။ အဲဒီ အၾကီးကလည္း ထပ္ၿပီးေတာ့ ခြဲလိုက္မယ္ဆိုရင္
“ႀကီးတယ္,သိပ္ႀကီးတယ္”၊ ေသးတာကိုလည္း ထပ္ခြဲရင္ “ေသးတယ္, သိပ္ေသးတယ္”၊
ကျမင္းနီ ဆိုတဲ့ အေကာင္းေလးက်ေတာ့ ပုရြက္ဆိပ္ထက္ ပိုၿပီးေသးတယ္ေပါ့၊ သိပ္ေသးတယ္ေနာ္၊
အဲဒီေတာ့ ႀကီးတယ္,သိပ္ႀကီးတယ္၊ ေသးတယ္,သိပ္ေသးတယ္၊ မ်က္စိက ျမင္ရတဲ့အာ႐ံုကို ဒီဂရီနဲ႔
ထပ္ၿပီးေတာ့ ခဲြလိုက္တာ။
မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ရတဲ့အာ႐ံုကို ခြဲရသလိုပဲတဲ့
နားနဲ႔ ၾကားရတဲ့ အသံကိုလည္း ခြဲလို႔ရတယ္ေလ။ “က်ယ္တယ္, သိပ္က်ယ္တယ္၊ တိုးတယ္,သိပ္
တိုးတယ္”၊ အသံက်ေတာ့ ႀကီးတယ္ ေသးတယ္လို႔ မေျပာဘူး၊
ျမန္မာစကား ေျပာင္းသြားတယ္ေနာ္၊ က်ယ္တယ္, သိပ္က်ယ္တယ္၊ မင္းအသံႀကီးက က်ယ္လြန္းအားႀကီးတယ္၊
ေဟာ က်ယ္တယ္, သိပ္က်ယ္တယ္၊ တိုးတယ္, သိပ္တိုးတယ္။
ပါဠိစာေပကေတာ့ သိပ္က်ယ္တယ္ဆိုတာကို
‘အတိမဟေႏၱ’ ‘အတိ’ ဆိုတာကို အလြန္အမင္း၊ ‘မဟႏၱ’ - ႀကီးတယ္လို႔ ေျပာတာ၊ ‘ပရိတၱ’ က်ေတာ့ ေသးတယ္၊ ‘အတိပရိတၱ’ - အလြန္ေသးတယ္တဲ့၊ အဂၤလိပ္လို ျပန္တဲ့အခါက်ေတာ့ အတိမဟႏၲ ကို very great၊ မဟႏၲကို great၊ ပရိတၲက်ေတာ့ small၊ အဟိပရိတၲ
က်ေတာ့ very small လို႔ ဒီလိုျပန္ေလ့ရွိၾကတယ္၊ ဒါက အဆင္းအာ႐ံု တစ္ခုတည္းကို ၾကည့္ၿပီးေျပာတဲ့
စကားမ်ိဳးျဖစ္တယ္၊ အာ႐ံုငါးပါးလံုးနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ပါဠိစာေပကေတာ့ “အတိမဟႏၲ, မဟႏၲ, ပရိတၱ,
အတိပရိတၱ” လုိ႔ လာေရာက္ၿပီးေတာ့ ထင္တဲ့ အာ႐ံုရဲ႕
အေနအထားေတြ ဒီဂရီေတြကို ဒီလိုခြဲၿပီးေျပာတာ။
နားက ၾကားရတဲ့ အသေလးလည္း ေလးမ်ိဳးထပ္ၿပီးေတာ့
ခြဲလိုက္တယ္၊ “သဒၵါ႐ံုက က်ယ္တယ္, သိပ္က်ယ္တယ္, တိုးတယ္,
သိပ္တိုးတယ္”၊ ေနာက္ ႏွာေခါင္းက အနံ႔က်ေတာ့လည္း
ထုိ႔အတူပဲ၊ “အနံ႔က သိပ္ျပင္းတယ္, ျပင္းတယ္, မျပင္းဘူး,
သိပ္မျပင္းဘူး”၊ ဒီလိုခြဲလို႔ရတယ္ေပါ့။ အရသာဆိုလည္း
ထို႔အတူပဲ၊ လူေတြသံုးတဲ့ ေဝါဟာရေတြနဲ႔ “ခ်ိဳတယ္ဆိုရင္လည္း သိပ္ခ်ိဳတယ္, ခ်ိဳတယ္၊
မခ်ိဳဘူး, အလြန္ကို မခ်ိဳဘူး”၊ ဒီလို ေလးမ်ဳိးေလးမ်ိဳး ခြဲခြဲၿပီးေတာ့
သြားတယ္၊ ထိခိုက္တာလည္း အတူတူပဲ၊ “သိပ္ျပင္းထန္တယ္, ျပင္းထန္တယ္, ညင္သာတယ္,
