Sunday, March 3, 2013

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၄၄) အခန္း - ၉ ဘဝသစ္၌ ျပန္လည္ေမြးဖြားျခင္း {Reincarnation and Rebirth}




Reincarnation and Rebirth

                   ျမတ္စြာဘုရားက ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ ရွင္းရွင္းေလးေဟာထားတုန္းဆိုရင္ အင္မတန္ေသးငယ္တ့ဲ ေျမမႈန္ေလးေလာက္ေတာင္မွပဲ ေလာကႀကီးမွာ ၿမဲတယ္ဆိုတဲ့အရာ မရွိဘူး၊  အကယ္၍ ျမဴမႈန္ေလးေလာက္အရာေလးတစ္ခုေတာင္ ၿမဲတဲ့အရာ ရွိတယ္ဆိုရင္ ျမတ္ေသာအက်င့္ က်င့္စရာမလိုဘူး တဲ့၊ ဆိုလိုတာက တရားဓမၼေတြ က်င့္သံုးရတာဟာ မၿမဲလို႔ က်င့္သံုးရတာ။ မၿမဲတဲ့အရာေတြ၊ ေျပာင္းလြဲေနတ့ဲအရေတြျဖစ္လို႔ မခိုင္ၿမဲလို႔ ဒါေတြကို နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ က်င့္သံုးရတယ္လို႔ ေျပာတာ၊ ၿမဲတဲ့အရာရွိေနလို႔ရွိရင္ ဘာမွ က်င့္သံုးစရာ မလုိဘူးတဲ့၊ သူ႔သဘာဝအတိုင္း ၿမဲသြားမွာေပါ့။

                   အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ဗုဒၶဘာသာက်မ္းဂန္ေတြက်ေတာ့ Reincarnation ဆိုတဲ့ အသံုးကို မသံုးေတာ့ဘဲနဲ႔ Rebirth ကို သံုးတယ္၊ Rebirth က ျပန္လည္ေမြးဖြားျခင္း၊ Reincarnation က ဝင္စားျခင္း၊ ျပန္လည္ၿပီးေတာ့ ဝင္စားျခင္း၊ Rebirth ဆုိတာက အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျပန္လည္ေမြးဖြားျခင္း၊ ကံတရားကအေနနဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္လာမႈပဲရွိတယ္၊ တကယ္ကေတာ့ ခိုင္ၿမဲေနတဲ့ အရာဝတၳဳ တစ္ခုကေနၿပီးေတာ့ တစ္ဘဝကေန တစ္ဘဝကူးေနတာ မဟတ္ဘူးတဲ့။


                   ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အလိုေတာ္က ႐ုပ္နဲ႔နာမ္ ၂-မ်ိဳးပဲရွိတယ္၊ ခႏၶာ ၅-ပါးပဲရွိတယ္၊ အဲဒီ ခႏၶာ ၅-ပါးဟာ အနတၱပဲ။ ႐ူပကၡႏၶာဟာ အတၱလားဆို အတၱ မဟုတ္ဘူး၊ ၿမဲေနတဲ့အရာ မဟုတ္ဘူး၊ ေဝဒနာကၡႏၶာလည္း အတၱမဟုတ္ဘူး၊ သညာကၡႏၶာလည္း အတၱမဟုတ္ဘူး၊ သခၤ ါရကၡႏၶာ, ဝိညာဏလကၡႏၶာလည္း အတၱမဟုတ္ဘူး၊ ဝိညာဥ္ေကာင္ မဟုတ္ဘူး၊ လိပ္ျပာေကာင္ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါျဖင့္ လူေတြဟာ ခႏၶာ ၅-ပါးအျပင္ အတၱ ရွိေနေသးတယ္။

