ဆရာေကာင္းထံ နည္းခံပါ
ဆရာကင္း၍ ဘာသႏၲရသင္ယူျခင္း၌ ပ်က္စီးဖြယ္မ်ားေၾကာင္းကို
ျပ၍ ဆရာေကာင္းမ်ား၏ ၾသ၀ါဒမကင္းေသာ ဘာသႏၲရသင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမပ်က္စီးေၾကာင္းကို ျပခဲ့ပါၿပီ၊
ထို႔ေၾကာင့္“ဂဏန္းသခ်ၤာႏွင့္ ဘာသႏၲရတို႔ကို (သာသနာထိန္းသိမ္းမည္ဟူေသာ သမၼာဆႏၦျဖင့္)
သင္ယူၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ အေလးျပဳေလာက္ေသာ ဆရာ သမားမ်ား အထံ၌ နည္းခံ သင္ယူမွသာ ရည္ရြယ္ခ်က္
အထေျမာက္ စရာရွိသည္”ဟု မွတ္ခ်က္တစ္ခု ရေနပါသည္၊ ထုိမွတ္ခ်က္သည္ မွန္လွေပ၏၊
မိမိသည္ပင္ အေလးျပဳေလာက္ေသာ ဆရာအဆက္ဆက္အထံ၌
နည္းခံသင္ယူ၍ ဆံုးမၾသ၀ါဒႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္နည္းကိုပါ လက္ေတြ႕ ရခဲ့ေသာေၾကာင့္ ယခုအခါ စာေရးစာခ်၍
တိုက္တာအုပ္ခ်ဳပ္မႈတာ၀န္ကို ဆရာမ်ား၏ နည္းကိုမွီး၍ သိပ္သည္စြာ ေဆာင္ႏိုင္ပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္
မိမိ၏ ဆရာသမားမ်ားထံမွ နည္းရခဲ့ပံုကို အက်ဥ္းမွ် ျပပါဦးမည္။
မိမိသည္ ငယ္စဥ္ကစ၍ အေနအထိုင္ေကာင္းေသာ ဆရာသမား မ်ားႏွင့္ အဆင့္ဆင့္ ႀကီးပြားခဲ့ရ၏၊ ေရႊက်င္ဂိုဏ္းႀကီး၏
ဒုတိယ သာသနာပိုင္သည္ ေဘးေတာ္ ေတာ္စပ္၏၊ ျပခဲ့ေသာ ဥကၠ႒ မဟာ နာယကဆရာေတာ္မ်ားသည္ စာသင္ေပးေသာဆရာ
ၾသ၀ါဒေပးေသာ ဆရာမ်ား ျဖစ္ၾက၏၊ စာသင္သားဘ၀ျဖင့္ ပခုကၠဴသို႔ ေရာက္ေသာအခါ မဟာ၀ိသုတာရာမတိုက္ႀကီး၏
ဥကၠ႒ မဟာနာယက ဆရာေတာ္ သံုးပါးလံုးအထံ၌ကိုယ္တိုင္ သံုးႏွစ္ခန္႔မွ် စာဆိုခဲ့ရ၏၊ ရဟန္းသံုး၀ါ
အရတြင္ စာခ်အျဖစ္ျဖင့္ ဆရာေတာ္မ်ားက ခ်ီးေျမႇာက္ ေတာ္မူၾက၏၊
ထိုစဥ္က သံဃာေျခာက္ရာေက်ာ္ကို ဆယ္ပါးေလာက္က
တာ၀န္ယူ၍ စာခ်ရာတြင္ အငယ္ဆံုးစာခ် ျဖစ္ခဲ့၏၊ ထိုပခုကၠဴ ဆရာေတာ္မ်ား အထံ၀ယ္ (မႏၲေလး၌
ပို႔ခ်ေလ့မရွိေသာ) အထက္ နိကာယ္ႀကီးမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ဆိုရစဥ္က ဘုရားရွင္ႏွင့္တရားေတာ္မ်ားကို
အလြန္ ၾကည္ညိဳခဲ့၏၊ ပခုကၠဴတိုက္ႀကီး၀ယ္ စာခ်ဘုန္းႀကီး အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာအားႀကီးပံုကို
ကိုယ္ေတြ႕ သိခဲ့ရ၏၊ မိမိကိုကား အငယ္ဆံုးျဖစ္၍ အားလံုးကပင္ အေရးေပးၾကပါသည္။
မဟာဂႏၶာ႐ံု ဆရာေတာ္အထံ
(၁၄)ႏွစ္သားေလာက္က စ၍ စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုး ပထမ
မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္, ဒုတိယ မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္တို႔၏ အရိပ္ေအာက္သို႔ မၾကာခဏ ေရာက္ခဲ့၏၊
ပထမ ေရာက္ခ်ိန္ကား မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္ဘုရားသည္ လူေတြ႕မခံဘဲ သံုးႏွစ္ခန္႔မွ် တစ္ပါးတည္း
