စရဏ မေရာက္သမွ် အက်ိဳးမရ
[ကုိယ္က်င့္တရားကို ““စရဏ””ဟု ေခၚ၏၊]
ဥဒၵါလကဇာတ္၌
ဥဒၵါလရေသ့သည္ ေ၀ဒသံုးပံုကုိ တတ္ေသာ ဂုိဏ္းဦးစီးနာယက ဆရာႀကီးတည္း၊ သူသည္ ဘုရားအေလာင္း
ပုေရာဟိတ္ႀကီးႏွင့္ စကားေျပာၾကရာ၌ ပုေရာဟိတ္ႀကီးက “ေ၀ဒသံုးပံုကို တတ္႐ံုမဆုိထားႏွင့္,
ေ၀ဒအပံုတစ္ေထာင္ပင္ တတ္၍ ေနေသာ္လည္း အက်င့္စရဏသုိ႔ မေရာက္ေသးသမွ် (ေကာင္းေကာင္း မက်င့္သမွ်)
ဒုကၡမွ မလြတ္ႏုိင္ေသးပါ”ဟု ေျပာဆုိေလေသာ္… ရေသ့က “ဒီလုိဆုိရင္ ေ၀ဒေတြဟာ အက်ိဳးမၿပီး
အခ်ည္းႏွီးဟု ဆုိလုိပါသလား”ဟု ေမးလွ်င္ ပုေရာဟိတ္က “ေ၀ဒေတြကုိ အခ်ည္းႏွီးေတြ”ဟု မဆုိလုိပါ၊
ေ၀ဒတတ္ေတာ့ “ေ၀ဒက်မ္းတတ္ ပညာရွိႀကီး”လုိ႔ နာမည္ေက်ာ္တာေပါ့၊ လာဘ္ေပါ၍ အေႁခြအရံမ်ားတာေပါ့၊
ဘယ္ေလာက္ပင္ နာမည္ေက်ာ္ၾကား၍ လာဘ္ေပါမ်ားေသာ္လည္း ဒီတစ္ဘ၀သာ နာမည္ေက်ာ္ႏုိင္ လာဘ္ေပါႏုိင္တာပဲ၊
အက်င့္စရဏကုိ က်င့္မွသာ ေနာက္ေနာင္အခါ ဘ၀သံသရာ၌ ေအးခ်မ္းမႈ ရွိႏုိင္တယ္ဟု ေျပာေလသည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ဤဇာတ္ေတာ္၌ ေ၀ဒသံုးပုံဟူသည္ ပိဋကသံုးပံုကဲ့သုိ႔ ျဗာဟၼဏတုိ႔ အလြန္ေလးစားအပ္ေသာ အတတ္ ပညာတည္း၊
(ယခုအခါ “ေဗဒင္သံုးပံု”ဟု ေခၚသည္၊) ထုိဇာတ္၌ ပုေရာဟိတ္ႀကီး၏ စကားသည္ ယခုအခါ စာျပန္ပဲြ
ေအာင္မႈတစ္ခုကုိသာ အဓိကထား၍ ႀကိဳးစားၾကသူမ်ား သတိထားသင့္ေသာ စကားတစ္ရပ္ေပတည္း၊ က်မ္းစာတုိ႔၌ကား
“နာမည္ေက်ာ္ၾကား လာဘ္ေပါမ်ားေအာင္ စာသင္ျခင္းထက္ (ဘာမွ် မလုပ္ဘဲ) အိပ္ေန ျခင္းက ေတာ္ေသး၏”ဟု
မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။ [မဇိၩမပဏၰာသ,
အလဂဒၵဴပမာသုတ္ အ႒ကထာ။]
စရဏမပါျခင္း အျပစ္မ်ား
ငယ္ရြယ္စဥ္က
စ၍ ဆရာေကာင္းမ်ားအထံ၌ ကုိယ္က်င့္ (စရဏ)ကုိ မ်ိဳးေစ့ရခဲ့သူမ်ားသည္ (မ်ားေသာအားျဖင့္)
သာသနာေတာ္၌ တာရွည္ ေနႏုိင္ၾက၊ ေနသေလာက္လည္း မိမိအက်ိဳး, သာသနာ့အက်ိဳးကုိ ေဆာင္ႏုိင္ၾက၏၊
မ်ိဳးေစ့မရခဲ့သူမ်ားကား ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မယံုၾကည္ႏုိင္ဘဲ တာရွည္ေနလုိစိတ္လည္း မရွိၾက၊
မထြက္သာ၍ ေအာင့္အည္း ေနရျပန္လည္း မိမိအက်ိဳး သာသနာ့အက်ိဳးကုိ မေဆာင္ႏုိင္ၾကေခ်၊ ထုိ႔ေၾကာင့္