                   အဲဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက အတၱဆုိတာ ေဟာဒီ ခႏၶာ ၅-ပါးထဲက တစ္ခုခုကို လြဲမွားစြာ အမည္တပ္ထားျခင္းသာ ျဖစ္တယ္တဲ့၊ အဲဒီ ခႏၶာ ၅-ပါးထဲမွာ လိုက္ရွာၾကည့္လိုက္လို႔ရွိရင္ ထာဝရၿမဲေနတဲ့ အတၱဆိုတာ တစ္ခုမွမရွိဘူးလို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္းရွင္းေဟာတယ္၊ ခႏၶာ ၅-ပါးရဲ႕ အျပင္မွာလည္း မရွိဘူး၊ ခႏၶာ ၅-ပါးသည္ အတၱလည္း မဟုတ္ဘူး၊ ခႏၶာ ၅-ပါးရဲ႕ အျပင္မွာလည္း မရွိဘူး၊ အတြင္းထဲမွာလည္း မရွိဘူး၊ ဘယ္ေနရာမွာမွ မရွိဘူးလို႔ ဒီလိုဆိုလိုတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ေလာကႀကီးမွာ ၿမဲတဲ့အရာဆိုတာ တစ္ခုမွ မရွိဘူး။

                   ဒါျဖင့္ ေကာင္းၿပီ - သူတို႔မွာ သံသရာအေၾကာင္းကို ရွင္းျပဖို႔ သိပ္လြယ္တယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔ လြယ္တာတုန္းဆိုေတာ့ ဝိညာဥ္ေကာင္ေလးကေနၿပီးေတာ့ ေဟာဒီ ႐ုပ္ခႏၶာႀကီး ေဟာင္းႏြမ္းပ်က္စီးသြားတဲ့အခါ ေနာက္ခႏၶာသစ္တစ္ခုထဲကိုသြားတယ္၊ ေနာက္ခႏၶာအသစ္ကိုယ္ကို ေရြးခ်ယ္ရတယ္၊ ေဟာ တိရစာၦန္ျဖစ္သြားတယ္၊ ၿပိတၱာ ျဖစ္သြားတယ္၊ ေကာင္းတဲ့ကံ လုပ္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ေကာင္းတဲ့ကံကဲ့သုိ႔ လွပတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ေတြရတယ္၊ လူ႔ခႏၶာရတယ္၊ နတ္ခႏၶာ ရတယ္ စသည္ျဖင့္ေပါ့ေနာ္၊ သူတို႔က ဒီလိုရွင္းတယ္၊ အဲဒီေတာ့ spirit လို႔ ဆုိတဲ့ ဝိညာဥ္ေကာင္ အတၱေကာင္ လိပ္ျပာေကာင္ ထာဝရၿမဲေနတဲ့ အရာတစ္ခုသည္ ဘဝတစ္ခုကေန ဘဝတစ္ခုကို သြားေနတာ။

                   Tibet ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြက Reincarnation ကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ယံုၾကည္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၊ ဗုဒၶဘာသာ မစစ္ဘူး၊ သူတို႔က တႏၱရ ဗုဒၶဘာသာ၊ မႏၱရဗုဒၶဘာသာေတြ၊ ဗုဒၶရဲ႕ တရားေတာ္ကို လက္ခံတယ္လို႔ ဆိုေပမယ့္လို႔ အႏွစ္သာရပိုင္းကို လက္ခံတာ မဟုတ္ဘူး၊ သံသရာအေၾကာင္း ကံအေၾကာင္း ေရာေထြးၿပီးေတာ့ အစစ္အမွန္ မရွိဘဲနဲ႔ အစစ္အမွန္က ေသြဖီသြားတဲ့ ပံုစံပ်က္ေနတဲ့ ဗုဒၶဘာသာမ်ိဳးပဲ ျဖစ္တယ္။

                   အဲဒါကို ဘုန္းႀကီးတို႔ ဗုဒၶဘာသာေတြက ေသေသခ်ာခ်ာ မသိတဲ့အခါ Tibet ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြရြတ္တဲ့ မႏၱာန္ကိုလည္း လိုက္ရြတ္္တယ္၊ ဥံဳ မဏိ ပေဒၶဟံု ဆိုၿပီး၊ ဒါ Tibet ေတြရြတ္တဲ့ မႏၱာန္ကိုရြတ္တာ၊ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာသာမွာ ဘာအဓိပၸာယ္မွ မရွိဘူး၊ မဏိ  ဆုိတာ ပတၱျမား၊ ပဒၼ ဆုိတာ ၾကာ၊ ၾကာထဲက ပတၱျမား တင္စားၿပီးေတာ့ သံုးတာ။

