သားရွင္ျပဳ လွဴဒါန္းၾကပံု
ဘုန္းႀကီး၀ါဒမွာ
“ေန႔စဥ္စိတ္ေကာင္း ထား၍ ေန႔စဥ္ ဒါန၀တ္ႏွင့္ကုိယ္က်င့္ သီလ ေကာင္းျခင္းကုိသာ အရာရာ၀ယ္
သာယာေအးျမလ်က္ ေနာက္ဘ၀၌ မုခ်ဂတိေကာင္းေၾကာင္း အလုပ္ျဖစ္၏”ဟု ယူဆပါသည္၊ တစ္ရံတစ္ခါ ပကာသနမ်ားစြာျဖင့္
ဒါနအႀကီးအက်ယ္ျပဳမႈမ်ားကုိ အႏွစ္အသားဟု မမွတ္ထင္သည့္အျပင္ လူအမ်ား၏ ကုိယ္က်င့္ ပ်က္ေၾကာင္း,
ရဟန္းေတာ္မ်ား အလုပ္ ပ်က္ေၾကာင္း ဟုသာ ထင္ပါသည္။
ရွင္းျပဦးအံ့… သားရွင္ျပဳကိစၥ၌ ဂုဏ္အသေရရွိ လူႀကီး လူေကာင္းတုိ႔ကား
ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ အစာကုိ စားေနက် ျဖစ္၏၊ သူက ဖိတ္လုိ႔သာ အားနာ၍ (မသြားမေကာင္းသျဖင့္) သြားရသည္၊
အိမ္မွာ အလုပ္ကိစၥ တန္းလန္းႏွင့္ မအားၾက၊ ေကၽြးေမြးရာ၌ ကုန္ေသာေငြလည္း မနည္းလွ၊ စားရသူတုိ႔ကလည္း
အားနာပါးနာ ႏွင့္ မလႊဲသာ၍ လာၾကရာ၀ယ္ အဘယ္မွာ ကုသုိလ္ထုပ္ႀကီး ရႏုိင္ပါ မည္နည္း၊ ထုိအေပၚမွာ
ဂုဏ္ေဖာ္ခ်င္ေသာ စိတ္ေကာက္ကေလးက (ပကာသန, အကုသုိလ္ ေလာဘစိတ္ကေလးက) ပါလုိက္ေခ် ေသး၏။
ဘုန္းႀကီးပင့္ရာမွာလည္း ပင့္႐ုိးအတုိင္း မပါမေကာင္းေသာ ဘုန္းႀကီးေပါင္းမ်ားစြာကုိ
ပင့္ရျပန္၏၊ ထုိဘုန္းႀကီးမ်ားသည္ တစ္ေန ကုန္ တစ္ေနခန္း ပရိယတ္ ပဋိပတ္ အလုပ္ဖ်က္ကာ အလွဴရွိရာ
ေက်ာင္းသုိ႔ သြား၍ ေနၾကရ၏၊ ေနာက္ပါ ေက်ာင္းသားတုိ႔လည္း စာသင္ပ်က္ၾက၏၊ သုိ႔ျဖစ္လွ်င္
ရာေပါင္းေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ အကုန္အက်ခံ ျပဳၾကေသာ သားရွင္ျပဳ သမီးနားသ အလွဴ ဒါနႀကီးသည္
သာသနာႀကီးပြားေရးကို အဘယ္နည္းျဖင့္ အားေပးရာ ေရာက္ေတာ့မည္နည္း။
ထိပ္ကြက္ကေလးကုိသာ စီရင္လုိက္ပါေတာ့
သားရွင္ျပဳ
တစ္ခု၌ ၾကားရဖူးသည္ကား အလွဴ႕ဒကာသည္
ထုိနယ္၌ နာမည္ႀကီးသူတည္း၊ အလွဴမွာ အမဲသား
(ႏြားသား) ေကၽြး၏၊ ပရိသတ္ေတြ လာၾကသည္မွာ ေကၽြး၍ မေလာက္ေအာင္ပင္၊ အေတာ္ၾကာလွ်င္ ၀ယ္ထားေသာ
အသားေတြ ကုန္လုၿပီ၊ အလွဴ႕ဒကာသည္ ပရိကၡရာရွစ္ပါးကုိ လြယ္ကာ အေတာ္ ၾကည္ႏူးစြာျဖင့္ ရွင္ေလာင္းလွည့္ရာတြင္
ပါ၀င္ေန၏၊ ထမင္းေကၽြး သူမ်ားလည္း အမဲသားေလာက္ပံုမရ၍ ဗ်ာမ်ားေနၾကၿပီ၊ ေနာက္ဆံုး၌ မၾကံတတ္ေတာ့သျဖင့္
အလွဴ႕ရွင္ထံ ေျပးလာၾက၍ ဟင္းေလာက္ပံု မရေၾကာင္း ေျပာၾကေလသည္၊ အလွဴ ႔ဒကာလည္း အေတာ္ စိတ္
ေမာသြားဟန္တူ၏၊ ေတာင္ၾကံ ေျမာက္ၾကံႏွင့္ ၾကံရွာပါေသာ္လည္း အၾကံ မရေတာ့ၿပီ၊ အေတာ္ၾကာၾကာ
ေတြးၿပီးမွ “အင္း… အိမ္က ထိပ္ကြက္ကေလးကုိသာ စီမံလုိက္ၾကပါေတာ့”ဟု ႐ႈံ႕မဲ့ေသာမ်က္ႏွာ
ျဖင့္ ၫႊန္ျပလုိက္ရွာသတဲ့။
သားရွင္ျပဳအလွဴ