သိပ္ညင္သာတယ္”၊ ထိခိုက္တာခ်င္း မတူဘူး၊ ပူတာ ေအးတာနဲ႔ေျပာရင္
“သိပ္ပူတယ္, ပူတယ္, မပူဘူး, အလြန္ကို
မပူဘူး”၊ “သိပ္ေအးတယ္,
ေအးတယ္, မေအးဘူး, အလြန္မေအးဘူးေပါ့”၊ ေလးမ်ဳးိ ေလးမ်ိဳးခြဲသြားတာပဲ။
ဝိဘာဝနီ ဋီကာေက်ာ္က်မ္းမွာေတာ့
အာ႐ံုတို႔၌ စိတ္တို႔၏ ျဖစ္ျခင္းဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ဖြင့္တယ္။ အဲဒီအဖြင့္ကို လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးက
သေဘာမက်ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုေတာ့ အတိပရိတၱာ႐ံုက်ေတာ့
အာ႐ံုေပၚမွာ စိတ္မျဖစ္ဘူး၊ အဝင္စိတ္ပဲ ျဖစ္တယ္၊ ဝီထိစိတ္ျဖစ္မွ မျဖစ္ဘဲကိုး၊ အဲဒါေၾကာင့္မို႔
‘အာ႐ံုတို႔၌ စိတ္တို႔၏ျဖစ္ျခင္း’ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္က အမွန္ဘူး၊ မၿခံဳမိဘူး၊ မငံုမိဘူး လို႔ေျပာတာ။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးဆိုလိုတဲ့
အဓိပၸာယ္က ဝိသယပၸဝတိၱဆိုတာ ‘စိတ္တံခါးတို႔၌ အာ႐ံုတို႔နဲ႔ျဖစ္ပံု
၄-မ်ိဳး၊ တံခါးဝကေန အာ႐ံုေတြရဲ႕ ဆက္သြယ္လာမႈေလးမ်ိဳး’ လို႔ ဒီလို ေျပာတယ္။ အ႐ံုေတြရဲ႕ အမ်ိဳးအစားေလးမ်ိဳး လို႔၊
အဲဒါကို စာေပလို ေရးသားတဲ့ အခါက်ေတာ အတိမဟႏၲာ႐ံု, မဟႏၲ႐ံု, ပရိတၱ႐ံု, အတိပရိတၱ႐ံုလို႔
သံုးတယ္။ (အဲဒီဟာကို ဖတ္ၾကည့္လိုက္လို႔ရွိရင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရဲ႕ နညမလို ျဖစ္ေနတယ္ေနာ္။)
အတိမဟႏၱာ႐ံုဆိုတာ အလြန္ႀကီးတဲ့အာ႐ံုကို
ေျပာတာ၊ အဲဒီလို မ်က္စိကျမင္ရတဲ့ အာ႐ံုေတြထဲမွာ အလြန္ႀကီးတဲ့ အာ႐ံုရွိသလို အလြန္ေသးတဲ့အာ႐ံုလည္းရွိတယ္၊
ႀကီးတဲ့အာ႐ံုရွိတယ္၊ ေသးတဲ့အာ႐ံုလည္း ရွိတယ္။ အဲဒါကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ငါးဒြါရမွာ
အာ႐ံုေတြရဲ႕ ျဖစ္မႈဟာ အခုလို ေလးမ်ိဳးကြဲသြားတယ္။ အဲဒီလို အာ႐ံုျဖစ္မႈ ေလးမ်ိဳးကြဲသြားတဲ့အခါမွာ
စိတ္တုိ႔ရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ဟာလည္း ကြဲျပားျခားနားသြားတယ္၊ မတူႏိုင္ဘူးေပါ့။
ဒီေနရာမွာ အတိမဟႏၲ - အလြန္ႀကီးတယ္ဆိုတာ ဘာေျပာတာတုန္းဆိုလို႔ရွိရင္ . . ႀကီးတယ္ဆိုတာ
