ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ္ နဲနဲပါးပါး
သိတတ္တဲ့အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ဆိုေသး-ကေသးလား။
တပည့္ေတာ္။ ။ သိတတ္တဲ့ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ မဆိုေတာ့
မကေတာ့ပါဘူး၊ ဘိုးက ကႀကီး, ခေကြး ခ်ေပး, ဘုရားရွိခိုး ခ်ေပး လို႔
လမ္းတမ်ဳိးေျပာင္း သြားပါတယ္၊ “ေရႊယုန္နဲ႕ ေရႊက်ား,သက္ကယ္ရိတ္သြားေရာတဲ့” စေသာ
ပံုျပင္ကေလး ဘာကေလးမ်ားလဲ နားေထာင္ခ်င္လာပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ္ဟာ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့
သူေတာ္ေကာင္းလမ္းေျပာင္းေပးမဲ့ ဘိုးနဲ႕ အတူေနရတာဘဲေနာ္၊ အဲဒီတုန္းက
ျပင္မေပးရင္ကိုယ္ေတာ္ဟာ အဆုိ,အက,ဝါသနာပါေနမွာဘဲ။
တပည့္ေတာ္။ ။ တပည့္ေတာ္နဲ႕ စပ္ၿပီး ေနာက္လဲ ဆရာ့ကံေကာင္းလုိ႔
လမ္းမွန္ေရာက္တာေတြ အမ်ားဘဲ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္၊ ဘာမဆို ေရွးကံဟာ မလြတ္ႏိုင္ပါဘူး၊
ဉာဏ္မရွိခင္ ငယ္စဥ္အရြယ္မွာ ကံစီမံသမွ် ခံၾကရပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ အတြက္ေတာ့ လူေကာင္းမ်ားတဲ့
အမ်ဳိးမွာ ျဖစ္ရတာကိုက ပထမကံေကာင္းျခင္းပါဘဲ။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ့္ဘုိးက လူေကာင္းျဖစ္ေအာင္
လမ္းလႊဲေပးတာလဲ ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕ ဒုတိယကံေကာင္းျခင္းေပါ့။
တပည့္ေတာ္။ ။ ဒီိလိုလဲ ဆိုႏုိင္ပါတယ္၊
ဒါေပမဲ့-က်န္းမာေရးေတာ့ ထုိေခတ္က မလိုက္စားတတ္ၾကလုိ႔ တပည့္ေတာ္ငယ္ငယ္က
ေတာ္ေတာ္ခ်ဴခ်ာပါသတဲ့၊ကုိယ္ခႏၶာရဲ႕ က်န္းမာေရးကို ဂ႐ုစိုက္ၾကဟန္ မတူပါဘူး။
တပည့္ေတာ္။
။က်န္းမာေရးသာမက,အခ်ဳိးအစားက်ေအာင္လဲ မျပဳျပင္တတ္ၾကပါဘူး၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔
က်မ္းစာထဲမွာေတာ့ ႐ုပ္ျပဳျပင္တာေရာ စိတ္ျပဳျပင္တာေရာ အျပည့္အစံုပါတာဘဲ ဘုရား။
ဓမၼဂုတ္။ ။
ရုပ္ကိုဘယ္လိုျပဳျပင္ပါတုန္း ကိုယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။
