ဥပုသ္ေစာင့္
ဘာသာေရးကိစၥမ်ားကုိ
ျပဳျပင္ရာ၌ ယခုေခတ္ ဥပုသ္ေစာင့္ပံုမ်ားကိုလည္း စဥ္းစားထုိက္၏၊ ေက်းရြာမ်ား၌
ဥပုသ္ေစာင့္ဖုိ႔ ေက်ာင္းသုိ႔ လာၿပီးေနာက္ သီလ မယူေသးမီ ေရာက္တတ္ရာရာ စကားကုိသာ ေျပာၾက၏၊
သီလ ယူၿပီးေသာအခါ အိမ္ျပန္ထမင္းစားၿပီးလွ်င္ လူႀကီးမ်ား ေက်ာင္း ဘုရား ဇရပ္သုိ႔ ျပန္လာၾက၍
အိပ္သူ အိပ္, ေထြရာေလးပါး စကား စျမည္ ေျပာသူက ေျပာၾကသည္၊ တရားစကားေျပာသူ, တရားစစ္ တရားမွန္ကုိ
နာခံေဆြးေႏြးေမးျမန္းသူကား ရာခုိင္ႏႈန္း ဆယ္ေယာက္ ထက္ မ်ားမည္ မဟုတ္ေခ်၊ ၿမိဳ႕ႀကီး
ျပႀကီး၌ကား သာ၍ ဆုိးရြား လွေသာ အခ်က္ရွိ၏၊ ၀ါတြင္းကာလမ်ား၌ ဥပုသ္ေန႔မ်ားမွာ သက္သတ္လြတ္
ဆားဟင္းေလာက္ကုိသာ စားေသာက္၍ ဥပုသ္ ေစာင့္ထုိက္ပါလ်က္ ယခုအခါ၌မူ အဖိတ္ေန႔၌ ႏြား, ၀က္,
ၾကက္ေတြ ပုိ၍ ေသၾကရရွာေလသည္။
ထုိအသားမ်ားကုိ ၀ယ္ယူခ်က္ျပဳတ္ၾကၿပီးလွ်င္ ဥပုသ္ေန႔၌ အသုိက္အ၀န္းေကာင္းႏွင့္
မိမိတုိ႔ နီးစပ္ရာ ေက်ာင္း, ဇရပ္, ဘုရားသုိ႔ တေပ်ာ္တပါး သြားေရာက္၍ စားေသာက္ၾကေလေတာ့၏၊
ထုိကဲ့သုိ႔ ဥပုသ္ေစာင့္ပံုမွာ ေပ်ာ္ပဲြစားထြက္ျခင္း တစ္မ်ိဳးတည္း၊ “အခ်ိဳ႕ေသာ အမ်ိဳးသမီးကေလးမ်ားလက္၌
ေလာကီ၀တၳဳစာအုပ္မ်ားပင္ အဆင္သင့္ ပါလာတတ္ၾကေသာ”ဟူ၏၊
ထုိမွတစ္ပါး စကားေျပာၾက, အိပ္ေမာက်ၾက,
အေပ်ာ္အပါး အသံေကာင္းေသာ တရားကုိ ေရြး၍ နာၾကသည္မွာ ေက်းရြာမ်ား၌ ထူးမျခားနားပင္၊ ဤကား
လူတုိင္း မဟုတ္ေသာ္လည္း တစ္ရာလွ်င္ ကုိးဆယ္ေသာ လူထု၏ ဥပုသ္ ေစာင့္ပံုနည္းတည္း၊ [နည္းလမ္းက်ေသာ
ဥပုသ္ေစာင့္ပံုကို ရတနာ့ ဂုဏ္ရည္၌ ၫႊန္ျပခဲ့ပါၿပီ။]
လက္ထပ္မဂၤလာ
လက္ထပ္မဂၤလာသည္ ဘာသာေရးႏွင့္ မဆုိင္ေသာ္လည္း တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ အကုန္အက် မ်ား၍ မဲြေနလွ်င္
ဘာသာေရး သာသနာေရးပါ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေတာ့၏၊… ထုိ႔ေၾကာင့္ လက္ထပ္မဂၤလာ အေၾကာင္းမ်ားကုိလည္း