အရာဝတၳဳႀကီးက ႀကီးလို႔လည္း ႀကီးတယ္လို႔ေျပာယ္၊ အလင္းအားေကာင္းလို႔, အျမင္အားေကာင္းလုိ႔,
သိသာျမင္သာလို႔ရွိရင္လည္း ႀကီးတယ္လို႔ ေျပာရမွာပဲ၊ ႀကီးတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ေနာ္၊ ဟိုလို
အႀကီးစားႀကီး ႀကီးမွ ဒီလိုမဟုတ္ဘူး၊ အရာဝတၳဳႀကီးလို႔ ႀကီးတယ္လို႔ေျပာမယ္, အလင္းေရာင္
အားေကာင္းလို႔ရွိရင္လည္း အဲဒီေလာက္ မႀကီးေပမယ့္လု႔ိ ခပ္ေသးေသးေလး ျဖစ္ေပမယ့္ ရွင္းရွွင္းလင္းလင္းႀကီး
သိသာျမင္သာလြန္းလုိ႔ရွိရင္လည္း အတိမဟႏၲ လို႔ ဒီလိုပဲေခၚတယ္၊ ျမင္သာတယ္လို႔ ဆုိတယ္။
Eye door မ်က္စိတံခါးေပါက္ကို လာၿပီးေတာ့
ဆက္သြယ္တဲ့ အာ႐ံုေတြဟာ ေတာင္ႀကီးလိုႀကီးတဲ့ အာ႐ံုေတြလည္းျဖစ္မယ္, သိပ္ၿပီးေတာ့ ထင္ရွားတဲ့
အာ႐ံုေတြလည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္, အလင္းအားေကာင္းလို႔ ေပၚလြင္လာတဲ့ အာ႐ံုလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္လုိ႔
ဒီလို ဆိုလိုတာ၊ အဲဒီ အတိမဟႏၲ ဆိုတဲ့ အလြန္အားႀကီးတဲ့အာ႐ံု ျဖစ္လာလို႔ရွိရင္၊ မ်က္စိထဲမွာ
ေပၚလာလို႔ရွိရင္ စဥ္းစားစရာ မလိုေတာ့ဘူး၊ ခ်က္ခ်င္းထင္ ထင္မွန္းသိတယ္။
ေအး၊ ေကာင္းၿပီ - ပဥၥဒြါရနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ရွိရင္
ဝိသယပၸဝတိၱ က ၄-မ်ိဳးရွိတယ္၊ (၁) အတိမဟႏၲ, (၂) မဟႏၲ, (၃) ပရိတၱ, (၄) အတိပရိတၱ ဆိုတဲ့
၄-မ်ိဳး။
Mind door လု႔ိေခၚတဲ့ မေနာဒါြရနဲ႔
ပတ္သက္လို႔ရွိရင္ စိတ္ထဲမွာ ေပၚလာတာေတာ့ ႀကီးတယ္, ေသးတယ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး၊ စိတ္ထဲမွာ
ျဖစ္တာကို အႀကီးအေသးလို႔ ခဲြလို႔မရဘူး၊ အဲဒီေတာ့ ဘယ္လိုခြဲရတုန္း ဆိုေတာ့ “ထင္ရွားတယ္၊ မထင္ရွားဘူး”။
အတိတ္က အေၾကာင္းအရာေတြ ျပန္ေတြးတဲ့အခါက်ေတာ့
“ငါ အႀကီိးႀကီးျမင္တယ္” လို႔ ေျပာလုိ႔ မရဘူး၊ “ထင္ထင္ရွားရွား
ေပၚလာတယ္” လို႔ပဲ ေျပာလို႔ရတယ္ေတာ္၊ ဟုတ္ရဲ႕လား၊
စိတ္ထဲမွာ ဝိုးတိုးဝါးတားလား, ထင္ထင္ရွားရွားလား ဒါပဲေျပာရမွာ၊ မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ရတာ မဟုတ္ဘူး၊