တရားက်င့္ခိုက္ ျဖစ္၏၊
ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ပတ္၀န္းက်င္ ကာရံထားေသာ မဟာသုခေခ်ာင္အတြင္း၀ယ္
တစ္ပါးတည္း သီတင္းသံုး ေတာ္မူ၏၊ (၈)နာရီေလာက္ ဆြမ္းပို႔သြားေသာ ဆရာေတာ္သည္ မိမိကို
ေခၚသြား၏၊ ေျခသံမၾကားေစႏွင့္ဟု သတိေပးေတာ္မူ၏၊ ေခ်ာင္အ၀သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ေသာ့ခေလာက္ကို
အသာဖြင့္၍ ၀င္သြားၾက၏၊
ဆရာေတာ္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေနက် ေနရာ၌ ယူလာေသာဆြမ္းခ်ိဳင့္ကို အသာခ်၍ မေန႔က ထားခဲ့ေသာ
ေဆးေၾကာၿပီးသား ဆြမ္းခ်ိဳင့္ကို ယူကာ ျပန္ထြက္ခဲ့ၾက၏၊ ဆရာေတာ္ကိုကား မေတြ႕ခဲ့ရေပ၊
ေခ်ာင္အ၀ ျပန္ေရာက္ေသာ္ (ဆြမ္းပို႔ထားခဲ့ပါေၾကာင္း အထိမ္းအမွတ္ျဖင့္) ဆြဲထားေသာ တံုးကေလးကို
သံုးခ်က္ေခါက္၍ တံခါးကိုေသာ့ခတ္ၿပီး ျပန္ခဲ့ရပါသည္။
တိတ္ဆိတ္ေသာ ေတာေက်ာင္း
ထိုအခ်ိန္၌ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္တကြ မဟာဂႏၶာ႐ံု
ေခ်ာင္ႀကီးသည္ ေတာေက်ာင္းပီသစြာ သာယာတိတ္ဆိတ္လွပါ၏၊ သက်သီဟ အားထုတ္ခိုက္ျဖစ္ေသာ ေျမာင္းျမဆရာေတာ္တို႔သည္
တိတ္ဆိတ္စြာ စာၾကည့္ေတာ္မူၾကသကဲ့သို႔ မိမိလည္း ေျမဇလံုႀကီး၀ယ္ သက္သတ္လြတ္ဟင္းမ်ားကို
ထည့္၍ သံဃာေတာ္မ်ား စားသကဲ့သို႔ တင္ပလ’င္ေခြ၍ စားရ၏၊ ဆြမ္းလုတ္ျပင္ပံုကို အနားမွ ဒန္ပူစားေနေသာ
(ဒုတိယ မဟာဂႏၶာ႐ံု) ခ်မ္းေအးဆရာေတာ္ဘုရားက အၿမဲ သင္ျပေတာ္မူ၏။
မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္ဘုရားသည္ မိမိရဟန္းျဖစ္ခါနီးအခ်ိန္၀ယ္
တစ္ပါးတည္း ေနရာမွ ထြက္ေတာ္မူခဲ့၍ အေတာ္ၾကာေပၿပီ၊ ထိုအခါ၌ မိမိ၏ ရဟန္းျဖစ္ေရးကို မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္ႏွင့္
ခ်မ္းေအး ဆရာေတာ္ႀကီး ႏွစ္ပါးလံုးပင္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္ေတာ္မူၾကပါသည္၊ ပထမ မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္
ဘုရားသည္ မိမိအား ေနာက္ဆံုး ဥပဇၩာယ္ျပဳ၍ ထိုႏွစ္မွာပင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူပါသည္၊ ဒုတိယမဟာဂႏၶာ႐ံု
ခ်မ္းေအးဆရာေတာ္ဘုရား ႀကီးကား မိမိ၏ ေနရာမွာပင္ မိမိသံဃာမ်ား၏ အျပဳအစုကိုခံေတာ္မူကာ
သက္ေတာ္ (၉၁)ႏွစ္မွာပ်ံလြန္ေတာ္မူပါသည္။
ဆရာမ်ားထံမွ အက်ိဳးရ
မႏၲေလး မဟာ၀ိသုဒၶါ႐ံုတိုက္မွ အေျခခံစာသင္နည္းႏွင့္
ပါဠိအ႒ကထာ သြားလာနည္းကို ရခဲ့၍ ပခုကၠဴတိုက္ႀကီးမွ နိကာယ္မ်ားစြာ မဟာသမုဒၵရာကူးခတ္နည္းကို
ရခဲ့ပါသည္၊ ထိုပခုကၠဴတိုက္ႀကီး၌ မပ်င္မရိ စာခ်ျခင္း, လက္ေအာက္စာခ်အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာအားႀကီးျခင္း
အေလ့အထကိုလည္း ဓာတ္ခံတစ္ခုအေနအားျဖင့္ ရခဲ့ပါသည္၊
