ပဲြလမ္းသဘင္ႏွင့္ကစားပဲြ
တန္ခုိးႀကီးဘုရားဟု
ထင္ရွားေသာ ဘုရားပဲြတုိင္းလုိပင္ ဇာတ္ပဲြသဘင္မ်ားႏွင့္ အေလာင္းအစား ကစားပဲြမ်ား တဲြဖက္ပါ၀င္ေနသည္မွာ
ဗုဒၶအလုိေတာ္ႏွင့္ လံုး၀ ဆန္႔က်င္ေနေသာ စနစ္သာတည္း။
အကယ္၍ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိေနပါမူ ေဇတ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္အတြင္း၌
ဤကဲ့သုိ႔ ပဲြက်င္းပကာ ဗုဒၶေရွ႕ေတာ္၀ယ္ မင္းသား မင္းသမီး ဆုိသူေတြ သီဆုိၾက, လူျပက္ေတြ
ျပက္လံုးထုတ္ ၾကႏွင့္ ပူေဇာ္ခြင့္ ရၾကပါမည္ေလာ၊ ဘုရားပဲြဟူသည္မွာ ဘုရားကုိ ရည္မွန္း၍
လွဴဒါန္းပူေဇာ္ရမည့္ပဲြတည္း၊ သုိ႔ပါလ်က္ ဘုရားကုိ သတိ မရၾကဘဲ ဘုရားကုိ အနားထား၍ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကျခင္း,
ပဲြၾကည့္ရာမွ ကစား၀ုိင္းမွ ရန္ပဲြျဖစ္ၾကသျဖင့္ ေသေက်ၾက, ႐ံုေရာက္၍ ေငြကုန္ လူပန္း ျဖစ္ၾကျခင္းကား
႐ုိင္းစုိင္းေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ၀န္ခံရာ က်လွ၏။
အိႏိၵယ
ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးတုိ႔၏ ၀တ္တက္ပဲြ ဘုရားပဲြမ်ား၌ မဟတၱမ ဂႏီၵႀကီးက ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ တရားေရေအး
တုိက္ေကၽြးေၾကာင္းကုိ (သတင္းစာ၌) ဖတ္လုိက္ရေသာအခါ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ဘုရားပဲြေတြကုိ ၾကည့္၍
၀မ္းနည္းမိပါေတာ့သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အနာဂတ္ကာလ၌ ဘုရားပဲြကုိ အစုိးရႏွင့္တကြ ရဟန္းေတာ္
အရွင္ျမတ္တုိ႔ ျပဳျပင္ေပးရန္ ေလးနက္စြာ ေတာင္းပန္ပါသည္။
ဘုရားပဲြျပဳျပင္ေရး
ကဆုန္လျပည့္စသည္၌
ဗုဒၶအထိမ္းအမွတ္ပဲြျဖစ္ေစ, မိမိတုိ႔ရပ္ရြာ ေစတီဆင္းတုေတာ္ပဲြ ျဖစ္ေစ သက္ေတာ္ထင္ရွား
ျမတ္စြာဘုရားကုိ ရည္စူးျပဳလုပ္ၾကရ မည္သာတည္း၊ ထုိအခါ ေနရာထုိင္ခင္းကုိ သပ္ရပ္ သားနားစြာ
ခင္းက်င္း၍ ၀င္းထိန္ေနေအာင္ ဆီမီးပူေဇာ္ျခင္း, ပန္းမ်ိဳးစံုပူေဇာ္ ျခင္း, စိမ္းစုိေသာ
