ဆရာကင္း၍ပ်က္စီးရျခင္း
ဘာသႏၲရသင္၍ ပ်က္စီးရာ၌ အေျခခံကို စဥ္စားဖို႔
လိုပါသည္၊ ဘာသႏၲရ သင္ၾကရာ၌ မိမိကို ဆိုဆံုးမမည့္ ဆရာသမားႏွင့္ ကင္းကြာ၍ ေနရသူက မ်ားပါသည္၊
တခ်ိဳ႕မွာလည္း လူဝတ္ေၾကာင္မ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာ ၍ သင္ယူရပါသည္၊ အဂၤလိပ္စေသာ ဘာသာမ်ား၌
ဘုရားေဟာေတာ္မူ အပ္ေသာ ပိဋကတရားေတာ္မ်ားကဲ့သို႔ သဒၶါတရား တိုးပြားေစႏိုင္ေသာ သခၤန္းစာမ်ား
မရွိပါ၊
ေလာကဆိုင္ရာ အေတြးအေခၚ ႀကံလံုး ဖန္လံုးေတြသာ
အမ်ားအျပား ပါရွိပါသည္၊ ဤသို႔ ဆရာႏွင့္ ကင္းကြာေနလွ်င္ အဂၤလိပ္စာသင္သူ မဟုတ္ေသာ္လည္း
ပ်က္စီးတတ္ပါေသး၏၊ ဤစကားႏွင့္ စပ္၍ ဆကၠအဂၤုတၲိဳရ္, ဒုတိယပဏၰာသက, မဟာဝဂ္, ဟတၳိသာရိပုတၲသုတ္ကို
ၫြန္ျပလိုပါသည္၊။
“ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားကိုေသာ္လည္းေကာင္း,
အေလးျပဳေလာက္ေသာ (ဆရာစေသာ) သီတင္းသံုးေဖၚကို
လည္းေကာင္း မွီ၍ ေနခိုက္ဝယ္ ေကာင္းေသာ အလုပ္ကိစၥ၌ ေမြ႕ေလွ်ာ္၏၊ မိမိထက္ ႀကီးသူတို႔
အေပၚ၌ ႐ိုေသစြာ မိမိကို ႏွိပ္ခ်၏၊ အလြန္ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ေန၏၊
ျမတ္စြာဘုရားမွ လည္းေကာင္း ဖဲခြာ၍ အျခားရဟန္းမ်ားႏွင့္ျဖစ္ေစ, ဘိကၡဳနီ ဥပါသကာ ဥပါသိကာမ
တိုႏွင့္ ျဖစ္ေစ, မင္း မွဴးမတ္တို႔ႏွင့္ ျဖစ္ေစ, တတၳိဆရာ တတၳိတပည့္တို႔ႏွင့္ (ဘာသာျခားဆရာ
ဘာသာျခားတပည့္တို႔ႏွင့္) ျဖစ္ေစ ေရာေရာ ေႏွာႏွာ ေနေသာအခါ ထိုသူတို႔ႏွင့္ စကားမ်ိဳးစံုေျပာလွ်က္
ေနရေသာေၾကာင့္ ကိေလသာရာဂ ထၾကြ၍ သိကၡာခ်လွ်က္
လူထြက္ေလသည္” [ထိုမိစၦာအယူဝါဒကိုလည္း ယူသြားတတ္ပါေသး၏၊]
ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ ဆရာကင္း၍ အျခားသူမ်ားႏွင့္
ေရာေရာ ေႏွာေႏွာ စကားေျပာလွ်က္ ေနတတ္သူမွာ ဈာန္ရၿပီးျဖစ္ေစကာမူ လူထြက္တတ္သည္ဟု အရွင္ေကာ႒ိကမေထရ္က
အျခားရဟန္းမ်ားကို ေျပာျပပါသည္၊
ထို႔ေၾကာင့္ သဒၶါတရား မတိုးပြားေစႏိုင္းေသာ သာသႏၱရကို သင္သူမွာ ေတာ္ေတာ္တန္တန္ သဒၶါအေျခခံရွိ႐ံုျဖင့္
စိတ္မခ်ရေၾကာင္း, လူမထြက္ေသာ္လည္း ဘုရား တရား သံဃာမ်ား၌ ယံုၾကည္မႈ ေလးစားမႈ နည္းသြားတတ္ေၾကာင္းကို
ဤပါဠိေတာ္ စာေတြ႕, ယခုေခတ္ လက္ေတြ႕အားျဖင့္ ေကာင္းေကာင္းႀကီး သေဘာ ေပါက္ထားသင့္ၾကပါသည္။
အေျခခံေကာင္းလွ်င္
မပ်က္
ဘာသာအမ်ိဳးမ်ိဳးကို သင္ယူတတ္ေျမာက္ေသာ္လည္း
ပ်က္စီးမသြားဘဲ သာသနာ့တာဝန္ကို ပို၍ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုလည္း ေတြ႕ႏိုင္ေပသည္၊