။ကေလးငယ္ငယ္မွာ ကုိယ္နံ႔မေကာင္း လွ်င္ ေကာင္းေအာင္န႔ံသာေရ အက်ဲကေလးနဲ႔
လိမ္းေပးရ,ပြတ္ေပးရသတဲ့၊ အမိဝမ္းထဲေအာင္းေနခဲ့ရတုန္းက ကုပ္ကုပ္ကေလး
ေနခဲ့ရတာျဖစ္ေတာ့ လက္ေျခကိုယ္အဂၤါေတြဟာ ေျဖာင့္ေျဖာင့္စန္႔စန္႔ မရွိပါဘူး၊
ဒါ့ေၾကာင့္ မိခင္က ေျခဆင္းၿပီးေတာ့ ကေလးကို ေပါင္ေပၚမွာ စန္႔စန္႔ကေလး
ထားၿပီးလက္ေမာင္း,လက္႐ုံး,ေျခသလံုး,ေပါင္တုိ႔ကို ဆန္႔တန္လွ်င္ ဆန႔္ေပးရ,ဖိတန္လွ်င္
ဖိေပးရပါသတဲ့၊ ႏွာေခါင္းကေလး ပုေနျပားေနလွ်င္ သာသာယာယာ ဆြဲဆန္႔ျမႇင့္ေပးရပါတယ္၊
နဖူးေမာက္ေနလွ်င္ ဖိေပးရပါတယ္၊ ေနာက္ေစ့ထြက္ေန ေကာက္ေနလွ်င္လဲ ျပဳျပင္ေပးရပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။
။က်မ္းစာက ကေလးႏုႏုကို ျပဳျပင္ဘုိ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ
ဆိုတယ္ေနာ္,ယခု အေမေတြကေတာ့ ဒီလိုျပင္ေပးတာကို ေတြ႕ဘူးရဲ႕လား။
ဆိုတယ္ေနာ္,ယခု အေမေတြကေတာ့ ဒီလိုျပင္ေပးတာကို ေတြ႕ဘူးရဲ႕လား။
တပည့္ေတာ္။
။ယခု အေမေတြက ျပင္ရမွန္းလဲ မသိၾကရွာပါဘူး, ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ကံခ်ည္းဘဲ
ေအာက္ေမ့လိုက္တာပါဘဲ၊ ဘုရားရဲ႕ ဉာဏ္ဝီရိယျဖင့္ ျပဳျပင္မႈ ႀကိဳးစားမႈကို
အသားေပးတဲ့ဩဝါဒ ရွိပါလ်က္ ကံခ်ည္းခ်ထားေတာ့ ဘာသာလဲနာ လူမ်ဳိးလဲ နာတာေပါ့ဘုရား။
ဓမၼဂုတ္။ ။
ကံခ်ည္း ပံုခ်႐ုံတြင္ မကပါဘူး,သူတို႔ရဲ႕ ဉာဏ္မရွိတဲ့ဒဏ္ကို ကေလးႏုႏုေတြ
ခံၾကရရွာပါေသးတယ္။
တပည့္ေတာ္။
။မွန္ပါတယ္,
(၁)ကေလးႏုႏုအရြယ္မွာ အေမ့တုိ႔ အထိန္းတို႔က မခ်ီတတ္ မေပြ႕တတ္နဲ႔ တဖက္သတ္ ခ်ီေပြ႕ထားေတာ့ နဂိုရ္ေကာင္းတဲ့ ဦးေခါင္းကေလးေတာင္ ရြဲ႕ေစာင္းသြားတတ္ပါတယ္။
(၂) ပခံုးေပၚတင္ၿပီးခ်ီလို႔ ပခံုးေပၚမွာ ဖိထိေနတဲ့ ရင္ပတ္ကေလး ျပားခ်ပ္ေနတတ္ပါတယ္။
(၃) အေမ (အထိန္း) တုိ႔ရဲ႕ လက္၂ဖက္နဲ႔ ကေလးရဲ႕ ဂ်ိဳင္းေအာက္ကေဘး ၂ ဖက္ကို ကိုင္ကိုင္ထားတာမ်ားလို႔ ရင္ပတ္ကေလးေတြဟာ မကားႏိုင္ဘဲ ေသးသြားတတ္ပါတယ္၊ ရင္ကေလးက ျပားၿပီးေသးေနလွ်င္ အတြင္းမွာရွိတဲ့ ႏွလံုးအသည္း စသည္တို႔လဲ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ရင္ထဲမွာ တည္ရသေလာက္ မေကာင္းဘူးေပါ့။
