Sunday, April 20, 2014

ဘာသာေသြး အပိုင္း (၄၁) သာသနာျပဳဒကာမ်ားသိဖြယ္ (မအပ္ေသာေငြ)




မအပ္ေသာေငြ

မကိုင္ေကာင္း မသုံးစြဲေကာင္း မစီမံေကာင္းေသာေၾကာင့္ “ဘုန္းႀကီး ရဟန္း သာမေဏတုိ႔အား ေငြမအပ္”ဟု ေျပာစမွတ္ျပဳၾကသည္၊ ထုိသို႔ မအပ္ျခင္းမွာလည္း ဘုရားရွင္က ၀ိနည္းေတာ္၌ မကိုင္ဖုိ႔ရန္ မသုံးဖို႔ရန္ မစီမံဖို႔ရန္ တားျမစ္ထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္၊

ခ်ဲ႕ဦးအံ့-ေရႊ ေငြမ်ားကို ကိုင္လွ်င္ “အနာမာသဒုကၠဋ္”ဟု ပညတ္ေတာ္မူ၏၊ [အနာမာသ-မသုံး  သပ္ေကာင္း မကိုင္ေကာင္းပါဘဲ သုံးသပ္ျခင္း, ကိုင္ျခင္းေၾကာင့္ အျပစ္ သင့္အပ္ေသာ+ဒုကၠဋ္အာပတ္၊ သာမေဏမ်ားကုိင္လွ်င္ ဒဏ္ထုိက္၏၊ သဲဒဏ္, ေရဒဏ္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ရမည္-ဟူလုိ]

ေငြကို ကပၸိယအထံ မအပ္ႏွံဘဲ ဘုန္းႀကီး ရဟန္း သာမေဏအား တိုက္႐ုိက္လွဴဒါန္းသည္ ကို လက္ျဖင့္ (သပိတ္ျဖင့္) ခံယူမႈ, ႏႈတ္ျဖင့္ (အင္းဟု) ခံယူမႈ,              လက္ ႏႈတ္မပါဘဲ စိတ္ျဖင့္ သေဘာက်မႈ တစ္ခုုခုျပဳလွ်င္ နိႆဂၢိယပါစိတ္အာပတ္ဟု ပညတ္ေတာ္မူ၏၊ [နိႆဂိၢယ-ထုိေငြကုိ ၀ိနည္းထုံးစံအတုိင္း စြန္႔ရမည္၊ ပါစိတ္အာပတ္လည္း သင့္သည္ဟု ဆုိလုိသည္၊]

ေငြကုိင္းမွု အျပစ္က သာ၍ႀကီး၏၊ ထုိေငြျဖင့္ ဆြမ္း၀ယ္လွ်င္, ေက်ာင္းေဆာက္လွ်င္ ထုိပစၥည္းကုိ သုံးစြဲသူအားလုံး သုံးစြဲတုိင္း သုံးစြဲတုိင္း ဒုကၠဋ္အာပတ္ ထပ္၍ ထပ္၍သင့္၏၊

လူတုိ႔က လူလုိ၍ မဟုတ္ဘဲ မိမိက အလွဴခံေသာေၾကာင့္ လူသည္ကုိ လက္ခံ သာယာလွ်င္လည္း ဤအာပတ္ပင္တည္း၊ သုိ႔ေသာ အလွဴခံမွုေၾကာင့္ ဒုကၠဋ္အာပတ္တစ္မ်ဳိးတုိးသြားသည္၊ ဤသုိ႔ ေငြႏွင့္စပ္၍ မအပ္ေသာ နည္းမ်ားကုိ သိထားျပီးလွ်င္ အပ္ေသာနည္းကုိလည္း မွတ္သားၾကပါ။

                   ေငြမွျဖစ္ေသာ ပစၥည္း

အလွဴဒါန ျပဳရာ၌ ေငြပါလွ်င္ “ထုိေငြကုိ ငါမသာယာ” ဟု စိတ္က ပယ္ထားပါ၊ ထုိ ေငြကုိ ေက်ာင္းသားစေသာ ကပၸိယထံေရာက္၍ ကပၸယလုပ္သူက (တစ္ဆယ္ျဖစ္လွ်င္ ) “တစ္ဆယ္တန္း အပ္ေသာ ပစၥည္းကုို ေတာင္းပါ ” ဟု ေလွ်ာက္လွ်င္ ခဲတံ စေသာ ပစၥည္းကုိ  ေတာင္ယူႏုိင္၏၊ [“ထုိေငြျဖင့္ ခဲတံ ၀ယ္ေပးပါ စသည္ျဖင့္ကား မစီမံေကာင္း] တစ္စုံတစ္ေယာက္က ေငြလာလွဴလွ်င္ “ေငြမအပ္ ” ဟုပယ္ပါ၊

ကပၸိယဘယ္မွာလဲဟု ေလွ်ာက္၍ ကပၸိယထံ အပ္ႏွံၿပီးလွ်င္ “အလုိရွိေသာအခါ အပ္ေသာပစၥည္းကုိ အလွဴခံရစ္ပါ ” ဟု ေလွ်ာက္လွ်င္ ထုိကပၸိယထံ အပ္ေသာပစၥည္းကုိ ေတာင္းေကာင္း၏၊ လွဴသူက မေလွ်ာက္ဘဲ ကပၸိယကေလွ်ာက္လွ်င္လည္း ကပၸိယထံ ေတာင္းေကာင္း၏၊

