Saturday, April 6, 2013

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၄၉) (အတြယ္အတာ ရွိေနေသးသမွ် နိဗၺာန္မေရာက္ေသးဘူး)




အဲဒီေတာ့ ေရွးဦးစြာ မွတ္ရမွာက တို႔တစ္ေတြ အတြယ္အတာ ရွိေနေသးသမွ် နိဗၺာန္မေရာက္ေသးဘူးဆိုတာ မွတ္ထားရမယ္၊ အတြယ္အတာ ကင္းျပတ္သြားၿပီ ဆိုရင္ တို႔တစ္ေတြ နိဗၺာန္ေရာက္ၿပီလို႔၊ ေအး တခ်ိဳ႕က အဲလိုက်ေတာ့ ေျပာၾကလိ္မ့္မယ္၊ တပည့္ေတာ္ ဘယ္သူ႔မွ မတြယ္တာေတာ့ပါဘူး၊ သားသမီးေတြ အေပၚလည္း မတြယ္ဘူး၊ ပစၥညး္ဥစၥာလည္း မတြယ္ေတာ့ဘူး၊ အားလံုး စြန္႔လြႊတ္ထားၿပီ ဒီလို ေျပာေကာင္းေျပာလိမ့္မယ္၊ တြယ္တာမႈ ဆိုတာ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု လုိက္တြယ္ေနတာေနာ္၊ လြတ္သြားတယ္ရယ္လို႔ မရွိဘူး၊ သားသမီးမရွိလို႔  သားသံေယာဇဥ္ မရွိဘူး၊ သမီး သံေယာဇဥ္မရွိဘူးဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က တစ္ခုခု သြားၿပီးေတာ့ သံေယာဇဥ္ ရွိေသးတာပဲ၊ တစ္ခုမတြယ္ရရင္ တစ္ခုသြားတြယ္ ေနေသးတာပဲ၊ တဏွာရွိေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ မတြယ္လု႔ိ မရဘူး၊ 
တြယ္ေနေသးတာပဲ၊ ေနာက္ဆံုး ဘယ္သူ႔ တြယ္တုန္းဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ ျပတ္တြယ္ေနတယ္။


                   အဓိကကေတာ့ လူေတြဟာ အတြယ္အတာ ဘယ္အေပၚမွာ အားႀကီးဆံုးတုန္း ဆုိလို႔ရွိရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေပၚတြယ္တာဟာ အားအႀကီးဆံုးပဲတဲ့၊ အတၱသမံ ေပမံ နတိၱ အဲဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားကေဟာတယ္ ကိုယ့္ကိုယ္ေပၚမွာ တြယ္တာတာေလာက္ တျခားတြယ္တာမႈက မရွိႏိုင္ဘူး တဲ့။ ကိုယ့္ကိုယ္ဟာ ေလာကမွာ အခ်စ္ဆံုးပဲ၊ သားသမီး ခ်စ္တယ္တို႔ တျခားပစၥည္းခ်စ္တယ္ဆိုတာ ကိုယ့္အတြက္ ခ်စ္ၾကတာ၊ ထင္ၾကတယ္ သူ႔အတြက္လို႔ထင္တယ္၊ မ ဟုတ္ဘူး - ကိုယ့္အတြက္၊ ဘယ္လို ကိုယ့္အတြက္တုန္းလို႔ ဆုိေတာ့ ဒီသား ဒီသမီး ဒီပစၥည္း ဒီဥစၥာ ဒီပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ေနရလို႔ရွိရင္ စိတ္ခ်မ္းသာေနတယ္၊ အဲဒီ စိတ္ခ်မ္းသာမႈေလးကို ခ်စ္ခင္ေနတာ၊ အဲဒီ စိတ္ခ်မ ္းသာမႈက ဘယ္သူ႔ရဲ႕ စိတ္ခ်မ္းသာမႈလဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္ခ်မ္းသာမႈပဲ၊ သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ မဟုတ္ဘူး။