ထည့္သြင္းျပဦးမည္၊ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ရျခင္း၏ အေၾကာင္းဟူသမွ်ကို ““မဂၤလာ””ဟု ေခၚ၏၊
အလြန္ႂကြယ္၀ ခ်မ္းသာသူတုိ႔၏ လက္ထပ္ပဲြ၌ အကုန္အက်မ်ားစြာ ခံလုိက္ေသာ္လည္း သူတုိ႔မွာ
မေထာင္းတာေပ၊ မွန္မွန္ႂကြယ္၀သူ ဆင္းရဲသူတုိ႔၏ (တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္ မ်က္ႏွာရေအာင္) အကုန္အက်
မ်ားစြာ ခံလုိက္ျခင္းကား ေနာင္ခါ စီးပြားေရး၌ အရင္းအႏွီး ဆုတ္ယုတ္ သြားသျဖင့္ အမဂၤလာ
ျဖစ္ေလသည္၊ လက္ထပ္ပဲြ၌ လာေရာက္ သူတုိ႔က လက္ထပ္ပဲြ၏ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားမႈကုိ ခ်ီးမြမ္းၾကေသာ္လည္း
ေနာင္ခါ ခမ္းနားစြာလက္ထပ္ခဲ့ၾကသူတုိ႔ ဆင္းရဲေနၾကလွ်င္ မည္သူမွ် အဖက္လုပ္ခ်င္ၾကမည္မဟုတ္၊
ထုိ႔ေၾကာင့္ လက္ထပ္ပဲြ၌ လူႀကီး သူမ ေတာ္သင့္႐ံုဖိတ္၍ လက္ထပ္လုိက္ျခင္းသာလွ်င္ အကုန္အက်
နည္း၍ ေနာင္ စီးပြားေရးေကာင္းဖုိ႔ရာ မဂၤလာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
လက္ထပ္ၿပီးေနာက္ ေနထုိင္ေရး
လက္ထပ္သူမ်ားလည္း
တစ္ဖက္ဖက္ မိဘအိမ္၌ အေတာ္ၾကာၾကာ ေနႏုိင္ဖုိ႔ အေရးႀကီး၏၊ ဤေနရာ၀ယ္ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ေဆြမ်ိဳး
မ်ား၏ (ေရွးေခတ္က) ထံုးစံတစ္ခုကုိ ေဖာ္ျပလုိပါ၏၊ လက္ထပ္ ၿပီးေနာက္ အိမ္သီးျခားမခဲြေသးဘဲ
မိဘတစ္ဦးဦးထံမွာ အေတာ္ ၾကာၾကာပင္ေနၾက၏၊ အခ်ိဳ႕ကား အ၀တ္လည္း ဆင္၏၊ အလုပ္ကုိလည္း အတူ
လုပ္ေစ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတုိ႔မွာ စားစရိတ္ မကုန္၊ လုပ္ကုိင္၍ ရသမွ်ကုိ စုမိေလ၏၊ မိဘတုိ႔မွာလည္း
နဂုိက ေကၽြးထား ရေသာ တစ္ေယာက္ထက္ ေနာက္တစ္ေယာက္တုိး႐ံုမွ်ျဖင့္ ထူး၍ ၀န္မေလးၾက၊ လက္ထပ္တုန္းက
လက္ဖဲြ႕လုိက္ၾကေသာ ေငြျဖင့္ စပါး ႏွမ္း စသည္ ၀ယ္ထား၏၊ အ႐ံႈး မရွိ၊ အျမတ္ႀကီးႏွင့္ အျမတ္ကေလးပင္၊
ႏွစ္ႏွစ္ သံုးႏွစ္ၾကာေသာ္ စပါးေလးရာ ငါးရာ စသည္ စုမိၾကေလ၏၊ ဤနည္းျဖင့္ တုိးတက္လာရာ