(၄) ပက္လက္ထားၿပီးလက္ ၂ ဖက္ႏွင့္ ေပြ႕တဲ့အခါမွာလဲ လက္တဖက္က တင္ပါးအထက္မွာ ထားၿပီးေပြ႕လို႔ ကေလးဟာ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ျဖဴးျဖဴးမရွိဘဲ ဖင္ေကာ့ကေလးျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။
(၅) သိပ္ၿပီး မရပ္ႏိုင္ခင္ “ရပ္ႏုိင္ေပ့ ရပ္ႏိုင္ေပ့”ဟု ေျမႇာက္ေပးၿပီး အရပ္သင္,အသြားသင္တဲ့အတြက္ ေျခသလံုးလဲေကာက္,ေပါင္လဲ ခြင္ေနတတ္ပါတယ္။
(၆) ကေလးရဲ႕အ႐ိုးေတြ မမာခင္ အေမ (အထိန္း) ကခါးထစ္ခြၿပီး ခ်ီလို႔လဲေပါင္ကေလး ေျခသလံုးကေလး ခြင္တတ္ပါတယ္၊ ဒီထဲမွာ ခါးထစ္ခြေစတဲ့သူက ဝဝႀကီးဆိုလွ်င္ သာ၍ဆိုးပါတယ္။
(၁)ကေလးႏုႏုအရြယ္မွာ အေမ့တုိ႔ အထိန္းတို႔က မခ်ီတတ္ မေပြ႕တတ္နဲ႔ တဖက္သတ္ ခ်ီေပြ႕ထားေတာ့ နဂိုရ္ေကာင္းတဲ့ ဦးေခါင္းကေလးေတာင္ ရြဲ႕ေစာင္းသြားတတ္ပါတယ္။
(၂) ပခံုးေပၚတင္ၿပီးခ်ီလို႔ ပခံုးေပၚမွာ ဖိထိေနတဲ့ ရင္ပတ္ကေလး ျပားခ်ပ္ေနတတ္ပါတယ္။
(၃) အေမ (အထိန္း) တုိ႔ရဲ႕ လက္၂ဖက္နဲ႔ ကေလးရဲ႕ ဂ်ိဳင္းေအာက္ကေဘး ၂ ဖက္ကို ကိုင္ကိုင္ထားတာမ်ားလို႔ ရင္ပတ္ကေလးေတြဟာ မကားႏိုင္ဘဲ ေသးသြားတတ္ပါတယ္၊ ရင္ကေလးက ျပားၿပီးေသးေနလွ်င္ အတြင္းမွာရွိတဲ့ ႏွလံုးအသည္း စသည္တို႔လဲ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ရင္ထဲမွာ တည္ရသေလာက္ မေကာင္းဘူးေပါ့။
(၄) ပက္လက္ထားၿပီးလက္ ၂ ဖက္ႏွင့္ ေပြ႕တဲ့အခါမွာလဲ လက္တဖက္က တင္ပါးအထက္မွာ ထားၿပီးေပြ႕လို႔ ကေလးဟာ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ျဖဴးျဖဴးမရွိဘဲ ဖင္ေကာ့ကေလးျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။
(၅) သိပ္ၿပီး မရပ္ႏိုင္ခင္ “ရပ္ႏုိင္ေပ့ ရပ္ႏိုင္ေပ့”ဟု ေျမႇာက္ေပးၿပီး အရပ္သင္,အသြားသင္တဲ့အတြက္ ေျခသလံုးလဲေကာက္,ေပါင္လဲ ခြင္ေနတတ္ပါတယ္။
(၆) ကေလးရဲ႕အ႐ိုးေတြ မမာခင္ အေမ (အထိန္း) ကခါးထစ္ခြၿပီး ခ်ီလို႔လဲေပါင္ကေလး ေျခသလံုးကေလး ခြင္တတ္ပါတယ္၊ ဒီထဲမွာ ခါးထစ္ခြေစတဲ့သူက ဝဝႀကီးဆိုလွ်င္ သာ၍ဆိုးပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။