                   သူတို႔အဓိပၸာယ္ယူတာ ရွိေသးတယ္၊ သူတို႔က Reincarnation နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အဓိပၸာယ္ယူထားတာ ရွိေသးတယ္၊ Tibet ဗုဒၶဘာသာမွာ Reincarnation ကို အင္မတန္မွ ဦးစားေပးတယ္။

                   လားမားဘုန္းႀကီးတစ္ပါး ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီဆိုရင္ ဘယ္မွာ ျပန္ေမြးမလဲဆိုတာ လိုက္ရွာတယ္၊ သူ႔စိတ္ထဲမွာလည္းပဲ သူျပန္ေမြးဖို႔ပဲ အၿမဲတမ္းစဥ္းစားေနတာဆိုေတာ့ attachment က ရွိေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ အကုသိုလ္ကံ မရွိဘူးဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕ဆႏၵအတိုင္း သူက ျပန္ေပၚလာမွာပဲ၊ သို႔ေသာ္ ဒီဘဝက ပါသြားတဲ့ ဝိညာဥ္ေကာင္ေလးက ဒီဘဝကထြက္ၿပီး ဟိုဘဝမွာ ဝင္စားတာ ဒါမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး၊ အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ိဳး ဆက္စပ္သြား႐ံုပဲ ရွိတယ္။


                   ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ဘဝကူးပံုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ရွင္းလင္းေဟာၾကားတဲ့ေနရာမွာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတြအေနနဲ႔ နားလည္ဖို႔ အလြန္တရာခက္ခဲတယ္။ အဲဒီေတာ့ နားလည္ဖို႔ ခက္ခဲတာ ခုနကလို သေဘာေပါက္ရမယ္၊ လူ႔ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ဝိညာဏ္စိတ္ ဆိုတာဟာ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ ေပၚလာတာသာျဖစ္တယ္၊ ဆိုင္ရာအေၾကာင္းကို မွီၿပီးေတာ့ မွ ျဖစ္လာတယ္၊ ျဖစ္လာၿပီးရင္လည္းပဲ ခ်က္ခ်င္းပ်က္စီးသြားတယ္၊ ၿမဲေနတဲ့အရာ တစ္ခုမွ မရွိဘူးဆိုတာကို ၾကပ္ၾကပ္ႏွလံုးသြင္းဖို႔ လိုအပ္တယ္ေပါ့၊ အဲဒီ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့အစဥ္ဟာ အေၾကာင္းရွိေနေသးသမွ် အက်ိုဳးေတြေပၚၿပီး ထိုအက်ိဳးေတြဟာ ေရြ႕လ်ားေျပာင္းလဲၿပီးေတာ့ ဒီလိုသြားေနမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကို နားလည္ဖို႔လိုတယ္။

                   ဘုန္းႀကီးတို႔ အခု တရားေဟာေနတဲ့ အသံကိုပဲၾကည့္ - တရားပြဲစလိုက္တဲ့ အခ်ိန္က အသံေတြ ေပ်ာက္သြားၿပီမို႔လား၊ မရွိေတာ့ဘူးေနာ္၊ အဲသလိုပဲ ေပ်ာက္ေနတယ္ဆိုတာဟာ ထင္ရွားတယ္၊ စကားဟာ ေရွ႕စကား ေနာက္စကား ေျပာေနတယ္ဆိုတာ ေရွ႕စကားကအသံေတြေပ်ာက္ေနတာပဲ၊ အဲသလို ေပ်ာက္ေနသလို လူ႔ခႏၶာကိုယ္မွာျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္ေတြနာမ္ေတြဟာလည္း ေပ်ာက္ေနတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ေပ်ာက္ေနတယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ပထမေပၚလာတဲ့အသံေလးက ဒုတိယအသံ ျဖစ္လာတာလား ဆိုလို႔ရွိရင္ မဟုတ္ဘူး၊ ဒုတိယအသံက သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ ျဖစ္လာတာ၊ ပထမအသံကလည္း သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ ျဖစ္တာ။