ကုိယ္က်င့္မရွိဘဲ သာသနာမွာ တည္တံ့ေနသူမ်ားထက္ လူ၀တ္လဲ၍ အျပင္ဘက္က သာသနာေရး အားေပးေနေသာ
လူ ဥပါသကာမ်ားကိုသာ ခ်ီးမြမ္းထုိက္ေပသည္။
မွန္၏၊… လူျပန္ေတာ္ ဥပါသကာမ်ားသည္ ကုိယ္တုိင္က သာသနာမွ ဖဲခြာခဲ့ရေသာ္လည္း
သာသနာေတာ္၏ အေျခအျမစ္ကုိ စနစ္တက် သိခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ သာသနာ၀င္ ပုဂိၢဳလ္ေကာင္းမ်ားကို
ေလးစားတတ္ၾက၏၊ မိမိတုိ႔ တတ္ႏုိင္သည့္ဘက္က သာသနာေရး ကိုလည္း အားေပးတတ္ၾကေသး၏၊ လူႏွင့္ဆုိင္ရာ
ဒါန သီလကုိ အားထုတ္ေနလွ်င္လည္း ေနာင္သံသရာအတြက္ နစ္နာဖြယ္ အခ်က္မွ ကင္းလြတ္ေစႏုိင္ၾကေသး၏၊
ကိုယ္က်င့္မပါဘဲ သာသနာ ေတာ္၌ တည္ေနသူကား သူ႕အတြက္ မသက္သာရွာေတာ့ေခ်။
စာသင္တုိက္ႏွင့္စရဏ
ယခုအခါ
စာသင္တုိက္မ်ား တည္ရွိပံုသည္လည္း စရဏကုိ အားေပးျခင္းထက္ ပရိယတ္ကုိသာ အားေပးျခင္းက မ်ားသကဲ့သုိ႔
ျဖစ္ေန၏၊ ရွင္းျပဦးအံ့…ယခုအခါ စာသင္တုိက္မ်ားစြာသည္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၌သာ တည္ရွိေနၾက၏၊
စာသင္သားမ်ားကား ေက်းလက္ေတာရြာမ်ားမွ လာေရာက္သူမ်ား ျဖစ္ၾက၏၊ စာသင္တုိက္မ်ား၌ သံဃာ
အေရ အတြက္လည္း မ်ားျပားလွ၏၊ ထုိမွ်ေလာက္ မ်ားျပားေနေသာ စာသင္သားေတြကုိ ဆရာေတာ္တုိ႔
ႏုိင္ႏုိင္နင္းနင္း အုပ္ခ်ဳပ္ဖုိ႔ရန္ မလြယ္ကူလွေခ်၊ ထုိအားလံုးကုိ ဆြမ္းကြမ္းစသည္ လံုေလာက္
ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔မွာကား ဆြမ္းေတာ္ထား၍ ၀မ္းေတာ္မွ မႏုိင့္တႏုိင္ ျဖစ္ေနၾက၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္
“စာသင္သြားမည္”ဟု ၾကံစည္လုိက္လွ်င္ (စာသင္တုိက္၏ အေျခအေနကုိ ကုိယ္ေတြ႕ၾကံဳၿပီး စာသင္သားႀကီးမ်ားထံမွ
သတင္းၾကားျဖင့္) ဆြမ္းေရးကုိ စဥ္းစားရွာ ၾကရေတာ့၏၊ ထုိအခါ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ယူဖုိ႔ရာ
(သိကၡာပုဒ္ျဖင့္ အတင္းအၾကပ္ တားျမစ္ထားအပ္ေသာ)
ေငြကုိသာ ရွာၾကံၾကရ ေလေတာ့သည္။
ထုိေငြကုိ ရၿပီးသည့္ေနာက္… ေငြကုိ ကုိင္မည့္ ကပိၸယ ေက်ာင္းသား
