ေၾကာက္၍တစ္ပါးတည္းေနေသာ ဆရာေတာ္
သာလြန္မင္းတရားႀကီး
လက္ထက္၀ယ္ ၀ိနည္း ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာ နိႆယမ်ားကုိ
“အရွင္ဇမၺဳဓဇ” မည္ေသာ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္တုိ႔ စီရင္ေတာ္မူၾက၏၊ အခါတစ္ပါး၌
ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္သည္ နိႆယခ်င္း တုိက္ဆုိင္လုိ၍ ပုခန္း သာဂရ၀က္က် ဥမင္၌ ေတာရက်င့္ေသာ
ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ အထံသုိ႔ အေႁခြအရံ လွဴဖြယ္မ်ားျဖင့္ ႂကြလာ၏၊ အလုပ္အေကၽြး ဖုိးသူေတာ္
တစ္ေယာက္သာ ရွိေသာ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္သည္ မင္းဆရာအတြက္ ခင္းေပးစရာ ဘာမွ် မရွိေသာေၾကာင့္
မိမိသံုးစဲြ ေနက်ျဖစ္ေသာ စမၼခဏ္ (သားေရနယ္)ကုိ ခါ၍ ခင္းေပးရေလ သတတ္၊ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းႀကီး
ႏွစ္ပါးတုိ႔ အားရ၀မ္းသာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သ ၿပီးေသာအခါ မင္းဆရာေတာ္က “ပရိသတ္ေႁခြရံ နည္းပါးလွပါသည္,
ေၾကာက္ေတာ္မမူပါလား”ဟု ေမးေလွ်ာက္ရာ “ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ပရိသတ္ နည္းနည္းႏွင့္ ေနပါသည္”ဟု
ျပန္ေျပာေလသည္။
ထုိအခါ “ေၾသာ္…ငါကား ပရိသတ္အမ်ားႏွင့္ ေနသူ ျဖစ္၍ သံသရာအေရးကုိေတြးကာ
မေၾကာက္ရာေရာက္ေခ်ေပါ့”ဟု သံေ၀ဂ ျဖစ္ေတာ္မူ၏၊ ထုိ႔ေနာက္ နိႆယခ်င္း တုိက္ဆုိင္ ႐ႈၾကည့္ေသာအခါ
မင္းဆရာနိႆယသည္ က်ယ္၀န္း၍ ေရႊဥမင္နိႆယသည္ က်ဥ္းေသာေၾကာင့္ “ေနာင္လာ ေနာက္သားတုိ႔အတြက္
အက်ဥ္းျဖင့္သာ ေတာ္ေလာက္ၿပီ”ဟု ယူဆ၍ မိမိနိႆယကုိ ေစတီျပင္မွာ မီးပူေဇာ္ေလသည္၊ ျပန္လာေသာအခါ
ရခဲ့ေသာသတိသံေ၀ဂေၾကာင့္ ေနရင္း ျဖစ္ေသာ စစ္ကုိင္း ေလးထပ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးသုိ႔ မ၀င္ေတာ့ဘဲ
ေတာင္ဖီလာေတာရသုိ႔ ႂကြ၍ ေတာထြက္ေတာ္မူပါသတဲ့။ [အလြန္ အတုယူဖြယ္ေကာင္းေသာ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ား
ျဖစ္ၾကပါေပသည္။]
အခမ္းအနားမႀကိဳက္ေသာ ဆရာေတာ္
သာသနာပုိင္စရစ္ဆရာေတာ္ပ်ံလြန္
ေတာ္မူ၍ တူေတာ္ျဖစ္ေသာ အရွင္သာပံုကုိ သာသနာပုိင္တင္ေလရာ ထိုသာသနာပုိင္သည္ ငယ္ရြယ္သူျဖစ္၍
