ေသာတာပန္ျဖစ္ပံု
ထုိ႔ေနာက္ ဗုဒၶသည္
ဒါန သီလ နတ္ျပည္ အေၾကာင္းတုိ႔ျဖင့္ ေလာကီအာ႐ံု ကာမဂုဏ္ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာတုိ႔ကုိ
ျပၿပီး၍ ထုိစည္းစိမ္တုိ႔၏ အျပစ္ကုိလည္းေကာင္း, ကာမဂုဏ္မွ ခြာႏုိင္လွ်င္ ရႏုိင္သည့္
အက်ိဳးအာနိသင္ကုိလည္းေကာင္း ျပေတာ္မူရာ ဥပါလိ၏စိတ္သည္ ကာမဂုဏ္၌ အျပစ္ ျမင္ကာ လြန္စြာ
ႏူးညံ့ေနစဥ္ သစၥာေလးပါးတရားကုိ ေဟာျပေတာ္မူေလေသာ္ ထုိေနရာ၌ပင္ ေသာတာပန္ျဖစ္ေလသည္၊ ထုိ႔ေနာက္
ဗုဒၶကုိ ၀ပ္ခ်၍ အိမ္သုိ႔ ျပန္ေရာက္ေသာအခါ သူ၏ တံခါးမွဴးကုိ အမိန္႔ေပးသည္မွာ…
“အခ်င္းတံခါးမွဴး…ယေန႔မွ စ၍ နိဂဏၭတုိ႔အတြက္ အိမ္တံခါးကုိ ပိတ္၍
ဗုဒၶႏွင့္ တပည့္တုိ႔အတြက္ တံခါးကုိ ဖြင့္လုိက္ပါၿပီ၊ အကယ္၍ နိဂဏၭတစ္ေယာက္တေလလာလွ်င္
ဒီမွာ ရပ္ပါ, မ၀င္ခဲ့ပါႏွင့္, ဆြမ္းအလုိရွိလွ်င္ ဆြမ္းယူခဲ့ပါလိမ့္မည္”ဟု ေျပာဖုိ႔ရန္
အမိန္႔ ေပးေလသည္။
ဒီဃတပႆီလုိက္လာပံု
ဒီဃတပႆီသည္
နိဂဏၭဆရာႀကီး၏ လက္ေထာက္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆရာႀကီးထက္ အကင္းပါးသူျဖစ္၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶအထံသုိ႔
ဥပါလိ သြားမည္ဟု ဆုိကတည္းကပင္ သေဘာမတူခဲ့၊ သူ၏ေတြးဆခ်က္မွာ ရဟန္းေဂါတမသည္ ႐ုပ္ရည္ လွပ၍
ၾကည့္႐ႈဖြယ္ေကာင္း၏၊ တရားစကားလည္း ေကာင္း၏၊ ဥပါလိသည္ ျမင္႐ံုမွ်ျဖင့္ ၾကည္ညိဳေပလိမ့္မည္၊
စကားကုိ ၾကားရလွ်င္လည္း ၾကည္ညိဳေပလိမ့္မည္၊ ရဟန္း ေဂါတမကုိ ဆည္းကပ္လွ်င္လည္း ဆည္းကပ္ေပလိမ့္မည္၊
ဤသုိ႔
ေတြးဆကာ စိတ္တထင့္ထင့္ႏွင့္ သတင္းကုိသာ နားေထာင္ေနေသာေၾကာင့္ “ဥပါလိသည္ ရဟန္းေဂါတမ၏
သာ၀က ျဖစ္သြားၿပီတဲ့” ဟူေသာ စကားကုိ ပထမဆံုး ၾကားရေလသည္၊ ထုိသုိ႔ ၾကားလွ်င္ ၾကားျခင္း
ဆရာႀကီးထံ သြား၍ ထုိအေၾကာင္းကုိ ေျပာျပေလရာ ဆရာႀကီးက “ဥပါလိသည္ ရွင္ေဂါတမ၏ သာ၀ကျဖစ္ဖ႔ုိရန္
အေၾကာင္းမရွိပါဘူး၊ ျဖစ္ခ်င္းျဖစ္လွ်င္ ရွင္ေဂါတမသာ ဥပါလိ၏ သာ၀ကျဖစ္ဖုိ႔ရန္ အေၾကာင္းရွိပါတယ္”ဟု
အတင္းျငင္းေနျပန္သျဖင့္