(၁) ပထမ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူ၍ ဒုတိယေရႊက်င္သာသနာပိုင္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ မဟာဝိသုဒၶါ႐ံုဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ ေဝဒက်မ္းတတ္
ျဗာဟၼဏ တို႔ကို ေခၚ၍ သကၠတဘာသႀကို သင္ယူေတာ္မူ၏၊ တတ္ကြ်မ္းေတာ္ မူေသာအခါ သဒၵါဘက္၌ အျမင္က်ယ္လာ၍ ထိုအခ်ိန္က ပညာရွိ အမ်ား ေလးစားေလာက္ေသာ ဝိသုဒၵါ႐ံုသုတ္နက္က်မ္းႀကီးကို
စီရင္ေတာ္မူသည္၊ ပရမတၳသ႐ူပ-ဆိဒၵပိဓာနနီ စေသာက်မ္းမ်ား ကိုလည္း စီရင္ေတာ္မူ၏၊ ေရႊက်င္ဂိုဏ္းႀကီးကိုလည္း
အထက္ ေအာက္ က်ယ္ျပန္႔ေစေတာ္မူသည္။
(၂) ဘုန္းႀကီး၏ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ
ေရႊက်င္ နိကာယဥကၠ႒ မဟာနာယက, အဂၢမဟာပ႑ိတ, သက်သီဟ ဓမၼာစရိယ, အဘယာရာမေရႊဂူဆရာ ေတာ္သည္
ထို မဟာဝိသုဒၶါ႐ံု ဆရာေတာ္ႀကီး အထံ၌ သကၠတဘာသာကို ေလ့လာေတာ္မူ၏၊ ထို႔ေနာက္ ဆရာေတာ္ႀကီးလက္ထက္၌ပင္ အိႏၵိယသို႔ၾကြ၍
ပ႑ိတ္ ျဗာဟၼဏတို႔အထံ ထပ္မံ ေလ့လာျပန္၏၊ (အဂၤလိပ္စာကိုလည္း နည္းနည္းပါးပါး ေလ့လာေတာ္မူ၏၊
ထိုကဲ့သို႔ ေလ့လာ၍ အရာရာ ဉာဏ္အျမင္ က်ယ္ျပန္႔လာရကား
ပါဠိ သကၠတ နည္းမ်ိဳးစံုပါေသာ အဘိဓာန္နိႆယ, ေမာဂၢလႅာန္နိႆယ, အမရေကာသနိႆစေသာ က်မ္းတို႔ကို
ေရးသားေတာ္မူခဲ့၏၊ ထိုက်မ္းမ်ားသည္ ယခုအခါ
စာခ်ဘုန္းေတာ္ႀကီး ခတ္မ်ားမ်ား၏ လက္စြဲမ်ား ျဖစ္ၾကေပသည္။
(၃) ေရႊက်င္နိကာယဥကၠ႒ မဟာနာယကç အဂၢမဟာပ႑ိတ
ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ေညာင္တုန္းၿမိဳ႕ ေရႊဟသၤာေတာ္ရ ပထမဆရာေတာ္ သည္ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ သကၠတ၌ ကြ်မ္းက်င္ေတာ္မူ၏၊
ထိုဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးသည္ မဂၤလာလက္စြဲ စေသာ လူအမ်ားသံုး က်မ္းစာ, (သကၠတသံုး မ်ားစြာျဖင့္)
အလကၤာနိႆယစေသာ သာသနာဝင္ က်မ္းစာတို႔ကို စီရင္ေတာ္မူခဲ့၏၊ အနာဂတ္သာသနာအတြက္ ေရႊဟသၤာေက်ာင္းတိုက္ႀကီးကိုလည္း
ခိုင္ၿဖီးတည့္မတ္ သတ္ယပ္ေစ ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
(၄) အဂၢမဟာပ႑ိတ, သက်သီဟ ဓမၼာစရိယ, မင္းကြန္း
ဝိဇၨာလကၤာရေခ်ာင္ အရွင္သုႏၵရာဘိဝံသ ဆရာေတာ္သည္ အိႏၵိယသို႔ၾကြ၍ ဟိႏၵဴ, သကၠတ, အဂၤလိပ္ဘာသာမ်ားကို
ေလ့လာေတာ္မူ၏၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္ေရာက္ေတာ္မူေသာ အခါ ေျမာက္ပိုင္းဗုဒၶဘာသာ တို႔၏
ဗုဒၶဝင္ဟု ေခၚေသာ လလိတဝိတၳာရသုတၲန္ကို ျမန္မာျပန္၍ ေရးသားေတာ္မူပါသည္။
(၅) ေရႊက်င္နိကာယဥကၠ႒ မဟာနာယက, အဂၢမဟာပ႑ိတ,
သက်သီဟဓမၼာစရိယ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ စည္ရွင္ဆရာေတာ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌လည္းေကာင္း, အိႏၵိယ၌လည္းေကာင္း
