Monday, July 7, 2014

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၂၃) ရာဇဂု႐ုတခ်ိဳ႕



ရာဇဂု႐ုတခ်ိဳ႕ 

ရဟန္းခံကိစၥတစ္ခုေၾကာင့္ သံဃာအမ်ားစုမိရာ သိမ္အတြင္း၌ … ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးက  ၾသ၀ါဒေပးရင္း “ကုိယ္ေတာ္တုိ႔ ေကာင္းေကာင္း ေနၾကပါ၊ ရွင္ဘုရင္ လက္ထက္တုန္းက ရာဇဂု႐ုတံဆိပ္ရ တခ်ိဳ႕ေသာ္မွ ၿပိတၱာဘ၀၌ ေရာက္ေနၾကသည္”ဟု အထင္အျမင္ ေပါက္ေနေသာ ျပာသာဒ္ အုတ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္က အမိန္႔ရွိသည္ဟု ေျပာပါသတဲ့။

မွတ္ခ်က္။                ရာဇဂု႐ုတခ်ိဳ႕ဟု ဆုိသျဖင့္ ေကာင္းမြန္စြာက်င့္ေတာ္မူၾကေသာ ရာဇဂု႐ုဆရာေတာ္မ်ား မပါ၀င္ဟု မွတ္ပါ၊ မွန္၏၊ ရာဇဂု႐ုပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ရွင္ဘုရင္က ေထာက္ပံ့ ေသာ ဆန္မ်ားကို ဆြမ္းမခ်က္ေတာ့ဘဲ ေရာင္းစားၾကေသာေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္မ်ားအား ““ဆန္ေတာ္ပါဘုရား””ဟု ေလွ်ာက္၍ ေငြကုိ လစဥ္ ေထာက္ပံ့ၾကရပါသည္တဲ့၊ ထုိသုိ႔ ျဖစ္လွ်င္ ယခုအခါ အဂၢမဟာပ႑ိတ တခ်ိဳ႕အတြက္ စဥ္းစားစရာေပ။

ဘုရားလူႀကီးၿပိတၱာေတြ

လြန္ခဲ့ေသာ တျမန္ႏွစ္ေလာက္က…ဘုန္းႀကီးႏွင့္စပ္ေသာ ဆုိင္ရာဂုဏ္း၀င္ ဒကာအခ်ိဳ႕သည္ အထက္၌ ထင္ရွားေသာ ဘုရားမ်ားကုိ အဖူးေျမာ္ သြားၾက၏၊ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ဒကာတစ္ေယာက္သည္ ထင္ရွားေသာ ဘုရားကုန္းေတာ္ေပၚသုိ႔ ညဥ့္အခ်ိန္ တစ္ေယာက္ တည္း တက္သြား၍ ဘုရားစာမ်ားကုိ ရြတ္ၿပီးလွ်င္ ကုသုိလ္အဖုိ႔ကုိ အမွ်ေ၀ေသာအခါ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးလည္း ပါ၀င္ေသာ ဘုရားလူႀကီးေတြဟု ထင္ရေသာ ၿပိတၱာအခ်ိဳ႕သည္ အလြန္ ဆုိးရြားေသာ ႐ုပ္အဆင္းျဖင့္ သာဓုေခၚဖုိ႔ရန္ ပါးစပ္မွ အသံမွ် မထြက္ႏုိင္ေသာ ေၾကာင့္ အလြန္ ပင္ပန္းစြာ ခံေနရသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္တဲ့။ [ထုိ အရပ္ရွိ လူတုိ႔က ထုိဘုန္းႀကီး၏ ဘုရားႏွင့္စပ္၍ မတရားစီးပြား ရွာပံုကုိ ေျပာျပလုိက္ပါသည္တဲ့။]


