ပါရမီျဖစ္ေဆာင္ရြက္ပါ
တုိက္တာကုိ
အုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာ ဆရာေတာ္မ်ား, အထက္တန္းရာထူးရွင္မ်ား, အလုပ္အကုိင္ႀကီးမားေသာ ပဲြစား,
ကုန္သည္, စက္ပုိင္မ်ားႏွင့္ လယ္ပုိင္ရွင္, ေငြတုိးေပး လူႀကီးသူမတုိ႔သည္ မိမိကုိယ္ကုိ
ဗုဒၶသာ၀က (ဗုဒၶတရားေတာ္ကို လုိက္နာေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ လူႀကီးသူမမ်ား)ဟု အျမဲ သတိထားသင့္၏၊
ဗုဒၶတရားေတာ္၌ အလုပ္လုပ္မႈကံသည္ အလြန္တာသြား၏၊ စိတ္ေနစိတ္ထား ျမင့္ျမင့္ျမတ္ျမတ္ႏွင့္
ျပဳလုပ္ သမွ်ကံသည္ (နိဗၺာန္မရခင္) ခ်မ္းသာခြင့္ရေအာင္ စီမံ၍ နိဗၺာန္ကုိလည္း ရေစႏုိင္၏၊
ယခုဘ၀၌ အနည္းငယ္ၿခိဳးျခံ၍ လက္ေအာက္ ငယ္သား ဆင္းရဲသူအမ်ားအား ညႇာတာျခင္းျဖင့္ ေနာက္သံသရာ၀ယ္
… မၾကံသာေအာင္ ႀကီးက်ယ္ေသာ စည္းစိမ္ကုိ အလြယ္တကူ ရေစႏုိင္၏၊ ေနာက္ဘ၀ကုိ ထားဦး၊ ယခုဘ၀မွာပင္
ထုိလူႀကီးသူမတုိ႔၏ ဂုဏ္သတင္းသည္ ထံုသင္းလိႈင္ပ်ံ႕ ရပ္တုိင္းႏွံ႕လ်က္ စီးပြား တုိးတက္သည္ကုိလည္း
ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္၊ ယခုေခတ္ႏွင့္စာေသာ္ ယံုတမ္းစကားဟု မွတ္ထင္ရေလာက္ေသာ ေရွးလူႀကီးတစ္ေယာက္
၏ အေၾကာင္းကုိ ျပပါဦးမည္။
ဘုန္းႀကီးတုိ႔ရြာ၌ ဘုန္းႀကီးမွ ျပန္၍ ေရတြက္လွ်င္ သံုးဆက္ေလာက္
လြန္ခဲ့ေသာ အဘုိးေတာ္သူတစ္ေယာက္ရွိ၏၊ စပါးရိတ္ သိမ္းၿပီးေသာအခါ ရြာထဲေလွ်ာက္၍ အနည္းငယ္ခ်ိဳ႕တဲ့ဟန္ရွိေသာ
ဟုိအိမ္ သည္အိမ္၌ ၀မ္းစာစပါး သုိေလွာင္ထားေသာ ပုတ္ကေလး မ်ားကုိ ၾကည့္၏၊ တစ္ႏွစ္စာ လံုေလာက္ပံု
မရလွ်င္ “ငါ့တူ-ငါ့တူမမ်ား ၀မ္းစာ နည္းလွပါကလား၊ ဦးဆီ လာၿပီး ယူလွည့္ၾကဦး၊ မယူဘဲ
မေနနဲ႕”ဟု ဖိတ္ေခၚကာ ၀မ္းစာလံုေလာက္ေအာင္ သုိေလွာင္ထား ေစသတဲ့၊ ျမန္မာမင္းလက္ထက္ ကာလပ်က္၍