။ဟုတ္ပါကိုယ္ေတာ္…စဥ္းစားမယ္ဆိုလွ်င္ သိစရာေတြ တယ္မ်ားပါလား,အေမေတြမသိတဲ့ဒဏ္ကို
ကေလးေတြ-တယ္ ခံရတယ္ေနာ္။
တပည့္ေတာ္။
။မွန္ပါတယ္ဘုရား…ေတမိဇာတ္ အ႒ကထာမွာ
(၁) ႏို႔တိုက္မည့္ အထိန္းေရြးပံုကို ျပထားပါတယ္၊ ႏို႔တြဲက်တဲ မိန္းမရဲ႕ ႏို႔ကို စို႔ရရင္ ႏို႔က ဖိထားလို႔ ႏွာေခါင္းပိေန (ပုေန) တတ္ပါသတဲ့။
(၂) အရပ္ရွည္တဲ့ မိန္းမရဲ႕ ႏို႔ကို စို႔ရရင္ ရင္ခြင္ထဲေနတဲ့ ကေလးက ႏို႔တံမွီေအာင္ ႀကိဳးစားရလုိ႔ လည္ပင္းရွည္ေနတတ္ပါသတဲ့။
(၃) ပိန္တဲ့မိန္းမရဲ႕ႏို႔ကို ရင္ခြင္ထဲမွာေနၿပီး စို႔ရရင္ ႏို႔ထိန္းရဲ႕ အ႐ိုးေတြေၾကာင့္ေပါင္နာပါသတဲ့၊ ဝလြန္းတဲ့မိန္းမရဲ႕ႏို႔ကို စုိ႔ရလွ်င္ ေျခခြင္ေနတတ္ပါသတဲ့။
(၁) ႏို႔တိုက္မည့္ အထိန္းေရြးပံုကို ျပထားပါတယ္၊ ႏို႔တြဲက်တဲ မိန္းမရဲ႕ ႏို႔ကို စို႔ရရင္ ႏို႔က ဖိထားလို႔ ႏွာေခါင္းပိေန (ပုေန) တတ္ပါသတဲ့။
(၂) အရပ္ရွည္တဲ့ မိန္းမရဲ႕ ႏို႔ကို စို႔ရရင္ ရင္ခြင္ထဲေနတဲ့ ကေလးက ႏို႔တံမွီေအာင္ ႀကိဳးစားရလုိ႔ လည္ပင္းရွည္ေနတတ္ပါသတဲ့။
(၃) ပိန္တဲ့မိန္းမရဲ႕ႏို႔ကို ရင္ခြင္ထဲမွာေနၿပီး စို႔ရရင္ ႏို႔ထိန္းရဲ႕ အ႐ိုးေတြေၾကာင့္ေပါင္နာပါသတဲ့၊ ဝလြန္းတဲ့မိန္းမရဲ႕ႏို႔ကို စုိ႔ရလွ်င္ ေျခခြင္ေနတတ္ပါသတဲ့။
ဓမၼဂုတ္။
။က်မ္းစာက တယ္ေသခ်ာတယ္ေနာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ ေသခ်ာတာေပါ့ဘုရား,လူေတြက အသိဉာဏ္ကို
တန္ဘိုးမထားတတ္လို႔,အသိဉာဏ္ေပးတဲ့က်မ္းစာ ကိုယ္က်င့္ကို
တန္ဘုိးမထားတတ္လို႔,ကိုယ္က်င့္ေပးတဲ့ က်မ္းစာကို မၾကည့္ မ႐ႈၾကတာပါ၊
ဒီလုိက်မ္းစာရဲ႕ အေသးစိတ္ ျပဳျပင္ဘြယ္ေတြကို သိရင္ေတာ့ ကေလးႏုႏုကေလးကို ေျခမဆန္႔ လက္မဆန္႔သာေအာင္ ေပြ႕ထားျခင္း,ေစာင္ကိုလုပ္ထားတဲ့ေစာင္ပုခက္မွာ ထားၿပီး ေကြးေနေအာင္ သိပ္ျခင္းဟာလဲ မေျဖာင့္စရာအေၾကာင္း ျဖစ္မွာပါဘဲ,ေကာင္းတာကေတာ့ မိခင္ (အထိန္း) တို႔က ၾကာၾကာႀကီး ေပြ႕ပိုက္မထားဘဲ လက္ေျခ ဆန္႔သာေအာင္ သစ္သားပုခက္-ႀကိမ္ပုခက္ က်ယ္က်ယ္မွာ ထားျခင္း,သိပ္ျခင္းဟာ ေကာင္းမယ္ထင္ပါတယ္၊ အေအးမိေလာက္ေအာင္ ပုုခက္ကိုလဲ သိပ္လႊဲဘို႔မသင့္ပါဘူး,အေပၚက အဝတ္ကေလးအုပ္ၿပီး သာသာကေလး လႊဲသင့္ပါတယ္။