                   ဆိုပါစို႔ - A, B, C, D လို႔ ရြတ္ၾကည့္လုိက္မယ္ ဆိုိလု႔ိရွိရင္ A လို႔ ရြတ္လို္က္တာလည္း သူ႔အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဒီ A ဆိုတဲ့ အသံေလးေပၚလာတာ၊ A ရြတ္ၿပီးတဲ့အခါ A ေပ်ာက္သြားမွ B ဆိုတာေပၚလာတာ၊ အဲဒီေတာ့ A ေလးက B ျဖစ္လာတာလား ဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ဆိုင္ရာအေၾကာင္းေၾကာင့္ B ေပၚလာတာ၊ ထို႔အတူပဲ C ဆိုတာလည္း သူ႔ဆိုင္ရာအေၾကာင္းေၾကာင့္ သူေပၚလာတာ၊ B ကေန C ျဖစ္လာတာ မဟုတ္ဘူး၊ တစ္ခါ C ကေန D ဆုိတဲ့အသံ ၾကားတဲ့အခါလည္း C ကေန D ျဖစ္သြားတာ။

                   အဲဒါမ်ိဳးလိုပဲ - ဘဝကူးလာတယ္ဆိုတာလည္း ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အေၾကာင္းေတြ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ဆက္စပ္မႈေတာ့ရွိတယ္၊ ဒီလို အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳးနဲ႔ ေပၚလာတာသာျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဘဝသစ္၌ ျပန္လည္ေမြးဖြားျခင္း ဆိုတာဟာ လူေတြရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္မွာ ရွိတယ္လိုပ့ ထင္ျမင္ယူဆၿပီး မွားယြင္းစြာေျပာဆိုေနၾကတဲ့ အသက္တို႔ လိပ္ျပာေကာင္တို႔ ဝိညာဏ္ေကာင္တို႔ ဆိုတာေတြက ကူးေျပာင္းျပီးေတာ့ ေနာက္ဘဝတစ္ခုမွာ သြားဝင္စားတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီဘဝက လူက ဒီေရာက္လာသလိုလို ဒီလိုေျပာၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ နားလည္ဖို႔ခက္တယ္ဆိုတာ ေျပာတာေနာ္၊ ဆက္စပ္မႈကေတာ့ ရွိတယ္၊ ဆက္စပ္မႈမရွိပဲ မဟုတ္ဘူး။

                   ဥပမာ - ဦးဘဆိုတဲ့လူႀကီး ေသသြားတဲ့အခါ ေမာင္လွဆိုတဲ့ လူကေလးတစ္ေယာက္ ေမြးဖြားလာတယ္၊ ေမာင္လွက ျပန္ၿပီးေတာ့ မွတ္မိလို႔ေျပာတယ္။ ဟိုဘဝက ဦးဘဟာ သူပဲလို႔ေျပာတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဦးဘဟာ မေသရင္ ေမာင္လွမျဖစ္ဘူး၊ ေမာင္လွရဲ႕ ဘဝနဲ႔ ဦးဘရဲ႕ ဘဝဟာ Online ေပါ့၊ Line တစ္ခုတည္းမွာသာရွိတာ၊  သို႔ေသာ္ ဦးဘရဲ႕ ႐ုပ္ေတြ နာမ္ေတြ ခႏၶာေတြကေနၿပီး ေမာင္လွျဖစ္သြားတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဦးဘ လုပ္ခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ကံေတြ  အကုသိုလ္ကံေတြ ေမာင္လွဘဝမွာ ခံရစံရတယ္၊ ဦးဘလုပ္ခဲ့သမွ်ေတြ ေမာင္လွက ခံရတယ္၊ ဦးဘနဲ႔ ေမာင္လွဟာ တစ္ေယာက္တည္းလားလို႔ဆိုရင္ တစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူး၊ ႏွစ္ေယာက္လားဆိုရင္ ႏွစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူး၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္ေနတယ္လို႔ပဲ ေျပာရမယ္၊ Line တစ္ခုတည္းမွာ ရွိေနတယ္၊ Line ဆိုတာကို သေဘာေပါက္သြားလို႔ရွိရင္ ဒါ ထင္ရွားပါတယ္၊ Line ဆုိတာ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ Line ခ်ည္းပဲေနာ္၊ အဲဒီျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ Line ထဲမွာ ဝင္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ပတ္သက္မႈေတာ့ ရွိတယ္ေပါ့။