တေစၦလူ၀င္စား         

မႏၲေလး ေစ်းခ်ိဳ  အေနာက္ဘက္၌  ဒကာမတစ္ေယာက္ ေသၿပီးေနာက္ ဆယ္လေက်ာ္မွ ထုိအမိ်ဳးအိမ္၌ လူ (မိန္းမ) ျပန္၍ ျဖစ္လာ၏၊ စကားေျပာတတ္ ေသာအခါ “ဒီအ၀တ္လဲ ငါ့ဟာ, ဟုိအ၀တ္လဲ ငါ့ဟာ, ဒီပစၥည္းလဲ ငါ့ဟာ”ဟု ေရွးဘ၀တုန္းက သူ႕ပစၥည္းမ်ားကုိ ေျပာသျဖင့္ ““ညည္း ဒီအိမ္ မ၀င္စားခင္က ဘယ္မွာ ျဖစ္ေနသလဲ””ဟု ေမးၾကေသာအခါ ““ဒီလမ္းထဲမွာပဲ ျဖစ္ေနတယ္””ဟု ေျပာ၏၊ ““ညည္း လူေတြကုိ မေၾကာက္ဘူးလား””ဟု ေမးေသာအခါ ““လူႀကီးေတြကုိ မေၾကာက္ ပါဘူး, ကေလးေတြကေတာ့ တုတ္နဲ႔ ခဲနဲ႕ ဟုိဟုိဒီဒီ ပစ္တဲ့အခါ သူတို႔ကုိလည္း မွန္တတ္လုိ႔ ကေလးေတြကုိ ေၾကာက္တယ္””ဟု ေျပာ၏။

          ““ညည္းမပ်င္းဘူးလား””ဟု ေမးေသာအခါ ““မပ်င္းပါဘူး, ဒီလမ္းထဲမွာ အေဖာ္တေစၦေတြ အမ်ားႀကီးပဲ””ဟု ေျပာ၏၊ ““ညည္းတုိ႔ ဘာစားေနတံုး””ဟု ေမးေသာအခါ ““လူေတြပစ္တဲ့ ထမင္းလံုး ဟင္းဖတ္နဲ႔ သလိပ္ ခၽြဲေတြကုိ စားေနၾကတယ္၊ အေမ ဆြမ္းေတာ္တင္ၿပီး အမွ်ေ၀တဲ့အခါ သာဓုမေခၚပါဘူး၊ ဆြမ္းေတာ္စြန္႔ေတာ့ လုစားၾကတာပဲ””ဟု တေစၦၿပိတၱာတုိ႔ရဲ႕ သဘာ၀ကုိ ေျပာျပပါသည္တဲ့။ [ထုိအမ်ိဳး၏ သူေတာ္ေကာင္းပံုကို သတိျပဳပါ။]

အာဂႏၲဳဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား

ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕မွ မိမိေက်ာင္းသုိ႔လာ၍ရွင္ျပဳေသာ  အလွဴ႕ဒကာ တစ္ ေယာက္သည္ သူ၏ဆုိင္ရာၿမိဳ႕မွ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားကုိလည္း ပင့္ခဲ့၏၊ နံနက္၌ ထံုးစံအတုိင္း ၾသ၀ါဒေပးရင္း အလွဴေရစက္ခ်ေသာအခါ ဘုန္းႀကီးဘ၀မွ တေစၦၿပိတၱာ ျဖစ္သြားၾကေသာ ျပအပ္ခဲ့ေသာ ၀တၳဳမ်ားကို ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပလုိက္၏၊ ထုိဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ မိမိတုိ႔ တည္းခုိရာေက်ာင္းသုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ““ဆရာေတာ္က သူၾကားဖူးေသာ ၀တၳဳတုိ႔ကုိသာ ေျပာျပတာပါ၊ မိမိတုိ႔နယ္၌လည္း ဒီလုိ ၀တၳဳမ်ိဳးေတြ ရွိပါေသးတယ္””ဟု ေက်ာင္းေန ဆြမ္းစားေက်ာင္း ဘုန္းႀကီးအား ထုိ၀တၳဳမ်ားကို ေျပာျပၾကသည္တဲ့။