“ကုိင္း…ဒါျဖင့္
ဟုတ္, မဟုတ္ သိရေအာင္ ယခုပဲ သြားပါမည္”ဟု ေျပာဆုိကာ ဥပါလိအိမ္သုိ႔ အလာတြင္ တံခါးမွဴးက
၀င္ခြင့္ မေပး ေသာေၾကာင့္ ထုိေနရာမွ ျပန္လွည့္ကာ ဆရာႀကီးထံသုိ႔ လာ၍ အမွန္ပင္ ရဟန္းေဂါတမ၏
တပည့္ျဖစ္သြားေၾကာင္းႏွင့္တကြ “တပည့္ေတာ္… ဒီလုိ ျဖစ္လိမ့္မည္ဆုိတာ ႀကိဳတင္၍ ျမင္ေသာ
ေၾကာင့္ ရဟန္းေဂါတမထံ ဥပါလိ သြားဖုိ႔ရန္ သေဘာမတူခဲ့ပါ၊ ယခုေတာ့ ကုိယ္ေတာ္ရဲ႕ ဥပါလိသူႂကြယ္ကုိ
ရဟန္းေဂါတမက မ်က္လွည့္ျဖင့္ လွည့္ပတ္လုိက္ေပါ့ဘုရား”ဟု ၀မ္းနည္းပန္းနည္း ေျပာျပရွာေလသည္။
ဆရာႀကီးကုိယ္တုိင္ လုိက္လာပံု
ဥပါလိသူႂကြယ္ဆုိသူကား နိဂဏၭတုိ႔၏ ပဓာနလက္သံုး မ်က္ႏွာဖံုးဗန္းျပ (ဒီလုိ ပညာရွိ သူေဌးႀကီးကေတာင္ ငါတုိ႔ကုိ
ကုိးကြယ္ေနရတာပဲဟု ၫႊန္ျပရေသာ) သာ၀က ျဖစ္ခဲ့သူတည္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဥပါလိကိစၥအတြက္ ဆရာႀကီးကုိယ္တုိင္
မယံုတစ္၀က္ ယံုတစ္၀က္ျဖစ္ကာ ဥပါလိအိမ္သုိ႔ နိဂဏၭပရိသတ္ မ်ားစြာ ျခံရံလ်က္ ကုိယ္တုိင္ထြက္လာေလေသာ္
တံခါးမွဴးက တားျပန္သျဖင့္ “ငါတုိ႔ လာတဲ့ အေၾကာင္းကုိ ဥပါလိအား ေျပာေပးပါ”ဟု တံခါးမွဴးကုိ
ေတာင္းပန္ေလသည္၊
တံခါးမွဴးလည္း
ဥပါလိထံ သြား၍ ပရိသတ္ မ်ားစြာႏွင့္တကြ နိဂဏၭဆရာႀကီး တံခါးေပါက္၌ ေရာက္ေနေၾကာင္း ကုိ
ေျပာျပေလရာ အလယ္တံခါးမုခ္၌ (တံခါးေပါင္း ခုနစ္ထပ္ရွိသည့္အနက္ အလယ္တံခါး၏ ဆင္၀င္၌) ေနရာခင္းထားလုိက္ဟု
အမိန္႔ ေပးၿပီးလွ်င္ ဥပါလိ လာ၍ အေကာင္းဆံုးေနရာ၀ယ္ ထုိင္ေနၿပီးမွ နိဂဏၭတုိ႔ကုိ ၀င္ခဲ့ဖုိ႔ရန္
အေၾကာင္းၾကားေစေလသည္။
ထုိ႔ေနာက္ နိဂဏၭပရိသတ္ႀကီးႏွင့္အတူ ဆရာႀကီး ၀င္လာရာ (ေရွးအခါကဆုိလွ်င္
နိဂဏၭဆရာႀကီး လာေသာအခါ မိမိတုိက္၌ အေကာင္းဆံုးေနရာကုိ မိမိအေပၚျခံဳျဖင့္ ထပ္၍ ဖုန္ခါသလုိ
ခါလုိက္ ေသး၏၊ ထုိ႔ေနာက္မွ ဆရာႀကီးကုိ သူကုိယ္တုိင္ သူ႕ျခံဳထည္ျဖင့္ ေပြ႕ဖက္ေဖးမၿပီးမွ
ထုိေနရာ၌ ထုိင္ေစေလသည္၊ ယခုေသာ္ကား မိမိကုိယ္တုိင္က ေနရာမွ မထဘဲ) “အရွင္ဘုရားတုိ႔
…ေနရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္၊ ထုိင္လုိလွ်င္ ထုိင္ၾကပါ”ဟု ေျပာေလသည္။
ဆရာႀကီး။ ။ (ထုိစကားကုိ ၾကားလွ်င္ ဆရာႀကီးလည္း ထုိင္မွ်
မထုိင္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ) “သူႂကြယ္… သင္ ႐ူးလာသလား, ထုိင္းမိႈင္းလာသလား, ရဟန္းေဂါတမအေပၚ
“အျပစ္တင္လုိက္မည္”ဟု ၾကံဳး၀ါးသြားလ်က္ ယခုေတာ့ မ်ားစြာေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္၀ါဒ အေပါင္းကုိ ဦးေခါင္းေပၚ စြပ္ၿပီး
ျပန္လာခဲ့သလား, သင့္ကုိ မာယာ မ်က္လွည့္ျဖင့္
လွည့္ပတ္လုိက္ၿပီလား။
ဥပါလိ။ ။ (မိမိရထားေသာ ေသာတာပတိၱမဂ္ဉာဏ္ကုိ ရည္ရြယ္၍)
အရွင္ဘုရား…ဗုဒၶရဲ႕ မ်က္လွည့္မာယာသည္ အလြန္ေကာင္းပါေပတယ္၊ ဒီမ်က္လွည့္မ်ိဳးျဖင့္ တပည့္ေတာ္၏
ခ်စ္သူေတြကုိ လွည့္ပတ္မည္ဆုိလွ်င္ ထုိခ်စ္သူမ်ားလည္း စီးပြားခ်မ္းသာ ၾကာျမင့္စြာ ျဖစ္ၾကဖုိ႔ပါပဲ၊
မင္း, ပုဏၰား, သူေဌး, သူႂကြယ္, ကုန္သည္, ဆင္းရဲသားစုကုိ လွည့္ပတ္လွ်င္လည္း ထုိသူအားလံုး
ခ်မ္းသာဖုိ႔ပါပဲ။
တပည့္ေတာ္ ဥပမာတစ္ခု ျပဳပါရေစ၊ ပညာရွိပုဂိၢဳလ္ မ်ားဟာ
ဥပမာစကားျဖင့္လည္း နားလည္ႏုိင္ၾကပါတယ္၊ (ဤသုိ႔ ေျပာ၍ ရတနာ့ဂုဏ္ရည္၌ ေရးခဲ့ဖူးေသာ ေမ်ာက္ပင္းမင္းေပးပံု
ဥပမာကုိ ျပသည္၊) ထုိဥပမာျပ၌ ေမ်ာက္ကေလးသည္ အလွေဆးဆုိးသာ ခံႏုိင္၍ ဖြပ္ ေလွ်ာ္ဖုိ႔ရန္
အထုအ႐ုိက္ အနင္းအနယ္ မခံႏုိင္သကဲ့သုိ႔ နိဂဏၭတုိ႔၏ ၀ါဒသည္ အေပၚယံဗန္းျပ အလွေဆးေရာင္
တင္ဖုိ႔ေလာက္သာ ေကာင္း၍ ဉာဏ္ျဖင့္ စူးစူးစုိက္စုိက္ ႀကိတ္ႀကိတ္နယ္နယ္ စဥ္းစားျခင္းကုိ
မခံႏုိင္ပါ၊ ဗုဒၶ၏ ၀ါဒကား ထုိအားလံုးကုိ ခံႏုိင္ပါတယ္-ဟု ျပန္ေျပာေလသည္။
ဆရာႀကီး။ ။ ဥပါလိ…သင့္ကုိ မင္းႏွင့္တကြ ပရိသတ္က နိဂဏၭ၏တပည့္ဟု
အသိအမွတ္ ျပဳေနၾကတယ္၊ ယခု ဘယ္သူ႕တပည့္ဟု မွတ္ရမွာလဲ။
ဥပါလိ။ ။ ေနရာမွ ထၿပီးလွ်င္ ဗုဒၶဘက္သုိ႔ လက္အုပ္ခ်ီ၍
“ဘယ္သူ႕တပည့္ဆုိတာ သိခ်င္ရင္ နားေထာင္ပါ”ဟု ေျပာ၍ ဗုဒၶ၏ဂုဏ္ေတာ္တုိ႔ကုိ ဆယ္ဂါထာေလာက္