သူသူငါငါ ပုန္းၾကရေသာ္လည္း ထုိလူႀကီးကား ညေန ဘုရားသြား မပ်က္ေပ၊ ဓားျပေတြ ႏွင့္ေတြ႕လွ်င္
“ေဟ့ ဘုရားဒကာ ျမင္ပါ့မယ္ကြ”ဟု အခ်င္းခ်င္း ေျပာၾက၍ သူတုိ႔ကပင္ အရင္ပုန္းေနၾကသတဲ့၊
ဤသုိ႔လွ်င္ အမ်ား ေကာင္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္သူမွန္လွ်င္ ေနာက္ဘ၀တုိင္ေအာင္ ေစာင့္၍ မေနရ၊
ယခုဘ၀မွာပင္ ခ်မ္းသာစြာႏွင့္ စီးပြားတုိးတက္ခြင့္ ရွိပါသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျပခဲ့ေသာ လူႀကီးသူမတုိ႔သည္
မိမိကုိယ္ကုိ အေလာင္းအလ်ာ၀င္ သူေတာ္စင္တစ္ေယာက္ဟု သေဘာထားကာ သူတစ္ပါး၏ အက်ိဳးကုိ ပါရမီျဖစ္
အႏွစ္က်ေအာင္ ရြက္ေဆာင္သင့္ ၾကပါသည္။
ဗုဒၶ၀ါဒသည္ ႀကီးပြားေရးကုိ ေႏွာင့္ေႏွးေစသေလာ
စစ္တပ္ျဖင့္ ဂုဏ္လုပ္ေနေသာ ယခုေခတ္၌ … “ဗုဒၶ၀ါဒသည္ ေလာကီႀကီးပြားေရးကို ေႏွာင့္ေႏွးေစ၏”ဟု
အခ်ိဳ႕က ယူဆၾက၏၊ သုိ႔ေသာ္ ဗုဒၶလက္ထက္ေတာ္မွစ၍ ဘုရားေက်ာင္းဒကာျဖစ္ေသာ (ေသာတာပန္) ဗိမိၺသာရမဟာရာဇာ,
ေကာသလမဟာရာဇာႏွင့္ ဓမၼာေသာက, ဒု႒ဂါမဏိ အစရွိေသာ ဗုဒၶ၀ါဒီတုိ႔သည္ ဗုဒၶ၀ါဒႏွင့္အညီ တုိင္းျပည္ကုိ
အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကပါသည္၊ ဆက္ပါဦးမည္… ဗုဒၶ၀ါဒကုိ ၾကည္ၾကည္ညိဳညိဳႏွင့္ လုိက္နာေနသူသည္
အေနအထုိင္ ဣေႁႏၵရ၏၊ အသံုးအစဲြ မွ်တ၏၊ မပ်င္းမရိ လံု႔လရွိ၏၊ မတရားေလာကႀကီး၀ယ္ သာ၍ တင့္တယ္၏၊
သံသရာေရးကုိ ေတြးျပန္လွ်င္ သူ၏ တရားမွ်တမႈကုိ အားျပဳကာ သာယာေက်နပ္၏၊ တရားနည္းလမ္းက်ေသာ
အလုပ္ကိစၥဟူသမွ်၀ယ္ ရွက္ဖြယ္မရွိဟု နားလည္ထားသျဖင့္ မည္သည့္ ဂုဏ္အသေရရွိ လူႀကီးကုိမွ်
အခ်ည္းႏွီး မေၾကာက္ရြံ႕တတ္ပါ၊ ထုိသတိၱေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာစစ္သားတုိ႔သည္ လက္နက္အင္အား
လူအင္အား တူမွ်ပါမူ မည္သည့္ တုိင္းတစ္ပါးရန္သူကုိမွ် ရြံ႕ၾကမည္မထင္၊ ဤ သတိၱေၾကာင့္ပင္