ဂုဏ္ပကာသန လုိလားဟန္ တူ၏၊ အခါတစ္ပါး၌ ဆြမ္းခံ၀င္လာေသာအခါ သုိင္းကုိင္သူ အျခံ အရံျဖင့္
၀င္သည္ကုိ ၾကက္သြန္ခင္းဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ေတြ႕၍ “ဟဲ့ သာပံု… ဒီႏွင္တံ (တုတ္)ေလာက္ျဖင့္
နင့္ကုိ ေၾကာက္မည္တဲ့လား၊ ေၾကာက္ေလာက္ေအာင္ အေျမာက္ေဆာင္၍ ဆြမ္းခံ၀င္”ဟု မိန္႔ေတာ္မူေလသည္၊
ထုိသာသနာပုိင္လည္း အရွက္ရ၍ ၀န္ခ်ေလ၏၊ မၾကာခင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူေလရာ တိေလာကဂု႐ုဆရာေတာ္ကုိ
သာသနာပုိင္ တင္ေလသည္၊ ဤၾကက္သြန္ခင္းဆရာေတာ္ကား ခမ္းခမ္းနားနား ဟန္ႀကီးပန္ႀကီး လုပ္သည္ကုိ
ႏွစ္သက္ေတာ္မူဟန္ မတူ၊ စရစ္ဆရာေတာ္တုိ႔၏ ပထမစာေတာ္ျပန္ အခမ္းအနားပဲြကုိလည္း (တစ္ပါးႏွင့္တစ္ပါး
အၿပိဳင္အဆုိင္ ျပန္ၾကရေလေသာေၾကာင့္) “စရစ္…နင္တုိ႔လက္ေ၀ွ႕ပဲြ မၿပီးေသးဘူးလား”ဟု မိန္႔ေတာ္မူသတတ္။
ေရွးဆရာေတာ္မ်ား က်င့္ေတာ္မူၾကပံု
နံေမာ္ဆရာေတာ္ အရွင္သာရမၪၨဴသည္ ၀ိနည္းကုိ ေလးစားေတာ္မူ၏၊ အခါတစ္ပါး၌
ကုိယ္ေတာ္၏ ဇာတိ (ဖြားျမင္ရာ) ျဖစ္ေသာ မိတိၳလာ အုတ္ရွစ္ကုန္းသုိ႔ ႂကြေတာ္မူရာ ခရီးပန္းမည္စုိး၍
ရြာက လွည္းအႀကိဳလာေသာ္ “မသြားႏုိင္မွ ငါေျပာမည္”ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၍ ရြာသုိ႔ ေရာက္ေတာ္မူသည့္တုိင္ေအာင္
လွည္းစီးေတာ္မမူ၊ [ သြားႏုိင္ေသးလွ်င္ ႏြားလွည္း, ျမင္းလွည္း, လူဆဲြယာဥ္ (လန္ခ်ား)
အားလံုးပင္ မစီးေကာင္း၊ မသြားႏုိင္လွ်င္ ႏြားထီး စေသာ အထီးတပ္သည့္ လွည္းစသည္ကုိ စီးေကာင္း၏။]
ဒုတိယ နံေမာ္ဆရာေတာ္ အရွင္ဓမၼပါလလည္း မိုးမရြာလွ်င္ မည္သည့္အခါမွ်
ထီးေဆာင္းေတာ္မမူ၊ မုိးရြာ၍ ေဆာင္းခြင့္ ၾကံဳလာလွ်င္ သူတစ္ပါးကုိ မုိးမစုိေစဘဲ ကုိယ္တုိင္
ေဆာင္းေတာ္မူ၏၊ အသံုးအေဆာင္ အလွအပ အယဥ္အေက်းမ်ားကို သံုးစဲြေတာ္မမူ၊ ေနရာခင္းလည္း
(စမၼခဏ္ေခၚ) သားေရပုိင္းအျပင္ မရွိ၊ ညဥ့္အခါ ပါတိေမာက္ႏွစ္ေစာင္, အဂိၢကၡေႏၶာပမသုတ္,
ခုဒၵသိကၡာကုိ မျပန္ဘဲ မအိပ္၊ နံနက္အခါလည္း ဘာ၀နာပြားမႈ မပ်က္၊ စကား အေျပာ ကၽြမ္းက်င္ေတာ္မူလွ၏၊
က်န္းဂန္တုိ႔ကုိလည္း ဆရာေကာင္းမ်ား၏ အထံခ်ည္း သင္ခဲ့ရေလသည္။
သီလ၀ိေသာဓနီက်မ္းျပဳဆရာေတာ္၏ ဆရာျဖစ္ေသာ အရွင္အဂၢဓမၼႏွင့္ အရွင္သာရဓမၼတုိ႔လည္း