နားနဲ႔ ၾကားရတာ မဟုတ္ဘူး၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ အာ႐ံုေတြကို ျပန္စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ စိတ္ထဲမွာ ေပၚတာက်ေတာ့
တခ်ိဳ႕ အေၾကာင္းအရာေလးေတြက ရွင္းရွင္းႀကီး ေပၚေနတယ္၊ ဒီႏွစ္ခုနဲ႔ခြဲတာ၊ ပါဠိစာေပမွာ
ထင္ထင္ရွားရွားကို “ဝိဘူတ”
လို႔ ေခၚတယ္၊ မထင္မရွား ဝိုးတိုးဝါးတားကုိက်ေတာ့ “အဝိဘူတ” လို႔ေခၚတယ္။ ထင္ရွားတာနဲ႔ မထင္ရွားတာ။
ဒါ ကိုယ့္ဘဝလက္ေတြ႔နဲ႔ ျပန္ၾကည့္လည္း
သိတာပဲ၊ ညက အိမ္မက္မက္တယ္၊ မွတ္မိတယ္၊ ထင္ရွားတယ္၊ တစ္ခါတစ္ရံက်ေတာ့ အိမ္မက္က ဝိုးတိုးဝါးတား
ျဖစ္ေနတယ္၊ မထင္ရွားဘူး၊ အဲဒါမ်ိဳးလိုပဲ စိတ္ထဲမွာေပၚလာတဲ့ အာ႐ံုက ထင္ရွားတာနဲ႔ မထင္ရွားတာ
၂-မ်ိဳး ခြဲရတယ္။
ယခုလို စိတ္တံခါးေတြမွာ အာ႐ံုေပၚလာပံုဟာ
ဒီဂရီအားျဖင့္ ၆-မ်ိဳး ရွိတယ္။ ပဥၥဒြါရ ဆိုတဲ့ ငါးဒြါရမွာ ၄-မ်ိဳး၊ မေနာဒြါရ လို႔ဆိုတဲ့
mind door မွာ ၂-မ်ိဳး၊ အဲဒါကို ဝိသာပၸဝတၱိ ၆-မ်ိဳးလို႔ စာေပက ဆိုတယ္။
အဲဒီ ဝိပသပၸဝတိၱ ၆-မ်ိဳးအလိုက္
စိတ္ျဖစ္စဥ္ေတြကလည္း ကြဲျပားျခားနားမႈ ရွိသြားတယ္။ အာ႐ံုက ထင္ရွားရင္ ထင္ရွားသေလာက္,
ႀကီးရင္ ႀကီးသေလာက္ စိတ္ဟာ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့။ တံခါးက ဝင္လာတဲ့ အခါမွာ
လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ေရာက္လာမွာ၊ အာ႐ံုက မျပင္းထန္ဘူးဆိုရင္ အာ႐ံုဝင္ေရာက္မႈ က ေႏွးေကြးတယ္။
ဒါေၾကာင့္ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးက “ျမန္တယ္, သိပ္ျမန္တယ္,ေႏွးေကြးတယ္,
သိပ္ေႏွးေကြးတယ္” အဲဒီလို သံုးတယ္။ ေႏွးေကြးတယ္ဆိုတာ
လူက ဝင္လာတဲ့အာ႐ံုကို ႐ုတ္တရက္ စိတ္နဲ႔မေတြ႔ဘူးေပါ့, စိတ္က မဖမ္းႏိုင္ဘူး၊ ဒါကို ဆိုလိုတာ။
မ်က္စိတံခါးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စိတ္ေတြ
ျဖစ္ေပၚလာပံု ကို ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္၊ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ မ်က္လံုးဖြင့္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္