သစ္ပင္ (ငွက္ေပ်ာပင္, ရြက္လွပင္)မ်ားႏွင့္ သစ္သီး မ်ိဳးစံု, မုန္႔မ်ိဳးစံုမ်ားကုိ
(နံနက္ဆက္ကပ္ရန္) ျပင္ဆင္ထားျခင္း, (သား ငါးစေသာ ဟင္းမ်ား မပါေစရ။)
ဤသုိ႔
ျပင္ၿပီးလွ်င္ ပထမအခ်ိန္၌ အမ်ိဳးသမီးမ်ားက ဓမၼစၾကာ အနတၱလကၡဏ မဟာသမယသုတ္ သတိပ႒ာန္စေသာ
တရားေတာ္ မ်ားကို သာယာၾကည္ႏူးဖြယ္ ရြတ္ဆုိသင့္သည္၊ ဒုတိယအခ်ိန္၌ (ရႏုိင္လွ်င္) ဓမၼကထိကအေက်ာ္အေမာ္တုိ႔ကုိ
ပင့္ဖိတ္၍ ဗုဒၶဂုဏ္ ေတာ္တုိ႔ကုိသာ မ်ားစြာ ေဟာေျပာေစသင့္၏၊ ဟထုိဘုရားပဲြ၌ လွဴဖြယ္ ပစၥည္းမ်ား
မပါေစရ၊“ တတိယအခ်ိန္၌ လူငယ္ပုိင္းက ဗုဒၶဂုဏ္ ေတာ္ဖဲြ႕ျဖစ္ေသာ တရားဂီတတုိ႔ကုိ သီဆုိ၍
စႏၵရား စသည္တုိ႔ကုိ (အငွားလုိက္ ပုိက္ဆံရ မဟုတ္ဘဲ သဒၶါတရား သက္သက္ျဖင့္) သာယာၿငိမ့္ေညာင္းစြာ
တီးမႈတ္သင့္၏။
မၾကာမီက ၀က္လက္နယ္ ေညာင္ပင္ႀကီးေတာ ၀ိနည္းစာျပန္ ပဲြသုိ႔ သြားခဲ့ရာ
သီတင္းသံုးေဖာ္မ်ားႏွင့္အတူ နံနက္ေစာေစာ ဆြမ္းစားေနတုန္း ျဗဳန္းခနဲ အနားလာ၍ ဓာတ္စက္ဖြင့္၏၊
မဖြင့္ဖုိ႔ရန္ တားျမစ္မည္ဟု ႏႈတ္က ထြက္ခါနီး…“ေမတၱာဓာတ္ႏွင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာ” ဟူေသာ အသံကုိ
ၾကားရသျဖင့္ မတားႏုိင္ဘဲ ဂ႐ုစုိက္၍ နားေထာင္ရာ ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါးသီခ်င္းျဖစ္၍ ၀မ္းေျမာက္စြာျဖင့္
သီခ်င္းရွင္ႏွင့္ ဓာတ္ျပားကုမၸဏီကုိ ခ်ီးမြမ္းမိပါသည္၊ ထုိသီခ်င္းမ်ိဳးကား တဏွာ ေလာဘ
ကိေလသာစိတ္ကုိ မျဖစ္ေစဘဲ ကုသုိလ္စိတ္ကုိသာ ျဖစ္ေစပါသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရားပဲြမ်ား၌
ထုိကဲ့သု႔ိ သီခ်င္းမ်ားျဖင့္ ဗုဒၶ ဂုဏ္ေတာ္ဖဲြ႕ႏြဲ႕႐ံုသာမက ထုိကဲ့သု႔ိ အသံေကာင္းေသာ
အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးမ်ားက ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္ကုိ ကုိယ္တုိင္နားလည္ေအာင္ ေလ့လာ၍ အက်ယ္တ၀င့္
စကားျဖင့္ ေျပာကာ ဂီတမ်ားကုိ ရြတ္ဆုိ တီးမႈတ္သင့္ပါသည္။