ေခၚသြားဖုိ႔ရာလည္း (ေနထုိင္ေရး စားေသာက္ေရးမွ စ၍) တာ၀န္ေလးမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေခၚဖုိ႔ခဲယဥ္း၏၊
သုိ႔ျဖစ္လွ်င္ ကုိယ့္၀န္ ကုိယ္ထမ္း ကုိယ့္လမ္း ကိုယ္သြားဖုိ႔ရာ ထုိေငြကုိ ကုိယ့္ ေသတၱာထဲ
ထည့္ကာ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကုိ ႐ုိေသပါလ်က္ မတတ္သာ၍ ေငြကုိလည္း ကုိင္မိရွာၾကပါေတာ့သည္၊ ပထမေသာ္
ေငြ မကုိင္ေကာင္းမွန္းသိလ်က္ မလႊဲသာ၍ ရြံ႕တြံ႕တြံ႕ႏွင့္ ကုိင္မိရွာၾက၏၊ အေတာ္ၾကာေသာအခါ
မကုိင္ေကာင္းဘူးဆုိတဲ့ စိတ္မ်ား ေမ့ေပ်ာက္ သြားၿပီးလွ်င္ ကုိင္႐ုိးကုိင္စဥ္ ရဲရဲတင္းတင္း
ကုိင္ေလ၏၊ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီး ေရာက္စ၌ ပထမေသာ္ ဆြမ္းဆုိင္ဆုိသည္မွာ ကုိယ္တုိင္၀ယ္၍ မစား၀ံ့ၾက၊
ရွက္သလုိ ရြံ႕သလုိ ျဖစ္ေန၏၊ အေတာ္အသားက်သည့္ အခါ “ဒီလုိ ကုိယ္တုိင္ ၀ယ္စားရျခင္းသည္
စာသင္သားတုိင္း မလႊဲသာေသာ ဓမၼတာအလုပ္တည္း”ဟု ထင္လာၿပီးလွ်င္ ေစ်းဆုိင္ ဟူသမွ်သုိ႔ သြားရဲ
လာရဲ ၀ယ္ရဲ ေစ်းဆစ္ရဲကာ ေစ်းသည္ ဒကာမက အထက္က မိမိက ေအာက္က ေန၍ ေစ်း၀ယ္ ေစ်းဆစ္ရသည္ကုိ
ရွက္စရာဟု မထင္ေတာ့ေခ်။
ေစ်းသြားရင္း… ၾသကိၡတၱစကၡဳ သိကၡာပုဒ္ကုိလည္းေကာင္း, သုပၸဋိစၦႏၷ
စေသာ သိကၡာပုဒ္မ်ားကုိလည္းေကာင္း မေစာင့္စည္းႏုိင္ေတာ့သျဖင့္ ထုိထုိအာ႐ံုမ်ားကုိ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရကား
ေက်ာင္းေတာ္ေရာက္ေသာ္ အေတြးေပၚလာတတ္ျပန္၏၊ စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ အေဖာ္ေကာင္းသျဖင့္ ပဲြသြားၾကည့္မိ၏၊
ပထမေသာ္ မၾကည့္ေကာင္း မွန္းသိလ်က္ မေနႏုိင္၍ၾကည့္မိ၏၊ ေနာက္၌ကား ႐ုိးေနေလေတာ့၏၊
ဤသုိ႔
စသည္ျဖင့္ ကုိယ္က်င့္စရဏ ဖ်က္ခ်င္စိတ္ မရွိၾကေသာ္လည္း ေနရာဌာနလုိက္၍ ပ်က္ၾကရေလေတာ့သည္။
… [ အားလံုး စာသင္သားမ်ား ဤနည္းအားျဖင့္ စရဏ ပ်က္ၾကရသည္ဟု မဆုိလုိေသာ္လည္း အမ်ားအျပားကား
ဤနည္းႏွင္ႏွင္ ပ်က္ၾကရသည္၊ ထူးျခားေသာ စာသင္တုိက္ တခ်ိဳ႕ႏွင့္ ထူးျခားေသာ ဆရာသမား မ်ားကုိ
မွီခုိၾကရသူမ်ားသာ ကံေကာင္းေထာက္မ၍ စရဏမပ်က္ဘဲ ရွိၾကရေပသည္။]