ျမင္စရာေတြ ျမင္ေနၾကတာ မဟုတ္လား။ အဲဒီလို ျမင္စရာေတြ ျမင္ေနတဲ့အခါမွာ မတူညီတဲ့ စိတ္ျဖစ္စဥ္ေတြ
ျဖစ္တယ္တဲ့။ အခုေျပာတဲ့ အလြန္ႀကီးတဲ့၊ အလြန္ျမင္သာထင္သာ ရွိတဲ့ အဆင္းအာ႐ံုႀကီးတစ္ခုကို
ျမင္လုိက္လို႔ရွိရင္ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းဆိုသလို မၾကာခင္မွာပဲ စိတၱကၡဏ ၃-ခ်က္ေလာက္ အလြန္မွာ
ဒီအာ႐ံုဟာ စိတ္ထဲမွာ ေပၚလာႏိုင္ၿပီ၊ ဖမ္းယူမိသြားၿပီ လို႔ဆုိလိုတယ္၊ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတ္ေတြက
ဖမ္းယူလိုက္ၿပီ။
(လူေတြရဲဲ႕
ဘဝမွာ ပကတိစိတ္ရဲ႕ အစဥ္ဟာ ရွိေနတယ္ ဆိုတာကို မေမ့နဲ႔၊ ပင္ကိုယ္အားျဖင့္ အဲဒီ ဘဝင္စိတ္အစဥ္ေလး
ရွိေနတယ္) အဲဒီ ဘဝင္စိတ္အစဥ္ေလး ရွိေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ မ်က္လံုးေလးႏွစ္လံုး ဖြင့္လိုက္လို႔
ႀကီးမားတဲ့ အာ႐ံုႀကီးတစ္ခုဟာ မ်က္လံုးထဲမွာ ထင္ဟပ္လာၿပီဆိုရင္ ခုနက ပင္ကိုယ္စိတ္လို႔
ေခၚရတဲ့ ဘဝင္စိတ္ကေလးက သူ႔အရွိန္နဲ႔သူ ေျပးေနတာ၊ သူ႔အာ႐ံုနဲ႔သူ ေျပးေနတဲ့ ဘဝင္စိတ္ကေလးဟာ
အနည္းဆံုး ဘဝင္စိတ္ကေလး ၃-ႀကိမ္ေလာက္ ဆက္ျဖစ္ၿပီးေတာ့မွ ေဟာဒီအလြန္ႀကီးတဲ့ အာ႐ံုဟာ
မ်က္စိတံခါးမွာ လာ ဆက္သြယ္မိသြားတယ္လို႔ေျပာတယ္၊ အဲဒီက်မွ စိတ္နဲ႔ လာဆက္သြယ္မိတာ၊ ခ်က္ခ်င္းႀကိး
ျဖစ္ျဖစ္ခ်င္း မဆက္သြယ္မိဘူးလို႔ေျပာတာ။
အဲဒါကို စာေပလိုေျပာေတာ့ ‘ဥပါဒ္’ လို႔ ေျပာတယ္၊ ‘႐ူပါ႐ံုနဲ႔ စကၡဳပသာဒတို႔ ဥပါဒ္ၾကေသာအခါ’၊ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့ ေဝါဟာရက စာလို ေရးထားတဲ့အခါက်ေတာ့ နားမလည္ဘူး
ျဖစ္တက္တယ္ေနာ္၊ အာ႐ံုေလးက စိတ္ထဲမွာ လာေပၚဖို႔ရန္ အတြက္မူလက ျဖစ္စဥ္ျဖစ္တဲ့ အဝင္စိတ္အရွိန္က
သြားေနတာ၊ အဲဒီထဲမွာ မ်က္စိတံခါးေပါက္ကို ႐ူပါ႐ံုဆိုတဲ့ အာ႐ံုအသစ္ဟာ ထိုးေဖာက္ၿပီးေတာ့
ဝင္ေရာက္လာတာ၊ အဲဒီလို ဝင္ေရာက္လာတဲ အခါက်ေတာ့ အတြင္းက ျဖစ္စဥ္ျဖစ္တဲ့ ဘဝင္စိတ္ေလးဟာ
၃-ခါေလာက္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့မွ ရပ္တန႔္သြားတယ္၊ ဒါ အနည္းဆံုးပဲ၊ ၃-ခါထက္ ေလ်ာ့ၿပီးေတာ့ ႐ူပါ႐ံုက
စိတ္အသစ္နဲ႔ ေတြ႔တာမဟုတ္ဘူး၊ အဲဒါကို စာလို ေျပာတဲ့အခါက်ေတာ့ ႐ူပါ႐ံုေလးေမြးဖြားလာတယ္၊
