Saturday, January 19, 2013

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၃၀) အခန္း - ၆ စိတ္ကိုအာ႐ံုႏွင့္ ေလ့က်င့္ျခင္း{စိတ္ကို ေလ့က်င့္လိုက္လို႔ရွိရင္ စ်ာန္လည္းရတယ္၊ မဂ္လည္း ရတယ္၊ ဖိုလ္လည္းရတယ္}




                   ျမတ္စြာဘုရားမွာ စြမ္းရည္သတိၱေတြက အင္မတန္မွ ျပည့္စံုထက္သန္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ထူးမျခားနား သီခ်င္းႀကီး မွာ မၾကာခဏ ၾကားဖူးၾကလိမ့္မယ္၊ ထူးတယ္၊ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္ပိုင္းဟာ မျခားနားဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ေျပာတာ၊ ထူးတာမွ အလြန္႔ကိုထူးတယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားက ေရ မီး အစံု ဆန္႔က်င္ဘက္ကို ဖန္တီးျပတဲ့အလုပ္ဟာ အင္မတန္လ်င္ျမန္မွ လုပ္လို႔ရတာပဲ၊ ဝင္စားတဲ့ အဆင့္ေတြက တစ္ခုၿပီးတစ္ခုလုပ္လို႔ရတာ၊ သို႔ေသာ္ ၾကည့္တဲ့ သူရဲ႕မ်က္စိထဲမွာ တစ္ၿပိဳင္နက္လုိ႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ လ်င္ျမန္ရတယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ပစၥေဝကၡဏ ေဇာစိတ္ဟာ ၄-ႀကိမ္ေလာက္နဲ႔ ၿပီးတယ္လို႔ေျပာတာ၊ ဆင္ျခင္တဲ့ စိတ္ကေလးဟာ ၄-ႀကိမ္ေလာက္နဲ႔ပဲ ၿပီးေအာင္လုပ္လု႔ိရတယ္၊ သိပ္ျမန္ေအာင္ လုပ္ရတတယ္လို႔ ဆိုလိုတာ၊ အဲဒီ႒ ေရမီးအစံု တန္ခိုး ျပာဋိဟာျပတာကို ယမကျပာဋိဟာယမက ဆိုတာ အစံုဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ရတယ္၊ ေရနဲမီး အစံုအစံုျပတယ္။

                   ဆိုပါစို႔  ဥပမာ - လက္ယာဘက္မ်က္လံုးေတာ္က မီးေတြပန္းထြက္ေနရင္ လက္ဝဲဘက္မ်က္လံုးေတာ္က ေရေတြ ပန္းထြက္ေနတယ္၊ လက္ယာဘက္ႏွာေခါင္းေပါက္က မီးေတြ ပန္းထြက္ေနရင္ လက္ဝဲဘက္ႏွာေခါင္းေပါက္က ေရေတြ ပန္းထြက္ေနတယ္၊ အဲဒီမွာ ေရထြက္ေအာင္က အာေပါကသုိဏ္း ဝင္စားၿပီးေတာ့ အဘိညာဥ္နဲ႔ ဖန္ဆင္းရတယ္၊ မီးျဖစ္ေအာင္က ေတေဇာကသိုဏ္း ဝင္စားရတယ္၊ အာ႐ံုခ်င္း မတူဘူး၊ ေလ့က်င့္ရတာ၊ အာေပါကသိုဏ္း ေလ့က်င့္မွ ေရထြက္လို႔ရတယ္၊ ေတေဇာကသိုဏ္း ေလ့က်င့္မွ မီးဖန္တီးလို႔ရတယ္။