႔ရွင္တစ္ေယာက္လည္း နာမည္ႀကီး သူပင္တည္း၊ ကူေငြမ်ားမ်ားရလွ်င္ နဂုိတင္ရွိေသာ ေႂကးေဟာင္းမ်ားပင္
ေက်ေလာက္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ ႀကီးက်ယ္ေသာအလွဴကုိ စီစဥ္ေလ၏၊ ခ်က္ျပဳတ္ထားသည္မွာလည္း
အမ်ားပင္၊ သုိ႔ေသာ္ လူအလာမ်ားသေလာက္ ကူေငြ မရေခ်၊ ကုန္က်စရိတ္ႏွင့္ ရသမွ်ေငြကုိ ေစာေစာက
စိတ္တြက္ တြက္ေန၏၊ ထင္ေၾကးမကုိက္သျဖင့္ ခပ္ေစာေစာကပင္ မ်က္ႏွာမသာယာလွ၊ ညေနခ်ိန္၌ ပင့္ထားေသာ
ကုိယ္ေတာ္မ်ား ပရိတ္ရြတ္ရန္ မ႑ပ္သုိ႔ ႂကလာၾကၿပီ၊ သူကား ေရစက္ခြက္ ကုိင္ကာ သံဃာစင္ေပၚ
ေရာက္ ေန၏၊ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးက အာ၀ဇၨန္းရႊင္ရႊင္ႏွင့္ ေရစက္ခ်ေပး၏၊ အလွဴ ႔ဒကာမွာ သူ႕အနီး၌
ကပ္လ်က္ ေရစက္ခ်ေပးေနသည္ကုိမွ် ေကာင္းေကာင္း မၾကားရဘဲ ကူေငြႏွင့္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကုိ
အျပန္ အလွန္ စဥ္းစားေနစဥ္ ဘုန္းႀကီးလည္း ေရစက္ခ်ၿပီးေရာ၊ သူလည္း ကူေငြတြက္ရာမွ အ႐ႈံးထြက္ေနတာ
သိရေရာ၊ ထုိအခုိက္၌ အနားရွိ ေဆြမ်ိဳးမ်ားက “အမွ်ေ၀လုိက္ အမွ်ေ၀လုိက္”ဟု တုိက္တြန္းသံၾကား
သျဖင့္ ကပ်ာကယာ ႏႈတ္က ထြက္သြားသည္မွာ “ေသာက္က်ိဳး နည္းပါၿပီဗ်ိဳ႕”ဟု ႏႈတ္က ထြက္သြားရွာသတဲ့။
အလားတူ အလွဴပ်က္ေတြ
ဤအျဖစ္အပ်က္မ်ိဳးသည္
ယခုေခတ္က်မွ ေပၚ လာသည္မဟုတ္၊ မင္းႀကီးဦးေပၚဦးတုိ႔လက္ထက္ကပင္ အလားတူ သားရွင္ျပဳရွိခဲ့သည္၊
ထို႔ေၾကာင့္ ယမမင္းထံ အစစ္ခံ သံေပါက္၌ ထုိအလွဴမ်ိဳးေတြ မေက်နပ္၍ မင္းႀကီးေရးထားသည္မွာ…
သားႀကီးရွင္ျဖစ္, ကၽြန္ေတာ္စစ္, ညႇစ္၍လွဴခဲ့တယ္။ ကြမ္းေဆးလက္ဖက္, ဆီစက္စက္,
၀က္ႏွင့္ၾကက္သား ေကၽြးခဲ့တယ္။
သည္ကုိ ဟုိကုိ, ႂကြပါဆုိ, ဗ်ိဳဗ်ာမစဲ ေခၚခဲ့တယ္။
ကၽြန္ေတာ့္အလွဴ,
ေႂကးေတြပူ, ေငြကူကုိသာ ေမွ်ာ္မိတယ္။
ကူေငြႏွင့္သာ,
ငါလွဴတာ, ေထမိပါမွ ကာေတာ့မယ္။
ဤသုိ႔လွ်င္ မင္းႀကီးဦးေပၚဦးလက္ထက္ကပင္ သားႀကီးရွင္ျဖစ္ အလွဴေတြ
ထြန္းကားေနခဲ့၏၊ စည္းပ်က္ကမ္းပ်က္ ကိစၥဟူသမွ်သည္ မျပဳျပင္သမွ် တစ္ေခတ္ထက္ တစ္ေခတ္ သာ၍
ဆုိးရြားၾကမ္းတမ္းျမဲ ျဖစ္ရကား ယခုေခတ္ တခ်ိဳ႕ရပ္ရြာ၌ မလွဴမီ ႀကိဳတင္၍ “၀က္သား မည္မွ်ေပးပါ,
အမည္းသား မည္မွ်ေပးပါ”ဟု ဆုိင္ရာသုိ႔ အမိန္႔ေပး ထားၾက၏၊ ဆုိင္ရာတုိ႔ကလည္း အလွဴရက္ေရာက္မွ
၀က္ႏွင့္ ႏြား တုိ႔ကုိ သတ္ျဖတ္၍ ေလာေလာလတ္လတ္ အသားေတြကုိ ဒါနရွင္ အလွဴ ႔ဒကာလက္သုိ႔
ပုိ႔ဆက္ၾကေတာ့၏၊ ဤမွ်ေလာက္ ပ်က္စီး ေနေသာ ဘာသာေရးအလုပ္ကုိ ဘုန္းႀကီးမ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးသားအစုိးရ
ဆုိသူေတြက အဘယ္မွာလွ်င္ မျပဳျပင္ဘဲ ေနထုိက္ေတာ့မည္နည္း။