မဟာ၀ိသုဒၶါ႐ံုတိုက္၀ယ္ သူငယ္ဘ၀မွ စ၍ စီမံအုပ္
ခ်ဳပ္သမွ်ကို လိုက္နာခဲ့ျခင္း, ပခုကၠဴေနစဥ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ စာခ်ပုဂၢိဳလ္တို႔တြင္ ကိုယ္တိုင္
ပါ၀င္ခဲ့ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ တိုက္ႀကီးႏွစ္တိုက္မွ တိုက္တာအုပ္ခ်ဳပ္နည္းကိုလည္း ရခဲ့ပါသည္၊
မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ ေယာဂီသံဃာေတာ္မ်ားမွလည္းေကာင္း,
ေျမာင္းျမ ဆရာေတာ္မ်ား အထံမွလည္းေကာင္း သကၤန္းအေသြးေရာင္ ရင့္ရင့္၀တ္ျခင္း, မတိုမရွည္
ညီညီ၀တ္ျခင္း, အသံက်ယ္က်ယ္ မေျပာဆိုရျခင္းဟူေသာ အေလ့အက်င့္မ်ားကို ၀ါသနာပါေအာင္ ရခဲ့ပါသည္၊
ထိုဆရာေတာ္အားလံုးအထံမွ ဒါယကာ ဒါယိကာမတို႔ကို
ေျမႇာက္လည္းမေျမႇာက္, ႏွိပ္လည္း မႏွိပ္ဘဲ ေမတၱာ က႐ုဏာမွန္မွန္ျဖင့္ ေဟာေျပာဆံုးမျခင္း
အေလ့အထကို ရခဲ့ပါသည္၊ ရရွိေသာ ပစၥည္းလာဘ္မ်ားကို““မိမိဖို႔””ဟု သေဘာမထားဘဲ တိုက္တာသံဃာ
အားလံုး, ေက်းဇူးမ်ားသူအားလံုးကို ေ၀ငွသံုးစြဲျခင္း အေလ့အထကိုလည္း ထိုဆရာသမားအားလံုးအထံမွပင္
ရခဲ့ပါသည္၊
တိုက္တာ-ေက်ာင္းမ်ားကို ဆရာလုပ္၍ အုပ္ခ်ဳပ္မည့္
ပုဂၢိဳလ္တိုင္း ဆရာသမားမ်ား၏အထံမွ အလားတူ နည္းေကာင္းမ်ား ရေအာင္ ႀကိဳးစားထိုက္ၾကသည္
မဟုတ္ပါေလာ။
မိမိ၏ ဆႏၵ
ဤသို႔လွ်င္ မိမိသည္ ၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္းဆရာေတာ္
ဘုရားမ်ား၏ အရိပ္အာ၀ါသ, ေရႊက်င္ဂိုဏ္းဆရာေတာ္မ်ား၏ အရိပ္အာ၀ါသ, ပခုကၠဴ မဟာ၀ိသုတာရာမတိုက္ႀကီး၏
အရိပ္အာ၀ါသ၀ယ္ ေအးျမေပ်ာ္ရႊင္စြာ အက်င့္စာရိတၱႏွင့္ အထက္တန္း နိကာယ္ႀကီးမ်ားကို လက္ေတြ႕ရခဲ့ေသာ
ေၾကာင့္ ““မိမိအျမင္မွာ ႏိုင္ငံေရး ဘာသာေရးအတြက္ တစ္မ်ဳိးႀကီး ျဖစ္ေနေလသလား””ဟု မေျပာတတ္ပါ၊
ျပဳျပင္လိုေသာ ဆႏၵကား အလြန္ျပင္းျပလၽက္ ရွိပါသည္၊ ျပဳျပင္လိုေသာ ဆႏၵ ျပင္းျပလွေသာ
ေၾကာင့္ပင္ တစ္ပါးတည္း စြမ္းႏိုင္သမွ်၊ ေရးသားပို႔ခ် အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းျဖင့္ ျပဳျပင္ခဲ့သည္မွာ
အေတာ္ၾကာ၍ အေတာ္လည္း အရာထင္ပါၿပီ၊
မိမိ၏ေက်ာင္းတိုက္သံဃာသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္(ေခတ္အလိုက္)
ေက်နပ္ဖြယ္ အေနအထိုင္ျဖင့္ ညႊန္ျပသမွ်ကို လိုက္နာၾကပါသည္၊ မိမိ၏ က်မ္းစာကိုလည္း လူေရာ
ရွင္ပါ အေတာ္မ်ားစြာက လကၡံၾကသည္၊
ထိုေၾကာင့္““ယခု အေျခအေနထက္ တိုးခ်ဲ႕၍ ႏိုင္ငံအက်ိဳး,
သာသနာေတာ္ အက်ဳိးကို ရြက္ေဆာင္ႏိုင္လွ်င္ ေကာင္းေလစြ””ဟု အၾကံျဖစ္ေနသည္မွာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ၊
ဘာ့ေၾကာင့္နည္း?၊ ေလးဖက္ ေလးဌာန ႀကိဳးစားၾကပါလ်က္ သာသနာမတိုးတက္ေသာေၾကာင့္တည္း။