၀ိနည္းကုိ ႐ုိေသေတာ္မူၾက၏၊ သကၤန္းမ႐ံု ဖိနပ္မခၽြတ္ဘဲ ၿမိဳ႕ရြာတြင္းသုိ႔ ၀င္ေလ့မရွိၾက၊
ထုိေခတ္က ဆင္တဲဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ ေအာ့အန္၍ အနံ႔ကုိ ပယ္ျခင္းငွာ ကြမ္းရြက္ ေတာင္းသည္ကုိ
ထံုး ရွားေစး ကြမ္းသီးအစံုႏွင့္ ကပိၸယက ကပ္ေသာေၾကာင့္ “ေနလဲြၿပီ မဟုတ္ေလာ၊ ကြမ္းရြက္ခ်ည္းေပး”ဟု
ခပ္မာမာ မိန္႔ေတာ္မူသည္၊ ထုိဆရာေတာ္ အစဥ္အဆက္မ်ားသည္ မုိးမရြာလွ်င္ ထီးကုိလည္း ေဆာင္းေတာ္မမူၾက။
အရွင္၀ရဓမၼကား ရသမွ်ပစၥည္းကုိ ကုိယ္ပုိင္ဟု အမွတ္မထား၊ ကုိယ္သံုးေလာက္႐ံုသာယူ၍
သံဃိကခ်ည္း ျပဳလုပ္ထား၏၊ ေတာင္ေလးလံုးဆရာေတာ္ကား ရသမွ်ကုိ စြန္႔လွဴဖုိ႔ခ်ည္း သေဘာထား၏၊
မင္းရြာဆရာေတာ္ႏွင့္ ဆံုတားဆရာေတာ္မ်ားလည္း ထုိ႔အတူပင္တည္း၊ ေမာင္းေထာင္ဆရာေတာ္, မဲဓီးဆရာေတာ္မ်ားလည္း
၀ိနည္းသိကၡာကုိ ႐ုိေသေတာ္မူၾက၏၊ တပည့္တပန္း ခ်ီးေျမႇာက္မႈလည္း အထူးထင္ရွားေတာ္မူၾကေပသည္၊
ထုိဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ နိသဂိၢယပါစိတ္၌ လာေသာ ရာဇေဘာဂၢသိကၡာပုဒ္, ဇာတ႐ူပရဇတ သိကၡာပုဒ္,
ကယ၀ိကၠယသိကၡာပုဒ္ စသည္တုိ႔ကုိ အထူးေစာင့္ထိန္း ေတာ္မူၾကသျဖင့္ ေရႊ ေငြ စေသာ ပစၥည္းကုိ
မခံယူၾကေပ။
အရွင္သာရဓမၼဆရာေတာ္သည္ စာေရးဖုိ႔ရာ ေပရြက္ကုိ အလုိရွိ၍ မိမိမွာရွိေသာ
ဖ်င္အ၀တ္ျဖင့္ ရဟန္းတစ္ပါးကုိ အလဲခုိင္းရာ ထုိရဟန္းက အဖုိးဆစ္မိေသာေၾကာင့္ ရလာေသာေပကုိ
စြန္႔ပစ္ေစေလသည္၊ [ ရဟန္းမ်ားသည္ ကပိၸယႏွင့္အတူ ေစ်း၀ယ္သြားေသာ အခါ ရဟန္းက မဆစ္ရ၊ ကပိၸယဘာသာဆစ္၍
၀ယ္မွအပ္သည္၊၊] ေပ၌ ေရးဖုိ႔ရန္ စာေရးငွားေသာအခါလည္း ကုိယ္တိုင္မငွားဘဲ လူကပိၸယကုိသာ
အငွားခုိင္းေတာ္မူသည္။
ဤသုိ႔လွ်င္ အင္း၀ေခတ္၌ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ စြယ္စံုေပါက္၍ မံုေသာက္ဇာနည္
မဟာေထရ္တုိ႔ ရွိေတာ္မူၾကျခင္းသည္ ထုိေခတ္ ဗုဒၶသာ၀က ဒကာ ဒကာမတုိ႔အတြက္ လွဴဒါန္းသမွ်
အက်ိဳးရဖုိ႔ အေၾကာင္း ကံေကာင္းၾကပါေပသည္၊ ယခုေခတ္၌လည္း ဤကဲ့သုိ႔ ပုဂိၢဳလ္မ်ား ရွိၾကပါေသး၏၊
သုိ႔ေသာ္ ထုိပုဂိၢဳလ္မ်ားသည္ ရပ္ရြာ နယ္ပယ္ အနည္းငယ္ လူမ်ား၏ ကုိးကြယ္ရာ အျဖစ္ျဖင့္
ေအးေအး သီတင္းသံုးေတာ္မူၾကေပသည္။