ဒီလုိက်မ္းစာရဲ႕ အေသးစိတ္ ျပဳျပင္ဘြယ္ေတြကို သိရင္ေတာ့ ကေလးႏုႏုကေလးကို ေျခမဆန္႔ လက္မဆန္႔သာေအာင္ ေပြ႕ထားျခင္း,ေစာင္ကိုလုပ္ထားတဲ့ေစာင္ပုခက္မွာ ထားၿပီး ေကြးေနေအာင္ သိပ္ျခင္းဟာလဲ မေျဖာင့္စရာအေၾကာင္း ျဖစ္မွာပါဘဲ,ေကာင္းတာကေတာ့ မိခင္ (အထိန္း) တို႔က ၾကာၾကာႀကီး ေပြ႕ပိုက္မထားဘဲ လက္ေျခ ဆန္႔သာေအာင္ သစ္သားပုခက္-ႀကိမ္ပုခက္ က်ယ္က်ယ္မွာ ထားျခင္း,သိပ္ျခင္းဟာ ေကာင္းမယ္ထင္ပါတယ္၊ အေအးမိေလာက္ေအာင္ ပုုခက္ကိုလဲ သိပ္လႊဲဘို႔မသင့္ပါဘူး,အေပၚက အဝတ္ကေလးအုပ္ၿပီး သာသာကေလး လႊဲသင့္ပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။
။ငယ္ငယ္က ျပဳျပင္ေပးတတ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ သိပ္အ႐ုပ္ဆိုးသူ
ရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး၊ ယခုေတာ့ က်န္းမာေရးကို ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ ပစ္စလက္ခတ္ ထားၾကလို႔
ကေလးအမ်ားဟာ မထြားမက်ဳိင္း မ်က္စိမ်က္ႏွာ မလွ,ပံုပန္းမက်ဘဲ ရွိရတဲ့အျပင္,ဖံုေတြထဲ
ပစ္ထားလုိ႔ ႏွပ္တြဲလဲႏွင့္ သူငယ္နာေရာဂါ စြဲၿပီး မဲမဲ ပိန္ပိန္ကေလးေတြ ျဖစ္ၾကရတာဟာ
လူမ်ဳိးအတြက္ နာတယ္ကိုယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။
။မွန္ပါတယ္ ဘုရား,လူမ်ဳိးတိုင္းမွာ အျပဳအျပင္ေကာင္းရင္ မလွေသာ္လဲ ပံုပန္းက်က်ေတာ့
ျဖစ္ႏို္င္ပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။
။ေရွးကေရာ ယခုေရာပါဘဲ,ျမန္မာလူမ်ဳိး အမ်ားစုဟာ အစားအေသာက္ကို ျဖစ္သလို
စားေသာက္ေနၾကတာလဲ သနားစရာျဖစ္ေနတာဘဲ ကိုယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။
။မွန္ပါတယ္ဘုရား,ေရွးတုန္းက မိုဃ္းေကာင္းေတာ့ ျမက္ေပါပါတယ္၊ ႏြားေတြေမြးၿပီး
ကေလးေတြ ႏြားႏို႔ တိုက္ေပးရလွ်င္ ထြားထြားက်ဳိင္းက်ဳိင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္၊
တပည့္ေတာ္တို႔အိမ္မွာ “ေဘာ္ျဖဴမ”ဆိုတဲ့ ႏြားမတေကာင္ရွိပါတယ္,သူေမြးထားတဲ့အခါေတာ့
ႏြားႏို႔ေသာက္ရပါတယ္၊ဒါေပမဲ့-တေကာင္ထဲဆိုေတာ့ အျမဲမေသာက္ရဘူးေပါ့,၃-၄ေကာင္ဆိုလဲ