ထုတ္ေဖာ္ရြတ္ျပကာ ထုိဗုဒၶ၏ တပည့္သာ၀က ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျပာျပေလသည္။
ဆရာႀကီး။ ။ ယခုမွ တပည့္ျဖစ္လာတယ္, အရွင္ေဂါတမ၏ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကုိ
ဘယ္တုန္းက ဂါထာစီကံုးထားသလဲ။
ဥပါလိ။ ။ပန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးပံုထားတဲ့ ပန္းပံုႀကီးကုိ
ေတြ႕ရေသာအခါ အဆင္သင့္ေကာက္ယူကာ ဆန္းၾကယ္ေသာ ပန္းကံုးျဖစ္ေအာင္ ကံုးလုိက္႐ံုသာ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔
ဗုဒၶျမတ္စြာ၌ ဂုဏ္ေတာ္ေတြ တစ္ပံုႀကီးရွိေနမွေတာ့ ထုိ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကုိ ေကာက္ကာငင္ကာ
ဂါထာစီကံုးလုိက္ ႐ံုပါပဲ၊ ဂုဏ္ေတာ္ပန္းေတြကုိ ရွာေဖြေနဖုိ႔ မလုိပါဘူး။
ဆရာႀကီးျဖစ္ပံု ဆရာႀကီးသည္ ထုိသုိ႔ ဥပါလိ၏ ဗုဒၶအေပၚ၌ ႐ုိေသေလးစား
သြားရျခင္းကုိ မခံခ်င္လွေသာ ေဒါသစိတ္, ဥပါလိအိမ္သုိ႔ (၅၀, ၆၀) အျခံအရံျဖင့္ ၀င္ေရာက္
စားေသာက္ေနက် ျဖစ္ေသာ္လည္း နက္ျဖန္က စ၍ မစားရေတာ့ဘဲ မိမိ၏ ထမင္းအုိးႀကီး ကဲြရ၍ ၀မ္းနည္းလွေသာ
ေသာကစိတ္တုိ႔ျဖင့္ အတြင္း၌ ပူေလာင္ကာ စိတၱဇအပူဓာတ္သည္ ႏွလံုးကုိ ဟပ္ေတာ့၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္
ႏွလံုးေသြး ေၾကမြလ်က္ အထက္သုိ႔ ေလပင့္ကာ ေသြးအန္၍ လဲရွာေလသည္၊ ထုိ႔ေနာက္ အေတာ္ၾကာလွ်င္
ထုိေရာဂါျဖင့္ ဆံုးရွာေလေတာ့သည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ဤ၀တၳဳ၌ မွတ္သားဖြယ္ အခ်က္ေတြ မ်ားလွ၏၊
မိမိက ျပည့္စံုေသာ ဆရာသမား မဟုတ္သူသည္ မိမိ၏ ဒကာ ဒကာမမ်ားကုိ ျပည့္စံုေသာ ဆရာသမားတုိ႔ႏွင့္
ေတြ႕မည္ကုိ ႀကိဳတင္၍ စုိးရိမ္ေနတတ္၏၊ အကယ္၍ မိမိ ဒကာ ဒကာမတုိ႔သည္ ကုိယ့္ထက္သာေသာ ဆရာသမားကုိ
ကုိးကြယ္သြားၾကလွ်င္ နိဂဏၭဆရာႀကီးကဲ့သုိ႔ ျဖစ္တတ္၏၊ ထုိသုိ႔ မျဖစ္ရေလေအာင္ ဆရာလုပ္သူတုိင္း
အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ႏုိင္ေသာ ဒကာ ဒကာမထက္ မိမိကုိယ္ကုိသာ အားကုိးသင့္ ၾကပါသည္။