                   အဲဒါကို စဥ္းစားၾကည့္၊ လက္ယာဘက္ မ်က္လံုးထဲက ေရေတြ ပန္းထြက္ေနတယ္၊ လက္ဝဲဘက္ မ်က္လံုးက မီးေတြ ပန္းထြက္ေနတယ္၊ တစ္ၿပိဳင္နက္လို႔ ထင္ရတယ္၊ လက္ယာဘက္မ်က္လံုးထဲက မီးေတြပန္းထြက္ေနတယ္၊ လက္ဝဲဘက္မ်က္လံုးက ေရေတြ ပန္းထြက္ေနတယ္၊ တစ္ၿပိဳင္နက္လို႔ထင္ရတယ္၊ ဒီေဇာစိတ္အစဥ္ေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ လ်င္ျမန္တယ္ဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့၊ ျမတ္စြာဘုရား တန္ခိုးျပာဋိဟာ ျပတဲ့အခါ အဲဒီအခ်ိန္ၾကည့္တဲ့သူက မ်က္ေတာင္ကေလးတစ္ခ်က္ ခတ္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဘယ္နဲ႔ညာ ေရမီးေျပာင္းသြားတယ္၊ အဲဒီေလာက္ထူးဆန္းအ့ံဖြယ္တန္ခိုးေတြ ျပႏိုင္တာဟာ အင္မတန္မွ အစြမ္းထက္လို႔ ခုနက စြမ္းရည္သတိၱေတြနဲ႔ ေလ့က်င့္ထားလို႔တဲ့၊ သာမန္ဆိုရင္ မရဘူးတဲ့ေနာ္။

                   ရဟႏၱာေတြထဲမွာလည္း ရွင္ေမာဂၢလာန္တစ္ပါးပဲ တစ္ခိုးေနရာမွာ ထက္ထက္ျမတ္ျမတ္ အကုန္လံုး တစ္ၿပိဳင္နက္ လုပ္လို႔ရတာ၊ က်န္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက အဆင့္မမီဘူးတဲ့၊ ဒီေလာက္ႀကီးမသြက္ဘူးေပါ့၊ မသြက္လို႔ရွိရင္ ကိုယ္ခံရမယ္၊ အႏၱရာယ္ေတြ ႀကီးတယ္ေပါ့၊ နေႏၵာပနႏၵနဂါးမင္းဆိုတာ သာမန္ မဟုတ္ဘူး၊ သူကလည္း အေတာ္အစြမ္းထက္တယ္၊ အစြမ္းထက္လို႔ သူနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီးေတာ့ လုပ္ရတယ္ဆိုတာ အင္မတန္မွ အႏၱရာယ္ႀကီးတယ္ေပါ့။

                   အဲဒါ စိတ္ကို အာ႐ံုေပၚမွာ ေလ့က်င့္ထားလိုက္တဲ့၊ သမထက်င့္စဥ္ေတြရဲ႕ အထြတ္အထိပ္ အဘိညာဥ္ေရာက္သြားတဲ့အခါ ဒီလိုဟာမ်ိဳး ျဖစ္တယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က မ်ားစြာေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဒီလိုထူးျခားတဲ့ စြမ္းရည္သတိၱေတြကို ရရွိၾကတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔ ရရွိၾကသလဲဆိုရင္ စိတ္ကို အာ႐ံုနဲ႔ေလ့က်င့္လို႔ပဲ၊ စိတ္ကို အာ႐ံုနဲ႔ေလ့က်င့္ေပးသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဒီလို အေနအထားမ်ဳိးေတြ ရတာ။

                   စိတ္ျဖစ္စဥ္ေတြက တစ္မ်ိဳးစီပဲတဲ့၊ ခုနကလို ပရိကံ ဥပစာအႏုလံု ေဂါၾတဘူ စ်ာန္အဘိညာဏ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ဖန္ဆင္းၿပီးေတာ့ ဒီလိုသြားတာေနာ္၊ ဒါက သမထက်င့္စဥ္အရ ေလ့က်င့္တာကို ေျပာတာ။

                   တစ္ခါ စိတ္ကို ဝိပႆနာအာ႐ံုနဲ႔ ေလ့က်င့္ပံုက တစ္မ်ိဳး၊ ဝိပႆနာအာ႐ံုနဲ႔ ေလ့က်င့္ရမယ္ဆုိရင္ ႐ုပ္နာမ္ ဓမၼသခၤ ါရေတြ အေပၚမွာ စိတ္ကို ေလ့က်င့္ရတယ္။ ေလ့က်င့္ၿပီဆိုတဲ့အခါမွာ မ်က္စိလည္း မွိတ္ထားရမယ္၊ နားလည္းပိိတ္ထားရမယ္၊ ဟုတ္လား? ပိတ္တယ္ဆုိတာ အဲဒီအာ႐ံုေတြကို အာ႐ံုမျပဳရဘူး၊ ဝိပႆနာက်င့္စဥ္ဆိုတာ မေနာဒြါရမွာ ပိုၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္လာရတယ္။