တတ္ႏို္င္သားနဲ႔ မေမြးၾကဘူး၊ ႏြားမေတြေမြးၿပီး ျမက္ေပါတဲ့ေနရာမွာ အဖက္ေပးၿပီး
ေမြးထားရင္ ႏြားႏို႔လဲ မျပတ္ေအာင္ ေသာက္ရမယ္,ႏြားကေလးေတြလဲ တိုးလာမယ္။
ဓမၼဂုတ္။
။ေရွးေခတ္က ဟင္းသီး ဟင္းရြက္ကိုလဲ စနစ္တက် ေၾကာ္ခ်က္မစားတတ္ၾကဘူး,ခရမ္းခ်ဥ္သီးတို႔
ဗူးသီး ဗူးရြက္တို႔,ၾကက္ဟင္းခါးသီး,ကန္ဇြန္းရြက္တို႔ဆိုတာ ေတာရြာမွာ
စိုက္လို႔ရပါတယ္,မ်ားမ်ားစားေပးရင္ က်န္းမားေရ ေကာင္းႏိုင္ပါတယ္။
တပည့္ေတာ္။
။ေခတ္အလုိက္ဆိုေတာ့ နားမလည္ရွာၾကဘူးေပါ့ဘုရား၊ ေရွက ကံေကာင္းတာေတာ့ ရွိပါတယ္၊
မိဘေတြရဲ႕ ေသြးသားက ယခုအမ်ားစုထက္ သန္႔ရွင္းပါတယ္၊ ပီးေတာ့ စားရတဲ့ဆန္ကလဲ
ေမာင္းေထာင္း ဆန္ဆိုေတာ့ ဖြဲႏုေတြ အမ်ားႀကီးက်န္ေသးလုိ႔ အားရွိေအာင္
တတ္ႏိုင္ပါေသးတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေရွးက ဘုိးဘြားေတြ က်န္းမာေရးလဲေကာင္းၾက,အသက္လဲ
ရွည္ၾကပါတယ္၊ ဘိုးတို႔ေခတ္က သ႐ိုင္သားေတြဟာ အရပ္လဲ မနိမ့္ပါဘူး,အသံႀကီးေတြကလဲ
တခ်ိဳ႕မ်ား ဟိန္းေနပါတယ္၊ မႏၲေလး မဟာဝိသုဒၶါ႐ုံဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕
ေနာက္လုိက္ကုိယ္ေတာ္မ်ားက ေျပာၾကပါတယ္ “သ႐ိုင္သားႀကီးေတြဟာ လူေကာင္ႀကီးေတြလဲ
ႀကီးမားတယ္,အသံေတြကလဲ ႀကီးက်ယ္တယ္”လို႔။
ဓမၼဂုတ္။
။ဟုတ္ပါရဲ႕ သူတို႔ကက်န္းမာေရး နားမလည္ေပမဲ့ ကံကက်န္းမာေအာင္ စီမံလိုက္သလုိ
ျဖစေနတာဘဲ၊ မဟာဝိသုဒၶါ႐ုံ ဆရာေတာ္ႀကီးလဲ ဓါတ္ပံုၾကည့္ရတာ ႀကီးႀကီးမားမား ႀကီး
ပါဘဲ။
တပည့္ေတာ္။
။ေရွးက လူႀကီးေတြက ေထြေထြရာရာလဲ စားေလ့မရွိပါဘူး ပဲေလွာ္တို႔ ထန္းလ်က္တို႔
ထန္းရည္ခ်ဳိိတို႔ ေႏြအခါ မန္က်ည္းေဖ်ာ္ရည္တို႔ စားၾကေသာက္ၾကတာဘဲ,ထမင္းလဲ ေန႔လည္စာ
စားတတ္ၾကပါတယ္,ဒီအခါ ပဲေလွာ္ဆီဆမ္းနဲ႔လဲ စားၾက ထန္းလ်က္နဲ႔လဲ စားၾကပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။
။အဲဒီလုိ သရည္စာကို ေထြေထြရာရာ မစားတာကလဲ က်န္းမာေရးပါဘဲ,ခုေတာ့ကိုယ္ေတာ္
စားလုိက္ၾကတဲ့ အစာေတြ အမ်ိဳးအမ်ိဳးဘဲ၊ ပီးေတာ့ ေတြ႕ကရကို မၾကာခဏ စားေတာ့ ဝမ္းမီးကလဲ
ခ်က္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ စားတဲ့မုန္႔ေတြထဲမွာလဲ ေဆးအမ်ဳိးမ်ဳိး