ဟိႏၵဴ, သကၠတ, အဂၤလိပ္ဘာသာတို႔ကို သင္ယူေတာ္မူ၏၊ ေရႊက်င္ဂိုဏ္းႀကီး၏ တာဝန္ကိုလည္း အထူးေဆာင္ေတာ္မူ၏၊
မိမိ၏ လက္႐ံုးတပည့္တစ္ပါး ျဖစ္ေသာ သက်သီဟဓမၼာစရိယ ပထမေက်ာ္ အရွင္နႏၵပ႑ိတကိုလည္း ဗာရာဏသီသို႔
ေစလႊတ္၍ ဟိႏၵဴ, သကၠတ, အဂၤလိပ္စာတို႔ကို သင္ယူေစေတာ္မူပါသည္။
(၆) ဘုန္းႀကီး၏ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ေရႊက်င္နိကာယ(ဒုတိယ)
ဥကၠ႒ မဟာနာယက, အဂၢမဟာပ႑ိတ, သက်သီဟ ဓမၼာစရိယ, ေျမာင္းျမ ဆရာေတာ္သည္ ျမန္မာႏို္င္ငံ၌လည္းေကာင္း,
အိႏၵိယႏိုင္ငံ၌ လည္းေကာင္း ဟိႏၵဴ, သကၠတ, အဂၤလိပ္ဘာသာတို႔ကို သင္ယူေတာ္မူ၏၊ ယခုအခါ
ေရႊက်င္ဂိုဏ္းႀကီး၏ တာဝန္ကို အထူးေဆာင္ေတာ္မူ၏၊ ေျမာင္းျမၿမိဳ႕ ပေဇၨာတာ႐ံုတိုက္၏ နာယက
ဓမၼာစရိယျဖစ္ေသာ မိမိ၏ တပည့္ရင္း အရွင္ဉာဏိကကိုလည္း ပေဇၨာတာ႐ံုေက်ာင္းတိုက္ကို တိုးခ်ဲ႕
သင္ျပႏိုင္ဖို႔ရန္ အိႏၵိယသို႔ ေစလႊတ္၍ ယခုအခါ ဟိႏၵဴ, သကၠတ, အဂၤလိပ္ ဘာသာတို႔ကို အထက္တန္းေရာက္ေအာင္ ေလ့လာေစေတာ္မူ၏။
ဤကား ဘုန္းႀကီး ေကာင္းေကာင္းသိထားေသာ ေရႊက်င္ဂိုဏ္း
ႀကီး၏ ဥကၠ႒ဆရာေတာ္မ်ား ဘာသႏၱရေလ့လာပံုျဖစ္၏၊ ထိုဆရာေတာ္ မ်ားကဲ့သို႔ အျခားဂိုဏ္းမွာလည္း ဘာသႏၱရ တတ္ေျမာက္၍
သာသနာ့ တာဝန္ကို ေဆာင္ေနေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကို ၾကားဖူးပါ၏။ အေသခ်ာ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္
မေဖာ္ျပဘဲ ထားပါသည္၊ “ထို ဆရာေတာ္မ်ားသည္ ဘာသႏၱရကို ေလ့လာတတ္ေျမာက္ၾကပါလ်က္ ဘာ့ေၾကာင့္
ေဖာက္ေဖာက္ျပန္ျပန္ မရွိၾကသလဲ”ဟု စဥ္းစားထိုက္ ေမးျမန္းထိုက္၏၊
ထိုဆရာေတာ္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံျခားသို႔ ေရာက္ေနေစကာမူ
ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ ဩဝါဒကို နာယူၿမဲ နာယူေနၾက၏၊ ပိဋက၌ ကြ်မ္းက်င္ရကား သာသနာေတာ္ဝယ္
သဒၶါတရား အေျခစိုက္ၿပီး ျဖစ္၏၊ ရည္ရြယ္ရင္းကလည္း ”ဘာသႏၱရကို ေလ့လာ၍ ထိုဘာသႏၱရမွ ယူသင့္ရႀကို
ယူၿပီးလွ်င္ ပါဠိဘာသႀကို တန္ဆာဆင္မည္”ဟု ရည္ရြယ္ရင္းျဖစ္၏၊
ထိုေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ထိုဆရာေတာ္မ်ား ယိမ္းယိုင္ျခင္း
မရွိဘဲ သာသနာ့တာဝန္ေဆာင္အျဖစ္ျဖင့္ ခိုင္ၿမဲေတာ္မူၾကသည္ဟု အေျဖထြက္ပါသည္၊ [ထိုကဲ့သို႔ဝန္ေဆာင္ေကာင္း
ပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးကို သာသနာေတာ္ ရရွိျခင္းအတြက္ ဝန္မေဆာင္လိုေသာ ဘာသႏၱရတတ္ကြ်မ္းသူအမ်ား
ပ်က္သြားျခင္း၌ ဝမ္းမနည္းထိုက္ ေတာ့ပါ၊]