ဤနည္းျဖင့္ ညအခ်ိန္ ပူေဇာ္ပဲြကုိ ႐ုတ္သိမ္း၍ နံနက္ေစာေစာ အ႐ုဏ္တက္၍
သံဃာေတာ္မ်ားကုိပါ ပင့္ၿပီးလွ်င္ ဘုရားအတြက္ လည္း တစ္ပဲြစာ သက္သက္ ျပင္၍ ဆြမ္းေတာ္ကပ္ျခင္း,
[ထို ဆြမ္းေတာ္ကပ္ရာ၌လည္း ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္ဖဲြ႕မ်ားကုိ တီးမႈတ္ႏုိင္ပါသည္၊] ဘုရားမွ ပုိလွ်ံသည္ဟု
ယူဆရေသာ မုန္႔မ်ားကုိ အမွန္ ေ၀ယ်ာ၀စၥျပဳသူတုိ႔ စားေကာင္းပါ၏၊ သာ၍ ပုိလွ်င္ ရဟန္းေတာ္
မ်ားအား ကပ္လွဴျခင္း, ဖုန္းေတာင္းယာစကာတုိ႔အား စြန္ၾကဲျခင္းတုိ႔ျဖင့္ အထူး ကုသုိလ္ရေသာ
ဘုရားပဲြကုိ ႏႊဲၾကဖုိ႔ရန္ ေတာင္းပန္ ပါသည္၊ ယခုအခါ မႏၲေလးၿမိဳ႕၀ယ္ တခ်ိဳ႕ ဆြမ္းေတာ္ႀကီးမ်ားကုိ ဘုိးဘြားရိပ္သာမ်ားသုိ႔
သြား၍ တစ္ဆင့္ လွဴဒါန္းၾကသည္ဟု ၾကားရ၏၊ ေကာင္းေသာစနစ္ပင္ ျဖစ္ပါေပသည္။
သီတင္းကၽြတ္ပဲြမ်ားအျပစ္
အခါမေကာင္းပံု
ၿမိဳ႕ႀကီး
ၿမိဳ႕ငယ္ အနယ္နယ္တုိ႔၌ သီတင္းကၽြတ္ ေသာအခါ ကထိန္ပဲြ
ဘုရားပဲြ ဆြမ္းေတာ္ႀကီး ေလာင္းပဲြ စသည္ျဖင့္ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ အလွဴပဲြေတြ မ်ားျပား လွ၏၊
ထုိပဲြမ်ား၌ ဇာတ္ အၿငိမ့္ ႐ုပ္ေသး စေသာ ပဲြသဘင္မ်ားလည္း ပါ၀င္ၾက၏၊ ထုိသုိ႔ ျဖစ္ရာ၌
ဘာသာေရးတြင္ ေပ်ာ္ပဲြရႊင္ပဲြမ်ား ပါ၀င္ျခင္း၏အျပစ္ကုိ ျပခဲ့ၿပီ၊ ကထိန္ပဲြစသည္ က်င္းပရာအခါသည္
ေနာက္မုိးေကာင္းေကာင္း ရြာသြန္းတတ္ရာ ဥတုေျပာင္း၍ ေဆာင္း၀င္ေတာ့မည့္ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္၏၊
ထုိကဲ့သုိ႔ ဥတုေျပာင္းခ်ိန္၌ကား ႐ုိး႐ုိးသားသားေနထုိင္သူတုိ႔ပင္ ဖ်ားနာတတ္ၾကေသး၏၊ က်န္းမာေရး
က်မ္းစာတုိ႔၌ ဥတုေျပာင္းမည့္ တန္ေဆာင္မုန္းလအခါကုိ“ယမဒါ႒ာ-ယမမင္း၏ အစြယ္ထက္ျမက္ရာအခါ”ဟု
ေခၚ၏၊ ထုိအခါ၌ ဖ်ားနာ ေနလွ်င္ သာ၍ ဂ႐ုစုိက္ရမည့္အခါ ေသလြယ္တတ္ေသာအခါဟု ဆုိလုိသည္။
လူဆင္းရဲပရိသတ္
ပဲြၾကည့္ၾကသူမ်ားတြင္
မိမိတို႔အိမ္၌ သာယာေပ်ာ္ေမြ႕စြာျဖင့္ ေနထုိင္ၾကေသာ အထက္ တန္းစား သားသမီး လူႀကီးလူေကာင္းမ်ား