အနံ႔အမ်ဳိးမ်ဳိးပါဘဲ။
တပည့္ေတာ္။
။မွန္ပါတယ္-ခုလူေတြက ေခတ္မွီတယ္ဆုိၿပီး က်န္းမာေရး လုိက္စားၾက,က်န္းမာေရး ေဆးေတြ
စားၾကေပမဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အေပ်ာ္အပါး လိုက္စားမႈက ေဆးစားတာနဲ႔ မကာမိပါဘူး,သူတို႔ရဲ႕ ေသြးသားလဲ
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဘဲ သန္႔ရွင္းမယ္မဟုတ္ပါဘူး,သား သၼီးေတြက က်န္းမာေရး ညံ့ဘုိ႕ရန္
အေဖ အေမထဲမွာ အေျခခံပါလာစရာ ရွိပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။
။ေဆးဝါးဘက္က အသိအျမင္ တိုးတက္လာတာေတာ့ အမွန္ပါဘဲ၊ ဒါေပမဲ့-ထုိေဆးဝါးကို လူအမ်ားစု
သံုးစြဲႏိုင္ဘို႔က အေတာ္ႀကိဳးစားရပါလိမ့္ဥဳးမယ္။
တပည့္ေတာ္။
။မွန္ပါတယ္ဘုရား,ေဆးဝါးေကာင္းေတြကို သံုးႏိုင္တဲ့လူ,အစားအေသာက္ကို သတိထားၿပီး
စားတတ္တဲ့လူမ်ားအတြက္ကေတာ့ ယခုေခတ္ဟာ မဆုိးပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့-အမ်ားစုက
ေဆးဝါးေကာင္းကို မသံုးႏိုင္တဲ့အျပင္ အမ်ားစားေနက် စက္ႀကိတ္ဆန္ေတြက အျဖဴလြန္ၿပီး
အာဟာရဓာတ္ (ဖြဲႏု)နည္းပါေသာေၾကာင့္ အေသြးအသား အျဖစ္နည္းစရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။
။ဟုတ္ပါရဲ႕ “အသီး,အရြက္,သားငါးေတြမွာ အားရွိႏိုင္တဲ့ ဓာတ္ေတြပါတယ္”လို႔ ဆိုေပမဲ့
အသီးအရြက္ကိုလဲ မခ်က္တတ္,သားငါးကိုလဲ မ်ားမ်ားမစားႏိုင္တဲ့ လူေတြအတြက္
ေဆးဝါးေကာင္းလဲ မသံုးရ၊ သားငယ္ သၼီးငယ္ေတြ ႀကီးထြားလာဘုိ႔အတြက္
ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြ ပါစပ္နဲ႔ မန္းမႈတ္ေန႐ုံျဖင့္ မတိုးတက္ႏိုင္ပါဘူး။
တပည့္ေတာ္။
။ဗုဒၶျမတ္စြာက ယခုအခါ ဆုတ္ကပ္လို႔ မိန္႔ေတာ္မူေပမဲ့ ကိုယ္က်င့္တရား ဆုတ္တာကိုသာ
ရည္ရြယ္ၿပီး မိန္႔ေတာ္မူလိုရင္း ျဖစ္ပါတယ္၊ အသက္ရွည္ဘို႔အတြက္မွာေတာ့ “ဥတု
ေရေျမႏွင့္ အစာသာ ပဓာနျဖစ္တယ္”လို႔ က်မ္းစာတုိ႔က ဆိုပါတယ္၊ (ဥတုေဘာဇန ဝေသန ဟိအာယု
ယာယတိပိ ဝၯတိပိ=ဥတုေဘာဇဥ္ေၾကာင့္ အသက္သည္ ဆုတ္လဲဆုတ္ႏုိင္,တိုးလဲ တိုးႏိုင္၏၊
(သုတ္မဟာဝဂၢ,မဟာမဓာနသုတၱ႒ကထာ)။