အေနာ္ရထာ, ဘုရင့္ေနာင္, အေလာင္းမင္းတရား, မင္းႀကီး ဗႏၶဳလအစရွိေသာ သတိၱခဲ ရဲရဲေတာက္ေတြ
(အလားတူ ေနာက္လုိက္မ်ားႏွင့္တကြ) ထြက္ေပၚခဲ့ၾကေပသည္၊ ဤသုိ႔လွ်င္ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ ေလာက၏ ႀကီးပြားေရးကုိ
မေႏွာင့္ေႏွးေစသည့္အျပင္ အျပည့္အစံု လုိက္နာသူအား အျမန္ဆံုးႀကီးပြားေရးကုိ လမ္းၫႊန္
ေပးႏုိင္ပါသည္၊ (ဗုဒၶ၀ါဒ၌ ကံကုိသာ အားကုိးရမည္ မဟုတ္ပါ၊ ဉာဏ္၀ီရိယကုိလည္း အားကိုးရပါသည္။)
ဗုဒၶ၀ါဒျဖင့္ျပဳျပင္မွ လြယ္ကူမည္
မ်ားစြာေသာ ေက်းရြာေနသူတုိ႔သည္
…ကြန္ျမဴနစ္, ဆုိရွယ္လစ္ စေသာ ၀ါဒသစ္တုိ႔၏ သေဘာတရားကုိ နားမလည္ၾကပါ၊ နားလည္လုိေသာ ဆႏၵလည္း
ရွိၾကပံု မရပါ၊ သူတုိ႔ သမ႐ုိးက် နားလည္ေနေသာ ၀ါဒကား ဗုဒၶ၀ါဒသာတည္း။
ထုိဗုဒၶ၀ါဒမွ လူမ်ားႏွင့္ တုိက္႐ုိက္သက္ဆုိင္ေသာ ႀကီးပြားေရး အခ်က္မ်ားကုိ
ေက်ာင္းသံုးသင္ခန္းစာျဖစ္ေအာင္ စီစဥ္ၫႊန္ျပ၍ ဗုဒၶ၀ါဒအရ ျပဳျပင္လွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သည္
ခပ္ျမန္ျမန္ တုိးတက္ လာဖြယ္ရွိသည္ဟု ထင္မိပါသည္၊ ကြန္ျမဴနစ္, ဆုိရွယ္လစ္စေသာ ၀ါဒသစ္မ်ားလည္း
သူတုိ႔နည္းအရ တစ္ႏုိင္ငံလံုးက က်က်နန လုိက္နာၾကလွ်င္ တုိးတက္ေစႏုိင္သည္မွာ အမွန္ပင္
ျဖစ္တန္ရာ၏။
သုိ႔ေသာ္ ထို၀ါဒေတြကုိ လူအမ်ားက နားမလည္ၾကေသာ ေၾကာင့္ နားလည္ၿပီးေသာ
တုိးတက္လည္း တုိးတက္ေစႏုိင္ေသာ ၀ါဒျဖင့္ တုိင္းျပည္ကုိ ျပဳျပင္မွ ခပ္ျမန္ျမန္ တုိးတက္ဖြယ္ရွိသည္ဟု
ဆုိလုိပါသည္၊ [ ဘာသာေရးေၾကာင့္ အက်ိဳးမဲ့ ကုန္က်မႈတုိ႔ကား ဗုဒၶ၀ါဒ (ဗုဒၶ၏အလုိေတာ္က်)
မဟုတ္ေၾကာင္းကုိ အနာဂတ္သာသနာ အခန္း၌ ျပခဲ့ပါၿပီ၊] “ဗုဒၶ၀ါဒျဖင့္ ျပဳျပင္ပါလွ်င္ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္
ဆန္႔က်င္ေနမည္ မဟုတ္ပါေလာ”ဟု ေမးခြင့္ရွိ၏၊ ဗုဒၶ၀ါဒ သည္ ေလာကုတၱရာေရး၌သာ အျခား၀ါဒႏွင့္