နည္းပါးလွ၏၊ သူတုိ႔ကား ပဲြေစ်းတန္းေလွ်ာက္႐ံုသာ လာတတ္ၾကေလသည္၊ တစ္ညလံုး မုိးလင္းထိေအာင္
ပဲြၾကည့္သူတုိ႔မွာ အဆင္ျခင္ နည္းပါးသူ, မိမိတုိ႔ အိမ္တြင္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ မေနရသူ လူဆင္းရဲမ်ားသာ
ျဖစ္တတ္ၾကသည္၊ နဂုိကပင္ ေတြ႕ကရာ စား၍ ျဖစ္သလုိ ႀကီးပြားရေသာ ထုိလူဆင္းရဲ အမ်ားသည္ တစ္ညလံုး
အေအးခံ၍ ေကာက္ညႇင္းေပါင္း ဗယာေၾကာ္ စေသာ အစာေၾကခဲေသာ အစာမ်ားကုိ စားလ်က္ ပဲြအရသာကုိ
ၿမိန္ၿမိန္ရွက္ရွက္ ခံစားၿပီးေနာက္ တခ်ိဳ႕မွာ အလုပ္ မလုပ္လွ်င္ စားစရာ မရွိ၍ အလုပ္ဆင္းရေတာ့၏၊
ညက အိပ္ေရး ပ်က္ခဲ့၍ ေန႔အခ်ိန္၌ အားရေအာင္ မအိပ္ရ, တစ္ညလံုးလည္း အေအးမိ၏၊ မုိးေအး ေဆာင္းေအးႏွင့္
ေလေအးကေလး ေရာေထြး လာေသာအခါ အိမ္ကလည္း (တခ်ိဳ႕မွာ) ေကာင္းစြာ မလံုေခ်၊ ထုိသူေတြ၏ က်န္းမာေရးကား
ဘယ္သုိ႔ ေနရွာၾကမည္နည္း။
မမာမက်န္းျဖစ္လွ်င္
ထုိပဲြၾကည့္မ်ားေသာ
လူဆင္းရဲတစ္စုသည္ တကယ္လုိ႔မ်ား မက်န္းမမာျဖစ္ၾကပါလွ်င္ ေဆးဆရာေကာင္းေကာင္းလည္း မေခၚႏုိင္ၾက၊
ေဆြမ်ိဳးဉာတိ ရင္းႏွီးသူေတြ မႈိင္ေတြခ်၍ ေသဖုိ႔သာ ျပင္ၾကရေတာ့သည္၊ ထုိကဲ့သုိ႔ အေသအေပ်ာက္
မ်ားလာလွ်င္ “ဘယ္ၿမိဳ႕ ဘယ္ရပ္ကြက္၌ ပလိပ္ကပ္ေရာဂါျဖစ္သတဲ့”ဟု ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္ သတင္းျဖစ္လာ၏၊
ထုိအခါ အိမ္ႀကီးရွင္ ပစၥည္းရွင္ေတြလည္း အလုပ္အကုိင္ထိခုိက္လ်က္ ရတက္မေအးႏုိင္ၾကေတာ့ၿပီ၊
လူဆင္းရဲ သားသမီး ဆယ္ေယာက္ ေသေနေသာ္လည္း မတုန္လႈပ္ေသာ ရပ္သူရြာသားတုိ႔မွာ လူရတတ္ သားသမီး
တစ္ေယာက္ ပ်က္စီးေသာအခါ ကမၻာမီး ေတာက္မေလာက္ အေၾကာက္ပုိကာ ဟုိေရႊ႕ သည္ေျပာင္းႏွင့္
ဗေလာင္ဆန္ ဆူပြက္၍ ျပည္ပ်က္သလုိ ျဖစ္သြားတတ္ေလ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ “ဘာသာေရးမ်ား၌ အေပ်ာ္အပါး
ကစားပဲြမ်ား မပါ ေအာင္ အနာဂတ္ကာလ၌ အစုိးရကုိယ္တုိင္ ဇိကုတ္၍ နတ္ျပည္ တင္ေကာင္းပါရဲ႕”ဟု
ေမွ်ာ္လင့္ရေတာ့သည္။