                   သို႔ေသာ္ ဒြါရ ၅-ပါးက ဝင္လာတဲ့အာ႐ံုကို မမွတ္ရဘူးလို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ မ်က္စိကျမင္တဲ့ အာ႐ံုလည္း မွတ္လို႔ရတယ္၊ ဒါက ေရွ႕ပိုင္းက လုပ္တာေတြကိုေျပာတာ၊  နားက ၾကားရတဲ့ အသံေတြကိုလည္း မွတ္ရမယ္၊ ၾကားရင္ ၾကားတယ္ ၾကားတယ္မွတ္၊ ျမင္ရင္ ျမင္တယ္ ျမင္တယ္နဲ႔မွတ္။ အဲဒီ မွတ္တယ္ ဆိုတာ သတိနဲ႔ သမၸဇညကို ေလ့က်င့္ေနတာလို႔ ေခၚတယ္၊ အဲဒါ ဆိုရင္ လူေတြက ၾကားရင္ ၾကားေတာ့ ၾကားလုိက္တာပဲ၊ တျခားေတြးခ်င္ေတြးေနမွာပဲေလ၊ ၾကားတယ္ဆုိတဲ့အေပၚမွာ သိခ်င္မွ သိလိုက္တာ၊ ဒါေၾကာင့္ သတိမမူ ဂူမျမင္ ဆိုတာေလ။ လူဆိုတာက ၾကားခ်င္မွ ၾကားလုိက္တာ၊ တစ္ခါတစ္ေလ အနီးနား ေခါင္းေလာင္းတီးတာေတာင္မွ ၾကားခ်င္မွၾကားလိုက္တာ၊ အေတြးလြန္ေနရင္ မၾကားဘူး။

                   အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ဒြါရ ၅-ပါးမွာ ထင္လာတဲ့ အာ႐ဗံုေတြကို မွတ္ရ္း မွတ္ရင္းနဲ႔ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ မေနာဒါြရမွာ ဝင္လာတဲ့ အာ႐ံုနဲ႔ အလုပ္လုပ္သြားတယ္၊ အလုပ္ လုပ္သြားတဲ့အခါမွာ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼသခၤါရေတြရဲ႕ သဘာဝလကၡဏာ (Individual characteristic) ကို ၾကည့္ရမယ္၊ နံပါတ္ (၁) ႐ုပ္တ၇ားရဲ႕ သဘာဝ လကၡဏာ, နာမ္တရားရဲ႕ သဘာဝလကၡဏာ၊ ပင္ကိုယ္ အရွိအတိုင္း၊ ဆိုပါစို႔ - ဖႆဆိုရင္ အာ႐ံုနဲ႔ ထိေတြ႔တဲ့လကၡဏာ ရွိတယ္၊ ပထဝီဆိုရင္ မာတယ္ ေပ်ာ့တယ္၊ အာေပါဆိုရင္ ဖြဲ႔စည္းတယ္၊ အရည္ေဖ်ာ္တယ္ဆိုတဲ့ ဒီလကၡဏာေတြ၊ အဲဒီလကၡဏာေတြကို ၾကည့္တယ္။

                   သဘာဝလကၡဏာကို ၾကည့္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ပထဝီကိုလည္း ေတြ႔တယ္၊ အာေပါကိုလည္း ေတြ႔တယ္၊ ဖႆကိုလည္းေတြ႔တယ္၊ နာမ္ေတြထဲက ေဝဒနာကိုလည္းေတြ႔ၿပီ ဆုိတဲ့အခါမွာ အဲဒီ သဘာဝ လကၡဏာေတြေပၚမွာ အလုပ္လုပ္ရင္း ထပ္ဆင့္ ေတြ႔လာတာက ဘာတုန္းဆိုရင္ - မၿမဲတဲ့သေဘာ၊ မၿမဲတဲ့သေဘာကို အရင္ေတြ႔လာၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ မၿမဲတဲ့အရာတစ္ခုသည္ ေက်နပ္စရာမေကာင္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈႀကီးက အၿမဲႏွိပ္စက္ေနလို႔ ဒုကၡဆိုတဲ့သေဘာကို ေတြ႔လာတယ္၊ ဒုကၡဆိုတဲ့ သေဘာေတြ႔လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ အနတၱ-ကိုယ္မပိုင္ဘူး, သူဟာသူျဖစ္ေနတာ၊ ကိုယ္က အုပ္ခ်ဳပ္လို႔မရဘူး ဆိုတဲ့ ကိုယ္မပိုင္တဲ့ အနတၱသေဘာကိုလည္း ေတြ႔လာတယ္။