                   ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးလာၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘယ္သူ႔မွ လက္မခံေတာ့ဘူး၊ ခ်စ္လွပါတယ္ဆုိတဲ့ သားလည္း အေမြျပတ္ေၾကာျငာတာပဲ၊ ခ်စ္လွပါတယ္ ဆုိတဲ့သမီးလည္း အေမြျပတ္ ေၾကာင္ျငာေတာ့တာ၊ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆို ကိုယ္ တန္ဖိုးထားတဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕ႏွစ္သက္မႈ ေက်နပ္မႈ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေလးကို ပ်က္စီးေအာငလုပ္လို႔ မခ်စ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ တကယ့္ အႏွစ္သာရကို ၾကည့္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ လူေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အခ်စ္ဆံုးဆိုတာ ဟုတ္တယ္။

                   ေနာက္ဆံုး ဒီအတြယ္အတာကေန ႐ုန္းထြက္ႏိုင္တယ္ ဆိုတာ ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားရင္ေတာင္ ေသတာပန္အလိုက္ အတြယ္အတာ ရွိေနေသးတယ္၊ သို႔ေသာ္ ေသာတာပန္ရဲ႕ အတြယ္အတာသည္ အပါယ္ဆဲြခ်ေလာက္ေအာက္ မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ ပစၥည္းေပၚ တြယ္တာတို႔, လူေပၚ တြယ္တာတို႔ အပါယ္ဆြဲခ်ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အကုသိုလ္မႈကို မက်ဴးလြန္ႏိုင္ေတာ့ဘူး, မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ အရွိန္ေလ်ာ့သြားၿပီလို႔ေျပာတာ။

                   သကဒါဂါမ္ ျဖစ္သြားလို႔ရွိရင္လည္း အတြယ္အတာဟာ ေလ်ာ့က်သြားတယ္၊ သကဒါဂါမ္နဲ႔ ေသာတာပန္ ဘာထူးတုန္းလို႔ ဆိုလို႔ရွိရင္ အတြယ္အတာ ျဖစ္တဲ့အခါမွာ သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္က ဆယ္ခါ့တစ္ခါ ျဖစ္တယ္၊ ေသာတာပန္က ၉-ခါေလာက္ျဖစ္ရင္ သကဒါဂါမ္က ၁-ခါေလာက္ ၂-ခါေလာက္ပဲ ျဖစ္တယ္၊ ျဖစ္တဲ့ အႀကိမ္ နည္းသြားတယ္၊ ျဖစ္တဲ့အႀကိမ္ နည္းသြားသလို ျဖစ္တဲ့ အရွိန္လည္း နည္းသြားတယ္

                        ေသတာပန္ရဲ႕ တဏွာရဲ႕ သကဒါဂါမ္ရဲ႕ တဏွာကို ယွဥ္ၾကည့္လိုက္္မယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ သကဒါဂါမ္ရဲ႕ တဏွာ အမ်ားႀကီး ေလ်ာ့က်သြားၿပီ၊ ေသတာပန္ရဲ႕ တဏွာက အရွိန္ကေလး ရွိေသးတယ္၊ သကဒါဂါမ္ရဲ႕ တဏွာက်ေတာ့ အရွိန္ကိုမရွိေတာ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ အဓိစၥဳပၸတိၱယာ ျဖစ္ခဲတယ္ တဲ့၊ ပရိယု႒ာန မႏၵာတာ ျဖစ္လာလို႔ ရွိရင္လည္း အားေပ်ာ့တယ္၊ အရွိန္မရွိဘူး ၊ ဒါ ကြဲျပားျခားနားသြားပံု။