ဗုဒၶတရားေတာ္
[အႏီၲဘူေတာ အယံ ေလာေကာ, တႏုေကတၳ  ၀ိပႆတိ၊
သကုေဏာ ဇာလမုေတၱာ၀, အေပၸာ သဂၢါယ ဂစၦတိ။]
လူေရာ ရွင္ပါ ဤသတၱ၀ါအေပါင္းသည္ ေမာဟတည္းဟူေသာ အေမွာင္က ဉာဏ္မ်က္စိကုိ ဖံုးလႊမ္းထား ေသာေၾကာင့္ အေၾကာင္း အက်ိဳး အေကာင္း အဆုိးတုိ႔ကုိ မျမင္စြမ္း ႏုိင္ေသာ သူကန္းသဖြယ္ ျဖစ္၍ ေန၏၊ ငံုးစေသာ ငွက္အုပ္္ႀကီးကို မုဆုိးက ပုိက္ကြန္ျဖင့္ လႊမ္း၍ ဖမ္းလုိက္သည္ရွိေသာ္ ပုိက္ကြန္မွ လြတ္ထြက္ႏုိင္ေသာ ငွက္သည္ တစ္ေကာင္တေလသာ ရွိေတာ့ သကဲ့သုိ႔ ထုိ႔အတူ အနည္းငယ္ေသာ သတၱ၀ါသည္သာ သုဂတိဘ၀ သုိ႔လည္းေကာင္း, နိဗၺာန္သုိ႔လည္းေကာင္း ေရာက္ႏုိင္သည္။   [ဓမၼပဒ, ေပသကာရဓီတာ၀တၳဳ။]

လူမ်ားလည္း သတိထားဖြယ္

ဤတရားေတာ္ႏွင့္အညီ  စဥ္းစားသည္ရွိေသာ္ အိမ္ရာ တည္ေထာင္  လူ႕ေဘာင္ကုိ  စြန္႕ခြာ၍ ရဟန္းဘ၀၌ ေရာက္ေနၾကေသာပုဂၢဳလ္မ်ားသာမက လူ႕ေဘာင္၌ ေပါ့ေပါ့ဆဆေနၾကေသာ ငါးပါးသီလကုိမွ် လံုျခံဳေအာင္ မထိန္းႏုိင္ေသာ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားလည္း “ပရေလာက” ေနာက္ ဘ၀ကုိ ယံုၾကည္ၾကလွ်င္ ပရေလာက၌ အက်ိဳးမ်ားဖြယ္ မရွိေသာ ဂုဏ္ ပကာသန ဒါန သီလ ဘာ၀နာမႈတုိ႔ကုိ ျပဳမည့္အစား အက်ိဳးမ်ားေသာ ငါးပါးသီလကုိလည္းေကာင္း, အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း စင္ၾကယ္ေသာ အာဇီ၀႒မကသီလကုိလည္းေကာင္း, ဒုစ႐ုိက္ ဆယ္ပါးမွ ေရွာင္ၾကဥ္၍ သုစ႐ုိက္ဆယ္ပါးကုိလည္းေကာင္း အျမဲ ထိန္းကာ ပကာသနကင္းသျဖင့္ သန္႔ရွင္းေသာ ဒါန, ဥပုသ္ သီလ, ဘာ၀နာတုိ႔ကုိသာ ႀကိဳးစားသင့္ၾကပါသည္။