 “ေငြကုိ မအပ္ဘူး” ဟု ပယ္ေသာအခါ အလွဴရွင္က ကပၸိယထံ မလႊဲေတာ့ဘဲ “တပည့္ေတာ္ထံ အပ္ေသာ ပစၥည္းကုိ အလွဴခံပါ” ဟုေလွ်ာက္လွ်င္လည္း ထုိအလွဴ႕ရွင္ထံ အပ္ေသာပစၥည္းကုိ ေတာင္းယူေကာင္း၏။

ကပၸိယအထံ လႊဲအပ္ရျခင္းသည္ အလွဴ႕ရွင္ႏွင့္ အလွဴခံ ဘုန္းႀကီးတုိ႔က ေနရပ္ခ်င္ မတူၾကသျဖင့္ အလုိရွိလွ်င္ အလြယ္တကူ မရမည္စုိေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္၏၊ တစ္ရပ္တည္း ျဖစ္လွ်င္ “မိမိအထံေတာင္းပါ ” ဟုေလွ်ာက္ျခင္းက သာ၍ စိတ္ခ်ရသည္။

          သာသနျပဳ သတိ

ဘုရားရွင္သည္ ေငြႏွင္စပ္၍ ဤမွ်ေလာက္ တင္းတင္း  ၾကပ္ၾကပ္ ပညတ္ေတာ္မူထားပါသည္၊ သုိ႔ပါလ်က္ ယခုအခါ အလွဴဒကာတုိ႔သည္ ေငြကုိေပါ႔ေပါ႔ဆဆ လွဴလုိက္ၾက၏၊ နဂုိယ္က ကပၸိယထံ အပ္၍ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ လွဴလုိက္ေစကာမူ ကပၸိယလုပ္သူက မေလွ်ာက္တတ္လွ်င္လည္း မအပ္ျဖစ္ျပန္၏၊

ကပၸိယက ေလွ်ာက္တတ္ေစကာမူ အလွဴခံပုဂၢဳိလ္က “ထုိေငြကုိ မည္သည္႔ေနရာ ထားလုိက္” ဟု လည္းေကာင္း, “ထုိ ေငြျဖင့္ မည္သည္႔ပစၥည္းကုိ ၀ယ္ေပးစမ္း” ဟု လည္းေကာင္း စီးမံလွ်င္လည္း မအပ္ျဖစ္ျပန္၏၊

သာ၍သနားဖြယ္ ေကာင္းသည္ကား မိဘတုိ႔သည္ သားရဟန္း သားကုုိရင္ စာသင္သြားရာ၌ ဆင္းရဲမည္စုိ၍ သား၏ေသတၱာထဲမွာ ေငြထည့္ လုိက္ရွာၾက၏၊ ဘုန္းၾကီး၏ ဖခမည္းေတာ္သည္ပင္ ဘုန္းၾကီးေသတၱာ ထဲ၌ စာသင္သြားစဥ္က ထည့္လုိက္ရွာပါေသးသည္၊ ဤေနရာက ေန၍ မိိမိ၏ ဖခမည္းေတာ္အား မိမိ၏ သာသနာျပဳပါရမီကုိ အမွ်ေပးပါသည္။

ေငြသည္အဆိပ္

ထုိသုိ႔ ေသတၱာထဲ၌ ထည့္လိုက္သည္က စ၍ ထုိေငြသည္ အဆိပ္ ပမာ ေလာင္ပါေတာ့၏၊ ထုိေငြျဖင့္ ဆြမ္း၀ယ္စားလွ်င္ အဆိပ္ကုိပင္ စားရျခင္း ျဖစ္ေတာ့၏၊ “ဘယ့္ႏွယ္လဲ မိဘတုိ႔...ခ်စ္လွစြာေသာ သား ကုိ အဆိပ္ခပ္၍ သတ္ရာ မေရာက္ပါေလာ” ထုိမွ်ေလာက္ အျပစ္မ်ား ေသာေၾကာင့္ပင္ ေငြအလွဴခံမႈကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ဒုတိယ သံဂါယနာ တင္ရသည္အထိ ေရွးေရွးက ရဟႏၲာမ်ား ေၾကာင့္ၾကမ်ားေတာ္မူခဲ့ၾက ပါသည္၊ [အနာဂတ္သာသနာေရးစာအုပ္၌ ဒုတိယသံဂါယနာတင္ခန္း ကုိ ျပန္၍ၾကည့္ပါ၊]

ထုိ႔ေၾကာင့္ သာသနာ့၀န္ေဆာင္တုိက္ၾကီး တည္၍ အနာဂတ္သာသနာ ျပဳလုိေသာ ဒါယကာ ဒါယိကာမတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔ လည္း သာသနာျပဳနည္းကုိ နားလည္ေအာင္, ေက်ာင္းတုိက္၏ ေဂါပက အဖြဲ႕ကုိလည္း နားလည္သူမ်ား စုေပါင္း၍ ဖြဲ႕ထားႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစား မွသာ ဘုရားအလုိေတာ္က်ေသာ သာသနာျပဳ ျဖစ္ႏုိင္မည့္ အေၾကာင္း ကုိ ေကာင္းေကာင္း သတိျပဳၾကပါေလ။
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