                   အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱလို႔ ဆိုတဲ့ လကၡဏာေတြ တစ္ခုခုျမင္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳက္နက္ ဝိပႆနာလမ္းေၾကာင္းေပၚ စတင္ေရာက္သြားၿပီလို႔မွတ္ရမယ္၊ ဒါလည္း စိတ္ကို အာ႐ံုနဲ႔ ေလ့က်င့္တာပဲ၊ ဝိပႆနာက်င့္စဥ္နဲ႔ စိတ္ကို အာ႐ံုနဲ႔ ေလ့က်င့္လိုက္တာ၊ အက်ယ္ေတာ့ မေျပာေတာ့ဘူး၊ အက်ယ္ကေတာ့ ရိပ္သာေတြမွာ ေဟာေနတာပဲေနာ္။

                   အဲဒီလုိ စိတ္ကို အာ႐ံုနဲ႔ ေလ့က်င့္ေပးလိုက္တဲ့အခါ ဉာဏ္စဥ္ေတြဟာ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု တက္လာတယ္။ အသိဉာဏ္ေတြ ထက္ျမက္လာတယ္၊ သမာဓိစြမ္းအားေတြ ရင္လာတယ္၊ ဉာဏ္စြမ္းအားေတြ ရင့္လာတယ္၊ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ သခၤါရေတြ အေပၚမွာ စိတ္တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ထားႏိုင္ၿပီ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္း ဆိုတာ ကင္းသြားတယ္။ အဆင့္ျမင့္သြားတဲ့ အသိဉာဏ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ သခၤါ႐ုေပကၡဆိုတဲ့ ဉာဏ္ရသြားတယ္၊ သခၤါ႐ုေပကၡဆိုတာ သခၤါရေတြအေပၚမွာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈႏိုင္တယ္၊ သခၤါရေတြအေပၚမွာ စိတ္ပ်က္ျခင္း၊ ၿငီးေငြ႕ျခင္း၊ မုန္းျခင္း၊ ခ်စ္ျခင္း ဆိုတာေတြ မရွိေတာ့ဘဲ သဘာဝကိုသိၿပီး စိတ္တည္ၿငိမ္မႈရလာၿပီ။ အဲဒီတည္ၿငိမ္မႈရလာၿပီ ဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာေတြလာတုန္းဆိုရင္ - စိတ္အစဥ္ေလးက ေနာက္ဆံုးအဆင့္ ေရာက္လာၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဝိပႆာနာက်င့္စဥ္နဲ႔ ေလ့က်င့္လိုက္ရင္ ေနာက္ဆံုးေရာက္လာမယ့္ဟာ ခုနက ျပင္ဆင္ေနတဲ့ ပရိကံဆိုတဲ့ မဟာကုသိုလ္ ဉာဏသမၸယုတ္ေဇာ ေစာမယ္၊ ဒုတိယေဇာက ဥပစာ၊ တတိယေဇာက အႏုလံု၊ စတုတၳေဇာက်ေတာ့ ေဂါၾတဘူ ဆိုတာေလးလာၿပီးလိုက္လို႔ရွိရင္ ေဂါၾတဘူ လို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ သခၤါရေတြ မျမင္ေတာ့ဘူး၊ ခ်ဳပ္သြားၿပီ၊ သူယူလာတဲ့ အာ႐ံုေတြဟာ ေရွ႕ပိုင္းက သခၤါရေတြနဲ႔ပဲ စခန္းသြားေနတယ္၊ လူ႔ရဲ႕စိတ္ဟာ အကုန္လံုးသခၤါရေတြနဲ႔ပဲ စခန္းသြားေနတာ။