                   အနာဂါမ္ျဖစ္သြားရင္ ကာမရာဂတို႔ ဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူး၊ ကာမရာဂ ကာမအတြယ္ေတြ မရွိေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုရေပမယ့္လို႔ အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္က ဘယ္သြားတြယ္ေနတုန္းဆိုေတာ့ သူရ,ထားတဲ့ စ်ာန္တရားတို႔၊ သူရ,ထားတဲ့ တရားထူး တရားျမတ္ေတြကို သြားတြယ္တက္တယ္၊ ကာမဘံုကို မတြယ္ေပမယ့္ ျဗဟၼာ့ဘံုကို သြားတြယ္ေနတယ္၊ ကာမဘံုကို မတြယ္ေပမယ့္ ျဗဟၼာဘံုကို သြားတြယ္ေနတယ္၊ ေအာက္ဘံုေတြကိုေတာ့ သူမတြယ္ေတာ့ဘူး၊ လူ႔ဘံုနတ္ဘံု ဆိုတာေတြ သူ႔စိတ္ထဲကို ထည့္မစဥ္းစားေတာ့ဘူး၊ လံုးဝ အတြယ္အတာ မရွိေတာ့ဘူး၊ သုိ႔ေသာ္ ဘယ္အေပၚမွာ သူသေဘာက်ေနတုန္းဆို ျဗဟၼာဘံုကို သူသြားသေဘာက်ေနေသးတယ္၊ ဒါကို ဘဝရာဂလို႔ ေခၚတယ္၊ ႐ူပရာဂ၊ အ႐ူပရာဂ အဲဒါကိုပဲ ဘဝရာဂလို႔ ေခၚတယ္။

                   ေနာက္ဆံုးမယ္ တြယ္တာမႈက ဘယ္ထိေအာင္သြားတုန္း ဆိုရင္ အတြယ္အတာဟာ အာ႐ံုေတြ ကာမဂုဏ္ေတြ တစ္ခုေပၚမွ မတြယ္ေတာ့ပါဘူး၊ ဘဝလည္း မတြယ္ေတာ့ဘူး ဆိုလုိ႔ရွိရင္ ဘာသြားတြယ္ေနတုန္းဆိုရင္ ကုိယ္ရထားတဲ့ တရားကို သြားတြယ္ေနေသးတယ္၊ အဲဒါကို ဓမၼရာဂ ဓမၼနႏီၵ လို႔ေခၚတယ္။

                        ေတေနဝ ဓမၼရာေဂန၊ တာေယဝ ဓမၼႏိၵယာ စာထဲမွာ ဒီလိုဆိုထားတယ္၊ အဲဒီ ဓမၼရာဂ ကိုယ္ ရ,ထားတ့ ဝိပႆနာဉာဏ္ေလး - အဲဒီေပၚမွာ အတြယ္အတာေလး ျဖစ္ေနေသးသမွ်၊ ႏွစ္သက္ေက်နပ္မႈေတြ ရွိေနေသးသမွ် ကာလပတ္လံုး အရဟတၱမဂ္ အရဟတၱဖိုလ္ကို မဆိုက္ေရာက္ႏိုင္ဘူးလု႔ိ ဒီလိုေျပာထားတယ္၊ အဲဒီေပၚမွာ အတြယ္အတာေလး က်န္ေနေသးလို႔ရွိရင္ အနာဂါမ္ဘဝနဲ႔ပဲ ၿပီးသြားမယ္၊ ရဟႏၱာထိေအာင္ မျဖစ္ဘူးလို႔ ေျပာတယ္။

                   အဲဒီဓမၼေပၚမွာ တြယ္တဲ့အရာကိုပါ တြယ္တာမႈအားလံုးကို လံုးဝစြန္႔လႊတ္လိုက္ၿပီ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ လံုးဝလြတ္သြားၿပီလို႔ ေျပာတာ၊ အဲဒီလို လံုးဝလြတ္သြားၿပီ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ အတြယ္အတာလြတ္ျခင္းသည္ပင္ ဘဝက လြတ္ေျမာက္ျခင္းပဲ၊ အတြယ္အတာ ရွိေနျခင္းသည္ ဘဝ၌ ရွိေနျခင္းပဲ ဒီလိုမွတ္ရမယ္၊ အဲဒီေတာ့ နိဗၺာန္ဆိုတာ  အတြယ္အတာ လံုးဝလြတ္သြားတာ ကိုေခၚတယ္ေပါ့၊ ဒါက တစ္ခု မွတ္စရာ။



***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏ အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
***  ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