နိဂံုး

ဤ စတုတၳအခန္း၌  ျမန္မာျပည္ သာသနာ၀င္  အစဥ္အဆက္ကုိ အက်ဥ္းမွ်ျပ၍ ကႆပဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္၏ သာသနာေတာ္ေနာက္ပုိင္း အျဖစ္အပ်က္ကုိလည္းေကာင္း, ဤ အခ်ိန္မွာပင္ ၿပိတၱာ တေစၦ ျဖစ္ေနသူအခ်ိဳ႕ကုိလည္းေကာင္း ျပခဲ့ၿပီ၊ ““ပိႏဲၷသီး တစ္ပုိင္း ပုပ္ေနလွ်င္ အေကာင္းပုိင္းသည္ အပုပ္ကုိ အေကာင္း ျပန္ျဖစ္လာေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ဘဲ သူသာလွ်င္ အပုပ္ဘက္သုိ႔ ပါရေတာ့သကဲ့သုိ႔ သာသနာ၀င္အရွင္ေကာင္းမ်ားလည္း မေကာင္းသူေတြကုိ အေကာင္းျဖစ္လာေအာင္ မတတ္ႏုိင္ဘဲ အေကာင္းေတြသာလွ်င္ မေကာင္းဘက္သုိ႔ ပါရေတာ့မည္ကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနေခ်ၿပီ””ဟု ဆရာေတာ္တစ္ပါး မိန္႔ေတာ္မူရွာေပသည္၊ ဤ စာေရးသူ၏ ကေလးဘ၀မွ ယခုအရြယ္က်ေအာင္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္၏ သာသနာ ဆုတ္ယုတ္လာပံုမွာ မ်က္ျမင္အားျဖင့္ ထင္ရွားလွပါသည္၊ ယခုႏွယ္က တားဆီးမႈ မရွိပါမူ အေတာ္ၾကာလွ်င္ ကႆပရွင္ေတာ္ျမတ္၏ ေနာက္ပုိင္းသာသနာ အေျခတုိင္ေအာင္ ပ်က္စီးသြားမည္ကို စုိးရိမ္ရပါသည္၊ ယခုအခါ ေန, လ အသြင္ ထင္ရွားေတာ္မူၾကေပ ေသာ သာသနာ့၀န္ေဆာင္ ဆရာေတာ္အမ်ားလည္း (၆၀)အရြယ္ ေတာ္ နည္းပါး၍ (၇၀)အတြင္း (၇၀) ေက်ာ္အရြယ္ေတြသာ မ်ားၾက ေလသည္၊ ထုိဆရာေတာ္မ်ားသည္ ယခုပင္ သာသနာ့၀န္ကုိ အားသြန္၍ မေဆာင္ႏုိင္ၾကေတာ့ပါ၊ ေနာက္ (၁၀)ႏွစ္ေလာက္ ၾကာလွ်င္ ဖူးျမင္ခြင့္ ရေကာင္းမွ ရေတာ့မည္။
         
ထုိဆရာေတာ္ဘုရားမ်ား ကြယ္လြန္၍သြားလွ်င္ မည္သည့္ဂုိဏ္း မည္သည့္တုိက္တာ၌မွ် (ယခု အေျခအေနအရ) အစားသြင္းစရာ မရွိၾကပါ၊ ယခုအခ်ိန္၌ပင္ အစားသြင္းစရာ မရွိသျဖင့္ ဟာ၍ က်န္ရစ္ေသာ တုိက္တာမ်ားကို ျမင္ေနၾကရၿပီ မဟုတ္ပါေလာ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အနာဂတ္ကာလ၌ ျမန္မာျပည္ သာသနာေတာ္၏ တည္တံ့ေရးကုိလည္းေကာင္း, စြမ္းႏုိင္ၾကပါမူ သာသနာေတာ္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျမန္မာကို ကမၻာက အသိအမွတ္ျပဳေရးကုိ လည္း ေကာင္း ေတြး၍ အနာဂတ္သာသနာအေရးကုိ ၫႊန္ျပဖုိ႔ရာ လက္ရွိ သာသနာ့အေျခအေနျပ စတုတၳ ဤအခန္းကုိ ဆံုးခန္းသုိ႔ ေရာက္ေစ ရပါသတည္း။

ပစၥကၡသာသနာေရးၿပီး၏။
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