                   ေအး - ေဂါၾတဘူ ေရာက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ သခၤါရေတြနဲ႔ စခန္းမသြားေတာ့ဘူး၊ သခၤါရေတြ ၿငိမ္းတာနဲ႔ သြားေတြ႔တယ္၊ သခၤါရဆိုတဲ့ အာ႐ံုေတြ လြတ္သြားၿပီတဲ့၊ လြတ္သြားေတာ့ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ သခၤါရကင္းတဲ့ အာ႐ံုတစ္ခု၊ အသစ္အဆန္းတစ္ခုကို လွမ္းျမင္လိုက္ရၿပီ၊ အဲဒီေဂါၾတဘူစိတ္ ျဖစ္ၿပီးတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေဂါၾတဘူက သတ္မွတ္ေပးတဲ့ နိဗၺာန္ အာ႐ံုေပၚမွာ ဘဝသံသရာက အနုသယဓာတ္အေနနဲ႔ ကိန္းေနတဲ့ ကိေလသာေတြဟာ အဆင့္ဆင့္ ၿငိမ္းသြားတယ္၊ ေသာတာပတိၱမဂ္ဆိုရင္ ဒိ႒ိနဲ႔ဝီစိကိစၦာ ၿငိမ္းသြားတယ္။

                   ဒါေၾကာင့္မို႔ စိတ္ျဖစ္စဥ္ဟာ အဲဒီအတိုင္းပဲ - ပရိကံ, ဥပစာ, အႏုလံု, ေဂါၾတဘူ, ေသာတာပတၱိမဂ္, ေသာတာပတိၱဖိုလ္, ေသာတာပတိၱဖိုလ္ ၂-ႀကိမ္ျဖစ္ၿပီးတဲ့အခါ ေဇာ ၇-ႀကိမ္ျပည့္ရင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတယ္။

          ေနာက္တစ္ခါျပန္ဝင္စားရင္ မဂ္ဆိုတာ မလာေတာ့ဘူး၊ ဖလသမာပတ္ ဝင္စားရင္ ေဟာဒီ ဝိပႆနာနဲ႔ပဲ သြားရမယ္။ ဒီဖိုလ္ကို ျပန္လိုခ်င္ၿပီ, ဒီအဆင့္ကို ျပန္ေရာက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဝိပႆနာလမ္းေၾကာင္းက ထပ္ေလွ်ာက္၊ ေလွ်ာက္ရင္ ပရိကံ ဥပစာ အႏုလံု ေဂါၾတဘူ (သို႔မဟုတ္) ေဝါဒါန္ၿပီးရင္ ဖိုလ္ ဖိုလ္ ေဟာ၊ ဖိုလ္စိတ္ေတြနဲ႔ခ်ည္းပဲ တစ္ေန႔လံုးေနတာ၊ ဖိုလ္ဆိုတာ နိဗၺာန္ကို အာ႐ံုျပဳတာ၊ ပရိကံ၊ ဥပစာ၊  အႏုလံုဆုိတဲ့ စိတ္ေတြကေတာ့ သခၤါရအာ႐ံုနဲ႔ျဖစ္တယ္။ ေဂါၾတဘူ ေဝါဒါန္က သခၤါရခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္အာ႐ံုကိုယူေပးတယ္။ ဥပမာမယ္ လမ္းေၾကာင္းႀကီးတစ္ခုကို ေလွ်ာက္လိုက္တာ လမ္းဆံုးသြားတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ခ်ိဳင့္ႀကီးေတြ႔တာပဲ၊ ဘာမွ မရိွေတာ့တာ ေတြ႔တာပဲ၊ သခၤါရအာ႐ံုေတြေပၚမွာ ေလွ်ာက္လွမ္းသြားရင္းနဲ႔ သခၤါရေတြ ခ်ဳပ္ဆံုးသြားတဲ့ ေနရာကို ေတြ႔သြားတယ္၊ အဲဒါ နိဗာန္ပဲ၊ ခန္႔မွန္းေျပာဆိုတာ၊ ဟုတ္ကဲ့လား?