                   စိတ္အစဥ္ေတြကလည္း ထို႔တူပဲ၊ ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ - ဝီထိစိတ္ေတြမွာ ပဥၥဒြါရာဝဇၨန္းစိတ္ ခ်ုဳပ္သြားေတာ့ စကၡဳဝိညာဏ္ေပၚတယ္ဆိုရင္ ပဥၥဒြါရာဝဇၨန္းစိတ္က စကၡဳဝိညာဏ္ျဖစ္တာလားဆို မဟုတ္ဘူး၊ ပဥၥဒြါရာဝဇၨန္းစိတ္က သူ႔ဟာသူျဖစ္ၿပီးခ်ဳပ္သြားတာ၊တစ္ခါ စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္ ခ်ုဳပ္သြားတဲ့အခါ သမၸဋိစိ ၦဳင္းစိတ္ ေပၚတယ္ဆိုရင္ သမၸဋိစိ ၦဳင္းစိတ္က စကၡဳဝိညာဏ္က ျဖစ္လာတာလားဆို မဟုတ္ဘူး၊ အဲသလို စဥ္ဆက္မျပတ္ စိတ္ေတြဟာ ေရွ႕စိတ္က ခ်ဳပ္သြားလို႔ ေနာက္စိတ္ေတြ ေပၚလာတ့ဲ သေဘာမ်ိဳးပဲ ရွိတယ္တဲ့။

                   အဲဒီေတာ့ ပဥၥဒြါရာဝဇၨန္းစိတ္ကို ဦးဘလို႔ ေျပာလို႔ရွိရင္ စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္က ေမာင္လွလို႔ ေျပာလို႔ ရတယ္ေပါ့၊ သူတို႔ ၂-ခုဟာ Online ပဲ၊ Line တစ္ခုတည္းမွာ ရွိေနၾကတာ၊ Line တစ္ခုတည္းမွာ ရွိေနလို႔ တူညီေသာ ခံစားမႈေတြ၊ တူညီေသာ အေျခအေနေတြ ရွိလာမွာေပါ့၊ သို႔ေသာ္ တစ္ထပ္တည္း တစ္ဦးတည္းဆိုတာ ဒီလိုေျပာလို႔ မရဘူး၊ သဘာဝတရားက အဲဒီလို ကြဲျပားျခားနားမႈ ရွိတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ နားလည္ဖို႔ ခက္တယ္လို႔ေျပာတာ။

                   ျဖစ္ပ်က္ဆိုတဲ့ သဘာဝရဲ႕ျဖစ္စဥ္ႀကီးကို မသိဘူးဆုိလို႔ရွိရင္ ခုနက Reincarnation ဆိုတာကို လြယ္လြယ္နဲ႔ လက္ခံမိသြားမယ္၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျဖစ္ေပမယ့္လို႔ သာတိရဟန္းတို႔လို အလြဲလြဲ အမွားမွား အေတြးအေခၚေတြ ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္၊ ျမတ္စြာဘုရား ကေတာ့ Reincarnation မဟုတ္ဘူး၊ ပုနဗၻဝ တစ္ဖန္ဘဝဆိုၿပီး ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မွာ အေၾကာင္းအက်ိဳးေတြအေနနဲ႔ ရွင္းျပတယ္။


***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏ အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
***  ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။
 

မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