အထူးတလည္ ျခားနား၍ ေလာကီႀကီးပြားေရး၌ကား ဆန္႔က်င္ေလာက္ေအာင္ မကဲြျပားပါ။
ဘာသာေရးသည္ ဘိန္းႏွင့္တူသေလာ
ေခတ္လူ
တခ်ိဳ႕က …““ဘာသာေရးသည္ ဘိန္းႏွင့္ တူ၏””ဟု ဆုိၾက၏၊ သူတုိ႔ ဆုိလုိ ရင္းကား… ဘိန္းသည္
အလြန္စဲြလန္းေစ ျခင္းလကၡဏာရွိသကဲ့သုိ႔ ဘာသာေရးသည္လည္း အလြန္စဲြလန္းေစ ျခင္းလကၡဏာရွိ၏၊
ဘိန္းစဲြမိလွ်င္ အျဖတ္ခက္သကဲ့သုိ႔ ဘာသာေရး စဲြသူမ်ားလည္း ထုိဘာသာကုိ အစြန္႔ခက္၏၊ ဘိန္းကို
မေကာင္းမွန္း သိလ်က္ႏွင့္ ႐ွဴျမဲ ႐ွဴ, စားျမဲ စားသကဲ့သုိ႔ ဘာသာေရးအလုပ္တခ်ိဳ႕လည္း အက်ိဳး
မရွိမွန္းသိလ်က္ လုပ္ျမဲလုပ္ေနၾက၏၊ ဘိန္းေၾကာင့္ လူမ်ိဳးပ်က္စီးရသကဲ့သို႔ ဘာသာေရးေၾကာင့္
လူမ်ိဳးပ်က္စီးရ၏၊ ဤသုိ႔ စသည္ျဖင့္ ဆုိလုိဟန္တူသည္။
အရင္းခံ ဗုဒၶဘာသာ၌ ထုိသုိ႔ ပ်က္စီးလမ္းမ်ား မရွိပါ၊ ယခု အခ်ိဳ႕ပ်က္စီးေနရသည္ကား
ဘာသာေရးကို ဗန္းျပ၍ ကုိယ္က်ိဳး ၾကည့္သူမ်ားေၾကာင့္သာ ျဖစ္ရ၏၊ အမွန္အားျဖင့္ ဗုဒၶ၏ ၀ါဒကုိ
က်က်နန လုိက္စားလွ်င္ မပ်က္စီးသည့္ျပင္ တုိးတက္ရမည္ အမွန္ပင္တည္း၊ “မွားမွား မွန္မွန္,
ငါ့အယူသာ အမွန္”ဟု စဲြလမ္းသူမ်ား အတြက္ကား (ဗုဒၶ-ဟိႏၵဴ-ခရစ္ယာန္-မဟာေမဒင္) မေရြး မည္သည့္
ဘာသာမဆုိ ဘိန္းႏွင့္ တူပါသည္၊ ထုိစဲြလမ္းမႈမ်ိဳး မရွိဖုိ႔ရာလည္း ကာလာမသုတ္ကုိ ဗုဒၶရွင္ေတာ္
ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္၊ (အနာဂတ္ သာသနာခန္း အစ၌ ျပန္ၾကည့္ပါ၊) “မွားမွား မွန္မွန္ အရမ္းစဲြလမ္းမႈ
သည္ ဘိန္းႏွင့္တူတမ္း”ျဖစ္လွ်င္ ၀ါဒေရးလည္း ဘိန္းႏွင့္တူသည္သာ၊
မွန္၏၊ ေရွးတုန္းက တဲြေရး
ခဲြေရး စသည္ျဖင့္ ပါတီ၀ါဒ ကဲြခဲ့ၾကရာ၌ တစ္အိမ္သားခ်င္းေသာ္မွ ေစ့စပ္၍ မရေအာင္ ကုိယ့္၀ါဒကုိကုိယ္
စဲြလမ္းခဲ့ၾက၏၊ ယခုလည္း ထုိကဲ့သို႔ပင္ စဲြလမ္းၾကသည္ မဟုတ္ပါေလာ။