                   ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ သခၤါရာနံ အပဝတိၱမတံၱ - သခၤါရေတြ မျဖစ္ဘဲနဲ႔ သခၤါရေတြ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတဲ့ေနရာက နိဗၺာန္ပဲ လို႔ ဒီလိုေျပာတာေနာ္၊ ေရွ႕ပိုင္းက စိတ္ေတြအားလံုးဟာ သခၤါရအာ႐ံုနဲ႔ စခန္းသြားေနတာ၊ သခၤါရအေပၚမွာ ေတြးေနတဲ့အေတြးနဲ႔သြားၿပီး ေနာက္ဆံုး အဲဒီ သခၤါရအာ႐ံုေတြဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေလ်ာ့ေလ်ာ့သြားၿပီးေတာ့ ေနာက္ဆံုး သခၤါရအာ႐ံုေတြ ေပ်ာက္သြားတယ္၊ သခၤါရမရိွတဲ့ အာ႐ံုတစ္ခု ရသြားတယ္ေနာ္၊ အဲဒါ ဖုိလ္စိတ္ေတြနဲ႔ တစ္ေနကုန္ေနရင္လည္း ဖိုလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္ေနမွာပဲ ထိန္းထားႏိုင္တယ္၊ အဲဒါ ဖလသမာတ္ ဝင္စားတယ္လို႔ေခၚတယ္။

                   အဲဒီအတိုင္းပဲ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီးရင္ ေနာက္ သကဒါဂါမ္ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ဝိပႆနာက်င့္စသ္ကို တိုးျမွင့္ရမယ္၊ သကဒါဂါမ္ျဖစ္ၿပီးရင္ အနာဂါမ္ျဖစ္ခ်င္ရင္ ဝိပႆနာက်င့္စဥ္ကို တိုးျမွင့္က်င့္ရမယ္၊ level ခ်င္း degree ခ်င္း မတူဘူး၊ အနာဂါမ္ျဖစ္ၿပီးရင္ ရဟႏၱာျဖစ္ဖို႔အတြက္ ဝိပႆနာစြမ္းအားကို တိုးျမွင့္ရမယ္၊ တိုးျမွင့္တဲ့အခါ ရဟႏၱာျဖစ္ေလာက္တဲ့ ဝိပႆနာစြမ္းအား ရေလာက္ၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ အရဟတၱမဂ္ အရဟတၱဖိုလ္ ေရာက္ၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ ရဟႏၱာထိေအာင္ ေရာက္သြားတယ္။

                   ဒါေတြဟာ စိတ္ကို အာ႐ံုနဲ႔ေလ့က်င့္ျခင္းလို႔ ေခၚတယ္ေနာ္၊ စိတ္ကို ေလ့က်င့္လိုက္လို႔ရွိရင္ စ်ာန္လည္းရတယ္၊ မဂ္လည္း ရတယ္၊ ဖိုလ္လည္းရတယ္။ အဲဒီလို ေလ့က်င့္ၿပီးေတာ့ စိတ္ကို အာ႐ံုနဲ႔ ေလ့က်င့္သြားႏိုင္မွသာလွ်င္ ဒါေတြရႏိုင္တယ္၊ သာမန္အားျဖင့္ကေတာ့ မေလ့က်င့္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီ ကာမအာ႐ံုေတြ ထဲမွာပဲ တစ္လည္လည္ ဒီလို ေနဦးမွာပဲတဲ့၊ ထြက္လမ္းဆိုတာ မရႏိုင္ေသးဘူး။

                   ဒါ့ေၾကာင့္မို႔လို႔ တရားခ်စ္င္ သူေတာ္စင္ပရိသတ္အေပါင္းတို႔သည္ မိမိတို႔ရဲ႕ စိတ္ကေလးကို ထူးျခားဖို႔ရာအတြက္ အာ႐ံုတစ္ခုခုနဲ႔ ယွဥ္တြဲၿပီး အျပစ္ကင္းတဲ့အာ႐ံုေပၚမွာ ေလ့က်င့္ျခင္းျဖင့္ စ်ာန္တရား မဂ္တရား ဖိုလ္တရား နိဗၺာန္တရားမ်ားကို ကိုယ္စီကိုယ္ငွ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစ။



***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏ အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
   
***  အခန္း - ၇ သတၱဝါတို႔၏ ၃၁-ဘံုအေၾကာင္း ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။


မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