ဒီမ်က္စိထဲမွာ ေပၚလာၿပီတဲ့ေနာက္ ျဖတ္သန္းေက်ာ္လြန္ခဲ့ရတဲ့ စိတၱကၡဏေလးကို ဒါကို အတီတ
ဘဝင္စိတ္လို႔ေခၚတယ္။
အဲဒီ အတီတဘဝင္စိတ္ကေလးကလည္း ခဏငယ္
၃-ခုရွိတယ္၊ ဥပါဒ္၊ ဌီ၊ ဘင္ ဆိုတဲ့ ခဏငယ္ ၃-ခု ရွိတယ္၊ အဲဒီ စိတၱကၡဏေလး ၁-ခု ဆိုတာဟာ
ေျပာမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ကုေဋတစ္သိန္ရဲ႕ အပံုတစ္ပံုလို႔ ဒီလိုေျပာရမွာ။ ဆိုပါစို႔ - စိတ္ရဲ႕
စိတၱကၡဏေလး ၂-ခုဟာ တစ္စကၠန္႔ ဆိုလို႔ရွိရင္ စကၠန္႔ကေလး တစ္သိန္းရဲ႕ အပံုတစ္ပံုပဲရွိတယ္၊
အဲဒီေလာက္ေအာင္ တိုေတာင္းတယ္လို႔ ေျပာတာေနာ္။
အဲဒီဘဝင္စိ္တ္ေလးဟာ သူ႔အာ႐ံုနဲ႔သူ
ေျပးေနတာ၊ ႐ူပါ႐ံုေလးနျပ လာဆံုးစည္းလိုက္တဲ့ အခ်ိန္ေလးမွာ သူက ႐ူပါ႐ုံကို မဖမ္းႏိုင္ဘူး၊
မဖမ္းႏိုင္ဘဲနဲ႔ အဲဒီဘဝင္စိတ္ေလးဟာ သူ႔အာ႐ံုနဲ႔သူေျပးေနတာ၊ တစ္စိတ္ လြန္သြားၿပီ၊ ဒေပမယ့္
႐ူပါ႐ံုေလးကို မမိလိုက္ေသးဘူး၊ ဖမး္တဲ့စိတ္ မေပၚေသးဘူး၊ ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ အင္နဲ႔အားနဲ႔
အသစ္ဝင္လာတဲ့ ႐ူပါ႐ံုေၾကာင့္ အဲဒီ ဘဝင္စိ္ေလးဟာ အေျခအေန ေျပာင္းလဲဖို႔ရာအတြက္ လႈပ္ရွားတယ္၊
လႈပ္ရွားလာလို႔ တည္ၿငိမ္မႈ ပ်က္ျပားတယ္၊ အဲဒါကို ‘ဘဝဂၤစလန’ ဘဝင္လႈပ္တယ္လို႔ ေခၚတယ္၊ အဲဒါက ဒုတိယစိတၱကၡဏ။
လႈပ္ၿပီးတဲ့ေတာက္က်ောတ့ ၄-ႀကိမ္ေျမာက္
တတိယဘဝင္စိတ္ကေလး ျစဖ္ၿပီးတဲ့အခ်က်ေတာ့ ဘဝင္အရွိန္ဟာ ျပတ္ထြက္သြားတယ္၊ ဘဝင္အရွိန္ျပတ္ထြက္သြားျခင္းသည္
အာ႐ံုကေလးက စိတ္အသစ္နဲ႔ ေတြ႔ဆံုျခင္းပဲ၊ အဲဒီက်မွေတြ႔တာ၊ အဲဒီအာ႐ံုေလးေပၚမွာ အာ႐ံုျပဳတဲ့စိတ္သည္
ဘဝင္စိတ္ ၃-ခါ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ အခါမွ ေတြ႔တယ္တဲ့၊ ဒါ အလြန္လ်င္ျမန္တာ၊ ဒါ အဘိ္ဓမၼာက ေျပာလို႔သိသာသိရတာ၊
သာမန္သိဖို႔ရန္ အင္မတန္မွ ခဲယဥ္းပါတယ္၊ မသိႏိုင္ေလာက္ပါဘူးေနာ္၊ ဒါ ‘စိတၱနိယာမ’ ပဲေလ။
***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏
အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
*** The Law of Nature သဘာဝနိယာမတရားဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။