အရြယ္ေကာင္းတုန္းအခ်ိန္မွာ အေမြတခ်ိဳ႕ ရျပန္သျဖင့္ လူရတတ္ကေလးေတြ ျဖစ္ေနျပန္ေတာ့၏၊
ထုိေရွးက အေသာက္အစား အကစား မရွိၾကသျဖင့္ ေဆြမ်ိဳးထဲ၌ ဆင္းရဲသူ နည္းပါးခဲ့၏၊ ယခုကား
ထုိသုိ႔ မဟုတ္ေတာ့ေခ်။
ရဟန္းေတာ္မ်ား ျပဳျပင္ႏုိင္ပံု
လြတ္လပ္ၿပီးေသာ ျမန္မာျပည္ကုိ
ကမၻာေပၚတြင္ လူခ်င္းတူေအာင္ ျမႇင့္တင္ရာ၌ တုိင္းျပည္ေခါင္းေဆာင္ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ား
ခ်ည္း ျပဳျပင္ေန႐ံုျဖင့္ ျမန္ဆန္လွမည္ မဟုတ္၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားကလည္း မိမိစြမ္းႏုိင္ရာဘက္က
တုိင္းသူျပည္သားမ်ားကို ျပဳျပင္ေပးသင့္ၾက၏၊ ရွင္းျပဦးအံ့… ျမန္မာျပည္ရွိ လူဦးေရတြင္
ရာခုိင္ႏႈန္း (၉၀)သည္ ေက်းလက္မ်ား၌ ေနထုိင္ၾကသူမ်ားဟု ဆုိ၏၊ ထုိေက်းလက္သားတုိ႔သည္ အမ်ားအားျဖင့္
ရဟန္းေတာ္မ်ား၏စကား ကုိ လုိက္နာၾက၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပထမဆံုး ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ အရည္အခ်င္းကုိ
(ၫႊန္ျပခဲ့ေသာ စာသင္တုိက္တုိ႔ျဖင့္) ျမႇင့္တင္၍ ရြာတုိင္း ရြာတုိင္း၌ ဘုန္းႀကီးေကာင္း
ရွိေနပါလွ်င္ ထုိရြာသူရြာသား တုိ႔ အျမန္ဆံုး အသိဉာဏ္တုိးပြားပါလိမ့္မည္။
မွန္၏၊…
၁-ေက်ာင္းဘုန္းႀကီး
ေကာင္းျခင္း၊
၂-ရြာသူႀကီး
ေကာင္းျခင္း၊
၃-ေဆးဆရာ
ေကာင္းျခင္း၊
ဤသံုးမ်ိဳး
ရွိလွ်င္ပင္ ေနခ်င္စရာေကာင္းေသာ တုိးတက္လမ္းရွိေသာ ရြာတစ္ရြာ ျဖစ္ႏုိင္၏၊ ေဆးဆရာမရွိလွ်င္
အေသအေပ်ာက္ႏွင့္ ေရာဂါမ်ားဖြယ္ ရွိေသာေၾကာင့္ ေဆးဆရာေကာင္းရွိျခင္းကုိ ရြာ၏ဂုဏ္အဂၤါဟု
ထည့္လုိက္ပါသည္၊ ေဆးဆရာဟူရာ၌ တစ္ေယာက္သာမက ဆရာ၀န္ဆုိင္ရာႏွင့္ ၀မ္းဆဲြဆရာမမ်ားပါ (ႏွစ္ရြာ
သံုးရြာမွာ တစ္ေယာက္က် ရွိသင့္၏၊) ထိုဆရာမ်ားလည္း လူေကာင္းသူေကာင္းစိတ္ရွိ၍ ရြာ၏မိဘသဖြယ္
ျဖစ္ႏုိင္မည့္သူကုိသာ အစုိးရလခႏွင့္ ထားသင့္၏၊ ေက်ာင္းဘုန္းႀကီးႏွင့္ ရြာသူႀကီးတုိ႔ကား
ၫႊန္ျပမည့္ အခ်က္မ်ား၌ အေရးတႀကီး ျပဳျပင္ၾကရပါလိမ့္မည္။